Šta je novo?

AMD Preparing Radeon HD 4890, Slated for April

ne znam zbog čega se raspravljate... svako ima pravo da misli šta hoće. starac gore misli da ima smisla testirati isključivo najnovije igre, a ja ne mislim tako (crysis već nije najnovija igra, iz 2007. je, a ne testirati ga je smešno). Isto tako, mislim da je 4xFSAA u igrama maksimum koji ti treba, jer prosto nećeš videti veliku razliku (ili je nećeš videti uopšte) između toga i 6x, 8x ili 16x dok se igraš, dok je razlika između 0xAA i 4xAA nebo i zemlja... Samo zbog toga smatram da ne treba gubiti vreme sa frikombinovanjem u testovima... bolje je da to vreme koje imam iskoristim i pokažem performanse u što više igara, nego da testiram sa pet igara, ali da stavim sve moguće AA i AF kombinacije... Neki poznati sajtovi imaju samo pet igara, sa i bez AA+AF kombinacije i to je to... Na benchu ima znatno više od toga, ali ne može da se stigne da se testira još i sa 2xAA, 4xAA, 8xCSAA itd. Stvarno bi bilo nemoguće sve to postići...
 
Da rezimiramo :)

Ovo je poenta CSAA modova:
In summary, CSAA produces antialiased images that rival the quality of 8x or 16x MSAA, while introducing only a minimal performance hit over standard (typically 4x) MSAA. It works by introducing the concept of a new sample type: a sample that represents coverage. This differs from previous AA techniques where coverage was always inherently tied to another sample type. In supersampling for example, each sample represents shaded color, stored color/z/stencil, and coverage, which essentially amounts to rendering to an oversized buffer and downfiltering. MSAA reduces the shader overhead of this operation by decoupling shaded samples from stored color and coverage; this allows applications using antialiasing to operate with fewer shaded samples while maintaining the same quality color/z/stencil and coverage sampling. CSAA further optimizes this process by decoupling coverage from color/z/stencil, thus reducing bandwidth and storage costs.

Ili drugacije receno, CSAA unapredjuje MSAA uz minimalni gubitak performansi:
8xCSAA je ustvari 4xMSAA sa 8 Coverage semplova, ili unaprijedjeni 4xMSAA (klasicni 4xMSAA koristi 4 Coverage sempla). 16xCSAA je 4xMSAA sa 16 Coverage semplova.
I najzahtjevniji 16xQAA je 8xMSAA sa 16 Coverage semplova. Znaci tu nema govora o losijem kvalitetu, vec suprotno. Valjda je ovo dovoljno jasno.

Primjer za 16xCSAA. U plavom polju je 16 Coverage sample-ova (semplovi), u zelenkastom su 4 Color/Z/Stencil sempla.
sample_coverage.gif


Najzanimljiviji AA modovi su 4xMSAA, 8xCSAA, te 16xCSAA, ili tzv. performance modovi. 8xMSAA i 16xQAA treba zanemariti, jer je pad performansi velik, a razlika se primjeti samo kada zumiras sliku 200%, kao sto je ovaj biser sa hardocp-a odradio. Cak je i tada jako tesko primjetiti razliku.

I jos nesto, MSAA i CSAA podrzava najveci broj igara, dok to nije slucaj sa ostalim AA modovima.

ne znam zbog čega se raspravljate... svako ima pravo da misli šta hoće. starac gore misli da ima smisla testirati isključivo najnovije igre, a ja ne mislim tako (crysis već nije najnovija igra, iz 2007. je, a ne testirati ga je smešno). Isto tako, mislim da je 4xFSAA u igrama maksimum koji ti treba, jer prosto nećeš videti veliku razliku (ili je nećeš videti uopšte) između toga i 6x, 8x ili 16x dok se igraš, dok je razlika između 0xAA i 4xAA nebo i zemlja... Samo zbog toga smatram da ne treba gubiti vreme sa frikombinovanjem u testovima... bolje je da to vreme koje imam iskoristim i pokažem performanse u što više igara, nego da testiram sa pet igara, ali da stavim sve moguće AA i AF kombinacije... Neki poznati sajtovi imaju samo pet igara, sa i bez AA+AF kombinacije i to je to... Na benchu ima znatno više od toga, ali ne može da se stigne da se testira još i sa 2xAA, 4xAA, 8xCSAA itd. Stvarno bi bilo nemoguće sve to postići...

Bitan je kvalitet, ne kvantitet :) Zato sam ti i rekao da smanjis broj igara. I testiraj obje Crysis igre. Warhead je igra novijeg datuma.
 
Poslednja izmena:
Da rezimiramo :)

Ovo je poenta CSAA modova:

Bitan je kvalitet, ne kvantitet :) Zato sam ti i rekao da smanjis broj igara. I testiraj obje Crysis igre. Warhead je igra novijeg datuma.

Pazi, mislim da ja ipak ponešto znam o CSAA, s obzirom na to da sam pisao o njima kada su predstavljeni i imao brifinge od strane NVIDIA tech ljudi o svemu tome. Imaš i u testu o 8800GTX kartici, prvom, detaljno o tome, ali kapiram da već sve znaš :).

Što se Warheada tiče, nisi u pravu, Warhead je isto što i Crysis, isti engine, potpuno ista grafika... samo što su omogućili da se pod DX9 uključi very high, tj. enthusiastic... i dobudžena je manje nego Crysis sa configom koji koristim...

Da si rekao da testiram STALKER Clear Sky jer je novija i tehnički doteranija igra od prvog STALKER-a, tu bi bio u pravu, ali Crysis i Warhead su praktično iste igre, tehnički gledano...
 
1 GHz GPU, kažu na TomsHW... ? Hm, pitam se kako će to nabudžiti, s obzirom da malo njih sada ide na 1GHz. OSim ako mu ne daju još napona, ali onda to treba hladiti. Videćemo. Tipujem ipak da će frekvencije biti 900-920 MHz za GPU-ove i 1 GHz (4GHz) za memoriju...

Ostaje još samo da probaš volt mod :). Sa druge strane da se ne bi igrao sa BIOS-om, ili hard volt modom, evo kratkog upustva kako to uraditi sa Riva Tunerom iz Win-a :)
http://vr-zone.com/articles/increas...oc-hd-4890-using-rivatuner/6880.html?doc=6880
 
Pazi, mislim da ja ipak ponešto znam o CSAA, s obzirom na to da sam pisao o njima kada su predstavljeni i imao brifinge od strane NVIDIA tech ljudi o svemu tome. Imaš i u testu o 8800GTX kartici, prvom, detaljno o tome, ali kapiram da već sve znaš :).

Što se Warheada tiče, nisi u pravu, Warhead je isto što i Crysis, isti engine, potpuno ista grafika... samo što su omogućili da se pod DX9 uključi very high, tj. enthusiastic... i dobudžena je manje nego Crysis sa configom koji koristim...

Da si rekao da testiram STALKER Clear Sky jer je novija i tehnički doteranija igra od prvog STALKER-a, tu bi bio u pravu, ali Crysis i Warhead su praktično iste igre, tehnički gledano...

Tvoje poznavanje nisam doveo u pitanje. Ali mi smeta to sto neke stvari zanemarujes. U tvom testu ja jedino pogledam Crysis rezultate i test setup, i to je to. Tu se treba naci Warhead, Clear Sky (za njega imas poseban benchmark tool), Cryostasis, Empire Total War...

Warhead koristi isti engine, ali je zahtjevniji. I dali je s tim cfg-om Crysis naudzeniji je pitanje. Ko ce koristiti modove, i koje ce koristiti, je stvar izbora. Igre se testiraju bez modova.
 
Tvoje poznavanje nisam doveo u pitanje. Ali mi smeta to sto neke stvari zanemarujes. U tvom testu ja jedino pogledam Crysis rezultate i test setup, i to je to. Tu se treba naci Warhead, Clear Sky (za njega imas poseban benchmark tool), Cryostasis, Empire Total War...

Warhead koristi isti engine, ali je zahtjevniji. I dali je s tim cfg-om Crysis naudzeniji je pitanje. Ko ce koristiti modove, i koje ce koristiti, je stvar izbora. Igre se testiraju bez modova.

Warhead nije zahtevniji od Crysisa!

uz rizik da zvucim kao drveni advokat, znam da Max nema svo vreme ovog sveta da testira svaku Boziju igru, a narocito ne one bez benchmark sekvence ili alata...
 
Warhead nije zahtevniji od Crysisa!

uz rizik da zvucim kao drveni advokat, znam da Max nema svo vreme ovog sveta da testira svaku Boziju igru, a narocito ne one bez benchmark sekvence ili alata...

Otkud ti to sad? Svi znaju da je zahtjevniji.
 
Ja nisam uopšte imao takav utisak kada sam ga igrao. U svakom slučaju, isti engine je u pitanju, tako da je zahtevnost viša samo zbog eventualno većeg broja detalja na mapi i/ili detaljnijih modela i više efekata. Skaliranje kartica bi moralo da bude identično u odnosu na osnovni Crysis.
 
Ajde Crysis (Warhead), ali zašto bi iko testirao u Cryostasis-u? :trust:
 
I ja mislim da je poenta samo u tome što Warhead ima već built-in DX10 look mod za DX9, kao i to što je LOD na enthusiastic za nijansicu veći (lično gledao i poredio cfg), ali mod koji koristim za Crysis je još "gori" od toga, tako da ne znam čemu prelazak na Warhead. Ali ok, u nekom trenutku mogu da pređem, zaista to nije neki problem...
 
Ovo je perverzno hladjenje !
 
I ja mislim da je poenta samo u tome što Warhead ima već built-in DX10 look mod za DX9, kao i to što je LOD na enthusiastic za nijansicu veći (lično gledao i poredio cfg), ali mod koji koristim za Crysis je još "gori" od toga, tako da ne znam čemu prelazak na Warhead. Ali ok, u nekom trenutku mogu da pređem, zaista to nije neki problem...
E, moram da podelim jedno iskustvo u vezi sa Crysisom!

Sinoc sam igrao sa XBOX360 kontrolerom!!

Fora je da kad se tako igra, Crysis je apsolutno igriv sa prebudzenim setingsima (ToD mod) u 19x12 uprkos relativno malom FPS-u (~25)!

Jednostavno kontroler ne dopusta brza cimanja kao mish, pa nema lagovanja prouzrokovanog malim fps-om!

Naravno, igranje na XBOX360 kontroleru zahteva navikavanje, ali brzo se covek izverzira!

Inace Crysis ima odlicnu podrsku za XBOX360 kontroler!
 
E, moram da podelim jedno iskustvo u vezi sa Crysisom!

Sinoc sam igrao sa XBOX360 kontrolerom!!

Fora je da kad se tako igra, Crysis je apsolutno igriv sa prebudzenim setingsima (ToD mod) u 19x12 uprkos relativno malom FPS-u (~25)!

Jednostavno kontroler ne dopusta brza cimanja kao mish, pa nema lagovanja prouzrokovanog malim fps-om!

Naravno, igranje na XBOX360 kontroleru zahteva navikavanje, ali brzo se covek izverzira!

Inace Crysis ima odlicnu podrsku za XBOX360 kontroler!

a kako radi na volanu? :d

salu na stranu, mislim da bi joystickom bilo jos lakse posto je palica duza i to bi te jos vise usporilo! :d

crysis na box360 kontroleru, e Nedjo Nedjo...
 
a kako radi na volanu? :d

salu na stranu, mislim da bi joystickom bilo jos lakse posto je palica duza i to bi te jos vise usporilo! :d

crysis na box360 kontroleru, e Nedjo Nedjo...

zayebavaj, zayebavaj... i ja sam bio skeptik, ali eto konvertujem se lagano :)

Pocelo je sa Dark Sectorom, koji je skrojen za kontroler jer je primarno konzolaska igra. Na njemu sam se bas lepo izverzirao za kontroler. Onda sam presao na HAWX koji je jos bolje "optimizovan", sto je i logicno jer je letachina u pitanju.

Naravno, morao sam da probam i Krizu...

Stvarno mogu svima da preporucim da probaju. Mnogo je dobro kad se zavalis u fotelju, naslonis noge i pichish :D

Ergonomske prednosti su neuporedive u odnosu na krivljenje nad tastaturom. ;)

Naravno, najveci benefit je ono sto sam pomenuo na pocetku - lezerno igranje na niskom framerateu, a samim tim i mogucnost igranja na mnogo zahtevnijim setovanjima!

Toplo preporucujem svima da probaju! Ima na trzistu jeftinih XBOX360 kompatibilnih kontrolera, tako da cena nije problem. Svakako treba ici na "podrhtavajuci" kontroler jer to daje jos dublju dimenziju ugodjaju!

Ne treba posebno isticati da je najjaca fora wireles kontroler i jaka media PC masina koja baca sliku na neku 42-ku... za TV ti ni ne treba neka zverina od grafulje!
 
I ja mislim da je poenta samo u tome što Warhead ima već built-in DX10 look mod za DX9, kao i to što je LOD na enthusiastic za nijansicu veći (lično gledao i poredio cfg), ali mod koji koristim za Crysis je još "gori" od toga, tako da ne znam čemu prelazak na Warhead. Ali ok, u nekom trenutku mogu da pređem, zaista to nije neki problem...

Nemaju svi iste karte, i nece svi koristiti isti cfg. U testovima nisi konkretno niti naveo koji cfg koristis, i to znaju samo ljudi sa ovog foruma. I ne gledaju tvoje testove samo ljudi sa naseg govornog podrucja. To znam licno.

Izbaci NFS, UT, Quake, Prey...
 
Čime da zamenim NFS, a da to bude trka? GRID već imam...? UT ću svakako da izbacim... A QuakeWars i Prey su tu zbog openGL-a... ne znam šta bi to, dok ne izađe Rage, moglo da ih zameni...
 
zayebavaj, zayebavaj... i ja sam bio skeptik, ali eto konvertujem se lagano :)

Pocelo je sa Dark Sectorom, koji je skrojen za kontroler jer je primarno konzolaska igra. Na njemu sam se bas lepo izverzirao za kontroler. Onda sam presao na HAWX koji je jos bolje "optimizovan", sto je i logicno jer je letachina u pitanju.

Naravno, morao sam da probam i Krizu...

Stvarno mogu svima da preporucim da probaju. Mnogo je dobro kad se zavalis u fotelju, naslonis noge i pichish :D

Ergonomske prednosti su neuporedive u odnosu na krivljenje nad tastaturom. ;)

Naravno, najveci benefit je ono sto sam pomenuo na pocetku - lezerno igranje na niskom framerateu, a samim tim i mogucnost igranja na mnogo zahtevnijim setovanjima!

Toplo preporucujem svima da probaju! Ima na trzistu jeftinih XBOX360 kompatibilnih kontrolera, tako da cena nije problem. Svakako treba ici na "podrhtavajuci" kontroler jer to daje jos dublju dimenziju ugodjaju!

Ne treba posebno isticati da je najjaca fora wireles kontroler i jaka media PC masina koja baca sliku na neku 42-ku... za TV ti ni ne treba neka zverina od grafulje!

Ja to odavno govorim (mislim na veliki Tv i igranje na njemu). Nego, fora mi je da se fps igre ne igraju na kontroleru, a ja sam se na najtežem nivou dobro pomučio da pređem zadnjeg bossa u krajsisu i sa mišem... Mislim da si, Nedjo, viđen da kupiš jedan Xbox360, pa da svratiš na turu rezanja kod mene :D. Nikad nisu bili jeftiniji - eno prenex prodaje Jaspere za 200 evrića...
 
Ja to odavno govorim (mislim na veliki Tv i igranje na njemu). Nego, fora mi je da se fps igre ne igraju na kontroleru, a ja sam se na najtežem nivou dobro pomučio da pređem zadnjeg bossa u krajsisu i sa mišem... Mislim da si, Nedjo, viđen da kupiš jedan Xbox360, pa da svratiš na turu rezanja kod mene :D. Nikad nisu bili jeftiniji - eno prenex prodaje Jaspere za 200 evrića...
hehe, Maxe kako ej krenulo mozda i zavrsim na boxu! Tas prevage bi mogao biti CryEngine 3 ;)

LM

Evo upravo zavrsih sesiju Krize :D

sve sam bolji i bolji sa kontrolerom!!! :D

Sad mi je jasno kako ljudi mogu da igraju pucacine na konzolama... uz dosta vezbe :D

Inace, ivke me je pitao za mod koji koristim, pa evo link za sve zainteresovane:

http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=23117

A kakve divljine od modova ljudi prave za Krizu, najbolje ilustruje ovo:

http://www.crymod.com/thread.php?threadid=44080

CryEngine je definitivno najmocnija i ruku na srce najzahtevnija masina na trzistu... no ako joj se da mocnog hardvera, izuva...
 
pffff kako ti to uspeva... joypad i FPS ne ide zajedno :( mogu reci da sam PC kupio izmedju ostalog zbog RTS i FPS-a...
veruj mi da bih do juce i ja isti post pisao nekom konzolasu, ali veruj mi to zaista moze!

Ne tvrdim da je izvodljivo u svako naslovu na podjednako ergonomski nacin, ali Crysis na XBOX360 kontroleru je za mene otkrovenje!

Nacin igranja je totalno drugaciji, mnogo se sporije igra i to ostavlja vise mogucnosti za uzivanje u lepoti ove igre.

Ne treba biti mazohista, pa navrnuti neprijatelje na najtezi nivo... normal je taman OK... niti su debilni, niti su krvolocni... jednostavno ne kvare uzivanje u igranju :D

Unapred se radujem novom Riddicku koji ce garant biti k'o saliven za joypad ;)

P.S

Jedini je problem sto xbox360 kontroler moram vratiti bratu za dve nedelje!!

Maxo, 'ajde jedan test dobrih i jeftinih klon-kontrolera!
 
Nazad
Vrh Dno