Šta je novo?

Zimske gume

Ma kakvi, ne uzimam kung fu gume. Na dzipu imam nove Michelin Latitude Cross, drugi put za redom ih uzimam. Bukvalno, ne znam gde se nisam popeo sa njima. Blato, sneg, kiša, ne oseća. Malo je bucnija kad se vozi po auto putu ali ***. Zato me i brine malo ova Wintera, ne znam sta da očekujem.
 
Po mokrom je najlosija i tad sa njom treba najvise voditi racuna, mada kada su nove uopste nisu lose. Moje neko iskustvo je da su ok dve sezone, posle toga dolazi do drasticnog pada performansi.

Vidim da neki pominju da nema veze granica od 7c. Bas zbog ljubitelja letnjih guma ovih dana gledam skijanje.
 
Pozdrav svima. Vozim Tucson-a treće generacije i došlo je vreme za zamenu guma, s obzirom da su i letnje i zimske prilično stare. Imam dva seta felni, letnje R17, zimske R16, ali sam u dilemi da li da uzmem kvalitetnije All Season gume i da ih ostavim na R17, ili da ipak kupim nešto povoljnije zimske, pa potom na proleće i letnje. Što se tiče vožnje, ne prelazim više od 10k godišnje, mahom po Beogradu, ali bih se sigurno zaputio i van grada, možda i na neki sneg, ali verujem da dobre AS gume to mogu da podnesu.

Ove sam snimio i deluju mi dobro: Hankook H750A KINERGY 4S² X / 225/60 R17 99H. Nisam siguran šta znači ovo na sajtu KI da su za magistralni put?

Takođe, u slučaju da uzmem AS, da li je ok ostaviti na ovim R17 ili ići na niže? Hvala.


Izvinjavam se na duplom postu (moderator može da spoji), naleteh sada i na: Goodyear VECTOR 4SEASONS GEN-3 SUV225/60 R17 103V XL, koje mogu da se nađu za 17.000 RSD.
 
Pozdrav svima. Vozim Tucson-a treće generacije i došlo je vreme za zamenu guma, s obzirom da su i letnje i zimske prilično stare. Imam dva seta felni, letnje R17, zimske R16, ali sam u dilemi da li da uzmem kvalitetnije All Season gume i da ih ostavim na R17, ili da ipak kupim nešto povoljnije zimske, pa potom na proleće i letnje. Što se tiče vožnje, ne prelazim više od 10k godišnje, mahom po Beogradu, ali bih se sigurno zaputio i van grada, možda i na neki sneg, ali verujem da dobre AS gume to mogu da podnesu.

Ove sam snimio i deluju mi dobro: Hankook H750A KINERGY 4S² X / 225/60 R17 99H. Nisam siguran šta znači ovo na sajtu KI da su za magistralni put?

Takođe, u slučaju da uzmem AS, da li je ok ostaviti na ovim R17 ili ići na niže? Hvala.

Ja sam u identičnoj dilemi kao ti, ali sam za sada bliži tome da uzmem dva seta guma pošto imam već imam dva seta Alu felni.
Moj savet ti je da samo ako ideš na AS gume, ideš na premum, recimo Michelin Crossclimate2 ili Good Year Vectra G3 koji su ovde spominjani.
 
Mislim da se previse palamudi i citajuci ovde za neke stvari ispada da svi zivimo u Sibiru i Sahari, da su gume od 20 000 din pa navise jedino dobre.
Dve sezone vozim AS Nexen Nblue 2, zimi i leti, po snegu, po vrucincinama, po najgorim pljuskovima, bukvalno reka na putu sam se spustao ka Budvi .... guma nikad bolja.
Ovde kad bi vas neko citao nikad ne bi kupio ni telefone, ni tv, ni gume 😂
 
Ja sam u identičnoj dilemi kao ti, ali sam za sada bliži tome da uzmem dva seta guma pošto imam već imam dva seta Alu felni.
Moj savet ti je da samo ako ideš na AS gume, ideš na premum, recimo Michelin Crossclimate2 ili Good Year Vectra G3 koji su ovde spominjani.
Vector
 
Mislim da se previse palamudi i citajuci ovde za neke stvari ispada da svi zivimo u Sibiru i Sahari, da su gume od 20 000 din pa navise jedino dobre.
Dve sezone vozim AS Nexen Nblue 2, zimi i leti, po snegu, po vrucincinama, po najgorim pljuskovima, bukvalno reka na putu sam se spustao ka Budvi .... guma nikad bolja.
Ovde kad bi vas neko citao nikad ne bi kupio ni telefone, ni tv, ni gume 😂

Ne palamudi se nego je ovo klasičan forum, svako ima svoje mišljenje i preference,
slažem se da će čak i low segment u 90% slučajeva i za 90% ljudi raditi posao,
ali je po meni bitno se ne dođe u po život opasnu situaciju (koja naravno ne može da se predvidi) kada premium guma može napraviti stvarnu razliku.
 
Mislim da se previse palamudi i citajuci ovde za neke stvari ispada da svi zivimo u Sibiru i Sahari, da su gume od 20 000 din pa navise jedino dobre.
Dve sezone vozim AS Nexen Nblue 2, zimi i leti, po snegu, po vrucincinama, po najgorim pljuskovima, bukvalno reka na putu sam se spustao ka Budvi .... guma nikad bolja.
Ovde kad bi vas neko citao nikad ne bi kupio ni telefone, ni tv, ni gume 😂
Dobro da si spomenuo Nexen...
Ja vec duze jurim jedan kanal (poljaci ili cesi) i ne mogu da se setim naziva dok se ne setih za Nexen gume...
Deluje mi da imaju odlicne testove i to neretko odrade recenziju posle odredjene kilometraze/sezone... Steta je samo zbog jezika i sto auto-translate ne radi uvek bas sjajan posao (mozda su sredili sada)





Btw. iz iskustva ovog nemca gen 1 je bio takodje za preporuku, ali to je posle 1 sezone voznje i 25k km,



Generalno ne znam da li su bas rangu Hankooka, jer iskustva sa Nexenom (online) variraju kod korisnika, ali svakako interesantan model i u tom nekon srednjem rangu (Fulda, Falken) ako su povoljno sigurno nisu losa opcija...
Ne znam kakva su generalno licna iskustva sa Kleber Quadraxerom 3 ali videh da je prilicno nahvaljen model u tom srednjem cenovnom rangu- doduse Kleber ima tendecija da se "uplastici" posle ~2 godine.
 
Ako sam dobro razumeo, gume koje imaju vece kanale duz cele gume bolje su za vodu, dok gume koje nemaju iste su bolje za sneg ili gresim.

1731881933700.png
1731881944495.png
 
^ Ugrubo da ali nije to jedina stvar, ima još mnogo stavri koje čine neku gumu dobru za odeređene uslove. Generalno letnja je za vodu, zimska za sneg, zato letnje imaju takvu šaru kakvu imaju
 
Ma kakvi, ne uzimam kung fu gume. Na dzipu imam nove Michelin Latitude Cross, drugi put za redom ih uzimam. Bukvalno, ne znam gde se nisam popeo sa njima. Blato, sneg, kiša, ne oseća. Malo je bucnija kad se vozi po auto putu ali *********. Zato me i brine malo ova Wintera, ne znam sta da očekujem.
wintera jedino moze biti gora od "kung fu" guma. To se nigde ne vozi sem u srbiji
 
Zapravo se vozi svuda, od zapadne Evrope do dalekog istoka. Ja sam ih svuda viđao, čak i Tigrice sa ekserima u Rusiji.

Slikao sam pre par godina jednu high performance letnju u Nemačkoj:
1731909649527.png

Kad se nešto dobro prodaje ne znači nužno da je dobar proizvod, već da "zna" da nađe put do kupca. Koliko je samo vrhunskih proizvoda puklo.
 
^ Ugrubo da ali nije to jedina stvar, ima još mnogo stavri koje čine neku gumu dobru za odeređene uslove. Generalno letnja je za vodu, zimska za sneg, zato letnje imaju takvu šaru kakvu imaju
Da ali npr za gradake uslove gde ima dosta bljuzgavice zbog soli, toplote automobila, lokacije gde se neko nalazi oa ima vise kišni nego snežnih dana..

Mozda je bolje ici na gume zimske gume koje imaju kanale za vodu nego bez njih
 
1731918029049.png

Ne budi tako siguran u to. Gledajte testove kočenja, uvek ima za svaku sezonu test sa 50+ zimskih guma i budite sa novom gumom ne više od 3-4 metra od najbolje po kiši, pa koliko imate kinte.

Ne bih ja gledao kako guma izgleda, kao da se iko od nas razume čemu koja šara služi. Načelno je tačno, duboki udužni kanali su kontrola akvaplaninga, razlikuju se zimske i letnje gume da ih i laik raspoznaje, direkcione, simetrične, asimetrične, ali dalje od toga ne bih verovao očima, već samo testovima.
 
Nisam video da se rade aqua testovi za zimske ili grešim. Uvek gledam onog sa tyrereviews po onoj snežnoj stazi.
 
Rade se, kompletni testovi i po suvom i mokrom asfaltu
 
Odlučio sam se za zimske gume, pa ću na proleće kupiti letnje, da ne pravim kompromise zbog par stotina evra više, s obzirom da kod nas leti bude i 40 stepeni, a cenim da će mi ovako gume trajati makar sezonu ili dve duže jer ću ih menjati, pa će to negde da se izbalansira na kraju. A možda ću i ove sadašnje zimske, koje su fabričke Hankook iz 2016, ali očuvane, da utopim za neke pare…

Elem, s obzirom da mi trebaju 215/70 R16 za SUV vozilo, gledam u KI ove gume:

Kumho WS71 100T - 42.500 RSD
Firestone Winterhawk 4 100H - 50.000 RSD
Hankook W462 Winter I*CEPT RS3 100T - 60.000 RSD

Tu je i Laufenn I FIT LW31+ 100T, koja je u cenovnom rangu Kumho gume, ali nisam našao neke pozitivne komentare za nju. To je to što se tiče KI, na drugim sajtovima u istom cenovnom rangu postoje Taurus, Viking, Fulda, Barum, Tigar, Kleber, a u rangu Firestone i Hankook-a su Veredestein i Dunlop.

Vozim mahom po Beogradu, ali bih otišao i do planine zimi, možda i na neki put po Evropi, pa razmišljam da li mi treba Hankook, ili bi mi posao završio i Firestone ili možda i Kumho (FS zanimljivo po testovima ispod Kumho), jer sam nalazio neke ok recenzije, a stvarno se ne razumem. Nije poenta da se prođe najjeftinije, daleko od toga, ali sa druge da ne dam 20.000 više ako nema potrebe i ako nije prevelika razlika za moju vožnju. Hvala unapred.
 
Mislim da se previse palamudi i citajuci ovde za neke stvari ispada da svi zivimo u Sibiru i Sahari, da su gume od 20 000 din pa navise jedino dobre.
Dve sezone vozim AS Nexen Nblue 2, zimi i leti, po snegu, po vrucincinama, po najgorim pljuskovima, bukvalno reka na putu sam se spustao ka Budvi .... guma nikad bolja.
Ovde kad bi vas neko citao nikad ne bi kupio ni telefone, ni tv, ni gume 😂
Slazem se :)
ima izreka od mnogo babice kilava deca :)
Slicno sam razmisljao 2014. da treba neke bolje gume, ali to je 2 godine nakon one zime gde je u mom kraju skoro 20 dana bilo snega, zato uzeh Ruski Cordiant na jednoj osovini, sledece zime kada sam hteo jos dve, cvrc vise ih nisu uvozili. Kako godine prolaze smisao 2 seta ima samo ako se cesto prelazi preko planine, kao drug sto svakog vikenda ide preko Kopaonika, u drugim slucajevima AS zavrsavaju posao
 
Ušteda kod AS guma je samo tih 10-ak min koliko je potrebno da promenite točkove. Samo je inicijalni trošak veći. Čelične felne (najčešće) za drugi set su relativno jeftine.
Svakako dva seta kvalitetnih sezonskih traju minimum dva puta duže od AS, zapravo i dosta više koliko sam video iz iskustva svih onih koji ih koriste a dugo vremena voze jedan auto.
Nikakav izgovor je izjava nemam vremena da se bakćem sa time
Naravno, ako imate prostora za skladištenje (podrum :) )

Objektivno imaju smisla u određenoj klimatskoj zoni gde su uslovi promenljjivi kada im nije vreme. Ostalo je marketing.

Nije razlika samo u 10 minuta. Razlika je ceo set +2x vulkanizer godišnje.
Dva seta sezonskih ne traju minimum dva puta duže od AS. Sve zavisi od godišnje kilometraže, jer meni je godišnji prosek 8-9k km, pa mi gume pre ostare nego što se istroše.

Jes forum za diskusiju, ali me uvek fascinira koliko se ponekada preteruje oko jednostavnih stvari, kao što su još neki primetili.
Opet - ljudi su se previše olenjili i zaboravili osnovne muške veštine :D
Nemoj tako Boki. :) Imam dva seta pneumatika i do skora sam sam menjao gume. Nisam se ulenjio, ostarilo se (kolena, kičma). 👴
 
Misljenja sam da ko ostro vozi njemu treba dva seta kakvih dal premium ili neki visi srednji to zavisi od novcanika.
Nagledao sam se kod komsija limara automobila od po par 10k eura leti na zimskim, zimski na letnjim, cudio kako ti ljudi voze lupam Q7 a gume katastrofa
 
Odlučio sam se za zimske gume, pa ću na proleće kupiti letnje, da ne pravim kompromise zbog par stotina evra više, s obzirom da kod nas leti bude i 40 stepeni, a cenim da će mi ovako gume trajati makar sezonu ili dve duže jer ću ih menjati, pa će to negde da se izbalansira na kraju. A možda ću i ove sadašnje zimske, koje su fabričke Hankook iz 2016, ali očuvane, da utopim za neke pare…

Elem, s obzirom da mi trebaju 215/70 R16 za SUV vozilo, gledam u KI ove gume:

Kumho WS71 100T - 42.500 RSD
Firestone Winterhawk 4 100H - 50.000 RSD
Hankook W462 Winter I*CEPT RS3 100T - 60.000 RSD

Tu je i Laufenn I FIT LW31+ 100T, koja je u cenovnom rangu Kumho gume, ali nisam našao neke pozitivne komentare za nju. To je to što se tiče KI, na drugim sajtovima u istom cenovnom rangu postoje Taurus, Viking, Fulda, Barum, Tigar, Kleber, a u rangu Firestone i Hankook-a su Veredestein i Dunlop.

Vozim mahom po Beogradu, ali bih otišao i do planine zimi, možda i na neki put po Evropi, pa razmišljam da li mi treba Hankook, ili bi mi posao završio i Firestone ili možda i Kumho (FS zanimljivo po testovima ispod Kumho), jer sam nalazio neke ok recenzije, a stvarno se ne razumem. Nije poenta da se prođe najjeftinije, daleko od toga, ali sa druge da ne dam 20.000 više ako nema potrebe i ako nije prevelika razlika za moju vožnju. Hvala unapred.

Ja imam Hankook, generalno sam zadovoljan. Jednom me je uhvatio baš velik sneg na Kopaoniku, prilaz parkingu na dobroj uzbrdici sa krivinom kod jednog ski lifta.
Bili smo u koloni, niko nije uspeo da se popne a da nije imao 4x4. Ja nemam, pa se nisam popeo :) To je jedini put da me je guma "izdala" (a možda je bilo i do mog vozačkog umeća). Probao sam i u rikverc da se popnem, al samo do krivine, tu je bio kraj.

Inače, pogledajte i u servisu Adam na Tošinom bunaru - imaju prodaju guma, tamo sam uzimao više puta Hankook i Michelin. Budu nekad najpovoljniji, imaju dosta mesta i generalno brzi sa ok uslugom.
 
Ko prelazi manje od 10k godisnje i ne zivi na planini gde je cele zime sneg ima uslova da predje na AS gume. Vozi ih 3-4-5 godina i promeni. Ako koristi dva seta velika je verovatnoca da ce oba baciti zbog starosti a ne potrosenosti.
Iskustva ljudi koji su u mojoj okolini presli na srednje do premium AS gume su dobra cak i za jedno zimovanje godisnje.
 
Ušteda kod AS guma je samo tih 10-ak min koliko je potrebno da promenite točkove. Samo je inicijalni trošak veći. Čelične felne (najčešće) za drugi set su relativno jeftine.
Svakako dva seta kvalitetnih sezonskih traju minimum dva puta duže od AS, zapravo i dosta više koliko sam video iz iskustva svih onih koji ih koriste a dugo vremena voze jedan auto.
Nikakav izgovor je izjava nemam vremena da se bakćem sa time
Naravno, ako imate prostora za skladištenje (podrum :) )
Pa ne znam bas...
Gledao za mene, gledao za caleta sezonske (pritom on ima i 2. set celicnih felni)
Premium letnje su otprilike cena seta AS, premium zimske izlaze 30-50e skuplje po gumi.
Reci da (iako nema propisanog zakona) ne mozes duze od 5-6 godina da ih vozis, cak i ako su propisno skladistene obicno preporucuju zamenu na tehnickom u AT - zbog starosti smese a ne istrosenosti.
Pritom imas kod vulkanizera godisnje 2x zamenu i potencijalno balansiranje...

AS moze na svake 3 godine da se zamene i da budes siguran je smesa OK i da nece da izdaju. Pritom AS gumi dajem uvek prednost u prelaznim periodima i kada dolazi do vece varijacije temperatura.
Ja nisam video nekih problema ni leti ni u kisnim uslovima a ni zimi kada se putuje na duze relacije autoputem sa AS gumama.
U gradskoj umerenoj voznji nikad nije bilo problema. Kao sto rekoh dva MPV-a na raspolaganju i to su barem neka licna iskustva.
No opet nije svako isti vozac i nema iste preference.

Najbolje je da se stavi na papir pa razmisli da li su ti zaista potrebna 2 seta premium/srednje klase sezonskih ili set premium AS i koliko te na 6 godina izadju iste.
 
Menjati gume na 3 godine iskljucivo zbog starosti je potpuno suludo pa kacili smo linkove gde proizvodjaci ( apsolutno svi) preporucuju da se tek minimum posle 5. godine proveraju gume zbog starosti ... I opet se vracamo da ljudi vise veruju iskustvu komsije ili lokalnog vulkanizera nego onome sto kazu ljudi koji su te gume napravili sto mi je stvarno neverovatno...

Uzgred, bila je emisija SAT sad za vikend vezano za DOT ali nisam imao vremena da pogledam, uhvatio nekoliko minuta pa pogledajte...

Ali evo vam racunica 2 para guma zimske i letnje vs all season gume za nova kola koju sam ja pravio za zenin auto i koriscenje 5 godina sa okvirnom km 50000+- :

Prilikom kupovine dobijaju se Eco Contact 6 ( da ne ulazimo u to sta vecina misli za te gume, po meni su sasvim korektne), auto je novi Qashqai, 235/50/R19... zamene se za CC2, slicna je cena oko 20000 da uzmemo zbog jednostavnosti racunjanja ( bile tada kad sam racunao prosle godine pred kraj leta, mozda su sad malo skuplje jeftinije, svakako ne treba kupovati u sezoni), da se ove originalne prodaju za 17000, to je minus od 12000 ali dalje nema troskova.
Sa dva seta ide kupovina zimskih guma gde sam se ja odlucio za Kleber Krisalp HP3 (super guma, tiha, udobna, kakva je u realnim zimskim uslovima nazalost nije moglo da se testira jer ono malo snega kad je bilo nismo bili tu), kupljene van sezone i placene 17000 znaci trosak 68000...
Zamena guma u toj dimenziji je 6000 i cuvanje je 600 din mesecno sto mu dodje godisnje 12000+7200 total 19200 pa puta 4,5 ( jedna promena se ustedi) izadje 86400..
Total zamene i zimske gume je 154400 din i oduzimamo onaj minus kod prodaje letnjih to je 142000 plus... naravno, manje je ako neko ne mora da cuva gume ili ih sam menja ali svakako se moraju kupiti zimske i felne ako ce neko sam da ih menja a nije vulkanizer...

Uz to nema smaranja sa vulkanizerima, guzvama ili da moram da gledam prognozu kad da ih menjam itd sto je meni neprocenjivo bitno i to je razlog sto ja sledeci auto izvozim nov iz salona sa CC2 a nadam se do tada i CC3 ako se pojave.. naravno, ovo je moje vidjenje i racunica, ne zelim nikoga da ubedjujem da je ovo jedino ispravno :)
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno