Šta je novo?

Zimske gume

Vas izbor,nekad su to govorili za kineske televizore i telefone.

Istina. Ali ipak u telefonu ili TV-u ne vozim porodicu, pa mi nije toliko presudno da li sam napravio dobar ili los izbor.

Doduse, i od toga se pravi malo veca fama nego sto bi trebalo. Vozim preko 20 godina i vozio sam i stara kola i nova i dobre i lose gume. Jedino gde zaista osecam drasticnu razliku je izmedju letnjih i zimskih. A kljuc voznje po snegu je oprez i 100% fokus, gume su sporedni faktor. Kada padne sneg, vise pored puta vidjam 4x4 i Audije (jer kvatro), jer misle da su ti pogoni svemoguci i da mozes da vozis isto kao i po suvom.
 
Poslednja izmena:
Гуме никако нису споредни фактор по снегу, већ вероватно најбитнији. Последњих дана сам неколико пута био захвалан што сам узео нове гуме за ову зиму, размишљао сам се озбиљно да изгурам још једну сезону са старим.
 
Covek za volanom i gume su jednako bitni.
Los vozac/covek, dobre gume - dizastr pre ili kasnije.
Dobar vozac/covek, krs gume - dizastr pre ili kasnije.
Lozenje na kineske gume smatram samo neiskustvom, ko je jednom stavio premium gumu na kola i odvozao barem jednu sezonu na njima, nikada vise nece staviti kineza od par soma.
Situacija od pre neki dan, na raskrsnici mi mladja gospodja prolece u ful brzini kroz crveno. Dobri refleksi, kocnice i odlicne gume i ukopao sam se! Da sam stao 50 cm kasnije (kinez), ne bi bilo ovog posta.
 
Ne sumnjam da će kineski brendovi napredovati i u ovoj oblasti, i da će vremenom početi da proizvode čak i premijum gume. Ali, dok se to ne desi, i dok objektivne test ekipe i iskustva vozača to ne potvrde, jednostavno nema smisla rizikovati na taj način.
Kome trebaju najjeftinije, iole dobre zimske gume, tu su dobro poznati Mišlen klonovi, a za samo malo više novca tu su i kvalitetnije gume, npr. Kleber, BFG, Falken, Hankook, Nexen itd.

A to što prosečan baja misli da je isto koristiti bagoviti Šaomi telefon i potencijalno opasne gume, to je posebna priča.
 
Већи проблем од гума у Србији су брзопотезни возачи, али је офтопик, па зато фокус на гуме, барем у теми. Јасно да мењање навика и пажљивија и спорија вожња генерално прави огромну разлику.

FB_IMG_1702049935221.jpg
 
Poslednja izmena:

Još malo poređenja. Ovaj put lanci i sl pomagala protiv zimske gume.
 
Vas izbor,nekad su to govorili za kineske televizore i telefone.
Ne mora baš niko od nas da učestvuje u njihovoj krivi učenja, jer je jeftino. Ja sam kineski telefon kupio kad je postao stvarno dobar. Kupiću i gume i auto kad tad, što da ne. Trenutno neću.


Nije toliko bitno koje da kupite, koliko koje NE. ;) Lepo sortirano kako zaustavlja auto po mokrom, najčešći slučaj za većinu nas.
 
Koji od vas dvojice ima te gume, jeste se usaglasili konačno?

Po ko za koji put - Michelin AS klonovi nisu za preporuku (jer ima boljih za iste pare), zimski klonovi jesu.

Dalje, kod malo poznatih kineskih guma nije dovoljno samo da se dobro pokažu u testu kada su nove, jer do sada je sa mnogim niskobudžetnim gumama najveći problem bio gubitak svojstava smese i pad performansi koji se dešavao relativno brzo.
To je bio slučaj i sa nekim Lassa i Petlas gumama pre nekoliko godina, sličan problem kao i sa prvim (krš) Tigar Wintera i sličnim modelima. Narod za tu pojavu kaže - malo su se uplastičile, ali dobre su, imaju dobru šaru 🤡

Kad kineski brendovi potvrde vremenom da više ne vuku te mane, i kada zvanično pređu u srednju i visoku klasu, tada će biti za preporuku. Do tog trenutka ih treba izbegavati, jer ima boljih-proverenijih guma za samo malo više novca u toj klasi.
 
Poslednja izmena:
Mnoge gume izgube na performansama cim se taj prvi sloj podere, tako da se izrazim. Tako da testovi nisu toliko relevantni kod tih niskobudzetnih guma. One su na pocetku dobre, ali posle par hiljada kilometara vec se vidi razlika.
 
Lozenje na kineske gume smatram samo neiskustvom
Isto je bilo i sa telefonima.. pa eto gde smo sad. Daj vremena i bice kineskih guma koje su bolje od vecine izvikanih.

i btw, pre ce dizastr da napravi neko sa novim gumama jer se previse oslanja na iste nego onaj koji zna da su mu gume lose pa u samom startu vise vodi racuna. Kvalitet pneumatika je najosetniji na asfaltu, a za sneg je vise do vozaca..
 
Pa vozi onda sa letnjim po snegu, ako je više do vozača.
Šumaheri na sve strane, a ni žmigavac ne znaju gde im se nalazi...
 
Рачунајући да је возач исти, као и возило остају гуме које праве разлику.
 
Pa vozi onda sa letnjim po snegu, ako je više do vozača.
Šumaheri na sve strane, a ni žmigavac ne znaju gde im se nalazi...
Samo se ti osloni na gume.. svake zime pun urgentni takvih, pametnih, punih sebe

Рачунајући да је возач исти, као и возило остају гуме које праве разлику.
Da, naravno. Ali suvise faktora utice na testiranje guma..
I opet, kada bih gledao budzet pre bih uzeo nove kineske nego drzao 7-8 sezonu neke brendirane na glasu..
 
Ја пишем о реалном коришћењу зими, не о тестовима. Зимске гуме не могу да се користе 7-8 сезона, тј. можда могу али нису поуздане - значи не могу. Добра гума је итекако битна, и може да сачува главу. А глава је премијум, што каже Марти.
 
Нестварно клизаво данас, а таман сам мислио сам се навозао у свим условима ове зиме...
20231221_093800.jpg
 
Pomalo ti zavidim :)
Kod nas je jedva prohladno, suvo i smrdljivo ubibože.
 
Zavidim i ja bas, ko ce docekati skijanje... a hteo sam taman i da uporedim kineske gume kod drugara i zenine kleber ( i on se bas zagrejao, samo se nadam da ne bi posle testa morali ti kinezi u kantu :ROFLMAO: ) ali kako stvari stoje nista od snega...
 
Uh koja lepota :D
Jednom sam vozio po takvim uslovima kad smo krenuli na Kop, zavejalo bas dobro dok smo se penjali gore, bila noc nigde nikoga, a sve belo ispred. Ne vidi se bukvalno gde je put, morao sam u navigaciju da gledam da znam gde su krivine :D
Zanimljiva voznja bese :D

@ontopic, gledam da uzmem lance ovih dana, al' se na kraju razmisljam da uzmem ipak one carape. Koliko vidim, montaza je mnogo laksa? Ima li neko iskustva?
Treba mi bukvalno da imam ako zatreba za Kop nekad, znaci nikakvo blato/dubok sneg..
 
Po snegu se zimske gume najmanje razlikuju.

Obično podbace na kiši jeftinije gume, i to dramatično.
Ali je dobro što i ta razlika uglavnom više nije tako drastična kao nekada, do pre samo nekoliko godina.
 
Po snegu se zimske gume najmanje razlikuju.

Obično podbace na kiši jeftinije gume, i to dramatično.
Силно грешиш, данас са лошим гумама може само да се седи и плаче, неко код куће, а многи у јарку поред пута. Кад норвешка полиција моли људе да не возе Е6 путем (главни пут север-југ)...
 
To je verovatno zbog ekstremno niskih temperatura (tu premijum smesa dolazi do izražaja) i crnog leda (bez spajkova nema normalne vožnje).
Jer ova visina/količina snega (pri zimskim temperaturama u SRB) nije problem čak ni za jeftine zimske gume, baš zato što temperature retko padaju ispod -10 °C, osim na planinama.
 
Није екстреман минус, напротив око 0 је, него је изгледа углачан лед испод, па нападало преко, нереално је клизаво. Јутрос се спушта неки Ауди СУВ у сусрет, полако се вози јер нема простора за мимоилажење, има гуме са ексерима, мало јаче стао на кочницу кад сам налетео и видим побеже му задњи крај само тако...
Грталица само склања снег, не сипају ризлу док не престане да пада, со се не сипа по локалним путевима...
 
Ali je dobro što i ta razlika uglavnom više nije tako drastična kao nekada, do pre samo nekoliko godina.
Nije, +11m između skupe i jeftine sa 80km/h...

Tri dužine automobila.
Силно грешиш, данас са лошим гумама може само да се седи и плаче, неко код куће, а многи у јарку поред пута. Кад норвешка полиција моли људе да не возе Е6 путем (главни пут север-југ)...
Pričamo o našem podneblju i alpskim gumama. :)
 
Nazad
Vrh Dno