Šta je novo?

Zimske gume

Idi (tj ostani) na Kleber
 
Iz nise klase sta preporucejete za zimsku gumu? Hyundai i30 2011, velicina 185 65 R15? Na nekoliko mesta sam cuo da Riken nije losa mada nisam siguran, jedan od prodavaca mi je preporucio Matador. Stare zimske su mi Hankook, postavicu sliku kasnije da vidite na sta lice, ni sa jednom gumom mi se ono nije desilo, nikom nije jasno kako.
Da dodam samo, u opticaju su i All Season mada prodavac koji je preporucio Matador kaze da ne uzimam AS posto prelazim godisnje 17-18k km. Sta mislite o tome?
Riken je odličan za ne kupiti. Evo ti info iz prve ruke.
 
Poslednja izmena:
Sneg je najmanji problem, po snegu gaziš kakvom god, pravi problem su led i blato. Za blato su me baš prijatno iznenadile BFG.

Grip inače umnogome zavisi i od vozila, na stranu elektronska pomagala. Svi oni koji se kunu u težinu vozila i elektroniku, neka se samo sete gde je sve Fićko mogao da izvuče :) Ili R4
Imao sam R4, neverovatno udoban i prohodan auto.
Većina tih starih automobila je prohodna zbog kombinacije visokog klirensa, dobrih prilaznih uglova, uskih guma, male težine itd. Neki od njih su imali i fabrički ili naknadno ugrađen šper dif. Ipak, većina je imala otvorene diferencijale.

E sad, prve generacije TC/ASR sistema i nisu bile nešto naročito efikasne, ali u poslednjih nekoliko godina razni predefinisani (extended) grip modovi su čak i prestigli mehanička rešenja (limited slip diff, Torsen, mislim na klot 2wd vs 2wd extended grip poređenje).

 
Malo je naivan ovaj "test" naročito prvo poređenje ...
Inače elektronika danas radi fenomenalan posao, slažem se.
 
Kakav si problem imao sa njima? Ako misliš na ove nove, Mišlen/Tigar/Riken klon zimske.
Stare Riken su loše, u rangu starih Wintera (dobre na snegu, sve ostalo loše): https://alltyretests.com/riken-snowtime-b2-test-review/
Letnji Riken UHP, asimetrična, DOT19. Gubi trakciju pri polasku na mokrom (ovde pišem za gradske uslove vožnje, nikakvo divljanje, visoka brzina i sl), očajne po kiši, vodi, subjektivno imam osćaj da je duži zaustavni put nego sa zimskog gumom... Tvrda smesa čak i za letnji pneumatik, možda omekani na 40 C. Takva je od kako je auto kod mene, skoro 3 godine.
 
Pa da, to je neki zaključak u ovim temama - letnje, AS Tigar/Riken/Taurus/Kormoran (i ostali niskobudžetni Michelin derivati) nisu baš za preporuku, jer ima boljih guma čak i u istoj klasi.
Dok su čuveni zimski klonovi iznenađujuće ok za tu klasu, pisano je x postova na tu temu. Ako već neko mora da kupi zimske gume te klase i cene (ili ne želi da daje više novca) onda je bolje da to budu pomenuti Michelin klonovi nego razne kineske gume, Petlas i ko zna kakvi sve modeli koji nisu dovoljno dokazani ni u testovima ni u praksi. A @daca96 je tražio preporuku za zimske gume, tako da - ako baš mora ta cenovna klasa, onda su ok.
Malo je naivan ovaj "test" naročito prvo poređenje ...
Inače elektronika danas radi fenomenalan posao, slažem se.
Dobro, jeste, ali nisam imao vremena da tražim neki bolji test, a ovaj sam nedavno gledao.
I dalje sam više fan mehanike ali je činjenica da ovi elektronski grip modovi imaju više režima rada (za razne podloge i uslove) pa su zato i efikasniji od mehaničkih rešenja (2wd).
 
Poslednja izmena:
Posle par dana vožnje u gradu na Conti Allseason contact, mogu reći da sam zadovoljan. Sad je baš bilo ovih para dana nekog prelaznog perioda. Guma je tiha, pa sad posle letnjih malo bolje čujem šta se događa pod točkovima. Trakcija je takođe dobra po klizavom. Za više utisaka ipak čekam zimu i pravo leto pa da vidim kakve će biti...
 
Narucio Kleber Krisalp HP3 pa cemo videti ali vidim dosta pohvala.
 
Riken/tigar prodaju u jednom marketu pored suncobrana,to dovoljno govori o kakvoj se konfekcijskoj gumi radi.
 
To je znacajna razlika, imali smo na jednom automobilu pre 10-tak godina Kleber gume, bile su sasvim OK. Ove bi trebalo da budu verovatno unapredjene i bolje.
 
Svaka čast za hrabrost :)
Гледам шару, и размишљам, не бих се усудио на пут преко локалног дебелог брда са њима. Мада вероватно могу да одраде посао за новокомпоноване медитеранске зимске услове у Србији.
 
Verovao ili ne, ima više lamela od BFG g force čisto zimske gume koja mi je na zadnjoj osovini. Ali u svakom slučaju je za neke gradske uslove. A ako je smeša loša, onda nije ni za toga
 
Šaru/teksturu mogu da naprave kako god hoće, to praktično ne utiče na cenu finalnog proizvoda. Smeša je ono što pravi razliku.
 
Да су га барем мало прошарали, онако на око, и са најбољом смесом тешко да ваља.
232557.webp


Коначно је доступан онлине и највећи скандинавски годишњи тест зимских гума, па кога занима нек' провуче кроз преводилац.
 
Šaru/teksturu mogu da naprave kako god hoće, to praktično ne utiče na cenu finalnog proizvoda. Smeša je ono što pravi razliku.
Ne utiče na cenu, ali utiče na performanse.
 
Slažem se, ali siguran sam mnogo manje nego što mi mislimo. Šaru vidimo, pa nam to daje prvi utisak o gumi.

Materijal na oko i dodir može da deluje identično, a da pravi ogromnu razliku u performansama.

Kinez na materijalu štedi, a s obzirom da šaru može da napravi kakvu hoće, sumnjam da su stavili nešto random, bez ikakvog testiranja.
 
Narucio Kleber Krisalp HP3 pa cemo videti ali vidim dosta pohvala.

Ima li neko iskustva da zimskim Lassa COMPETUS WINTER 2+ (dimenzija 225/60 R17)

Kleber sam uzeo letnje pre jedno dve sezone, i za sada sam zadovoljan. Međutim zimske u dimenziji koja mi treba nisu bile aktuelne prošle godine, a, koliko vidim, nisu ni ove.
 
Да су га барем мало прошарали, онако на око, и са најбољом смесом тешко да ваља.
232557.webp
Prilično hvaljene Michelin CC2 gotovo uopšte nemaju te male nabore tipične za zimsku gumu. Ali se ipak odlično ponašaju na utabanom snegu.

Pisao sam ranije u temi, prošle zime smo se penjali na Kopaonik, i uhvati nas mećava.
Pa još kada smo se zavlačili međ' one vikenidce iza Granda. Utbano tek malo. Uzbrdica. Payvan na motornim sankama nas zaustavio celu kolonu, na uzbrdici. Ja rek'o ***. 'oćul krenuti.
I krenuo ko od šale. Traction control jeste pomogao, ali ne bi to moglo da guma ne hvata.

Uglavnom htedoh reći, i bez tih nabora, CC2 radi na snegu odlično. NIkad ne bih rekao da nisam probao.

Odlično su radile i na sneg/kiša/bljuzga kombinaciji u onoj klisuri uz Ibar, ispod Magliča.
 
Smeša je ono što pravi razliku.
Кад смо код смеше, кинез у оном тесту што сам окачио има уредну шару дизајнирану у Финској, али због лоше смеше је по карактеристима у рангу 8 година старог Нокијана.
 

Triangle SNOWLINK PL02​





imate auto translate na engleski mozda najbolje,

Rus iz Kalingrada, tvrdi da je vozio na -2, 250km/h i da su mu gume bile ok.

jesu ludi stvarno.
 
Gledao sam danas Lassa zimske gume, nove. Pipao, zagledao. Smeša je poprilično mekana i ima V šaru sa solidnim brojem lamela. E sad kako će se pokazati, ko zna. Na dodir sam stekao utisak da će se brzo potrošiti...
 
Vrh Dno