Šta je novo?

Automobili

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Jel neko vozio (sem Igoritze naravno :d )

Bio sam pisao sta sam vozio, od meni trenutno nepristupacnih auta, ne pratis temu :) nisu ni neke bog-zna kakve ekskluzive. Series 7 F01, Phaeton, Impreza WRX, tri najbolja auta koje sam imao prilike da poteram.
 
....sta mislite kada ce dacia duster moci da se kupi za nekih 4k evra?
 
Sa nekih 6-7 godina starosti, benzinska varijanta.
 
Sta imam da ti dajem link, Evolution X je najbolji auto na svetu kada je put od tacke A do tacke B krivudav, a pritom ima motorcinu za sve pare i pritom US verzija nije limitirana sa japansih zakonski maksimalnih 280 konjskih snaga. Imas ceo info na internetu o njemu, zajedno sa maksimalnom brzinom (top speed)

a S8 je veliki direktorski trom auto, koji ima 520 konja, i nema potrebe da ide 300 na sat, sto je i bila moja poenta na komentar "da ne moze 100 konja da tera 230 na sat" jer sam dao primer i objasnjenje



Koji hejt za najbolji komercijalni auto svih vremena koji vam je ? :D

Evo linka, stock S8 je ograničen na 250, bez njega može nekih 270km/h.

Stock Evo X sa 295ks ide do 241km/h.

Evo je 400kg lakši, 65cm kraći i ubrzava 2.1s sporije.

zanimljive su te vaše tvrdnje, dok "papiri" kažu nešto malo drugačije http://www.zeperfs.com/en/duel1680-4052.htm
 
Poslednja izmena:
sto je i bila moja poenta na komentar "da ne moze 100 konja da tera 230 na sat" jer sam dao primer i objasnjenje

Pa i ne može, a ti daj primer da može. Ono što si pisao nema veze sa temom. I onaj primer sa stilom ti je slab. Pričamo o pravoj brzini, a ne o laganju instrumenta. Osim toga, na toj brzini je i 10km/h velika razlika.

Izjava je citat Andreja Kulundzica u Top Speed, koji je, doduse za Evo IX rekao:

"kada je u pitanju krivudav put izmedju dve tacke, treutno na svetu ne postoji bolji auto od Lancer Evolution IX"

E, našao si koga ćeš da citiraš... Nema šta, to je ultimativna istina, čim ju je taj pozer izgovorio.
 
Poslednja izmena:
Taj Kulun je teska prsotina lik. Znaci kad bih njega morao da gledam kao jedini izvor informacija kapiram da bih kola zamrzeo ekspresno.
 
Toliko je dobar da se gasi proizvodnja sledece godine ?

Gasi se zbog regulacije emisije izduvnih gasova. Iz istog razloga se gase i mnoge Hondine tehnologije, prelazi se na turbo benzince niske litraze i sl.
 
Na IT forumu smo a Tesla i druga EV pomenuta samo jednom u temi, tuga :)

The Verge - Going the distance: driving the Tesla Model S in the real world

Pogledajte barem video ako ništa drugo. Jedva čekam da priča oko EV zaživi na mnogo većem nivou, da postoje pristupačniji modeli i da svuda budu dostupne ove stanice za punjenje. Neće to skoro, ali baterije će kad tad zameniti gorivo. Inače, Model S mi se baš dopada, ceo auto je jedan veliki gedžet, a ja baš volim tako te futurističke stvari :)
 
A po koji put je presao 57.000 km?

Ja sam vrlo ozbiljan i zaista nemam potrebu da obmanjujem ljude. Auto je zaista prešao 57.000 km iako je star 28 godina. Evo objasniću kako je do toga došlo da je tako malo vožen pa ćete videti i sami o čemu se radi ovde.

Kupljen je u Sarajevu 1986 godine, maja meseca. Moj pokojni otac ga je naravno kupio. Ali, pošto je u to vreme imao Opel Kadet-a iz 1966. godine, Golf II mu je služio samo kao rezevni auto za slučaj kada se Kadet pokvari ili neke druge situacije. Do 1992, kada je Kadet otišao na đubrište u delove, Golf II je prešao neverovatnih 4500 km, jer je moj otac odlučio da ga vrlo malo vozi i da do kraja prvo izdrnda stari Opel Kadet.

Posle toga, od 1992. godine, Golf II je počeo više da se vozi ali opet ne nešto preterano mnogo. Moj pokojni otac nikad nije prelazio previše kilometara, pa ma koje godišnje doba da je u pitanju. Do njegove smrti (novembra 2003.) Golf je prešao samo 43700 km. Posle toga je Golf služio samo da nas jedan rođak odbaci do vikendice jedanput do dvaput nedeljno (to je samo oko 30 km nedeljno), a u periodu od 2005-2008 auto je skoro pa čitavo vreme proveo u garaži i baš retko je vožen.

Ja sam krenuo vrlo aktivno da vozim od juna 2010. godine i do mog preseljenja u Nemačku s njim sam dogurao do kilometraže 52.600 km, otprilike. Od proleća 2010. krenule su intenzivna ulaganja od moje profesorske plate u Srbiji (štedeo sam baš puno da bih ga oporavio da ide kako treba), jer je od dugotrajnog stajanja u garaži dosta toga već krenulo da propada, iako je mogao skoro pa sasvim normalno da se vozi.

Rezultate svih ulaganja videćete vrlo uskoro, samo dok mi se drug vrati sa odmora i fotografiše svaki deo Golfa, pa i unutrašnjost (motor). Ugradio sam LED štopke, LED dnevna svetla, podizače stakala, zadnju parking kameru sa senzorima i KOMPLET su promenjene kočnice, gume, felne druge, sportski volan dodat itd itd...moram da vidim listu pa ću da vam kažem šta je još menjano.

Jedino nisam još ugradio plin, niti mu stavio nerđajući sportski auspuh. U planu su i dalja ulaganja čim na jesen dođem do nekih para.


Ako hoćete, mogu da okačim slike od pre 9 meseci, pa da vidite kako je tada izgledao. Vi kažite.
 
Ali cemu tolika ulaganja ?
Osd svega toga sto si nabrojao jedino ima smisla ugraditi led dnevna svetla i plin koji ti nisi ugradio.
Vozis ga dok ide, kad zvekne, prodas ciganima na presu i uzmes normalan moderan auto.
 
Mnogo mi se dopada taj auto, sentimentalan sam kad je on u pitanju. A i to mi je uspomena od oca, tako da ti je sve jasno.
 
Tim ulaganjima si mu smanjio vrednost. Stari automobili, pa makar to bio i golf II, se održavaju originalnim delovima, sa ciljem da ostanu u originalnom stanju. Svi ti "bling" dodaci samo unerede automobil i učine ga neinteresantnim pravim ljubiteljima.

Inače, ja ti verujem za kilometražu. Imao sam Golfa I, 1977. godište, koji je do 2003. godine kad sam ga prodao prešao oko 80.000km. Da ne bude zabune, prvi smo vlasnici. Kupio ga je novog pokojni deda, tako da oko kilometraže nema dileme.
 
Moja tetka, ćaletova sestra je kupila sarajevskog Golfa dizel '86-te godine ((skoro ostvarivi) san svakog poštenog Jugoslovena). Malo se to vozilo, a onda došle '90-te i nije se vozio uopšte, ali jeste pažen/mažen/održavan. Prodat je 2004. sa nekih 48.000km za relativno velike pare.

Taštin prijatelj iz Temerina je tamo 70 i neke kupio Golfa keca, te godine kada su počeli da ga rade u Bosni. Ima ga i danas. Prešao je 115.000km. Kada nije vožen, bio je u garaži. Samo malo da se ispolira, da se ispoliraju (hromirani) branici, bio bi k'o nov. Čiča to vozi bez problema i dan danas. Godine se tek malo vide na plastici u enterijeru, na kederima prozora i felnama.

Ali to nije ništa u poređenju sa rođakom iz Čonoplje (selo blizu Sombora). Krajem '50-ih je kupio Opel Olympia. Ima je i dan danas. Prešla oko 30.000km. Izgleda k'o iz radnje. Plastike u njemu nema pa je sve kao novo. Pre par godina su mu u Somborskoj fabrici akumulatora napravili akumulator od 6V, koji inače nema gde da se kupi...

Tako da eto, i ovaj Kostin je iz tako neke priče. Ima takvih kola, ali ne po placevima i oglasima.



I sada sam se setio, moram ići da vidim tog Opela kod Sombora dok je čiča još živ...
 
Lepo razmisljanje Kosta :D, ja sad recimo vozim Clio 3, planiram da ako dodjem do nekih para uzmem noviji Audi A3. Znaci treba razmisljati u pravcu da vozim renoa dok se ne raspadne,dakle narednih 10-15 godina, pa da onda poteram a3 koji mi stoji u garazi 15 god :D. Pa zar nije logicnije da ne kupujes novi auto dok se ne raspadne stari, ako vec planiras maksimalno da iskoristis resurse :D.
 
Da teraš čiču da se učalni u OPCS i da stavi slike... :) :)

...paaa. Čiča je malo ćaknut. Cela familija ga izbegava. Šta gi ja znam šta će pomisliti ako krenem da ga teram da se negde učlanjuje, ili da mu slikam ljubimca... :p


Micairvas, bilo je matoraca koji su tako razmišljali. Šta tek reći za one što naprave novu kuću i to stoji gotovo nekorišćeno, možda ponekad zimi tamo prespavaju, a veći deo godine žive u staroj oronuloj kući u dvorištu (koju zovu letnja kujna)?!? Znao sam dve takve porodice.
 
Poslednja izmena:
Kosta svaka čast, pusti obmane i napadanja. Tebi se sviđa auto i to je tvoj izbor, a razumijem te jer imam isto par osoba u blizini. Stari je takođe pokušao da sredi kadeta 1.3 samo sa svim fabričkim i originalnim i donekle je uspio, problem mu je napravila korozija kao poznat problem koje se stvarno teško rešavao, pragovi, ćoškovi, pa i hauba. Prodao je jer se smorio i uzeo novu Astru, a nedugo zatim na svu zalost u tom Opelu je poginuo momak drug čoveka kome je otac prodao auto pa mi bas i nije draga uspomena. Alkohol, auto koji je nebezbedan i neiskusan vozač, su gubitna kombinacija.
 
Da se i ja jednom slozem sa Kostom :) Svaka cast! Sredi ga kao secanje na oca. Ako ti bude trebao bolji auto, kupi jos jedan. Ako ti treba povremeno - rentaj.

Tad su se automobili kupovali drugacije. Postojale su liste cekanja. Pa se ganjao prosek plata da ti se odobri kredit (gulis prekovremeno i nocne da namaknes prosek).
Moj komsija je imao dobru taktiku 80-tih. Kupi novog Golfa u TASu, vozi 3 godine i proda Slovencu za nesto manje pare. Koliko sam shvatio, Slovencima je lista cekanja bila duza, a lakse su dolazili do zive love. Uglavnom, on je uvek vozio nova kola uz malu doplatu...
 
Има ту нека фора са максималном брзином, верујем да је у ствари и мењач ту доста одговоран, блокада - као што неко рече још много фругих фактора. Ауди а3 од оца 2010. годиште са 105 коња иде 200 а мој са 160 коња, измереним на ваљцима, 230 . . Очекивано је да ако овај иде 200, мој иде бар 250 .. Права разлика се види у убрзању, мом аудију треба много мање времена до максималне брзине. Иначе што се тиче мењања аутомобила ни сам нисам сигуран која стратегија. Ћале је на пример возио голфа 4 '98 десет година, 603 000 прешао и онда је одлучио да купи други ауто. Четворку, реално, без мутљавина може само да поклони, тако да је изгубила вредност па је оставио и њу. Ја опет размишљам да не бих могао 12 година да возим исти ауто и да треба ићи филозофијом продај док вреди плус доплата ...
 
^Nema tu neke posebne filozofije, sa povecanjem brzine raste i otpor vazduha (utice jos dosta toga, al prvenstveno otpor vazduha). Recimo auto prosečne tezine sa nekih 85ks, na ravnom putu nema sense sa razvije vise od nekih 160km/h. Dok sa 100ks nece moci da razvije vise od 180-190km/s. Za svako sledece znacajno ubrzanje treba znatno vise konja.
 
^Clio 3, 68ks, 1,5dci,razvija 165km/h na autoputu, mozda moze i nesto preko.
 
Corsa B 1.4 89hp - 190Km/H na auto putu, vozio me burazer.

Naravno da konjska snaga utice na maksimalnu brzinu, ali daleko bilo da mozes samo po konjazi da je ocenis. Utice mnogo toga, menjac, tezina, aerodinamika, gume, kada postize maksimalnu snagu,...
 
Zar nije fabricka teoretska max brzina za taj model 180km/h?

@micairvas to je to, 165 minus 5% i jos ako ima vece pneumatike...
 
Poslednja izmena:
Bas gledao, to je max brzina za Corsa A 1.3 iz 85., nigde ne mogu da nadjem koja je max brzina fabricki za 1.4. Ima i nekoliko 1.4 modela, a ne znam tacnu oznaku ove u kojoj sam se vozio, nit mogu da proverim (zavrsila na otpadu...), znam samo da je bila 1.4 90hp, odnosno 89. U svakom slucaju, bio sam u njoj kad je kazaljka dosla do 190, po burazeru, to joj je bio maksimum.
 
Zar nije fabricka teoretska max brzina za taj model 180km/h?
To sto fabrika nalaze i nije bas toliko tacno.. otprilike svaki koji sam terao max je isao 10-15kmh preko toga (neki po tahu, neki po navigaciji)
 
ukoliko auto nema rev limiter odnosno moze da dostigne svoj rev maksimum, samo promena visine gume za 5% moze da mu obezbedi +20 kmh na maksimalnu brzinu.
 
Znaci, stavim vise tockove 5% i ako mi je auto pre islo 140km/h, sad ide 160km/h?

Sta se onda ovi zezaju sa jacim motorima? Samo stavimo vece tockove :d
 
Kako auto meri brzinu kojom se krece? Sta se desava ako se promeni obim tocka? Ajde razmisli malo.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno