Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Nop. Ako je svjetlo jace od ovoga onda vidis cijelo biciklo zajedno sa vozacem. U suprotnom ti treba oduzeti vozačku. Zna se cemu sluzi signalizacija. Na magistralama bez osvjetljenja da se uoci bicikolo dokle ne bacaju kratka svjetla i da vozac bude oprezan, uspori itd.
Šta znam, ja obraćam pažnju kad vozim kola na to šta se od biciklista vidi i kako. I zaključujem da je bolje imati mačija oka negde niže (pedale, blatobran...) nego to svetalce ispod sedišta. Jednostavno se ne vidi. Ako je cilj da te vide... :d
 
2016.02.23.11.53.23_3122306.png 8deceef2-447c-42a7-afd3-6db1cd2fd202.jpg
Uzeti u obzir ili ne, kakvi su u poredjenju s lancima od 8mm?
 
Poslednja izmena:
Grozna, ili pak sve zavisi kakav bajs ces time zakljucavati.
 
Bajs od 200e na 20-30min najvise na bas prometnim mestima. Ne zanimaju me zastite od busilica, brusilica i klesta za armaturu sa gradilista vec od rucnog alata u dzepnoj, eventualno ranac varijanti.
 
Onda ti ovo preporucujem.

156545KuU1666392040_56c72497eadca.jpeg
 
Nisu to nitne, to su bolcni, skokni do neke radnje gde se prodaju, cisto da vidis kako to izgleda i funkcionise.
 
Sta god bilo, deluje da nije deblje od par mm, znaci verovatno moze lako da se izvali ili presece. Jel znas mozda koja je sirina i debljina tih (6) elemenata?
Ovo jesu malo veca klesta (ne bas kao s gradilista ali veca od dzepnih i ranac) ali i ono je Abus a ne neki kinez...
 
Poslednja izmena:
Uzeo sam na kraju

New Bicycle Light 3000 Lumens 5 Mode CREE T6 LED Bike Light Front Torch Waterproof Torch Holder Support 18650 Battery
http://s.aliexpress.com/ZV7bEZvE

Odlicno svetli, ima tri jacine svetla, strob i sos. Super izrada, jedino je ovaj drzac malo losiji.

Sad mi treba preporuka za 18650 baterije i punjac? :)

3000 lumena :cigar:
LOOOOL, 100% bljuje plazmu i može da se koristi za zavarivanje :d
a domet tek, 15km :D
 
Nema to ni blizu 3000 lumena, pogotovu ne za te pare. Lampa kao lampa je korektna skroz. Mislim, za bajk i ne treba ne znam koliko jaka lampa. Ako nesto mrzim onda je lik na bajku sa lampom na 100%.
Ja imam Convoy C8, satire kako radi i na 30%. Nisam probao samo koliko dugo moze da svetli. 100% je apsolutno nepreporucljivo, to se za lov koristi.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Mani najviše smetaju laseri, ljudi ne shvataju koliko to može da smeta, baš ih je briga jer to je iza njih, njima ne smeta ali kad voziš iza nekog ko to ima i ne daj bože put je vlažan/mokar pa reflektuje, bolje je da staneš na 5 minuta i pustiš budalu da ode...
 
Sta god bilo, deluje da nije deblje od par mm, znaci verovatno moze lako da se izvali ili presece. Jel znas mozda koja je sirina i debljina tih (6) elemenata?
Ovo jesu malo veca klesta (ne bas kao s gradilista ali veca od dzepnih i ranac) ali i ono je Abus a ne neki kinez...


Protiv ovih kljesta nema pomoci, nista ti bajs nece zastiti, zato idi peske.
 
Yep.. dovoljno velika bolt cutter klijesta i prerezat ce sta god da stavis.
 
Mozda sam ja glup, ali koja je svrha voziti bike po mraku?
Ovo je moje iskustvo, ne moramo da se slozimo.
Voznja po mraku u letnjim mesecima mnogo manje zamara. Nije stvar u kondiciji nego prosto organizam lakse podnese. Prelazim vise sa vecom prosecnom brzinom nego preko dana, plus ne moram da razmisljam o tome da li cu izgoreti od sunca ili ne. U mom slucaju to nije zanemarljivo jer ako izadjem u voznju bez da pre toga namazem kremu, izgoreo sam, nebitno da li je pocetak sezone ili kraj.

Druga stvar, osecam se uocljivije od strane drugih ucesnika u saobracaju. Preko dana to vozi pun gas pored mene na 10cm od kormana. Preko noci vide svetlo sa velike razdaljine pa uspore ili preticu na bezbednoj udaljenosti. Pogotovo kad mi neko ide u susret i jos pretice u mojoj traci, ne pada mu na pamet da krene u preticanje kad vidi svetlo, jos ako je na 100% odmah odustaje. Preko dana je to samo pun gas, bez obzira na moju bezbednost.


Ne vozim vec neko vreme ali dok sam vozio najlepse sam se vozio nocu, mislim na ove standardne rute koje vozim svaki dan. Kad idem negde dalje i nepoznatim putevima onda naravno idem preko dana.
 
+1. Manji intenzitet saobraćaja, čistiji vazduh, definitivno više prednosti nego mana ima noćna vožnja u odnosu na dnevnu.
Sent from Lumia 535 using Tapatalk.
 
Zavisi gde zivite...
Ako imate ulicno osvetljenje voznja i moze da dodje u obzir, ali tamo gde ga nema, a tamo se obicno i brzo vozi, je to rizik gde je dovoljno samo jednom da vas neko ne vidi...i cao.

Mogu da te pogaze i po danu, a ne nocu...po meni nepotrebno povecanje rizika.
 
Poslednja izmena:
To eventualno po gradu, i par km od grada, ali baš ćeš da ideš na put od 20km po mraku.. [emoji14]

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
 
Mozda je valjevo lepo osvetljeno ali nas beograd nije, bar periferija nije, tako da hteo ili ne moras bar 10-15km u mrak.

i koji crni "put" od 20km, pa ja od mostanice do kuce imam 30km u jednom pravcu :)
 
Poslednja izmena:
Mozda je valjevo lepo osvetljeno ali nas beograd nije, bar periferija nije, tako da hteo ili ne moras bar 10-15km u mrak.

i koji crni "put" od 20km, pa ja od mostanice do kuce imam 30km u jednom pravcu :)

prednje svetlo je bitno ako se vozi po losem putu, a zadnje je najbitnije. od pozadi zakucavaju ako je lose ili se nema zadnje crveno svetlo.
niko nece preci na levu traku da nekog zgazi ! vidjam u zadnje vreme *****e koji stavljaju napred crveno svetlo, pa se jos prave vazni.
ono zadnje svetlo sa laserima nije lose, cemu sarkazam ? drugo nije 30 evra, nego 4-8 evra.
po pitanju onih zvoncica, pretpostavljam da nevozite ulicama, jer u buci automobila to nesluzi nicemu. ima kod Alija sirene od 120 decibela sa cetvrtastom baterijom od 9v(najbolje). imam je vec godinama. bateriju nisam uopste menjao, a cuju me i nagluvi i koji se prave gluvi, a i najvaznije, automobilisti !
ko voli bas, bas jako, ima vazdusna sirena za bici, zove se airzound. cena 20-30 dolara. moze da posluzi i na utakmici. https://www.amazon.com/Delta-Airzound-Bike-Horn-colors/dp/B000ACAMJC
za onu bateriju kupi kinesku 18600. u Bgdu, kostaju 200-300 dinara. idu od 3000-5000 mili ampera. normalno uzmi najace, ali ih odma probaj.
znaju da dugo stoje prazne pa izgube jacinu.
 
Ja sam za takve stvari napravio posebne fotoreflektujuće trake koje se kače na odeću, na bilo šta možeš zakačiti (uz pomoć magneta iz HDD :) ), i to one trake što se lepe na kamionske cerade, vide se na par stotina metara.



Mi na periferijama gradova, po selima, nemamo luksuz da opičimo rute od 10-20 km pod osvetljenjem, pa se često voze rute van naselja (Bajmok - Subotica 24km).


Sent from Lumia 535 using Tapatalk.
 
Poslednja izmena:
Mozda sam ja glup, ali koja je svrha voziti bike po mraku?

Koja je svrha uopste voziti biciklo.. isto je pitanje. Po mraku nista ljepse. Manje ljudi, manje automobila, ljepsi ugodjaj, druzenje itd itd. Pametnije ti je to nego sjediti po kaficima.. ako imas drustvo za voznju, naravno. I nije da se vozi konstantno vec se stane negdnje.

Signalizacija je u gradovima vecinom radi policije jer je sve osvjetljeno ali ima dijelova gdje je totanli mrak. Znam preci 50km preko dana i onda me neko zovne na nocnu voznju i opet izadjem.
 
Poslednja izmena:
Onda ti ovo preporucujem.

156545KuU1666392040_56c72497eadca.jpeg
Bio i video (te od oko 3000din), elementi imaju lufta dovoljno da se zavuku klesta ili testera tj. zica a debljina tih nitni tj. bolcni je oko 3mm. A gore i dole su malo siri i dosta tanji tako da mislim da bih rukama (eventualno uz pomoc kolena) mogao da ih pokidam ili izvalim.

Protiv ovih kljesta nema pomoci, nista ti bajs nece zastiti, zato idi peske.
To su klesta od 750mm i seku Abus od 70-80e za sekund sto znaci da bi ona od 300-400mm mogla da preseku te kineske kopije (mada mislim da nisu ni neophodna). Isto tako cak ni ta srednja klesta ne bi smela da mogu da preseku dobar u-lock ili 8-10mm lanac (neki lanac slicne debljine sam sekao pa znam). Od onih vecih s gradilista zaista nema pomoci ali ta nisu ni blizu svemoguca.

Pogledao sam i one u-lock brave i utisci su:
1.jpg - premala
2.jpg - lagana, klimava i delimicno savitljiva
3.jpg - bolja od prethodnih ali ne ulivaju sigurnost
4.jpg - skroz solidno izgledaju dok se ne pogleda sistem bravljenja koji se sastoji od 2 limcica od nekoliko mm sirine i oko 1mm debljine
5.png - najdeblja, najteza, najmanje klimava, mada nesto manjih dimenzija (da li zbog debljine), mnogo bolji sistem bravljenja (skoro 3 puta veci i 4-5 puta deblji elementi) ali ne znam ni sam
 
I...cemu sve to?

Za sta ces to da zakacis?
Opet moze bajs na rame i da odnese, ili moze da skine tocak ili da odkine to za sta si zakacio...
U svakom slucaju ako vredi ukrasti oni ce ukrasti, ako ne vredi cemu toliko cimanje oko zastite.
 
Od one blamaže sa U-lock koji se otvarao hemijskom olovkom više ne bih to ni pogledao. Osim toga, standardno su suviše male i kratke, tek toliko da zakačiš ram bicikla za neku šipku. Možda će neko da preseče tu šipku. Ili će ti odneti točkove, osim ako kupiš tri takve brave. Kako god okreneš, ćorava posla. Možda je loš lanac i bolji od dobre brave, jer se lanac odmah uoči i kaže lopovu "bolje produži dalje i nađi ranjenu gazelu". Ako svaka zaštita pruža isti (nizak) nivo zaštite, bolja je ona koja ostavlja jači utisak. Mada ja bicikl ne bih ostavio. Pre 30 godina, da neko dohvati da seče lanac/bravu, raja bi ga linčovala. Danas svi samo gledaju svoja posla, jer su kriminalci zaštićeni "odozgo". A neuspeli pokušaj krađe može da ti ostavi kriv ili čak i napukao ram i krive točkove.

@noćnavožnja U stvari, ne mora uopšte da se radi o bilo kakvoj prednosti ili zadovoljstvu noćne vožnje. Prosto te uhvati mrak. Meni se desi relativno često, jer idem na celodnevne avanture. Ili naiđem na mračne tunele. Ja ne volim noćnu vožnju, jer ne mogu da se uoče sve opasnosti na vreme (pijanac koji će da se zatetura i padne na tebe ili mačku koja se sprema da ti izleti pod točkove). Naročito je opasna offroad vožnja, jer svetlo (čak i ono postavljeno na kacigi) kreira gomilu dodatnih senki. Ne, ne plašim se čudovišta ;) nego je teško razaznati gde je prolaz moguć, a gde nije, pa mora da se vozi jako sporo i pažljivo. No, ima i onih koji ne mogu da biraju, odnosno samo noću imaju vremena.
 
Od one blamaže sa...


Da ne citiram ceo post.

Profesionalca neće zaustaviti ništa, ali sreća pa 70,80% bicikala bude ukradeno od strane pilićara i secikesa koji ne promene izgled ni ništa već bajs utope za male pare. Devojka je tako uspela u Subotici da nađe svoj bajs, gurajući sliku preko društvenih mreža i raznih lokalnih oglasnih grupa na FB. Lik je bajs od 20k prodao za 5k.
Kasnije sam razmišljao o alarmima na pomeranje bajsa, malo je nezgodno kad neko pored parkira bajs pa krene da pišti, ali bi takav koncept oterao 70,80% lopova.

Što se noćne vožnje tiče, radno vreme od 09-18 ne ostavlja puno prostora :)
 
Vrh Dno