Šta je novo?

New age igre i iritantnost

Naravno, nekome ko se ne razume i ko nema pojma šta priča sve to deluje isto :)


:laugh:
I koje si ti to drastične finese uočio, a da su nešto objektivno, osim što odvališ da u CoD4 eto ima neprijatelja u 5x5 prostoru? Šta si to uočio što casual noobovi gx-x i ja nismo? :) Šta je to izmenjeno i upropašćeno? Gejmplej? Napucavanje? Dizajn nivoa? Svašta. Skoro svaki element u CoD4 je na višem nivou nego u prethodnicima. Jedino se možda neprijatelji preterano mnogo spawnuju, što je najbolji dokaz kako ti shvataš "finese" - tamo se sponuje 20 neprijatelja, ovde 30, a to je kao mnogo i ja sada trebam da ti verujem da to ne valja.


I ovo je to? Mane koje navodiš su što si u ekspanzijama ranijim išao prvi, dobijao metak, "kad se setiš prvih igara, šta je sve u njima bilo..."? Možeš ti to i bolje, recimo da navedeš neki gameplay element oko čega bi mogao da proširiš tezu o unakaženoj igri i o tome zašto je ovaj nastavak loš, a prethodni dobri.

Koliko si "pametan i napredan", kako se hvališ, mogao si da skapiraš da taj koga vuku kroz grad u uvodnoj animaciji nije nikakav američki vojnik, već izabrani predsednik muslimanske zemlje koga teroristi, nakon vojnog puča, izvode i ubijaju kao psa, što samo ilustruje uzurpaciju i golu silu primenjenu nad narodnom voljom. Nikakav to vojnik nije.

Sve ovo kažeš, a potom:


...što samo govori koliko pojma nemaš o čemu govoriš, baš kao i svi noobovi koji izigravaju baje među sirotinjom i koji u životu ne pokrenu igru u multipleju, ali zato probaju sve. CoD4 99% uspeha upravo duguje tom segmentu igre. Niti je on popularan zbog neke dinamike, pametnih neprijatelja u ovom ili prethodnim nastavcima, što neko obožava WW2 ili savremeno okruženje - bolji ljude uvo. Sa druge strane, dođu im ovdašnji zaluđenici koji prihvate hype prevashodno kreiran zbog multipleja, ali naravno taj segment igre ni ne pokrenu, već kukaju na neke potpuno nebitne stvari ili obrnuto, hvale igru zbog potpuno nebitnih stvari, viđenih već 100 puta.

A ta rečenica, tako mudra, bistra, od prefinjenog igrača pametnih igara, samo govori koliko nisi u stanju da izađeš iz sopstvene kože i probaš da proceniš nešto parametrima koji nisu isključivo tvoji. Vidiš, u svetu većina FPS igrača igra potpuno suprotno od toga kako ti igraš. Oni kupe Battlefield 2, igraju ga 4-6 meseci, pa onda opikaju malo Counterstrike ili Quake Wars, zatim dođe CoD4 pa će njega igrati 4-5 meseci, do nekog novog Battlefielda, Armed Assaulta ili nečeg trećeg. Na drugoj strani ostaje mali broj zaluđenika koji igraju svaki krš koji izađe, i umišljaju da su pro gameri zbog toga, Pravi igrači igraju 2-3 FPSa godišnje, maksimalno. I to ako i odigraju 3. Tada je treći uglavnom neko veliko ime, npr. Crysis. Njega odigraju, pa prodaju. Ostale 2 igre "igraju", a ne "odigraju", jer ih cepaju trajno u multipleju, a ne troše bandwidth na skidanje svega što nosi oznaku FPS.


- Uspeo sam da te iznerviram, to je dobro.

- Da, promenjeno je gameplay, napucavanje, DIZAJN NIVOA.

- vec sam rekao da je ATMOSFERA u pitanju, nije to to. A ako bi pokusao da razvijem pricu u detalje oko prednosti COD2 vs COD4, 100% sam siguran da tvoj komentar na to opet ne bi bio smislen, vec bi samo sirio pricu i baljezgao dalje :smash:, tako da necu ni da se trudim.

- nisam primetio da je ono bio muslim predsednik, a jel to kao menja stvari sad nesto ? Sad bi trebalo da se osecam kao neki pravednik koji unosi demokratiju mecima i bombama u arapski svet :wall:

- da boli me q za multi, sto je to tako tesko shvatiti, beljao sam po igraonicama onomad bas duuugo, i cs i q3 i cod2, i na kraju sam se smorio.

- ja sam subjektivan, kao i ti, objasni mi molim te kako si uspeo da izadjes iz svoga tela i onda stvari video onako sa strane, jedino ako si doziveo klinicku smrt ili nesto slicno.

- opet, sta mene briga kako vecina fps igraca igra, pa to su sve casual igraci sto si naveo, i zabole me bas za njih. Takvi ne mogu osetiti atmosferu jedno COD2 (ono sto opisah u prethodnom postu), vec je glavni cilj da se nisan nadje preko cela neprijatelja, pucaj i to je to...


@zdravko, mogao bi malo i na srpskom da pises, red bi bio da te svi skapiraju, to jest to sto si pisao da mogu svi da procitaju...(fucking bullets, and so many more, oh no u don't, common, casual igraci, no question about it...itd, itd...)

...mislim stvarno...:trust:

Ok, izvinjavamo se, mnogo se izvinjavamo :d:
fucking bullets - je.beni meci
and so many more - i mnogo toga vise
oh no u don't - e vala neces :D
casual igraci (to filip i Goran koriste, od njih preuzeh) - povremeni igraci
no q about it - bez ikakve sumnje

Koristim engleske reci, jer tako zvucim pametnije/ubedljivije :d.
Da sam englez, onda bi mi srpske reci bile ubedljivije ;).
 
Poslednja izmena:
Znači na kraju smo došli dotle da su oni koji se intenzivno igraju i igraju naslov mesecima u stvari casual igrači, a da si ti koji skačeš sa CoD4 na Jericho na Crysis na Gears ili šta već i odigraš kampanju nabrzaka Pro? Ne bih te duže zadržavao.
 
dobro zdravko, eto, ti si dugoo visio po igranicama i igrao multi, ja sam drzao igranicu, znaci ja sam pametniji od tebe i moj ukus je merodavniji HA-HA ! :D (salim se)

elem, onako usput, nisi u pravu, to je samo tvoj ukus. Atmosfera u cod4 generalno, i u multiju i u single je extra dobra. Ja mislim da si ti razocaran sto cod4 nije bio jos jedan ww2 shooter, pa si trazio dlaku u jajetu, a i sama cinjeca da nije ww2 ti je u startu nametnula stav da je cod4 losiji i to je to. Nema tu rasprave.

PS. ljudi koji igraju po 4-5 meseci par sati na dan multi p. od neke igre su sve samo ne casual igraci. TI SI casual igrac po definiciji. Odigras single player kampanju i vozi dovidjenja. Ne mislim ovim nista loshe, samo kazem posto si reko

opet, sta mene briga kako vecina fps igraca igra, pa to su sve casual igraci sto si naveo, i zabole me bas za njih. Takvi ne mogu osetiti atmosferu jedno COD2 (ono sto opisah u prethodnom postu), vec je glavni cilj da se nisan nadje preko cela neprijatelja, pucaj i to je to...

Kako ti uopste znas ko moze i ko ne moze osetiti atmosferu ? :) Pa ja sam sa uzivanjem presao npr. cod4 i isto tako sa uzivanjem igram MP. PA da nema atmosferu i u MP - ne bi ga igrao :wall: Kao sto ne igram brdo drugi igara u MP. Osetio sam ja i atmosferu u cod2, verovatno bih i njega igrao u MP da sam tada imao brz internet.
 
Znači na kraju smo došli dotle da su oni koji se intenzivno igraju i igraju naslov mesecima u stvari casual igrači, a da si ti koji skačeš sa CoD4 na Jericho na Crysis na Gears ili šta već i odigraš kampanju nabrzaka Pro? Ne bih te duže zadržavao.

Prestani da govoris casual, vidis da se obi van nervira :D.

Mozda casual nije prava rec za takve igrace, no nije ni bitno, uostalom koa sto rekoh bas me briga sta ko igra.
Ja ove godine odigrah: Stalker, Bioshock, GRAW2, HL2 EP2, i igrao sam ih detaljno, znaci nije skakanje sa ovog na ono, bez udubljivanja. Dobro u HL i ne mozes bas da se udubis :d.
Opet tu su i raznorazne P&C avanture...

A proleteo sam kroz Crysis, COD4, Jericho, Airborne..., pa onda neke avanture, TRA,...
Na ove sam potrosio po koje poslepodne...

Sad odoh do druga da "kupim" Sherlock Holmes VS Arsene Lupin, nece me biti par dana na forumu :banana:.
Bas juce odgledah prve dve epizode serije (stajale na dvd-ovima narezane mesecima/godinama) i tek sad uzeh da ih gledam, je.b'o me Crysis i COD4 :d.
Koliko je to dobra serija, a o Jeremy Brett-u ne vredi trositi rechi, to mora da se vidi :banana:.


dobro zdravko, eto, ti si dugoo visio po igranicama i igrao multi, ja sam drzao igranicu, znaci ja sam pametniji od tebe i moj ukus je merodavniji HA-HA ! :D (salim se)

elem, onako usput, nisi u pravu, to je samo tvoj ukus. Atmosfera u cod4 generalno, i u multiju i u single je extra dobra. Ja mislim da si ti razocaran sto cod4 nije bio jos jedan ww2 shooter, pa si trazio dlaku u jajetu, a i sama cinjeca da nije ww2 ti je u startu nametnula stav da je cod4 losiji i to je to. Nema tu rasprave.

PS. ljudi koji igraju po 4-5 meseci par sati na dan multi p. od neke igre su sve samo ne casual igraci. TI SI casual igrac po definiciji. Odigras single player kampanju i vozi dovidjenja. Ne mislim ovim nista loshe, samo kazem posto si reko.

Kako ti uopste znas ko moze i ko ne moze osetiti atmosferu ? :) Pa ja sam sa uzivanjem presao npr. cod4 i isto tako sa uzivanjem igram MP. PA da nema atmosferu i u MP - ne bi ga igrao :wall: Kao sto ne igram brdo drugi igara u MP. Osetio sam ja i atmosferu u cod2, verovatno bih i njega igrao u MP da sam tada imao brz internet.

O tim ljudima koji akaju jedne te iste nivoe u multiju mesecima (cod4 ili gde god), ne mislim nista dobro, samo se setim svojih dana izgubljenih dok sam igrao CS, i to je to.
Mozda si delimicno u pravu oko nemanja ww2 u cod4, ali delimicno.
Ponovicu dizajn nivoa je losiji u cod4, i jos dosta toga.
 
Poslednja izmena:
i opet ponavljam - ne znam za tebe ali meni je cod4 bar 2x bolji od cod2. Cod2 mi nije ni bio nista posebno ni kad je izasao, a ovo je prosto odlicno !

bas me interesuje gde bi po kvalitetu svrstao 1. CoD i expanziju? :)

nego, jeste li primetili kako i Splinter Cell serijal ima tendenciju ka propasti? :( poslednji deo je imao dosta izmenjen gameplay, nema vise sunjanja po senkama i sl. sudeci po trejleru, 5. deo ce biti jos drugaciji. steta, prva 3 dela su bila odlicna, i sto se mene tice, "ne menjaj tim koji pobedjuje" taktika itekako radi. ja bih licno mogao da igram klonove prva 3 dela SC serijala do besvesti :type:
:)
 
pa ne secam se prvog dela, verovatno je u sustini losiji nego drugi deo, samo je tada bio nov pa je ostavio ukorenjene gejmerske utiske, hvalospevne epske mitove i pesme, kao i HL1, i NFS1 i sve te matore igre. Znas na sta mislim, oni fazoni "danas se nista vise ne pravi kao ranije", "buba je neprevazidjen auto" i tako te fraze :)

PS. Ovaj poslednji splinter cell nema toliko sunjanja ? OZbiljo ? PA TO JE EXTRA ! :D Mene je uvek smaralo ono cekicanje po par minuta da vidim gde se koji strazar krece, pa sunjanje oko njega da bi nesto tamo odradio...pola sata provedes na mapi sa dve sobe i hodnikom :p

vidish, sve je to stvar ukusa, ja do sada ni jedan SC nisam zavrsio jer su me smorili negde na 2.3 jer sve vise i vise sunjanja ima. u Chaos T. sam stao kod bezanja iz banke, pokusavao 10-tak puta i uninstall. Nemam ja zivaca za to.
 
...ne delujes pametnije, veruj mi.

Ajde chibe :smash:.
Bar pokusavam nesto da kazem, da dam neki svoj utisak (koliko god on pogresan/tacan bio, to je moje misljenje), a ti se ukljucujes u ovu temu tako sto primecujes nesrpske reci. Odgmizi u rupu iz koje si izmilio.


pa ne secam se prvog dela, verovatno je u sustini losiji nego drugi deo, samo je tada bio nov pa je ostavio ukorenjene gejmerske utiske, hvalospevne epske mitove i pesme, kao i HL1, i NFS1 i sve te matore igre. Znas na sta mislim, oni fazoni "danas se nista vise ne pravi kao ranije", "buba je neprevazidjen auto" i tako te fraze :)

PS. Ovaj poslednji splinter cell nema toliko sunjanja ? OZbiljo ? PA TO JE EXTRA ! :D Mene je uvek smaralo ono cekicanje po par minuta da vidim gde se koji strazar krece, pa sunjanje oko njega da bi nesto tamo odradio...pola sata provedes na mapi sa dve sobe i hodnikom :p

vidish, sve je to stvar ukusa, ja do sada ni jedan SC nisam zavrsio jer su me smorili negde na 2.3 jer sve vise i vise sunjanja ima. u Chaos T. sam stao kod bezanja iz banke, pokusavao 10-tak puta i uninstall. Nemam ja zivaca za to.

E pa nemas zivaca... Pa onda igraj doom3, mislim to za shunjanje je bilo ekstra odradjeno u prva tri dela.
Ona me bas cudi kako do sada nisi kupio konzolu.
Splinter Cell 1 je bila inovativna, evolutivna,... igra.
Pre nje jednostavno, koliko ja znam, nije bilo takve igre.
Splinter 2 je bio smarajuc, ali ok.
Trojka je opet bila osvezavajuca. Takvi su neki moji utisci.
4.deo nisam igrao (probao i nije me nista vuklo napred) i tu se slazem sa Chinaskim, to je bilo razvodnjavanje.
 
e taj FPS footbal bi cak i ja koji ne znam nista o fudbalu probao :D U ovim klasicnim top/side view ja nemam pojma sta se desava na ekranu :) Stvarno ekstra ideja, ali da izanimiraju lepo to da kad gledas na travu vidish svoje noge i sad ti tu kao trcis, mlataras ozicama, da vidis te pokrete i sve. Onda uninstall :D (***. ne volim fudbal )
 
Poslednja izmena:
@Igoritza, u pravu si, naravno da prolazi vreme, ali s obzirom da je igracka industrija jaca od filmske, to znaci da moraju da obrate paznju da ce te igre igrati i neko od 25+,30+ godina pa i vise. A oni(igracka industrija) poput holivudkse filmske, prave igre koje u 21. veku, su nazadnije od nekih igara sa Komodora 64, ili iz perioda 1998-1999, kada su igre bile prilicno dobre, nema inventivnosti, samo ih unapredjuju graficki, a nema niceg novog, isprazne su i po trajanju i po onome sto sadrze, naravno tu i tamo ima po nekog izuzetka, ali eto desi se da nije optimizovan ili nesto slicno:)

Tek sada videh sta je Novica napisao, odlicno, tako je!

