Šta je novo?

Zimske gume

Sad ste me sa premium AS gumama bacili u opasnu dilemu,
imam alu 16" felne za koje sam naručio zimske gume (GY UG PERF 3) koje tek treba stignu, a uzeh skoro i alu felne 17" za koje sam planirao da uzmem u martu neke premium letnje 17",
e sad obzirom na vašu priču o AS premium gumama i činjenici da godišnje prelazim 5-10K, razmišljam da odmah samo uzmem 17" AS Premium gume (recimo GY Vectra G3, pošto slabije ima u ponudi Michelin CC2) i završim celu priču!?
Pa ne znam koliko tvom stilu odgovaraju UG Performance 3...
 
Ako govorimo o GY , UG9+ je malo jeftinija, a više bi odgovarala tvom opisu stila vožnje.
 
Sad ste me sa premium AS gumama bacili u opasnu dilemu,
imam alu 16" felne za koje sam naručio zimske gume (GY UG PERF 3) koje tek treba stignu, a uzeh skoro i alu felne 17" za koje sam planirao da uzmem u martu neke premium letnje 17",
e sad obzirom na vašu priču o AS premium gumama i činjenici da godišnje prelazim 5-10K, razmišljam da odmah samo uzmem 17" AS Premium gume (recimo GY Vectra G3, pošto slabije ima u ponudi Michelin CC2) i završim celu priču!?
Ako prelaziš 5-10k onda je za tebe AS guma
 
Ušteda kod AS guma je samo tih 10-ak min koliko je potrebno da promenite točkove. Samo je inicijalni trošak veći. Čelične felne (najčešće) za drugi set su relativno jeftine.
Svakako dva seta kvalitetnih sezonskih traju minimum dva puta duže od AS, zapravo i dosta više koliko sam video iz iskustva svih onih koji ih koriste a dugo vremena voze jedan auto.
Nikakav izgovor je izjava nemam vremena da se bakćem sa time
Naravno, ako imate prostora za skladištenje (podrum :) )

Objektivno imaju smisla u određenoj klimatskoj zoni gde su uslovi promenljjivi kada im nije vreme. Ostalo je marketing.
 
Nema potrebe za tim, jer ostaju balansirane od prethodne sezone. Retko kad sam balansirao točkove koji su stajali od prethodne sezone. To češće radim dok su na autu, zbog rupa na putu (koje rade čuda) i zbog trošenja same gume, koje nije uvek ravnomerno.
 
Ušteda kod AS guma je samo tih 10-ak min koliko je potrebno da promenite točkove.
Kakvih 10 minuta? Pa to znači da moram da imam onu mehaničarku dizalicu, pa i tada bi bilo pitanje dal bih uspeo za 10 min.
U praksi to izgeda ovako: otpustim šrafove, namestim dizalicu na jedan točak, podignem jedan točak, odvrnem 5 šrafova sa sve sigurnosnim, skinem točak i nadam se da nije zapekao, ako jeste lupam ko budala da spadne, posle toga stavljam drugi točak, zavrćem šarafe, spustim dizalicu, dotegnem šarafe kilo ključem (da, mora se imati kilo ključ). I tako 4 puta. Ako to možeš za 10 minuta svaka čast. Pre će biti sat vremena.
Mada, nije to bitno, moraš uložiti u drugi set felni. To da su čelične relativno jeftine jes tačno ali neću čelične, zašto bih kupovao alu felne na autu ako ću pola vremena voziti na čeličnim. Pa onda skladištenje.
Da se razumemo i ja koristim dva seta guma od kada imam auto ali reći da je to praktičnije rešenje i da nije smor nije tačno.
Glavni razlog zašto verovatno neću preći na AS gume je njihovo ponašanje leti, na vrućini jer za zimu su skoro iste kao i zimske, razlike su minorne
 
Kolo ključ? Dotegneš rukom koliko ide, i još malo, uvek bilo.
Gde si video vulkanizera sa kilo ključem i da čita fabričku specifikaciju za silu zatezanja, svaki pretegne točak pneumatskom šrafilocom pa posle ako ti se na putu nešto desi moli boga da ćeš moći da ga odviješ.
Inače se slažem, sat vremena je realno za taj posao, izvuci iz skladišta, popusti šrafove, diži sve 4 strane...
 
A sta da se desi da se probudi guma i mora da se zameni rezervnom? Dizalica i kljuc su obavezan deo opreme.
 
Sve ovo podrazumeva i da imate ravan parking i dovoljno prostora na parkingu za ovu namenu. Neki parkiraju na ulici, pod kosinom... Ko ima dvorište, druga priča.

Sve je postalo problem zbog niza razloga...
 
Naravno da zavisi od uslova. Da nemam gde da menjam, sigurno se ne bi cimao oko toga. Ovako mi treba maksimalno pola sata za sve, jer dizalicom dižem čitavu stranu odjednom, popuštam i stežem sa udarnom šrafilicom i posle samo dotegnem kilo ključem.

Počinje druga zima za Quadraxer 3, pa ću da vidim šta mi se više isplati. Za sad se nisu puno potrošile, a prešle su oko 25 hiljada, ali hladnije vreme je pravi test. Biće super, ako izguraju tri sezone, jer bi se to onda izjednačilo cenovno sa dva seta, ako ne računamo drugi set felni, koji nije besplatan.
 
A sta da se desi da se probudi guma i mora da se zameni rezervnom? Dizalica i kljuc su obavezan deo opreme.
Nisu, nije ni rezervni tocak ako su runflat gume ili postoji set za krpljenje i sve veci broj automobila novih dolazi bez toga... Ujedno i savet prilikom kupovine auta, pogotovo novog jer nema tehnickog 2 godine, da se proveri sta ste sve dobili jer cesto se desi da ne bude necega ( ja sam tek skoro provalio da mi iz nissana nisu stavili prvu pomoc, navodno im nestalo one brendirane, sto je katastrofa da se ciganisu za 2000 dinara, a ko ce da proverava kad uzima nova kola i to... )

I moram da dodam, zasto je mnogima tesko da prihvate da postoje i razlicita misljenja i konstantno guraju svoje kao jedino ispravno, oko nekih stvari mozemo da diskutujemo o tome kakav je subjektivni osecaj guma, kakvo im je ponasanje itd ali da nas ubedjujete da je zadovoljstvo menjati gume za svakog to je malo suludo... ko voli slobodno ja nemam problem da svako radi sta voli ( i onda dodjemo do toga da bi to stvarno bilo zadovoljstvo moras da budes opremljen kao vulkanizer :ROFLMAO: )
 
Poslednja izmena:
Koji procenat ljudi ovde ima runflat gume i koliko su stara vozila?
Idemo previse u detalje i svako tera svoju pricu.
Da li su premijum gume sa razlogom skuplje? Jesu. Da li je razlika u ceni realna? To je vec diskutabilno.
 
Kakve veze ima koji je procenat, napisao si netacnu informaciju u prilog svog stava koji je opet nebitan za temu jer govori o vanrednoj situaciji, ja sam te korigovao i umesto da kazes da hvala, pogresio sam, nastavljas u svom pravcu i dodajes tera svako svoju pricu a upravo ti to radis... A da ne pricamo o tome sto si izvukao samo runflat a izostavio neuporedivo veci broj sa setom za krpljenje...

Poenta jeste u detaljima ali ne kao ubedjivanje nekoga da prihvati tvoje misljenje vec argumentovani stavovi sa tacnim i proverenim informacijama...

Ali da ne bude samo bespotrebna diskusija, ovo me je navelo da razmisljam o sledecoj situaciji:

Cetiri zimske gume, rezervna letnja jer ne znam nikoga da ima 5 zimskih, pukne guma, mora da se stavi letnja rezervna i predje neki deo puta po zimskim uslovima, sta raditi?
 
Prebaciš točak sa zimskom gumom na pogonski a ljetni staviš tamo gdje ti najmanje treba. Jeste vratilomija i to se radi u nepovoljnim vremenskim uslovima i samo kad je nužno.
Ili nabavuš rezervni sa zmskom gumom...
 
Svako izvlaci ono sto njemu odgovara, to je jasno. Prihvatam da sam pogresio jer sam sagledavao situaciju iz svog ugla gde koristim dva seta.

Prica se o tome da li ljudi da koriste dva seta guma ili AS? Zbog kraja u kom zivim ja sam prinudjen da koristim dva seta i na osnovu toga dajem svoje misljenje. Nisam uzeo druge solucije koje postoje i koje koristi odredjeni broj ljudi ovde i slazem se da nisam u pravu sto se toga tice.

Kad vec pominjes taj rezervni tocak, u mojoj situaciji je uvek zimska guma u rezervi.
 
Da, trebalo bi da je uvek zimska rezervna, o tome nisam nikada razmisljao a bitno je... Ako nije postoje dve opcije da se sam covek manta sa tim po losem vremenu gde jos mora da vodi racuna o pogonskim tockovima pa mozda duplo skidanje pa zapekli srafovi, hladno itd ili da zove asistenciju ako ima...

A ima i opcija da je rezervni copavac, iskren da budem o tome tek nisam razmisljao i u tom slucaju nisam siguran da bih i pomislio da ga stavljam u nekoj hladnoj zabiti...
 
Sve su to ekstremne situacije i retko se desavaju, ali treba uvek biti spreman.

I u letnjoj sezoni mi je rezerva zimska guma. Ako se desi da se probusi letnja guma, nece toj zimskoj gumi biti nista za 100-200km ili koliko vec dok se ne dodje do vulkanizera. Isto tako za zimski i letnji set ne pravim veliku razliku u dimenziji tockova (trentno zimske 15", letnje 16") upravo iz gore navedenih razloga.

AS gume nikad nisam koristio, tako da sa te strane ne znam apsolutno nista.
 
Da, trebalo bi da je uvek zimska rezervna, o tome nisam nikada razmisljao a bitno je... Ako nije postoje dve opcije da se sam covek manta sa tim po losem vremenu gde jos mora da vodi racuna o pogonskim tockovima pa mozda duplo skidanje pa zapekli srafovi, hladno itd ili da zove asistenciju ako ima...

A ima i opcija da je rezervni copavac, iskren da budem o tome tek nisam razmisljao i u tom slucaju nisam siguran da bih i pomislio da ga stavljam u nekoj hladnoj zabiti...
Samo da dodam da treba imati i komrpesor ili pumpu za duvanje pneumatika, jer rezervni točak često kada zatreba bude ćorak.
 
Nemam mašinu da ih izbalansiram.
Нема потребе за балансирањем, ја годинама користим два сета точкова, тренутно на два аута и никад није било потребно да се баланисрају гуме после стајања. За замену ми оде око сат времена по аутомобилу.
1731756633580.jpeg
 
Kolo ključ? Dotegneš rukom koliko ide, i još malo, uvek bilo.
Gde si video vulkanizera sa kilo ključem i da čita fabričku specifikaciju za silu zatezanja, svaki pretegne točak pneumatskom šrafilocom pa posle ako ti se na putu nešto desi moli boga da ćeš moći da ga odviješ.
Inače se slažem, sat vremena je realno za taj posao, izvuci iz skladišta, popusti šrafove, diži sve 4 strane...
Ljudi nemojte se zezati pa da montirate točkove bez kilo ključa. Opasno je to.
I naravno da sam video da vulkanizeri dotežu točak kilo ključem. Ustvari svaki kojeg sam video tako radi. Zašrafi pneumatskom dok je na dizalici, pa kad ga spusti dotegne kilo ključem. Kod kakvih dunđera si ti bio, nemam pojma
 
Кад се натегне пнеуматским нема свехе да се ‘дотеже’ даље. Ако момент кључ само кликне значи да је момент већ превелик.
 
Ljudi nemojte se zezati pa da montirate točkove bez kilo ključa. Opasno je to.
I naravno da sam video da vulkanizeri dotežu točak kilo ključem. Ustvari svaki kojeg sam video tako radi. Zašrafi pneumatskom dok je na dizalici, pa kad ga spusti dotegne kilo ključem. Kod kakvih dunđera si ti bio, nemam pojma
Vala ni ja nisam video nekog sa kilo ključem. Taj koji ga ima je onda neki ozbiljniji vulkanizer, ali je pitanje da li baš šteluje ključ posebno za manji/srednji/veći auto, jer nije na svakom potrebno isto stezati šrafove. Možda ima više različito naštelovanih ključeva, pa ih samo menja po potrebi. Mada se zna da ne može nikakav kilavi ključ da zameni domaćina sa iskusnom rukom. 🤣
Po nekom pravilu bi trebalo proveriti i dotegnuti šrafove posle 50 do 100 km, a to tek niko ne radi, mada nema ni potrebe posle vulkanizera, jer je sa pištoljem već previše zategnuto.
 
To dotezanje posle 50-100km i dovodi do toga da posle ne mogu da se skinu tockovi.
 
Кад се натегне пнеуматским нема свехе да се ‘дотеже’ даље. Ако момент кључ само кликне значи да је момент већ превелик.
Jel znaš kako uopšte radi moment ključ? Jel znaš da se namešta vrednost sile? Kako onda može da bude prevelik ako si ga namestio koliko treba?
Namesti se na željenu vrednost (obično oko 110 kN) i kada klikne znači da je šaraf zategnut koliko treba.
Naravno da se za različite felne i automobile koriste različite sile ali razlika nije toliko velika i generalno možete svaku da šrafite sa 110-120 kN.
Opet kažem, ljudi nemojte ze zezati sa tim stvarima. Ako nedovoljmo zategnuto može spasti točak (dešavalo se), a akoje previše zategnuto onda nećete moći da skinete šaraf i onda idu muke.
 
Jel znaš kako uopšte radi moment ključ? Jel znaš da se namešta vrednost sile? Kako onda može da bude prevelik ako si ga namestio koliko treba?
Кад га пнеуматска шрафилица зашрафи са типа 400 Nm (јединица је Њутн-метар, не килоњутн), нема никакве поенте да се даље дотеже са момент-кључем. Он свакако неће смањити момент затезања претегнутог шрафа.
Треба да се зашрафи лагано са 50-70 Nm и онда дотегне момент кључем на одговарајући момент.
1731762208700.jpeg
To dotezanje posle 50-100km i dovodi do toga da posle ne mogu da se skinu tockovi.
Не дотеже се ништа, само се преконтролише да се шрафови нису одврнули, ја то урадим после дан-два вожње.
 
Poslednja izmena:
Нема потребе за балансирањем, ја годинама користим два сета точкова, тренутно на два аута и никад није било потребно да се баланисрају гуме после стајања. За замену ми оде око сат времена по аутомобилу.
Pogledajte prilog 466806

Nisu izgubile balans u ustajanju, već u vožnji. I AS da vozim, povremeno bih otišao na proveru balansa, da ne dočekam da osetim na volanu.

Auto mi nije neki, ali gume mora da budu premium. Jednom sam se našao u situaciji da me je samo luda sreća spasila, jer nisam imao odgovarajuće gume. Sutradan stavio druge gume i od tada imam nešto drugačiji stav na tu temu.
 
Nazad
Vrh Dno