Šta je novo?

Sve o putu na more autom

^^
Ja se ne žalim. Sve mi isto.
 
10 godina je rok vazenja uredjaja koji je JP Putevi naveo u ugovoru ( ili je navodio pre, bila je ta tema aktuelna pre dosta godina, mozda su promenili pa je ostalo), sama baterija nema sanse da izdrzi toliko, zavisi od koriscenja, nekoliko godina svakako...
 
ako cemo o gorivu jednotaktni motori su mnogo osetljivi, freze, motori za navodnjavanje, APN4 itd muku smo videli. Ja probo u Fiat Brava i 100 oktansko i 98 i nikake razlike nisam primetio.
Sestra koja vozi Golfa 4 benzinca kaze ima razlike mirnije joj radi i manje trosi
Zet vozi Pezoa 307 on samo NIS ono skuplje dizel kaze najbolje mu se pokazalo to gorivo, ja vozim SKodu dizela samo Lukoil vec godinu dana ono skuplje ali mi nesto kao ovo leto vise trosucka, dal zbog vrucina posto klima bas radi
 
Jel se to meni čini ili se samo vlasnici Yarisa žela ne kvalitet goriva?!?
:p :ROFLMAO:
Ja sam vlasnik istog, ali se ne žalim :D

Yaris benzinac (mk1) ima filter za gorivo koji se ne menja. S obzirom da je taj konkretno model danas u najboljem slučaju star 20 godina sve govori. Više puta sam u servisu pitao da li se menja isti i dobio odgovor da nije predviđena zamena. Verovatno je filter sam po sebi drugačiji (mislim da se nalazi u rezervoaru) i da se ne menja tako lako, ali vreme čini svoje. Ko zna u kakvom su stanju i ventili, mada povremeno sipam aditiv za dizne jer ga gradska vožnja ulenji. E sad mogu zamisliti da sa njm krenem na more... bila bi to ozbiljna avantura.
 
Poslednja izmena:
Imao do preki mecec Yaris 1.0 benzinac, godište 2002, išao na more, išli do Bolonje, Grčka sve bilo ok, jedino kad ide uzbrdo a vetar u šajbnu (Postojna) nikako preko 50 km, tako da more bez problema
 
Ja sam vlasnik istog, ali se ne žalim :D

Yaris benzinac (mk1) ima filter za gorivo koji se ne menja. S obzirom da je taj konkretno model danas u najboljem slučaju star 20 godina sve govori. Više puta sam u servisu pitao da li se menja isti i dobio odgovor da nije predviđena zamena. Verovatno je filter sam po sebi drugačiji (mislim da se nalazi u rezervoaru) i da se ne menja tako lako, ali vreme čini svoje. Ko zna u kakvom su stanju i ventili, mada povremeno sipam aditiv za dizne jer ga gradska vožnja ulenji. E sad mogu zamisliti da sa njm krenem na more... bila bi to ozbiljna avantura.

Filtar goriva je iz dva dela, jedan je interno u samom kucistu pumpe goriva a drugi je na dnu kucista pumpe gde se uvlaci gorivo - a komplet sve to je u rezervoaru.
Po servisnim intervalima nije predvidjena zamena, uglavnom se to sve menja kada crkne pumpa goriva.

Ako ti je yaris odrzavan korektno onda nema bojazni - jer su se ti yarisi pokazali kao jako robustni i pouzdaniji su od nekih novijih non toyota kanti na ulicama.
 
Održavan redovno, ali ne znam da li je proizvođač uopšte razmatrao upotrebu vozila u periodu od 20+ godina. Jer na autu sam već menjao delove koji su od starosti stradali (creva, račve i sl.).
Godine čine svoje...
 
nije tema o Yaris-u, koja god generacija. hvala na razumevanju
 
Nije bitno ni koji je auto, ni koliko je star, vec kako se odrzava. Svaki auto moze da stigne do mora ako je uredno odrzavan. Problem je sto je odrzavanje starog auta skupo, i sto vecina ljudi nema pojma o odrzavanju. Vecina ljudi koje znam svoj auto odrzava tek kada stane, i tada se zameni samo ono sto mora da bi auto nastavio dalje da se vozi.

Nekada smo isli na more Ficom i Zastavom 101. Ali su ti automobili bili novi u to vreme. Sada nam vecinu voznog parka cine na papiru mnogo bolji automobili, ali automobili nepoznate kilometraze i servisne istorije.

Dakle moj savet je ako vec nemate nov auto, na more idite samo automobilom koji je duze u vasem posedu, i za koji znate sta ste mu sve zamenili i kada ste mu zamenili.
 
... Problem je sto je odrzavanje starog auta skupo, ...
Nije tačno. Održavanje po apsolutno svim propisima (i vmnogo iše od toga) je mnogo mnogo jeftinije nego prosečan veliki servis kod novijih vozila.
Nego je problem što ljudi ne obraćaju pažnju ni na osnovno, lenji su, ili kažu ne vredi da ulažem.

Mene su mali servis, veiki servis, servis klime i osveženje motora (čist ćef, nikakva potreba, 2.0 benzinac) sve zajedno koštali dosta manje nego drugara veliki servis novijeg Pasata 2.0 TDI
 
Ne vidim vezu između popravke krš delovima i održavanja novog vozila (po svim parametrima).
 
Popravke krš delovima?
Ne govorim o popravci već o redovnom održavanju i kupovini maksimalno kvalitetnih delova.
Npr mali servis, uzimam Petronas 10-60 Racing, svećice NGK ili Denso, induktori Boš, Itd. Mogu ceo spisak da ti prosledim svega od samog strarta jer vodim urednu evidenciju,

Poenta je da su cene servisa za novija vozila enormno prenaduvane. Svega - i delova i rada.
 
Ni je nisam razumeo ovo sa krš delovima ali se nađoh prozvan. Verovatno je mislio da to nisu delovi iz "originala" pa su zbog toga krš. Moj auto je star 18 godina ali ga redovno održavam distupnim delovima i imam više poverenja u njega nego u neki "nov" auto o kome ne znam ništa. Nov iz salona koji bi od prvog dana bio kod mene je druga priča. Što se cene delova tiče ja ih ne bi delio na delove za nova i delove za stara vozila već mislim da cenu isključivo diktira brend i klasa. Servis 10 godina starog BMW npr. će uvek biti skuplji ili ne mnogo jeftiniji od servisa novog Ford fokusa, Fiata...
 
Nazad
Vrh Dno