Šta je novo?

Zimske gume

Uzgred, bila je emisija SAT sad za vikend vezano za DOT ali nisam imao vremena da pogledam, uhvatio nekoliko minuta pa pogledajte...
Generalno proozvodjaci, vulkanizeri i prodavci tretiraju gumu kao novu i prodaju je kao takvu ako je do 5g starosti i skladistena u "propisanim uslovima".
 
Koliko primecujem nema pravila što se uzdužnih kanala tiče. Jedino što je sigurno da zimske imaju one cik-cak kapilare, letnje ih nemaju a celogodisnje su nesto izmedju, imaju kapilare ali nisu cik-cak.
Broj kanala zavisi od dimenzija pneumatika, čak i kada govorimo o istom modelu... A samim tim se menjaju i performanse pneumatika...
 
A da li All season gume držati na R16 (zimske) ili R17 (letnje) felnama, odnosno da li uzimati veličinu kao letnju ili zimsku? Takođe, šta na sajtu KI znači oznaka za gumu "Magistralni put"?

Hvala za Adama, ali jako mali izbor za moje filtere.
 
@akki
Sve što si napisao u vezi računice je apsolutno tačno.
Mene samo zanima kako će mi se ta CC2 ponašati na +35 i da li će mi, tih 3-4 metra dužeg zaustavnog puta na +30 nekad zatrebati da sačuvam glavu
 
Ako tako razmišljaš, onda samo premijum sezonske gume i tačka.
A da li All season gume držati na R16 (zimske) ili R17 (letnje) felnama, odnosno da li uzimati veličinu kao letnju ili zimsku? Takođe, šta na sajtu KI znači oznaka za gumu "Magistralni put"?

Hvala za Adama, ali jako mali izbor za moje filtere.
17 će ti se malo sporije habati
 
Kako će se ponašati u letnjim uslovima smo pisali, potrazi… a kao sto rekoh svako treba da izabere u odnosu na svoje potrebe i razmišljanja, za tebe su onda svakako najbolje premijum gume za obe sezone…

edit:pretekao me Maxy…
 
Nisam mislio ništa loše niti kritukujem tvoj izbor. Samo se pitam, pitam i vas. Ja još nisam odlučio, previše mi je primamljiva ideja da ne viđam vulkanizera 3 godine, a opet me muči ovo oko letnjih uslova. Ni sam ne znam šta da radim.

Edit: ne radi se tu o potrebama nego bezbednosti. Valjda nam je svima ista potreba za bezbednošću
 
Ma ne mislim da si mislio loše, pogledaj par strana iza ili potrazi, ima nas par koji smo pisali bas o tome…

Ali evo da ponovim ukratko, za moju vožnju koja je normalna (davno više ne vozim dinamično 😂) i mog oca koji ih aktivno koristi razlike u realnoj upotrebi nema. Jeste meksa na većim temperaturama pa samim tim i nešto bucnija nego premijum letnja ali to su nijanse. Tih par metara sto je po testovima upadaju u kategoriju šta bi bilo kad bi bilo i ja ne mogu da živim tako da stalno razmišljam o tim jedan u milion situacijama( u tom slučaju bih vozio tenk), a svakako mi je bezbednost bitna…

Odnosno, smatram da realno ni najmanje nije ugrožena bezbednost koriscenjem premijum as guma u odnosu na sezonske.
 
Tih par metara, pisali smo 100x ovde, je mozda razlika izmedju iznad ili ispod trave.
To je ono sto placas kod premium klase, situacija kada ona dolazi do izrazaja! To ti je neka vrsta osiguranja, uz postovanje propisa ali sta kad drugi ne postuju propise i imaju celave gume koje se zaustavljaju 10-15m posle tvojih. Nema tu gradska ne gradska voznja, vozim malo, vozim do prodavnice, vozim do coska! Nema sta da razmisljas, 100-200 evra vise ukupno za premium klasu ne bi smela da bude tema za diskusiju medju ljudima koji u svojim kolima voze porodice ali i sebe.
Zamislite na koje cete sve gluposti baciti 100-200 evra u 4 godine, pljuge, alkohol, kladionice, Netfliksovidiznijimaxovihbovi, 49ti par patika, najnovije seksualno pomagalo u obliku flegship mobilnog itd itd...
 

Занимљиво за погледати, посебно за нас који смо (пре)оптерећени DOT ознакама.
 
^ Prežvaka priča već hiljadu puta. Jest guma nova nakon 5 godina stajanja, kako da ne!
A uvek ima napomena "ako su skladištene u odgovarajućim uslovima".
Otkud ja da znam da li su skladištene u odgovarajućim uslovima. Otkud ja da znam kako i gde su ih čuvali tih 3,4,5 godina
 
Otkud ja da znam da li su skladištene u odgovarajućim uslovima. Otkud ja da znam kako i gde su ih čuvali tih 3,4,5 godina
Ovo je najveci problem prilikom kupovina pneumatika uz pitanje kako ce ti tretirati isti na tehnickom pregledu posle 2-3 godine, cak i ako imas sacuvan racun.
Ali nemoj da mislis da nema ljudi koji ne kupuju pneumatike sa starijim DOT-om ako su povoljni - prodavci im drze cenu i onda krene ciscenje lagera, a kupci u fazonu why not...
Svakakvih stvarih sam se nacitao po forumima.
 
Од кад пратим DOT ознаке увек сам добијао гуме произведене претходне године, овде наручујем преко нета па немам могућност да загледам, проберем и сл.
 
Од кад пратим DOT ознаке увек сам добијао гуме произведене претходне године, овде наручујем преко нета па немам могућност да загледам, проберем и сл.
Imas kod manji (pre)prodavaca, nekada i kod vecih kada ciste lager, ali ne bude vise od 2g kada su u pitanju stariji modeli. (barem nisam video)
Generalno ni ja nisam naleteo kod vecih (lanaca) prodavnica da DOT bude stariji od godinu dana za novije modele.
Sa neta preko vecih retailera mi nikad nije stizao DOT stariji od par meseci -da se ogradim pricam o iskustvu kupovine u Austriji.
 
Tih par metara, pisali smo 100x ovde, je mozda razlika izmedju iznad ili ispod trave.
To je ono sto placas kod premium klase, situacija kada ona dolazi do izrazaja! To ti je neka vrsta osiguranja, uz postovanje propisa ali sta kad drugi ne postuju propise i imaju celave gume koje se zaustavljaju 10-15m posle tvojih. Nema tu gradska ne gradska voznja, vozim malo, vozim do prodavnice, vozim do coska! Nema sta da razmisljas, 100-200 evra vise ukupno za premium klasu ne bi smela da bude tema za diskusiju medju ljudima koji u svojim kolima voze porodice ali i sebe.
Zamislite na koje cete sve gluposti baciti 100-200 evra u 4 godine, pljuge, alkohol, kladionice, Netfliksovidiznijimaxovihbovi, 49ti par patika, najnovije seksualno pomagalo u obliku flegship mobilnog itd itd...
Sve to stoji, ali ovu logiku možemo da primenimo na mnogo toga. Recimo treba kupiti TRW, ATE, Texstar... Ali opet novčanik diktira...
Pošto imam i premijum AS i premijum sezonske pneumatike, sve se pretežno svodi na normalnu vožnju. A nije uvek ovako bilo. Vozilo se i na Trajalovim gumama i na Savi i na onoj staroj Winteri... Trajal je bio đubre svakako...
 
Ja sa većim autom prelazim oko 30000 km godišnje i za njega imam dva seta, jer oko 80% kilometraže je otvoren put. Iskreno za takav vid vožnje ne razmišljam o AS gumama , jer prvenstveno na dužim relacijama pri većim brzinama se dosta greju gume u letnjem periodu i zato volim da imam letnju gumu na autu. Ali zato na gradskom automobilu imam AS gume, jer to su i kraće relacije i realno male brzine.
P.S. Što se tiče zamene letnje zimske, ja to radim kod mehaničara gde i održavam auto i uglavnom se pogodi kad radim i mali servis i naravno da mi neće to dodatno naplatiti što će odvrnuti i zavrnuti 20 šrafova
 
Možda može nekome biti interesantno, premium AS guma po korektnoj ceni. Još ako se iskoristi kupon za popust, znaćete već gde, da ne reklamiram dodatno :)

1000023522.jpg
 
^ Prežvaka priča već hiljadu puta. Jest guma nova nakon 5 godina stajanja, kako da ne!
A uvek ima napomena "ako su skladištene u odgovarajućim uslovima".
Otkud ja da znam da li su skladištene u odgovarajućim uslovima. Otkud ja da znam kako i gde su ih čuvali tih 3,4,5 godina

A to je ortodoksna glupost koja se forsira poslednjih godina. Potrošačko društvo. Pisao sam više puta i opet ću ponoviti, za one koje mrzi da prelistavaju temu
- pneumatik je predviđen da trpi sunce i kišu, vrelo i hladno, abrazivnu podlogu, velike centrifugalne sile, gazi podloge svakakve vrste i hemijskog sastava i to pod konstantnim težinskim i brzinskim i centrifugalnim/centripetalnim opterećenjem i sve u roku od 24h dnevno 365 dana u godini.
A većina i dalje smatra da će mu se desiti nešto ako leži negde ušuškan. Čak i ako konstantno stoji vani potpuno izložen atmosferskim utricajima? Aha, kako da ne.
Nekada davno, dok pneumatici nisu ni bili na današnjem nivou, bar su informacije bile objektivne. U USA i dalje možete kupiti i voziti pneumatike stare više decenija jer su namenjeni za određena vozila a više se ne proizvode. I ne samo u USA, i ne samo za odltajmere za izložbe

I još, sve neki Šumaheri, refleksi kao u zmije, svi voze auto od 400-500 i više "konja", svi putevi su nam piste, čisti i glatki kao ogledalo ...
Vozite po razlokanim ulicama, sa gomilom prašine, peska, šljunka. Da izuzmemo one koji žive u Nemačkoj i Norveškoj isl a posećuju ovaj Forum :)
Potencira se kupovina premijum guma, dva metra kraće koja je ostvarila u test uslovima (da ne kažemo idelanim) značiće razliku između života i smrti. Hoće sutra malo. Značiće ako svi voze kako treba i vode pažnju o drugima, a nadrogiranih, bahatih, nadmenih i bezobraznih ima koliko hoćeš, neće te od njih spasiti ništa
Prvenstveno treba voziti bezbedno, da li je to brzo ili sporo svejedno. I brza vožnja može biti bezbedna

Treba kupovati gume shodno vozilu koje posedujete i uslovima u kojima vozite 99% vremena. Svakako i ja preporučujem bolje gume, ali o premijumu imam drugo, subjektivno mišljenje,
Ne ponaša se isto taj Continental u dimenziji od 20* čiji ste test gledali, i 17-ca koja je sada već postala budžet klasa bar u inostranstvu. Nemaju čak ni istu šaru (ovo već čisto jer nije ista gazeća površina), niiti se prave u istoj fabrici, a moguće je i da smeša nije ista.
Neki se podsmevaju onima koji voze A6 na tigricama, podsmevao sam se i ja. Ali je možda naprotiv čovek pametan i vozi kao devojčica ili kao baba (ne iz reklame tj vica). Ovo zvuči kao dvostruko podsmevanje, međutim kada razmislite te hipotetične devojčice i babe voze školski, oprezno i bezbedno. Zar ne?

Lični afiniteti i/ili ono što ljudi decidirano misle da im je potrebno, druga su priča.
 
Poslednja izmena:
^ Prežvaka priča već hiljadu puta. Jest guma nova nakon 5 godina stajanja, kako da ne!
A uvek ima napomena "ako su skladištene u odgovarajućim uslovima".
Otkud ja da znam da li su skladištene u odgovarajućim uslovima. Otkud ja da znam kako i gde su ih čuvali tih 3,4,5 godina
U kakvim god uslovima skladištena, ako nije bila pritisnuta da se iskrivi, pa da trese čitav auto, je milion puta manji stres nego kad je na autu - pa opet ko menja gume češće od 3 godine, a da ih ne potroši?

Predviđena je za nenormalne stresove, najveće koje trpi bilo koji deo na autu (sem vrha klipa eventualno). Uopšte to nije lako upropastiti skladištenjem ili transportom, iako naši majstori bez problema to uspevaju. Doktori nauka.

Rado ćapim stariji dot dobre premiumke. U većim dimenzijama se i ne prave svake godine. To uvek sveže je najlakše naći kod niže lige i manjih dimenzija što se prodaje na kile.
 
Šta znam, posle ovakvog leta malo je nezahvalno govoriti da je naša klima umerena.

Ovo leto i broj dana sa temperaturom preko 35 stepeni nije bio normalan. Sumnjam da će ponavljati često, al opet ne bih koristio vreme kao ključni kriterijum za uzimanje AS guma.

Sa druge strane, opet se diskutuje o malim marginama. Da, realno je da se većina neće naći u takvoj situaciji da će metar, dva prelomiti.
Ali opet, slično sa osiguranjem ili pomoći na putu, ako možeš (finansijski) da uradiš sve što je do tebe da sprečiš neželjen događaj, uradi to. Ako ne možeš, naravno, snalaziš se kako možeš.

Realno je da je naš standard takav kakav je, ali je isto tako realno da dajemo pare na raznorazne gluposti.
Svako treba da odluči da li bi pre dao još par stotina evra za dobre gume koje će mu služiti 3 - 5 god ili na te "sitne mesečne troškove" koji za tih 3-5 god budu 10x koliko gume koštaju.
 
Guma je kao pojas ili airbag. Možda ti nikad ne zatreba ali se može desiti da ti nekad spasi život. Pa opet niko ne razmišlja da makne airbegove
 
1732023884515.png

Apropos, uvek se setim izjave Dr.Haus-a iz istoimene serije :D
 
Guma je kao pojas ili airbag. Možda ti nikad ne zatreba ali se može desiti da ti nekad spasi život. Pa opet niko ne razmišlja da makne airbegove
Da, ali to je samo deo bezbednosne priče. Koliko ljudi se vozi novijim i stvarno bezbednim automobilima, a koliko u modelima od pre 15-20 godina, ili u novijim Dačijama, koje na tom polju zaostaju 10 godina.
Naravno da treba birati gume minimum srednje klase ali je izbor automobila bitniji. Bolje je voziti se u nekom Volvo S/V/XC modelu, sa gumama srednje klase, nego u 15 godina starom Puntu sa Alpin 6.
 
Šta znam, posle ovakvog leta malo je nezahvalno govoriti da je naša klima umerena.

Ovo leto i broj dana sa temperaturom preko 35 stepeni nije bio normalan. Sumnjam da će ponavljati često, al opet ne bih koristio vreme kao ključni kriterijum za uzimanje AS guma.

Sa druge strane, opet se diskutuje o malim marginama. Da, realno je da se većina neće naći u takvoj situaciji da će metar, dva prelomiti.
Ali opet, slično sa osiguranjem ili pomoći na putu, ako možeš (finansijski) da uradiš sve što je do tebe da sprečiš neželjen događaj, uradi to. Ako ne možeš, naravno, snalaziš se kako možeš.

Realno je da je naš standard takav kakav je, ali je isto tako realno da dajemo pare na raznorazne gluposti.
Svako treba da odluči da li bi pre dao još par stotina evra za dobre gume koje će mu služiti 3 - 5 god ili na te "sitne mesečne troškove" koji za tih 3-5 god budu 10x koliko gume koštaju.
Raznorazne gluposti su stvari koji život čine lepšim i nikada ne mogu biti stvar racionalnog izbora. Izduvni ventil koji svako ima. U suprotnom bi mnogi na psihijatriji završili. Zato prestanite više navoditi ovo kao izgovor za bilo kakvu drugu polemiku.
 
Nazad
Vrh Dno