Šta je novo?

eBay, pitanja, diskusija, saveti i preporuke

Kakve veze to ima, generički mejl, ne znaci da ebay "zna". Ebay zna samo ono sto neko prijavi.
Naravno da "zna". Svaka nepravilnost koju prodavac ili kupac uradi se automatski vodi u sistemu. Kada neko napravi dovoljnu kolicinu nepravilnosti ide sankcija. Druga je stvar kakva sankcija i koliko ce da mu se tolerise. Mislis da tamo neki sluzbenik prati prijave, razmatra ih i onda postupa po njima? A nisi odgovorio kako da pokrenem case za gotovu transakciju za koju su vracene pare? Da pisem eBay podrsci? Verovatno bi odgovor bio "pa vratili smo ti pare, sta jos hoces".
Drugo pitanje je da li je taj tvoj uradio cancel transakcije ili ste se dopisivali pre toga?
 
Poslednja izmena:
Ako je sistem po automatizmu reagovao na neku aktivnost to se ne zove "zna". Ebay zna kad se neko ko je zaposlen tamo upozna sa slučajem i doticnim prodavcem i vrstom prekršaja, kao i eventualnim ukupnim brojem prekršaja. Dakle, pitanje je, da li odbijanje da se nešto proda onome ko je pobedio na aukciji predstavlja prekrsaj na ebay-u ili ne?


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Koliko sam mogao da vidim na eBay community forumima, misljenje je da to nije neki (pre)veliki prekrsaj. Naravno, prodavci koji to rade se ne javljaju na forumu pa ne znamo da li su i kakvu sankciju dobili. Evo sta kaze eBay (samo deo):

Things to keep in mind
If you cancel a transaction, the buyer may be disappointed or feel that you didn't honor your side of the bargain. Keep in mind that:
  • If you cancel a transaction, it may be considered a defect and count against your seller performance. Learn more about seller performance standards.
  • If you cancel a transaction, the buyer can still leave you negative or neutral Feedback about the transaction.
  • When you list an item, you enter a legally binding contract to complete the transaction if the item is sold. If you cancel the transaction, there could be other negative ramifications. See the eBay User Agreement.
  • Once the cancellation is complete, you can't ask us to step in and help with the transaction, and you can't reopen the cancellation request.

Citav tekst je ovde pa ko ima snage i volje moze da iscita: http://pages.ebay.com/help/sell/cancel-transaction-process.html
 
Dakle postoji legalna obaveza kao sto rekoh. Sto se tice prve tacke, čini se da je ebay malo omeksao proces sa tim "seller performance" mada nije jasno šta treba uraditi kao kupac da bi se uticalo na performance. Možda je to negde drugde detaljnije objasnjeno.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Nije ni bilo sporno da postoji neka legalna obaveza ali i ovde je sve to "may", "could" i sl. Mozda bi se na kraju moglo isterati na sudu ali to je izvodljivo i isplativo samo za jahte, avione, nekretnine... A realno ko tako nesto kupuje na eBayu?
 
Za tako skupe stvari ni ne dolazi do suda, sve je odmah jasno, poenta je upravo za ove obične. Jasno je i da postoje ebay sankcije/penali za svaku transakciju samo je pitanje procesa.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Probao sam platit par puta preko pey pal a na ebay jel moguce da mi svaki put za transakciu skinulo 0.96 centi za nista

Sent from my SM-G800F using Tapatalk
 
Imam pitanjce... ako uz ime predmeta stoji (besplatna dostava), na ebay-u naravno, zasto onda u "korpi" stoji naplata dostave ?
 
Možda je dostava besplatna za zemlju iz koje je prodavac, a za Srbiju nije.
 
dobar dan porucio sam power bank sa ebay sajta i uredno platio i skoro dva meseca nema paketa.pitanje je sledece nejavlja se na moje poruke jel opcija refund resava problem ili sta mi predlazete.pre je imao pozitivne ocene 98.5% ovih dana pozitivne ocene spusteno na 81% mozda neki varalica hvala.
 
Pokreni case na eBay sajtu. Opcija je 'More Actions/I didn't receive it' u listi kupljenih predmeta.
 
koju opciju da izaberem ako se nejavi do 23.januara.kako se vrsi povrat novca uradio sam kako si napisao hvala.
 
