Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Bolje je tako, jer ako se pozoveš na reklamaciju samo ćeš sebe dodatno zapetljati.
Nije fizičko oštećenje i boli te uvo, a ako ti je frka, odnesi ga sam prodavcu, mislim da ne moraš da ga vraćaš kurirskom službom.
 
Da, jasno. Hvala još jednom, valjda prođe sve kako treba.
Prvi put radim povrat pa je malo frka da nešto ne zakeraju. 🙂
 
Zanima me da li je se ko susretao sa slicnim problemima na relaciji fizicko lice - fizicko lice..?
Recimo kupovina preko interneta KP ili bilo koji sajt za oglasavanje gde se razmenjuju poruke..
Nebitno isto da li prodavac prodaje novu ili polovnu stvar, koja nije ispravna, a navedena kao ispravna i slicno..
Vidim da KP ima neku opciju da se prijavi prevara, kome, sta ne znam kako to funkcionise.. Da li je sud ili ko vec uopste nadlezan kod tih sporova, jel imao ko iskustva i kako to ide ?
 
To nije predmet ove teme - kupoprodaja medju fizičkim licima.
 
Pa znam, cisto pitam ugrubo me zanima ako neko zna da opise malo detalja, nisam mislio da se sada vodi maratonska polemika..
 
Nije regulisano zakonom na način kao kupoprodaja od pravnih lica, a praksa u slučaju spora je jedino sud, ili "vrati mi pare, molim te".
U većini slučajeva, sud.
 
Moram napisati jedno negativno iskustvo sa prodavcem Tehnomanijom i Udruženjem za zaštitu potrosaca iz Kragujevca. Kupio telefon online, stigao 29.03.2022. godine bez celofana, stikera (ima ga svaki Xiaomi na ledjima). Kada ga pokrenuo odmah vidim zamrznuta dupla slika (Amoled Ghost) Xiaomi loga koja se odlično vidi na beloj pozadini. Raklamiram Tehnomaniji na broj iz ugovora, pa čak pošaljem i mail, ali eto moram o svom trošku da ga nosim 65km od mog grada u drugi grad kako bih prijavio defekt (u roku od 24 sata). Prodavac vidi da nije telefon ispravan, da mi sve sto treba i kaže to se rešava do 30 dana. Osmi dan u petak u 20h ljudi na Viber šalju poruku kako se testiranje nastavlja i da nije uvažena garancija. Ja odmah pošaljem mail i dobijem sutra odg da je to generička poruka i da on još nije u servisu. A od Udruzenja iz Kragujevca (dotična Nina Simić) kaže da moram da čekam 30 dana. Trideset peti dan ja se obratim opet Udruženju iz Kragujevca, gde mi traže svu dokumentaciju (još mi krv nisu tražili) kako bi oni videli šta mogu da urade (a i laiku jasno da je prekršen član 55 zakona o zaštiti potrosaca i da po clanu 128 poslodavac mora da plati 50.000,00 zbog nepoštovanje rokova). Dan posle u razgovoru u kome ja do reci ne mogu da dodjem od drskosti radnice Nine Simić kaže da moram da imam njihov odgovor da bih njima mogao da se obratim. Bahatost i nekultura, kao da sam ukrao telefon pa sam na optuženičkoj klupi, a ne izigran za 40 hiljada dinara. Na kraju, odgovor stigao 37. dana od tehnomanije da uvažavaju reklamaciju ali nemaju više taj uredjaj, osim u drugoj boji i mora da se doplati 15000 ili da mi daju novac.
Uopšte mi nije jasno za šta služe ta Udruženja, kad im uposleni ne poznaju zakone, kada su im uposleni drski, bezobrazni, nevaspitani?
I na kraju ispada treba da sam zadovoljan sto su mi umesto pokvarenog telefona poslali novac nakon 40 dana iako je upaljen svega par minuta.
 
Zar nije trebalo da se odmah pozoveš na to da je telefon evidentno otpakovan, tj. korišćen? Osim ako nisi kupio naglašeno otpakovanu stvar?

Ja ga ne bih ni palio uopšte, niti stigao do toga da ima problem.
 
^Ovo je jedini pravilan postupak. Samo kazes pri kupovini da hoces fabricki zapakovan uredjaj i nemas problema. Ne reklamiras nista, samo vratis, imas 2 nedelje fore.
 
Kupio ga online, kako zamišljate da dokaže da ga nije on otvorio?
 
Bas to, stigao brzom postom, onaj kurir neće da čeka. Mada, iskreno ni na kraj pameti mi nije bilo da će neko da pošalje uređaj bez celofana, verovatno korišćen. Čak i prodavac u maloprodajnom objektu u koji sam morao da otputujem radi reklamacije, kaže ovo je izložbeni primerak i vidi se zamrznuta slika ispod, ali nažalost politika firme je takva da mora da se čeka.
Ali Udruženje koje kaže, da vi možda niste pritisnuli jače uredjaj, da li ste citali uputstvo…
 
Kako ce oni da dokazu da ga je poslat zatvoren?
 
Kupio ga online, kako zamišljate da dokaže da ga nije on otvorio?

Tom logikom svima nama onda mogu da šalju korišćene i prepakovane proizvode, a dobiti novo bi bilo stvar čiste sreće.

Ja računam da bi bilo efektnije prosto da je odmah nakon što je dobio paket zvao korisnički servis i ostrašćeno pitao kakav je to način da mu šalju telefon koji evidentno nije fabrički zapakovan, i da kaže da ga uopšte ne zanima da ga koristi i želi novi ili povrat...

Da li bi prošlo lakše ne tvrdim, jer znamo kakvi su... Nego kažem, suludo je bilo preći preko toga da si kupio novo a dobio nešto što ti je na keca sugerisalo da je već korišćeno, pa sve i da je bio ispravan.
 
Recite mi kako bi dokazali? Ja muku mučim sa rokovima od 8 i 30 dana, a da ne pričam o tome gde bi moja reč bila protiv njihove nedokaziva. Nemam svedoka osim dva ukućana, ali to se ne računa.

Problem nastaje onog trenutka kada kažeš Udruženju za zaštitu da se radi o Tehnomaniji. Onda odjednom kreće osudjivanje od strane istih kao da sam lopov. Gde vam je ugovor, gde vam je prepiska sa njima, gde je njihov odgovor, gde je reklamacioni papir (iako je dovoljan broj da je zavedeno i lična karta da dobije sve informacije i kopije)… Plus niko da sasluša, da kaže da su izigrali zakon plus, da su prelrsili ugovor (o vidno obeleženom mestu reklamacije i o informisanju na mail a ne na viber), da su prekršili rokove zakonom propisane. I ponavljam, od Tehnomanije sam možda ovo očekivao, od Udruzenja za zaštitu potrosaca ne (najgore sto nemam kom dalje da se obratim).
 
Svaka kupovina je ugovor, svaki spor u toj kupovini, pravni proces. Ako ti je trazila "ŠV" obrazac moras da ga imas da bi ona mogla nesto da preduzme. Da li znas koliko ljudi se javlja potpuno neosnovano za sve i svasta, masa. Ne branim ni Tehnomaniju ni Ninu ali jednostavno kada dodje do takve situacije moras da spremis zivce i papirologiju. Mozda ona jednostavno zna da Tehnomanija ima korporativne politike i da tu nista ne moze na ljudskom nivou da se resi vec samo izricito papirima. Takvo je i moje iskustvo sa Tehnomanijom, samo crno na belo.

Ja sam skoro dobio HDD isporukom, paket upakovan majstorski, 3 sloja bubble wrapa oko kutije unutra sa paddingom. Antistaticka neostecena, na disku polomljen sata power konektor, znaci smrskan cosak komplet. To je sad situacija koja je nemila, sva sreca pa je prodavac razuman i video je da je konektor toliko spljeskan da je morala neka masina to da uradi negde u fabrici, da je meni ispao ne bi bio zgnjecen sa tri strane. Nije ni on mogao da vidi stanje diska kroz antistaticku nit je realno da svaki disk zraci lampom i gleda konektore, doktori se ne opterecuju tim nivoom detalja ne prodavci. Isto tako mogao je i da se napravi lud, kaze vraceno sa fizickim ostecenjem i cao zdravo, ove stvari se desavaju, nista nije savrseno.
 
Sa Tehnomanijom treba imati konjske zivce i biti mazohista da bi nesto od njih kupio.
Kupio sporet koji mi je stigao olupan, na svu srecu otvoren je odmah pred kurirom kada je to primeceno i vracen nazad.
Sledi povremeno zivkanje da bi posle oko mesec dana dobio odgovor da se to kod njih vodi kao reseno!!!
Jedva posle nekih 40-ak dana dobih sporet (Gorenje, nije bas neki redak model, ima ih svuda).
Drugi put kupio Bosch ves masinu, bila na akcili, platio odmah karticom i cekam.
Opet naravno zivkanje, masine nema, izgovori zato ne manjkaju.
Nekako posle jedno 3 nedelje uspem da im objasnim da sam svestan da to ni nemaju na stanju i da mi posalju drugi model koji imaju na stanju.
Hvalim te Boze prodje to kako treba, masina stigne za dva dana, refundiraju mi visak novca ali ja imam racun koji su mi poslali na mail od druge masine a uz samu masinu nije nista stiglo.
Posle tri nedelje trazenja da mi posalju taj racun (vec se priblizava rok za prijavu produzene garancije) zovnem ih u jedan petak i fino im objasnim da vise ne zovem njih vec u ponedeljak zastitu potrosaca pa da vidimo kako se to ispostavlja roba bez validnog racuna. Trebalo je cuti ta silna ubedjivanja sa druge strane da ne zovem i da se cujemo opet...
Uglavnom zovu me u subotu uvece i salju mi regularan racun na mail, konacno...

To je od robe koju sam dobio a ima dosta toga sto sam narucio na nekim akcijama da bi me zvali i rekli da toga nema vise iz raznih razloga, ili je cuknuto, ogrebano, bilo u izlogu, vraceno...
Vrh je ortak koji je narucio televizor da bi ga zvali posle ko zna koliko njegovih poziva i rekli mu da se prevrnuo kamion bas sa njegovim televizorom. 😂

U stvari kada malo bolje razmislim - izgleda da sam ja mazohista. :unsure:
 
Svaka kupovina je ugovor, svaki spor u toj kupovini, pravni proces. Ako ti je trazila "ŠV" obrazac moras da ga imas da bi ona mogla nesto da preduzme. Da li znas koliko ljudi se javlja potpuno neosnovano za sve i svasta, masa. Ne branim ni Tehnomaniju ni Ninu ali jednostavno kada dodje do takve situacije moras da spremis zivce i papirologiju. Mozda ona jednostavno zna da Tehnomanija ima korporativne politike i da tu nista ne moze na ljudskom nivou da se resi vec samo izricito papirima. Takvo je i moje iskustvo sa Tehnomanijom, samo crno na belo.

Ja sam skoro dobio HDD isporukom, paket upakovan majstorski, 3 sloja bubble wrapa oko kutije unutra sa paddingom. Antistaticka neostecena, na disku polomljen sata power konektor, znaci smrskan cosak komplet. To je sad situacija koja je nemila, sva sreca pa je prodavac razuman i video je da je konektor toliko spljeskan da je morala neka masina to da uradi negde u fabrici, da je meni ispao ne bi bio zgnjecen sa tri strane. Nije ni on mogao da vidi stanje diska kroz antistaticku nit je realno da svaki disk zraci lampom i gleda konektore, doktori se ne opterecuju tim nivoom detalja ne prodavci. Isto tako mogao je i da se napravi lud, kaze vraceno sa fizickim ostecenjem i cao zdravo, ove stvari se desavaju, nista nije savrseno.
Prva i osnovna stvar je da voliš posao koji radiš. Ovi u Udruženju očito ne. Ljudi ima svakakvih, ali ti si tu za njih, da ih posavetujes, saslušas i da ih uputiš šta i kako.
U mom slučaju dostavljena su sva dokumenta osim zadnjeg odgovora Tehnomanije koji nemam, zbog koga i zovem Udruženje za zaštitu potrosaca. Ali dotična Nina ni da sasluša, jer je očito nisu ucili kulturi i komunikaciji. A sva su joj dokumenta i svi su joj prekršeni članovi pred nosom. Doduše tako se i desi kad se na posao prima svako bez promila znanja na osnovu veza i vezica. Zato i imamo problema sa prodavcima jer poštenog Kupca nema ko da zaštiti.

I da dokažem da je do nesposobnog Udruzenja iz Kragujevca i još nesposobni je Nine, Udruženje iz Beograda mi rešilo spor u toku dana. Na kraju vansudskim sporom dobio Vaucer kao izvinjenje i novac.
 
Što se tiče povrata robe u roku od 14 dana...

Ja sam dakle vratio laptop kurirskom službom, piše da je pošiljka isporučena danas, dakle od danas teče rok za vraćanje para, je l' tako?

Sad ne znam da li postoji praksa neke dodatne potvrde o povratu, tipa da me kontaktiraju oni ili kako već, ili da prosto čekam 14 dana koliko je rok za povrat novca?
 
Sačekaj par radnih dana pa ih zovi i/ili pošalji poruku i sačuvaj.. Mislim da rok počinje od momenta kada je poslato jer posle toga ti nemaš kontrolu. Isto kao za obična i preporučena pisma, rok počinje od trenutka kada pošta udari pečat.
 
ZZP član 33


Trgovac je dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak.
Trgovac vrši povraćaj koristeći ista sredstva plaćanja koja je potrošač koristio u prvobitnoj transakciji, osim ako se potrošač nije izričito saglasio sa korišćenjem drugog sredstva plaćanja i pod uslovom da potrošač zbog takvog povraćaja ne snosi nikakve troškove.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, trgovac nije dužan da izvrši povraćaj dodatnih troškova koji su posledica izričitog zahteva potrošača za dostavu koja odstupa od najjeftinije uobičajene dostave koju je ponudio trgovac.
Trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je poslao robu trgovcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo, osim u slučaju kada je trgovac ponudio da sam preuzme robu.
Trgovac o sopstvenom trošku preuzima robu koja je bila isporučena potrošaču u njegovom domu u momentu zaključenja ugovora izvan poslovnih prostorija ako roba po svojoj prirodi ne može da se vrati na uobičajen način preko poštanskog operatora.


 
Što se tiče povrata robe u roku od 14 dana...

Ja sam dakle vratio laptop kurirskom službom, piše da je pošiljka isporučena danas, dakle od danas teče rok za vraćanje para, je l' tako?

Sad ne znam da li postoji praksa neke dodatne potvrde o povratu, tipa da me kontaktiraju oni ili kako već, ili da prosto čekam 14 dana koliko je rok za povrat novca?
A koja je to prodavnica? Ja sam u slučaju one radnje na W čekao 46 dana za povrat 2000 dinara. Neke druge manje su vratile odmah sutradan po prijemu paketa. Tako da ovu na W izbegavam od tada u širokom luku jer za njih očigledno ne važe zakoni. Džabe zoveš i šalješ mejlove i popunjavas one tikete na sajtu. Žalosno.
 
Razmišljam za sestru da naručim laptop sa OLED ekranom. Meni OLED na njenom telefonu smeta, njoj ne, ali razmišljam ipak nisu iste PWM frekvencije pa postoji šansa da takav OLED bude smetao i njoj. Otkrivanje da li joj smeta podrazumevalo bi makar sat - dva vremena gledanja u taj ekran. Iako bih ja mogao da pustim neki live OS sa usb-a, ipak bi displej radio neko vreme pa ja sada ne znam da li bi, ako se ispostavi da joj smeta, pravili problem pri povraćaju (u roku od onih 14 dana).

Doduše, ne znam ni na koji način bi moglo da se proveri koliko dugo je displej radio..

Da li je neko bio u sličnoj situaciji?
 
Roba kupljena online moze se vratiti bez navodjenja razloga za odustajanje od kupovine. Ne mogu da prave problem i da radi 10 dana.
 
Aha, nisam do sada vraćao pa sam pomislio da je potrebno da uređaj koji se vraća ne bude korišćen. Jesam bacio sam pogled na zakon i nisam video da je to naznačeno, al rekoh, bolje da upitam za iskustva jer čujem da se kod nas mnoge stvari ipak mogu tumačiti na razne načine. Hvala na pojašnjenju.
 
Da li postoji mogućnost da neko koristi reklamacije.rs za phishing? Moj brat u CG je dobio mail navodno od info naloga na reklamacije.rs kako može da podigne zamjenski uređaj, iako nema pojma šta je u pitanju, niti je išta reklamirao kod dotičnog servisa...
 
Može ako je neko (zlo)upotrebio njegov e-mail. Meni je nekoliko puta stizao e-mail kao od pošte da nisam bio kod kuće kada su trebali da mi dostave neki paket i da im dostavim podatke da mi ponovo donesu. Tada nisam ništa poručivao a pregledom adrese pošiljaoca ni pomena o pošti. Naravno da nisam pao na to a upit pošti je bio negativan takođe.
On možda treba da kontaktira taj servis ali ne povratom na tu poruku, može da bude zamka.
 
odgovorio je već bio kad mi je rekao, vidjeću šta će biti. Možda da iscimam pravi servis, trebalo bi u svakom slučaju da ih zanima ako neko zloupotrebljava njihovo ime. Jedina stvar je neki usisivač uzet preko Tele Shopa koji je već zamijenjen prije desetak dana tako da ne znam šta bi to uticalo.
 
Poslednja izmena od urednika:
Ne znam sto ljudi kupuju stvari za posao, kad mogu na svakih 10 dana da porucuju laptopove za posao, obave sta trebaju i da vrate i tako iznova.

Onda ti dodju oni drugi poruce online i bune se, ja bih zapakovano. E pa onaj pre tebe je obavio posao na tom istom laptopu, zali se drzavi :D
 
Nazad
Vrh Dno