Šta je novo?

The Elder Scrolls V - Skyrim

Na poslednjoj slici se jasno vidi da je u pitanju isti engine koji je pokretao Fallout 3 i Oblivion.

Kako mozes na osnovu staticne slike zakljuciti koji je endzin? Ovo je vec ko zna koji put da neko na forumu izvodi slicne zakljucke na osnovu slike. To je jednostavno nemoguce. Ako su teksture slicne, ili ako je dizajn slican, to pre svega znaci da su verovatno isti ljudi radili na njima, ali sa endzinom to nema veze.
 
mozes da ih savetujes koliko god hoce, to ova igra tesko da ce imati :) sad cemo opet da gledamo nevidjen hype koji ce da se izduva 6-7 meseca nakon izlaska igre i onda opet jovo nanovo :) ali ovo bar deluje interesantnije od ubogog obliviona

Ako fora sa zmajevima bude kao što Tod kaže meni će biti dobra. Svakako je neću platiti ni 20 evra tako da nemam pravo da kukam što nije kompletan proizvod kakav bih ja hteo da bude. Koliko sam generalno krševitih igara igrao samo zato što su imale neki momenat koji se meni lično dopada.

To što Doktor traži je nerealno očekivati od igara u 2011. Pogotovo od kada su vožnje dobile QTE...

Tim Kejn je davno prestao da dizajnira igre a njegove igre su upravo poznate po tome o čemu Doktor priča.

Igra na svakom koraku treba da ima sistem od brdo izbora koji ce povuci gomilu drugih posledica, a ne samo setkanje po prirodi, branje cveca, sa ponekim generickim fajtom. Nek se ugledaju na Arcanum i nista im drugo ne treba. Evo, ja da sam na njihovom mestu za pocetak, ako su zmajeve ubacili, dao mogucnost da igrac moze da ukroti, istrenira zmaja i posle sa njim moze da leti. Ali ***a, ko sam ja da njima delim savete od milion dolara.

Sa svim se slažem (zapravo kada bih pravio igru morala bi biti takve od starta pa i po cenu da je nikada ne završim) ali to treniranje zmajeva je fuj. Od kako sam počeo sa igranjem igara dugo sam čekao da vidim zmajeve sa značajnijom ulogom u nekom RPGu i onda je došao Gothic 2, sa zmajevima koji govore...

Postoje dva pristupa zmajevima koje apsolutno ne podnosim. Jedan je da su zmajevi drevni čarobnjaci, da su mudri, zli, da govore itd. Drugi je to treniranje istih i letenje na njima ko da se radi o konjima sa krilima. Čak mi je taj Eragon fazon gori od mudraca zmajeva.

Mada nije loše, neka naprave da možeš da POKUŠAŠ da istreniraš zmaja. Naravno pošto je to nemoguće onda lepo zagineš u procesu. Kada bi opet počeli da prave igre u kojima možeš da za****š stvar bilo bi fenomalno, kad pomislim na sva ona mala, besna i bucmasta lica širom sveta kako vrište na televizor :D

Tod je takodjer pricao kako je Radiant AI u Oblivionu nesto najbolje do sada vidjeno. Poslije je to bio predmet za *******ciju.

Jedno vreme se po netu vrtela priča kako je Radiant AI radio kako je zamišljen tj. da su ljudi živeli i radili, imali kompleksnije rutine od onoga što smo videli na kraju kada je izašao Oblivion. Kažu da su to izbacili iz straha da se ljudima neće dopasti što se sve ne vrti oko njihovog avatara ;)
 
Po meni su preterali sa zmajevima u igrama, tako da bi ih trebalo obilaziti cak i u formi najobicnijih krilatih gustera. Postoje i druga mitska stvorenja kojima se mogu po potrebi ubaciti ljudske osobine... dobre ili lose.
 
Ljudi, pisanje potpuno novog endžina je preskupa rabota koju jedna firma poput Bethesde ne može da dozvoli jer je previše rizično, a firma cilja na maksimalan profit za uložene pare. Pisanje novog a kvalitetnog endžina:

1. traje najmanje godinu dana i to ako imaš iskusne programere
2. moraš da napišeš i kompletan prateći set alata (level editore, skript jezik za programiranje itd), uključujući export plaginove za industry standard programe
3. umesto da se fokusiraš na razvoj igre, moraš da peglaš bagove u endžinu, da ga optimizuješ za različite generacije grafičkih kartica, da potrošiš previše vremena na testiranje na različitim hardversko-softverskim kombinacijama, itd
4. i što je najbitnije, to mora podjednako efikasno da radi na sve tri platforme što ne da je težak posao nego je pretežak i traži iskusne i dobro plaćene programere (a ako bacite pogled na neku od slika Bethesdine ekipe iz poslednjih par godina, tamo retko ko sad ima preko 30 godina ne računajući Todda). Ako se Valve godinama mučio sa portovanjem Sourcea na PS3, šta tu tek može da uradi Bethesda čija nijedna igra do sada nije potpuno očišćena od bagova

Ovo ovde je napimpovani Gamebryo, što je potpuno razumljivo jer u njemu imaju decenijsko iskustvo, imaju gotove alate koje dobro poznaju, sam endžin je dušu dao za open-world igre i efikasno renderovanje udaljenih predela i jako je modularan i fleksibilan po pitanju nadogradnje (zato i opstaje ovoliko). Ne postoji nijedan racionalan razlog zašto bi pisali novi endžin. Zašto po stoti put verujete Bethesdinom marketingu koji laže čim zine? Napimpovali su stari endžin do koske kao što su i mnogi drugi pre njih, OK, ali da Bethesda napiše endžin od nule, pa niggaz pls, nisu oni Epic Games. I nešto ne verujem da bi njihov marketing department odobrio da se pukne par desetina miliona dolara na nov endžin umesto da se potroši na reklamu.
 
Poslednja izmena:
Po meni su preterali sa zmajevima u igrama, tako da bi ih trebalo obilaziti cak i u formi najobicnijih krilatih gustera. Postoje i druga mitska stvorenja kojima se mogu po potrebi ubaciti ljudske osobine... dobre ili lose.

zmajevi u skyrimu su portali u oblivionu :) kada ubijes prvih par svakog sledeces ces da izbegavas posto ce biti dosadni :)
 
Puste vam deo igre da dobijete predstavu i vi opljujete zmajeve i endzin :d kaki ste likovi.
 
zato sto su bethesdine igre sve gore i gore ? :) ja licno ne vidim razlog za optimizam
 
nije to samo do bethesde vec i do vas samih, odigrali ste zilion igara i vatra u vama vise nije ista, postajete matora gejmerska gundjala, uglavnom vam nesto smeta :d
Sto je covek stariji sve vise trazi dlaku u jajetu pa tako i vi...a po malo i ja :d
 
nije to samo do bethesde vec i do vas samih, odigrali ste zilion igara i vatra u vama vise nije ista, postajete matora gejmerska gundjala, uglavnom vam nesto smeta :d
Sto je covek stariji sve vise trazi dlaku u jajetu pa tako i vi...a po malo i ja :d

Ima tu istine, ali ajde ti objani onu tvorevinu djubreta zvanu dragon age 2??
 
nije to samo do bethesde vec i do vas samih, odigrali ste zilion igara i vatra u vama vise nije ista, postajete matora gejmerska gundjala, uglavnom vam nesto smeta :d
Sto je covek stariji sve vise trazi dlaku u jajetu pa tako i vi...a po malo i ja :d

...ima i toga... ali uz svaku igru idu zmajevi.. Pa smuci mi se vise ...
To ja vec sad vidim kao manjak inspiracije pisaca. Nemo da je samo neko pitao: "A sta bi ti? '
 
Poslednja izmena:
Meni se fora sa " ucenjem jezika zmajeva kao spell-a " svidja, do sada su uglavnom bile magije i rune kojekave, ovo je bar novina, neko je imao maste. Takodje onaj " cikica sa batinom od metar " koji cuva mamute je odlicna figura :)
Onu foru sa Zmajem na nogama su pokupili iz filmova ali generalno i to mi je ok. Mada je stvarno " visak " zmajeva u medijima. Svelo se sve na Zombije, zmajeve i vukodlake. :)
 
Mislim da previse bukvalno shvatas termin skriptovanje. Pa naravno da ce sve biti "skripta". U krajnjoj meri cela igra je isprogramirana, a program je u sustini skripta. Ono oko cega se ne slazemo je to kako je nesto skriptovano, odnosno ne slazemo se oko termina "skriptovanje" u kontekstu AI-a. Po mom misljenju skriptovan AI je onaj koji je deterministicki, odnosno koji koji nema u sebi random ponasanje koje je generisao na osnovu sopstvenog prethodnog iskustva. Dakle, ako za objekte vezes skripte koje se u svakoj situaciji deterministicki ponasaju, onda se to zove skriptovan AI. Ukoliko se za objekte vezu skripte koje nisu deterministicke, i za koje ni pisac same skripte ne moze biti siguran kako ce u odredjenoj situaciji objekat reagovati, onda to vise nije skriptovan AI.

Drugim rechima, ako je AI u igri napisan pomocu skripti (a napisan je u svakoj igri tako, jer je jedina druga opcija da napises hard-coded AI, sto je opet samo po sebi skripta, ali se teze menja jer je vec iskompajlirana i neodvojiva od endzina, pa zato to vise niko ne radi), iz toga ne sledi da je u pitanju "skriptovan AI", jer je kontekst reci sasvim drugaciji kada kazes "pisem skriptu" i kada kazes "AI je skriptovan".

Nema se tu sta bukvalno shvatati. Skripta je skripta, jednostavna ili slozenija.

Odradis vise skripti i dinamicno ih izvrsavas.
Recimo; udjes u teritorij odredjenog Zmaja, pocnes borbu sa nekom zivotinjom ili se pak ona samo nalazi u tvojoj blizini, Zmaj vas primjeti i napada prvo zivotinju. Drugi put kada se nadjes na tom teritoriju ce napasti prvo tebe, itd. Jednostavna matematika.

Najmanji problem je odraditi skripte za Zmajeve, i uciniti to uvjerljivim. Oni se mogu kretati gdje hoce jer nema prepreka, zidova, nema ceste interakcije sa NPC-ovima...

Ono sto hoda po zemlji treba dobro, uvjerljivo, napraviti. Kao onu situaciju sa stealth napadom i sl.

Jedno vreme se po netu vrtela priča kako je Radiant AI radio kako je zamišljen tj. da su ljudi živeli i radili, imali kompleksnije rutine od onoga što smo videli na kraju kada je izašao Oblivion. Kažu da su to izbacili iz straha da se ljudima neće dopasti što se sve ne vrti oko njihovog avatara

G@W, ti si nesto htio teci?
 
Ima tu istine, ali ajde ti objani onu tvorevinu djubreta zvanu dragon age 2??

i meni se ta igra smucila ali stavi se u glavu nekog ko prvi put igra DA pa i nece mu biti tako lose verovatno. U tome je taj vremenski cinilac u rasudjivanju kao i prethodno gejmersko iskustvo. To sve ne menja cinjenicu da su vidno uprostili i komercijalizovali dobar prvi deo. Igre izlaze dobre i lose uvek je tako bilo samo je sada hiperprodukcija pa se djubre lakse gomila i pocinje da smeta...Pre nije bilo tako a svaka nova igra je bila praznik, sada izlaze svaki dan...

Nasuprot tome pojavio se i Darksiders koji bi trebalo da je u odnosu na DA2 Superfrog ali igra je ispala super i daleko bolja nego DA2, iako nije isti zanr, poredim da bih ukazao na to da nesto ispadne dobro nesto ispadne lose a to prvenstveno zavisi od samih timova i okolnosti u kojima se nalaze u tom trenutku...

Pa evo i The Witcher 2 mi posle prvog dela ne deluje tako dobro iako je gomila stvari bolja nego u prvom delu nekako patim za tim nekadasnjim filingom iz prve igre kojeg nema u drugom delu.

Dakle objasnjenje je jednostavno - prva ljubav zaborava nema :d
 
Meni se fora sa " ucenjem jezika zmajeva kao spell-a " svidja, do sada su uglavnom bile magije i rune kojekave, ovo je bar novina, neko je imao maste.
Ovo je zapravo ukradeno iz knjige "Zemljomorje" Ursule LeGvin, al' nema veze, ionako su u svim igrama pokrali sve moguće knjige/filmove :p
 
Ljudi, pisanje potpuno novog endžina je preskupa rabota koju jedna firma poput Bethesde ne može da dozvoli jer je previše rizično, a firma cilja na maksimalan profit za uložene pare. Pisanje novog a kvalitetnog endžina:

1. traje najmanje godinu dana i to ako imaš iskusne programere
2. moraš da napišeš i kompletan prateći set alata (level editore, skript jezik za programiranje itd), uključujući export plaginove za industry standard programe
3. umesto da se fokusiraš na razvoj igre, moraš da peglaš bagove u endžinu, da ga optimizuješ za različite generacije grafičkih kartica, da potrošiš previše vremena na testiranje na različitim hardversko-softverskim kombinacijama, itd
4. i što je najbitnije, to mora podjednako efikasno da radi na sve tri platforme što ne da je težak posao nego je pretežak i traži iskusne i dobro plaćene programere (a ako bacite pogled na neku od slika Bethesdine ekipe iz poslednjih par godina, tamo retko ko sad ima preko 30 godina ne računajući Todda). Ako se Valve godinama mučio sa portovanjem Sourcea na PS3, šta tu tek može da uradi Bethesda čija nijedna igra do sada nije potpuno očišćena od bagova

Ovo ovde je napimpovani Gamebryo, što je potpuno razumljivo jer u njemu imaju decenijsko iskustvo, imaju gotove alate koje dobro poznaju, sam endžin je dušu dao za open-world igre i efikasno renderovanje udaljenih predela i jako je modularan i fleksibilan po pitanju nadogradnje (zato i opstaje ovoliko). Ne postoji nijedan racionalan razlog zašto bi pisali novi endžin. Zašto po stoti put verujete Bethesdinom marketingu koji laže čim zine? Napimpovali su stari endžin do koske kao što su i mnogi drugi pre njih, OK, ali da Bethesda napiše endžin od nule, pa niggaz pls, nisu oni Epic Games. I nešto ne verujem da bi njihov marketing department odobrio da se pukne par desetina miliona dolara na nov endžin umesto da se potroši na reklamu.

Oni kažu da nije Gamebryo. Ja nisam siguran. Da bih bio siguran moram da probam igru, pošto svaka Gamebryo igra ima iste probleme.

To da je razvoj endžina skup, to je tačno. Danas pogotovo. Ali to nije razlog zašto grafika nije napravila revoluciju kao u slučaju Morrowinda i Obliviona. Razlog su hardverska ograničenja. Ako neko ima to što ti kažeš da je neophodno to je Bethesda.

Morrowind nije smatran za grafički najbolju igru u svoje vreme ali je u poređenju sa Q3 based igrama, Max Payne-om i NOLF-om bio ogroman. Teksture možda nisu bile oštre kao u pomenutim igrama ali je Morrowind grafički impresivniji od bilo koje igre tog vremena kada se pogleda šira slika. Za Oblivion svi znaju da je do pojave Crysisa to bila grafički najbolja igra na PCju. Sve tehničke mane Obliviona su mane Gamebryo endžina koji je licencirani multiplatform endžin. Čudo je šta su napravili od tog raspada od softvera. O alatima da ne pričam. Dovoljno je reći da je BS među prvima izdao kompletan game editor u kome možeš sve da menjaš.

Bethesda zna kako da uradi neverovatnu grafiku ali su kao i mnogi drugi ograničeni X360 šklopocijom.
 
Zbog toga i nema smisla da se razvija novi endžin, jer prave igru za platforme stare 5 godina na kojima već imaju tri uspešne igre, zašto bi se onda igrali. Dovoljno je unaprediti neke stvari koje su u prethodnim igrama bolno upadale u oči, recimo ružno modelovani likovi (u facama), njihovo smešno kretanje i slično, i da cela igra izgleda daleko impresivnije i sa postojećim endžinom. Meni su one scene fajta u pećini super, ogroman korak napred u odnosu na Oblivion, a sve što je trebalo je da nađu ljudske modelare i animatore...
 
zmajevi u skyrimu su portali u oblivionu :) kada ubijes prvih par svakog sledeces ces da izbegavas posto ce biti dosadni :)

Prvih par?? Svaka fentezi priča u kojoj ima više od pet živih zmajeva je uvek bila i ostaće, đubre.
 
Mislim da je ist Engine!
Na jednomm spotu Zmaj je szgrabijo nekok tip i bacio ga u luft...a taj je padao ko pero....tipican havoc u gamebryo...-

lol
 
nije to samo do bethesde vec i do vas samih, odigrali ste zilion igara i vatra u vama vise nije ista, postajete matora gejmerska gundjala, uglavnom vam nesto smeta :d
Sto je covek stariji sve vise trazi dlaku u jajetu pa tako i vi...a po malo i ja :d

I na kraju ne mozes da nadjes jaja od dlaka :d....... bice skyrim fina igra :).
 
Zbog toga i nema smisla da se razvija novi endžin, jer prave igru za platforme stare 5 godina na kojima već imaju tri uspešne igre, zašto bi se onda igrali. Dovoljno je unaprediti neke stvari koje su u prethodnim igrama bolno upadale u oči, recimo ružno modelovani likovi (u facama), njihovo smešno kretanje i slično, i da cela igra izgleda daleko impresivnije i sa postojećim endžinom. Meni su one scene fajta u pećini super, ogroman korak napred u odnosu na Oblivion, a sve što je trebalo je da nađu ljudske modelare i animatore...

Ja koliko vidim oni odgovorno tvrde da je novi engine u pitanju, posto planiraju da ga koriste i za druge igre. Ocigledno je da su do sada imali vremena da razviju kakav bilo kakav engine, pa makar i deo koda bio iz Gamebryo engine-a, nesto kao sto je cod engine zadrzao neke stvari jos iz oldschool idtech 3 engine-a.

No Panic je napisao(la):
Mislim da je ist Engine!
Na jednomm spotu Zmaj je szgrabijo nekok tip i bacio ga u luft...a taj je padao ko pero....tipican havoc u gamebryo...-

Ako oni kazu da je novi engine, onda jeste, a havoc je 3rd party kao i speedtree pa nije nista cudno da ga "kopiraju" u novi engine.
 
"Oni odgovorno tvrde"... :S:
Da si ti živ i zdrav, šta je sve Bethesda "odgovorno tvrdila" od 2005. naovamo...
Pod kakvom to odgovornošću oni mogu bilo šta da tvrde, i kakve posledice mogu da snose ako se ispostavi da to nije istina? Nikakve, naravno. Marketinške "tvrdnje" su kao obećanja naših političara, ne koštaju ništa a uvek se nađe neko ko će se upecati.
 
Pa ako su rekli da je njihov internaly developed Creation engine u pitanju, znaci kako mogu da slazu za neku takvu vest? Ako su ga napravili i dice se sa njim sto bi to bila laz? Inace uglavnom sam pratio Bethesdina desavanja od 2005. pa na ovamo, jeste da ima dosta hit`n miss ali da slazu za novi engine - to ne biva.
 
Nije to domaca politicka scena jedno pricam drugo radim.
To je ozbiljna firma sa ogromnim obrtom i sigurno je novi engine u pitanju ako su tako rekli.
 
realno to je njihov engine, oni mogu dva bita da promene i da kazu sasvim ispravno to je nov engine.. :)
sigurno je da ga optimizuju i unapredjuju ali od babe nikad nece ispasti devojka ....
 
Momci su još novi u kapitalizmu, neka ih :d

:sceptic:


Sami developeri kazu o cemu se radi i kazu da je to njihov novi engine koji se zove Creation, ali dobro, ako se na bench forumu kaze da je to Gamebryo - onda je to Gamebryo, iako najveca vecina nema blage veze ni sta je Gamebryo, niti zna kako radi, najbitnije je da se na osnovu textura i osecaja za feeling endzina zakljuci da je to Gejmbrijo. Vec se unapred zna koliko je linija koda izmenjeno, posto jelte, vec se uveliko cast-uje spell na zmajeve i modding community radi punom parom dok "strucnjaci" listaju svaku liniju koda a pritom i proveravaju "lutkarenje" leseva da vide slicnost Havoka u jednom i drugom...
 
Sami developeri kazu o cemu se radi i kazu da je to njihov novi engine koji se zove Creation, ali dobro, ako se na bench forumu kaze da je to Gamebryo - onda je to Gamebryo
:D
 
Nazad
Vrh Dno