Ono sto mene mnogo smara su recimo dijalozi po igrama gde ja sad moram da slusam brdo gluposti, kako bi se saziveo sa samom igrom, give me a break! Napravi dobru igru pa nece trebati dijalozi i izlupavanja likova (mislim na suvisne dijaloge ili monologe koji ne uticu na igru ne te sazivljavaju), da bih se "saziveo". Takodje i imena, 'ajde u Witcheru su mi jos i zanimljiva imena, tipa Vaska, i ostala slovenska imena doduse imaju i po koje madjarsko, ali nekakvi Zeironi, sa planete X ili oni RPG-jevi sa imenima turskih, ili malo-azijskih gradova, "you must go to Izmir", i onaj debeli Amer tamo kaze koji igra vauu Izmir, meni dodje da ga pitam jel' mogu u Varnu ili na Vladivostok!

Da bi me razumeli po pitanju ovih dijaloga recimo dobar primer je Outcast, gde nema tih laprdanja vec picis i igras, ono sto treba kazu ti ali te ne smaraju. Cak za neke questove nista ti i ne kazu, mala animacija neke lokacije pa iz nje kapiraj sta treba.

Jos nesto u pravu si smith, oni su unistili neke zanrove bas zato sto vise ne postoje 2d igre, i dan danas dobar RPG moze da se uradi u 2D-u, svaka cast i na tom zapazanju.
 
Poslednja izmena:
Kolege starci, penzioneri. Uzmite igru Cave Days (30-ak megabajta), da se prisetite starih dana kada su igre bile zanimljive.Veoma interesantna platforma u retro stilu Rika Opasnika i sl. igara sa C64.Originalna 2D grafika i muzika, smesni dijalozi u cut scenama. Topla preporuka...
 
Poslednja izmena:
Ovo ko oni dzangrizavi matorci iz mapeta, ja sam shvatio jedno, igre nisu postale gore (u vecini slucajeva), vec smo mi koji imamo decenijski staz ostarili malo.

Drugo zahtevnost, mislim da ako uporedimo situaciju danas i pre 10 godina, danas se za daleko daleko manje para moze igrati na PC-u, ko neveruje neka pogleda recomeded configuracije ondasnjih igara i videce da je u pitanju hardver od ne manje od 2500 ondasnjih DEM sto je 90-ih bilo uzasno puno para, kao barem 4000e danas. Dacu samo par primera, NFS2, NBA97, Q1, UNREAL, HL1... sve ove igre su jedva radile u 640*480 na tada vrhunskim kompovima.

Sada i konfa od 400e moze da tera apsolutno sve.

Zastarevanje hardvera jos gore, krajem 90-ih doslo je do poprilicnog buma u hardverskoj industriji, danas je sve ipak malo sporije.

Igre jesu malo prostije ali to je zato da bi bile prijemcivije vecem broju ljudi. Ma sta mi mislili target za vecinu igara su klinci od 12-18 godina.

Igre koje je nemoguce preci, ha... pa necu ja da lecim frustracije nekog debelog programera, cudna mi cuda napraviti igru koju je nemoguce preci.

Danas na igrama radi po vise od 200 ljudi, ogromna sredstva se ulazu u produkciju a igre daju filmski osecaj (uglavnom). Cilj je da igru prozivis a ne da te smori.

WASD, jos davne 99 Q3 je imao ove komande po defaultu, mislim da je bilo dovoljno vremena za navikavanje (pogotovu na bolje).
 
