Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

^ E to jeste tačno ali mickk to nije napomenuo.
Da razjasnimo:
Ako on ostaje sa starim ugovorom po istoj ceni - nema pravo da raskine ugovor jer ništa nije menjano bez obzira što ti paketi više nisu dostupni. Baš kako je Darko1290 rekao.
Ako on ostaje sa starim ugovorom po novoj ceni ili sa novim paketom - situacija je jasna = ugovor više nije onakav kakav je potpisan = pravo na raskid ugovora, baš kako sam ja napisao u prethodnom postu.
 
... a pritom sve vreme mislimo na ugovornu obavezu, naravno, jer to nije isto što i ugovor, za neupućene...
 
Naravno, sve je jasno. On, kao i svi ostali, ostaje na svom paketu sa nepromenjenom cenom i nema pravo na raskid ugovora jer ništa nije ni menjano.
 
Znao ili pretpostavljao, svaki put kad sam nesto kupio od legalne prodavnice preko interneta dobio sam fiskalni racun i garanciju u paketu.

Hocete da kazete da ako vam Emmi posalje kurirom maticnu plocu on onda nije duzan ni fiskalni racun da da za nju, ni garanciju, ni porez da plati? Ne bih bas rekao da tako ide...
Samo si trebao da pročitaš deo zakona koji sam naveo, a ne da iznosiš svoja iskustva. Ukoliko firma između ostalih ima i šifru delatnosti 47.91 Trgovina na malo posredstvom pošte ili interneta; nije obavezna da šalje fiskalni račun, nego običan odštampani račun.
 
Da li to u praksi znači da ja mogu da pokrenem internet prodaju kompjuterske opreme pod šifrom delatnosti 47.91 Trgovina na malo posredstvom pošte ili interneta, i da prodajem robu ljudima bez fiskalnog računa, i da ne mogu ništa da mi reklamiraju jer: nema fiskalnog - nema garancije. Uzimam po jednoj ceni, prodajem po istoj kao i onaj što ima prodavnicu s tim što on plaća porez, ja ne jer nisam u obavezi i imam veću zaradu?
 
izgleda da ti baš i ne znaš kako funkcionše prodavnica. Ulaz robe, kalkulacija, izlaz robe itd. to sve treba da štima. Sve svoje finansijiske obaveze moraš da platiš. Marža ti nije ograničena pa ne znam šta te sprečava da prodaješ jeftinije ili skuplje od onog ko ima fizičku prodavnicu. Sad se vrati na post na koji sam ja odgovorio
http://forum.benchmark.rs/showthrea...one-i-praksu&p=3809255&viewfull=1#post3809255
i pročitaj tekst na b92 gde kažu da je za reklamaciju obavezan fiskalni račun, što do sada nije bio uslov, a verovatno neće biti ni po novom zakonu nego su novinari pogrešno napisali. Ti moraš da izdaš račun, ali to ne mora da bude fiskalni račun.
 
Fiskalni, dao ga ili ne, ne oslobadja te zakonske obaveze za garanciju, ako si mu prodao novu komponentu kao pravno lice/preduzetnik.
 
Ta sifra je za specijalizovane prodavnice. VECINA nema tu sifru.I u obavezi je da izda fiskalni račun za prodatu tehn.robu.Svaki izlaz mora prati kasa i racun u vecini slucajeva.Dokaz o kupovini je i garantni list i sl.
 
Procitao juce u Blicu:

Izmenjen I dopunjen zakon o zastiti potrosaca primenjivace se
od 21 septembra.

"Trgovac ce morati da odgovori na reklamaciju u roku od 15 dana I da je sprovede, osim kod tehnicke robe za koju vazi rok od 30 dana"
Kod prodaje robe van poslovnih prostorija I na daljinu, imate pravo da odustanete u roku od dve nedelje.
 
Samo da potvrdim ono sto bi trebalo da je tako -

kad reklamiram racunarsku komponentu(sa opravdanom reklamacijom naravno) - prodavnica je u obavezi da mi vrati novac sa racuna ako nema isti model? ja nisam u obavezi da prihvatim drugi model ako mi ne odgovara to sto ponude?
 
