Šta je novo?

S.T.A.L.K.E.R. — Clear Sky

U Stalkeru je ono sto je najvrednije atmosfera, ostalom i onako prilicno gledamo kroz prste, tako da je kljucno sto cemo to dobiti, a tehnikalije koliko doteraju - doteraju. Ja poslednjih godina nisam igrao igru sa boljom atmosferom (ceo fazon mi inace lezi, pa nije bilo tesko da mi se svidi).

Nekako me pored svega igra vraca u old-school PC fazon :)
 
Samo neka ona lepo radi pod XP-om(a verovatno hoce) i meni vise ne treba.
Uostalom,mene samo zanima da otkrijem "tajnu zone!:p
 
U Stalkeru je ono sto je najvrednije atmosfera, ostalom i onako prilicno gledamo kroz prste, tako da je kljucno sto cemo to dobiti, a tehnikalije koliko doteraju - doteraju. Ja poslednjih godina nisam igrao igru sa boljom atmosferom (ceo fazon mi inace lezi, pa nije bilo tesko da mi se svidi).

Nekako me pored svega igra vraca u old-school PC fazon :)

Jasta brate, jasta :smoke:.

Samo neka ona lepo radi pod XP-om(a verovatno hoce) i meni vise ne treba.
Uostalom,mene samo zanima da otkrijem "tajnu zone!:p

Jesi li pozeleo zelju :d.
 
Developer Diary:

Some highlights:

● art, dialogues, and quests are all complete. Developers are working on voicing and rendered cinematics, fixing bugs.

all the new graphical features have caught NVIDIA's attention. It would like STALKER to be a launch title for a new graphics chip.

● GSC is going to publish more books with fan-made stories.
Ovo bi moglo znaciti da ce se igra uskoro pojaviti, odnosno poslije lansiranja 9800 serije?

By the way about the graphics. Our new graphic render based in DX10 it possible to add into the game volumetric light and smoke (interacting with the dynamic and static objects), SSAO (Screen space ambient occlusion), and to also realize the dynamic wetting of surfaces (in the rain), thanks to which considerably was improved the realism of the graphics in the game. The innovations did not pass unnoticed for Nvidia eyes , which proposed to use “clean sky” as launch of title for their new graphic chip, after which our masters of "kodinga"??? - coding ? and artists gave out form into a custom demo with the mentioned graphic beauties. It it was possible to see this demo in the last GDC of San Francisco, and also on the the March Of cebit.

DX10 video je radjen za Nvidiju.

U Stalkeru je ono sto je najvrednije atmosfera, ostalom i onako prilicno gledamo kroz prste, tako da je kljucno sto cemo to dobiti, a tehnikalije koliko doteraju - doteraju. Ja poslednjih godina nisam igrao igru sa boljom atmosferom (ceo fazon mi inace lezi, pa nije bilo tesko da mi se svidi).

Nekako me pored svega igra vraca u old-school PC fazon :)
To i jeste najvaznije, atmosfera, inovativan gameplay. A grafika je mogla ostati ista kao i u prvom dijelu, sto se mene tice.

@gx-x
Zasto "deja vu" prethodnog dijela? Pa SoC ti radi odlicno na 9600GT-u i sa grafickim modovima. Tako radi i na 8800 seriji koja je bila tu kada se igra pojavila. A ti si cijelo vrijeme imao budjavu ATI kartu i govorio kako je igra neoptimizirana :)

O CS-u i optimizaciji je jos rano govoriti, no malo je nerealno ocekivati da grafika kakvu smo vidjeli na onom videu leti na svakoj karti!? Moja pretpostavka je da ce za maks. detalje trebati vjerovatno SLI ili 9800X2?
 
Poslednja izmena:
Ja mislim da ce igra sasvim fino da radi na nekoj single nVidia kartici u klasi 8800GT-a.
Video sam slike i tacno je sto si rekao da izgledaju kao Crysis,ali ipak mislim da ce sve ostati staticno kao i u SoC-u.U Crysis-u je sve interaktivno i sve se pomera.Mislim da cemo ipak sacekati jos malo vise na igru koja ce tehnicki biti bolja od krize.
A bas sam se u poslednje vreme malo zezao sa Crysis-om i mogu da kazem da vezi deo igre radi dobro na 8800GT-u(1280x1024) i to cak sa ovim odlicnim tweak-om:

http://files.filefront.com/crysis+ultra+highzip/;9341755;/fileinfo.html/1/1

Izvinjavam se za mali off,ovo sam naveo cisto jer mislim da ce Clear Sky raditi bolje od Crysis-a.
 
@starac:

pa naravno da sam rekao da je neoptimizovan engine. Nije on tad puno bolje radio ni na nvidia kartama iz slicne generacije kao moj x1900xt, a bilo je igara koje su mi izgledale i radile bolje nego crysis. Ne mozes reci da je engine dobro optimizovan ako radi na najskupljim kartama. PA tako i EA zna da napravi optimizovanu igru :D Sad ispada da sam se ja dzaba zalio sto mi igra nije radila kako treba na 220e karti posto sam ATI, a trebao sam kupiti nVidiu za 350e (tada) i sve bi bilo ok. Ma da...

Zato i kazem, samo da ne bude "deja-vu" jer ce nam trebati 9800GTX da bi igra bila "optimizovana", a svi ostali (3870, 3850, 8800GS/9600GT) marsh u opcije i palite static lightning ! :burn:
 
Pa pazi,obzirom da je 9800GTX blago klokovani 8800GTS 512,i obzirom da klokovani 8800GT sustize 8800GTS 512 na default-u,onda je s moje strane ok.
A mozes da dodas i to da klokovani 9600GT je tu negde sa 8800GT-om na default-u.
:wave:
 
Ja mislim da ce igra sasvim fino da radi na nekoj single nVidia kartici u klasi 8800GT-a.
Video sam slike i tacno je sto si rekao da izgledaju kao Crysis,ali ipak mislim da ce sve ostati staticno kao i u SoC-u.U Crysis-u je sve interaktivno i sve se pomera.Mislim da cemo ipak sacekati jos malo vise na igru koja ce tehnicki biti bolja od krize.
A bas sam se u poslednje vreme malo zezao sa Crysis-om i mogu da kazem da vezi deo igre radi dobro na 8800GT-u(1280x1024) i to cak sa ovim odlicnim tweak-om:

http://files.filefront.com/crysis+ultra+highzip/;9341755;/fileinfo.html/1/1

Izvinjavam se za mali off,ovo sam naveo cisto jer mislim da ce Clear Sky raditi bolje od Crysis-a.

Za tebe je SoC STATICAN? Pa imas full dinamicne sjenke, dinamicno osvjetljenje, smjenu dana i noci, promjenu vremena (kisa, vjetar, grmljavina, munje) pomijeranje drveca, trave. Imas A-life, tj. Stalkere koji uvijek se krecu po mapama i koji prelaze u druge mape, imas mutante koji trce, love, bore se, napadaju Stalkere... SoC je prva igra koja je zapravo dovoljno uvjerljivo izisla iz tog staticnog svijeta, ponajvise zahvaljujuci A-life implementaciji.

Mislim da ce Clear Sky ce imati vise "DX10" efekata nego Kriza, koja je nista drugo do demonstracija engina, i to jako kratka demonstracija. Ne bih puno o tome ovdje. No najmanje sto bih zelio je da se Clear Sky pretvori u takvu demonstraciju.

Vidio si shotke, no ja ti predlazem da pogledas DX10 video.
 
@starac:

pa naravno da sam rekao da je neoptimizovan engine. Nije on tad puno bolje radio ni na nvidia kartama iz slicne generacije kao moj x1900xt, a bilo je igara koje su mi izgledale i radile bolje nego crysis. Ne mozes reci da je engine dobro optimizovan ako radi na najskupljim kartama. PA tako i EA zna da napravi optimizovanu igru :D Sad ispada da sam se ja dzaba zalio sto mi igra nije radila kako treba na 220e karti posto sam ATI, a trebao sam kupiti nVidiu za 350e (tada) i sve bi bilo ok. Ma da...

Zato i kazem, samo da ne bude "deja-vu" jer ce nam trebati 9800GTX da bi igra bila "optimizovana", a svi ostali (3870, 3850, 8800GS/9600GT) marsh u opcije i palite static lightning ! :burn:

Igra je slicno radila na starijim generacijama(x1900,7900), ali moras uzeti u obzir to da igra izgleda bolje na Nvidiji. Ja imam obicaj reci da je igra optimizirana, ne engine. I nije tajna da Stalker najbolje lezi 8800 seriji, i da ima najkvalitetniji prikaz na toj seriji. To se znalo cim je igra izasla, i nije to prvi niti zadnji slucaj. Da si tada imao nesto iz 8800 serije, imao bi i drugacije misljenje. Eto danas ti Stalker super radi sa modovima, a kako tek dobro izgleda?

Cisto sumnjam da ces CS igrati na static opciji sa tom grafickom? No treba biti realan i na osnovu onog videa praviti zakljucak.
 
Ali pogledaj sta se desava u krizi kada pucas u drvo,baraku,bure,vodu,kada bacis bombu pored drveta,u travu,u vodu,kada pucas u dzip,bilo koje vozilo...
Sve reaguje na to i to se zove interakcija.Toga nema u STALKER-u,slozices se.
 
Ali pogledaj sta se desava u krizi kada pucas u drvo,baraku,bure,vodu,kada bacis bombu pored drveta,u travu,u vodu,kada pucas u dzip,bilo koje vozilo...
Sve reaguje na to i to se zove interakcija.Toga nema u STALKER-u,slozices se.

Znam za to, i to je kompleksna fizika. No ne bih bas rekao da sve reaguje? Ali to je samo demonstracija, i ne vidim neku osobitu korist od toga u igri.

CS-u kompleksna fizika ne treba, mada ce imati bolju fiziku nego SoC. Imat ce sve one "DX10" efekte sto si ih vidio u Krizi, cak i vise. SoC ima odlicne teksture, a CS ce imati jos bolje, i nece biti pikselizacije, znaci nece se teksture zamrljati kada pridjemo zidu... GSC je u CS ubacio graficke elemente koji jos vise pridonose atmosferi, plus je poboljsao gameplay. Ovako na papiru je CS 5 puta bolja igra od Krize.
 
Ima koristi od toga posto AI cesto trci u zaklon u vidu vreca sa peskom, a to mu zunes onda bombom ili snajperom i rasturis mu te vrece (znam da je nerelano da zrno pomeri vrecu sa peskom ali...zanimljivo je :D ), onda recimo mozes da im srusis kucu na glavu i to ih pobije, pa ako se sakrije ili toji iza nekog drveta mozes da srusis drvo, ali iako je to sve ok, ima mnogo vise stvari koje nisu ok, ali iste te zamerke bi dao i stalkeru pa necu ni da pominjem sve, vec evo recimo dve stvari koje bi bilo bolje da su implementirali nego sve ono navedeno:

1. Da zrno prolazi kroz drvene gajbe i limene zidove itd. (mada u stalkeru se to ne priomecuje toliko posto je sve od armirane betoncine)
2. Da metak ne gubi snagu/brzinu na 50m (u obe igre ovo iritira)

PS. Zaboravio sam, u Krizi pored onoga sto sam naveo, bomba (zgob fizike) tj eksplozije uopste, pomera okolne objekte, tako da moze da te ubije (ili protivnike) nesto sto leti od eksplozije. Takodje (ovo mi se desilo) moze da ti padne palma na glavu i da te ubije :D
 
Poslednja izmena:
Znam za to, i to je kompleksna fizika. No ne bih bas rekao da sve reaguje? Ali to je samo demonstracija, i ne vidim neku osobitu korist od toga u igri.
Evo ti jedan primer - kreće na tebe džip, a ti jadan šta ćeš, nego opališ 1 metak u gume i zaustaviš ga, pa moraju da izađu. Ili, kada je više ljudi/protivnika tu, covering fire konačno ima smisla, jer se sve raspada, sve što pršti okolo smeta onom koji je pod pritiskom da lagano nanišani i sl. U svakom slučaju, čak i da ne služi ničemu - doprinosi utisku realnosti. A služi. Raznese se zaklon neprijatelju, na primer, obori se kuća u kojoj je i slično. Šta je to, ako nije korisno? Naravno, lakše je ugasiti igru već na 1. nivou kada se vidi koliko je zahtevna i prozvati je da je krš. Kada se budu obezbedile jače mašine, najednom će se poboljšati gejmplej, kao i sa Far Cry-em što je bio slučaj :D

CS-u kompleksna fizika ne treba
Potpuno se slažem. Iz perspektive onih kojima je napucavanje u fpsu najnebitnija stavka, iako je to ono što se radi kroz celu igru, a nekakva fiktivna atmosfera najbolji i najbitniji deo igre, iako to prođe posle 10-15% igranja, to je potpuno nepotrebna stavka. Slična priča i sa Biošokom. Fizika nije toliko bitna za, recimo, The Witcher, da bi bio izvanredna igra. Kako iko može da ustvrdi da fizika nije bitna za neki fps, meni nije jasno. Sem ukoliko je poklonik strejtforvard multiplej igranja, što Stalker ne pruža.

atmosfera, inovativan gameplay.
Tako, tako. Neko krene od atmosfere (dopalo mu se okruženje), a onda se na to nadoveže kako je to sve u stvari inovativna priča, atmosfera, gejmplej, ovo, ono. Jak gejmplej, fps kao fps, samo ima više misija, mnogo više trčanja kroz prazne regione i malo komplikovaniju strukturu od većine fps naslova. Čak je za napucavanje trebalo nekoliko pečeva da se sredi.

ne bih ovdje o tome.
Ovo ti je najkorišćenija rečenica na forumu u poslednje vreme. Isprozivaš najstrašnije gomilu naslova, Stalker nahvališ najstrašnije, a onda ne bi dalje o tome. Kad se samo setim onih priča kako Oblivion nije next-gen, ili kako je to (ljubitelji Stalkera su, slučajno ili ne, velikim delom poklonici Fallouta kako vidim i pljuvali su Oblivion zato što je bez modova vanila) igra kojoj trebaju modovi da bi bila dobra.

Stvarno, ne bih više o tome :)


edit: samo još jedna stvar - drago mi je da se ovdašnji promoteri apsolutno slažu sa najzadrtijim konzolašima po pitanju kvaliteta Crysisa. I svima kao grafika nije bitna, najbitniji su uživanje, gejmplej, fizika...:d
 
Poslednja izmena:
^Bas tako.
I pomenuo bih da je Starac u pravu sto se tice "efekata"...ovde ce tih efekata biti prilicno, ali opet- to su samo efekti nakalemljeni na prastari endzin.Dzaba sve to kad "ne radi" sa okolinom...

I upravo je u tome fora- da kad recimo aknes bombu na likove u zaklonu, da im se taj zaklon syebe, i ti ih onda docekas na penal.A efekti ce to da isprate- sunshafts ce da se probiju kroz krhotine koje lete kroz vazduh, ili drvo koje pada, Parallax mapiranje ce da ucini da odsjaj od eksplozije baci sopstvenu senku na kamenju rasutom po tlu, a motion blur ce da pokrije sve sto leti unaokolo.

Klasicna zamena teza.bolje je da se forsira fizicki model ako se puca na fotorealizam, "efekti" ce vec upotpuniti dozivljaj.Jer ovako, kad gledamo sve kroz staticne slike, screenshotove ili flythrough vidi se samo "gladac"...
A ispod sve te sminke...matori endzin nakrcan efektima.
 
@filipenko

Vidim ja da si ti puno toga pobrkao, no nema veze, ispravit se tebe starac ;)

Vidis, SoC je igra u kojoj fizika nije proiritet, odnosno gameplay nije usko vezan za nju kao u nekim drugim igrama. A Clear Sky je prequel, i logicno bi bilo za pretpostaviti da niti tu nece fizika biti nekakav prioritet, vec da ce biti malcice unaprijedjena. To je tako, i tako su to developeri zamislili, tako da moje misljenje ili tvoje o fizici u ovom slucaju je nebitno. Otvori novu temu pa cemo pricati o tome dali je fizika bitna ili ne.

CS ce biti otprilike 50% starih mapa, a 50% novih. Ubacit ce neke stvari koje su morali izbaciti prije, a najveci akcenat ce biti stavljen na frakcijsko ratovanje. Grafika ce biti unaprijedjena, a najvise u cilju postizanja sto veceg realizma i osjecaja kao da smo tu. Ima toga jos, ali mi se ne da objasnjavati. Znaci tu nije bitno na koliko dijelova ce se raspasti stolica i sl. Bitno je ovo sto sam naveo.

I trebao bi znati da STALKER nije klasicni FPS, vec vise miks.

Da, ne bih o Krizi jer nije tema. Ako neko napravi manje poredjenje sa Krizom, to je ok. Ali nema potrebe to razvlaciti, kao sto ti radis. I bas duuugo vremena nisam nikoga i nista isprozivao, vecinom postujem u Stalker temama, i to nove informacije.

Ako hoces raspravljati i porediti SoC i Oblivion, ja bih te lijepo zamolio da postujes u SoC temi. Odi tamo pa mi navedi koji to next-gen feature krasi Oblivion, koji mi je inace ok igra.
 
^Bas tako.
I pomenuo bih da je Starac u pravu sto se tice "efekata"...ovde ce tih efekata biti prilicno, ali opet- to su samo efekti nakalemljeni na prastari endzin.Dzaba sve to kad "ne radi" sa okolinom...

I upravo je u tome fora- da kad recimo aknes bombu na likove u zaklonu, da im se taj zaklon syebe, i ti ih onda docekas na penal.A efekti ce to da isprate- sunshafts ce da se probiju kroz krhotine koje lete kroz vazduh, ili drvo koje pada, Parallax mapiranje ce da ucini da odsjaj od eksplozije baci sopstvenu senku na kamenju rasutom po tlu, a motion blur ce da pokrije sve sto leti unaokolo.

Klasicna zamena teza.bolje je da se forsira fizicki model ako se puca na fotorealizam, "efekti" ce vec upotpuniti dozivljaj.Jer ovako, kad gledamo sve kroz staticne slike, screenshotove ili flythrough vidi se samo "gladac"...
A ispod sve te sminke...matori endzin nakrcan efektima.

Kako ce izgledati ti efekti se jos uvijek ne zna, tako da je to prica na pamet. Kao i prica o enginu. A svaki engine se postepeno nadogradjuje i postaje sve bolji.

Kada bi ti osnovao razvojni tim i pravio igru u kojoj ce se forsirati grafika, fizika, kompleksan gameplay, zanimljiva prica, i sve to da bude nelinearno uz veliki otvoreni prostor... Sta mislis koliko godina i ljudi bi ti trebalo da tako nesto napravis? I na kraju bi imao ultra zahtjevnu igru.

