Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Pozdrav ljudi, treba mi jedna konsultacija. Izvinjavam se unapred ako je off topic. Imam relativno nov gaming laptop (Gigabyte G5 GD). Kod mene je od Februara 2022. godine, znači još uvek je u garanciji (do Februara 2024. godine). Desilo mi se do sada dva puta da je doživeo BSOD u toku gejminga. Prvi put nisam stigao da zabeležim log. Drugi put jesam (danas). U pitanju je LiveKernel Event CODE 141. U pitanju je hardver prema interentu (da li video card, memory ili SSD). Moja pitanja su: 1.) Da li imam prava da ga zbog takove stvari reklamiram laptop (dešava se veoma retko); 2.) Da li bih ukoliko kvar uvaže pod zagarantovani slučaj imam prava na povrat novca, obzirom da su kvarovi zabeleženi u prvom periodu garancije koja mi je zagarantovana. Hvala unapred na odgovorima. Puno pozdrava! :) p.s. Pisao sam u delu foruma koji je vise obradjivao tehnicki deo mog problema, ali nisam dobio nikakav odgovor. I z tog razloga sam pokusao ovde. Hvala unapred na razumevanju.
 
Nema nikakve šanse, na stranu što BSOD nije uvek simptom neispravnosti.
 
Danas u tehnomediu kupio nesto preko 500e i sad moram da cekam 7 dana za isporuku?
Zasto se toliko ceka.Koliko znam rok zakon valjda 2-4 dana?
iako je placena dostava unapred?
 
Danas u tehnomediu kupio nesto preko 500e i sad moram da cekam 7 dana za isporuku?
Zasto se toliko ceka.Koliko znam rok zakon valjda 2-4 dana?
iako je placena dostava unapred?
Uopšte ne postoji zakonski rok dostave (niti postoji razlog da bi zakon to definisao), rok određuje prodavac a ti se sa njegovim uslovima isporuke ne složiš pa preskočiš, ili složiš pa kupiš.
 
Ako ne dostave u roku imaš pravo da odustaneš, jer nisu isposlovali ono na šta su se obavezali, ako su se uopšte javno obavezali.
Pogledaj da li ima negde na sajtu da piše koji je rok isporuke, pa se pozovi na to, ako budeš hteo da ih kaširaš.
 
Ako ne dostave u roku imaš pravo da odustaneš, jer nisu isposlovali ono na šta su se obavezali, ako su se uopšte javno obavezali.
Pogledaj da li ima negde na sajtu da piše koji je rok isporuke, pa se pozovi na to, ako budeš hteo da ih kaširaš.
Nasao sam pise rok 1-10 dana
 
U A1 su mi prihvatili reklamaciju na telefon. Ono što mi je čudno je da mi traže da dođem i izaberem novi telefon ali da moram da vratim originalno pakovanje i sve ono što je išlo uz telefon koji je reklamiran!
Imam komplet pakovanje, nije problem, ali mi je čudno da insistira na tome a sve mi se čini da je moj aparat popravljen i biće prosleđen nekome.
Druga stvar, pošto u ponudi nema telefona sa specifikacijama koje je imao reklamirani uređaj, kao ni kvalitet izrade i ostalo, u istom cenovnom rangu, dakle morao bih da doplatim nov uređaj na moju tarifu (telefoni su poskupeli) dal imam pravo da tražim uređaj sa sličnim ili istim karakteristikama, koji je neznatno skuplji) a da ne moram da doplaćujem i dal u slučaju da ne možemo da se dogovorimo mogu da raskinem ugovornu obavezu?
Hvala na odgovorima u napred, iskreno ovo mi je hitno jer treba u narednih par dana da rešavam situaciju.
 
Ambalaza nije uslov prihvatanja reklamacije. Vrati im posto vec imas, ali da znas da ne mogu nista da ti kazu po tom pitanju.
 
Ako je telefon uzet online preko operatora, mts, otvoren, da li onda vazi mogucnost odustanka u roku od 14 dana? Uzeo sam ocu ali izgleda da nece moci da se navikne, prevelik mu je a i smart ☹️
 
Pitam, nisam nikad koristio to pravo, a na onom papiru za odustanak pise da mora da bude u originalnoj ambalazi, nisam shvatio da li neotpakovano...
 
Kako ces utvrditi da ti ne odgovara proizvod ili usluga ako ne testiras.

Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u slučaju:

1) pružanja usluga, nakon što je usluga u potpunosti izvršena, ako je pružanje usluge počelo nakon izričite prethodne saglasnosti potrošača i uz njegovu potvrdu da zna da gubi pravo na odustanak od ugovora kada trgovac u potpunosti izvrši ugovor;

2) isporuke robe ili pružanja usluga čija cena zavisi od promena na finansijskom tržištu na koje trgovac ne može da utiče i koje mogu nastati u toku roka za odustanak;

3) isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;

4) isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;

5) isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;

6) isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;

7) isporuke alkoholnih pića čija je cena dogovorena u vreme zaključivanja ugovora o prodaji i čija se isporuka može izvršiti tek nakon 30 dana od dana zaključenja ugovora, a čija stvarna cena zavisi od promena cena na tržištu na koje trgovac ne može da utiče;

8) ugovora kojima potrošač izričito zahteva posetu od strane trgovca u cilju sprovođenja hitnih popravki ili održavanja; ukoliko prilikom ove posete trgovac pruži i druge usluge osim onih koje je potrošač konkretno zahtevao ili dostavi drugu robu osim delova za zamenu koji su neophodni za održavanje ili izvršenje popravke, pravo na odustanak od ugovora se odnosi na ove dopunske usluge ili robu;

9) isporuke zapečaćenih audio, video zapisa ili računarskog softvera, koji su otpečaćeni nakon isporuke;

10) isporuke novina, periodičnih izdanja ili časopisa osim pretplatničkih ugovora za isporuku ovih izdanja;

11) ugovora zaključenih na javnoj aukciji;

12) pružanja smeštaja koji nije u stambene svrhe, transporta robe, usluga iznajmljivanja automobila, usluga pripreme i dostavljanja hrane ili usluga povezanih sa slobodnim aktivnostima ukoliko ugovor predviđa konkretni rok ili period izvršenja;

13) isporuke digitalnog sadržaja koji nije isporučen na trajnom nosaču zapisa ako je izvršenje započelo posle prethodne izričite saglasnosti potrošača i njegove potvrde da zna da na taj način gubi pravo na odustanak od ugovora.
 
Pa da je popravljen uvalili bi ga tebi.
Telefonu se odlepio ekran od kućišta. Nije se ništa pokidao, sve je radilo, jednostavno se odlepio po ivicama. Drugar moj, inače serviser za mobilne je pogledao, rekao da je to dva minuta posla da zalepi, al kad već imam garanciju, da ga reklamiram. I sad ispade da mi nude drugi jer navodno je moj telefon nemoguće popraviti. Iskreno, nisam očekivao takav odgovor.
 
Po meni, nemoj se natezati, doplati za bolji telefon (ako nije nešto mnogo). Ne vidim problem uopšte kad su ti već ponudili drugi fon. :)
 
Na žalost, desilo se, nigde nisam našao da je imao bilo kakav problem sa ovim telefonom, nit je iko imao ikakve žalbe na njega, Nord2 je u pitanju.
***, feleri se dešavaju i najskupljim modelima, šta da se radi.
 

  1. Pozdrav ljudi imali neko iskustva sa Ct shop?Tamo sam kupio nov monitor koji je pod garancijom i dalje monitor je MSI Optix G273QF 165hz 2k rezolucija gde je crkao posle 13 meseci jednostavno ne pali se na dugme ne daje sliku, gde sam dobio poruku od njih posle nedelju dana da je zahtev za reklamaciju odbijen,inace monitor crkao sam od sebe nije bilo grmljavine ili ti da je nesto sprzeno....pc konfiguracija radi sve u fullu nista nije crklo,navodno dace mi informacije za dalje kao na njihov zahtev ide dodatno testiranje uglavnom evo slike;





 

Prilozi

  • Opera Snapshot_2022-11-05_151853_drive.google.com.png
    Opera Snapshot_2022-11-05_151853_drive.google.com.png
    221.8 KB · Pregleda: 52
Glupiranje jer kupuju sebi još vremena da utvrde kvar (koji je verovatno da je adapter riknuo). Moraju nešto da ti odgovore po ZZP-u pa dobiješ ove nebuloze iz sms-a.

Čekaj da ti jave (do 30 dana) šta su zaista uradili.
 
Kao sto rece kolega iznad, ovo je genericki odgovor koji moraju da daju u roku od 8 dana, po ZZP-u, a od tada im tece rok od 30 dana da se izjasne, tj da dobiju odgovor od servisa sta je utvrdio, koji je kvar i kako ce da ga rese. Za sada nema razloga za brigu.
 
Ovaj generički odgovor nije po zakonu i može ih kazniti inspekcija ako ih prijaviš.
 
Bukvalno ovo sto Jericho kaže.

Možeš ih dobiti na sudu, čak i da dobiješ novi monitor ili da vrate pare, jer su prekršili zakon.

Pitanje da li su uopšte poslali monitor na rekalamaciju.
 
Prodavac "odbija" reklamaciju i salje uredjaj u ovlasceni servis, jednostavno je. Prodavac moze ili da usvoji ili da odbije reklamaciju u tih 8 dana, nema odgovora - "verovatno usvajamo, ali posto nemamo uslova da ga mi testiramo, a necemo odmah da damo novi uredjaj ili vratimo pare, saljemo ga u servis."
Identicnu situaciju sam imao sa samsung televizorom, "odbijena" reklamacija posle pola sata od ulaganja iste, i naznaceno da ga "u cilju dobre poslovne politike salju u servis". Od servisa dobijen odgovor da je stradala ploca na tv-u, zamenjena, dobijen tv nazad za manje od 7 dana od ulaganja reklamacije.
 
Ne bih rekao da je nezakonito da odbiju reklamaciju, to je validan vid resenja. Fora je da moras da ih stisnes da uzmes uredjaj sa potvrdom o odbijanju i sa tom potvrdom da odes na sud pa da se ganjas ko je u pravu.
 
Ne moze prodavnica da odbije nesto, jer nije servis.
 
Kako da ne može ? Pa sa prodavnicom imaš kupoprodajni ugovor a ne sa servisom koji radi za prodavnicu. Servis može samo da kaže da li je ustanovljen kvar, da li mogu da poprave i da li je za zamenu. Značči da je prodavac odgovoran i odlučuje za sve.
 
Jel prodavac serviser? Ako ima delatnost i servisa moze. Npr CT ili ko jos ima prodaju i servis firmu.
 
Nazad
Vrh Dno