- Učlanjen(a)
- 26.05.2006
- Poruke
- 6,153
- Poena
- 510
Ako se Valve godinama mučio sa portovanjem Sourcea na PS3.
Ne, nego nije bilo dovoljno zainteresovanih da rade PS3 verziju. Imaš ovde detalje.
Poslednja izmena:
Ako se Valve godinama mučio sa portovanjem Sourcea na PS3.
:sceptic:
Sami developeri kazu o cemu se radi i kazu da je to njihov novi engine koji se zove Creation, ali dobro, ako se na bench forumu kaze da je to Gamebryo - onda je to Gamebryo, iako najveca vecina nema blage veze ni sta je Gamebryo, niti zna kako radi, najbitnije je da se na osnovu textura i osecaja za feeling endzina zakljuci da je to Gejmbrijo. Vec se unapred zna koliko je linija koda izmenjeno, posto jelte, vec se uveliko cast-uje spell na zmajeve i modding community radi punom parom dok "strucnjaci" listaju svaku liniju koda a pritom i proveravaju "lutkarenje" leseva da vide slicnost Havoka u jednom i drugom...
Nema se tu sta bukvalno shvatati. Skripta je skripta, jednostavna ili slozenija.
Odradis vise skripti i dinamicno ih izvrsavas.
Recimo; udjes u teritorij odredjenog Zmaja, pocnes borbu sa nekom zivotinjom ili se pak ona samo nalazi u tvojoj blizini, Zmaj vas primjeti i napada prvo zivotinju. Drugi put kada se nadjes na tom teritoriju ce napasti prvo tebe, itd. Jednostavna matematika.
Pa meni je bilo malo tupavo ono skakutanje kao da sam astronaut...Šta ima veze ako je i stari engine, ajde pojasnite mi to, zbog čega bi sa time manipulisali?
Pa ne volim kad me lažu tako bahato, odnosno kad me teraju da biram između onog što pričaju i onog što vidim, toliko. Meni Skyrim inače izgleda odlično, borba je daleko lepša od one u Oblivionu, ljudi napokon izgledaju kao ljudi a ne kao lutkarsko pozorište, ali to svejedno ne prenebregava činjenicu da je to Gamebryo sa nabudženim brojem poligona, podignutom rezolucijom tekstura i povećanom draw distancom.Koje ste paljevine, al' neviđeneŠta ima veze ako je i stari engine, ajde pojasnite mi to, zbog čega bi sa time manipulisali?
Najlakše je stvari koje su potpuno zdravorazumske proglasiti za "teoriju zavere", jer se kose sa zvaničnim obaveštenjem PR službe neke kompanije. Ali dobro, dok je ovaca, biće i čobana da ih "usmeravaju".
Inače poprilično sam se igrao sa construction setovima za Morrowind i Oblivion, tako da ne pričam baš napamet.
Nadogradnja (pa makar i drastična) postojećeg endžina ≠ pisanje endžina od nule. Bethesdini programeri nisu kapacitet da napišu endžin od nule, jer nikad nisu mogli da se izbore ni sa potpunim ispravljanjem bagova u svojim skriptovima u Gamebryo-u (unofficial patchevi za Oblivion imaju bezbroj redova u spisku ispravki). Kao da ti čovek koji se inače muči da zazida terasu kaže da je sazidao celu kuću na goloj ledini. Oće to, al zamalo.
DusaN je napisao(la):a na stranu sto je bethesda u vlasnistvu zenimaxa, kao i id, pa ako vec nece da koriste gamebryo koji poznaju, logicnije je, a i jeftinije, da koriste neki od id engina, nego da pisu novi od nule, sto i ne znaju
Naravno da nema mnogo veze da li je stari ili novi engine sa samom igrom niti ce to ikog odgovoriti od nabavke iste. Poenta je samo da to sto Bethesda nesto "odgovorno tvrdi" ne mora uopste da znaci da to i jeste bas tako jer smo vise puta bili svedoci da to sto oni govore, tj. da marketing koji vrse nije bas uvek bilo bas tako, tj. krajnji rezultat je znao da bas odudara od njihovih tvrdnji.
A i jednostavno nije isto kad napises ceo nov engine ili izmenis samo deo starog, a ovamo u svakom slucaju mazes ljudima oci pricajuci da se radi o potpuno novom engine-u.
Neki to zovu laganje, neki izvrtanjem istine - meni je apsolutno svejedno jer ni jedno ni drugo, kako ga god nazvali, ne smatram postenim i korektnim. Be a man i kazi onako kako jeste...
Ako bi tako gledali u gaming industriji nismo videli ni jedan novi engin već 4-7 godina...
Ako bi tako gledali u gaming industriji nismo videli ni jedan novi engin već 4-7 godina...
Što se tiče Skyrim-a, dovoljno je pogledati vegetaciju na ovim gp snimcima, tu se odma primeti da nije Gamebryo u pitanju.![]()
Pa meni je bilo malo tupavo ono skakutanje kao da sam astronaut...
Pa slažem se sa tim. I Trigger je tako imao jednu te istu novu metlu 20 god![]()
Stara prica, imas cekic i polomi se drska, zamenis je a tada ti pukne glava i zamenis i nju, pitanje je - da li je to stari cekic ili novi cekic :d
To o cemu ti govoris je deterministicka skripta, odnosno skriptovan AI. Zamisli sad istu situaciju na sledeci nacin:
Pre nego sto se izbaci igra na trziste, ona ce proci neku beta test fazu. AI je napisan tako da koristi heuristike i da vrednuje razlicite poteze igraca i zmajeva. U beta fazi ce biti pusten pocetno skriptovan AI, sa mogucnoscu ucenja. Skripta koja je vezana za zmaja ce pamtiti svaku akciju zmaja, u odnosu na svaku akciju igraca, evaluirace rezultat te dve akcije i ugradice to u svoj neuran network sistem. Recimo da beta faza traje 2 meseca, igrace je gomila razlicitih igraca, od kojih je prakticno nemoguce da igraju na isti nacin. To ce stvoriti dovoljno dobar randomness, odnosno bice dovoljno dobar pocetni random generator. U "memoriju" zmajeva ce tako biti ugradjeno mnogo razlicitih situacija u kojima on od procene situacije (preko odredjenog broja parametara) moze da izracuna sta mu je po dosadasnjem iskustvu najbolja moguca akcija.
Kada se igra pusti u prodaju, i dodje kod krajnjeg igraca, zmajeva skripta ce nastaviti i dalje da uci, u zavisnosti od nacina na koji igra taj konkretan igrac. To ce dovesti do re-evaluacije pojedinih nacina ponasanja kod samog zmaja. Na taj nacin zmajeva "inteligencija" se sama prilagodjava okolnostima koje je stvorio neki igrac.
U cemu je razlika izmedju deterministickog (skriptovanog) AI i nedeterministickog? Razlika je u tome sto kod prvog ti moras da pises milion skripti koje ce pokriti sve moguce situacije (ili da napises jednu OGROMNU if-else skriptu, sto je jos gore). I opet i kada to uradis, ako igrac pronadje neki exploit u AI-u, i pocne da ga iskoristava, igra nece znati tome da se priagodi. Jedini nacin da promenis AI je da izbacis neki patch. Kod drugog sluchaja imas mnogo manji broj skripti, i uopste ne pokusavas da pokrijes sve situacije, nego je algoritam takav da se ponasanje prilagodjava ponasanju igraca na osnovu cost-benefit evaluacije, a pomocu proslog i trenutnog ponasanja igraca.
Igrao si igru sa nedeterministickim AI kod sebe, posle odes kod druga, uzmes kod njega malo da pikas, a ono potpuno drugacije reakcije zmajeva nego sto si imao priliku da vidis do sada. Ili igras kod sebe kao warrior, posle krenes kao mage, zmajevi krecu da menjaju svoje ponasanje. Ili igras dva puta igru kao ista klasa, ali razlicitim stilom u borbi, nasao si nacin kako da lakse ubijas zmajeve. Ubijes dvojicu tako, naidjes na treceg, a on potpuno promenio strategiju u borbi i prolagodio se tvom novom stilu igranja.
Za kraj, zasto onda svi game developeri ne koriste ovaj drugi sistem kada ocigledno bolje zvuci, a i nije potrebno pokrovati milion mogucih situacija? Jednostavno zato sto je mnogo tesko napisati dobar algoritam koji bi se mogao primeniti u opstem slucaju, plus sto bi takav sistem zahtevao mnogo sistemskih resursa. Medjutim, u nekim prostijim, specijalnim situacijama, kao sto je upravo ova situacija sa zmajevima (i sam si naveo zasto je ta situacija prostija) to je moguce uraditi. A da li ce Bethesda stvarno uraditi slican sistem za zmajeve ili je samo u pitanju marketing, u to ne bih da ulazim.
Oblajvon je jedna od samo 3-4 igre koje sam presao vise od jednom......tako da bice to sve kako treba:d
Što se tiče Skyrim-a, dovoljno je pogledati vegetaciju na ovim gp snimcima, tu se odma primeti da nije Gamebryo u pitanju.![]()
U prvom videu, kao, pokazuje nove animacije, ali nije smio da skoci.:d
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari