Šta je novo?

AMD Ryzen™ 7000 (Zen 4)

Samo ne grafikon vec max vrednosti. I pogasi sve pozadinske programe
 
Evo ga

snapshot.PNG
 
Što tako nizak boost, zar ne bi trebao više?
 
To treba da pitamo dotičnu aplikaciju.

U CB23 na single thread testu imam 5.543Mhz, 5550Mhz mi je ograničenje u BIOS-u.
 
Kod mene na 5900X pokazuje dobro.
 
Evo, malo sam se poigrao sa tim ograničenjima...

single boost.PNG

Lepo se vidi, procesor je koristio Core 4 i Core 6 i oba su išla preko 5.6Ghz što je fenomenalan rezultat. Ne znam samo da li je bezbedno da ga guram toliko?
 
Kod mene na 5900X pokazuje dobro.
Kod mene je isto prikazivao drugacije na 5900X. Na 7900X prikazuje manje. Drugo, boost tester ne moze da prebaci, u mom slucaju, 5450MHz, a recimo OCCT sa AVX2 zna da dodbaci do 5650MHz na CCD0.
 
Moguće da nije za 7000 seriju.
 
Evo sada sam proverio. Pustio sam CB23 single thread. Max clock je 5500MHz na Core 1 a max effective clock je 5625MHz.
 
Kako effective clock veci od "standardnog"?
 
Uskoro ću sklapati mašinu za ortaka sa 7950X, pa ću okačiti ovde kako se ponaša default vs modifikovan.
 
Kako effective clock veci od "standardnog"?
Pitanje za Martina Malika. U mom slucaju je max 5650MHz jer je offset -50MHz (out of the box je 5700MHz). Evo kako meri HWiNFO64 a kako meri Ryzen Master:

1691004035245.png

1691004085308.png
 
Probaj da ukljucis Snapshot CPU polling u HWiNFO, da li se promenilo?
 
Mnogo bolje:

1691010839420.png
 
7800X3D in the house, ispala mi dobra kombinacija da dam moj 7700 (non X) uz doplatu.
Sada grafika dobija dostojnog partnera mada se neće bog zna šta naigrati sa mnom :D
Čudno se ponaša procesor tj. nema šanse da mogu da mu spustim temperature, ne znam šta radim pogrešno. Odradio sam undervolt (-30), temperature iste ko na defaultu, možda stepen razlike. Probao i ECO mode, tu bi trebalo drastično da se spusti temperatura ali ništa, čim upalim Cinebench ide na 87-88c vrlo brzo. LT520 bi trebalo ovaj procesor da ohladi bez problema, da napomenem da ni u kojem slučaju procesor ne ide preko 88 wati ali se iz nekog razloga grije ko furuna. Nemam nikakvih problema u igrama, procesor ne trotluje i u sintetičkim testovima rezultati se čine ok...

Da napomenem da sam odradio upgrade zadnjeg biosa moje ploče odmah na početku, koji je baš za 7000x3d seriju, provjerio pumpu dal je dobro nalegla + nanijeta i mx-6 pasta. Ambientalna temperatura jeste visoka (28c) ali ne bi trebalo to da je problem. Što se airflowa u kućištu tiče, 2x140mm uvlači vazduh na frontu, na rear je jedan 120mm koji izvlači i 2x120mm na radijatoru gore koji takođe izvlače vazduh.
 
Ako se procesor normalno ponaša šta je problem? Za današnje procesore 90+ je ok i normalno ma šta ovde ljudi pričali...sada je druga stvar što se to protivi logici i nekom iskustvu.
 
Ponaša se normalno ali je tjunction temperatura ovom procesoru 89c tako da nije baš normalna situacija da meni ide do 88c. I ECO mode definitivno ne radi na ovom procesoru, ide na 80+wati bez problema i u ECO modu iako ne bi trebao da prebaci 65w u tom slučaju.

Testiraću danas kako se ponaša u igrama, juče sam probao Cyberpunk i mislim da temperatura nije prelazila 75c
 
ECO mode kod mene na 7900X radio kao sat. Smešno se grejao procesor, ali nisam postizao taktove koje sam hteo, pa sam ga modifikovao i našao sweet spot.
 
Reset biosa posle urađenog upgradea si probao? I mene bi nervirala takva situacija ali ako je u realnom radu i igranju sve ok ignoriši stvar i vozi dalje.
Hm, mislim da nisam, probaću. Da li je dovoljno odraditi u biosu reset default settings ili kao nekad sa jumperima "clear cmos" ili da se vadi baterija? :)
 
Dovoljno je iz settingsa ali pošto je neuobičajena situacija učini ovako za svaki slučaj, ištekaš iz struje računar, izvadiš cmos bateriju, držiš 5-10 sekundi pritisnuto power dugme, vratiš bateriju.
Verovatno neće rešiti stvar ali obaviš i učinio si što je do tebe.
 
Ne mora da se vadi baterija. Sve kako je kolega napisao, prosto umesto vadjenja baterije stisni clear CMOS dugme koje skoro sigurno imas na I/O back panelu. Zadrzi ga desetak sekundi. Ne mora kuciste da se otvara.
 
Prevencija za zostale napone u kondenzatorima je da se posle isključenja struje stisne Start dugme na nekoliko sekundi. Vađenje baterije takođe resetuje datum i vreme pa posle mora da se ponovo namešta mada u novijim BIOS-ma Clear_CMOS ne vraća baš sve u fabričko stanje pa mora i to i vađenje baterije. Inače, Clear_CMOS je isto što i opcija u samom BIOS-u, obično F5.
 
Ponaša se normalno ali je tjunction temperatura ovom procesoru 89c tako da nije baš normalna situacija da meni ide do 88c. I ECO mode definitivno ne radi na ovom procesoru, ide na 80+wati bez problema i u ECO modu iako ne bi trebao da prebaci 65w u tom slučaju.
Sad si i mene zabrinuo.

Danas mi je stigao procesor, čekam još ploča da mi stigne pa da sklapam mašinu. Ja još nameravam da ga hladim sa Deepcool AK620.
 

Prilozi

  • 01.jpg
    01.jpg
    165.3 KB · Pregleda: 57
Javljaj utiske obavezno, btw probao i reset biosa sada, nije pomoglo.

Bukvalno mi je ovakva situacija:

Untitled.png
 
Ako je ista situacija kao sa 5800X3D onda u velikoj meri utice kako su na tvom primerku odradili spoj V-cache->CPU die->TIM->IHS. Nece ti nikakav undervolt pomoci ako je los spoj odradjen negde u lancu.
 
Javljaj utiske obavezno, btw probao i reset biosa sada, nije pomoglo.

Bukvalno mi je ovakva situacija:
Nedavno sam imao sličnu situaciju. Moj R5 3600 sam hladio sa Coolermaster ML240 v2 i odjednom je počeo da se nenormalno greje - 62-65 u idle, koju god igru da uključim posle nekoliko sekundi je gotovo 85-90 temperatura... Imao sam Freezer e34 duo u rezervi i stavim njega umesto AIO i temperatura momentalno 20 stepeni niža. Kada sam rastavio glavu kulera video sam da ne samo da je zapušena, nego ni pumpa ne radi. Zato što je ipak bilo statične tečnosti, bakra na kuleru i što su ventilatori i dalje hladili tečnost nije dolazilo do automatskog gašenja/reseta zbog prevelikih temperatura, pretpostavlčjam, ali...
Zbog toga sam rešio da na novoj mašini koristim vazdušno hlađenje. A što se tvog slučaja tiče može da se desi da, eto, nekim slučajnim previdom, pumpa na tvom LT520 nije dobro spojena na struju, kabl nije nalegao kako treba ili možda treba u BIOS-u podesiti nešto ako imaš zaseban PUMP strujni priključak. Kažem samo da su simptomi pregrevanja veoma slični onome što je meni bio slučaj na 3600...
 
Vrh Dno