Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Pa da taj deo mi je jasan, ali zanima me šta bi bilo ako bi zaista došlo do suda jer im verovatno niko ne sme ništa, a sa druge strane morala bi tu da se desi neka baš kvalitetna pravnička gimnastika da se pred zakonom to ponašanje opravda nekako...
 
Прошли понедељак сам однео ТВ.
Данас је 8 дана.
Како да се поставим за даље ако ми данас нешто не јаве?
Да им сутра пошаљем мејл?
 
Da, obavezno pisan trag i obaveštenje da su prekoračili obaveznih 8 dana, a da te nisu obavestili i time uradili prekršaj, pa navedi zakon i član.
Ali mislim da imaju automatiku slanja 8. dana, pa će ti danas do 00:00 poslati.
 
Сад баш гледам овај папир који сам добио од њих и на њему нема мој мејл само телефон!
Ја сам преко мејла први пут њих обавестио о проблему и послао сам слике,да би ме они назвали сутра дан. Тад ми је рекао да однесем ТВ у радњу где је купљен.
То исто ми је написао у одговору на мој први мејл.
Кад сам предао ТВ у радњу,на његов одговор сам се надовезао да је ТВ предат.
Буквално сам мејл посао 5 минута после изласка из радње. Радња се отвара у 08 а ја сам тамо био у 08:05,из радње сам изашао у 08:15 а мејл је послат у 08:20 🙂
 
Cao svima. Imam dva pitanja te mi treba savet...

Uredjaj u garanciji crkao posle godinu dana. Kupljen preko internet prodavnice. Prodavac rekao da ga odnesem u Gorenje servis. Odneo ga o svom trosku sa racunom i garancijom. Posle nedelju dana mi stize SMS da je stigla Saglasnost za povrat novca i da odem u servis da preuzmem dokumenta.

E sad... Procitao sam na netu da imam pravo i na zamenu uredjaja (koji oni nigde ne spominju). Tacnije da mogu da biram opcije izmedju povrata novca i zamene za nov, eventualno popravku uz moju izricitu saglasnost.

1. Sta ako prodavac kaze da nema takav uredjaj vise u ponudi? Na njihovom sajtu nema nijedan slican vise. Da li mi jedino ostaje da uzmem novac nazad?

Drugo... Danas takav model kosta preko 10k dinara vise u radnjama nego sto sam ga ja platio pre godinu dana (placen 20k a danas kosta preko 30k din).

2. Da li je prodavac duzan da mi vrati tacan iznos sa racuna (20k) ili njegovu trzisnu maloprodajnu cenu na dan reklamacije (30k)?


Hvala unapraed!
 
Promenila se cena i zato ti nude novac.

Vraćaju novac koliko si platio u trenutku kupovine i ti si obestecen, na to nemaš pravo prigovora.
 
Trgovac je druga polovina kupoprodajnog ugovora i imaju pravo da raskinu ugovor.
Povratom novca sa računa ti nisi oštećen i ako tako odluče, ne možeš ništa osim da ih lepo pitaš.
Vraća se uvek i isključivo vrednost sa fiskalnog
 
OK a da li ja imam pravo da ne prihvatim povrat novca kao opciju i da trazim zamenu uredjaja za isti ili bolji?
 
OK a da li ja imam pravo da ne prihvatim povrat novca kao opciju i da trazim zamenu uredjaja za isti ili bolji?
Mozes, ali verovatno nemaju isti uredjaj u ponudi, pa ti gledaju cenu sa tvog fiskalnog i trzisnu cenu nekog drugog modela pa ti izadje na isto uzeo povracaj novca ili ne.
Sve ovo je dogovor sa prodavcem, nista zakonom nije propisano sta moraju ili ne nakon 6 meseci.
 
Данас поподне су ми одговорили на смс да је рекламација уважена и да ће ми вратити паре.
Гледам тај исти ТВ који сам рекламирао,цена му је за 4000 скупља,тад је био на акцији.
Звао сам радњу да питам шта и како око поврата пара,узето је на чекове.
Рекли су ми да ми враћају кеш за један чек који је прошао и 10 чекова физички враћају.
Одмах сам питао да ли може да се добије исти модел тв,иако је сад скупљи,купио сам нов,рекламирао га после 5 дана,па чекао десети дан на одговор... Девојка је била максимално коректна,звала је тамо неког па се јавила после сат времена. Добио сам нов тв по старој цени,нов рачун на данашњи дан са гаранцијом од данашњег дана.
Шта знам,надам се да је први ТВ имао неки фабрички проблем и да ћу сад имати више среће.
 
Uradili su sve po zakonu, drugačije nisu ni smeli.
Probali su da ti ponude pare, ti si tražio nov TV, pa su morali da ti daju TV.
Ovo je tipičan primer kako moraju da rade.
 
OK a da li ja imam pravo da ne prihvatim povrat novca kao opciju i da trazim zamenu uredjaja za isti ili bolji?
Mozes da trazis zamenu, ali oni mogu da ne prihvate i da rese finansijski ako im tako vise odgovara.
Шта знам,надам се да је први ТВ имао неки фабрички проблем и да ћу сад имати више среће.
Sigurno da je tako.
 
Рекли су ми да ми враћају кеш за један чек који је прошао и 10 чекова физички враћају.
Kako je ovo moguce? Da ti vrate popunjene cekove sa sve datumima prolaska? ili si im ostavio blanko pa da sami upisuju?
 
Kako je ovo moguce? Da ti vrate popunjene cekove sa sve datumima prolaska? ili si im ostavio blanko pa da sami upisuju?
Први чек је прошао,за њега кеш.
Осталих 10 да врате физички,попуњене,па са тим чековима у банку да их вратим и да тражим нове 🤪
 
Kako je ovo moguce? Da ti vrate popunjene cekove sa sve datumima prolaska? ili si im ostavio blanko pa da sami upisuju?
Drugačije i ne može.
On je njima ostavio unapred popunjene čekove da bi oni bili sigurni oko realizacije, tako da im sad ne trebaju i vraćaju ih.
A on će, kao što je opet napisao, otići u banku, dati da se popunjeni ponište, verovatno platiti nešto sitno, i dobiti nove.
 
Ja sam pre 4 dana tražio da mi vrate stick 4k sa reklamacije (neispravnog), odgovorili su mi da se strpim još malo i da je reklamacija i dalje u toku. E sad sam poslao email inspekciji i tražio da mi vrate neovlašćeno zadržan predmet (odbili su saobraznost, i kao poslali dalje na rešavanje bez moje dozvole). Sad čekam da vidim odgovor od GT. Nadam se da će predmet vratiti, pa posle toga ću da vidim koliko košta privatna analiza u laboratoriji i pokretanje postupka.

Jest da je u pitanju uređaj koji je plaćen 9k din, ali eto, ide mi na živce više ova nepravda. Nije sve u parama.

Ima li neko iskustva sa pokretanjem postupka, tj da preporuči nekog advokata?
 
Dace oni tebi drugi nego zavlace 30 dana...
E to je ono sto je neprihvatljivo.
 
Poslao sam za početak inspekciji prijavu sa svim dokazima o kupovini, reklamaciji i komunikaciji. Ja tražim da mi vrate moj neispravan stick za koji su odbili reklamaciju, neću zamenu.
Možda prihvatim nazad svoje pare uz izvinjenje. Ali ako nastave da zavlače idemo dalje.
 
Tržišna inspekcija odgovara sa primili smo vašu prijavu bla bla i izvršiće vanredni inspekcijski nadzor pa ću biti obavešten o ishodu postupka. Dodatan quote:
"тржишна инспекција нема овлашћења да Вам обезбеди враћање ваше
имовине - мобилног телефона , како наводите Ваша рекламација је још у
току и поред добијеног одговора од стране трговца да је Ваша рекламација
и захтев одбијена и да имате могућност решавања спора вансудским путем,
што је у складу са Законом о заштити потрошача."
Nije mobilni telefon u pitanju ali ajde nema veze za to. Nisu oni ovlašćeni ni za šta izgleda. Sad ću da kontaktiram efektivu pa da vidim imaju li svog ili preporučenog advokata za dalji spor.
 
Tržišna će njima odvaliti kaznu za prekoračenje roka, ali neće rešavati reklamaciju. Njima dovoljno da se nauče pameti, a ti svakako čekaš rešavanje reklamacije.
 
Ozbiljno pitam: Koju službu, koja ima nadležnost da natera trgovca da vrati imovinu potrošača, treba kontaktirati da bi naterala trgovca da vrati vlasniku imovinu za koju je odbio reklamaciju, a zadržava je duže od volje vlasnika?
 
Kum imao simpatično iskustvo sa tehnomedijom. Kupio je NAS (poprilično skup) u jednoj prodavnici, a kako je dobio od firme neke vaučere, diskove kupi u Tehnomediji (za nju su bili vaučeri). Kupi 2x Red plus od 8TB. nije isti dan sve povezao, čekao NAS, nije imao vremena od posla, i posle nekog vremena, spoji sve, kad diskovi krenu da drljaju i krckaju. Isključi on NAS, proba jedan po jedan disk, oba krljaju, jedan se vidi u NASu, drugi potpuno mrtav.

Odnese diskove na reklamaciju gde mu izdaju papir da ih je predao "sa znakovima upotrebe, bez znakova oštećenja", šta god to značilo za diskove. Nakon 8 dana, dobije obaveštenje da je reklamacija odbijena, "jer su diskovi fizički oštećeni, vidljivo nagnječenje na diskovima" :D. Ko je tu lud, ne znam, ali verujem da će ih lepo provozati. Već im je poslao neki mail, a ima i advokata sa kojim redovno sarađuje i koji ga savetuje pa očekujem da će i njega da upregne ako zatreba.

Pišem razrešenje ovde.
 
Ako se primeni pravo na odustanak od ugovora za kupovinu online da li roba moze da se posalje brzom postom sa svim papirima ili mora licno?
 
Naravno da moze da se posalje. Pa ne kupujes uvek iz istog grada.
 
Meni je GT probio rok za reklamaciju (34 dana), inspekcija se nije još javila iako su u obavezi da kažu kako je prošao nadzor. Efektiva nije odgovorila na email..

U ovoj zemlji pravo postoji samo na papiru. Ma nema sud ni hartija, ima bič i mrkva.

Anyway, ima li neko predlog za advokata? Ili je neko advokat pa oće da se malo vežba? :D
 
Vrh Dno