Šta je novo?

AMD Preparing Radeon HD 4890, Slated for April

Upravo tako. ATI ne samo da je ispravio pad performansi koji ga je klao sve do 2900XT serije, nego je situaciju obrnuo u svoju korist. Nisu je samo malo popravili, nego su mu je...li kevu! :). To je ono o čemu sam x puta pisao u testovima, ali sam se trudio da sakrijem sopstveno oduševljenje kao entuzijasta, jer, da sam pisao tako, neko bi pomislio da me AMD plaća da tako pišem. A i ovo sad što pišem o 4890 je rezultat realnog igranja sa kartom. Jedno je kad ti za 36 sati provrtiš sve što se može provrteti i prepišeš sa papira u Excel sve te cifre. To je već rutina - ova je brža, ok, ova je malo sporija itd. Kad jednom malo osetiš na sopstvenoj koži kako sve to radi u igrama koje tebe interesuju, onda dolazi pravo oduševljenje (ili razočarenje, kako god). Jer, konkretno, primerak 4890 koji koristim, blago klokovan, radi brže nego 120 evra skuplji GTX285, koga kod nas i nema u prodaji (ima na par mesta, ali po užasnoj ceni). To što je u proseku GTX285 brži, nije me briga, jer je brži u igrama u kojima ionako imaš više od 60, 100 ili 150 frejmova, a u tim igrama mi je dovoljan i GTS250 :).

Ti si sam sebi kontradiktoran.

results_crysis2.png


Ako ti je sa 4890 na 19x12 kako kazes 34.5 prosjecan fps, onda je minimalni oko 25, cak i manji. A to nije to.
I imam velike primjedbe na tvoje testiranje. Doduse vidim da si u GTS 250 testu izbacio neke nezahtjevne igre, sto je ok. Ali nemas niti jednu Physx igru recimo.

Kada vec govorimo o AA performansama, zasto ne testiras Nvidia karte sa CSAA modom koji daje bolje performanse, i koji ce lako moguce istisnuti MSAA.

I zasto ne testiras Warhead sa Framebuffer Crysis Warhead Benchmark alatom, ali bez ikakvih modova? To je najbolji program za testiranje te igre. U Warhead-u recimo GTX 280 radi bolje nego 4890, obje na default-u.
 
@bymax

k'o oca i majku da si im opsovao :)
 
I imam velike primjedbe na tvoje testiranje. Doduse vidim da si u GTS 250 testu izbacio neke nezahtjevne igre, sto je ok. Ali nemas niti jednu Physx igru recimo.

Kada vec govorimo o AA performansama, zasto ne testiras Nvidia karte sa CSAA modom koji daje bolje performanse, i koji ce lako moguce istisnuti MSAA.

I zasto ne testiras Warhead sa Framebuffer Crysis Warhead Benchmark alatom, ali bez ikakvih modova? To je najbolji program za testiranje te igre. U Warhead-u recimo GTX 280 radi bolje nego 4890, obje na default-u.

Maxa nije testirao GTS 250 (ako se misli na ovaj poslednji test XFX karte). Navikli ste po difoltu da je on, ali nije više tako, pa pažljivo čitajte zaglavlje i ime autora :)
 
Maxa nije testirao GTS 250 (ako se misli na ovaj poslednji test XFX karte). Navikli ste po difoltu da je on, ali nije više tako, pa pažljivo čitajte zaglavlje i ime autora :)

Sve je OK - primedba je iz testa 4890, a to jeste Max-in test.
 
Ja bih voleo da vidim tabelu u crysis warhead ako je ikako moguce. Svako ovde moze da testira tako, bilo xp ili vista, pa da uporedi. A sad koji je ovde config, koji tamo...
 
Sve je OK - primedba je iz testa 4890, a to jeste Max-in test.

Ne sporim primedbu, samo ukazujem na to da Maxa nije autor GTS 250 testa, povodom rečenice "vidim da si iz GTS 250 testa izbacio..." upućene Maxi. Mislim, čisto da se ima u vidu da ne znači automatski da je Maxa autor i da on selektira igre za testiranje.
 
Maxa nije testirao GTS 250 (ako se misli na ovaj poslednji test XFX karte). Navikli ste po difoltu da je on, ali nije više tako, pa pažljivo čitajte zaglavlje i ime autora :)

Nisam obracao paznju.
Hocu reci da je bolje temeljito testirati 5-6 najzahtjevnijih igara.
 
Ti si sam sebi kontradiktoran.

Ako ti je sa 4890 na 19x12 kako kazes 34.5 prosjecan fps, onda je minimalni oko 25, cak i manji. A to nije to.
I imam velike primjedbe na tvoje testiranje. Doduse vidim da si u GTS 250 testu izbacio neke nezahtjevne igre, sto je ok. Ali nemas niti jednu Physx igru recimo.

Kada vec govorimo o AA performansama, zasto ne testiras Nvidia karte sa CSAA modom koji daje bolje performanse, i koji ce lako moguce istisnuti MSAA.

I zasto ne testiras Warhead sa Framebuffer Crysis Warhead Benchmark alatom, ali bez ikakvih modova? To je najbolji program za testiranje te igre. U Warhead-u recimo GTX 280 radi bolje nego 4890, obje na default-u.

Objašnjenje: 4890 je nešto brži sa drajverima koje sada koristim, tako da je u 19x12 rezoluciji u kojoj mi je dao 29 fps na testu, sada negde na oko 32-33, nakon tweak-a, odnosno čak 35.3 na 900/4360. E sad, kada se aktivira 8xAF, situacija još ide u korist Radeona, tako da 4890 dostiže i tu je sa GTX285 (doduše, neklokovanim). Takođe, uvek sam insistirao na to da se isključe Catalyst AI optimizacije, a pitanje je da li je to ispravna stvar... ne samo jer je to dosta ubijalo performanse u major igrama, već i zbog toga što to kod nevidije ne može da se isključi (osim izmene imena .exe fajla igara). Koga je briga što je igra prepoznata od drajvera, iz perspektive običnog korisnika??? Jasno je da ceo princip testiranja nije savršen, ali i želim da bude bolji nego ranije. Tu kapiram da sam napravio grešku, jer je 4890 zapravo brži nego što se može videti u mom poslednjem tekstu, međutim nisam tada, odmah i odjednom hteo da menjam pravila sa Catalyst AI, jer bi značajno odskočila u odnosu na već testirane Radeon modele... To naravno znači da je GeForce praktično i nenamerno naravno, u poslednje vreme za nijansicu "favorizovan" , ali, kapirate valjda da mi to stvarno nije bila namera, tako da ću to i ispraviti...

Još jedna mala izmena - mislim da sam ti objasnio kako sam uspeo da nateram 4890 da radi brže nego što sam prikazao u testovima, ali ipak da razjasnim i ovo - 4890 nije brži u kombinaciji 19x12 sa 4xAA+16xAF, a ti si tu sliku gore preneo, već samo i isključivo kada se koristi 8xAF i 16xAF. Tu je uletela i odradila posao isto kao i daleko skuplja kartica (koju sam, eto, isto imao u mašini duže vreme) i zato sam bio oduševljen. Kada sam par stvari ponovo pogledao, ispalo je da baš i samo u tom slučaju, HD4890 dostiže GTX285... Ali ***, ipak nemam dovoljno jaku mašinu da igram Crysis u 19x12 još i sa AA. AF mi je dovoljan, a i po meni je bitniji, pogotovo u igri koja ima toliko displacement mapa (blato i tragovi u blatu, mostly).

Upravo zato sada radim na drugom testu HD4890 karte (čekam samo da stigne GTX275), gde su njeni rezultati i bolji. Naravno, nigde nisam rekao da je ova kartica uvek brža od GTX285, samo da je dala isti (za 0.3 fps veći) rezultat u 19x12, 8xAF i sa ultra quality configom na 1.3.1 plus CCC config, i drajveri Cat 9.4b. U svemu ostalom, kartice nisu klasa, ali su se tu poklopile. Meni je to dosta :)

Što se tiče drugih primedbi, GTS250 nisam ja testirao, bar ne pod tim imenom :) ali jeste novi kolega. Od 200 testova na benchu, počev od 2000. godine, ovo su prva dva koja nisam radio ja. Što se spiska testova tiče, mislim da nijedan sajt na svetu nema ovoliko raznovrsnu ponudu testiranih igara. 19 naslova, novih, starih, ogl, d3d 9 i 10, igrački, bench programi... Crysis neću da menjam jer imam bazu rezultata sa njim, a Warhead je isti endžin i Crysis GPU bench je standard. Uvek će biti boljih testova koji više opterećuju grafičku, ali šta sad... mnogo je naporno i ovako, a kamoli kad bih menjao svaka dva meseca spisak igara, morao bih da retestiram grafičke koje su već testirane stalno, a toliko resursa nemamo...

Što se tiče PhysX-a, to još uvek nije nešto što se u praksi mnogo koristi - navedi mi igre koje nisu Mirror's Edge, a koje koriste PhysX i koje rade brže sa hardverskom akceleracijom fizike. Nisam hteo sa time da se smaram kad sam video na par foruma da u još par naslova (beše onaj Stormrise i još jedna igra sa smešnom grafikom, a sve rade savršeno na ubogom Xboxu) rade sporije sa hardverski akcelerisanom fizikom koja btw radi i na CPU-u i to brže??? Jedina igra koja pravi razliku je Mirror's Edge, koja je dobudžena jer je nvidia to platila... i kako nju da testiram sa PhysX-om i tako favorizujem GeForce? To bi bilo kao kad bi AMD napravio Ruby benchmark tako da pola stvari ne radi na GeForceu i onda da mi to koristimo za testiranje?

Što se tiče raznih AA modova, i Radeon je odavno imao svoje modove AA koji su radili kako treba, pa ih nismo koristili već smo išli na klasiku super i multisampling jer igre i testovi tada najmanje baguju. Stvari se jesu popravile od tada, ali da testiraš znao bi da se dešava da sa tim njihovim algoritmima pola igara ne prikaže nešto kako treba, ili se recimo desi da radi do neke rezolucije, a posle dobiješ isti rezultat kad forsuješ 8xAA i kad AA uopšte nije aktiviran i takve stvari. Rezultati bi bili jako čudni, u najmanju ruku, jer se svi koriste najgorim trikovima da bi imali jače cifre. Ali, ipak se slažem da bi trebalo napisati poseban tekst u kome bi se izabrali predstavnici klasa iz oba tabora i ispitalo kako funkcioniše custom sample aa, kako temporal AA itd...

Imaću to na umu!

Koristis ultra high config 1.3.1 koji ima u sebi i CVarGrups dir. i autoexec.bat ili nesto drugo?

ultra high 1.3.1, da ima ceo CVarGroups i config fajl koji ide u Game dir. Nema nikakav batch fajl... pokreće se standardni crysis.exe
 
Poslednja izmena:
Sad sam malo pogledao kod kolega, da ne bude da sam ja lud i slično je i kod njih. Ima situacija kad je 4890 brži...

http://ht4u.net/reviews/2009/amd_radeon_hd_4890/index14.php
http://www.thetechlounge.com/article/628-3/Sapphire-Radeon-HD-4890-1GB-OC/
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/radeon-hd4890_8.html#sect2

ima i situacija kad je HD4890 sporiji.

http://techgage.com/article/ati_radeon_hd_4890_nvidia_geforce_gtx_275/6
http://www.tweaktown.com/articles/2702/gigabyte_radeon_hd_4890_1gb_graphics_card/index8.html

A negde rade isto :)

http://www.overclockersclub.com/reviews/powercolor_hd4890/8.htm

Zavisi od toga da li je kartica klokovana, drajvera, podešavanja u njima, da li je DX9 ili DX10, benchmarka i najvažnije, da li je bez AA, sa AA, sa AF ili kombinacija...
 
Poslednja izmena:
Objašnjenje: 4890 je nešto brži sa drajverima koje sada koristim, tako da je u 19x12 rezoluciji u kojoj mi je dao 29 fps na testu, sada negde na oko 32-33, nakon tweak-a, odnosno čak 35.3 na 900/4360. E sad, kada se aktivira 8xAF, situacija još ide u korist Radeona, tako da 4890 dostiže i tu je sa GTX285 (doduše, neklokovanim). Takođe, uvek sam insistirao na to da se isključe Catalyst AI optimizacije, a pitanje je da li je to ispravna stvar... ne samo jer je to dosta ubijalo performanse u major igrama, već i zbog toga što to kod nevidije ne može da se isključi (osim izmene imena .exe fajla igara). Koga je briga što je igra prepoznata od drajvera, iz perspektive običnog korisnika??? Jasno je da ceo princip testiranja nije savršen, ali i želim da bude bolji nego ranije. Tu kapiram da sam napravio grešku, jer je 4890 zapravo brži nego što se može videti u mom poslednjem tekstu, međutim nisam tada, odmah i odjednom hteo da menjam pravila sa Catalyst AI, jer bi značajno odskočila u odnosu na već testirane Radeon modele... To naravno znači da je GeForce praktično i nenamerno naravno, u poslednje vreme za nijansicu "favorizovan" , ali, kapirate valjda da mi to stvarno nije bila namera, tako da ću to i ispraviti...

Hm, jedine optimizacije koje ti nV CP nudi na default (global settings) jesu one tipa "image quality" i "texture filtering/anisotropic filtering sample optimisation"...I to se da lako iskljuciti...A custom profili za pojedine igre se ukljuciju u drugom tabu, po zelji?Tako valjda ide...

Upravo zato sada radim na drugom testu HD4890 karte (čekam samo da stigne GTX275), gde su njeni rezultati i bolji. Naravno, nigde nisam rekao da je ova kartica uvek brža od GTX285, samo da je dala isti (za 0.3 fps veći) rezultat u 19x12, 8xAF i sa ultra quality configom na 1.3.1 plus CCC config, i drajveri Cat 9.4b. U svemu ostalom, kartice nisu klasa, ali su se tu poklopile. Meni je to dosta :)

1.3.1 ultraQ config je malko matora stvar (januar 2008) i poenta tog moda je vise na omogucavanju "very high" na XP...sam autor kaze da mu je cilj bio i odrzavanje igrivog FPS-a...pa jos i CCC koji ima neke dodatne optimizacije u sebi...plus sto ima 6 verzija, a menja identicne fajlove kao i ultra high 1.3.1...zbrka.

Još jedna mala izmena - mislim da sam ti objasnio kako sam uspeo da nateram 4890 da radi brže nego što sam prikazao u testovima, ali ipak da razjasnim i ovo - 4890 nije brži u kombinaciji 19x12 sa 4xAA+16xAF, a ti si tu sliku gore preneo, već samo i isključivo kada se koristi 8xAF i 16xAF. Tu je uletela i odradila posao isto kao i daleko skuplja kartica (koju sam, eto, isto imao u mašini duže vreme) i zato sam bio oduševljen. Kada sam par stvari ponovo pogledao, ispalo je da baš i samo u tom slučaju, HD4890 dostiže GTX285... Ali ***, ipak nemam dovoljno jaku mašinu da igram Crysis u 19x12 još i sa AA. AF mi je dovoljan, a i po meni je bitniji, pogotovo u igri koja ima toliko displacement mapa (blato i tragovi u blatu, mostly).

Ali ti efekti koji pominjes (PoM) nisu kompatibilni sa AF...kad odvrnes AF, PoM se gubi...a s obzirom koliko je zahtevan, pitanje je sta je zahtevnije, PoM ili 16AF...

Testiranje grafickih sa ovim custom config-ovima je zeznut posao...gomila very high/ultra high modova su tu uglavnom zbog XP-a, sa nekim performance tweakovima (dovoljno je da senke spuste na manju rez, to je recimo slabije uocljivo), ili da promene LoD na nekim stvarima, sto ubrzava performanse, ali nije ultra kvalitet...
Ne ulazim u valjanost tvojih testova, naprotiv...cisto zelim da ti skrenem paznju, mada i sam sigurno znas za vecinu ovih stvari:)
 
ultra high 1.3.1, da ima ceo CVarGroups i config fajl koji ide u Game dir. Nema nikakav batch fajl... pokreće se standardni crysis.exe[/QUOTE]

Na to sam mislio, lapsus sam napravio,CVarGroups i autoexec.cfg a ne bat. pa crysis.exe, to je to.
Pozdrav
 
Poslednja izmena:
Hm, jedine optimizacije koje ti nV CP nudi na default (global settings) jesu one tipa "image quality" i "texture filtering/anisotropic filtering sample optimisation"...I to se da lako iskljuciti...A custom profili za pojedine igre se ukljuciju u drugom tabu, po zelji?Tako valjda ide...

1.3.1 ultraQ config je malko matora stvar (januar 2008) i poenta tog moda je vise na omogucavanju "very high" na XP...sam autor kaze da mu je cilj bio i odrzavanje igrivog FPS-a...pa jos i CCC koji ima neke dodatne optimizacije u sebi...plus sto ima 6 verzija, a menja identicne fajlove kao i ultra high 1.3.1...zbrka.

Ali ti efekti koji pominjes (PoM) nisu kompatibilni sa AF...kad odvrnes AF, PoM se gubi...a s obzirom koliko je zahtevan, pitanje je sta je zahtevnije, PoM ili 16AF...

Testiranje grafickih sa ovim custom config-ovima je zeznut posao...gomila very high/ultra high modova su tu uglavnom zbog XP-a, sa nekim performance tweakovima (dovoljno je da senke spuste na manju rez, to je recimo slabije uocljivo), ili da promene LoD na nekim stvarima, sto ubrzava performanse, ali nije ultra kvalitet...
Ne ulazim u valjanost tvojih testova, naprotiv...cisto zelim da ti skrenem paznju, mada i sam sigurno znas za vecinu ovih stvari:)

CCC sam deinstalirao jer kada ne koristis ToD, daje identične ili jako jako slične rezultate kao ultra high 1.3.1. Nebitno što je iz 2008. - nemaju oni šta tu novo da smisle, osim ako ne rade kompletnu doradu delova endžina, kao što radi onaj particle mod. Zato sam i skapirao da je bolje samo da odradim ono prekonfigurisanje, u verziji 1.3.1 i to je to. Ako imaš linkove za još neke dobre modove, daj da probam i njih. Rygel texture mod nikako da skinem, svaki DL koji krene mi pukne, a pravi još veću razliku između kartica sa 512MB i 1GB memorije...

Što se optimizacija tiče, NVIDIA ima custom profile za svaku igru, ali čak i ako to ne koristiš, provereno ima i detektovanje .exe-a igre, nekakav njihov "A.I." i to se ne može isključiti.
 
Poslednja izmena:
CCC sam deinstalirao jer kada ne koristis ToD, daje identične ili jako jako slične rezultate kao ultra high 1.3.1. Nebitno što je iz 2008. - nemaju oni šta tu novo da smisle, osim ako ne rade kompletnu doradu delova endžina, kao što radi onaj particle mod. Zato sam i skapirao da je bolje samo da odradim ono prekonfigurisanje, u verziji 1.3.1 i to je to. Ako imaš linkove za još neke dobre modove, daj da probam i njih. Rygel texture mod nikako da skinem, svaki DL koji krene mi pukne, a pravi još veću razliku između kartica sa 512MB i 1GB memorije...

Pa jedino je taj texture pack u sustini "konkretan" sto se tice grafike...radi se o mini-konverziji, a ne o prostom editovanju cfg fajlica.Ostalo je sve manje-vise isto i ne znam koliko bi bilo merodavno da se poredi sa DX10 Very High...jednostavno, ponekad sa ovim tweakovima naletim na nesto sto mi bocka oci.

Ovi su medju popularnijima, btw:
http://www.mycrysis.com/filebase.php?fileid=9404&sid=fdc69ab813547852ee99d0e2dccd5a70
http://www.mycrysis.com/filebase.php?fileid=9398&lim=10
http://www.mycrysis.com/filebase.php?fileid=1905&lim=30

Što se optimizacija tiče, NVIDIA ima custom profile za svaku igru, ali čak i ako to ne koristiš, provereno ima i detektovanje .exe-a igre, nekakav njihov "A.I." i to se ne može isključiti.

Ok.
 
Objašnjenje: 4890 je nešto brži sa drajverima koje sada koristim, tako da je u 19x12 rezoluciji u kojoj mi je dao 29 fps na testu, sada negde na oko 32-33, nakon tweak-a, odnosno čak 35.3 na 900/4360. E sad, kada se aktivira 8xAF, situacija još ide u korist Radeona, tako da 4890 dostiže i tu je sa GTX285 (doduše, neklokovanim). Takođe, uvek sam insistirao na to da se isključe Catalyst AI optimizacije, a pitanje je da li je to ispravna stvar... ne samo jer je to dosta ubijalo performanse u major igrama, već i zbog toga što to kod nevidije ne može da se isključi (osim izmene imena .exe fajla igara). Koga je briga što je igra prepoznata od drajvera, iz perspektive običnog korisnika??? Jasno je da ceo princip testiranja nije savršen, ali i želim da bude bolji nego ranije. Tu kapiram da sam napravio grešku, jer je 4890 zapravo brži nego što se može videti u mom poslednjem tekstu, međutim nisam tada, odmah i odjednom hteo da menjam pravila sa Catalyst AI, jer bi značajno odskočila u odnosu na već testirane Radeon modele... To naravno znači da je GeForce praktično i nenamerno naravno, u poslednje vreme za nijansicu "favorizovan" , ali, kapirate valjda da mi to stvarno nije bila namera, tako da ću to i ispraviti...

Još jedna mala izmena - mislim da sam ti objasnio kako sam uspeo da nateram 4890 da radi brže nego što sam prikazao u testovima, ali ipak da razjasnim i ovo - 4890 nije brži u kombinaciji 19x12 sa 4xAA+16xAF, a ti si tu sliku gore preneo, već samo i isključivo kada se koristi 8xAF i 16xAF. Tu je uletela i odradila posao isto kao i daleko skuplja kartica (koju sam, eto, isto imao u mašini duže vreme) i zato sam bio oduševljen. Kada sam par stvari ponovo pogledao, ispalo je da baš i samo u tom slučaju, HD4890 dostiže GTX285... Ali ***, ipak nemam dovoljno jaku mašinu da igram Crysis u 19x12 još i sa AA. AF mi je dovoljan, a i po meni je bitniji, pogotovo u igri koja ima toliko displacement mapa (blato i tragovi u blatu, mostly).

Upravo zato sada radim na drugom testu HD4890 karte (čekam samo da stigne GTX275), gde su njeni rezultati i bolji. Naravno, nigde nisam rekao da je ova kartica uvek brža od GTX285, samo da je dala isti (za 0.3 fps veći) rezultat u 19x12, 8xAF i sa ultra quality configom na 1.3.1 plus CCC config, i drajveri Cat 9.4b. U svemu ostalom, kartice nisu klasa, ali su se tu poklopile. Meni je to dosta :)

Što se tiče drugih primedbi, GTS250 nisam ja testirao, bar ne pod tim imenom :) ali jeste novi kolega. Od 200 testova na benchu, počev od 2000. godine, ovo su prva dva koja nisam radio ja. Što se spiska testova tiče, mislim da nijedan sajt na svetu nema ovoliko raznovrsnu ponudu testiranih igara. 19 naslova, novih, starih, ogl, d3d 9 i 10, igrački, bench programi... Crysis neću da menjam jer imam bazu rezultata sa njim, a Warhead je isti endžin i Crysis GPU bench je standard. Uvek će biti boljih testova koji više opterećuju grafičku, ali šta sad... mnogo je naporno i ovako, a kamoli kad bih menjao svaka dva meseca spisak igara, morao bih da retestiram grafičke koje su već testirane stalno, a toliko resursa nemamo...

Što se tiče PhysX-a, to još uvek nije nešto što se u praksi mnogo koristi - navedi mi igre koje nisu Mirror's Edge, a koje koriste PhysX i koje rade brže sa hardverskom akceleracijom fizike. Nisam hteo sa time da se smaram kad sam video na par foruma da u još par naslova (beše onaj Stormrise i još jedna igra sa smešnom grafikom, a sve rade savršeno na ubogom Xboxu) rade sporije sa hardverski akcelerisanom fizikom koja btw radi i na CPU-u i to brže??? Jedina igra koja pravi razliku je Mirror's Edge, koja je dobudžena jer je nvidia to platila... i kako nju da testiram sa PhysX-om i tako favorizujem GeForce? To bi bilo kao kad bi AMD napravio Ruby benchmark tako da pola stvari ne radi na GeForceu i onda da mi to koristimo za testiranje?

Što se tiče raznih AA modova, i Radeon je odavno imao svoje modove AA koji su radili kako treba, pa ih nismo koristili već smo išli na klasiku super i multisampling jer igre i testovi tada najmanje baguju. Stvari se jesu popravile od tada, ali da testiraš znao bi da se dešava da sa tim njihovim algoritmima pola igara ne prikaže nešto kako treba, ili se recimo desi da radi do neke rezolucije, a posle dobiješ isti rezultat kad forsuješ 8xAA i kad AA uopšte nije aktiviran i takve stvari. Rezultati bi bili jako čudni, u najmanju ruku, jer se svi koriste najgorim trikovima da bi imali jače cifre. Ali, ipak se slažem da bi trebalo napisati poseban tekst u kome bi se izabrali predstavnici klasa iz oba tabora i ispitalo kako funkcioniše custom sample aa, kako temporal AA itd...

Imaću to na umu!



ultra high 1.3.1, da ima ceo CVarGroups i config fajl koji ide u Game dir. Nema nikakav batch fajl... pokreće se standardni crysis.exe

Cuj, to je tvoj test, ali imas tu 19 igara od kojih je vise od pola vec zastarjelo, i na njih malo ko obraca paznju. Smanji taj broj na bar 10, i testiraj tehnoloski najnaprednije igre. Koje igre su to ti ne moram nabrajati. I tu se bar mora naci jedna Physx igra, cisto zbog toga da se vidi kako radi. A to sto ATI nema takve igre je vec druga prica. Tu si malo pristran.

To za 4890 sam pretpostavio, ali ako overklokas jednu kartu, uradi to i sa drugom i iznesi svoje impresije.

Ovo za CSAA mod nisam bez veze spomenuo. Mozda nisi primjetio da Nvidia sve vise namece taj AA mod, i imas ga cak i u Crysis/Crysis Warhead opcijama. Taj mod ce bar kod Nvidie zamijeniti klasicni MSAA, odnosno vec je poceo. I licno nemam s tim modom nikakvih problema, niti bilo kakvih bugova. A nesmije ni biti problema jer je CSAA ustvari 4/8xMSAA sa 8 ili 16 coverage sample-ova.
I zasto da palim 8xMSAA i gubim performanse kada mogu imati isti ili bolji AA uz bolje performanse. Dolje imas fotke sa 8xMSAA i 16xCSAA, Extreme mod, 16xAF.

I kada u Crysisu odvrnem 16xAF gubim mozda svega 2 frejma.
 

Prilozi

  • 8xMSAA.jpg
    8xMSAA.jpg
    221.4 KB · Pregleda: 100
  • 16xCSAA.jpg
    16xCSAA.jpg
    222.2 KB · Pregleda: 108
Nisam hteo sa time da se smaram kad sam video na par foruma da u još par naslova (beše onaj Stormrise i još jedna igra sa smešnom grafikom, a sve rade savršeno na ubogom Xboxu) rade sporije sa hardverski akcelerisanom fizikom koja btw radi i na CPU-u i to brže??? Jedina igra koja pravi razliku je Mirror's Edge, koja je dobudžena jer je nvidia to platila... i kako nju da testiram sa PhysX-om i tako favorizujem GeForce? To bi bilo kao kad bi AMD napravio Ruby benchmark tako da pola stvari ne radi na GeForceu i onda da mi to koristimo za testiranje?

Hehe, zato H.A.W.X, Stormrise i BattleForge rade bolje na DX10.1. :p
http://www.youtube.com/watch?v=a7-_Uj0o2aI

HD4890-62.jpg

HD4890-64.jpg

HD4890-66.jpg
Ti si verovatno testirao u DX10 (spram Andrijinog DX9 testa) ? I je l' ovo min fps, ne avg ?
 
Ni meni nije jasno sta je on tacno testirao. U sustini, briga me za par fps, mene kod nvidie raduju druge stvari ali njegovi postovi i testovi su skroz kontradiktorni jedni drugima. :S: Sa jedne strane ATI implementira poboljsanja za AA kroz drivere, sa druge strane nVidijina poboljsanja se "puj pike ne vazi" (CSAA) tretiraju isl. U sustini, sve te single karte su jadne za igranje u 1920x1080 u pristojnom fps na novim zahtevnijim igrama. da li jedna ima 23,a druga 25 meni je totalno nebitno.
 
Meni nije jasno zasto se uopce glorificira 8xMSAA mod, kada je razlika u prikazu izmedju 4xMSAA i 8xMSAA neprimjetna, a performanse su losije. Tek sa 16xQ se primjeti razlika, ali kada se bas dobro zagledas.
 
Verovatno zato sto je 8MSAA=16QAA(mod na kojem su i performanse na Nvidiji dosta losije).
16QAA daje kvalitet prikaza kao i 8MSAA, osim u situaciji kad je scena manje zahtevna pa tu prikazuje 16MSAA.E sad voleo bi da mi neko objasni koja je to scena pri odabiru ovakvog kvaliteta prikaza manje zahtevna!!!Mozda ona kad stanes ispred nekog zida na 10cm ili gledas u plavo nebo! Nvidia je po ko zna koji put izmislila toplu vodu,i reklamira je kao super vrucu.Jedino za sta im skidam kapu je fizika i "CUDA".Jedino pravo unapredjenje u oba tabora u zadnje dve godine.Sve ostalo je manji pr.proces i dizanje radnih taktova na obe strane i nista vise.
4890 je po meni voltmodovani i naklokovan 4870 i nista vise od toga isto kao i GTX275.
Sto se tice nekompaktibilnosti hardvera imaju je i jedna i druga strana,mala je razlika pa se sve svodi na licni afinitet.O tome nema potrebe polemisati.
:wave:
 
Tako sam ja,poveden grafikonima u kojima RV770 razbija u 8xMSAA, kad sam kupio 4870 odmah poleteo da upalim 8xMSAA u (recimo) Far Cry-u 2. ...aha oces :) vracaj na 4x u najboljem slucaju.
 
@spaad:
QX i Q modovi nemaju nikakve veze sa MS modovima. MS = multisampling transparency AA, a oni Q modovi uglavom uzimaju sirok sampling point i zamucuju sliku pa o njima ne bih ni diskutovao. Pitanje je zasto se ne koristi CS AA, posto je to tzv. "topla voda" koja je poslednja potekla (pre godinu dana) i predstavlja neki vid optimizovanog AA.
 
Tako sam ja,poveden grafikonima u kojima RV770 razbija u 8xMSAA, kad sam kupio 4870 odmah poleteo da upalim 8xMSAA u (recimo) Far Cry-u 2. ...aha oces :) vracaj na 4x u najboljem slucaju.

u far cry 2 kod atija dolazi do pada performansi pri koriscenju 8xAA ;) to je stari "slucaj"

u svakom drugom slucaju ati bolje podnosi 4/8xAA ;)

p.s. probaj npr. u call of juarez-u (dx10)/stalker cs-u da upalis aa (bilo koji :)) na 'vidiji ;)
 
Nisam dobro napisao ono sto sam hteo da kazem.Koliko sam ja procitao na stranim forumima kazu ovako:8MSAA=8QAA,a 16CSAA=8AA konstantno-16AA u manje zahtevnim scenama.Znaci:8CSAA=4AA konstantno-8AA u manje zahtevnim scenama,sto po meni ne moze da se poredi sa MSAA i QAA.To je po meni ta "topla voda", trazis i mislis 8 a radi 4.
A evo i malo FPS-a sa 8MSAA.:wave:

Frames Time (ms) Min Max Avg
19617 259372 45 108 75.633
 

Prilozi

  • HAWX_dx10 2009-04-12 15-26-12-65.jpg
    HAWX_dx10 2009-04-12 15-26-12-65.jpg
    298.5 KB · Pregleda: 36
  • HAWX_dx10 2009-04-12 15-26-18-12.jpg
    HAWX_dx10 2009-04-12 15-26-18-12.jpg
    277.1 KB · Pregleda: 34
  • HAWX_dx10 2009-04-12 15-26-21-04.jpg
    HAWX_dx10 2009-04-12 15-26-21-04.jpg
    274.8 KB · Pregleda: 33
  • HAWX_dx10 2009-04-12 15-31-48-81.jpg
    HAWX_dx10 2009-04-12 15-31-48-81.jpg
    409 KB · Pregleda: 46
  • HAWX_dx10 2009-04-12 15-37-37-29.jpg
    HAWX_dx10 2009-04-12 15-37-37-29.jpg
    496.7 KB · Pregleda: 68
Verovatno zato sto je 8MSAA=16QAA(mod na kojem su i performanse na Nvidiji dosta losije).
16QAA daje kvalitet prikaza kao i 8MSAA, osim u situaciji kad je scena manje zahtevna pa tu prikazuje 16MSAA.E sad voleo bi da mi neko objasni koja je to scena pri odabiru ovakvog kvaliteta prikaza manje zahtevna!!!Mozda ona kad stanes ispred nekog zida na 10cm ili gledas u plavo nebo! Nvidia je po ko zna koji put izmislila toplu vodu,i reklamira je kao super vrucu.Jedino za sta im skidam kapu je fizika i "CUDA".Jedino pravo unapredjenje u oba tabora u zadnje dve godine.Sve ostalo je manji pr.proces i dizanje radnih taktova na obe strane i nista vise.
4890 je po meni voltmodovani i naklokovan 4870 i nista vise od toga isto kao i GTX275.
Sto se tice nekompaktibilnosti hardvera imaju je i jedna i druga strana,mala je razlika pa se sve svodi na licni afinitet.O tome nema potrebe polemisati.
:wave:

Vjerovatno cu ja mozda sutra postati milioner ako dobijem na Lotu :) I vjerovatno je 16xQAA kombinacija 8xMSAA sa 16xCSAA. gx-x ti je dao link, pa vidi. 16xQAA je najzahtjevniji i najkvalitetniji AA mod.

I ne kuzim sta hoces reci sa tim odabirom scena? Okacio sam dvije Crysis fotke gdje se jako lijepo vidi kvalitet prikaza i framerate. S desne strane imas kucicu, u sredini imas istaknuto drvo na kom se odlicno vidi sta AA radi.

Napravi kod sebe poredjenje izmedju 4xMSAA i 8xMSAA, i vidi dali ima smisla paliti 8xMSAA. I odi kod nekog ko ima Nvidia kartu, pa vidi kako CSAA radi i izgleda. Nema tu tople vode, to je korak naprijed. CSAA je predstavljen jos sa G80 serijom, i bio je njen glavni feature.

Reci kako ATI ima bolji i brzi AA je u najmanu ruku smijesno.

@spaad:
QX i Q modovi nemaju nikakve veze sa MS modovima. MS = multisampling transparency AA, a oni Q modovi uglavom uzimaju sirok sampling point i zamucuju sliku pa o njima ne bih ni diskutovao. Pitanje je zasto se ne koristi CS AA, posto je to tzv. "topla voda" koja je poslednja potekla (pre godinu dana) i predstavlja neki vid optimizovanog AA.

I ti si prvo trebao posjetiti onaj Nvidia link sto si okacio :) Najednostavnije objasnjenje jeste da je CSAA ustvari algoritam za kompresiju implementiran na MSAA mod.

Ovako izgledaju Nvidia AA modovi.

11628543947eYeHcawZU_7_5.gif
 
Poslednja izmena:
ja sam onaj link odavno posetio, ali kad sam pod "D" imao u glavi onaj quincux sto uzima 5 sample pointa, a ne "Q" kao quality. ;) Moja je greska svakako.
PS. MSAA nije svugde po defaultu ukljucen, a ako forsiras AA bez da stavis MS opet ces dobiti najstariju tehniku. Kada je na "off" igra je ta koja kontrolise tip AA. Ne mislim da ovo ne znas vec pisem cisto "for the record" ;)
 
Reci kako ATI ima bolji i brzi AA je u najmanu ruku smijesno.
http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTUzMiwxLCxoZW50aHVzaWFzdA==
http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTUzMiw0LCxoZW50aHVzaWFzdA==
http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTUzMiw2LCxoZW50aHVzaWFzdA==
npr. ;)

Citat:
"When we looked at NVIDIA’s 8X CSAA mode we saw differences. NVIDIA’s 8X CSAA mode is a performance saver, but there are instances when it does not look as good as 8xQ MSAA and AMD’s 8X MSAA. We saw a few differences in Crysis when looking at very thin objects, like cables, and some other objects in the distance. Overall, NVIDIA’s 8xQ MSAA and AMD’s 8X MSAA are going to give you better image quality than NVIDIA’s 8X CSAA.

When moving on to comparing AMD’s CFAA modes with NVIDIA CSAA modes, I think it is quite clear that AMD’s CFAA modes look better than NVIDIA’s CSAA modes. Even at 16X CSAA with the GeForce GTX 260, we found that AMD’s 12X CFAA generally looked better. Just like with the 8X CSAA mode there are some objects where it is impossible to tell a difference."

p.s. sve "smesni izvori" :d bolje verujte nvidia fanboi-u :)
 
Pametan covjek ce se prvo upoznati sa razlicitim AA modovima i nacinom na koji rade, uvidjeti njihove prednosti i mane, i tek onda se upustiti u raspravu.
S druge strane, zumirati i praviti pikselizaciju slike i osnovu toga traziti greske i nedostatke je najveca glupost.

Jako pametan zakljucak sa jednog starijeg testa.
As with any graphical settings, the goal is to find a balance between image quality and performance. What I found in my testing is that at a certain point, image quality remains basically the same, and performance drops dramatically. 16xAA may earn you some bragging rights because you need an awfully powerful system to run that, but as I will show you below, your image quality won't necessarily be noticeably better than someone running 4xAA. I'll also cover transparency anti-aliasing, and how multi-sampling and super-sampling affect image quality and performance. For my tests, I picked two games: Half-Life 2: Lost Coast and Elder Scrolls IV: Oblivion.
 
Poslednja izmena:
Ovo sa 16aa je "trazenje igle u plastu sena",potpuno nepotrebno.Uvek ce biti bitniji fps nego ukljucivanje aa,ako je igra dosta zahtevna poput naseg milog krajsisa.
 
Pametan covjek ce se prvo upoznati sa razlicitim AA modovima i nacinom na koji rade, uvidjeti njihove prednosti i mane, i tek onda se upustiti u raspravu.
S druge strane, zumirati i praviti pikselizaciju slike i osnovu toga traziti greske i nedostatke je najveca glupost.

Jako pametan zakljucak sa jednog starijeg testa.

po tebi (i njima :)) bi onda trebalo ograniciti aa na 4 ;)
ionako je u 1920+ rezolucijama razlika izmedju 4/8/16 vidljiva skoro samo (verovao ili ne :)) prilikom zumiranja (kako ti kazes "pixelizacijom") odredjenog dela slike ;)
bas kao sto su ljudi i uradili (zice, bandere, itd...)

p.s. zanimljivo je i videti te kako po potrebi citiras stvari za koje si samo par postova ranije tvrdio da su drugacije ;)
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno