- Učlanjen(a)
- 13.04.2013
- Poruke
- 1,417
- Poena
- 99
na rev max (maksimalni obrtaji motora u poslednjem stepenu prenosa) tvoj auto ide maksimalno 210 na sat (primer)
promenis tockove, i ako je auto u stanju da sada na nove tockove zaleti auto do te brzine, uz rev max, auto bi najjednostavnijom 2r π formulom morao da se krece brze, primera radi bar 225 kmh
dobices i na ustedi benzina ako vozis pravolinijski
Ja vec godinama stedim benzin tako sto stavljam 185/70/14 gume na auto koji je predvidjen da ide sa 185/65/14 jer vozim uglavnom pravolinijski (predgradje, 5ta brzina) gde se obrtaji motora smanjuju na konto inercije vozila + veceg profila gume.
Iz prve ruke -
Golf Mk3
fabricki tocak 185/60/14 potrosnja plina na ravnom 9 litara
promena na 185/70/14 smanjila potrosnju na manje od 8 litara plina
Auto ce sa vecim profilom da se muci prilikom pokretanja, losije ubrzanje, i manje je stabilan u krivinama, ali mu taj veci profil obezbedjuje vecu brzinu na istom broju obrtaja, odnosno ustedu benzina.
promenis tockove, i ako je auto u stanju da sada na nove tockove zaleti auto do te brzine, uz rev max, auto bi najjednostavnijom 2r π formulom morao da se krece brze, primera radi bar 225 kmh

Dobićeš malo na maks brzini, ali ćeš ubrzavati sporije sa većim točkovima
dobices i na ustedi benzina ako vozis pravolinijski
Ja vec godinama stedim benzin tako sto stavljam 185/70/14 gume na auto koji je predvidjen da ide sa 185/65/14 jer vozim uglavnom pravolinijski (predgradje, 5ta brzina) gde se obrtaji motora smanjuju na konto inercije vozila + veceg profila gume.
Iz prve ruke -
Golf Mk3
fabricki tocak 185/60/14 potrosnja plina na ravnom 9 litara
promena na 185/70/14 smanjila potrosnju na manje od 8 litara plina
Auto ce sa vecim profilom da se muci prilikom pokretanja, losije ubrzanje, i manje je stabilan u krivinama, ali mu taj veci profil obezbedjuje vecu brzinu na istom broju obrtaja, odnosno ustedu benzina.
Poslednja izmena: