Šta je novo?

New age igre i iritantnost

half-life prva polovina '99 na 800x600 na celeronu 300A, riva tnt2 i ne secam se stvarno jos svih podataka. to ti je tacno pre 9 godina. konfa je sa monitorom kostala 1000 maraka tj. 500 evra, tako da te price da je trebalo da se iskesira 4000 evra za igranje takvih igrica ne stoji.

nesto tu ne stima, tnt2 i HL1 99-te ?

HL1 je izasao novembra 98-me. Diamond Viper v770 (ako s ene varam za tacnu oznaku) je kostao 500 i kusur DM, i izsao je tek 99-te.

(The RIVA TNT2 was a 3D graphics chip manufactured by NVIDIA starting in early 1999 - izvor : wikipedija)

kasnije, oslabljena verzija TNT2 M64 je kostala oko 250dm. 17" monitor je kostao oko 450DM.

Dakle nema sanse da je konfa sa TNT2 i monitorom od recimo 15" kostala 1000dm

ja sam krajem 99-te kupio voodoo3 (prodao voodoo2 12 mb za 240dm, prodao ATI MAch 64 (3D charger) za 80dm i dodao jos neke pare. Otprilike tada je izasao i TNT2 64bit. Malo ranije te godine sam kupio Abit ZM neki cini mi se i celleron 533, to me je kostalo oko 300dm. HDD od 20GB je tada bio oko 120DM, CD-ROM 16x oko 50DM ...
 
Tacno tako TNT 2 je izasao 99-e, kao odgovor na njega izasao je Voodoo 3 ali bez 32-bitne palete, bez 32 mega rama itd. Bio je super karta za tadasnje igre inace i vrlo povoljan u odnosu na TNT2 po ceni... oko 250 DEM za 2000.
 
A u vezi ovoga evo samo jedno 4 primera,

Prolece 97-e izlaze sledeci naslovi izmedju ostalog

NBA 97 preporucena konfa P 150 MHz 16 Mb RAM-a,
NFS 2 preporucena konfa P 166 MHz 16 Mb RAM-a,
Interstate 76 preporucena konfa P 200 MHz,
MDK preporucena konfa P133

u isto vreme, u Srbiji je P133 sa CD-ROM-om (CD 8x tada kosta 200+ DM, 12x 250+) i zvucnom (80+ DM za NoName Opti), 16 MB i 15" monitorom kostao 2500 DEM.

Ovo znam izmedju ostalog jako dobro zato sto je ortak uzeo p166 u to vreme i dao nekih 2800 DEM.
 
Poslednja izmena:
nesto tu ne stima, tnt2 i HL1 99-te ?

HL1 je izasao novembra 98-me. Diamond Viper v770 (ako s ene varam za tacnu oznaku) je kostao 500 i kusur DM, i izsao je tek 99-te.

(The RIVA TNT2 was a 3D graphics chip manufactured by NVIDIA starting in early 1999 - izvor : wikipedija)

kasnije, oslabljena verzija TNT2 M64 je kostala oko 250dm. 17" monitor je kostao oko 450DM.

Dakle nema sanse da je konfa sa TNT2 i monitorom od recimo 15" kostala 1000dm

ja sam krajem 99-te kupio voodoo3 (prodao voodoo2 12 mb za 240dm, prodao ATI MAch 64 (3D charger) za 80dm i dodao jos neke pare. Otprilike tada je izasao i TNT2 64bit. Malo ranije te godine sam kupio Abit ZM neki cini mi se i celleron 533, to me je kostalo oko 300dm. HDD od 20GB je tada bio oko 120DM, CD-ROM 16x oko 50DM ...
tacna cena je bila 1215 maraka i bio je u pitanju daewoo monitor od 14 inca, a vrlo dobro znam da sam to tada igrao i da sam se odusevljavao na igricu. ta prica od 2500 maraka jednostavno ne stoji. To je isto kao kada bi ti neko rekao danas kako je za crysis neophodan komp od 4000 evra, a moze savrseno lepo i da se igra na kompu od 1200 evra.

nego da ne odlutamo od teme, uvek su se isti novci vrteli za low, med, i high-end konfiguracije, tako da to nikako ne moze da utice na tu iritantnost u new age igrama. od mene dosta u ovoj temi. :d

a mare i ja pricamo izgleda o malo razlicitm vremenima, on o pocetku '97, a ja mislim na period '98 na '99.
 
Poslednja izmena:
@filipenko, igraj bre sta hoces ne branim ti niti mogu da ti branim, ako ti se svidja pichi, ono sto ja kazem jeste, taj Crysis, ima samo grafiku da ponudi, nekome je to dovoljno da proba tu igru ili da se zaljubi u nju, ali eto nisam nasao za shodno da je probam, mozda cu ako mi je neko da dzabe ili pozajmi, ali kao igra s obzirom da je izasao 12 ili koliko vec godina posle Dooma, proporcionalno vremenu igra nije napredovala, i kraj price. Za mene igra koju mogu da predjem za dva dana je nesto izuzetno lose, i to ne mislim samo na pucacke zanrove, zato jedino i odajem priznanje Bioshocku, jer moze malo duze da se igra nego klasicne pucacine danas.


@Mare, '97 sam ja za nesto malo preko 1000 maraka(znam da sam imao 1000 franaka, sto je tada bilo oko 1200 maraka i nek bude za dodatne *******cije jos 200 dm=1400dm mada sama masina sa monitorom je bila maks 1200)) uzeo nov PC, pentium na 200 mhz, doduse Cyrix, imao je onu budju od kartice sis 1mb, pa sam doplatio za jos 1mb, na toj masini su radile sve igre, e sada sto su totalno drugacije izgledale nego na masinama sa voodoo karticama to je drugo, ali to je bila ta cena. Ne znam gde si ti kupovao kompjuter '97, ali su te drali kao macora!

I molim te prestani vise da lupas, gde si ti video i koga si upoznao da "na Zapadu igraju igrice stare 1-2-3 godine"? I ja igram igrice stare 2 godine i sigurno postoji na "Zapadu" neko ko ih igra, ali ono sto je slucaj vecine jeste da ih igraju cim izadju, ili cim skupe pare da ih kupe, ako na Zapadu nisi bio i ne znas kako tamo stvari funkcionisu i da tamo piraterija pichi samo tako, onda cuti, bio sam video sam i te glupe price "na Zapadu", molim vas zaobidjite me sa tim hipotezama, kako vi zamisljate jeb... Zapad. A recimo Ridik sam tamo igrao odmah cim je izasao i to original za Xbox, a ovde je retko ko i cuo za tu igru tada, eto vidis nisu ti ljudi cija je igra bila cekali 3 godine, a Ridik je kostao oko 60 evra.


@_voodoo, Witcher - ma odgovara mi sto je 3D, ali mi ne odgovara sto nisu optimizovali igru, pa naravno da treba biti majstor, to sto danas susteri prave igre to je drugo. Probaj Alien Shooter2, sa maliom korekcijom .ini fajla otvaras sve rezolucije, znaci moguce je. I ne kazem ja da treba da se obustavi 3D, nego da jednostavno ne mora sve da bude u 3D tehnici, ili nek bude sve ali nek radi kako treba, a ne za NWN2 treba ti raketa od masine da igras tu igru kako treba, ljudi kupovali na tom "Zapadu" 8800GTS i 8800GTX da bi igrali NWN2.
 
Poslednja izmena:
2000 je za oko 1300 DEM mogao da se uzme pristojan komp recimo

Celeron 400@500+, BX ploca ABIT/MSI isl 500 DEM Voodoo 3 oko 250, za ostatak je bilo moguce uzeti RAM, hard cd... dakle mogu da se slozim da je 2000 bilo moguce uzeti komp za 1300 maraka uz neki slab monitor.

99' bi verovatno bila sklopljena neka k6 ili k6-2 @ 300 Mhz kombinacija za slicne pare uz intel 740

98' neki MMX klokovan na jedno 220+ MHz mislim da je kostao kad se sve sabere oko 1500-1700 DEM sa nekim monitorom.

U ono vreme monitori su znacajno ucestovali u ceni recimo 97' philips 14 ica je bila oko 450 ili c serija za oko 400 (cuveni monitori koji rade na 56Hz u 800*600), ali je zato vec philips 15 ica bila 700 DEM, za utehu, DTK 15" krseva je bilo vec za 550 DEM.
 
Jako bitno je kad 97-e. Inace 97-a je pocela kao godina Pentiuma, sredinom godine izasao je MMX, a krajem godine pojavio se PII 266, tako da ne kazem da nije bilo moguce krajem 97-e uzeti taj komp za te pare, verovatno jeste (mada sa kojim monitorom?).

I da znam i licno ljude koji ne kupuju igre kad se pojave, mnogo ljudi radi tako, vecina cak, sta ti mislis da se oni razbacuju parama, kao sto 8800 GTX cini manje od 2% prodaje Nvidie, tako i igre koje se prodaju za 60$ ne cine vecinu trzista. Upravo zato danas obaranje cena pocinje mnogo pre pomenute 3 godine, vec posle 6 meseci ide prvo snizenje cena.

Nego, ovo je vec otislo van teme, posto tema definitivno nije koliko je nekad kosta hardver (kao da je to bitno)...
 
Septembra 1997, monitor je bio Samsung 14" S3, koji je ubrzo zamenjen Dawoo 15" 511X (ne znam koliko meseci posle), za ako se dobro secam, a secam se uz doplatu od 120 maraka.

Pa naravno da je otislo van teme i to najvise zbog tvojih tvrdnji, da smo mi sada stari i ne znamo sta je dobra igra, e pa vidis, pre 2-3 nedelje, sam odneo drugaru Fallout1 iz ciste *******cije, kazem mu instalirj zauzima samo 650mb, on je nikada nije igrao, pocesmo da igramo ja da mu objasnjavam ono itd. ono je i dan danas vraski dobra igra i sa nekim elementima u ono vreme koje danasnje igre nemaju, e sada ako je tebi to sve isto onda mi stvarno vise nemamo o cemu da raspravljamo, a pogotovu zato sto dajes dezinformacije i netacne podatke i za cene racunara i za ponasanje igracke industrije na Zapadu, i najvise zato ste ne prepoznajes temu i ono o cemu mi pricamo, i kad budem jos stariji znacu i dalje sta valja, a sta ne valja, i necu da verujem praznim reklamama i ocenama kvazi strucnjaka.
 
Poslednja izmena:
2000 je za oko 1300 DEM mogao da se uzme pristojan komp recimo

Celeron 400@500+, BX ploca ABIT/MSI isl 500 DEM Voodoo 3 oko 250, za ostatak je bilo moguce uzeti RAM, hard cd... dakle mogu da se slozim da je 2000 bilo moguce uzeti komp za 1300 maraka uz neki slab monitor.

99' bi verovatno bila sklopljena neka k6 ili k6-2 @ 300 Mhz kombinacija za slicne pare uz intel 740

98' neki MMX klokovan na jedno 220+ MHz mislim da je kostao kad se sve sabere oko 1500-1700 DEM sa nekim monitorom.

U ono vreme monitori su znacajno ucestovali u ceni recimo 97' philips 14 ica je bila oko 450 ili c serija za oko 400 (cuveni monitori koji rade na 56Hz u 800*600), ali je zato vec philips 15 ica bila 700 DEM, za utehu, DTK 15" krseva je bilo vec za 550 DEM.

da, ovo su pravi podaci.
99-te sam ja kupio belinea 103020 17" CRT za oko 400 i kusur DM ViewSonic su bili nesto vise, skoro 500dm.

pocetkom 2001-ve sam uzimao kompove za igraonicu. 8 masina duron750, chaintek aja2 maticne, 128mb ram-a, 20GB hdd i creative annihilator ddr graficke, belinea 103035 17" CRT, bez optike, bez FDD-a. 1200dm je bio komad (sa monitorom)
 
Crysis nije samo grafika

Ma sve se to danas sablonizira i radi po jednoj te istoj formuli. Daj dobru grafiku i fiziku, a prica i gameplay su tu samo da drze vodu. Razvojni timovi vise ne namecu svoje vizije i ideje. A godine tu nisu bitne.
Mislim dovoljno je pogledati u Crysis temu gdje je svaki treci komentar "koja voda ili gledaj kako se lisce pomijera". A nikom ne smeta cinjenica sto detalje moraju staviti na medium, i sto im igra radi na 20 frejmova, ili sto je mogu preci za 6 sati?

Dali se evolucija igara treba kretati u tom smijeru?

Da je igra kratka - nije ! Da je mogla biti duza - jeste! Meni je bilo poezija igrati crysis... kad sam vidio da se moja ideja da dohvatim explozivni buric, izbacim ga prema tenku uz maximum strenght i pucam u vazduhu u isti da explodira tacno kad dolazi do tenka realizuje iz prvog puta ,vristao sam od odusevljenja!!!A narednih 5 puta mi to nije poslo za rukom...crysis mi se dopao po vise osnova ali da ne naglabam sad o tome ,tema nije crysis...kome inace ide ogroman minus zbog hardverske zhtjvnosti ( uaaaa !!!pi !!! majku vam ****m programeri!!!) ,moglo se to mnogo bolje optimizovati uz male kompromise, ali Nvidia i Intel su to iza kulisa isfinansirali...
Veliki sam protivnik "BUY OBEY" drustva u kojem zivimo ,ali dok smo mi takvi kakvi smo ,krvavo cemo placati igranje...

COD4 sve pohvale ,bolje je optimizovan od dvojke ,a pruza odlican ugodjaj...

A i ostaralo se vise,sto veli neko gore ,ukus se istancao ,nema se vise zivaca za mediokritete i na filmu i u muzici ,pa eto ide sve nekim takvim putem...
 
1. necu ni da pocinjem o tome kako bi sve igre danas mogle da se naprave za daleko slabije GPU, a da se sushtina igre ne promeni, ali avaj, to se radi zbog monopolizacije i para, kako bi ljudi kupovali Hardware.

Video igre su zapravo i pokrenule razvoj hardvera u ovolikoj meri!

2. dalje, da poludi chovek, shto te svaka nova igrica odma posle character customisation-a stavlja direktno u shorku, frku, neprijateljsku bazu, i ne znam ni ja shta... Gde je onaj stari osecaj, kad pokrenesh igru, pa izaberesh lika, pa odesh u shop sa svojih 1$ i gledash shta bi koristio sve da imash vece pare, odesh do nekog wise guy-a i za to vreme nauchish da "hodash u igri", ubijesh tri NPC-a u prvih sat vremena i slichno.

Na koji tacno zanr mislis? Ne mozes da generalizujes

3. poistovecivanje rasa i polova - ne znam za vas, ali meni je najjadnije bilo shto u GTA 3 zamenishe pravog "boss-a" Tommy Vercetti-ja sa crncem u sledecoj ekspanziji

:zgran: Tommy Vercetti se nije pojavljivao u GTA III vec u GTA:VC. GTA:SA nije ekspanzija

ubilo svaku draz. napomena da ja nisam rasista, ali igra je mafijashka, kako je dobar fazon bio u Vice city, tako je ochajan u San andreas, jer mafijashi su italijani, a crnci (iz americhkih street gang-ova) su olosh. najgori

Degustus non disputandum est. Fazon je isti, grafika u igrici je to sto stvarno nervira.


A trpanje zena u igre mi tek posebno ide na ^*$^% ... sve neke uber heroine, jedna zena fizicki jacha od 6 mushkih odjedanput, sve RPG igre daju mushkima i zenama iste atribute, samo je visual razlika, i sve , ama bash sve su izvajane, ko sa modnih pista da su sletele.

Opet zavisi od igrice do igrice. Zenske u igricama su tu da bi i lepsi pol kupovao te igrice. Tj. da bi se lakse poistovetile sa junacima igre.

4. iskljuchivo WASD kontrole. ja evo, nisam neki strashan gejmer, ali dok smo igrali quake 3, i unreal, igrao sam protiv mnogo jakih likova, a bio sam najbolji u kraju, slichno i za CS - a koristim arrow kontrole. i da bi ih podesio, moram da promenim sve ostale jer prozivodjach nije ostavio opciju za to. znam da nas ima malo, ali ima nas ... :S

I ja igram na strelicama, ali u 99% igara mozes da promenis kontrole, a to je posao od 2~3 minuta.

5. Poboljshana rasa, izmenjeni geni i slichno - zashto ja moram u svakoj igri da vodim lika kojem je pentagon kopao po mozgu prethodnih 30 godina, i ne znam ni ja shta. sve da bih imao neke dodatne moci u igri. Sve to vodi do linearnosti, iz razloga shto, ako sam ja uber lik, predodredjen da izubijam celu protivnichku ekipu - ja tu do jaja izgubim draz u igri.

Dve reci: Solid Snake

6. tezina - oce li neko napraviti igru koju ne moze da predje svako ? Lichno nisam igrao Bioshock, samo instalirao, ali klinja iz moje zgrade, koji redovno padne na tri stepenice kad ulazi - preshao bioshock ?!?!? izem ti igru ... secam se onomad, wonder boy in monster land i Wonder Boy III: Monster Lair - nije mogo da predje svako. i kad dodjesh do zadnjeg nivoa, i ubacish zeton, a ono nema continue :p

Opet zavisi od zanra do zanra. P&C igre (sto novije, sto starije) ne verujem da svako moze da zavrsi. Broken Sword serijal npr...

shta bi vi promenili, i shta vas nervira u danashnjim igrama ?

Sto se tice nerbviranja: orjentisanost samo na jednu platformu (sta bih dao da izadje Tekken 5 za PC), cene, bagovi.
A sto se tice menjanja: sto bi rek'o Cola... Ja tu nebi nista dir'o!
 
@mare - ti kao da govorish u ime obozavalaca gejmerske hiper industrije.

1. Netachno je izjaviti da je u pitanju prerastanje, i nostalgija, jer u srbiji gde dan posle izlaska igre ja mogu da skinem torrent bez ikakvih problema - ja ipak igram starije igre. Crysis je za men full promashaj, kao i vecina FPS-a koji izlaze za "neverovatni DX10" koji je, btw, totalno nepotreban, jer ja lichno nisam primetio razliku u Bioshock-u sa dx9 i dx10 kartama. i nemoj mi prosipati prichu "kako ce pravi gejmer da vidi razliku", jer meni zaista u igrama nije potreban odsjaj vode i lisce, i senka neke zgrade, tu upravo lezi poenta -

2. nije mi jasno kako ti, i ljudi koji podrzavaju tvoj stav niste svesni da je upravo ta trivija koja "odushevljava" razlog za uzimanje para narodu, od strane velikih kompanija. na NFS serijalima, jedini put kada sam ja zaista primetio odsjaj svetla na vlaznom asfaltu, je kada sam taj efekat ukljuchio, i rekao - woooow. i to je to. posle sam samo igrao NFS. a Budzevine hardvera i softvera, kao naprimer - preuranjeni DX10 su tu da bi se ljudima prodale - igre, i hardware.

3. Pricha je bitna, zaboga! jel neko obratio paznju na chinjenicu da 90% igara spada u sledeci zanr - ti si genetski modifikovani super lik. neko te neshto zavrnuo, ili tvoju firmu, koja je sasvim moralno korektna, iako se bavi proizvodnjom oruzija, genetikom u podrumima, poseduje milione, i kljuchna je za opstanak planete ? Meni je MGS1 u zanru akcije daleko bolji od svega shto trazi 600evra konfiguracije minimum, a isto tako, NWN1 koji pleni prichom, i bez obzira na blagu linearnost, mnogo je vishe user frendly od novih igara gde sve zavisi od adrenalina i misha koji koristish.

4. Niko nece za koju godinu kukati kako je Crysis bio ekstra. a evo i poredjenja -

Transformers je ove godine punio bioskope. super. ali za 5 godina, Kum, i Pulp Fiction ce da se pamte, dok Kung fu roboti u obliku aviona i kamiona nece.

tako isto - Quake ce medju zivim gejmerima da se pamti, kao shto ce se pamtiti i Diablo2 (2000), C&C i tako dalje ...

5. ovo je pitanje - objasni mi, kojom logikom ti je tok vremena jedini referent u kvalitetu igre ?

98 je meni fudbal bio lepshi nego danas, a cesto i utakmice holandije iz 89, kada je nastao izraz "total football"

ove godine nisam odgledao ni jedan ekstra film, za razliku od 2004, na primer

tenis je bio bolji sa samprasom, nego sa federerom.

zashto mislish da je u igrama drugachije ?
 
Šta ste se okomili na Mareta koji qrac, čovek em se ne loži na grafiku, em je tek nedavno uzeo C2D i ljudsku grafičku karticu... ko ovde spominje primanje na Transformerse, DX10 mod u Crysisu i slične gluposti, aman? Igrao sam se i ja pre skoro deset godina mnogo više nego danas (i iznajmljivao po pedesetak naslova iz CD kluba preko leta), pa se ni za koje pare ne bih vratio u to (kompjutersko) vreme. Kompjuteri su bili spori, hardver je bio skup, igre su bile ružne, nabio sam golemu dioptriju ispred katodnih ekrana.

To se u psihologiji zove projekcija, ili što je babi milo to joj se i snilo. Ne guraj sagovorniku svoje misli u usta!

I najzad, evo liste prošlogodišnjih vrhunskih naslova (samo za PC) koji su daleko od promašaja ma šta koji ziloti pričali:

BioShock
Call of Duty 4
S.T.A.L.K.E.R
Unreal Tournament 3
Tomb Raider Anniversary
NWN2: Mask of the Betrayer
The Witcher
World in Conflict
C&C 3
Supreme Commander
Medieval 2: Total War Kingdoms
HoMM5: Tribes of the East
Europa Universalis 3
Test Drive United
Guild Wars: Eye of the North
WOW: TBC
PES 2008/FIFA 08
Sam and Max: Season 1
Portal

Loša godina, jel tako? Jeste, al malo sutra. Kome se ne sviđa, nek se vrati u '98 kad je sve bilo bajno. Da ne iskoristim malo teži izraz za ispraćanje. Prosto - smarate, gušite i sa tim penzionerskim rezonima kod čitaoca izazivate želju za zabadanjem u facu. Mora da ste teški smarači i u realnom životu. A sve po pravilu ljudi koji najviše kukaju za "starim dobrim vremenima" furaju dualcore procesore i najjače grafičke. Pa bato, prodaj to, kupi P2 i cepaj Fallout po ceo dan, pusti ostale da gledaju kako vreme protiče, bez obzira da li se menja na bolje ili na gore. Ili upali nešto od tih starih igara na novoj mašini pa gledaj hladne glave kako je megadobro i odlično. Zadnji put kad sam upalio AvP 1, što je bilo nedavno, gledam i krstim se na šta sam se nekada štrecao. Undying ne smem ni da pomislim da instaliram, zadnji put kad sam hteo da se podsetim Decka 16 u UT, umalo ne zaplakah.
 
Poslednja izmena:
Ni u ludilu ne bi smeo da poredis produkciju iz 1998. u odnosu na 2007. Danas se igre mnogo vise stancuju nego onda.

A opet, 1998. imao si bisere poput :

Unreal
Thief: The Dark Project,
Tom Clancy's Rainbow Six,
Shogo,
Half Life
Sanitarium
Grim Fandango
Need for Speed III: Hot Pursuit,
TOCA: Touring Car
Baldur's Gate
Popolous
Starcraft
Oddworld Abe's Exoddus
Sin
Dune 2000

Primecujes li koliko naslova sa liste iz 1998. ostaje legendarno, a koliko ce igara sa te liste koju si ti naveo ostati zapamceno? Ja cu ti reci ... Nabrojaces ih na prste jedne ruke, i to bez da se guraju.
 
Da da, Populous i TOCA su sigurno reperi u bilo kakvom poređenju upravljačkih simulacija i trka... daj molim te, sa te liste danas se priča samo o sledećem:

Thief: The Dark Project,
Tom Clancy's Rainbow Six
Half Life
Baldur's Gate
Starcraft

Ovog ostalog sećamo se samo ja, ti i slični koji su igrali sve što im padne pod ruku.
 
Da da, Populous i TOCA su sigurno reperi u bilo kakvom poređenju upravljačkih simulacija i trka... daj molim te, sa te liste danas se priča samo o sledećem:

Thief: The Dark Project,
Tom Clancy's Rainbow Six
Half Life
Baldur's Gate
Starcraft

Ovog ostalog sećamo se samo ja, ti i slični koji su igrali sve što im padne pod ruku.

Haha, mislim stvarno ga pretera. Pa i da se slozim sa tvojim izdvajanjem samo ovih 5 naslova, a ne slazem se, u 2007. nemas da izdvojis nijednu igru takve tezine kao sto je tih 5. Znaci najprostijom racunicom, 1998. godina je za PC gaming bila 5 puta bolja od 2007. Mozda i 6, Unreal ja ne zaboravljam :D
 
Poslednja izmena:
Ljudi, pocelo je od toga sto covek ne moze da igra na WASD, i sto ne voli zenske likove... a otislo je u...

Koliko vidim jedino je Voodoo procitao moje postove i shvatio sta sam hteo da kazem.

I ja imam Mame sa par CD-ova ROM-ova, imam Glide emulator i povremeno provrtim neke starije naslove recimo NFS2SE, i to je OK. Ali samo neralan covek moze da kaze da se najbolji FPS, RPG, RTS, voznja, akcija, akciona-avantura, multiplayer MORPG itd nije pojavio u zadnjih 24 meseca...

I for the record sve cene hardvera koje sam gore ispucao su 100% tacne iz tog vremena... ko ne veruje sta da mu radim.

Ja vise u ovoj temi necu nikoga da ubedjujem niusta. A poredjenje muzike/filmova sa igrackom industrijom je kao poredjenje industrije proizvodnje banana sa industijom proizvodnje automobila.

I for the record Transformersi ne postoje od juce, ko ne zna serijal na osnovu koga je snimljen film postoji vise od 15 godina i spada u legendu, zato je i nastao film.
 
Haha, mislim stvarno ga pretera. Pa i da se slozim sa tvojim izdvajanjem samo ovih 5 naslova, a ne slazem se, u 2007. nemas da izdvojis nijednu igru takve tezine kao sto je tih 5. Znaci najprostijom racunicom, 1998. godina je za PC gaming bila 5 puta bolja od 2007.
Ajde onda naslov po naslov, kad već teramo mak na konac:

Unreal - niko nije mogao da ga igra u startu, posle je došao UT i pojeo ga. A i inače je prošao isto kao single player komponenta Quakea 2
Shogo - osrednja pucačina, interesantna samo zbog manga šmeka
Sanitarium, Grim Fandango - da pitaš dosta ljudi koji su obrnuli Siberiju i slično novijeg datuma, nemaju pojma šta je
Need for Speed III: Hot Pursuit - meni inače omiljeni deo celog serijala, a klinci misle da je NFS počeo Undergroundom 1
TOCA: Touring Car - lol
Popolous - niko se ne seća
Oddworld Abe's Exoddus - nabroj još neku igru sličnog izvođenja
Sin - mediokritet bio i kad je izašao, jedini plus žena sa velikim poprsjem
Dune 2000 - pojeo ga C&C i Red Alert

Dakle, šta nije jasno?
Ja tebe ne pokušavam da ubedim da je '98 bila slabija od '07, jer to tek vreme treba da pokaže, ali da je "5x jača", apsolutno nema teorije. Niti nekog kome je sad zenit PC igranja (zbog godina) interesuje šta je bilo '98, ko što je i meni u periodu '99-'01 apsolutno sevala paja šta se igralo '94 na PC-ju.
Mada sam zabrinut šta će biti ove godine, ne verujem da će se pojaviti neki singleplayer RPG kalibra dva prošlogodišnja vrha.
 
Poslednja izmena:
@_voodoo, odlicno sada si lepo pokazao u koju interesnu grupu spadas, i s tobom kao i sa tvojim drugom nema razloga da se bilo sta vise komentarise, jer ako neko ne vidi nesto dzaba mu mozes pricati i po ceo dan.

Sa ove tvoje liste cu samo da uzmem kao primer PES2008, igra kojom su glupi, ali gramzivi Japanci pljunuli na sve ono sto su godinama ranije pravili i radili, i koju sam posle par dana (iako godinama pratim taj serijal) obrisao. Fifa08, nisam video ali vec unapred znam kakva je to igra, kako izgleda, kako je animirana, i gde su sve pogresili kod imenovanja igraca.

Ali blago tebi, i tvojoj grupaciji (vi ste ciljno trziste na to mislim), jer za vas ima dobrih igara koliko hoces.

PS/ S ove tvoje liste ima dobrih igara, ali ova 2007. je prakticno izuzetak, jer iz 2006. sem NWN2, i jos par igara(kojih se takodje ne secam, evo ne mogu da nabrojim, pitanje da li ih je i bilo) ne secam se ni jedne dobre igre?
Njagore je sto ti i uz te neke koje valjaju stavljas i one koje su sund totalni, to me zabrinjava jedino.
 
Poslednja izmena:
Ajde onda naslov po naslov, kad već teramo mak na konac:

Unreal - niko nije mogao da ga igra u startu, posle je došao UT i pojeo ga. A i inače je prošao isto kao single player komponenta Quakea 2
Shogo - osrednja pucačina, interesantna samo zbog manga šmeka
Sanitarium, Grim Fandango - da pitaš dosta ljudi koji su obrnuli Siberiju i slično novijeg datuma, nemaju pojma šta je
Need for Speed III: Hot Pursuit - meni inače omiljeni deo celog serijala, a klinci misle da je NFS počeo Undergroundom 1
TOCA: Touring Car - lol
Popolous - niko se ne seća
Oddworld Abe's Exoddus - nabroj još neku igru sličnog izvođenja
Sin - mediokritet bio i kad je izašao, jedini plus žena sa velikim poprsjem
Dune 2000 - pojeo ga C&C i Red Alert

Dakle, šta nije jasno?

Mislim da ti je sve objasnjeno mojim prethodnim postom... Sta tebi tu nije jasno?

I ne razumem sta si ovim komentarima hteo da kazes? Kakve veze UT ima sa Unreal? Dve potpuno razlicite igre ...
Shogo je u ono vreme bio kvaliteta recimo UTIII, ili TR:A
Sanitarium i Grim Fandango su igre koje nisu krive sto ih mladji narastaji nisu igrali, komentar je bezveze, i vise su uticaja imale na gaming populaciju nego sto je to imala navedena Syberia.
Za NFS III si dovoljno rekao, i samo da dodam, isto sto i za Grim Fandango i Sanitarium, nije igra kriva sto je izasla 1998. :)
TOCA je otprilike pandan tvojim navodima za FIFU i PES, igre koje nista novo nisu donele, pogledaj komentare ljudi koji to igraju ...
Populousa se mozda ti ne secas ...
Sta si hteo da dokazes sa "Oddworld Abe's Exoddus - nabroj još neku igru sličnog izvođenja" ?... Fenomenalna igra koja ce ostati zapamcena u istoriji PC gaminga ...
Poslednje dve imaju snagu kao i HOMM5 ili Portal, dakle trla baba lan, nista... Bilo pa proslo....

Poenta je da je 1998. ipak mnogo upecatljivija nego ova 2007. koja je za nama, sto ne znaci automatski da u 2007. nije bilo dobrih naslova (obicno se na ovom forumu sve tumaci crno/belo), ali bespotrebna je i bespredmetna prica koju si sam zapoceo, odnosno, ono sto si rekao ne pije vodu ...
 
opet raspravljate o ukusima....Kako vam ne dosadi ?

meni je recimo sa tog spiska iz 98 dobar jedino starcraft.

Abe's Exodus mi je bila najgluplja igra koju sam ikada igrao (iako je bila simpaticna i veoma dobra graficki)

TOCA - lol

Populous je onako...sta znam...

Unreal - glupa igra skroz, kao i nastavak. UT je druga prica, i on je bio relativno glup, quake 2 je mnogo bolji :d

sad posto vec vidim da neki oce da me zavale u facu, moram da prekinem i da kazem da sam ovo napisao cisto da vidite kolko se ukusi razlikuju.

Ili pricamo o trend seterima bez predrasuda i uplitanja licnih afiniteta, ili ne pricamo uopste. Sobzirom da ne mozemo da pricamo bez licnih predrasuda... :)

:wave:

PS. THIEF ?!?!?!? G-stein-e zaboga ! :D
 
@mare - ne karikiraj ono shto sam prichao. nije "pochelo" sa navedenim, vec su to neke od stavki koje meni smetaju.

@voodoo - kad si vec spomenuo FPS horor efekat, odma da ti kazem da si tu u pravu, jer je za posebno te stvari grafika itekako odgovorna. ali samo u FPS. ja ti garantujem da je Resident evil2 strashniji od svega danas shto izlazi.

ovde je nekima teshko da skapiraju poentu - igre gube na kvalitetu zbog akcentovanja grafike i stvari na koju se deca loze, dok je sve manje bitna pricha, i mashta upotrebljena u sklopu character/levels.

i Upravo, kako reche flight - od svih igara koje si nabrojao, NWN2 je neshto shto ce se pamtiti, iz razloga shto je igra zasnovana na daleko kompleksnijim pravilima od ostalih (DnD) a upravo je to jedina igra iz tvoje liste koja nije pravljena radi forsiranja novih hardverskih komponenti.

AVP1 mozda nije da se use*es u gace, ali zato je jedinstvena igra u pogledu kontrole predatora i aliena, i isto tako, bez puno grafichke zahtevnosti, smatram da su nivoi vishe nego zanimljivi, i fenomenalno zamishljeni, pogotovo kada igrash predator story

edit: Gx-x , zaboga tebi, ako cemo da se vodimo arshinima gro populacije, Thief je vishe nego dobra igra, zakopa svoju izjavu sa ovim zadnjim
 
Poslednja izmena:
opet raspravljate o ukusima....Kako vam ne dosadi ?

meni je recimo sa tog spiska iz 98 dobar jedino starcraft.

Abe's Exodus mi je bila najgluplja igra koju sam ikada igrao (iako je bila simpaticna i veoma dobra graficki)

TOCA - lol

Populous je onako...sta znam...

Unreal - glupa igra skroz, kao i nastavak. UT je druga prica, i on je bio relativno glup, quake 2 je mnogo bolji :d

sad posto vec vidim da neki oce da me zavale u facu, moram da prekinem i da kazem da sam ovo napisao cisto da vidite kolko se ukusi razlikuju.

Ili pricamo o trend seterima bez predrasuda i uplitanja licnih afiniteta, ili ne pricamo uopste. Sobzirom da ne mozemo da pricamo bez licnih predrasuda... :)

:wave:

PS. THIEF ?!?!?!? G-stein-e zaboga ! :D

Ne govori se ovde o licnim ukusima, vec o cinjenicama. Gomilu tih igara ja nisam ni odigrao, ono sto sam igrao jesu Unreal, RS, Thief, cak ni HL nisam igrao (tada sam imao neki problem sa drajverima koji nisam znao da resim, i odustao), i molim te Marko ne uleci bezveze, ovi komentari su ti losi koliko i iscasenje kolena koje imas. Bez potrebe komentarises.
 
Koka Kola ostaje, svaki ukus soka Takovo vremenom ode. Pa opet, svaki Takovo sok je bolji od Koka Kole.

Isto tako, filmovi sa Dženom Džejmison ili Džil Keli blage veze nemaju. Kada vidim šta danas rade Amy Reid, Tory Lane, Lacey Duvalle, Gianna Michaels, Lela Star ili Gina Lynn, smešno deluje sve pre njih, čast izuzecima. Nijedna od njih neće postati poznatija od prvih pomenutih, a svaka je bolja 10 puta, i bolje "glumi" i fizički je lepša.



To što su neke igre (p)ostale poznate nema veze samo sa kvalitetom, već i sa nekim drugim stvarima, kao što su zasićenost tržišta igrama sličnog žanra, potreba za nekom igrom, ulazak u do tada prazan prostor, napredak hardvera, efekat susretanja sa nečim po prvi put i tako dalje. Što ne znači da neka igra posle nekog vremena nije nadmašila nekadašnju legendu, nekada i dobrano. Uostalom, ko danas ne vidi ništa u igrama ni ne treba da se igra. Samo mi nemojte popovati kao gore da je Crysis industrijalizovano đubre koje nije napredovalo od Dooma. Ko ne vidi konstantan napredak u onome što je najbitnije za FPS - napucavanje, AI, dizajn, otvaranje novih mogućnosti ukidanjem sistema spawnovanja, veliki otvoreni nivoi koje omogućava unapređen hardver, daleko veća pažnja posvećena priči i sitnim detaljima - taj ni ne treba da ga igra. Obratiti pažnju da grafiku nisam ni pomenuo. Takav lik neka instalira Duke i juri zeleni pa plavi pa crveni ključ. Ionako je isto, zar ne?

Tako su Čajkovskom i Mocartu popovali da su Borodin, odnosno Hajdn već sve odradili i da oni nemaju tu šta da vrdaju levo-desno...Naravno, popovali su i mnogim drugim autorima isto, koji ove zaista nikada nisu nadmašili, ali se ipak poneki Figaro oženio pa zasvirao Čarobnu frulu pored Labudovog jezera, kažu u Uvertiri 1812.
 
Poslednja izmena:
Dao sam komentar zato sto raspravljate o ukusima (opet). TOCA je krsh nad krshevima, to je cinjenica, sto si pomenuo tu igru ? Abe's Exodus ? Sta je sa time ? zasto si to pomenuo ? Sta je ta igra donela igrackoj sceni ? Znas sta ? NISTA ! Nekom se svidela, nekom ne. Ja sam zaboravio da ta igra postoji, a recimo nisam zaboravio exodus 3010, elite frontier, i tako neke kultnije naslove i mnogo starije. Nisam zaboravio sensible soccer ni vremena gde je maltene svaka igra koja izadje za amigu bila dobra, dopadljiva i nije bila toliko stvar ukusa i afiniteta.

Rekao si coveku da je 98-ma bila 5x bolja od 2007me i naveo te naslove koje si naveo, po meni - dve tri su donele neki pomak, bile nesto revolucinarno, ostalo je limunada. Ima mali milion takvih igara i danas, samo niko ne obraca paznju na njih. A sto se mog licnog ukusa tice, od tih sto si nabrojao dve su dobre ostale su kompeltni krsh i iscasene ko i moje koleno :D

I zato sam komentarisao. Ti si se sad nasao prozvanim zato sto ti se unreal svideo, a ja ga popljuvao, sorry ali kazem ti, samo sam ti predocio da je to stvar ukusa. Da je Unreal setovo neki trend i da je bio jako dobar imali bi bar 3 klona na tu tematiku, a nemamo ni jedan. top 3 igre iz 2007 su po meni 10x bolje od bilo kog unreal-a...

Bolje da si pomenuo Worms, Freespace, starwars, Descent, Blood, Duke Nukem, heroes of M&M, Civilization, NFS-SE, Tomb Raider itd. to su trend seteri, igre koje su donele nesto novo, kojih ce se svi setiti i koje smo skoro svi igrali (mi stariji) Od onih sto si nabrojao vrede starcraft, dune, RS i HL, njih bi i ja nabrojao, do duse RS se nije bas svima svidjao niti su svi hteli to da igraju ali je trend seter svakako.
 
sve sve ali poredjenje mocarta i hajdna sa igrama je previse pretecionzno....

igre su sve blize uslovno recenom plitkom coveku kojem je racunar samo zabava i podrazumevace sve manju upotrebu sposobnosti imaginacijetj upotrebu maste... dakle igracete interaktivne filmove koji ce biti nemastoviti kao sto je holivud danas... neki ce biti zadovoljni, tj vecina, a neki bogami i nece... end of story prezvakana prica sto hiljada puta...
 
Poslednja izmena:
igre gube na kvalitetu zbog akcentovanja grafike i stvari na koju se deca loze, dok je sve manje bitna pricha, i mashta upotrebljena u sklopu character/levels.

Tu se jedino slazemo. Ja hiljadu puta rekoh da se genijalnost jednog Prince-a i Brix-a tesko moze nadmasiti...

P.S Prvi post ti je totalno nebulozan

@all

Al' se otislo u offtopic...
 
@Filipenko, dobro sad si nam rekao sta volis od glumica i kinematografije :D
A, sada posto sve postaje bolje i bolje u svetu igara, i svetu klasicne muzike, jer evo danas 50 cent nadmasio i Mocarta i Hajdna, "Let's go to the shoping moll", sada ti meni lepo reci koje su to igre danas ili od 2001. pa na ovamo koje su bolje od:

Fallout 1 i 2, Outcast(by Infogrames), Baldur's Gate(i njegovi dodaci samo prvi deo), Giants-Citizen Kabuto, Planescape: Torment, C&C i C&C Red Alert, Warcraft 2 eto da vidimo sta ih je nadmasilo?

I bilo ko, ko tvrdi da su danasnje igre bolje slobodno nek mi navede koje su to igre, pa malo da se smejemo svi ovde (mozda sam zaboravio neku, tako da ako se neko seti moze slobodno da doda) NWN serijal ma koliko da je dobar po meni Baldur's Gate-a nije uspeo da nadmasi.

PS/ @Filipenko, vidis svaki Rauch je bolji od Koka Kole ;)

@Coola, pa i nije sada se bas fino raspravlja o datoj temi.
 
Poslednja izmena:
@voodoo: .:GoRaNStEin:. je samo rekao da lista igara iz 1998. godine ima igre koje su ušle u legendu. Potrošačko doba nudi proizvode čija se ideja i kvalitet baziraju na "here & now" ideologiji...

Sećam se da mi je negde krajem decembra drugar poslao link ka YouTube-u i isečku iz COD4. Vojnik puzi kroz travu visine 20cm (koja je vrlo retka), pored njega (na 2m, NA DVA METRA) prolazi neprijateljski tenk sa pratnjom pešadije koja broji sigurno 10-ak vojnika i niko ga ne vidi? Ako je ideja da se igra žmureći ili da igra traje 1 dan - uspešno je realizovana...

Ne sećam se takvih ispraznih detalja u igrama koje je .:GoRaNStEin:. naveo...
 
Nazad
Vrh Dno