Ti si pokrenuo case? On sad ima rok da se javi do 23? Ako se ne javi ili ako se javi a ne moze da dokaze da je poslao eBay ce ti vratiti novac.
 
ako se nejavi do 23.1 jer ebay automatski mi salje novac ili moram negde naci opciju da mi posalje i vrati novac.
 
ti trazis refund, stize ti odgovor od prodavca ti mu potvrdis da hoces pare nazad. nvoac dobijas na karticu sa koje si platio
 
trazio sam refund i poslao odgovor prodavcu.ako se prodavac nejavi sta se onda radi prvi put radim ovo i prvi put se desava da nije stigao predmet od novembra dva meseca.
 
To sto prvi put radis ne znaci da treba 7x da ponavljas pitanje u 7 postova, i da u roku od 2 minuta to radis :)
Postoji EDIT dugme.
 
gde se brise da ostavim samo zadnje pitanje na forum hvala na upozorenju.
 
prvo za novac nemas sta da se brines, meni isto nije stiglo vec 2 meseca, tamo sam odabrao da mi nije stiglo i za par dana je odgovorio prodavac da mi nudi refund pa kad stigne da platim i onda sam mu potvrdio da hocu i dobio sam refund. mislim da prodavac treba da ti se javi u roku od 8 dana, ako se ne javi ja mislim da ebay automatski dozvoljava refund.
 
Pozdrav i postovanje.

Narucio sam dosta stvari sa ebay-a u zadnje vreme i nekoliko njih mi nisu stigle. Kada sam se obratio prodavcima, rekli su mi da se obratim posti i pozovem se na naziv uplatnice koje sam dobio email-om od prodavca nakon novcane transakcije. U posti su mi rekli da posto posiljka nije bila preporucena, oni nemaju nacina da iskopaju moje predmete jer nemaju taj -identifikacioni broj, bar kod ili kako se to vec zove.

E sad, kako odabrati da posiljka bude preporucena? Engleski prevod tog termina je “registered mail”, jel tako? Na vecini itema na ebay-u ne vidim to nigde. Da li je to mozda opcija ‘standard shipping’?

Jos jedna stvar: ja za neke iteme koje nisam primio jesam dobio odredjeni “tracking number”. Kad ukucam taj broj na odredjenim sajtovima za pracenje posiljaka, dobio sam podatke o putanji kojom je taj predmet putovao i datum kad je stigao u Srbiju. Bar je to moje tumacenje sledeceg screenshota sa sajta trackitonline.ru nakon sto sam tamo upisao “tracking number” 11970111541 koji sam dobio od prodavca: https://s27.postimg.org/gi68jn677/tracking.png Medjutim, u posti mi kazu da im je taj “tracking number” beskoristan (to je neki ebay-ov broj koji sadrzi samo cifre, dok oni zahtevaju taj neki drugi ‘indetifikacioni broj’, bar kod, ili sta vec, koji je mesavina slova i cifara, i koji se dobija kada se odabere preporucena posiljka).

Dakle, interesuje me par stvari. Da li su ti itemi stvarno izgubljeni i ne postoji nacin da dodjem do njih? (ovo nije toliko ni bitno, jer su ovi itemi bili od male vrednosti, ali zanima me za ubuduce). Pod dva, da li mogu da trazim povracaj novca od Ebay-a ili Paypal-a (znam da generalno moze, ali negde sam citao da prodavac ne snosi odgovornost ako posiljka nije bila preporucena i nije bilo tog bar koda). Pod tri, kako da sledeci put odaberem da posiljka bude preporucena?

Hvala unapred.
 
Da posiljka bude preporucena verovatno pitas prodavca da ti posalje takvu a platices malo vise. Ti za sve sto ti nije stiglo trazi refund pa kasnije ako ti stigne platis. Cim nije registrovana posiljka niko ti ne garantuje da je uopste poslao mada verovatno jeste.
 
@dice3510 Imaš temu o praćenju pošiljki, pa se tamo informiši.
 
Mene interesuje kako slanje radi preko ebay-a, postavio sam na prodaju neki predmet, ali ne mogu da se snadjem oko shipping-a, ako moze neko da mi objasni koji shipping method da izaberem (neki najjeftiniji) meni pise da se salje iz amerike... ne znam zasto, i kako uopste slati to u inostranstvo da li je omoguceno slanje iz Srbije?
 
Pozdrav, preko nemačkog ebay-a sam uzeo par zvučnika, i prodavac je "malo" varao. Rekao je da su novi, 2 meseca stari.

Kad su stigli, jedan od njih je imao blago ulubljenu membranu, verovatno od udarca nogom ili rukom (to sam ajte rešio, tj izravnao membranu kako treba). Al što me iznerviralo je da nigde nema ni računa ni garancije (samo orginalna kutija i uputstvo). Odbacujem mogućnost lošeg transporta bilo je odlično upakovano, preko DHL poslato. Prodavac ima 200 pozitivnih, bez negativne, a kuriozitet je da taj čukani zvučnik nije slikao već samo onaj lepi (znači ima tu nečeg). Napominjem da nije napisao u oglasu da će uključiti račun i garnciju, al pošto je rekao da su novi u ambalaži to se valjda podrazumeva.

Sad me zanima, da li se isplati isterivati pravdu preko ebay-a, kako bih makar dobio tu garanciju (3god) i račun (plaćeno je preko računa, ne preko PP, što je jelte masovno u Nemačkoj)?
 
Poslednja izmena:
Na šta si mislio da se žališ ebay-u kada nije ni pisalo u oglasu da šalje račun i garanciju a membranu si rešio? Podrazumeva se samo ono što piše u oglasu ne i ono što bi kupac voleo da dobije [emoji6]

sent from SM-G900F
 
U poslednje vreme mnogi se zale da ne stizu proizvodi poruceni sa ebay-a, ja sam narucio neke stvarcice 14 novembra i jos uvek nista od toga, kontaktirao sam prodavca i rekao mi je da mu javim ako ne stigne u sledecih 5 dana da posalje ponovo. Sa kineskih sajtova kad narucujem sve stize u roku od 20 dana, od novembra 4 paketa su mi stigla iz Kine, a od ovog sa ebay-a nista 2,5 meseca.
 
Na šta si mislio da se žališ ebay-u kada nije ni pisalo u oglasu da šalje račun i garanciju a membranu si rešio? Podrazumeva se samo ono što piše u oglasu ne i ono što bi kupac voleo da dobije [emoji6]

sent from SM-G900F

Slažem se, biću oprezniji narednog puta! :type:
 
U poslednje vreme mnogi se zale da ne stizu proizvodi poruceni sa ebay-a, ja sam narucio neke stvarcice 14 novembra i jos uvek nista od toga, kontaktirao sam prodavca i rekao mi je da mu javim ako ne stigne u sledecih 5 dana da posalje ponovo. Sa kineskih sajtova kad narucujem sve stize u roku od 20 dana, od novembra 4 paketa su mi stigla iz Kine, a od ovog sa ebay-a nista 2,5 meseca.

Ja mislim da to zavisi od toga gde se nalazi prodavac i kojom sluzbom salje, a i od gomile drugih faktora.

Ja sam, po prvi put, narucio nesto sa ebay-a 24. decembra. Prodavac je iz Japana. On se 26. javio da ce da odnese da posalje, i ja sam 28. decembra imao prvi upis, po tracking-u, da je predmet prihvacen u posti (ili gde vec) u Tokiju. Od tada nije bilo nikakvog novog statusa, sve do 9. januara kada je stigao predmet i poslat na carinu. 18. januara rano ujutru, predmet je stigao u moju postu i ja ga podigao. Isao je regularnom Air-Mail postom, a shipping mi je bio free. Predmet kostao ~ $103. Carina + pdv + sve ostalo, par dinara ispod 3.5K. Carina je postovala ono sto je pisalo na racunu, a i Japanac je stiklirao 'merchandise' a ne 'gift' (kao svi kinezi) :)

Eto, opisah sve, iako sam samo hteo da ti kazem da je sve stiglo 'relativno' u roku. :D
 
Poslednja izmena:
Ne znam od cega zavisi, ali drugi put sam narucio preko ebay-a i ne stizu uopste paketi, za prvi put su mi vratili pare jer se prodavac nije javljao, sad kad sam trazio refund javio mi se prodavac i rekao da ce poslati ponovo ako ne stigne za 5 dana, pa cu videti sta ce biti kad i ako posalje ponovo. I od sad cu samo da narucujem od Kineza, sa njima nikada nisam imao problema :)
 
Ja sam narucio par paketa krajem novembra i stizali su tek ove nedelje, ostade jos jedan da stigne.. Zaista su spori, sa alija mnogo brze stize

Sent from my Galaxy S7 using Tapatalk
 
Nazad
Vrh Dno