Šta je novo?

Sve o putu na more autom

^^
Ja se ne žalim. Sve mi isto.
 
10 godina je rok vazenja uredjaja koji je JP Putevi naveo u ugovoru ( ili je navodio pre, bila je ta tema aktuelna pre dosta godina, mozda su promenili pa je ostalo), sama baterija nema sanse da izdrzi toliko, zavisi od koriscenja, nekoliko godina svakako...
 
ako cemo o gorivu jednotaktni motori su mnogo osetljivi, freze, motori za navodnjavanje, APN4 itd muku smo videli. Ja probo u Fiat Brava i 100 oktansko i 98 i nikake razlike nisam primetio.
Sestra koja vozi Golfa 4 benzinca kaze ima razlike mirnije joj radi i manje trosi
Zet vozi Pezoa 307 on samo NIS ono skuplje dizel kaze najbolje mu se pokazalo to gorivo, ja vozim SKodu dizela samo Lukoil vec godinu dana ono skuplje ali mi nesto kao ovo leto vise trosucka, dal zbog vrucina posto klima bas radi
 
Jel se to meni čini ili se samo vlasnici Yarisa žela ne kvalitet goriva?!?
:p :ROFLMAO:
Ja sam vlasnik istog, ali se ne žalim :D

Yaris benzinac (mk1) ima filter za gorivo koji se ne menja. S obzirom da je taj konkretno model danas u najboljem slučaju star 20 godina sve govori. Više puta sam u servisu pitao da li se menja isti i dobio odgovor da nije predviđena zamena. Verovatno je filter sam po sebi drugačiji (mislim da se nalazi u rezervoaru) i da se ne menja tako lako, ali vreme čini svoje. Ko zna u kakvom su stanju i ventili, mada povremeno sipam aditiv za dizne jer ga gradska vožnja ulenji. E sad mogu zamisliti da sa njm krenem na more... bila bi to ozbiljna avantura.
 
Poslednja izmena:
Imao do preki mecec Yaris 1.0 benzinac, godište 2002, išao na more, išli do Bolonje, Grčka sve bilo ok, jedino kad ide uzbrdo a vetar u šajbnu (Postojna) nikako preko 50 km, tako da more bez problema
 
Ja sam vlasnik istog, ali se ne žalim :D

Yaris benzinac (mk1) ima filter za gorivo koji se ne menja. S obzirom da je taj konkretno model danas u najboljem slučaju star 20 godina sve govori. Više puta sam u servisu pitao da li se menja isti i dobio odgovor da nije predviđena zamena. Verovatno je filter sam po sebi drugačiji (mislim da se nalazi u rezervoaru) i da se ne menja tako lako, ali vreme čini svoje. Ko zna u kakvom su stanju i ventili, mada povremeno sipam aditiv za dizne jer ga gradska vožnja ulenji. E sad mogu zamisliti da sa njm krenem na more... bila bi to ozbiljna avantura.

Filtar goriva je iz dva dela, jedan je interno u samom kucistu pumpe goriva a drugi je na dnu kucista pumpe gde se uvlaci gorivo - a komplet sve to je u rezervoaru.
Po servisnim intervalima nije predvidjena zamena, uglavnom se to sve menja kada crkne pumpa goriva.

Ako ti je yaris odrzavan korektno onda nema bojazni - jer su se ti yarisi pokazali kao jako robustni i pouzdaniji su od nekih novijih non toyota kanti na ulicama.
 
Održavan redovno, ali ne znam da li je proizvođač uopšte razmatrao upotrebu vozila u periodu od 20+ godina. Jer na autu sam već menjao delove koji su od starosti stradali (creva, račve i sl.).
Godine čine svoje...
 
nije tema o Yaris-u, koja god generacija. hvala na razumevanju
 
Nije bitno ni koji je auto, ni koliko je star, vec kako se odrzava. Svaki auto moze da stigne do mora ako je uredno odrzavan. Problem je sto je odrzavanje starog auta skupo, i sto vecina ljudi nema pojma o odrzavanju. Vecina ljudi koje znam svoj auto odrzava tek kada stane, i tada se zameni samo ono sto mora da bi auto nastavio dalje da se vozi.

Nekada smo isli na more Ficom i Zastavom 101. Ali su ti automobili bili novi u to vreme. Sada nam vecinu voznog parka cine na papiru mnogo bolji automobili, ali automobili nepoznate kilometraze i servisne istorije.

Dakle moj savet je ako vec nemate nov auto, na more idite samo automobilom koji je duze u vasem posedu, i za koji znate sta ste mu sve zamenili i kada ste mu zamenili.
 
... Problem je sto je odrzavanje starog auta skupo, ...
Nije tačno. Održavanje po apsolutno svim propisima (i vmnogo iše od toga) je mnogo mnogo jeftinije nego prosečan veliki servis kod novijih vozila.
Nego je problem što ljudi ne obraćaju pažnju ni na osnovno, lenji su, ili kažu ne vredi da ulažem.

Mene su mali servis, veiki servis, servis klime i osveženje motora (čist ćef, nikakva potreba, 2.0 benzinac) sve zajedno koštali dosta manje nego drugara veliki servis novijeg Pasata 2.0 TDI
 
Ne vidim vezu između popravke krš delovima i održavanja novog vozila (po svim parametrima).
 
Popravke krš delovima?
Ne govorim o popravci već o redovnom održavanju i kupovini maksimalno kvalitetnih delova.
Npr mali servis, uzimam Petronas 10-60 Racing, svećice NGK ili Denso, induktori Boš, Itd. Mogu ceo spisak da ti prosledim svega od samog strarta jer vodim urednu evidenciju,

Poenta je da su cene servisa za novija vozila enormno prenaduvane. Svega - i delova i rada.
 
Ni je nisam razumeo ovo sa krš delovima ali se nađoh prozvan. Verovatno je mislio da to nisu delovi iz "originala" pa su zbog toga krš. Moj auto je star 18 godina ali ga redovno održavam distupnim delovima i imam više poverenja u njega nego u neki "nov" auto o kome ne znam ništa. Nov iz salona koji bi od prvog dana bio kod mene je druga priča. Što se cene delova tiče ja ih ne bi delio na delove za nova i delove za stara vozila već mislim da cenu isključivo diktira brend i klasa. Servis 10 godina starog BMW npr. će uvek biti skuplji ili ne mnogo jeftiniji od servisa novog Ford fokusa, Fiata...
 
Svašta smo ovde napisali, a najmanje o putu na more automobilom. Izgleda da se svi već vratili.

Neko je pomenuo kvalitet puta i potrošnju goriva. Najlakši test da potvrdite veliki uticaj kvaliteta asfalta je da sednete na bicikl, na deonici puta gde se smenjuju vrste asfalta I da vozite što brže možete. Na kvalitetnom asfaltu kliziš, a na rupičastom/grbavom, kao da nemaš dovoljno snage. I za istu kadencu I stepen prenosa se krećeš sporije.
Na potrošnju drastično utiče I brzina. Kada vozim prema Grčkoj, vozim ograničenje +10, gde god uslovi puta dozvoljavaju. Kad se vraćam, posebno poslednjih 200km, retko idem preko 100-110km/h, stigne me umor. To je verovatno razlika od najmanje 1 litar na 100km. A ako na pumpi sačekaš koji minut duže na kasi da platiš kafu, ode ta razlika u vremenu.

Što se cene delova tiče, pre neki mesec mi je auto izašao iz garancije i kad sam već bio na servisu, reko' pogledajte diskove I pločice. Kaže sve je OK, do sledećeg servisa, ali i svakako izlaziš iz garancije, pa je bezveze da sada menjaš. Ako tražiš predračun, obavezno naglasi da si izašao iz garancije, biće bar 10 ili 20% popusta na delove. Svesni su da po isteku garancije svi prelazimo u neke druge servise. Nije toliko ni cena delova, koliko ubijaju sa cenom radnog sata i normama za svaki element servisa.
 
Ne utiče na garanciju celog auta ako se zamene kočnice bilo kad na nekom drugom mestu, van ovlašćenog, sem ako ne utiče na neki način na neki drugi problem ako postoji nedostatak.

Gorivo, konkretno benzin, ako mapa u autu nije podešena na više oktana, nema nikakve koristi. Posebno važi za starije armosferske motore. Glavna razlika je u stepenu samozapaljenja, i ako mapa nije podešena agresivno, da iskoristi do maksimuma, namerno ne kažem jače gorivo, već gorivo otpornije na samozapaljenje, nema koristi. Ne bacajte pare.

Nasuprot tome, ako je motor agresivnije podešen, na višim obrtajima može doći do samozapaljenja smeše i neravnomernog sagorevanja. Za tako podešen motor nije samo poželjno sipati više oktana, več nužno, ako želimo da potraje.

Za dizel važi suprotno, više aditiva, manje goriva, mada su to smešne količine. Meni je dizelka (po osećaju, ne mereno nikakvim egzaktnim metodom i može biti netačno) radila bolje sa jeftinijim ED uz periodično sipanje Wynss kliner za injektore.
 
Ne utiče na garanciju celog auta ako se zamene kočnice bilo kad na nekom drugom mestu, van ovlašćenog, sem ako ne utiče na neki način na neki drugi problem ako postoji nedostatak.

Potpuno nebitno za temu. Pričalo se o skupim delovima, pa sam naveo da ovlašćeni servis za iste delove daje popust kada auto izadje iz garancije. Ili možda nisu isti delovi 🤔
 
Ne može mapa da podigne stepen kompresije.
Što se tiče delova za matora vozila, sem ulja, svećica i kočnica nema ništa da se nađe u boljem kvalitetu. Na žalost mučim muku sa jednim matorim autom i nadam se skorom rastanku...
 
Verovatno nisu. Tražiti preciznu ponudu sa opisom delova, i isto od nekog drugog servisa. Pritom drugi majstor možda nađe nešto skupo da se reši dok je još garancija, a oni zažmure ili jednostavno ne detektuju ako rade površno.

@maxy ne može, ali i “može”, pošto podiže boost i pomera paljenje agresivnije. ECU angažuje recirkulaciju gasova i obara snagu da bi eliminisao samozapaljenje, ako gorivo nije adekvatno. Još gore ako dođe do čestih samozapaljenja, to onda uopšte nije dobro po motor. Nominalno naravno da ne menja kompresiju.
 
Poslednja izmena:
znači, kad se ide kolima sa benzinskim motorom na more, sipati "običan" benzin ako auto nije mapiran za "jače" gorivo. a ako se već ide u Solunsku regiju o to starim kolima, ne bi bilo loše da se ode u nabavku delova. naime, pre 25 godina načuh da su cene delova povoljne u Solunu
 
Nije "jače" gorivo. Zabluda
Bilo nekad. Da, još 90-ih sam donosio nekim poznanicima delove i za automobile i za motocikle, nekima za komplet generalku. Tada bilo i tri puta jeftinije
 
To tri puta jeftinije težak bofl, gledao kako lepe karike na telo da predju granicu a tad su ovde na golfu uspevali da odrade generalku ne manje od dva pokušaja, retkost bilo da se odradi iz prve.
 
Dobro ajde sada da se konačno dogovorimo, koje delove da ugrađujemo prilikom generalke ako idemo preko Bugarske, a koje ako ćemo preko Makedonije?!?
I da li je bitno koje ulje sipamo ako uopšte i ne idemo u Grčku?!?

Ima li neko iskustva, jel bolje na more u Grčku ići japanskim ili nemačkim kolima?

🤪
 
Samo Zastava dolazi u obzir za takav put, ništa ovi ostali. Otvoriš prozore kad upekne zvezda, pa ti uleti par komada osica. Telefoni se isprazne jer nema "upaljača", pa kad prokuva staneš digneš haubu i čekaš da se 'oladi da nastaviš put eventualno mašeš nekome da stane da ti pomogne. Postali smo mnogo svileni.
 
Nazad
Vrh Dno