Ljudi, pisanje potpuno novog endžina je preskupa rabota koju jedna firma poput Bethesde ne može da dozvoli jer je previše rizično, a firma cilja na maksimalan profit za uložene pare. Pisanje novog a kvalitetnog endžina:
1. traje najmanje godinu dana i to ako imaš iskusne programere
2. moraš da napišeš i kompletan prateći set alata (level editore, skript jezik za programiranje itd), uključujući export plaginove za industry standard programe
3. umesto da se fokusiraš na razvoj igre, moraš da peglaš bagove u endžinu, da ga optimizuješ za različite generacije grafičkih kartica, da potrošiš previše vremena na testiranje na različitim hardversko-softverskim kombinacijama, itd
4. i što je najbitnije, to mora podjednako efikasno da radi na sve tri platforme što ne da je težak posao nego je pretežak i traži iskusne i dobro plaćene programere (a ako bacite pogled na neku od slika Bethesdine ekipe iz poslednjih par godina, tamo retko ko sad ima preko 30 godina ne računajući Todda). Ako se Valve godinama mučio sa portovanjem Sourcea na PS3, šta tu tek može da uradi Bethesda čija nijedna igra do sada nije potpuno očišćena od bagova
Ovo ovde je napimpovani Gamebryo, što je potpuno razumljivo jer u njemu imaju decenijsko iskustvo, imaju gotove alate koje dobro poznaju, sam endžin je dušu dao za open-world igre i efikasno renderovanje udaljenih predela i jako je modularan i fleksibilan po pitanju nadogradnje (zato i opstaje ovoliko). Ne postoji nijedan racionalan razlog zašto bi pisali novi endžin. Zašto po stoti put verujete Bethesdinom marketingu koji laže čim zine? Napimpovali su stari endžin do koske kao što su i mnogi drugi pre njih, OK, ali da Bethesda napiše endžin od nule, pa niggaz pls, nisu oni Epic Games. I nešto ne verujem da bi njihov marketing department odobrio da se pukne par desetina miliona dolara na nov endžin umesto da se potroši na reklamu.