Svaki razvojni tim odluci sta ce mu biti prioriteti, a ovo sto radi GSC se meni najvise svidja. Clear Sky bi trebao imati svega pomalo, i odlicnu grafiku, pricu, gameplay...
 
Ma jasno, al ipak kad bih sastavio tim i radio igru, i ako je ne bih izbacio za dve godine, odustao bih.
A ovaj njihov endzin mi veoma mirise na "stara vremena"...jednostavno on mi izgleda "u srzi" zastarelo i tako...
***, krenuli su da prave SoC pre sto godina, i sad su izgleda dosli do trenutka kad je najbitnije sminkanje tipa "eeeej vidi sta Kriza imade, ajd da i mi to ubudzimo".To u sustini nije tesko, ali fali ono sto moderan endzin mora da ima- fizika.Kao sto je slucaj kod Q3 i ovog CoD serijala.Isti q, samo je lepse ofarban :p
Svejedno, ovo jedva cekam jerbo mi je SoC malo dosadio :D
 
Samo da poprave osecaj pri pucnjavi i resice glavni problem, engine sam po sebi i nije bio neka frka u smislu loseg izgleda, samo je imao problema sa optimizacijom na Atij-u.

Inace malo je preterivanje kad se u Krizi onako rusi drvece kao da je od stakla, doduse ne znam koliko je palma cvrsta ali npr hrast bi sutra malo oborio iz puske :S:
 
oborio si hrast u krizi ? :zgran: Gde ga nadje... :p
 
Ma jasno, al ipak kad bih sastavio tim i radio igru, i ako je ne bih izbacio za dve godine, odustao bih.
A ovaj njihov endzin mi veoma mirise na "stara vremena"...jednostavno on mi izgleda "u srzi" zastarelo i tako...
***, krenuli su da prave SoC pre sto godina, i sad su izgleda dosli do trenutka kad je najbitnije sminkanje tipa "eeeej vidi sta Kriza imade, ajd da i mi to ubudzimo".To u sustini nije tesko, ali fali ono sto moderan endzin mora da ima- fizika.Kao sto je slucaj kod Q3 i ovog CoD serijala.Isti q, samo je lepse ofarban :p
Svejedno, ovo jedva cekam jerbo mi je SoC malo dosadio :D

Pa igru slicnu Stalkeru ne bi mogao napraviti za 2 godine. I opet ti velim da se svaki engine nadogradjuje. I Cryengine 2 je nadogradjeni Cryengine.
Pazi, GSC nema vlastiti engine za fiziku, vec koristi ODE fiz. engine koji je u rangu s Havok enginom, i koji se najvise koristi. Tako da tvoja prica ne drzi vodu ;) Oni sami odlucuju koji feature ce koristiti.
I ne kopira GSC nikoga i niciju grafiku. Oni su prvi koristili naprednu deferred rendering tehniku, napredni parallax, full dinamicne sjenke, sto spada pod next gen feature. I logicno je da ce sada ubaciti te takozvane DX10 efekte, jer jeli imamo DX10 hardver. Uostalom u razvoj CS-a je i M$ upleo prste, sto sve govori.

Samo da poprave osecaj pri pucnjavi i resice glavni problem, engine sam po sebi i nije bio neka frka u smislu loseg izgleda, samo je imao problema sa optimizacijom na Atij-u.
To je sad zapitljivo :) Mozda je tu i Nvidia odigrala ulogu?
 
toliko te priche o fizici u krizi a pitanje je koliko ste puta ista uradili od onoga sto je demonstrirano na prvim trejlerima, tipa pucanje u gumu dzipa, ja mislim da je na mene JEDNOM u toku igre jurnuo dzip i to je bilo tako iznenada da se nisam ni setio da pucam u gume nego sam se sklonio sa strane i dzip ze zabo u baraku i svi su ostali da sede u dzipu

pucanje po prashumi je strava efekat, ali malo dosadi a i posle nema prashume :)
 
G, pazi ovaj primer:
ne secam se kako se zove mapa, ali treba da se udje u korejsku bazu na brdu, a oko nje je reka...srusen most na ulazu.Isao sam putem desno, i ka meni je istim putem isla grupa Korejaca, plus kamion u kom ih je bilo jos nekoliko.Direktno na njih nemam sanse, ali sam zato oborio par palmi na put, oni su zastali, ja sam ih zaobisao sa strane i pucao u rezervoar sa gorivom na kamionu i digao ih sve u vazduh.
I tako...a to je samo jedan od nacina... :)Jedan moj drugar je uspeo da pretrci preko viseceg mosta i uleti u bazu, i pokidao je konopce da mu ne bi dosli sa ledja...
Za igre sa imalo slobode u kretanju, fizika i te kako moze doprineti raznovrsnosti i kvalitetu.

Starac,
Igra slicna Stalkeru se komotno moze napraviti za dve godine.Niti je to neka epopeja niti ne-znam-sta...obican FPS sa nekoliko RPG elemenata, jednim glavnim i gomilom ponavljajucih sporednih kvestova.A svi znamo da su tu igru zapoceli sa malo vecim ambicijama i da na kraju nisu bas izbacili ono sto je na pocetku zamisljeno.
Ako je fizicki endzin, kako kazes slican Havoku, pa gde je??Ok, tu i tamo se nozem moze razbiti kutija, i to je to...ragdoll postoji i nije nista posebno...mada tu ima skriptovanja.
Sad, ko sta tu kopira ja ne znam, niti sam pomenuo nekakvo kopiranje.Ali i dalje mislim da se radi o nabacivanju sminke na zastareli endzin i nista vise od toga.
Poredjenje sa Krizom?...Daleko je ovaj njihov endzin od CryEnginea2.
A to uplitanje M$-a ce izgleda opet doneti vista-only efekte...
 
G, pazi ovaj primer:
ne secam se kako se zove mapa, ali treba da se udje u korejsku bazu na brdu, a oko nje je reka...srusen most na ulazu.Isao sam putem desno, i ka meni je istim putem isla grupa Korejaca, plus kamion u kom ih je bilo jos nekoliko.Direktno na njih nemam sanse, ali sam zato oborio par palmi na put, oni su zastali, ja sam ih zaobisao sa strane i pucao u rezervoar sa gorivom na kamionu i digao ih sve u vazduh.
I tako...a to je samo jedan od nacina... :)Jedan moj drugar je uspeo da pretrci preko viseceg mosta i uleti u bazu, i pokidao je konopce da mu ne bi dosli sa ledja...
Za igre sa imalo slobode u kretanju, fizika i te kako moze doprineti raznovrsnosti i kvalitetu.

Starac,
Igra slicna Stalkeru se komotno moze napraviti za dve godine.Niti je to neka epopeja niti ne-znam-sta...obican FPS sa nekoliko RPG elemenata, jednim glavnim i gomilom ponavljajucih sporednih kvestova.A svi znamo da su tu igru zapoceli sa malo vecim ambicijama i da na kraju nisu bas izbacili ono sto je na pocetku zamisljeno.
Ako je fizicki endzin, kako kazes slican Havoku, pa gde je??Ok, tu i tamo se nozem moze razbiti kutija, i to je to...ragdoll postoji i nije nista posebno...mada tu ima skriptovanja.
Sad, ko sta tu kopira ja ne znam, niti sam pomenuo nekakvo kopiranje.Ali i dalje mislim da se radi o nabacivanju sminke na zastareli endzin i nista vise od toga.
Poredjenje sa Krizom?...Daleko je ovaj njihov endzin od CryEnginea2.
A to uplitanje M$-a ce izgleda opet doneti vista-only efekte...

Pa ja sam nekoliko puta vec spomenuo kako ovaj Stalker nije to sto je trebao biti. Neke mape su izbacene, druge su smanjene, vozila su izbacena, vise od pola mutanata je izbaceno, neke frakcije su izbacene, i jos puno toga... Sta mislis zasto su CS ovako brzo napravili (prakticki je gotov)? Pa napravili su ga bas zbog toga jer su sve to sto je ostalo vratili nazad. Ovaj put GSC radi po svom, znaci bez uplitanja izdavaca. Nakon samo godinu dana GSC izbacuje Clear Sky, igru koja bi trebala biti duplo bolja od prethodnika.
To bi mozda mogao napraviti za 2 godine, ali pod uslovom da imas gotov engine, EA iza sebe i jako veliki tim?
 
Tacno, oni zaista sad izbacuju ono sto nisu ubacili u SoC.
Jbmlga, ne znam sta im je sve radilo o glavi dok su razvijali igru, al eto kapiram da bi, ako im sve ide po planu, komotno izbacili komplet igru za dve godine, sto je neki uobicajen raspon za razvoj nekog iole ozbiljnijeg naslova.
GSC je tek poceo, ali ipak...tolike godine rada (ili nerada?)i na kraju izbaciti nedovrsenu igru.No dobro, svaki pocetak je tezak, narocito za non-usa i non-japan timove.
A i to sto kazes, sad im valjda niko ne radi o glavi niti ih pritiska...
 
Pa uskoro cemo imati prilike da vidimo rezultate tog rada. Ja ocekujem zaista dobru igru.
 
G, pazi ovaj primer:
ne secam se kako se zove mapa, ali treba da se udje u korejsku bazu na brdu, a oko nje je reka...srusen most na ulazu.Isao sam putem desno, i ka meni je istim putem isla grupa Korejaca, plus kamion u kom ih je bilo jos nekoliko.Direktno na njih nemam sanse, ali sam zato oborio par palmi na put, oni su zastali, ja sam ih zaobisao sa strane i pucao u rezervoar sa gorivom na kamionu i digao ih sve u vazduh.
I tako...a to je samo jedan od nacina... :)Jedan moj drugar je uspeo da pretrci preko viseceg mosta i uleti u bazu, i pokidao je konopce da mu ne bi dosli sa ledja...
Za igre sa imalo slobode u kretanju, fizika i te kako moze doprineti raznovrsnosti i kvalitetu.

Starac,
Igra slicna Stalkeru se komotno moze napraviti za dve godine.Niti je to neka epopeja niti ne-znam-sta...obican FPS sa nekoliko RPG elemenata, jednim glavnim i gomilom ponavljajucih sporednih kvestova.A svi znamo da su tu igru zapoceli sa malo vecim ambicijama i da na kraju nisu bas izbacili ono sto je na pocetku zamisljeno.
Ako je fizicki endzin, kako kazes slican Havoku, pa gde je??Ok, tu i tamo se nozem moze razbiti kutija, i to je to...ragdoll postoji i nije nista posebno...mada tu ima skriptovanja.
Sad, ko sta tu kopira ja ne znam, niti sam pomenuo nekakvo kopiranje.Ali i dalje mislim da se radi o nabacivanju sminke na zastareli endzin i nista vise od toga.
Poredjenje sa Krizom?...Daleko je ovaj njihov endzin od CryEnginea2.
A to uplitanje M$-a ce izgleda opet doneti vista-only efekte...

Samo problem je sto je Kriza reklama za engine, a STALKER je prava igra, da su se skrpili pa da kupe UT3 engine ili Crysis engine i da naprave STALKER u njemu, e to bi bilo :zgran:
 
Samo problem je sto je Kriza reklama za engine, a STALKER je prava igra, da su se skrpili pa da kupe UT3 engine ili Crysis engine i da naprave STALKER u njemu, e to bi bilo :zgran:

Uh kakva bi to bila kombinacija :banana:.
 
Ne bi to bilo to, Stalker mora malo da bude trash da bi imao onu atmosferu :)
 
Vrh Dno