Drugo zahtevnost, mislim da ako uporedimo situaciju danas i pre 10 godina, danas se za daleko daleko manje para moze igrati na PC-u, ko neveruje neka pogleda recomeded configuracije ondasnjih igara i videce da je u pitanju hardver od ne manje od 2500 ondasnjih DEM sto je 90-ih bilo uzasno puno para, kao barem 4000e danas. Dacu samo par primera, NFS2, NBA97, Q1, UNREAL, HL1... sve ove igre su jedva radile u 640*480 na tada vrhunskim kompovima.
Ovo za vrhunske kompove i 640x480 ne stoji, jer se dobro secam na kakvom ****** od masine sam igrao te igre u 800x600 i ta moja masina je kostala tadasnjih 1000 maraka sto ce reci 500 evra, a to je mnogo, mnogo manje od 4000 evra koje ti ovde spominjes.
 
Promasio si godinu, u vremenu o kom ja pricam igre nisu podrzavle 800*600 :) To je vreme od pre tacno 10 godina...
 
nisi u pravu mare. zashto onda postoje MAME/CPS1,2,3/GBA/NeoGeo emulatori ?

ja eco, poslednjih dana igram gomilu platformi sa MAME-a jer su mi daleko zanimljivije, a pritom, kako neko dore reche - nemamo svi zelju "da gledamo film" vec da jednostavno igramo igru ...
 
Ti si odrastao (verovatno) uz takve igre i vezan si za njih, drugo svake igre su igre svog vremena, kao i muzika i filmovi (recimo vecina muzike koju ja slusam je iz 80-ih).

U tome i jeste fora kome se old school igre svidjaju ima sasvim solidan izbor istih, nemas smisla da se u negodled prave takve igre...
 
Ma 96-97, nije bilo igara koje podrzavaju preko 800x600 iz prostog razloga sto je sve radilo softverski (izuzetak su quake 1 i uneral 1), 97 se pojavio prvi voodoo i on je radio samo 640*480, tek sa voodoo 2 moglo je da se tera 800*600, moglo je ponesto i softverski ali su naslovi sa podrskom preko 640 bili retki, a i voodoo je ovde imao svaki 10. igrac u to vreme...

Sustina je jako malo igara onog vremena je bilo preko 640, a i one koje su to mogle su trazile zverinu da bi radile lepo. Izuzetak je Duke 3D koji je lepo radio u 800 na prosecnoj konfi od 2500 DEM '97-e.
 
Poslednja izmena:
@Mare, ponavljas nesto sto je neko vec ranije napisao, i nekolicina nas je vec na to odgovorila, ovo sto sada opet ti pises, stvarno nema veze, s vezom, i ako ti nisi useo da shvatis neke igre od ranije i ako ne umes da uporedis sa ovim sada, ti si onda na velikom gubitku. Kada sam ja poceo da igram igre jeste bio skup hardver, ali je onda naisao period kada kada je opet mogla ta cena da se podnese, pa zatim poslednjih godina je bio skuplji i za pristojan novac nisi mogao da sastavis masinu koja ce da tera sve igre, bilo je mucno, tek od 2007. godine, u istoriji hardvera su cene postale kakve jesu i da za relativno malo para moze da se uzme kvalitetan hardver, tek od prosle godine i to od druge polovine prosle godine, tako da stvarno ne znam o cemu pricas, pa i pored toga su opet krenuli sa igrama tipa Crysis, koja ne radi kako treba ni na najboljem hardveru, a igra je glupa, kratka, i samo ima dobru grafikum eto to je taj "napredak" koji ti pominjes, a to sto smo mi ostarili ne znaci da sad' ne znamo nista, vec mnogo bolje sagledavamo stvari, i vise kod nas ne prolaze holivudske gluposti sa jednim te istim scenarijom koji je isprazan i sa igrama koje nisu mrdnule od prvog dela igre Doom.
 
Poslednja izmena:
Posebno treba obratiti paznju na sledece '96 prosecan komp u radnji je bio 486DX4-100 Mhz i kostao je oko 2500 DEM, secam se jako dobro posto je drug iz razreda kupio cudo od kompa tada. A kada je '97 jedan drugi uzeo Voodoo Rush... to je bilo nesto nevidjeno.

Pocetkom 97 se mogao uzeti P1 133 za iste pare, krajem 97-e je vec MMX 166 bio popularan, a 98 K6 i K6-2, 99 ere cuvenih celerona na preko 500 Mhz, tu je vec moglo da se dodje do pristojnog kompa za oko 1000 DEM.

2000 Duron na 1000 Mhz za jos manje para... e to je napredak... danas nema sanse da se u skorije vreme ponovi takav brzi razvoj i bum koji se desio u tih 3-4 godine od 486 do K7 arhitekture i od softverske grafike do prvog T&L akceleratora.
 
Jos nesto u pravu si smith, oni su unistili neke zanrove bas zato sto vise ne postoje 2d igre, i dan danas dobar RPG moze da se uradi u 2D-u, svaka cast i na tom zapazanju.
A šta fali izgledu Witchera, koji je full 3D? Nije ovo vreme Voodoo dvojke i likova sa 20 poligona, igra izgleda ko san...
A drugo, treba pravi majstor i napraviti 2D igru tako da izgleda dobro i u 1280x1024 i u 1440x900 i u 1680x1050... to retko ko danas može da uradi.
 
pa i pored toga su opet krenuli sa igrama tipa Crysis, koja ne radi kako treba ni na najboljem hardveru, a igra je glupa, kratka, i samo ima dobru grafikum eto to je taj "napredak" koji ti pominjes, a to sto smo mi ostarili ne znaci da sad' ne znamo nista, vec mnogo bolje sagledavamo stvari, i vise kod nas ne prolaze holivudske gluposti sa jednim te istim scenarijom koji je isprazan i sa igrama koje nisu mrdnule od prvog dela igre Doom.

Ovo pomalo podseća na onu diskusiju o frejmovima, gde nema razlike između 25 i 28 fps, ni 28 i 34 fps, ni 34 i 40 fps, ni 40 i 50 fps, ni 50 i 60 pa tako dolazimo do toga da između 25 i 60 fps nema razlike. Bez obzira na fundamentalnu grešku tog sistema poređenja, koji se javlja u koordinantnom sistemu iz kog se posmatra, mene zanima sledeće - ti u stvari hoćeš da kažeš da je Crysis kao fps, u svojoj suštini, i dalje na nivou Dooma, odnosno da onaj ko je igrao Doom danas ne mora ni da proba Crysis? Ne govorim uopšte o grafici, mada ni to nije zanemarljivo.
 
Bilo je dobrih igara niko ne kaze da nije bilo, ali to nema nikakve veze sa novim igrama, lepo sam napisao igracka industrija ne moze da stane, i nove igre JESU bolje od starih, druga je stvar da li neko to moze da prihvati ili ne.

Nece ni ovakve igre kakve danas prave biti aktuelne 10 godina, vec ce za 10 godina danasnji klicni kad budu imali 25 godina kukati kako je nekad Crysys bio extra a neki tamo novi space turbo mega FPS ne valja.

Istina je samo da ljudi vremenom to prerastu i to je to.

Za cene hardvera lepo sam napisao kako se kretalo, mogu i do 2007 koga zanima, imam u glavi sasvim lepu sliku koliko je para trebalo svake godine za prosecnu konfiguraciju koja je terala tada aktelne naslove, posto je redovno barem jedan covek koga poznajem uz moju pomoc sklapao svakih pola-godine godine tada optimalnu konfiguraciju, tako da sam redovno bio u toku.

Ima tu jos jedna stvar koju jos nismo naucili od zapadnjaka. Tamo ljudi redovno igre igraju tek 1-2-3 godine po izlasku; do tad igre odu u bargin bin, drugo u to vreme i entry level hardver tera igru sasvim lepo, i igranje je maltene bud zasto. A kod nas svi hoce da igraju Crysys prve nedelje.

I jos jedana stvar zlatno doba PC-a je proslo za inventivne i ostale naslove sad treba gledati AAA naslove za PS3 i X360. PC je nekad bio glavna igracka platforma ali to nije vec jedno 3-4 godine minimum.
 
Ima tu jos jedna stvar vezano za ovu nostaiju... ljudski mozak vremenom potiskuje ruzne stvari, i stvara izvestacenu sliku proslosti. Ovo je naucno dokazano. Mongo lepa stvar u vezi sa recimo igrama za razliku od pravih dogadjaja koje je nemoguce preziveti opet je to sto igru mozes uvek lako da instaliras opet.
Ne da to razbija lepo zablude, nazalost tu je i ono neizbezno treznjenje, na sta sam ja to bacio svojih 20-50 sati.

Isreno prve prave igre pojavile su se tek pre 5-7 godina sa par retkih izuzetaka igranje pre toga je zapavo bilo pomeranje pixela po ekranu. :D
 
Ma 96-97, nije bilo igara koje podrzavaju preko 800x600 iz prostog razloga sto je sve radilo softverski (izuzetak su quake 1 i uneral 1), 97 se pojavio prvi voodoo i on je radio samo 640*480, tek sa voodoo 2 moglo je da se tera 800*600, moglo je ponesto i softverski ali su naslovi sa podrskom preko 640 bili retki, a i voodoo je ovde imao svaki 10. igrac u to vreme...

Sustina je jako malo igara onog vremena je bilo preko 640, a i one koje su to mogle su trazile zverinu da bi radile lepo. Izuzetak je Duke 3D koji je lepo radio u 800 na prosecnoj konfi od 2500 DEM '97-e.

Ja sam se igrao u 720x576 na Amigi 500 jos 93'ce-94-te :)
 
Isreno prve prave igre pojavile su se tek pre 5-7 godina sa par retkih izuzetaka igranje pre toga je zapavo bilo pomeranje pixela po ekranu. :D

Uf, trebao si na kraju da dodas "sto se mene tice" ili tako nesto, ovako cu morati da ti kazem da si izrekao veeeliku neistinu :p :wave:
 
Ma 96-97, nije bilo igara koje podrzavaju preko 800x600 iz prostog razloga sto je sve radilo softverski (izuzetak su quake 1 i uneral 1), 97 se pojavio prvi voodoo i on je radio samo 640*480, tek sa voodoo 2 moglo je da se tera 800*600, moglo je ponesto i softverski ali su naslovi sa podrskom preko 640 bili retki, a i voodoo je ovde imao svaki 10. igrac u to vreme...

Sustina je jako malo igara onog vremena je bilo preko 640, a i one koje su to mogle su trazile zverinu da bi radile lepo. Izuzetak je Duke 3D koji je lepo radio u 800 na prosecnoj konfi od 2500 DEM '97-e.
half-life prva polovina '99 na 800x600 na celeronu 300A, riva tnt2 i ne secam se stvarno jos svih podataka. to ti je tacno pre 9 godina. konfa je sa monitorom kostala 1000 maraka tj. 500 evra, tako da te price da je trebalo da se iskesira 4000 evra za igranje takvih igrica ne stoji.
 
Da, ali je godinu dana pre toga Voodoo 1 koštao ko Svetog Petra kajgana, a pritom skoro i nije mogao da se nađe kod domaćih dilera...

edit: možda i malo ranije, ne sećam se tačno datuma :) ali se sećam ko da je juče bilo kada je u Outer Spaceu bio opisan Need For Speed 3, a ovi su na sav glas kukali kako ne mogu da nađu Voodoo nego moraju da igraju u soft modu u 640x480 i manje...
 
Poslednja izmena:
Prvi voodoo koji je mogo da se uzme za pristojne pare ovde pojavio se krajem 97-e u pitanju je bio voodoo rush u Imtelu za oko 450 DEM.
 
Vrh Dno