Šta je novo?

Zimske gume

Proklizavaju, ali na takvom ledu mogu kako tako iz mesta da krenu. Meni se dešavalo da ne mogu sa jarisom da krenem iz mesta sa novim zimskim (recimo onaj BFG g-force) po snegu. Ovo juče je ovaj da kažem jesenji led, nije ono kada je ulica okovana od ivičnjaka do ivičnjaka.
Recimo, ja sa jarisom ne smem da se spustim niz ulicu ni sa novim zimskim gumama kada imam mix snega i leda (onaj led koji nastaje kada se nabije sneg). Naravno, nazad uz brdo ne mogu sve i da hoću. Beograd je u pitanju, nije Kop ili Zlatibor.


Sa drugim autom, dizelom, sve to mogu pri istim uslovima. Inače, jaris ima 175 širinu, a dizel 205 širinu pneumatika. Mase auta su 840 kg i 1300 kg.
I prethodni auto, dizel je u prvi mah imao Savu eskimo i sa tim gumama je mogao sve ovo što sam prethodno opisao.
 
Мора добро да се загребе да се крене по леду, посебно на узбрдици.
Уз овакво гребање се излази из мог дворишта, ал' сам га прегледао, као стари индијанац са претходне стране...
20231201_110223.jpg
20231201_110139.jpg
 
Ja ovde ne bih ni sa gusenicama išao :)
 
 
Ono sto sam probao od AS guma ja bih to rangirao ovako:
1.Laufenn
2.West Lake
3.Linglong
4.Triangle
5.Riken/tigar
 
Ja sam za West Lake prvi put cuo kad sam bio u Kanadi i iznenadio se da je tamo to jedna od prodavanijih guma... Prijatelj kod koga sam bio je imao te mislim da su model zimske Z507 koje je dobio za dolar uz kupone (sto je inace u USA/Kanadi neverovatno sta se sve moze sa kuponima, ljudi bukvalno dodju u radnju i plate puna kolica par dolara, ima cak i emisija o njima na nekom reality kanalu:ROFLMAO:) i nema gde nismo prosli sa njima na Volvo XC60... uz to je poprilicno tiha... On je bio veoma skeptican da li da ih stavlja uopste ali se raspitao i prelomio i bas je prezadovoljan...

Prodaju se i kao Goodride...
 
Tako je ista je firma West Lake i Goodride ,Zhongce Rubber Group Co., Ltd. (ZC Rubber), Hangzhou, China.
Stvarno odlicna kineska guma.


 
Samo što mi ne znamo da li je ono što nude kod nas istog kvaliteta kao i u severnoj Americi.
 
Pozdrav imam jedno pitanje. Imam dve dobro očuvane gume sa oznakom M+S i meni danas vulkanizer kaže da su to letnje gume jer nemaju pahuljice utisnute na gumi. Da li je ovo tačno ili ovaj lupa gluposti. Planirao sam da dokupim još dve zimske gume a ove pozadi pošto je prednja vuča?
 
Za led i jaaako utaban sneg i sl bolje sto sira guma.. za sneg i probijanje kao i za vodu, bljuzgavicu i sl sto uza, bolje seče... Ali realno 90 posto vozaca nece gotovo nikad voziti po ledu... Svi misle, aha sneg, zima, siroka guma sto veca i sira... Naprotiv...👌😎
 

Tire reivew je zaključio da nije toliki značajna razlika po snegu između uske i široke gume istog modela, ali jeste značajna između loše i dobre gume. Uzmite u obzir da su kola danas velika i teška, i da je bitan kompromis i kako guma radi po suvom i mokrom, možda još više nego po snegu danas.

Drugim rečima, drži se fabričke dimenzije i za zimsku gumu, kao i za letnju.
 
Баш тако, ја никакву разлику нисам приметио између гума различитих ширина, али итекако јесам између добре и лоше зимске гуме. Као што је и @maxy писао, често се осећам "сигурније/стабилније" са дебелим дизелом и широким гумама него са малим бензинцем са ужим гумама. Предност нашег малог бензинца су гуме са ексерима, у условима као што се виде изнад...
 
Pozdrav imam jedno pitanje. Imam dve dobro očuvane gume sa oznakom M+S i meni danas vulkanizer kaže da su to letnje gume jer nemaju pahuljice utisnute na gumi. Da li je ovo tačno ili ovaj lupa gluposti. Planirao sam da dokupim još dve zimske gume a ove pozadi pošto je prednja vuča?
Bićeš legalan što se tiče zakona, tj trenutno važećeg pravilnika, i sa tim M+S pozadi.
Samo pazi kako voziš, opasno je kad zadnji kraj vozila izgubi prijanjanje.
 
Biće legalan do prvog snega.
Pozdrav imam jedno pitanje. Imam dve dobro očuvane gume sa oznakom M+S i meni danas vulkanizer kaže da su to letnje gume jer nemaju pahuljice utisnute na gumi. Da li je ovo tačno ili ovaj lupa gluposti. Planirao sam da dokupim još dve zimske gume a ove pozadi pošto je prednja vuča?
Pahulja ili planina (3PMSF)
 

Tire reivew je zaključio da nije toliki značajna razlika po snegu između uske i široke gume istog modela, ali jeste značajna između loše i dobre gume. Uzmite u obzir da su kola danas velika i teška, i da je bitan kompromis i kako guma radi po suvom i mokrom, možda još više nego po snegu danas.

Drugim rečima, drži se fabričke dimenzije i za zimsku gumu, kao i za letnju.
Da, ali računaj da je ovo test rađen u specifičnim uslovima (može se reći i idealnim zimskim), sa utabanim snegom kao podlogom. Tu nema neke veće razlike između uskih i širokih guma, ali sama klasa guma pravi razliku, gde do izražaja dolazi i sastav smese, a poznato je da pri veoma niskim temperaturama mali broj zimskih guma zadržava dobre karakteristike, tu do izražaja dolaze neke premijum i nordijske gume.

U narodu se odomaćilo to da su uske gume bolje, iz jednostavnog razloga jer ogromna većina ljudi pod tim podrazumeva probijanje do sela, planine, vikendice sa starim (povišenim) 2WD automobilom i uskim zimskim gumama, savladavanje uspona i planinskih puteva, koji su u stvari miks makadama, blata, snega i bljuzgavice. I to jeste tačno, jer u takvim uslovima Pande, Golf I/II, Zastave, R4/R5, Lade sa džakom cementa pozadi (slični stari automobili sa 170-200mm klirensa i uskim gumama) stvarno mogu da ostave bolje i novije automobile sa širim gumama iza sebe.

E sad, ako se u priču ubaci elektronika (razni TC/Grip modovi) onda se razlika smanjuje ili su noviji 2WD automobili jednostavno prohodniji i bolji, jer imaju softverski kontrolisane grip modove, sa režimima rada za poledicu, sneg, blato, pesak itd.
 
Некад зиме биле зиме, а и гуме и кола лоше, па су и вештина вожње и искуства били далеко битнији него данас, зато се и даље провлаче још увек те старе приче.
Коме је пробијање по таквим условима битно има данас бескрај СУВ, 4х4, скаут и сл. варијанти возила.
За стандардне зимске услове добра гума и лаган гас невезано за ширину гуме.
 
Od ovih jeftinijih zimskih guma koja je najbolja:
TIGAR Winter
WEST LAKE Z-507
VOYAGER WIN MS FP
neka cetvrta..??
 
Napiši koje dimenzije guma su u pitanju.
Od tih koje si naveo - Tigar, jer su se dokazale u praksi kao ok niskobudžetne gume, i postoje bar neki testovi tih klon modela (nebitno je da li su Tigar, Kormoran, Riken, Taurus, gledaj da im je DOT što noviji).
Sve ovo pod uslovom da će se koristiti kao klasične zimske gume, u suprotnom treba kupiti neke dobre all-season, a u tom slučaju Tigar i sve slične niskobudžetne otpadaju, treba kupiti bar neke iz srednje klase (Kleber, BFG, Hankook, Falken i slične).

Inače, na sniženjima za malo više novca mogu da se ugrabe i zimske Falken, Fulda, GT Radial, možda čak i Hankook.
Некад зиме биле зиме, а и гуме и кола лоше, па су и вештина вожње и искуства били далеко битнији него данас, зато се и даље провлаче још увек те старе приче.
Коме је пробијање по таквим условима битно има данас бескрај СУВ, 4х4, скаут и сл. варијанти возила.
За стандардне зимске услове добра гума и лаган гас невезано за ширину гуме.
Nije samo zbog toga. Te stare priče se provlače jer ljudi zimske gume i dalje ocenjuju na osnovu toga da li je neko uopšte mogao da dođe do kuće, sela, vikendice ili planinarskog doma, hotela, a ne na osnovu merenja prolaznog vremena ili kočenja :D
 
Poslednja izmena:
Evo jednog starog testa.
 
Dimenzije guma 205/55 R16, za stariji auto 2008. Godisnje max 10.000 km. Voznja pola po gradu i pola srednje udaljenosti oko 250 km u jednom pravcu.
Kad je zaledjeno i mnogo snega nece se voziti (planski), znaci nista extremno, neki srednji tip voznje ne bas penzionerski..:) ali i da moze da se vozi u slucaju losih vremenskih uslova.
Gledam da prodjem sto moze jeftinije, normalno ne po svaku cenu (volim svoju glavu).

Pogledao sam cene ovih iz srednje klase Kleber Quadraxer 3 i Nexen N blue 4 Season za oko 8.000 din. Od zimskih Kleber Krisalp HP3 i Nexen N blue 4S za slicnu cenu sto mu dodje oko 2.000 skuplje od ovih koje sam naveo gore.
Narucivao sam gume sad u toku ovih popusta ali ispadose sve otkazane porudzbine..pa idem ispocetka.
 
Na osnovu toga što je napisao, deluje da bi mu odgovarale i neke AS srednje klase. Kleber su dobar izbor u oba slučaja.
 
I meni se Kleber najvise dopadaju, samo da resim AS ili zimske.
 
Tako je ista je firma West Lake i Goodride ,Zhongce Rubber Group Co., Ltd. (ZC Rubber), Hangzhou, China.
Stvarno odlicna kineska guma.



Норвешки тест каже јасно - купите нешто друго. Јесу летње у питању, са зимским тек не бих ризиковао.
 
Verujem da vreme radi za kineze, kao i za druge stvari za koje su se zainteresovali, ali gumu trenutno njihovu ne bih stavljao na svoj automobil.
 
Vas izbor,nekad su to govorili za kineske televizore i telefone.
 
Vrh Dno