Šta je novo?

Zimske gume

Laufenn G FIT 4S LH71 205/55 R16 94V XL
KLEBER 205/55 R16 Quadraxer 3 91H
Ко се чиме бави у Бг, ја јурим гуме. Последњих дана гледам ас гуме за сестриног Јариса, и ја сам на крају свео избор на ове две, тј. практично на Клебер на крају. Прилично је слаб избор ас гума у принципу, цене су такве да се за мало више новца већ улази у премијум сегмент, а чим се смањи буџет остају само Рикен, Линглонг и остала кунг-фу екипа малтене. Фулда са сличном ценом је застарео модел са доста лошим тестовима и слабим оценама, мада сам налетео и на неке позитивне коментаре. Између Клебер и премијум гума остаде још Ханкок и то је то што сам ја нашао. Ове имам у комшилуку што је још једна предност.
 
Sa Kkeberom takođe zadovoljan, isprobao g ana autoputu 30. kratka relacija Niš -Aleksinac, nisu bučne, danas se majao malo po Sokobanji po Ozrenu lepo ulazi u krivinu auto, par puta namerno malo jače kočio i ni da mrdne.
 
AS gume vrh ponuda, Goodyear, Michelin, Vredestein, Hankook, Kleber, Fulda. Da je ispod 10 hiljada po gumi za 195 65 15 je Vredestein Quatrac, da je vrh po testovima. Hankook takodje odlican, cena slicna. Goodyear i Michelin dosta jaka cena.
 
AS gume vrh ponuda, Goodyear, Michelin, Vredestein, Hankook, Kleber, Fulda. Da je ispod 10 hiljada po gumi za 195 65 15 je Vredestein Quatrac, da je vrh po testovima. Hankook takodje odlican, cena slicna. Goodyear i Michelin dosta jaka cena.
Gledaj kakve su na mokrom najviše, kada je suvo i vidljivo lako se vozi i sa najgorim gumama.

Imaćeš vise km po kiši nego po snegu sigurno za godinu dana.
 
A mi svi vozimo kao Baricelo, Sumaher pa da obratimo pažnju na kišu?
Ne razumem stalno ponavljanje videćwte vi sa AS gunnama kad dođe kiša.
U Nišu kad padne kiša ljudi poblesave i tu nema mesta oštrijoj vožnji.
Kroz Zaplanje sam viđao sa novim zimskim gumama svih klasa kako završe pored puta kad stisne mraz, pa čak i leti kada duže vreme nema kiše i posle prve kiše završe pored puta, prosto neprilagođena brzina uslovima puta.
Prilagodi se vožnja uslovima puta, treba poznavati auto i polako
 
Po kisi odlicne, ne proklizavaju naravno na normalnim brzinama u skladu sa ogranicenjima. Na suvom umeju gume da budu zeznute jako, mislis zakocices ali ne ne.:)
Nisu bucne Quatrac, na 150-160khm probane, sve ok. Jedino sto moze da bude otezavajuca okolnost je trosenje guma a to cu da vidim sledece sezone. Sve ostalo je odlicno na Vredestein-u a i cena je ok.
 
Ja ih danas probao na 150, posto zimus kad krenuh na autoput sa laufenom nesto mi auto bio dosta bucan, danas oke, mnogo tise nego tada.
Kada uhvati pljusak na autoput kao pre desetak dana kolege tu samo oprez pomaze.
 
Ja ih danas probao na 150, posto zimus kad krenuh na autoput sa laufenom nesto mi auto bio dosta bucan, danas oke, mnogo tise nego tada.
Kada uhvati pljusak na autoput kao pre desetak dana kolege tu samo oprez pomaze.
Drugar radi sa gumama zadnjih 25 godina, rekao mi je da se na svim testovima koje je radio u nekom segmentu najbolje karakteristike za ne puno novca pokazale Hankook gume... Kvalitet guma se menjao kroz godine, ovo je za par zadnjih godina Hankook - ovih guma... Kaze da se bolje ponasaju od nekih dosta skupljih guma...
 
Hankook sam koristio na predhodnom autu u kombinaciji sa RUskom gumom i zaboravio sam joj ime i nisam imao problema.
Medjutim, zet 4 zimska Hankooka posle 2 sezone mora da baci jes u postale tvrde i kao da sus e plastificirale, vozi Pezo 307 mislim da su neke 15ce bile te gume vozio iskljucivo od okt-nov pa do aprila, drzao ih u radionici naslagane(isto tako sam ih i ja drzao samo u podrumu koji je ukopan 2m i temepratura je 10c).
Kada sam ispricao vulkanizeru za to on se cudio jer i on isto kaze da su to odlicne gume
 
Hankook sam koristio na predhodnom autu u kombinaciji sa RUskom gumom i zaboravio sam joj ime i nisam imao problema.
Medjutim, zet 4 zimska Hankooka posle 2 sezone mora da baci jes u postale tvrde i kao da sus e plastificirale, vozi Pezo 307 mislim da su neke 15ce bile te gume vozio iskljucivo od okt-nov pa do aprila, drzao ih u radionici naslagane(isto tako sam ih i ja drzao samo u podrumu koji je ukopan 2m i temepratura je 10c).
Kada sam ispricao vulkanizeru za to on se cudio jer i on isto kaze da su to odlicne gume
Naletela mu losa serija, svi znamo da i najbolji proizvodjaci na svetu ponekad imaju losiju seriju nekog proizvoda, dal je to guma, ili ssd, ili kocnice na automobilu, poenta je da se desavaju lose serije svima... Ruska guma je verovatno Kama, odlicna guma za prosecnog vozaca,ali nije u vrhu kvaliteta sa boljim markama
 
Naletela mu losa serija, svi znamo da i najbolji proizvodjaci na svetu ponekad imaju losiju seriju nekog proizvoda, dal je to guma, ili ssd, ili kocnice na automobilu, poenta je da se desavaju lose serije svima... Ruska guma je verovatno Kama, odlicna guma za prosecnog vozaca,ali nije u vrhu kvaliteta sa boljim markama
Nije kama, ova je kupljena 2013 ili 2014 ako nije Kordiant ili tako nesto.
Najverovatnije mu naisla losa serija ko zna
 
Nije kama, ova je kupljena 2013 ili 2014 ako nije Kordiant ili tako nesto.
Najverovatnije mu naisla losa serija ko zna
bivsa zena ima taxi udruzenje, uz sve racunice dosla do zakljucka da umesto skupih guma stavlja tigar winteru najjeftiniju sto postoji na sva vozila:eek::eek:, pregazi 50000km, vozi se leti zimi nema montaze demontaze balansiranja kad sve sabere i oduzme isplati joj se jako da vozi najjeftiniju winteru:). Sta reci,za po gradu pri 50 kmh po ravnicarskom kraju, radi wintera posao kaze bivsa zena...
 
bivsa zena ima taxi udruzenje, uz sve racunice dosla do zakljucka da umesto skupih guma stavlja tigar winteru najjeftiniju sto postoji na sva vozila:eek::eek:, pregazi 50000km, vozi se leti zimi nema montaze demontaze balansiranja kad sve sabere i oduzme isplati joj se jako da vozi najjeftiniju winteru:). Sta reci,za po gradu pri 50 kmh po ravnicarskom kraju, radi wintera posao kaze bivsa zena...
Ja sam to cuo od taksista u Nisu da rade, identicno bas kao bivsa zena
 
Naletela mu losa serija, svi znamo da i najbolji proizvodjaci na svetu ponekad imaju losiju seriju nekog proizvoda, dal je to guma, ili ssd, ili kocnice na automobilu, poenta je da se desavaju lose serije svima... Ruska guma je verovatno Kama, odlicna guma za prosecnog vozaca,ali nije u vrhu kvaliteta sa boljim markama
Jeste to kratak period da bi kvalitetne gume skroz uplastičile ali opet nije ni nemoguće, može da zavisi od mnogo faktora. Inače, Hankook (zimske) gume su u poslednjih x godina poznate po tome da se brže uplastiče od prosečne gume iz te klase.
 
Jeste to kratak period da bi kvalitetne gume skroz uplastičile ali opet nije ni nemoguće, može da zavisi od mnogo faktora. Inače, Hankook (zimske) gume su u poslednjih x godina poznate po tome da se brže uplastiče od prosečne gume iz te klase.
E bas o tim faktorima pricama, 0,2 bara naduvanosti u plusu ili minusu cine razliku, koliko autoputa po kojim temperaturama asfalta, koliko stajanja automobila u mestu bez vozenja po debelim minusima, koliko naglih kocenja po vrelom neravnom asfaltu, po koliko rupa je guma udarila u raznim vremenskim uslovima i kojim brzinama kretanja, ma mogu da nabrajam do sutra, plus postoji serija gde je kvalitet gume u samoj proizvodnji bio malo ''off'', sve saberemo oduzmemo, Hankook je opet sasvim dobra guma za prosecnog korisnika... A kome se i zalomi losija serija opet guma nije neupotrebljiva, nego joj je samo malo skraceen vek trajanja...
 
2 godine nije malo skracen vek za prosecnu kilometrazu na srpskim putevima.
 
2 godine, oko 1000 km mesecno, voznja 90% regionalni put, 10 grad. Meni je palo na pamet da je mozda problem bio mesto cuvanja radionica, leti je tu oko 30ak C ali gume nisu izlozene direktnim suncevim zracima preko leta vec samo temperaturi.
 
2 godine, oko 1000 km mesecno, voznja 90% regionalni put, 10 grad. Meni je palo na pamet da je mozda problem bio mesto cuvanja radionica, leti je tu oko 30ak C ali gume nisu izlozene direktnim suncevim zracima preko leta vec samo temperaturi.
Da, u pravu si, deluje mnogo 2 godine... Guma se cuva polozena na srednje hladnom i tamnom mestu, to su idealni uslovi, 90% ljudi tako ne cuva gume pa one ipak ispune pun zivotni vek... Ovde je ocigledno neka greska u samom sastavu gume, propust u fabrici... Ja volim Zastavina vozila imam ih ceo zivot kao vikend vozilo pa i za dejli drajvera pa cak i duza putovanja, za neke od njih odavno nije moguce naci novu gumu, pa se voze gume stare po 30 godina nadjene po supama skidane sa Fica i jugica koji su po 15 godina stajali napolje na kisi snegu ledu... Pa te gume teraju i dalje, izgubile jesu nesto od svojstava, ali su i dalje upotrebljive i nemaju ni jednu naznaku ispucalosti i sl... Ovo pisem samo kao dokaz da su pre 35-40 godina gume bile dugotrajnije nego ove moderne, imam 2 gume na jugu dot 2020, ispucale sve u mikropukotine, naglo zakocim po suvom asfaltu ona klizi kao po ledu, stavim gume stare 30 godina na jugica , zakocim naglo on kopa asfalt u mestu, DUPLO kraci zaustavni put sa starijom gumom :) . Odlutah sa teme o novim gumama....
 
Meni Koridant star 9 ili 10 godina prosle godine dok sam vozio Fiata bez problema zimi kocio, guma meka, sara min 6 ili 7mm sa malim procentom pukotina.
Hankok je bio malo tvrdji i vise ostecen.
Za Kordiant sam dobio savet od ljudi koji su je vozili ranije da je guma za sneg, bljuzgavicu, ali da se mnogo trosi zimi i da treba gledati kada jes tavljati kada skidati. To sam postovao i jedne zime zaledi nekoliko dana, ja u kruznom bez problema stajem, krecem, ostavih nekoliko auta da slajfuju.
Najblize sto sam video sem cukanja gde je guma losa je zima 2018 ili 2019. vozim kolegu kuci, pao sneg, krecemo uz brdo a auto ispred nas se vraca u rikverc, proklizao, u prvu gas, Koridanke napred samo cujem kako grebu zaobidjem ga bez problema, bez proklizavanja, pita kolega koje su bre ovo gume.
One su stajale uspravno bez felni na gazistu naredjane jedna pored druge, imam napravljeno za njih kao neki drzac i kada silazim u podrum malo ih izokrecem.
 
Meni Koridant star 9 ili 10 godina prosle godine dok sam vozio Fiata bez problema zimi kocio, guma meka, sara min 6 ili 7mm sa malim procentom pukotina.
Hankok je bio malo tvrdji i vise ostecen.
Za Kordiant sam dobio savet od ljudi koji su je vozili ranije da je guma za sneg, bljuzgavicu, ali da se mnogo trosi zimi i da treba gledati kada jes tavljati kada skidati. To sam postovao i jedne zime zaledi nekoliko dana, ja u kruznom bez problema stajem, krecem, ostavih nekoliko auta da slajfuju.
Najblize sto sam video sem cukanja gde je guma losa je zima 2018 ili 2019. vozim kolegu kuci, pao sneg, krecemo uz brdo a auto ispred nas se vraca u rikverc, proklizao, u prvu gas, Koridanke napred samo cujem kako grebu zaobidjem ga bez problema, bez proklizavanja, pita kolega koje su bre ovo gume.
One su stajale uspravno bez felni na gazistu naredjane jedna pored druge, imam napravljeno za njih kao neki drzac i kada silazim u podrum malo ih izokrecem.
Upravo si potvrdio sve sto sam se potrudio da objasnim prethodnom porukom. Kad je materijal u fabrici dobar guma ce da trpi svasta, kad smesa gume nije potrefljena, dzaba mlada guma nece funkcionisati kako je predvidjenja... Dobro si se ti izvukao sa tim Ruskim gumama (y)
 
Jeste to kratak period da bi kvalitetne gume skroz uplastičile ali opet nije ni nemoguće, može da zavisi od mnogo faktora. Inače, Hankook (zimske) gume su u poslednjih x godina poznate po tome da se brže uplastiče od prosečne gume iz te klase.
Zavisi gde su proizvedene - pogon iz Koreje nije imao problema, pogon iz Kine (poslednjih godinu-dve) ih ima.
Neretko naleteh da se i lamelice prebrzo kidaju tj i vise se trose skorasnje MiC serije/kontigent. Drugar sa MiK je prezadovoljan nakon 2 godine i rotacije u prolece (oko 1mm sare otislo)
Koliko sam naleteo na netu i drugi (premium) proizvodjaci kubure sa istom pricom, mora da se obrati paznja iz kog pogona se dobija guma. Ni Turski pogon nije na dobrom glasu.

Ja bas ovih dana jurim neko AS resenje koje planiram da montiram ove jeseni i najverovatnije idem sa Bridgestone Turanza AS 6, za sada im se u EU doticni model prodaje i proizvodi iz Italijanskog pogona.
Naginjao sam najvise ka Pireliju SF3 ali je premali lifespan, a po istoj ceni (~2e razlike po gumi u 205/55 r17 112e vs 115e) mogu Bridgestone da se nabave.
Oba su nesto skuplja od Hankoka koji je "budget premium", ali ne moram da se igram lutrije, pritom i ovi noviji modeli AS guma (SF3, AS T6, ASC2) deluje nesto bolje balansirano za sve sezone od prethodne generacije (skoro 90% modela) koja je vec 3. godine na trzistu .
Uz to Michelin drzi Bridgeston tako da sam zeleo da isprobam toliko nahvaljene CC2 samo bez 6.6mm sare i nesto "tweakovanu" smesu ka letnjoj gumi i umerenijoj klimi tj bez tendecija da u 2. godine vec postanu upitne za kisu - posto procitah da se vlasinici CC2 obicno zale

Inace prijatelj skoro uzeo Conti ASC2 i zadovoljan je gumom, ali meni iskreno deluje "jeftino" i uz to i lakse (skoro 1/2kg) od prethodnih GY koje je imao i bice dobro ako izdrze 2 1/2 godine bez promene svojstva.

Takodje iskustva prijatelja sa Kleber Quadom je da je solidna guma (odlicna zimi) ali da se mnogo brzo plastificira - tako da bih ih zaobisao i pre uzeo Falken/Hankook pa cak i Vredestein uz doplatu. Meni je Falken montiran, pola godine (zimska sezona) kod prethodnog vlasnika, ulaze u 3. godinu i vec nisu za po mokrom, ali inace skroz korektna guma.

Za GY i Dunlop ista prica sa lutrijom kao, cini se da im kvalitet/QC opao nesto poslenjih godina. (ako se ne varam i Sava je pod istim brendom? nove Dunlop su prakticno rebrand Save AS)
A Fulda, koja je bila na odlicnom glasu cena/perfomanse je zatvorila svoj pogon u Nemackoj i ako se ne varam stancuje se u Poljskoj.
 
Poslednja izmena:
IMG_20240618_090915.jpg
Bridgestone "made in Spain"
Naručene preko Autodoc, sa članskim popustom izašle 112e po gumi.
Montiraju se početkom septembra tako da mogu da bacim utiske ako nekog interesuje
 
Nesto razmisljam, auto mi po najvecim vrucinama dok sam na poslu stoji u debeloj ladovini, ispod oraha, kada dodjem kuci svakako vec sunce zadje iza kuca, jednino kada su izlozene suncu je vikend.
Trebalo bi na ovakav nacin da im produzim bar malo vek trajanja, mozda i gresim.
 
Ništa to gumama ne smeta
Nemoj da vas neko ubeđuje u suprotno.
Uzged, ovo je tema zimske gume, njih sigurno ne voziš leti. Ako to radiš, onda no comment
 
Vozim AS po prvi put, na predhodnom autu menjao sezonski
Prvi komsija mi je autolimar, ne mozete da zamislite kakvi automobili mu dolaze sa zimskim gumama u sred leta, pricam o autima od po par 10keura, vidjao sam auta dzipove (BMW,AUDI..) sa islizanim gumama.
kada sam bio kod elektricara pre 2 meseca vidim audi lepota od auta, desna strana ozbiljno udarena, zadnji trap odvaljen, pogledam letnje gume, kaze majstor zimus kad zaledilo bajca ga nagazio i zavrsio u njive, da se pokaze pred zenskom malo ga nagazio i nikakvi sistemu protiv proklizavanja mu nisu pomogli.
 
Preko godinu dana vozim All season gume
Michelin CrossClimate 2 SUV 235/55/R19 105W

Kada sam uzeo na satu bilo 177400km, prošle godine početkom maja i evo me sada na 197,XXXkm
Prezaodovljan sam sa gumama. Zimus vozili preko Češke na -10C cesta iskristalisana, jako fina i prijatna vožnja, uopšte nije bilo proklizavanja.
 
kaze majstor zimus kad zaledilo bajca ga nagazio i zavrsio u njive, da se pokaze pred zenskom malo ga nagazio i nikakvi sistemu protiv proklizavanja mu nisu pomogli.

Mene (a i sebe) umalo ubio lik sa Opelom na istu foru, beše zima 2001 na 2002.. Ista fora - sneg, letnje gume, ženska (još mi je ludak i rekao da je 'malo nagazio da impresionira curu'), jak auto, mozga nula..
 
Videh nedavno da je Michelin izbacio novu zimsku gumu Alpin 7. Sarom veoma podseca na CrossClimate.
 
Nazad
Vrh Dno