Samo da potvrdim ono sto bi trebalo da je tako -

kad reklamiram racunarsku komponentu(sa opravdanom reklamacijom naravno) - prodavnica je u obavezi da mi vrati novac sa racuna ako nema isti model? ja nisam u obavezi da prihvatim drugi model ako mi ne odgovara to sto ponude?

Da tako je.... ako nemoze da ga opravi.. da i ako nema isti model
 
da .naravno. zaboravio sam da dodam I to ako ne moze da se popravi (a generalno se racunarske komponente obicno ne popravljaju...)
 
Moj slucaj..
Prosle nedelje reklamiram alti-ju MSI 280X-a(crkli ventovi,karta nepopravljiva)..
I sta se sada zbiva..posto MSI 280X-a nemaju na stanju(javi se covek iz winwin-a),nude mi "nesto drugo" u iznosu sa fiskalnog ili povracaj novca.Ali to "nesto drugo" ne moze biti nikako 280X,jer je sada svaka skuplja od tadasnje cene,a u onom ludilu pred kraj godine na neku foru su kucali 280X-a na 24.500 din! I to je ono sto mogu da dobijem nazad... Na moju opasku,da mi navedu gde su to i kada prodavali,reklamirali bilo kog 280X-a za 24.500 din. i da ja ne znam nikoga ko je za te pare kupio doticni GPU(ja sam platio 38.000 po komadu),rekose "to je bilo pre godinu dana,ne secamo se cena" ...
E da ih zapalis! :mad:
 
A gde ti je racun sa tim iznosom koliko si ih ti platio?
 
Tvoja je greska sto nisi proveravao iznos na racunu. Valjda si se dosad naslusao prica o reklamacijama da znas da treba biti obazriv.
 
Pa kucali mu dilersku cenu sa VP-a, neko se lepo omrsio :p

A i sad su u pravu mogu da ti razduze taj iznos ili da cekas da ista garficka stigne pa dobijes jaje za jaje ili doplatis za drugu jer se i onda razduzuje i nemogu radit u minusu
 
Poslednja izmena:
Tvoja je greska sto nisi proveravao iznos na racunu. Valjda si se dosad naslusao prica o reklamacijama da znas da treba biti obazriv.

I da nije, kako ne razmisli covek da li nesto nije u redu kada je na racunu 30% manja cifra. U najgorem slucaju to prolazi tax free, a ne znam koliko bih morao da mrzim drzavu da bih savesno pustio jedan Alti da ne placa porez drzavi...

Druze platio si zivotno iskustvo 14k, sledeci put ne dozvoli sebi da te neko "zbrza" da ne pogledas u racun 8 meseci. Jedino bi mogao da probas da ih uhvatis na to sto lazu da nema 280x na stanju, jer ga verovatno ima. Zovi korisnicki servis i pitaj jel ima na stanju, hteo bi da narucis. Ako ima, idi u maloprodaju i pitaj ponovo jel ima, ako kazu nema, moze samo povracaj iznosa, zovi ponovo pred njima i ukljuci interfon.. to sam ja radio u Intesi i upalilo je (procitao na benchu). I zovi im inspekciju ako osecas da si prevaren, ne placa se reket inspekciji isto ako ih zovu mesecno za 100 slucajeva i za 3.
 
Video sam sta "piše" i koliko "piše" na racunu,ali ko je u decembru pokusavao doci do amd grafika,zna tu nije bilo mesta trazenju "dlake u jajetu"..
"ili da cekas da ista graficka stigne" - to sam i sam mislio..trenutno sve od MSI-a i imaju osim 280 i 280X-a.
Mene najvise nervira, to sto nikome nije bilo uopste "cudno" sto je neko dobijao 280X-a sa tim iznosom na fiskalnom?!
A i ako je to VP cena,male li su marže prodavaca IT opreme u zemlji Srbiji??!
 
Marze prodavaca najcesce jesu jako male. Marze uvoznika umeju biti ogromne. Razlika je ogromna ;)
 
(ja sam platio 38.000 po komadu),rekose "to je bilo pre godinu dana,ne secamo se cena" ...
E da ih zapalis! :mad:
Može da se sete vrlo lako, postoje papiri za ulaz - izlaz robe, po kojoj ceni je prodata i tačno kod dana je prodata. I koja je cena po knjiženju tj da li je taj dan bila nivelacija cena dotične karte.
Ali ono što njih opravdava je fiskalni račun.
Verovatno su kroz papire već to sve opeglali.
 
Marze prodavaca najcesce jesu jako male. Marze uvoznika umeju biti ogromne. Razlika je ogromna ;)

ja bih bas rekao obrnuto.
sve se uglavnom racuna u odnosu na kataloske, odnosno preporucene cene.
tesko da ce prodavac da pristane na 5% rabata od uvoznika jer mu se to ne isplati da prodaje (osim ako nije jedini na trzistu, a ocigledno nije ako uzima od nekog drugog uvoznika i ne uvozi sam). dakle, bez 10% tesko ko ce da preprodaje (mada je i ovo relativno malo 15% je prosek). i prodavca ne zanima nista drugo. on zna preporucenu cenu i na nju trazi rabat. kraj.

uvoznik sa druge strane mora da pazi na mnogo vise stvari. uvoznik mora robu i da preveze od zemlje porekla i da je uveze. dakle, prevoz, carina spedicija (pa cak i papiri kao sto su sertifikati)... kako gde, ali retko prodavac moze da uveze robu bez, barem, 5% troskova, a cesto i 10%. ovo znaci da nabavna cena nije ona koju dobija od proizvodjaca nego ona koja ukljucuje i ove troskove.
E sad, sta mislis koliki popust dobijaju uvoznici od proizvodjaca? sigurno da ima onih sto dobijaju 50% i vise na kineksu robu, ali za kvalitetniju tehnicku robu to je mnogo manje. neka bude 30% u proseku. sa uvozom i rabatom za dalju prodaju, uvoznik uzima 10%, ako i toliko u nekim slucajevima.

sa druge strane, uvoznik ne mora da brine o prodajnom prostoru, ima mnogo manje radnika...
 
Sad problem oko zamene moje ploče, koja ne može da se namesti da radi zbog faličnog drajvera. Uzeta u PC Practic, preko interneta, pre NG. Zvao sam da pitam, objašnjava mi da slanjem iz Niša treba bar nedelju dana da uopšte stigne u servis, ako im odnesem u Win Win. Ja ozbiljno ne mogu da čekam to toliko. I drugo čekanje u servisu me brine, jer sumnjam da će to testirati do kraja. I verovatno će da vrate kao ispravno.
A prvo će da me vozaju mesec dana.

Šta da radim u konkretnom slučaju?
 
Ja i dalje ne mogu da verujem da nisi pogledao u racun, a jos manje da si video i da si im dao duplo vise para. Realno mozes da se slikas
 
Moj slucaj..
Prosle nedelje reklamiram alti-ju MSI 280X-a(crkli ventovi,karta nepopravljiva)..
I sta se sada zbiva..posto MSI 280X-a nemaju na stanju(javi se covek iz winwin-a),nude mi "nesto drugo" u iznosu sa fiskalnog ili povracaj novca.Ali to "nesto drugo" ne moze biti nikako 280X,jer je sada svaka skuplja od tadasnje cene,a u onom ludilu pred kraj godine na neku foru su kucali 280X-a na 24.500 din! I to je ono sto mogu da dobijem nazad... Na moju opasku,da mi navedu gde su to i kada prodavali,reklamirali bilo kog 280X-a za 24.500 din. i da ja ne znam nikoga ko je za te pare kupio doticni GPU(ja sam platio 38.000 po komadu),rekose "to je bilo pre godinu dana,ne secamo se cena" ...
E da ih zapalis! :mad:

Nisi naveo, jesi li kartu kupio u WinWin prodavnici ili si kupio preko oglasa? Ko ti je tačno naplatio 38.000 dinara? Na osnovu ovoga stekao sam utisak da si kupio kartu od fizičkog lica i da si njemu platio 38.000 dinara, dok na fiskalnom računu stoji 24.500. Da li je tako?
 
Poslednja izmena:
Zar nije bio neki lik pre koju nedelju sa istim problemom kao i on?
 
Nazad
Vrh Dno