Šta je novo?

Automobili

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
na rev max (maksimalni obrtaji motora u poslednjem stepenu prenosa) tvoj auto ide maksimalno 210 na sat (primer)

promenis tockove, i ako je auto u stanju da sada na nove tockove zaleti auto do te brzine, uz rev max, auto bi najjednostavnijom 2r π formulom morao da se krece brze, primera radi bar 225 kmh

Pi-unrolled-720.gif


Dobićeš malo na maks brzini, ali ćeš ubrzavati sporije sa većim točkovima

dobices i na ustedi benzina ako vozis pravolinijski

Ja vec godinama stedim benzin tako sto stavljam 185/70/14 gume na auto koji je predvidjen da ide sa 185/65/14 jer vozim uglavnom pravolinijski (predgradje, 5ta brzina) gde se obrtaji motora smanjuju na konto inercije vozila + veceg profila gume.

Iz prve ruke -

Golf Mk3

fabricki tocak 185/60/14 potrosnja plina na ravnom 9 litara

promena na 185/70/14 smanjila potrosnju na manje od 8 litara plina

Auto ce sa vecim profilom da se muci prilikom pokretanja, losije ubrzanje, i manje je stabilan u krivinama, ali mu taj veci profil obezbedjuje vecu brzinu na istom broju obrtaja, odnosno ustedu benzina.
 
Poslednja izmena:
Ma sanse nema da sa vecim obimom tocka smanjujes potrosnju. Ajde da si rekao da vozis svaki dan auto-put lupam 130 km/h pa sa vecim gumama imas manje obrtaja. Jednom postignes tu brzinu i picics.
Ajde razmisli sta se desava kad ti auto tromije ubrzava i muci se da postigne zeljenu brzinu? Naravno povecava se potrosnja. Tako da nema sanse da nadoknadis povecanu potrosnju tako sto ces 5om brzinom voziti 80km/h.
Primer su ti mali auti sa malim tockovima (tipa korsa c 1,2). Po gradu trosi smesno 6-7 litara. Ali sta se desava kad krenes negde da je peglas auto-putem. Skoci potrosnja na minimum 10litara. Taj isti tempo da vozis sa npr jacim autom 2000 kubika, potrosnja bi bila 7-8. Zato obicno i prave krace i linearne brzine od 1-4 a 5 je veca razlika nego npr izmedju 3 i 4.
To sto je tebi golf malo smanjio potrosnju gledaj u nekim drugim faktorima a ne u gumama.
 
Кад вратим ауто са летњих 225-35-17 на зимске баш да видимо ту максималну брзину у пракси :p .
 
Pri povecanju obima tocka, za isti RPM brzinomer ce pokazivati istu vrednost a vozilo ce se u stvari kretati brze.... Jer pinjon/aktuator prosledjuje broj obrtaja izlaznog vratila menjaca brzinomeru koji tu vrednost mnozi sa ugradjenim koeficijentom za fabricki predlozen obim tocka. Dzeksonova tvrdnja o ustedi pivecanjem obima tocka je tacna samo za trenutak kada motor postigne maksimalni obrtni moment u najvisem stepenu prenosa (dakle obrtni moment a ne broj obrtaja)...sto se u praksi dovoljno retko desava da se ne bi moglo reci da je to nacin za ustedu vec naprotiv. Pored toga u pravu su drugari koji su rekli da bi to cak moglo i da ulenji vozilo.
 
Da ne citiram sve pojedinačno, HVALA svima koji su me razumeli i koji su mi dali podršku. To izuzetno cenim, jer je to za mene izuzetno bitan automobil. Vidim da ste, uglavnom, svi razumeli zašto to radim i drago mi je zbog toga.


Niko ne reče, interesuje li nekog kako je moj Golf II izgledao pre oko 9 meseci ? Nije slikan sa najnovijim poboljšanjima, ali i tada je imao ohoho poboljšanja. Da kačim slike ili ne ???


P.S. Inače, maksimalna brzina mog Golfa je nekih 155 km/sat na ravnini, a na nizbrdici sam razvio 162 km/sat, verovali ili ne. I to pre ugradnje ovih poboljšanja od ove i prošle godine...da kažem da imam 14" inčne zimske čelične felne (tj samo ih stavljam zimi) a za leto koristim 15" Alu felne renomiranog proizvođača sa veličinom guma 195/50 R15. Takođe, pre mesec dana ugrađen je potpuno novi karburator sa dve glave, jer mi je stari bio u lošem stanju.

P.S.S. Za zimu planiram nove gume Goodyear UltraGrip 8 185/60 R14, ove sadašnje su stare 6 godina...to je jedino sto nisam promenio.
 
joj nismo se razumeli - brzinometar ce ocitavati vise, brzina ce biti ista - ali obrtaji motora ce biti manji.

Povećanjem obima točka, brzinometar će pokazivati manju brzinu od one koju pokazuje sa manjim točkom (uz istu brzinu kretanja vozila).
 
Poslednja izmena:
Niko ne reče, interesuje li nekog kako je moj Golf II izgledao pre oko 9 meseci ? Nije slikan sa najnovijim poboljšanjima, ali i tada je imao ohoho poboljšanja. Da kačim slike ili ne ???

Možeš postaviti te slike kad budeš postavljao ove nove slike, da uporedimo, da ne radiš dupli posao..
 
Možeš postaviti te slike kad budeš postavljao ove nove slike, da uporedimo, da ne radiš dupli posao..
Ok onda će biti tako.

Što se tiče veličina guma striktno sam pazio da veličine budu po preporuci VW-a. Tu dakle nema greške niti razlike u ocitavanju brzine.
 
Izgleda da mene sledi u sptembru Auris 1,4D, ima li ko kakva iskustva? Nikad nisam vozio japanca, pravo da vam kazem jedva cekam...
 
Izgleda da mene sledi u sptembru Auris 1,4D, ima li ko kakva iskustva? Nikad nisam vozio japanca, pravo da vam kazem jedva cekam...

Golf Killer. Zadrzao je kvalitet prethodnih tojota i iskreno, sta sam ja imao prilike da vidim i vozim, preteran auto. Nije radjen od starta kao budzet hatchbak vec kao seceni Avensis, bar kada je neki utisak iz prve u pitanju
 
Avensis je u svakom aspektu bitno kvalitetniji, tako da ta primedba ne stoji. Golf 7 je takođe znatno kvalitetnije izrađen od aurisa.

Meni se generalno nijedna Toyota ne sviđa. Ne kažem da je auto loš, ali meni ta njihova filozofija ne leži.
 
Poslednja izmena:
na rev max (maksimalni obrtaji motora u poslednjem stepenu prenosa) tvoj auto ide maksimalno 210 na sat (primer)

promenis tockove, i ako je auto u stanju da sada na nove tockove zaleti auto do te brzine, uz rev max, auto bi najjednostavnijom 2r π formulom morao da se krece brze, primera radi bar 225 kmh

Pi-unrolled-720.gif




dobices i na ustedi benzina ako vozis pravolinijski

Ja vec godinama stedim benzin tako sto stavljam 185/70/14 gume na auto koji je predvidjen da ide sa 185/65/14 jer vozim uglavnom pravolinijski (predgradje, 5ta brzina) gde se obrtaji motora smanjuju na konto inercije vozila + veceg profila gume.

Iz prve ruke -

Golf Mk3

fabricki tocak 185/60/14 potrosnja plina na ravnom 9 litara

promena na 185/70/14 smanjila potrosnju na manje od 8 litara plina

Auto ce sa vecim profilom da se muci prilikom pokretanja, losije ubrzanje, i manje je stabilan u krivinama, ali mu taj veci profil obezbedjuje vecu brzinu na istom broju obrtaja, odnosno ustedu benzina.

Imas drugi mnogo realniji nacin da smanjis potrosnju, ako ti nije bitno da zaleces u krivine (mada je upitno koliko to pomaze), stavi najuzu koju tvoj auto moze. Za Golf MK2 ide od 155 do 185 (dobro neki guraju i sire, ali to vec nije to), uza guma = manji otpor kotrljanja = manja potrosnja.

Na potrosnju jos utice i nacin ubrzavanja, menjati brzinu kada motor dostigne max obr. moment (ako se promeni ranije motor se muci/lose koristi gorivo, kasnije isto), sa oko 1/2 do 3/4 papucice gasa, naravno kocenje motorom uvek (dok se koci brizgaljke se gase = 0L potrosnja), i ne jurcati na zatvoren semofor vec tempirati da se nastavi kakvom takvom brzinom, posto polazak iz mesta najvise jede goriva.
 
I pumpati gume na visi pritisak...
 
+1 ...uze gume takodje bolje upijaju ostre neravnine na drumu a takodje su upravljivije u sneznim uslovima ...tako da uopste nije losa ideja koristiti ih posebno na vozilima koja imaju malo viska snage za karoseriju koju nose, jer ce tada obzirom da uza guma podrazumeva i puniji balon = veci obim, cak I stedeti gorivo kao sto rece Dzekson (a nece znacajno ulenjiti vozilo).
 
Poslednja izmena:
Ne znači uža guma veći obim. Obično su sve fabričke dimenzije na automobilu približnog obima, tj smanjuje se profil kako se povećava felna. Točak ostaje u toleranciji do 3%, što je zanemarljivo za bilo kakvu razliku u potrošnji. Za uštedu treba ići na užu gumu sa što manjim otporom kotrljanja, ali po cenu ležanja u krivini, traga kočenja i često ponašanja na kiši. Zelene gume su takođe obično vrlo bučne i jako loše po mokroj podlozi, tako da treba biti oprezan.
 
Sta su zelene gume ?
 
pa ovo naravno

Nokian-Leaf-Green-1218-212x300.jpg


šalu na stranu, ECO gume koje smanjuju potrošnju ali i sve ostale karakteristike guma :)

inače, na potrošnju najviše utiče noga na gasu (stil vožnje) i ispravnost auta, ostalo je mlaćenje prazne slame :)
 
Izgleda da mene sledi u sptembru Auris 1,4D, ima li ko kakva iskustva? Nikad nisam vozio japanca, pravo da vam kazem jedva cekam...

Vozim ga vec pet godina. Prvo nedostaci:

- boldovane crtice na brzinomeru, tako da se nekad oko vise napreze da skonta koja je brzina u pitanju
- kratka sedista, mada golf i ostali imaju istu duzinu sedista
- pri manjim brzinama mozda malo laksi volan
- moj model ima 5 brzina i fali mu 6. na autoputu
- prvi modeli su imali problem sa skripanjem kocnica - reseno opozivom
- krckaju mi drzaci za case kod suvozaca, ali mi ne smeta, jednom cu ih srediti
- gume koje stizu uz auris su katastrofalne za voznju po snegu (dobro, ovo mozda nije nedostatak), nema sanse da se popnes uz malecki uspon, ali bas maaaalii :)

+ jako udoban i tih
+ niska potrosnja, najnize sto sam spustio na relaciji NS - Sabac je 4,0 l/100 km postujuci ogranicenja
+ dobar menjac i dobra pozicija menjaca
+ moj model sa 5 brzina nema DPF filter, tako da nemam problem u gradu
+ puno mesta nazad, visok krov, ravan pod nazad (golf 7 recimo ima tunel, tako da osoba koja sedi u sredini ima problema gde da stavi noge)
+ 1,4 motor se odlicno pokazao, pouzdan, znam taksistu sa 590000 km bez generalne, mada to nije neko merilo, taksisti puno prelaze i imaju malo hladnih startova motora
+ 11 airbagova
+ klima super radi (u odnosu na Grande Punto) :p
+ odlicne kocnice, u pocetku su onako srednje, ali ako slucajno stisnes malo jace videces sta mogu da urade
+ generalno, auto se pokazao kao pouzdan, u pocetku je bilo nekih sitnih problema
 
Poslednja izmena:
Ne znači uža guma veći obim. Obično su sve fabričke dimenzije na automobilu približnog obima, tj smanjuje se profil kako se povećava felna. Točak ostaje u toleranciji do 3%, što je zanemarljivo za bilo kakvu razliku u potrošnji. Za uštedu treba ići na užu gumu sa što manjim otporom kotrljanja, ali po cenu ležanja u krivini, traga kočenja i često ponašanja na kiši. Zelene gume su takođe obično vrlo bučne i jako loše po mokroj podlozi, tako da treba biti oprezan.
Znaci ako zadrzis istu felnu, a o tome pricamo zadnjih nekoliko postova.
 
inače, na potrošnju najviše utiče noga na gasu (stil vožnje) i ispravnost auta, ostalo je mlaćenje prazne slame :)

Gume, tj njihov tip i dimenzije itekako utiču. Najčešće su jeftinije gume lošije po tim parametrima, tako da se treba dobro raspitati pri kupovini.

Npr, ako voziš neka kola sa 17+" točkovima možeš da uzmeš za 100e Sava ili Fuldu u UHP klasi, ili za 150 neki premium. Na prvu loptu pomisliš da si uštedeo pare, a u stvari nisi ako skuplja guma troši litar manje što je sasvim realan scenario.

Pri čemu sve vreme voziš zapravo lošiju gumu.

Gume treba pametno kupiti, tj najjeftinije nije nužno isplativo na duže staze.

Slažem se da je stil vožnje najveći potrošač goriva ako vozač ima loše navike, slabu anticipaciju i tešku nogu.
 
Znaci ako zadrzis istu felnu, a o tome pricamo zadnjih nekoliko postova.

Svako može da se zeza i eksperimentiše. Fabrika je najčešće propisala samo jednu dimenziju za određenu felnu, eventualno neku susednu dimenziju mogu da preporuče takođe uz približan obim.
 
Ako moze neki moderator da mi objasni zasto mi je obrisan post, zaboga .. ?
 
@roadracer ti i ja smo izrekli istu tvrdnju - za ISTU felnu uza guma povecava obim... nidzin post u kome me on "demantuje" ali iz meni neobjasnjivih razloga uvodeci PROMENU felne, je kriv za nesporazum.

EDIT: osim ako ne brkate termine uza/niza?
 
Poslednja izmena:
Kada birate gumu, obratite pažnju na tyre label: http://en.wikipedia.org/wiki/Tyre_label

Ovo je relativna novost, ta standardizacija ocenjivanja guma, i sve gume na Evropskom tržištu moraju proći ovo ocenjivanje. Ne znam da li tu ima mućki, ali treba se čovek za nešto uhvatiti kada bira gumu. Jel?

Na žalost, za neke proizvođače je teško naći ove podatke, a ni on-line trgovine za sada ne nude mogućnost pretrage po ovim kriterijumima. Meni je trebalo nekoliko sati da za sve gume koje se nude kod nas (tj na IPG sajtu), nađem podatke sa tyre label.

Nedavno sam uzeo nove letnje gume, i Kumho Ecowing KH27 je jedina guma na našem tržištu koja ima ocene za potrošnju B, za upravljivost B, da je buka tek 67db (retko koje su ispod 70db, tek neke iz premijum klase), a da je cena razumna. Mojih 205/55/16 je 8100din po komadu. Gume ovog reda cena čak i jačih brandova znaju da budu D, C i 76db. Za ovih par nedelja vožnje, jako sam zadovoljan.

Koliko guma sa ocenom potrošnje B troši manje goriva od gume ocenjene sa recimo F (takav label ima neka Sava), nemam pojma. Ne mogu ni da nađem neka realna ispitivanja. (Utiske sa raznih foruma o čudima malih/velikih potrošnji na računam...)
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno