Objašnjenje: 4890 je nešto brži sa drajverima koje sada koristim, tako da je u 19x12 rezoluciji u kojoj mi je dao 29 fps na testu, sada negde na oko 32-33, nakon tweak-a, odnosno čak 35.3 na 900/4360. E sad,
kada se aktivira 8xAF, situacija još ide u korist Radeona, tako da 4890 dostiže i tu je sa GTX285 (doduše, neklokovanim). Takođe, uvek sam insistirao na to da se
isključe Catalyst AI optimizacije, a pitanje je da li je to ispravna stvar... ne samo jer je to dosta ubijalo performanse u major igrama, već i zbog toga što to kod nevidije ne može da se isključi (osim izmene imena .exe fajla igara). Koga je briga što je igra prepoznata od drajvera, iz perspektive običnog korisnika??? Jasno je da ceo princip testiranja nije savršen, ali i želim da bude bolji nego ranije. Tu kapiram da sam napravio grešku, jer je 4890 zapravo brži nego što se može videti u mom poslednjem tekstu, međutim nisam tada, odmah i odjednom hteo da menjam pravila sa Catalyst AI, jer bi značajno odskočila u odnosu na već testirane Radeon modele... To naravno znači da je GeForce praktično i nenamerno naravno, u poslednje vreme za nijansicu "favorizovan" , ali, kapirate valjda da mi to stvarno nije bila namera, tako da ću to i ispraviti...
Još jedna mala izmena - mislim da sam ti objasnio kako sam uspeo da nateram 4890 da radi brže nego što sam prikazao u testovima, ali ipak da razjasnim i ovo -
4890 nije brži u kombinaciji 19x12 sa 4xAA+16xAF, a ti si tu sliku gore preneo, već samo i isključivo kada se koristi 8xAF i 16xAF. Tu je uletela i odradila posao isto kao i daleko skuplja kartica (koju sam, eto, isto imao u mašini duže vreme) i zato sam bio oduševljen. Kada sam par stvari ponovo pogledao, ispalo je da baš i samo u tom slučaju, HD4890 dostiže GTX285... Ali ***, ipak nemam dovoljno jaku mašinu da igram Crysis u 19x12 još i sa AA. AF mi je dovoljan, a i po meni je bitniji, pogotovo u igri koja ima toliko displacement mapa (blato i tragovi u blatu, mostly).
Upravo zato sada radim na drugom testu HD4890 karte (čekam samo da stigne GTX275), gde su njeni rezultati i bolji. Naravno, nigde nisam rekao da je ova kartica uvek brža od GTX285, samo da je dala isti (za 0.3 fps veći) rezultat u 19x12, 8xAF i sa ultra quality configom na 1.3.1 plus CCC config, i drajveri Cat 9.4b. U svemu ostalom, kartice nisu klasa, ali su se tu poklopile. Meni je to dosta
Što se tiče drugih primedbi, GTS250 nisam ja testirao, bar ne pod tim imenom

ali jeste novi kolega. Od 200 testova na benchu, počev od 2000. godine, ovo su prva dva koja nisam radio ja. Što se spiska testova tiče, mislim da nijedan sajt na svetu nema ovoliko raznovrsnu ponudu testiranih igara. 19 naslova, novih, starih, ogl, d3d 9 i 10, igrački, bench programi... Crysis neću da menjam jer imam bazu rezultata sa njim, a Warhead je isti endžin i Crysis GPU bench je standard. Uvek će biti boljih testova koji više opterećuju grafičku, ali šta sad... mnogo je naporno i ovako, a kamoli kad bih menjao svaka dva meseca spisak igara, morao bih da retestiram grafičke koje su već testirane stalno, a toliko resursa nemamo...
Što se tiče PhysX-a, to još uvek nije nešto što se u praksi mnogo koristi - navedi mi igre koje nisu Mirror's Edge, a koje koriste PhysX i koje rade brže sa hardverskom akceleracijom fizike. Nisam hteo sa time da se smaram kad sam video na par foruma da u još par naslova (beše onaj Stormrise i još jedna igra sa smešnom grafikom, a sve rade savršeno na ubogom Xboxu) rade sporije sa hardverski akcelerisanom fizikom koja btw radi i na CPU-u i to brže??? Jedina igra koja pravi razliku je Mirror's Edge, koja je dobudžena jer je nvidia to platila... i kako nju da testiram sa PhysX-om i tako favorizujem GeForce? To bi bilo kao kad bi AMD napravio Ruby benchmark tako da pola stvari ne radi na GeForceu i onda da mi to koristimo za testiranje?
Što se tiče raznih AA modova, i Radeon je odavno imao svoje modove AA koji su radili kako treba, pa ih nismo koristili već smo išli na klasiku super i multisampling jer igre i testovi tada najmanje baguju. Stvari se jesu popravile od tada, ali da testiraš znao bi da se dešava da sa tim njihovim algoritmima pola igara ne prikaže nešto kako treba, ili se recimo desi da radi do neke rezolucije, a posle dobiješ isti rezultat kad forsuješ 8xAA i kad AA uopšte nije aktiviran i takve stvari. Rezultati bi bili jako čudni, u najmanju ruku, jer se svi koriste najgorim trikovima da bi imali jače cifre. Ali, ipak se slažem da bi trebalo napisati poseban tekst u kome bi se izabrali predstavnici klasa iz oba tabora i ispitalo kako funkcioniše custom sample aa, kako temporal AA itd...
Imaću to na umu!
ultra high 1.3.1, da ima ceo CVarGroups i config fajl koji ide u Game dir. Nema nikakav batch fajl... pokreće se standardni crysis.exe