Šta je novo?

Starfield

@Dogzilla

Mislis na ovo?:



Da, sad kada sam pogledao deluje da je tako, barem sto se tice samih planeta (svemir i planete su def. odvojene instance, koriste 2d sprajtove za planete u outer space "instanci") ali onda se postavlja pitanje kako nisu mogli da implementuju DirectStorage u svoj skrpljeni endzin, feature koji je i napravljen da dozvoli ovako nesto i koji je napravio sam Microsoft i koji je najveci razlog zasto su konzole dobile ultra-brze SSD-e....

Ovako, ako sam dobro razumeo, su sirili taj grid u koji sletis brodom do granice pucanja hardverskih resursa (vrv procesora i memorije na Xbox Series S) i napravili ultra-zahtevnu igru umesto da su nekako resili problem implementacije DirectStorage (vrv ima udela to sto njihove igre prate svaki objekat u svetu, fazon sa sendvicima sa E3 prezentacije) i odradili seamless loading, barem na planetama. Tad bi takodje najverovatnije imali i vozila, koja nisu mogli da ubace zbog ogranicenosti endzina.

Smesno mi je sto Soni pravi vece pomake sto se tice grafike na PC-ju koristeci MS tehnologije umesto da to rade development studiji koje, ono, drzi Microsoft.

Sto se tice same igre, Vladimirus je to dobro sazeo par strana unazad.

Ono sto bih ja dodao je da, sa svakom novom Bethesda igrom, imam sve jaci uncanny valley osecaj jer unaprede kvalitet modela i tekstura NPC-jeva sa kojima mozes razgovarati a animacije iste jos od Obliviona. Tad je bilo "vau," sad mi deluje kao da pricam sa robotima koji savrseno emuliraju spoljni izgled ljudskih bica ali su im kreatori ugradili hidrauliku iz Sofije...

Ovi random NPC-jevi izgledaju uzasno, tu nema diskusije. Rockstar su i dalje neprevazidjeni sto se tice NPC dizajna, GTA IV (koji takodje trenutno igram) sije Starfield miljama.

Suspension of disbelief je jos jedan izraz koji je, nazalost, i dalje vezan za Bethesda igre. Znaci spasim nekog lika od pirata sa Persuasion pa onda ukradem tom istom piratu svaki predmet iz baze dok on bleji sa drugarima pored jer je Bethesda, vrv u svojoj lenjosti, odlucila da ti predmeti ne promene status iz safe za kradju u "ej, sta krades!" ukoliko dodjete do mirnodopskog resenja.

A lenjost se vidi i u implementaciji mape koju konstantno koriste svi jer always fast travel i loading. Mogli su da odrade mapu u holografskom fazonu, koja se iscrtava ispred igraca kad sedne u brod, umesto da mi otvaraju jos jedan meni sa mapom. Ili barem da su ubacili animaciju dizanja nekog ekrana dok igrac sedi u brodu i pozove mapu, nesto kao Pipboy animacije u Fallout igrama. Imerzije bez i veoma lenj dizajn.

Ali i pored mana je igram jer je istrazivanje odradjeno odlicno, napucavanje je veoma dobro za jedan RPG, sve oko broda je veoma dobro dizajnirano pogotovo ship builder, kao i ono ostalo sto je naveo Vladimirus, a i AAA space RPG igre ne izlaze tako cesto. Takodje, ne ocekujem da ce me igra drzati dovoljno dugo da je predjem jer je poslednja Bethesda igra gde sam zavrsio glavni kvest Fallout New Vegas (znam, napravio je Obsidian, ali je igra definitivno Bethesda RPG).
 
Za poredjenje, Mass Effect je bio Xbox eksluziva, pa je kasnije dobio odlicne Metacritic ocjene i na ostalim platformama.
Nije uporedivo, to je bilo drugačije doba. Danas klinčadija i nafurani fanovi lupaju ocene kako stignu, još kad nalete console warrior likovi...
 
Nije uporedivo, to je bilo drugačije doba. Danas klinčadija i nafurani fanovi lupaju ocene kako stignu, još kad nalete console warrior likovi...
Ja imam utisak da su ti "console wars" momenti davna prošlost, ne pamtim kada sam poslednji put i pomislio na to. Barem ih nema na ovom forumu i ostalim mestima koja posećujem.
 
Nema tu nikakvog seamless dizajna.
To sto vidis Atlantis u daljini je iluzija, jer ustvari to je pojednostavljena proxy geometrija. Tu nema nista.
ne bas, Ima, ljudi su presli iz jednog grid-a/tile-a u drugi i uload-ovao se (presli su iz tile-a/grid-a New Atlantis sume u sam tile-grid New Atlantis grada hodanjem/letenjem/lebdenjem. Imas u snimku koji sam stavio snimak kako covek prelazi iz jednog stvarnog grid-a u drugi stvarni grid bez loading ekrana. i kako mu se sve ucitava u realnom vremenu.

Da se to postigne je mukotrpno janky, i veoma user-unfriendly (uz gasenje HUD-a, pikiranje individualnih piksela da se klikne na mapi i koriscenja komandi).
ali onda se postavlja pitanje kako nisu mogli da implementuju DirectStorage u svoj skrpljeni endzin, feature koji je i napravljen da dozvoli ovako nesto i koji je napravio sam Microsoft i koji je najveci razlog zasto su konzole dobile ultra-brze SSD-e....

Ovako, ako sam dobro razumeo, su sirili taj grid u koji sletis brodom do granice pucanja hardverskih resursa (vrv procesora i memorije na Xbox Series S) i napravili ultra-zahtevnu igru umesto da su nekako resili problem implementacije DirectStorage (vrv ima udela to sto njihove igre prate svaki objekat u svetu, fazon sa sendvicima sa E3 prezentacije) i odradili seamless loading, barem na planetama.
Sve DirectStorage implementacije do sad su jos nepotpune i zakrpljene/janky/bez punog potencijala. Ko sto si spomenuo za fiziku i item i npc pracenje, Jednostavno MIcrosoft i Bethesda nisu uspeli da ubace seamless loading za sta sve Bethesda igre ostvaruju u Creation engine-u, dovoljno brzo za ovaj datum izlaska igre i to je to. Mozda Xbox disk i chip za kompresiju ne mogu da izdrze, ko zna. Samo su u nekom trenutku razvoja odustali od pravog punokrvnog sveta i krenuli da cepkaju planete i prave ova ogranicena mala prostranstva koja smo dobili xD

Mozda Crucial T700 i Sabrent Rocket Plus-G i Firecuda 540 i jos 1-2 preskupa nova Gen 5 disk-a mogu to da odrade u teoriji, ali koliko je realno ?, zamisli da bude jos vece ogranicenje na PC-u da imas 30 sekundi stuttering ili da ti poblesavi igra ako nemas ultra skup nov SSD, koji nema ni ~50.000 na svetu u svom kompu, koliko bi tek onda razapeli igru da je prezahtevna ?,

Svejedno videcemo uskoro od strane mod-era i u narednim godinama od same Bethesde, ako uspeju da "otkljucaju" planete.

Najironicnije/smesnije bi bilo ako PS5 jedini u stvari to moze to da odradi, posto ima najsuperiorniji SSD i chip za kompresiju xD
 
Poslednja izmena:
ne bas, Ima, ljudi su presli iz jednog grid-a/tile-a u drugi i uload-ovao se (presli su iz tile-a/grid-a New Atlantis sume u sam tile-grid New Atlantis grada hodanjem/letenjem/lebdenjem. Imas u snimku koji sam stavio snimak kako covek prelazi iz jednog stvarnog grid-a u drugi stvarni grid bez loading ekrana. i kako mu se sve ucitava u realnom vremenu.

Da se to postigne je mukotrpno janky, i veoma user-unfriendly (uz gasenje HUD-a, pikiranje individualnih piksela da se klikne na mapi i koriscenja komandi).

Sve DirectStorage implementacije do sad su jos nepotpune i zakrpljene/janky/bez punog potencijala. Ko sto si spomenuo za fiziku i item i npc pracenje, Jednostavno MIcrosoft i Bethesda nisu uspeli da ubace seamless loading za sta sve Bethesda igre ostvaruju u Creation engine-u, dovoljno brzo za ovaj datum izlaska igre i to je to. Mozda Xbox disk i chip za kompresiju ne mogu da izdrze, ko zna. Samo su u nekom trenutku razvoja odustali od pravog punokrvnog sveta i krenuli da cepkaju planete i prave ova ogranicena mala prostranstva koja smo dobili xD

Mozda Crucial T700 i Sabrent Rocket Plus-G i Firecuda 540 i jos 1-2 preskupa nova Gen 5 disk-a mogu to da odrade u teoriji, ali koliko je realno ?, zamisli da bude jos vece ogranicenje na PC-u da imas 30 sekundi stuttering ili da ti poblesavi igra ako nemas ultra skup nov SSD, koji nema ni 50.000 na svetu u svom kompu, koliko bi tek onda razapeli igru da je prezahtevna ?,

ovako kontam Bethesda je unajmila firmu neku, eki AI da izracuna koliko mogu da podignu zahtevnost pre nego sto previse ljudi ispizdi i ni mrvicu preko toga 😅

Svejedno videcemo uskoro od strane mod-era i u narednim godinama od same Bethesde, ako uspeju da "otkljucaju" planete.

Najironicnije/smesnije bi bilo ako PS5 jedini u stvari to moze to da odradi, posto ima najsuperiorniji SSD i chip za kompresiju xD

Isto to mozes raditi u Skajrimu.
Parkiraj se negdje dalje od grada recimo, spusti konzolu i kucaj tfc, i mozes doci do tog grada, grida, celije. Ali tu ces naci samo proxy geometriju.
A da bi ucitao grad kako treba moras ici kroz loading screen.
 
Jednostavno MIcrosoft i Bethesda nisu uspeli da ubace seamless loading za sta sve Bethesda igre ostvaruju u Creation engine-u, dovoljno brzo za ovaj datum izlaska igre i to je to.
Definitivno, jedino su mogli da iskuliraju sa velicinom single grida i ostalim stvarima dovoljno da omoguce 60fps performanse na Xbox konzoli. Tako bi i zahtevnost na PC-ju bila primetno manja. Licno smatram da je danas 30fps u igrama gde se uglavnom koristi first person kamera nedopustivo, ukljucujuci i RPG naslove. Al ono, Bethesda i njihove bezumne odluke™
 
Isto to mozes raditi u Skajrimu.
Parkiraj se negdje dalje od grada recimo, spusti konzolu i kucaj tfc, i mozes doci do tog grada, grida, celije. Ali tu ces naci samo proxy geometriju.
A da bi ucitao grad kako treba moras ici kroz loading screen.
Mozda sam pogresno razumeo protumacio sta je opisao u video da su ljudi radili, ali koliko sam shvatio nije samo proxy geometrija u ovom slucaju za razliku od prethodnih igara. Nisam detaljno pogledao konkretno sta su ti ljudi radili, cije je snimke i upustva pokazao ovaj lik na snimku
 
Stime šta mi je Sam riknuo,i nisam mogao nikako napred sa njegovim quest line,morao sam da pribegnem crnoj magiji.

Pozvao sam Tildu,i onda resurrect.....al tu su me prsti zasvrbeli,pa sam joj još naručio 2M kinti :p
 
Mozda sam pogresno razumeo protumacio sta je opisao u video da su ljudi radili, ali koliko sam shvatio nije samo proxy geometrija u ovom slucaju za razliku od prethodnih igara. Nisam detaljno pogledao konkretno sta su ti ljudi radili, cije je snimke i upustva pokazao ovaj lik na snimku

Na tom snimku nema nista konkretno. Vidi se ucitavanje geometrije, i to je to.
Da opet podsjetim, Gothic 3 ima seamless open world, igra iz 2006.
 
Poslednja izmena:
Uspelo mi je da završim Sarinu misiju. Izgleda da se problem često dešava. Tokom razgovora ona će odsetati i izgledaće kao da je igra zakucala. U stvari, ona će krenuti ka sledećoj lokaciji, tako da samo treba sačekati 3 minuta i quest će se nastaviti. Ukoliko je assignovana na brod, nikada neće uspeti da stigne, meni se to dešavalo.
Verovatno će biti patchovano, ali dobro je sto su ljudi već našli work around.
 
Jedino opravdanje za ovaj tehnički loading javašluk mogu da im dam ako su igru razvijali za stari Xbox One pa onda odlučili da portuju na novi, pri tom izuzimajući stari. Drugog opravdanja nema.
Na tom snimku nema nista konkretno. Vidi se ucitavanje geometrije, i to je to.
Da opet podsjetim, Gothic 3 ima seamless open world, igra iz 2006.
Da li mi možeš reći nešto o tom endžinu, mogu i ostale kolege ako neko zna. Valja li on šta? Baš igram Elex 2 (a to je slično Gothicu 3) i imam osećaj da kada bi se uložio ozbiljan novac i radna snaga to bi fenomenalno izgledalo. Te igre razvija oko 50-tak ljudi, čak i manje.
 
Genom iz 2006te nije isto sto i Genome danas. BC 2008 i BF 2042 su tehnički na istom engineu, Frostbite. Pa vidi koliko se razlikuju.

Elex 2 ne koristi samo gnome vec i UE4 i ko zna sta jos sve.
 
Svi igrate,,,a nista ne valja :ROFLMAO:
:ROFLMAO: :ROFLMAO: igra godine ako ne i decenije je izasla !!!!
 
Da svi igraju ova tema bi dostigla 100 strana do sada.

Ja probao ali ne igram. Ova igra je prva koja je obesmisla 3080 a koju sam probao.
Ako optimizuju možda nastavim, i da srede bagove, da li oni ili community nebitno.
Ne igram Bethsoft igre u vanilla stanju već 10 godina.
 
Završio sam igru. Odigrao glavnu kampanju i dosta sporednih misija dok nisu počele da se ponavljaju. Sve u svemu igre je na nivo Outer Worlds možda i malo lošija.
Kad bi ocenjivao možda 7/10 maks.
 
Evo i ja da se javim posle igranja. Igra nije losa ali nije ni dobra. Solidna 7
 
Žao mi je ovo što čujem od vas kolega kad se samo setim kako sam nekad igrao njihove igre kao klinac. Život sam tada zapostavio, znao svaku lokaciju i quest žmureći. U školi na časovima razmišljao o igri.
Nadam se da će uskoro izbaciti 60 FPS mod za "najmoćniju" konzolu kako sami kažu, malo još neka zakrpe a onda ću dati šansu igri.
Nada da će TES 6 biti nešto spektakularno postoji ali samo u mojim maštanjima. Biće valjda lepša verzija Skyrima, kako ono ide - od koga je dosta je.
 
Igra za koju sam mislio da će biti igra godine i ne manje od 8,5/10 srozala se sa prijašnjih 7,5 na 6,5-7

Repetativna ,dosadna,u nekim momentima frustrirajuća.Pao uninstall

Tako da ne očekujem ništa lepo od TES 6,oni jednostavno nisu sposobni da naprave živi svet....AI ili Betshit isti k
 
Ista situacija kod mene, nakon nekih desetak sati sam je obrisao. Jednostavno mi nije zabavna igra, videcemo kakvo ce stanje biti za par meseci kad je moderi dovedu u red, posto od bethesde nema leba :D
 
Meni nije stigla da bude zabavna od količine štucanja... Odigrao dok nisam sleteo u grad i batalio, no man sky mi ostavio bolji utisak...
 
Žao mi je ovo što čujem od vas kolega kad se samo setim kako sam nekad igrao njihove igre kao klinac. Život sam tada zapostavio, znao svaku lokaciju i quest žmureći. U školi na časovima razmišljao o igri.
Nadam se da će uskoro izbaciti 60 FPS mod za "najmoćniju" konzolu kako sami kažu, malo još neka zakrpe a onda ću dati šansu igri.
Nada da će TES 6 biti nešto spektakularno postoji ali samo u mojim maštanjima. Biće valjda lepša verzija Skyrima, kako ono ide - od koga je dosta je.
Morrowind je veliko unapređenje u odnosu na Daggerfall i prva igra tog tipa koju sam igrao, naravno da mi je bila wow u 2002. godini. To do tada nije postojalo, samo Gothic i Morrowind a ova druga je ipak bila "šira" igra iako je Gothic bio daleko bolji simulator. Naravno da 20 godina kasnije i xy igara koji to sve mogu da ponude, tona open world RPG je izlašla u međuvremenu, pa kako da mi bude wow? Ni GTA mi više nije wow, GTA III kao i Morrowind je bila prva igra tog tipa koja se pojavila. Fora je što je naša generacija bila na prelazu iz 2D u 3D igre i tada su se pojavile mnoge 3D igre koje do tada nisu postojale. Tomb Raider, System Shock/Deus Ex, Morrowind, Gothic, Half Life, Battlefield 1942, Undying, Blade of Darkness, Homeworld, GTA III etc. A bilo je i originalnih 2D igara kao Diablo ili Fallout. Ne zovemo to džabe zlatno doba gejminga. To potvrđuje činjenica da i dan danas muzu iste te franšize da zarade pare.
 
Mene za sada jos drzi ali brate jest dosadna. Ako nisu isli na space sim, morali su imati likove i pricu ala TLOU. Pogotovo sto mi se Sarah gubi iza svakih vrata i onda se spawna pored mene da se kontam sta ja uopšte igram. Cesto na planeti Sarah izgubi space suit. I nikom nista. I ja to moram ignorisati. Cesto udjem u stanicu na kojoj ne treba spacesuit i opada mi O2 jer se krecem, pa moram stati da se bar napuni kao da sam na Marsu. Totalna diskonekcija. Stvarno se trudim da ne obracam paznju na loading screenove ali su mislim oni glavni krivac za nedostatak imerzije sa igrom. No, neko stavi na "papir" i zvuci bizrano. Kao da igras textualnu igru:

"Get to the spaceship doors, loading screen
Walk to the spaceship seat, cutscene
Press the "space bar" to take off, cutscene
Set the location on the map, cutscene
Get to the planet you need, click land, cutscene
Land the spaceship, get out of your chair, cutscene
Get out of the ship, loading screen
Get in to the building on the land, loading screen
Get in to the elevator, loading screen"

Gameplay na zemlji je poprilicno basic jer se fokus stavlja na spaceships. A "letenje" brodom, iz jednog sunčevog sistema u drugi, je klik lokacije na mapi.
 
Mene još opušta, mozda ja samo odmaram od SOUL igara - pa sam kao u banji :D No, bilo kako bilo - idem dalje! :alien:
 
Prebacio igru na SSD. Uf, koja razlika. Nema stucanja, crashova, nema vecnog loadinga...
 
Mozda zvuci glupo, prepotentno, nazovi kako hoces ali zasto pobogu iko u 2023-oj ima igre na HDD...
SSD nikada jeftiniji... ma M2 od tera je 40 evra, kakav SSD...
 
Isto sam pomislio, ali nista ne rekoh. Realno, odavno mislim da je svima dostupno da koriste SSD-ove u svrhe operativnog sistema i igara.
 
Vrh Dno