Šta je novo?

Sve o putu na more autom

Dobro ajde sada da se konačno dogovorimo, koje delove da ugrađujemo prilikom generalke ako idemo preko Bugarske, a koje ako ćemo preko Makedonije?!?
I da li je bitno koje ulje sipamo ako uopšte i ne idemo u Grčku?!?

Ima li neko iskustva, jel bolje na more u Grčku ići japanskim ili nemačkim kolima?

🤪
Ove godine poznajem rekordan broj ljudi koji su imali problem sa autom na letovanju.
Ja idem italijanski autom, jer u Japanca nemam poverenja na dužem putu 😀

Zaista, treba razmisliti i videti da li ići nudim umesto dotrajalim autom.
 
Ko zna šta naši rade sa gorivom. Ja često sipam u Bosni, Yaris benzinac 1.3 vvti i Kia 1.6 t-gdi. Oba znatno manje troše nego kad sipam kod nas, a Bosanci uzimaju od NIS-a.

100 oktana vs 95 ne bi smelo da bude razlike, bar ja nisam primetio. Koliko znam dodatne oktane jedino kola sa visokom kompresijom mogu da iskoriste.
Ne znam da li sam pisao vec ovde, uzeo skoro nov auto, 1.6 turbo benzin. Krenuo za Srbiju, nasuo u Nemackoj, dosuo u Austriji da imam taman do Srbije, nesto ne volim u Madjarskoj da sipam. Kroz Nemacku i Austriju tempomat na 135 i ispod gde su ogranicenja, potrosnja 7-7.5l ( sa koferom na krovu). Sipao prva ili druga pumpa u Srbiji posle Horgosa, 100 oktana, na 130kmh nece ispod 9.5l (po bordu). Spustim na 120kmh, ono 8.5-9. Posle sam prestao da brinem i pun gas :D ali mislim da mi nije spustao ispod 8.5l svrljanja po Srbiji (mix voznja). Inace taj stil voznje ovde u DE (takvu rutu radim svako jutro na posao), prosek 6-6.5l.
Svaki gastarbajter ce isto potvrditi nazalost.
 
Ne znam da li sam pisao vec ovde, uzeo skoro nov auto, 1.6 turbo benzin. Krenuo za Srbiju, nasuo u Nemackoj, dosuo u Austriji da imam taman do Srbije, nesto ne volim u Madjarskoj da sipam. Kroz Nemacku i Austriju tempomat na 135 i ispod gde su ogranicenja, potrosnja 7-7.5l ( sa koferom na krovu). Sipao prva ili druga pumpa u Srbiji posle Horgosa, 100 oktana, na 130kmh nece ispod 9.5l (po bordu). Spustim na 120kmh, ono 8.5-9. Posle sam prestao da brinem i pun gas :D ali mislim da mi nije spustao ispod 8.5l svrljanja po Srbiji (mix voznja). Inace taj stil voznje ovde u DE (takvu rutu radim svako jutro na posao), prosek 6-6.5l.
Svaki gastarbajter ce isto potvrditi nazalost.
Nosiš kofer na krovu i time povećavaš potrošnju. A naročito ako još i čeoni vetar duva. (za to još uvek nisu uveli indikaciju u autu)
Sve što si naveo samo potvrdjuje da veća potrošnja nije zbog kvaliteta goriva, već zbog vremenskih uslova, opterećenja auta (nosiš gomilu stvari i osoba), pa i "kvaliteta" puteva.
U Nemačkoj svakog dana ideš sa praznim autom i bez krovnog kofera.
Ali ajde ti to objasni svakom gastarbajteru koji zna da je veće potrošnja isključivo zbog lošeg goriva... :ROFLMAO:
 
ima tu uticaj dosta faktora, kvalitet goriva se subjektivno najteze moze proceniti. zavisi da li idete uz vetar ili niz vetar, da li je i najmanji uspon, kolika je guzva, koliko je auto natovaren.

npr cesto primetim da mi auto ide lakse iz BG u NS nego obrnuto, a zasto, nemam pojma. i sa mazdom 6 i sa kedijem.. manje bruji, lakse vuce, manje trosi

utice i spoljna temperatura, npr idete negde preko dana, vracate se nocu, klima manje hladi, zavisi kakv je asfalt, koliko su naduvane i kakve su gume

kad vozim mazdu oko 120, potrosnja oko 8, kad idem 140+, potrosnja 9,5+ (2.0 benzin, ~150 ks)
Ovo što su pajica i PJ (za bajs i kvalitet asfalta) rekli ti je uzrok svih tih razlika pre nego kvalitet goriva.

Uvek će mi biti interesantan ego vozača koji misli da savršeno može da kontroliše sve okolne faktore na koje nema uticaj, a da je pritom perfektan vozač i tačno poznaje i oseća svoj auto i sve promene.

Sve i da su tačne te razlike u potrošnjama koje svi navode, sigurno je da za njih postoji razlog a da ti znaš tačno da je samo "kvalitet" goriva je apsolutno nemoguće.
Jedan od tih faktora kod kojih je lako utvrditi razliku, a nije tako vidljiv kao kvalitet puta ili pad/uspon je jačina vetra. Čeoni vetar koji ne mora da prelazi 20kmh podiže potrošnju od 0,5 do 1l na brzini od 130 kmh i znatno više što se brže ide (podrazumevajući da konstantno duva istom jačinom i da se krećeš istim pravcem, što je retko slučaj).

Mnogo tu varijabli ima, džabe se lupa glava kad ne mogu da se kontrolišu.
 
Ove godine poznajem rekordan broj ljudi koji su imali problem sa autom na letovanju.
Ja idem italijanski autom, jer u Japanca nemam poverenja na dužem putu 😀

Zaista, treba razmisliti i videti da li ići nudim umesto dotrajalim autom.
aj ako te ne mrzi napisi neke od kvarova
 
Vrh Dno