Šta je novo?

New age igre i iritantnost

Šta danas možeš da prodrmaš kad je sve rečeno, isprobano i kombinovano?

eto, ja mislim da tu greshish ... mozda sam ja neki lik koji pojma nema, ali ja bih svakako probao sledece igre -

FPS Football (cenim da bi ovo bilo intergalaktichko ludilo!)

kompletno nelinearna detektivska "resident evil like" igra

Igra inspirisana Stargate-om, ili obichna, ili u MMO verziji (ne znam dal je iko gledao SG-1, ko jeste, razumece)

igra sa nivoima koji se predju linearno, i sa 4 puta tolko nivoa koje morash da otkrijesh (naviru mi u secanja donkey kong i vectorman)
 
Mislim da previše značaja pridajete Maks Pejnu. Ne znam na šta je on ostavio trag, osim na 3Dmark 2001 koji koristi isti endžin, pa su mogli da napišu na loading ekranu kako koriste "real game engine" :)

Optimizacije ima. Recimo CoD4, World in Conflict, Half-Life 2... to sve radi fino i na starijem hardveru. I molim da se ne potežu konzole kao razlog neoptimizacije jer je bilo mnogo bangavo odrađenih igara i pre nego što se portovanje omasovilo (kao što je bilo pornografije i pre interneta :) )

Lako je bilo Half Lajfu da prodrma žanr kad se žanr tada svodio na Doom i Quake :) Šta danas možeš da prodrmaš kad je sve rečeno, isprobano i kombinovano?
ono sve sto sam izneo gore je moje misljenje i svestan sam da ima ljudi koji ne misle nesto narocito o tim igrama, ali ti je to moj odgovor na inertnost u new age igrama.

max payne mi je nekako prirastao za srce najvise zbog price i strip fazona a la noir, dok je druge odusevio time-freeze.

optimizacija postoji, ali je broj igara koje su optimizovane u odnosu na one koje nisu mnogo mali.

upravo o tome i pricam, ako ti, ja ili neko treci misli da je sve izmisljeno, zar ne moze da se pojavi neko i da nas demantuje i kaze "e momci ovo do sada niste videli"
 
Pod omatoriti ja recimo podrazumevam sazreti u smislu da ne možeš više da igraš kojekakve *****arije.Evo recimo Bioshock,stvarno prelepa igra i verujem da je nekom klincu to sad otkrovenje,kao što je meni bio HALFLIFE,ali nemam ja više 17-18 (brate skoro cela decenija prođe od izlaska ove igre) i meni ova igra sem lepe grafike ništa sveže nije ponudila.Takođe nekom klincu koji se tek upoznaje sa RPGom,The Witcher može biti extra igra,ali meni ne.Svodi se na to da gaming industrija gađa jednu te istu age populaciju i za dugogodišnje igrače koji bi nešto bolje od prethodnog sa aspekta gameplay-a jednostavno nema naslova,jer ne bi bilo ni neke zarade (bar tako oni misle),zato što su se gamer-i mog godišta poženili,izrodili decu,rade i nemaju vremena više za blejanje,pa im čak trenutna situacija i odgovara - u nekih slobodnih sat vremena iscepa neki bezlični FPS ili vožnju i super mu je.Ona Penubra je imala extreman potencijal,atmosfera odlična,svidela mi se baš,ali je isto tako limitirana žanrom,tako da i to dosta skenjava situaciju - nema originalnih ideja,niti ima dobrih crossovera.Ovaj Assasin's Creed bi mogao da bude mala revolucija što se tiče interakcije u samoj igri (ne znam na kom je nivou priča) i takođe iščekujem i Fallout 3 pa ćemo videti.Samo da neko ne pomisli da je ovo sve kukumavčenje,imam ja čime da se zabavim,ali osećam se kao da pokušavaju već 100i put da mi prodaju jedan te isti pornić...pa čak i da ga kupim,bre neće da se digne i to ti je :) (malo sam preterao,izvinjavam se čistuncima)


Igoritze ideje su fenomenalne bar meni.Pozz.
 
Poslednja izmena:
Gde je danas optimizacija, B R E?!

COD 4 - ova igra je postala meni sinonim za optimizaciju. Grafika mnogo dobra i za današnje standarde, a radi na slabijim mašinama ko šašava.

Ja bih izdvojio QW koji je u timskom multiplayu doneo mnogo toga pozitivnog. Igra previše komplikovana za današnje standarde što je po meni uvek jedan veliki +

Sem ove dve igre, zaista više ništa skoro da nije vredno pomena. Možda Crysis, ali to još nisam probao.

Ja sam ranije igrao sve, a danas već opasno biram naslove, a retko koju igru imam strpljenja da završim posle pređenog nivoa ili dva. Moj utisak je da su igre sve banalnije u poređenju sa ranijim naslovima. U globalu napreduju samo grafika i zahtevnost, a sve više se spušta IQ requirement za igranje tih igara. Jednostavno - nema izazova i atmosfere.

FPS Football (cenim da bi ovo bilo intergalaktichko ludilo!)
Sigurno, ali za neku usamljenu pro ekipu. Svi ostali bi ovo igrali kao u obdaništu - svi na loptu! :)
 
Poslednja izmena:
Tačno sam znao da će odmah gomila koještarija (ne odnosi se na sve, naravno :) ). Vidim, npr. CoD4 je baš loša igra, jedna od najgorih za PC, uzele ih konzole, sunce im kalaJisano...

Pa sigurno nije blizu kvaliteta jednog Ghost Recona sa PC-a, koji je mnogo kompleksnija igra nego sto je to COD4. Kada bi citao sa razumevanjem, ne bi se primao kao saucesce. Lepo je receno da ce upravo zbog obitavanja na konzoli igra biti pojednostavljena, te ce biti ucinjena gomila kompromisa sto sigurno ne bi bio slucaj da je naslov samo za PC. ALI TO NE POVLACI ZA SOBOM OBAVEZNO LOSU IGRU.. Samo što neće biti ono što ljudi očekuju, najprostije receno, biće arkadna boza. Uostalom, i sam si svedok na sta to lici Rainbow Six otkad se radi i za konzole, na sta lici Ghost Recon verzija za konzole (znamo vrlo dobro da je to izuzetan takticki shooter u kom nije moglo da se strejfuje po ulici tek tako).
A tek kakva su obecanja bila za Assassin's Creed, a u sustini smo dobili isprdak ...

A pomenuti COD4 je sam po sebi arkada, a ono sto dobijamo jeste to da arkade ostaju arkade, a biseri u gaming industriji kao sto su Ghost Recon i Rainbow Six isto tako postaju arkade, i sta nam ostaje od shootera? Samo arkade, sve pocinje da lici jedno na drugo ... Molim te ne pravi se tosha, i sam znas da je tako ...
 
Poslednja izmena:
Pa sigurno nije blizu kvaliteta jednog Ghost Recona sa PC-a, koji je mnogo kompleksnija igra nego sto je to COD4. Kada bi citao sa razumevanjem, ne bi se primao kao saucesce. Lepo je receno da ce upravo zbog obitavanja na konzoli igra biti pojednostavljena, te ce biti ucinjena gomila kompromisa sto sigurno ne bi bio slucaj da je naslov samo za PC. ALI TO NE POVLACI ZA SOBOM OBAVEZNO LOSU IGRU.. Samo što neće biti ono što ljudi očekuju, najprostije receno, biće arkadna boza. Uostalom, i sam si svedok na sta to lici Rainbow Six otkad se radi i za konzole, na sta lici Ghost Recon verzija za konzole (znamo vrlo dobro da je to izuzetan takticki shooter u kom nije moglo da se strejfuje po ulici tek tako).
A tek kakva su obecanja bila za Assassin's Creed, a u sustini smo dobili isprdak ...

A pomenuti COD4 je sam po sebi arkada, a ono sto dobijamo jeste to da arkade ostaju arkade, a biseri u gaming industriji kao sto su Ghost Recon i Rainbow Six isto tako postaju arkade, i sta nam ostaje od shootera? Samo arkade, sve pocinje da lici jedno na drugo ... Molim te ne pravi se tosha, i sam znas da je tako ...
I za to su krive konzole? Jesu one "krive" za mnogo toga, ali za to su krivi sami korisnici. Ne korisnici konzola, već korisnici PCa koji stalno traže neku inovaciju, a kada im se ista ponudi na tacni kukaju zašto ovo ili ono, a cene najviše ono najpitkije. Valjda bi se našao neko pametan ko bi izbacio neku taktičku igru za PC i da upadne u taj tržišni segment. I pobere kajmak. Ne bi to bila najprodavanija igra, ali bi, da ima dovoljno korisnika, itekako mogla da ostvari lep profit. Malo sutra. Igračima fpsa na PCu jedino što treba jeste da što lakše i brže ulete u neki multiplej okršaj gde će da pršti na sve strane. Kakvo crno taktiziranje...Eto ti ga i WoW kao najbolji primer - najpopularnija igra, a brutalno jednostavna i plitka u odnosu na bilo koji RPG. Ili CoD4. Sada malo listam Crysis tred, vidim svima ne valja, ali CoD4 je do jaja zbog multija. I tu je cela priča.

Ovo za Assassin's Creed si onako malo ocepio, igra je u startu pravljena za konzole i nije ni trebala da se pojavi za PC. Donela je ono što je obećala, e sad to što je neko mislio da će biti neophodno simultano pritiskati 15 tastera da bi se neka radnja obavila - žalim slučaj.

Konačno, pogledaj ponovo ono što si otkucao velikim slovima - to ne znači da će biti loša igra. To stavi komotno jednu rečenicu ranije, pa da ispadne da to ne znači da će biti pravljena pojednostavljivanja. Uostalom, šta još mogu da pojednostave u tom konceptu? Mogu samo još da zatvore nivoe. A to se neće desiti, samo će da naprave dinamičko učitavanje nivoa streamovanjem i gotovo. FC je prost i jednostavan sam po sebi, što je dobro. Crysis prodaju u 80k primeraka i developer povuče logičan potez, koji ne znači da će izdati simplifikovanu igru ili lošu igru, već da će biti i u izdanjima za konzole.
 
I za to su krive konzole? Jesu one "krive" za mnogo toga, ali za to su krivi sami korisnici. Ne korisnici konzola, već korisnici PCa koji stalno traže neku inovaciju, a kada im se ista ponudi na tacni kukaju zašto ovo ili ono, a cene najviše ono najpitkije. Valjda bi se našao neko pametan ko bi izbacio neku taktičku igru za PC i da upadne u taj tržišni segment. I pobere kajmak. Ne bi to bila najprodavanija igra, ali bi, da ima dovoljno korisnika, itekako mogla da ostvari lep profit. Malo sutra. Igračima fpsa na PCu jedino što treba jeste da što lakše i brže ulete u neki multiplej okršaj gde će da pršti na sve strane. Kakvo crno taktiziranje...Eto ti ga i WoW kao najbolji primer - najpopularnija igra, a brutalno jednostavna i plitka u odnosu na bilo koji RPG. Ili CoD4. Sada malo listam Crysis tred, vidim svima ne valja, ali CoD4 je do jaja zbog multija. I tu je cela priča.

Ovo za Assassin's Creed si onako malo ocepio, igra je u startu pravljena za konzole i nije ni trebala da se pojavi za PC. Donela je ono što je obećala, e sad to što je neko mislio da će biti neophodno simultano pritiskati 15 tastera da bi se neka radnja obavila - žalim slučaj.

Konačno, pogledaj ponovo ono što si otkucao velikim slovima - to ne znači da će biti loša igra. To stavi komotno jednu rečenicu ranije, pa da ispadne da to ne znači da će biti pravljena pojednostavljivanja. Uostalom, šta još mogu da pojednostave u tom konceptu? Mogu samo još da zatvore nivoe. A to se neće desiti, samo će da naprave dinamičko učitavanje nivoa streamovanjem i gotovo. FC je prost i jednostavan sam po sebi, što je dobro. Crysis prodaju u 80k primeraka i developer povuče logičan potez, koji ne znači da će izdati simplifikovanu igru ili lošu igru, već da će biti i u izdanjima za konzole.

Samo procitaj sa razumevanjem, i sve ce ti biti jasnije, lutas kao slepac ... Odavno je poznato da su PC konzumenti prilicno drugacija sorta od onih koji se igraju na konzolama, i da su zahtevniji kao korisnici, i da oceukuju kompleksnije naslove. Upravo iz razloga sto su korisnici konzola arcade eateri, dobijamo rezultat koji je porazavajuci, a to je da svi shooteri pocinju da lice jedni na druge, i da nema vise onih finih podzanrova koji su krasili PC kao igracku platformu. Naravno da je neki hardcore igrac (u smislu da u shooteru trazi vise od prosecnog konzumenta) prinudjen da guta ono sto mu serviraju, jer ono sto je nekada voleo vise ne prave. Za to su krivi developeri, koji u samom startu sa naslovom pucaju na masovnost, i imaju jednostavnu kalkulaciju = Bolje napraviti arkadni shooter koji ce se sigurno masovno igrati na konzolama, i donekle na PC-u, a cak i oni pasionirani igraci koji traze nesto vise (a njihov broj nije zanemariv) igrace arkadu jer drugog izbora nemaju. Ono sto sam najvise voleo na PC-u vise ne postoji, ili je na izdisaju, i za to su definitivno krivi razvojni timovi koji igru razvijaju u identicnoj varijanti za obe platforme.

I prelistaj bolje Crysis thread, kako mozes tako ocigledno da siris neistinu da igra nikom ne valja? Citas samo ono sto tebi odgovara ili je problem u necemu drugom? Zaista sam mislio da si ozbiljniji ...

I da ne bude zabune, naravno da volim dobre arkadne shootere, ali nisu definitivno ono sto najvise volim, i ipak u igri trazim nesto vise od obicnog mainstreama koji forsiraju konzole, i njihovi peceni ili novopeceni korisnici koji se pomalo gube u svom besmislu :D...
 
Poslednja izmena:
Samo ti smanji sa tim lutanjima, slepilom, i sve će biti lepše. I dogovori se sa tajnim glasićem koji čuješ u glavi ko je kriv - konzole, što si gore tvrdio, ili developeri, što tvrdiš ovde i sa čime se slažem. Isto tvrdim da su developeri krivi, ali ne zbog toga o čemu ti govoriš. Ti pričaš da su developeri krivi jer uprošćavaju igre navodno zbog konzola, ja kažem da to rade jer je i njima lakše a i jer im PC publika tako traži, što je fakat. To da su PC igrači neka specifična sorta jednostavno nije tačno u globalu, jer da jeste sigurno bi se našli developeri koji bi isključivo njih ciljali i imali visok stepen profita. Igrači nekih specifičnih žanrova jesu, ali to je već neka druga tema. Ti hoćeš da nametneš da su igrači akcionih, arkadnih igara sa PCa sada najednom neka viša sorta - malo sutra. Uostalom, najkompleksniju akcionu igru poslednjih godina odigrah ovih dana na konzoli - Lair.
 
Samo ti smanji sa tim lutanjima, slepilom, i sve će biti lepše. I dogovori se sa tajnim glasićem koji čuješ u glavi ko je kriv - konzole, što si gore tvrdio, ili developeri, što tvrdiš ovde i sa čime se slažem. Isto tvrdim da su developeri krivi, ali ne zbog toga o čemu ti govoriš. Ti pričaš da su developeri krivi jer uprošćavaju igre navodno zbog konzola, ja kažem da to rade jer je i njima lakše a i jer im PC publika tako traži, što je fakat. To da su PC igrači neka specifična sorta jednostavno nije tačno u globalu, jer da jeste sigurno bi se našli developeri koji bi isključivo njih ciljali i imali visok stepen profita. Igrači nekih specifičnih žanrova jesu, ali to je već neka druga tema. Ti hoćeš da nametneš da su igrači akcionih, arkadnih igara sa PCa sada najednom neka viša sorta - malo sutra. Uostalom, najkompleksniju akcionu igru poslednjih godina odigrah ovih dana na konzoli - Lair.

Pa upravo o cemu ti pricas jeste ciljanje mainstreama, isto to kada bi radili u muzici, polako ali sigurno slusao bi Britney (mozda je vec sada i slusas, to ne znam).

Rainbow Six Raven Shield nije ciljao na mainstream, vec na hardcore igrace, a upravo zato sto je bio toliko drugaciji od ostalih shootera, stekao je enormnu popularnost (nikada toliku kao mainstream igre). Naravno, nikada multiplayer serveri nisu bili puni kao sto su to serveri za mainstream igre tipa Counter Strike, ili COD, ili Battlefield 2. Isto to desilo se i Ghost Reconu, i Operation Flashpointu, privukli su ljude svojom razlicitoscu u odnosu na ostalo. A danas ... toga vise nema, sve lici jedno na drugo (govorim iskljucivo o shooterima koji su paralelno izasli na obe platforme). Jedino se GRAW na PC-u nekako izvukao, ali vec vidim kako ce UBI Soft i to da sasece.
I prosto nije tacno da su PC korisnici trazili da se Rainbow Six uprosti, uproscen je zbog korisnika konzola.

Kada me pitas ko je kriv, konzole ili developeri, prosto ne mogu da verujem da pitas tako nesto. Pa i sam znas da je to usko povezano. Developeri hoce da zarade, korisnici u vecini su casual igraci, casual igraci uglavnom su korisnici konzola, developeri ciljaju na vecinsku grupu ...

A zasto kazem konzole su krive? Zato sto su developeri prinudjeni da pojednostave igru, sto zbog upravljackog interfejsa, sto zbog prosecnog profila korisnika konzola.
(kad kazem prosecan, nemoj molim te da si se pronasao prozvan, nisi ti prosecan :D)

Kazes Lair? Dovoljno si rekao :)
 
Poslednja izmena:
Kada me pitas ko je kriv, konzole ili developeri, prosto ne mogu da verujem da pitas tako nesto. Pa i sam znas da je to usko povezano. Developeri hoce da zarade, korisnici u vecini su casual igraci, casual igraci uglavnom su korisnici konzola, developeri ciljaju na vecinsku grupu ...

A zasto kazem konzole su krive? Zato sto su developeri prinudjeni da pojednostave igru, sto zbog upravljackog interfejsa, sto zbog prosecnog profila korisnika konzola.
(kad kazem prosecan, nemoj molim te da si se pronasao prozvan, nisi ti prosecan :D)


Ma nemoj mi reći, a casual igrači nisu činili većinsku grupu i pre 1, 2, 3, 5 ili 10 godina? Što baš sada da se te igre uprošćavaju? Uzeću kao primer Valve. Vidiš, za razliku od npr. Insomniac Games-a koji izbaci barem 2 odlične igre godišnje za konzole i to u različitim žanrovima (recimo, za PS3 su tu fps Resistance i arkada-platforma Ratchet & Clank), npr. Valve izbaci 1 igru na 5-7 godina i boli ga uvo da pravi igre. Oni uzeše pare i onda ih ulažu u steam servis, digitalnu distribuciju igara, uzimaju pare papreno naplaćujući engine, kupe Counterstrike i tako dalje. Onda posle nekog vremena ljudi počnu da se pitaju "a gde su igre". Njih boli uvo, naprave epizode na svake 2 godine koje ozbiljan tim može da sredi u editoru za 2 nedelje maksimalno, dobiće pohvale od zatupljenih sajtova i reviewera. Naravno, svaka sledeća igra se drži oprobanog recepta, ništa od onih pravih (r)evolucionarnih pomaka koji su krasili original. I tako u krug. Pretpostavljam da su i za to krive konzole?

A Rainbow Six i hardcore...nemoj molim te. Dobro se sećam kako se ubijao protivnik tako što se mili uz zid dok mu se ne vide mali i domali prst noge, pa opali u iste 2 puta...To jeste bilo hardcore u odnosu na tadašnje akcione igre koje su bile Quake ili Unreal, ali nema veze sa današnjim vremenom, kada je to sve isprepletano u svakoj kvalitetnijoj igri i lepo implementirano. Ovo me sve podseća na priču kako je Oblivion uprošćen u svakom aspektu, a kada smo Agilni i ja onda došli i nabrojali stavku po stavku svaku primedbu i stavili na papir (tj. forum u ovom slučaju) svaku od njih u odnosu na Morrowind, videlo se lepo da skoro ništa nije bilo prostije nego ranije. I meni je žao što nema Ghost Recona kao onog prvog što je bio, ali zar je bilo tako nečega pre njega? Nije. Prema tome, to je igra koja je izuzetak od pravila.

Kazes Lair? Dovoljno si rekao :)
Kako god.
 
Hmmm, GRAW je pravljen i za konzole i za PC pa dobismo odličnu igru, dovoljno kompleksnu, dovoljno kvalitetno napucavanje, ama baš sve:). Šta to govori?:)

Što se tiče Far Cry 2 razvoj igre za PC je već dobrano odmakao i ja ne vidim da dodatak u vidu izlaska verzije za konzole sada može bilo šta da pokvari. Po meni, to će samo da obraduje vlasnike konzola i ništa više:D. Šta mislite da će sada PC verzija da se menja:trust:? Odjednom postane drugačija ili u čemu je već problem?

Oko kompleksnosti igara ja mislim da je dovoljan moj prvi pasus:).

Što se tiče LAIR-a ja mislim ljudi da vi to prvo morate da probate pa onda komentarišete, trejleri, smešni revjuveri po netu, sve to nema veze sa onim što igra pruža. Kontrole su utoliko teške ukoliko ne želite igri da posvetite nešto vremena i to je razlog što je popljuvana. Ukoliko želite one će izgledati kao evolucija, da ne preteram.
 
Ma nemoj mi reći, a casual igrači nisu činili većinsku grupu i pre 1, 2, 3, 5 ili 10 godina? Što baš sada da se te igre uprošćavaju? Uzeću kao primer Valve. Vidiš, za razliku od npr. Insomniac Games-a koji izbaci barem 2 odlične igre godišnje za konzole i to u različitim žanrovima (recimo, za PS3 su tu fps Resistance i arkada-platforma Ratchet & Clank), npr. Valve izbaci 1 igru na 5-7 godina i boli ga uvo da pravi igre. Oni uzeše pare i onda ih ulažu u steam servis, digitalnu distribuciju igara, uzimaju pare papreno naplaćujući engine, kupe Counterstrike i tako dalje. Onda posle nekog vremena ljudi počnu da se pitaju "a gde su igre". Njih boli uvo, naprave epizode na svake 2 godine koje ozbiljan tim može da sredi u editoru za 2 nedelje maksimalno, dobiće pohvale od zatupljenih sajtova i reviewera. Naravno, svaka sledeća igra se drži oprobanog recepta, ništa od onih pravih (r)evolucionarnih pomaka koji su krasili original. I tako u krug. Pretpostavljam da su i za to krive konzole?

A Rainbow Six i hardcore...nemoj molim te. Dobro se sećam kako se ubijao protivnik tako što se mili uz zid dok mu se ne vide mali i domali prst noge, pa opali u iste 2 puta...To jeste bilo hardcore u odnosu na tadašnje akcione igre koje su bile Quake ili Unreal, ali nema veze sa današnjim vremenom, kada je to sve isprepletano u svakoj kvalitetnijoj igri i lepo implementirano. Ovo me sve podseća na priču kako je Oblivion uprošćen u svakom aspektu, a kada smo Agilni i ja onda došli i nabrojali stavku po stavku svaku primedbu i stavili na papir (tj. forum u ovom slučaju) svaku od njih u odnosu na Morrowind, videlo se lepo da skoro ništa nije bilo prostije nego ranije. I meni je žao što nema Ghost Recona kao onog prvog što je bio, ali zar je bilo tako nečega pre njega? Nije. Prema tome, to je igra koja je izuzetak od pravila.


Kako god.

Kako mislis sto bas sada? Ghost Recon 2 je izasao 2004. za XBOX, i od tada pocinje njegovo silovanje (znaci proslo je nesto vise od 2 godine od pojavljivanja prvog dela i odmah su poceli sa sahranom). Srecom, Advanced Warfighter (1 i 2) je razvijan zasebno za svaku platformu i kao rezultat imamo u sustini 2 potpuno razlicite igre istog naslova)

Rainbow Six jos 1999. izlazi za Playstation, i to u verziji koja ne moze da se poredi sa PC verzijom. Kao rezultat dobijamo prvo samarcinu zvanu RS Lockdown, a posle toga i Rainbow Six Vegas koji je vrlo solidna arkadna akciona igra. Nema vise onog sto je RS bio.

Rogue Spear izlazi 2001. i za Playstation, naravno, u poredjenju sa PC verzijom totalni duduk od igre.

Vremenom developeri odustaju od odvojenog razvoja i dobijamo simplifikaciju i na PC-u


Onaj komentar oko R6 i napucavanja u palac je bas jadan, jer nemas nista drugo da kazes, a da zvuci kao argument. Znaci da bi takticki shooter bio to sto jeste, igra je morala u to vreme da ima damage model koji bi bio 7 generacija ispred svih ostalih igara? Pa nije to damage model First Person Shooter. Mozes ti i bolje da smislis, ajde :D

Da li je bilo necega pre Ghost Recona? Pa naravno, bili su tu i Rainbow Six, i Rogue Spear. Ghost Recon je zasnovan na identicnoj filozofiji, samo sto se bavio specijalnim jedinicama koje su obavljale operacije na otvorenom prostoru, i zbog toga je igra dobila sasvim drugu dimenziju, i izmedju ostalog, mene potpuno opcinila ...
 
Poslednja izmena:
Hmmm, GRAW je pravljen i za konzole i za PC pa dobismo odličnu igru, dovoljno kompleksnu, dovoljno kvalitetno napucavanje, ama baš sve:). Šta to govori?:)

To govori da smo imali srece sto je GRAW za PC razvijan odvojeno od verzije za konzolu. Zato i imamo dobar naslov. Da je bilo kao u slucaju VEGAS-a, imali bi isprdak, arkadišen akcionu igru ...

Vec sledeca inkarnacija bice potop ... Mozda dobijemo samo jos jednu arkadnu akcionu igru :D (malo li ih je? :D)
 
Poslednja izmena:
Evo, gledam sada NSilu sajt. Vidim, ovaj Tarr Chronicles, ništa ne valja. Mora da su konzole, na kojima ne postoji nijedna svemirska simulacija, krive što je taj žanr nestao sa PCa...

Onaj komentar oko R6 i napucavanja u palac je bas jadan, jer nemas nista drugo da kazes, a da zvuci kao argument. Znaci da bi takticki shooter bio to sto jeste, igra je morala u to vreme da ima damage model koji bi bio 7 generacija ispred svih ostalih igara? Pa nije to damage model First Person Shooter. Mozes ti i bolje da smislis, ajde :D
Pa da, ne mogu ništa drugo da smislim nego da opišem gejmplej, što je verovatno najmanje bitno u celoj priči. Squad "taktički" šuter gde si išao kroz koridore i po prvi put imao situaciju 1 metak - ubijaš ili bivaš ubijen. Tu je Squad služio da pomogne u tom smislu što nije bilo sejva, pa da se dozvoli da par članova tima zagine (ali ne previše). Naravno, posle 4 misije sve bude isto, ali o tome nećemo, jer nije argument, verovatno? To je bila dobra igra svog vremena, koja se mogla u to vreme podvesti pod taktički fps, ali nikako nije nešto ultramegainovativno u tom smislu o kome govoriš - da se radilo o komplikovanoj akcionoj igri gde je bilo potrebno nekakvo sjajno razmišljanje.

Da li je bilo necega pre Ghost Recona? Pa naravno, bili su tu i Rainbow Six, i Rogue Spear. Ghost Recon je zasnovan na identicnoj filozofiji, samo sto se bavio specijalnim jedinicama koje su obavljale operacije na otvorenom prostoru, i zbog toga je igra dobila sasvim drugu dimenziju, i izmedju ostalog, mene potpuno opcinila ...
Ghost Recon je majka igra za te urbane smaračine koje su bile sve iste. Upravo zbog svoje odlične koncepcije. I, šta misliš, da su konzole krive što razvojni tim neće da napravi PC igru kako treba? Pa eto i sam navodiš kako su nekada bile super igrive akcije na PCu a da su njihove verzije na konzolama bile socijala. Ko im brani da to i danas naprave, to je cela moja poenta? Niko. Nego su lenštine/dripci/mrzi ih/neće, sve to u kombinaciji sa tim da je prosečan PC korisnik na sličnom nivou kao i prosečan konzolaški korisnik, sa tim izuzetkom da prosek na konzolama možda malo spuštaju deca najnižeg uzrasta kojoj je komplikovano da se petljaju sa igrama na PCju, već samo ubace-izbace disk, ali oni ionako sigurno ne igraju takve igre.
 
@Gorastein:

ti si u manjini sa tim zanrom koji ti se svidja. BEz ljutnje (ne zezam te) ali dosta ljudi na GRAW i takticke sutere poput rainbow six (pre vegasa) gleda kao opasnu smaracinu za koju nema ni zivaca ni vremena. Recimo da uzmem svoju okolinu kao primer, od 5 ljudi jedini sam ja igrao GRAW, GRAW2 (nisam zavrsio ni jedan ni drugi), ovi ostali cim su videli i probali odma su uninstallirali. Samo nama dvojici se svideo STALKER i presli smo ga (ostalima je to smor atmosfera i trckanje unaokolo) itd.

Ovo sam sve napisao da bih pokusao da ti slikovitije opisem na sta filipenko misli kad kaze da igraci oce arkade i da developeri namerno ne prave kompleksne igre.
Drugar kome ne pada na pamet da se smara sa GRAW-om i RS serijalom (pre vegasa) je sa zadovoljstvom odigrao RS Vegas jer taman kako treba (za njega), nije previse komplikovan i vremenski zahtevan.

suma sumarum: "prosecan" igrac vise voli RS Vegas nego GRAW. O igrama kao sto je prvi R6 da i ne govorim. GRAW3 ako izadje bice verovatno uproscen kao i RS Vegas. (da bi se bolje prodao i da bi ga igralo vise ljudi on-line)

Crysis i FC2 nemaju veze sa ovom pricom. Crysis se ne prodaje zato sto je suvise zahtevan (ili je ispred svog vremena, birajte ), prodavace se postepeno tokom naredne godine kad se ljudi upgrejduju. FC2 je klasican run&gun na otvorenom i prodaja ce mu zavisiti iskljucivo od optimizacije, bas kao i kod crysis-a. Imam osecaj da ce FC2 biti jos zahtevniji od Krize, ili ce biti isto zahtevan ali losije izgledati.
 
Evo, gledam sada NSilu sajt. Vidim, ovaj Tarr Chronicles, ništa ne valja. Mora da su konzole, na kojima ne postoji nijedna svemirska simulacija, krive što je taj žanr nestao sa PCa...


Pa da, ne mogu ništa drugo da smislim nego da opišem gejmplej, što je verovatno najmanje bitno u celoj priči. Squad "taktički" šuter gde si išao kroz koridore i po prvi put imao situaciju 1 metak - ubijaš ili bivaš ubijen. Tu je Squad služio da pomogne u tom smislu što nije bilo sejva, pa da se dozvoli da par članova tima zagine (ali ne previše). Naravno, posle 4 misije sve bude isto, ali o tome nećemo, jer nije argument, verovatno? To je bila dobra igra svog vremena, koja se mogla u to vreme podvesti pod taktički fps, ali nikako nije nešto ultramegainovativno u tom smislu o kome govoriš - da se radilo o komplikovanoj akcionoj igri gde je bilo potrebno nekakvo sjajno razmišljanje.

Ne razumem poentu price za Tarr Chronicles? Jel to za tebe naslov koji treba da se pominje u ovom kontekstu??? Evo grohot dolazi iz Novog Sada ... Ne mesajmo babe i zabe molim te, i ne razvodnjavaj pricu i ne bezi od poente.

Ocigledno da Rainbow Six nisi ni igrao onako kako treba da se igra, vec si sharao sam po mapi kao blesavi zeka i zamisljao kako je to jos jedan Medal Of Honor (nemam nista protiv Medal Of Honor serijala, ali je gameplay totalno drugaciji). Napucavanje u nogu ili palac je karakteristicno za bilo koji shooter, isto to mozes da radis u bilo kom shooteru, cak i danas, ali to definitivno nije stavka koja razgranicava arkadni shooter od taktickog shootera ili ratne simulacije kao sto je npr OPF.

Ghost Recon je majka igra za te urbane smaračine koje su bile sve iste. Upravo zbog svoje odlične koncepcije. I, šta misliš, da su konzole krive što razvojni tim neće da napravi PC igru kako treba? Pa eto i sam navodiš kako su nekada bile super igrive akcije na PCu a da su njihove verzije na konzolama bile socijala. Ko im brani da to i danas naprave, to je cela moja poenta? Niko. Nego su lenštine/dripci/mrzi ih/neće, sve to u kombinaciji sa tim da je prosečan PC korisnik na sličnom nivou kao i prosečan konzolaški korisnik, sa tim izuzetkom da prosek na konzolama možda malo spuštaju deca najnižeg uzrasta kojoj je komplikovano da se petljaju sa igrama na PCju, već samo ubace-izbace disk, ali oni ionako sigurno ne igraju takve igre.

Eto sada opet pominjes neki navodni argument koji nema veze sa sustinom. Ni ja nisam lud za okrsajima u urbanim sredinama i zatvorenom prostoru, ali to nema veze sa onim o cemu pricamo.

Zasto smo dosli u situaciju da se developeri odlucuju da istu verziju izbace za obe platforme? Zato sto sada igre mnogo vise kostaju, mnogo vise ljudi je angazovano, na mnogo vise tehnickih stvari se obraca paznja, mnogo duze traje razvoj, i sve to cini da idu linijom manjeg otpora, a to je upravo ono sto sam ti rekao. Zadovoljice vecinu, a to su casual igraci, a casual igraci su maltene svi oni koji koriste konzolu, sto im donosi zagarantovan profit, a iz one grupe ljudi koji ipak traze nesto vise u shooteru izdvojice se deo koji ce ipak kupiti igru po principu daj sta das kad nema ono sto volim. ***, i kada dodjes u prodavnicu i trazis fantu, a fante nema, kupices ono sto ima, jer si zedan ... ali ces ipak posle ponovo traziti fantu kad budes zedan ...
 
@Gorastein:

ti si u manjini sa tim zanrom koji ti se svidja. BEz ljutnje (ne zezam te) ali dosta ljudi na GRAW i takticke sutere poput rainbow six (pre vegasa) gleda kao opasnu smaracinu za koju nema ni zivaca ni vremena. Recimo da uzmem svoju okolinu kao primer, od 5 ljudi jedini sam ja igrao GRAW, GRAW2 (nisam zavrsio ni jedan ni drugi), ovi ostali cim su videli i probali odma su uninstallirali. Samo nama dvojici se svideo STALKER i presli smo ga (ostalima je to smor atmosfera i trckanje unaokolo) itd.

Ovo sam sve napisao da bih pokusao da ti slikovitije opisem na sta filipenko misli kad kaze da igraci oce arkade i da developeri namerno ne prave kompleksne igre.
Drugar kome ne pada na pamet da se smara sa GRAW-om i RS serijalom (pre vegasa) je sa zadovoljstvom odigrao RS Vegas jer taman kako treba (za njega), nije previse komplikovan i vremenski zahtevan.

suma sumarum: "prosecan" igrac vise voli RS Vegas nego GRAW. O igrama kao sto je prvi R6 da i ne govorim. GRAW3 ako izadje bice verovatno uproscen kao i RS Vegas. (da bi se bolje prodao i da bi ga igralo vise ljudi on-line)

Crysis i FC2 nemaju veze sa ovom pricom. Crysis se ne prodaje zato sto je suvise zahtevan (ili je ispred svog vremena, birajte ), prodavace se postepeno tokom naredne godine kad se ljudi upgrejduju. FC2 je klasican run&gun na otvorenom i prodaja ce mu zavisiti iskljucivo od optimizacije, bas kao i kod crysis-a. Imam osecaj da ce FC2 biti jos zahtevniji od Krize, ili ce biti isto zahtevan ali losije izgledati.

Pa naravno da smo u manjini, u manjini sam i sto se tice muzickog ukusa, klope, filmova, ali to ne znaci da je vecina u pravu, i da za nas koji smo u manjini i trazimo ipak nesto drugacije ne treba da postoji alternativa. Hoces da kazes da ako je folk muzika najpopularnija u zemlji, da ja isto tako treba to da slusam? Zar je masovnost merilo kvaliteta?

Mislim da si u ostatku texta potvrdio neke stvari o kojima sam i pricao ...
 
pa ne znaci da je vecina u pravu, ali da si ti developer jel bi pravio igre za vecinu koja nije u pravu, ili za sebe ? ;) Nisu konzole krive za to sto je meni smor da igram potezne strategije, supreme commander i takticke pucanie. Nije niko kriv. Jednostavno ocu da sam ja glavni u igri, najjaci, najbolji, najlepsi itd, a ne da me tmao neki ojadjeni terorista ubije jednim metkom iz dvoje zardjale puske, a vidi moja, lepa, sjajna, nova, a ja pogino :wall: Kapiras ? Igre su tu da se zabavis, eventualno uzivis. Ako ti odredjena igra, pored toga sto je fenomenalno realna , kida zivce i nervira, onda cemu sve to ? Pa nisu konzole krive za to zar ne ? Mislim, ja konzole ne mirishem zbog gamepada i to je sve. Iako imam gamepad i volim ga za voznje i avioncice i tako to, jednostavno shootere i te stvari ne mogu i necu gamepadom da igram ma koliko god lepe i zanimljive igre bile. Ali necu nikad reci da su konzolasi i konzole krive zato sto danas igre uproscavaju.
Te proste igre sednes i igras, ako su dobre, uzivis se i predjes u dahu. COD4 sam presao iz dve sesije, GeoW sam presao sto sam pre mogao, bioshock takodje. Lost Planet isto tako. Sto se mene tice - Bring it on !!! :D
 
Poslednja izmena:
Pre nego što nastavim polemiku, samo bih upitao umeš li ti, Goransteine, da napišeš išta, a da tu ne upotrebljavaš baljezgarije kao što su "samo pročitaj sa razumevanjem", "uključi mozak", "ne znam, možda slušaš Britni Spirs", "ne mešaj babe i žabe", "šarao si po mapi kao blesavi zeka" i tome slične stvari?

Ne razumem poentu price za Tarr Chronicles? Jel to za tebe naslov koji treba da se pominje u ovom kontekstu??? Evo grohot dolazi iz Novog Sada ... Ne mesajmo babe i zabe molim te, i ne razvodnjavaj pricu i ne bezi od poente.
Ne razumeš jer ne igraš ništa osim fpsova i arkada. Naprotiv, ti si taj koji razvodnjava priču i beži od poente. Poenta je da sam ti naveo primer žanra koji više gotovo ne postoji, čiji su predstavnici krš najgori u poređenju sa igrama od pre nekoliko godina, a da tog žanra uopšte ni nema na konzolama. Zašto bi onda konzole bile krive za propast i drugih, popularnijih žanrova?

Ocigledno da Rainbow Six nisi ni igrao onako kako treba da se igra, vec si sharao sam po mapi kao blesavi zeka i zamisljao kako je to jos jedan Medal Of Honor (nemam nista protiv Medal Of Honor serijala, ali je gameplay totalno drugaciji). Napucavanje u nogu ili palac je karakteristicno za bilo koji shooter, isto to mozes da radis u bilo kom shooteru, cak i danas, ali to definitivno nije stavka koja razgranicava arkadni shooter od taktickog shootera ili ratne simulacije kao sto je npr OPF.
Naravno da nije stavka, ali ti namećeš priču kako su to bile neke genijalne igre, koje su konzole upropastile. To su igre koje su imale debelih mana kada bi se danas osvrnuo na njih. Recimo, u toj igri sam ja pucao u protivnike koji su stajali mirno iza ćoška dok ne padnu mrtvi, a ti danas imaš primedbu na AI ako zapucaš iz snajpera u nekom fpsu sa 1000m što lik ne reaguje ili što ode u zaklon tako da ti je i dalje izložen paljbi? To znači da igra koja je nekada bila smatrana kao nešto fenomenalno po današnjim kriterijumima ne mora biti. Tržište napreduje, igre konstantno inkorporišu ono što smatraju da je dobro od prethodnika i tako dalje. I ukusi se menjaju. I ja sam bio oduševljen kada sam video Ghost Recon prvi, ali da li to znači da je pre njega PC bio ****** jer pre njega nije postojala takva igra na otvorenom prostoru?

Zasto smo dosli u situaciju da se developeri odlucuju da istu verziju izbace za obe platforme? Zato sto sada igre mnogo vise kostaju, mnogo vise ljudi je angazovano, na mnogo vise tehnickih stvari se obraca paznja, mnogo duze traje razvoj, i sve to cini da idu linijom manjeg otpora, a to je upravo ono sto sam ti rekao. Zadovoljice vecinu, a to su casual igraci, a casual igraci su maltene svi oni koji koriste konzolu, sto im donosi zagarantovan profit, a iz one grupe ljudi koji ipak traze nesto vise u shooteru izdvojice se deo koji ce ipak kupiti igru po principu daj sta das kad nema ono sto volim. ***, i kada dodjes u prodavnicu i trazis fantu, a fante nema, kupices ono sto ima, jer si zedan ... ali ces ipak posle ponovo traziti fantu kad budes zedan ...
Batali fantu. Opet si došao na moju suštinu - zato što developeri ovo ili ono. Znači, developeri su krivi, developeri idu linijom manjeg otopora, developeri trt mrt. Pogledaj samo Valve - recikliraju jednu te istu igru godinama, a ništa ne prave za konzole. Ono što naprave, portuju posle X godina ili daju nekoj drugoj firmi da portuje i imaju najizvikaniju igru za PC. Kapiram ja šta ti hoćeš - da konzole ne postoje, pa da developeri nemaju drugog izbora osim da povlađuju igračima koji vole PC. Što bi se opet svelo na uprošćavanje, jer većina PC igrača želi uprošćavanje. Koje se, opet, ne viđa u svim igrama kako bi ti želeo da predstaviš.



Konačno, ti imaš problem jer si anti-raspoložen prema jednoj platformi, o kojoj vrlo malo znaš, a totalno si za jednu platformu koju poznaješ. Ja nemam taj problem, nemam ništa ni protiv konzola ni protiv PCja, niti protiv igara na njima. Ja ću igrati možda 10 igara na PCju i 10 igara na konzolama godišnje, plafon. Stoga uopšte ne pokušavam da budem zlonameran prema igračima, igrama ili bilo čemu drugom sa bilo koje platforme. Sada ću sebi, imitirajući tebe, ali i G!!!-ja, pokušati da ti predstavim kako to izgleda iz moje perspektive:

Koga bre boli uvo što su tamo neke arkade i arkadice sada još manje ili više arkadne? Nemate pojma, kada sam ja igrao Total Annihilation vi ste igrali Duke, danas ja imam Supreme Commander vi imate Rainbow Six Vegas krš. Kada sam igrao Fallout i Baldur's Gate, vi ste igrali neke tamo Diablo gluposti, eto vam ga sada Hellgate London. Kada sam igrao Kada sam doktorirao Quake 2 i 3, vi ste kući igrali Unreal Tournament sa botovima. Dok sam igrao Morrowind, vi ste iščekivali Halo. Dok ste igrali neke gluposti od EA ja sam igrao Vampires. Ja zato danas imam Oblivion, Witcher, Gothic 3, Supreme Commander, Spellforce 2. Ja čekam Sins Of A Solar Empire, Starcraft 2 i Empire Total War, a ako mi se igra neka arkada odigraću Far Cry 2 ili Project Origin, koji će sigurno biti dobre igre. A vi što nikada niste igrali ništa sem tih gluposti čekajte svaki fps ili arkadu, pa igrajte Blacksite Area 51 ili Jericho i čekajte Tiberium, pa kukajte kako PC propada. Samo napred! Zabole mene da li vam je tupava arkada malo uprošćena ili usložena. Jaka stvar!

Drugim rečima, zapeo si za taj Ghost Recon kao ne znam šta. Jedan podžanr šutera propao, jaka stvar. Ono što je valjalo u njemu je ionako inkorporisano u druge igre žanra koje valjaju, i vozi. Kao da i danas nema odličnih igara. Nema ih ravnomerno raspoređenih po žanrovima, a zar je onda bilo? Sada ti pokušavaš da tu priču prebaciš na kompletnu industriju igara, ili makar na najbitnije igre i žanrove, pa da ispadne da su konzole krive za sve. Vidiš kako to izgleda?
 
Poslednja izmena:
Ok, kad se skupe 3 najtvrdoglavija lika na forumu: Gorkenstjen, gayx-x :D i allmighty filipenko, onda tema (postovi) zasluzuju paznju :type:.
Dakle, odvojio sam par minuta zivota i procitao vase nadugacke postove. Hm, sta reci konzole to blame or not, zbog loseg kvaliteta igara na pc-ju, tough call ,).

Evo pogledao sam 10-15 igara poslednjih igara koje odigrah u proslom 2. polugodistu :D 2007 godine, i sta mogu reci, da se izdvajaju od fps-ova (kad kazem izdvajaju mislim na to da se mogu kvalitetno preci vise puta, dakle sve suprotno od prelazenja Crysisa vise puta :d): GRAW 1 i 2, Stalker i ajde da kazemo Bioshock (da se qzma ne uvredi :p).
Od ostalih zanrova (a ja igram sve osim strategija) izasao je Oblivion (malo ranije) i Witcher, tako da sam se ja preorentisao na P&C avanture, tu se jos nesto i moze naci.

Dakle jasno je da su igre postale zanimacija za prosecne korisnike, za razliku od pre par godina kada su se radile za fanatike. Sada je samo profit bitan i to je to, ne kazem da ranije nije bio bitan :D, ali ipak nije bio najbitniji.

Kad se samo prisetim nekih igara, kojih jednostavno danas nema ni u tragovima po kvalitetu: American McGees Alice, Commandos (prvi delovi), Mafia, ...
Ok, ovo nisu fps-ovi, ali eto da pomenem.

Dakle, solomonski reseno, na pojednostavljivanje u igrama svakako svoj deo imaju konzole, to je veoma jasno, ali mislim da one nisu kljucne, vec u sporednoj ulozi :D.
 
Zasto smo dosli u situaciju da se developeri odlucuju da istu verziju izbace za obe platforme? Zato sto sada igre mnogo vise kostaju, mnogo vise ljudi je angazovano, na mnogo vise tehnickih stvari se obraca paznja, mnogo duze traje razvoj, i sve to cini da idu linijom manjeg otpora, a to je upravo ono sto sam ti rekao. Zadovoljice vecinu, a to su casual igraci, a casual igraci su maltene svi oni koji koriste konzolu, sto im donosi zagarantovan profit, a iz one grupe ljudi koji ipak traze nesto vise u shooteru izdvojice se deo koji ce ipak kupiti igru po principu daj sta das kad nema ono sto volim. ***, i kada dodjes u prodavnicu i trazis fantu, a fante nema, kupices ono sto ima, jer si zedan ... ali ces ipak posle ponovo traziti fantu kad budes zedan ...
ovo je zaista tacno. dodao bih da je cinjenica da ljudi (igraci) traze laku zabavu, CoD4, malo se prosetas, klikces misem, pucas levo-desno, sve to odlicno izgleda, malo se zabavis i mars na spavanje, sutra je novi radni dan. zato se i prodaju konzole kao lude. sa 2. strane imamo hard core pc igrace, geekove koji traze nesto vise, ali to sto oni traze se danas ne prodaje previse i onda imamo situaciju da oni ne mogu da nadju nesto za svoj ukus, ili pak jako tesko, i onda krece nezadovoljstvo, ratovi po forumima pc vs. konzole i tsl...
 
meni je eto drago sto sam casual igrac :D

dobro je filipenko rekao, koga bole uvo za GRAW, za vecinu je bitnije je sto smo dobili lost planet, gears of war, cod4... Kad ti dosade arkadice uzmes pa igras NWN, witcher, vampire bloodlines, blivion ili sta vec kome godi. Bilo je 3-4 dobra squad based tactical shootera, nije kao da su upropastili neku veliku fransizu sa bogatom istorijom hehe :)

E sad ako neko voli samo fps da igra i nista vise, eventualno neki NFS, taj je puko. Jos ako bira FPS (necu stalker sumoran je, necu ovaj ww2, necu ovaj ww1, necu vjetnamce) onda je skroz puko hihi, imam jednog takvog druga:) Ima zver od kompa, a nema sta da igra filozof :) Ako nije point&shoot (sa extra grafikom i u buducnosti) onda nece da igra :)
 
Pre nego što nastavim polemiku, samo bih upitao umeš li ti, Goransteine, da napišeš išta, a da tu ne upotrebljavaš baljezgarije kao što su "samo pročitaj sa razumevanjem", "uključi mozak", "ne znam, možda slušaš Britni Spirs", "ne mešaj babe i žabe", "šarao si po mapi kao blesavi zeka" i tome slične stvari?


Ne razumeš jer ne igraš ništa osim fpsova i arkada. Naprotiv, ti si taj koji razvodnjava priču i beži od poente. Poenta je da sam ti naveo primer žanra koji više gotovo ne postoji, čiji su predstavnici krš najgori u poređenju sa igrama od pre nekoliko godina, a da tog žanra uopšte ni nema na konzolama. Zašto bi onda konzole bile krive za propast i drugih, popularnijih žanrova?


Naravno da nije stavka, ali ti namećeš priču kako su to bile neke genijalne igre, koje su konzole upropastile. To su igre koje su imale debelih mana kada bi se danas osvrnuo na njih. Recimo, u toj igri sam ja pucao u protivnike koji su stajali mirno iza ćoška dok ne padnu mrtvi, a ti danas imaš primedbu na AI ako zapucaš iz snajpera u nekom fpsu sa 1000m što lik ne reaguje ili što ode u zaklon tako da ti je i dalje izložen paljbi? To znači da igra koja je nekada bila smatrana kao nešto fenomenalno po današnjim kriterijumima ne mora biti. Tržište napreduje, igre konstantno inkorporišu ono što smatraju da je dobro od prethodnika i tako dalje. I ukusi se menjaju. I ja sam bio oduševljen kada sam video Ghost Recon prvi, ali da li to znači da je pre njega PC bio ****** jer pre njega nije postojala takva igra na otvorenom prostoru?


Batali fantu. Opet si došao na moju suštinu - zato što developeri ovo ili ono. Znači, developeri su krivi, developeri idu linijom manjeg otopora, developeri trt mrt. Pogledaj samo Valve - recikliraju jednu te istu igru godinama, a ništa ne prave za konzole. Ono što naprave, portuju posle X godina ili daju nekoj drugoj firmi da portuje i imaju najizvikaniju igru za PC. Kapiram ja šta ti hoćeš - da konzole ne postoje, pa da developeri nemaju drugog izbora osim da povlađuju igračima koji vole PC. Što bi se opet svelo na uprošćavanje, jer većina PC igrača želi uprošćavanje. Koje se, opet, ne viđa u svim igrama kako bi ti želeo da predstaviš.



Konačno, ti imaš problem jer si anti-raspoložen prema jednoj platformi, o kojoj vrlo malo znaš, a totalno si za jednu platformu koju poznaješ. Ja nemam taj problem, nemam ništa ni protiv konzola ni protiv PCja, niti protiv igara na njima. Ja ću igrati možda 10 igara na PCju i 10 igara na konzolama godišnje, plafon. Stoga uopšte ne pokušavam da budem zlonameran prema igračima, igrama ili bilo čemu drugom sa bilo koje platforme. Sada ću sebi, imitirajući tebe, ali i G!!!-ja, pokušati da ti predstavim kako to izgleda iz moje perspektive:



Drugim rečima, zapeo si za taj Ghost Recon kao ne znam šta. Jedan podžanr šutera propao, jaka stvar. Ono što je valjalo u njemu je ionako inkorporisano u druge igre žanra koje valjaju, i vozi. Kao da i danas nema odličnih igara. Nema ih ravnomerno raspoređenih po žanrovima, a zar je onda bilo? Sada ti pokušavaš da tu priču prebaciš na kompletnu industriju igara, ili makar na najbitnije igre i žanrove, pa da ispadne da su konzole krive za sve. Vidiš kako to izgleda?

Pa nisu baljezgarije, sve sto sam ti rekao stoji, porices nesto sto je cinjenica, pricas kako su stvari koje su pojedine igre izdvajale od mainstreama implementrirane u nove naslove, a ja upravo tvrdim suprotno, a to je da je sve ono sto je krasilo neki takticki shooter recimo, pojednostavljeno i svedeno na trivijalnost, sto neminovno dovodi do izrazitih arkada, i pocinje sve da lici jedno na drugo, a to ne daje slobodu izbora vec se namece iskljucivo ono sto guta velika vecina, a najcesce je to proizvod bez mnogo kvaliteta, izuzetno pitak i dopadljiv, sa etiketom "Everyone".
Kakve veze ima sto igram uglavnom FPS i voznje? Zar je ovo thread koji se tice nekog RPG-a? Far Cry je FPS, i molim te, ne pozivaj mi se na tvoje izdangubljeno vreme i konzumaciju RPG-ova jer o njima ovde nije rec, mada bi mogli i njih da pretresemo, ali posto to ne igram, ne zelim da se mesam.

Tarr Chronicles kazes ... Izvini molim te, koji je to zanr izumro? Simulacija ratovanja u svemiru? Kako moze da se simulira nesto sto u praxi ni ne postoji, osim u fikcijama tipa Star Whores i Star Drek? Kao sto rekoh "Deda Mraze ne skreci sa staze..."

Da li sam igde rekao da su RS i Ghost Recon, ili Operation Flashpoint bez mana? Ocigledno je da, dok citas to sto pisem, stvaras neke potpuno pogresne zakljucke. Navedene igre pruzaju mnogo vise (za ljude koji takve igre i traze) od pukog Run&Gun gameplaya koji se zavrsi za par sati, a za par dana vec zaboravi.
I jeste, bile su to genijalne igre koje su unistene ... I sve te naslove koje sam naveo ne posmatraj kroz prizmu danasnjice vec vremena u kom su se pojavile. Danas bi Rainbow Six sa onom filozofijom trebao da bude jedna vrlo ozbiljna igra, a imamo instant zabavu (zabavila je i mene, brzo, u trenutku, a jos brze sam je zaboravio).

I ne postavljaj stvari CRNO/BELO. Nije obavezno igra losa ako je arkada, to nisam nigde rekao vec to tako ti interpretiras, sto je vrlo pogresno. Ono sto je lose je to sto vise nemas nista osim arkada (govorim o toj kriticnoj masi igara koje izlaze i za konzole i za PC, a shooteri su). Ostalo je tu par bisera koji ce isto tako u neko dogledno vreme biti pretvoreni u jos samo jedan arkadni shooter.

I zaista te ne razumem da tako bukvalno tumacis moje "konzole su krive" ... Pa nije kriva konzola kao komad tehnike, vec sve sto konzolu cini i okruzuje je, a uzrocno posledicno je povezano. Dakle, ne moze tebi developer nametnuti nesto ako ti ne zelis (govorim o toj vecini), vec se developer dodvorava konzumentu i servira mu upravo ono sto vecina trazi, a to su "lagana stiva". A ta velika vecina satkana je od casual igraca koji drze noge na stolu zavaljeni u trosed sa gamepadom u ruci, vole sharenish na ekranu i brzu razmenu slika.
E vidis, PC je imao igre i za njih, ali je imao igre i za one druge, koji traze nesto vise. Konzole to nemaju, i zbog konzola i PC polako ostaje bez toga.



Ah, da, i uopste nisam iskljuciv, ja cu zaista konzolu i kupiti, ali sa svescu da PC kao igracka platforma nudi mnogo veci izbor, ne u shirinu, vec u dubinu ...
 
Poslednja izmena:
meni je eto drago sto sam casual igrac :D

dobro je filipenko rekao, koga bole uvo za GRAW, za vecinu je bitnije je sto smo dobili lost planet, gears of war, cod4... Kad ti dosade arkadice uzmes pa igras NWN, witcher, vampire bloodlines, blivion ili sta vec kome godi. Bilo je 3-4 dobra squad based tactical shootera, nije kao da su upropastili neku veliku fransizu sa bogatom istorijom hehe :)

E sad ako neko voli samo fps da igra i nista vise, eventualno neki NFS, taj je puko. Jos ako bira FPS (necu stalker sumoran je, necu ovaj ww2, necu ovaj ww1, necu vjetnamce) onda je skroz puko hihi, imam jednog takvog druga:) Ima zver od kompa, a nema sta da igra filozof :) Ako nije point&shoot (sa extra grafikom i u buducnosti) onda nece da igra :)

Ma ja igram sve, ali to ne znaci da uzivam u svemu jednako kapirash.
Mislim kako se moze uzivati jednako u igranju Stalkera i na primer onog budjavog COD4 (pucaj levo pucaj desno, pa malo unapred, pa ga udri celom :D, pa jos koji lakat, udri milicijo do sutra, totalno dosadno).
 
a da vi svi lepo otvorite temu "pc igre vs igre na konzoli" ili kako god vec, a ovde raspravljajte o **benom fc2. na celoj stranici samo jedna osoba ga spomenu, ali zato citavi romani o tome ko je kriv za nesto ili nije. smorili ste vise i vi i vas off.

I ja sam sad to hteo da napisem, ko do sad nije shvatio koliko je besmisleno porediti PC i konzole, njemu definitivno nema pomoci. Mozda ja ne bi trebalo da ukazijem na ovakve stvari, valjda to rade moderatori, ali stvarno vise nema smisla, BUKVALNO svaka tema o PC igrama se pretvori u ovo zato sto neko ima potrebu da objasni kako je PC mrtav, nema buducnost ili sta vec. Odakle vam snage vise, stvarno...

Ali kad se vec krene, glupo je da ostaje na nekim nebulozama...


To sto ce Far Cry 2 izaci i za konzole je slicno tome sto je Quake 2 izasao za Playstation. U jednom svetu to je jako bitna igra oko koje postoji ceo svet, a u drugom samo jos jedna igra koju ce mnogi odigrati. Iz licnog iskustva mogu da kazem da cak i kada pricamo i igrama koje su paralelno razvijane za PC i konzole, iskustvo u igranju 2 verzije je potpuno razlicito, sa svih aspekata. Frame rate, kontrole, community, blizina monitora, multiplayer...

Pritom, ne treba da zaboravimo ni to da svaka igra koja se razvija za pc izgleda dosta bolje od konzolne verzije, ne radi u glupih 30 fps (nemojte molim vas da mi kazete da to nije standard na konzolama - apsolutno jeste osim kod first party naslova jednom u 100 godina).

Onoliko najavljivani UT3 za ps3 sa podrskom za misa i tastaturu, bla bla -u 30 fps i sa prilicno usporenim gameplay-om. Pa ti igraj na cemu 'oces...

Jednostavno, iskustva ne mogu da se porede...
 
Poslednja izmena:
I ja sam sad to hteo da napisem, ko do sad nije shvatio koliko je besmisleno porediti PC i konzole, njemu definitivno nema pomoci. Mozda ja ne bi trebalo da ukazijem na ovakve stvari, valjda to rade moderatori, ali stvarno vise nema smisla, BUKVALNO svaka tema o PC igrama se pretvori u ovo zato sto neko ima potrebu da objasni kako je PC mrtav, nema buducnost ili sta vec. Odakle vam snage vise, stvarno...

Ali kad se vec krene, glupo je da ostaje na nekim nebulozama...


To sto ce Far Cry 2 izaci i za konzole je slicno tome sto je Quake 2 izasao za Playstation. U jednom svetu to je jako bitna igra oko koje postoji ceo svet, a u drugom samo jos jedna igra koju ce mnogi odigrati. Iz licnog iskustva mogu da kazem da cak i kada pricamo i igrama koje su paralelno razvijane za PC i konzole, iskustvo u igranju 2 verzije je potpuno razlicito, sa svih aspekata. Frame rate, kontrole, community, blizina monitora, multiplayer...

Pritom, ne treba da zaboravimo ni to da svaka igra koja se razvija za pc izgleda dosta bolje od konzolne verzije, ne radi u glupih 30 fps (nemojte molim vas da mi kazete da to nije standard na konzolama - apsolutno jeste osim kod first party naslova jednom u 100 godina).

Onoliko najavljivani UT3 za ps3 sa podrskom za misa i tastaturu, bla bla -u 30 fps i sa prilicno usporenim gameplay-om. Pa ti igraj na cemu 'oces...

Jednostavno, iskustva ne mogu da se porede...

Ivane, a ko je rekao da je PC kao igracka platforma mrtav ili da ce umreti? :)
 
Zna se na koju sam vrstu price mislio...
 
Nazalost igre sve vise postaju kratka zabava poput ljubavnih romana, sporta na tv-u, filmova za odrasle...

Verujem da vec neko vreme direktori marketinga/prodaje pisu scenarije za igru, kao sto je slucaj i sa visokobudzetnim filmovima.

Za mene koji prati igre od vremena kucnih racunara to nije lepo za videti :( i zeleo bih da igre napreduju, a ne nazaduju...
 
Zato što se tržište oštro podelilo na one koji hoće dugotrajnu zabavu, one koji hoće relativno neobaveznu igru i one hardcore zaluđenike koje u principu zanima isključivo ili skoro isključivo multiplej aspekat. Niko više ne želi da pravi igru koja bi zadovoljila te oštro suprotstavljene skupine, jer em rasipa resurse em zna da ih nikada neće zadovoljiti. Nego lepo biraš, hoćeš Witcher, Supreme Commander, CoD4, Fifu/PES ili C&C3. Jedino je problem što je to drugačije izraženo po žanrovima, pa tako skoro svaka strategija traje dugo, iole ozbiljan RPG je maltene po definiciji dugačak, dok velika većina FPS igrača odmah ide na multi, a single služi za predjelo ili dezert, uz par izuzetaka. Opet, neke igre koje se mogu okarakterisati arkadnim avanturama pokrivaju segmente od 5 do 45 sati igranja. E sad, zavisi šta se kome igra...

Verujem da vec neko vreme direktori marketinga/prodaje pisu scenarije za igru, kao sto je slucaj i sa visokobudzetnim filmovima.
Upali Director's Comment kada startuješ neku HL2 epizodu, poželećeš da scenario u stvari prave direktori marketinga ili prodaje. Scenario se pravi tako što programeri i dizajneri kažu "e ovde je lepo mesto, hajde da napravimo da se nešto dešava, neka eksplozija, nešto kul". I posle mi rivjueri prodaju žvaku kako HL2 ima predivnu, sjajno osmišljenu priču. Isto važi za skoro sve igre. Evo, uzmimo i Fear za primer - ta igra ti nešto kaže u prvih 10% i poslednjih 5% igre, a između apsolutno ništa (srećom, napucavanje je vrhunsko :) ) Nikakav direktor marketinga ili prodaje to ne bi dozvolio. No, problem je što se priči u ogromnom broju naslova ne pridaje nikakav značaj. Tome se više ne poklanja bilo kakva pažnja u većini igara. Srećom, ima i kontraprimera. Ali, sada se samo zbrza nešto što bi povezalo nivoe i to bi bilo to...

Tu ima i još jedne začkoljice. Mnogi brkaju dešavanje sa pričom. Pa sada, ako se nešto zanimljivo dešava, ili ako je gameplay interesantan, ili ako se neko dere tokom misije bez ikakve logike, to je kao priča. Nije. I da jeste, ne valja 99.5%. Ne znam koliko je od vas imalo prilike da vidi Mass Effect. To je igra za Xbox 360 gde imaš kao gomilu kvestova i priče, gde se dijalog svodi na prilično banalne rečenice kojih ima puno, a koje ništa ne znače, i nijedna (ili barem malo koja) sporedna misija ne otkriva ama baš ništa u vezi sa glavnom pričom, niti u vezi sa samim svetom. To inkorporisanje velikog broja rečenica koje ne znače ama baš ništa mi izuzetno smeta, mnogo više nego da nema nikakve priče. Slično mogu da kažem i za intenzivno i preterano spinovanje svega i svačega, za šta su Command & Conquer ili Warcraft recimo školski primeri.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno