tesko da moze rebrasti kais tek tako da padne sa remenice.
to crnilo je normalno jer se remenica malo potrosi dok sve legne na mesto.
Stare i nove masine osim iste tehnike pranja nemaju puno toga zajednicko.
Nekada su masine prale 3-4kg vesa, centrifuga je bila na 400 obrtaja,
ves se susio na zici, a prasak, struja i voda bili dzabaka a masine skupe.
Danas su energenti i vreme skupi, a masine jeftine, pa su prioriteti bitno drugaciji.
Razlika izmedju skupe i jeftine masine je u upotrebljenim materijalima, i ako obe imaju potpuno iste delove.
I jeftina i skupa masina imaju kuciste, koje moze biti od odlicnog lima ili krs lima, posto je danas antikorozivna zastita odlicna pa ni jedna ne rdja (osim ako se ne zapisava pored solje)
proizvodjaci stete na debljini lima, pa ga savijaju da bude profilisan kako bi tanji lim dobio na cvrstoci.
nekadasnji motori su bili sa cetkicama, i taj princip nema neke mane osim sto se trose cetkice
danasnji motori su invertorski, nemaju cetkice i digitalno su kontrolisani.
programatori su elektronski, elektro mehanicki programatori su em skupi em kvarljiviji...
Bubnjevi su od termostabilne plastike umesto celika, jeftinije je tako...ali su im povecali kapacitet pa sada cak i najmanja masina ima bubanj za 7kg vesa
ne znam zasto majstor preporucuje nizu centrifugu, nista se drugacije ne trosi na visoj ili nizoj brzini....
Motor se okrece isto, jer to je elekytro motor kome je jedini potrosnji deo lezaj na koji se oslanja...
Najveci kvar danasnjih masina je lezaj bubnja ali proizvodjaci se bas i ne tangiraju da to naprave kao servisni deo koji moze lako da se zameni, jer i ovako on traje minimum bar 5 godina.
Sve je to neko izracunao i procenio da se ne isplati praviti skuplji bubanj da bi neko lakse menjao lezaj.
nije problem da se ves ocedi na zici, ali je gubljenje vremena vadjenje iz masine, sirenje vesa i posle sakupljanje, a treba imati i uslove za sve to.
Inace u nije tako velika razlika izmedju centrifuge na 1000-1200-1400rpm u kolicini preostale vlage.
Ali opet neko ko ima susaru sa TP njegova masina ce lakse da osusi svaki procenat manje.