Šta je novo?

Star Citizen: Squadron 42 (space sim)

Moze, evo izvlace vec 10 godina i kontam da ce jednog dana postojati hardver koji ce moci da vuce ovo u stanju kakvom jeste sada i u kakvom ce ostati po svemu sudeci.
Uopste nema potrebe da bilo sta optimizuju, lepo zive i od prodaje brodova. Kontam da bi pravi svemirski brod bio i jeftiniji, ali fanboycici su cudo. NIsta im nije skupo jer eto - do sad je ulozeno tricavih 600 miliona. A fanovi i dalje mogu da kupu... hahaha ne mogu ni da zavrsim od silnog apsurda koji se zove star citizen.
 
Nije do hardvera nego do softvera. Mikrostutter i lag su zbog igre, nema hardvera koji rešava Area18. Veći problem je dizajn, mnogo toga u igri je naopako, već sam pisao, mrzi me više.
Ono što sam ja probao, igra je otprilike našminkana verzija Derek Smartovog Universal Combata i varijacija na temu. Sav džank i opšta polupanost je ista kao u toj igri, samo zavijeno u CryEngine, samo nekako tužnog izgleda uz gomilu assetta koji očigledno nisu zamišljeni da se gledaju iz blizine a opet opcija je tu a ja probao, ko mi kriv. Ne sećam se da ima jedan element a da je ispoliran da je polupristojno odrađen.
 
Ni ne kazem da je do hardvera, vec da ce jednog dana postojati, koji ce moci da tera ovo sto ne mogu da ispeglaju vec 10 godina.
Bilo je igara krseva pre 10ak godina koji su jednostavno bili neoptimizovani pa eto danasnji moderan hardver to sve tera skoro tecno.
Kontam da se dodaje novi content, i da ce u jednom trenutku krenuti sa poliranjem, ali su sami sebi corbu zakuvali. Onamo nude fanboy-ima da kupe svemirske brodove po nenormalnim cenama , a ovamo mogu da ih samo gledaju ili eventualno lete negde kroz slide-show, i to sa razumno jakim hardverom za moderne standarde.

Roberts treba da odgovara za ovo sto radi. Ukrao je vise nego mnogi diktatori.
 
Ne znam zašto očekujete da je potrebno manje vremena da razviju ovakvu jednu igru. I naravno, nije 600m bilo dostupno tokom celog dosadašnjeg perioda, niti je klasični shareholder model.

Jednom od najvećih studija je bilo potrebno više od decenije da dodaju server instancing/sharding tehnologiju u WoW. Čak i nakon toga, kad su ponovo izdali 15 godina staru igru, serveri nisu mogli da izdrže više od 100 igrača u jednoj oblasti bez velikog laga i crashovanja. A u pitanju je reda veličine manje složeni dizajn od SCa.

Da je zaista tako jednostavno, već bi neko drugi to uradio, jer i drugi bi voleli prestiž, popularnost i novac koji dolaze s takvim postignućem.
 
 
Ne znam zašto očekujete da je potrebno manje vremena da razviju ovakvu jednu igru. I naravno, nije 600m bilo dostupno tokom celog dosadašnjeg perioda, niti je klasični shareholder model.

Jednom od najvećih studija je bilo potrebno više od decenije da dodaju server instancing/sharding tehnologiju u WoW. Čak i nakon toga, kad su ponovo izdali 15 godina staru igru, serveri nisu mogli da izdrže više od 100 igrača u jednoj oblasti bez velikog laga i crashovanja. A u pitanju je reda veličine manje složeni dizajn od SCa.

Da je zaista tako jednostavno, već bi neko drugi to uradio, jer i drugi bi voleli prestiž, popularnost i novac koji dolaze s takvim postignućem.
Uopste ne bi trebalo da bude na nama da ih "razumemo" vec da konzumiramo njihov gotov proizvod za novac koji dajemo/ulazemo.
To "kad bude bilo bice" isto vazi i sa moje strane - platicu vam kada zavrsite i ako bude valjalo.
Ako nemate novac, izvolte do banke, ili trazite velike investitore da vas malo pritisnu sa rokovima, a ne da racunate na istu stvar koju rade politicari - podeljena raja su ovce za sisanje.

Dok zavrse igru bice "meh" u odnosu na ono "wow" sto je bila pre 10+ godina koliko izmisljaju izgovore da je ne zavrse. Jer zasto bi kad zaradjuju odlicno.
No i ja sam lud, pitam se ko kupuje igre od 250 usd, i ko preorderuje sve one gluposti koje se izdaju u omega fazi, i onda na ovom forumu naidjem na armiju takvih u svakoj temi.
 
Ne pamtim ovakav hajp za izlazak igre, jos od GT5 za PC. A ovo je zapravo patch. Sinoc krenem na spavanje kad izlaze poruke, gase servise. Idu pripreme. Well.. mora se cekat:

1715427259295.png

Samo malo upalio. Meni najbitnije da DLSS radi odlicno i performanse nisu bile nikad bolje.
 
Ja sam dig'o ruke od ovoga pre tipa 6 godina
 


Kako neko ne poželi da im da pare i proba igru.

Svestan sam da nije sve ovako bajno i da ima milion glitcheva. Ali brate u poslednje vreme mi prave zazubice svakim trailerom.
 
Prave ti zazubice zato što im je marketing tim dobar.

I Starfield je pravio zazubice.

Ja sam takodje odustao od Scam Ctizena. Dao sam im pare 2013. Ovim tempom možda i ne dožvim verziju 1.0.
 
Pa zna se šta prodaje robu. Svestan sam ja da je ovo više simulacija nego igra. Da za nek osnovne aktivnosti treba previše vremena zato gledam samo Squadron 42.

Starfield makreting je bio ništa naspram ovoga, marketing te igre me oupšte nije privukao. Šta više bio sam samo više sumnjičav pošto i gameplay trailera je bilo malo (skoro nije bilo).
A kad su pomerili izlazak igre za skoro celu godinu pomislio sam sad super ispeglaće je za PC i imaće sve što treba u startu a ono debeli ćorak. Najveći promašaj u gaming idustriji 2023.

Naučio sam što manje gameplay videa to je verovano igra loša isto kao što niije postojala last-gen konzolnih trailera za CP2077. Ljudi koji su radili na toj igru su skupu lekciju naučili budžit modernu igru za stari hardware je bilo ogromno trošenje resursa i živaca.

Ma SC nikad neće biti zvanična 1.0 mislim da će biit manje više igrivo kad ne bude više Alpha verzija nego pređu na Beta verzionisanje. Samo da smisle sistem da kad dodaju nešto novo ne razbucaju 60% stvari koje rade.
 
Kao sto sam gore napisao : ...pre 10+ godina koliko izmisljaju izgovore da je ne zavrse. Jer zasto bi kad zaradjuju odlicno.
Trebalo bi da vam smeta to sto rade, i da vas malo vredja sto vam uvaljuju krs na ovakav nacin.
 
Prošlo je 14 meseci od kada sam probao Star Citizen PU. Prošle godine u martu je situacija bila poprilično loša, katastrofalna čak.
Sada je drugačije i to se vidi na svakom koraku, od izgleda launchera, preko njegovog rada (čini mi se da je prošli put CPU usage u launcheru bio 100%), do glavnog menija, brzine učitavanja.
Onaj meni gde se bira lik je smisleniji, brže se prolazi kroz to, učitanje PU je solidno brzo obzirom da dalje nema loading ekrana.

Prošli put sa istom konfom je sve bilo zakucano na 99%, a fps oko 35 na low ili high, nebitno i to u 1080p. Glavni problem je bio odvratni microstutter koji je celo iskustvo pretvarao u single digit fps igranje. Bilo je neigrivo u Area18.

Sada opet Area18 za poređenje kao najneoptimizovanija startna zona u igri, fps sa DLSS je od 45-60. U početku ima stuttera dok se učitavaju shaderi ali kasnije nema mnogo mikrostuttera, zapravo je vrlo igrivo i kada padne na 35 fps avg, frametimes su dobri. Međutim sada je usage katastrofa, do 70% CPU i do 50% GPU, obično stoji na 60%/35%... ne znam šta je razlog ovome ali kada bi iskorišćenje bilo kao prošli put komotno bi išlo na 80 fps avg, možda i 100 fps i to ovog puta u 1440p sve na max.

Bagova i gličeva ima, ali mnogo manje nego prošle godine. Grafika je značajno unapređena, prošli put sve bilo u istoj nijansi, dizajn svega bio grozan. Danas sve jako lepo izgleda od HUD indikatora, preko novog Mobi Glass, lakše se radi sve u igri, hodnici su označeni, mapa ima smisla, čovek se može snaći. A tu je i tutorijal koji nije loše osmišljen. E sad NPC i dalje glave ali daleko manje nego ranije, sada ima više funkcionalnih.

Uključio sam i HDR, sve radi sasvim okej. Ono što igri fali da bi bila na nivou Cyberpunk jeste PT, tačno se vidi koliko bi realno osvetljenje podiglo ceo doživljaj na jedan novi nivo, verovatno bi bila najlepša igra grafički da ima PT mod.

Nisam verovao da ću ovo reći ali po prvi put posle 12 godina sam probao alfa release koji daje nadu da će od ovoga nekad biti dobra igra. Sigurno ne za još minimum tri godine, ali sada već liči na nešto, nije gomila bagova i loših dizajnerih odluka što je bila do donedavno.
 
Ipak sam fasovao u metrou iz nekog razloga 15 fps, ali samo taj deo.
U metrou CPU usage 25%, GPU usage 95% i 15 fps.
Area18 CPU usage 70% GPU usage 40% i 45 fps.
Niđe veze.

U svemiru i na stanicama preko 60 fps.
 
Jel ima neki pisani ili video tutorijal kojim redom uzimati misije? Ja sa Aurorom krenuo na Xeno threat i dobio po nosu...
Pad fps je bio pod Vulkan Beta, nema problema u DX11. Samo će morati da još porade na kontrolama, jesu pojednostavili stvari ali i dalje je to prekomplikovano.
 
Jadnici. Zato se igra i raspada, boli njih kad imaju dovoljno ovaca za sisanje.
 
Ja sam prestao kritikovati SC kada su AAA zavresene finalizirane igre razvijene sa pet studija (cija osnovna igra kosta skoro 2x kao SC, 40$ vs 70$) pocele izlaziti u gorem stanju sa manje sadrzaja. Eno gledam zavrsena podrska za Battlefield 2042 i igra, nakon toliko podrske i silnog sadrzaja, cija je Ultimate Edition verzija kostala 120€, ima ukupno 13 mapa. Ili tako nesto. 3 dobre, ako i toliko. A nemas ni servera ni slobodu odabira mape. BF1 29 mapa + serveri + kapmanja. A Battlefield 4 je recimo zavrsen sa 33 mape + kampanja + serveri (BF1 i 4 PREMIUM EDITION su kostale 80$ na dan izlaska sa popustom).

I tako danas za svaku vecu igru. Za 40$ sam kupio SC sa Avenger Titan i nisam vise dinara ulozio. Tu i tamo dobijemo free brodove itd. Imam sati i sati uzivancije.

Sva kritika stoji o SC. I sam sam govorio da je ne palio vise kada su poceli osnovni bugovi sa misijama. Najveci je problem sto izadje patch koji pokvari igru pa cekas da je fixaju. Ali sva prica vise govori o gaming stanju danas nego o samom SC. Procitajte Redfall temu pa cete naci ljude koji je hvale. Ili ubogi The Callisto Protocol. To je odraz gaminga danas. Cool je bilo pricati da je scam kada su igre bile bolje i jeftinije. Sada smo dosli na zalost do toga da je SC fer igra za onoliko para koliko trazi. Opet, nije SC toliko dobar koliko su AAA krševi.

Moja preporuka je zaobici SC jer nije konzistentna, ali nije fer kritika obzirom sta danas izbacuju i koliko nam para traze.

Ja i dalje pitam ljude kako refundirati djubre sa kataloga PSN pretlate ali jos nisam dobio odgovor??

Sorry Im joking ...
 
Dobro, ima to smisla, samo brate preterase ga da. Od kickstartera do biznis modela koji im garantuje da ovim tempom mogu beskonacno. AAA industrija posrce, izbacuju se smeca na sve strane, ali SC je otisao previse u odnosu na sve sto postoji na trzistu. Evo igram ovu nesretnu alfu i dalje je sve bagovito, kilavo iskustvo kao sto je bilo i prije nekih 5-6 godina kada sam igrao prvi put. Ne vidim ni jedno validno opravdanje, narocito kada imamo jedan No mans sky i Elite Dangerous, to su igre koje funkcionisu, imaju pregrst kontenta i izasle su vec odavno, takodje nemaju ovaj ogavni pay model kao SC.

Evo i ovaj novi patch nije popravio taj utisak kilavosti, novi nacin iterakcije je presmesan i dalje nakon pritiska dugmeta mora da se ceka, sve laguje, klipuje na sve strane, itemi nestaju, zaglavljuje se na sve strane, serveri pucaju redovno... Fascinatno mi je da postoje ljudi koji su u stanju da plate 40k dolara za nesto sto ne postoji, za nesto sto jos nema nikakvu svrhu - sto neko kaze bolje da su kupili deonice ili da su uplatili prave casove letenja. :)
 
Kako Avenger Titan za 40 a ja budjavog spejs Yugo Korala za 35? Valjda sam ja neki veteran majku mu Robertsovu...
Slab sam s vremenom ali ovo je sad vrlo igrivo i trenutno zanimljivije od NMS. ED nisam nikad mogao duze od 30 min, smor zivi...

Ne laguju dugmici nego je uzas hitbox context menija pus je fidbek pritisnutog dugmeta nepostojeci, kada to ubace bice ok mada mora biti neki quick button za najcesce akcije a ne da lovim text po ekranima, liftovima itd. Bilo je ovo dosta gore ranije ali i dalje nije na zadovoljavajucem nivou. Nisu bile ni performanse, sada su ok pogotovo sto je kao i Crysisu 45 fps ovde jako igrivo. NPC su i dalje polupani ali je napredak na tom planu ogroman. Ranije je 90% NPC bilo zaglavljeno u T pose, sada poneki klipuju i AI je daleko od zavrsenog ali nije katastrofa ko ranije.

I dalje je vode kao alfa ali obzirom kakvo je stanje na trzistu moze ovo kao early beta da prodje, kakvih igara ima. Moze se igrati, nije idealno, ali konacno moze.
Nisu ni brodovi skupi za 2024, ko igra FUT ili Genshin Impact cene u SC su neki prosek za manje brodove, veliki jesu preskupi.
 
Poslednja izmena:
Pitanje za one koji igraju redovno, koliki je napredak posle svake verzije ili samo dodaju još nedovršenih stvari?
 
Ja ne igram redovno ali ovo je ogroman QoL update, kod mene od neigrivog postalo igrivo u određenoj meri. Nisam dobio nijedan CTD niti neki čudni network error do sada, ranije se bez toga nije moglo. Nisam primetio da su dodavali puno sadržaja, ali je mnogo toga dobilo fejslift, neke stvari su nažalost ostale kao i pre ovog apdejta. Mislim da neće dodavati nove sisteme u igru pre verzije 1.0, da je to što je sada to otprilike to što se tiče planeta, jedino će dodavati nove misije i lokacije i raditi na unapređenju postojećih sistema za generisanje.
 
Sve te igre koje je nabrojao su dosle dosta nakon sto je eksperiment sa star citizenom uspeo, a samim tim ohrabrio sve ostale developere da izdaju nedovrsen bullshit, jer je u redu - ovce ce platiti svejedno, visestruko. Ne moze to da saceka, nije da postoje (kvalitetnije) alternative. Ne. Nalozi ih skriptovani trailer, pre-renderovan na ko zna kakvom mainframe-u, i to je sve sto je potrebno. Obezbedili su sebi luft jos bar 3 meseca.
 
Nema potrebe zvati igrace ovce i niskim uvredama samo sto si ti ljubomoran na evo ko zna koju igru po redu. Ali evo srecom, forum ima ignore.

Ako neko da 40$ i dopadne mu se igra, i nakon toga da 10000$, nije on ovca vec si ti ljubomoran. SC ima kvalitetnije brodove nego danasnje igre mape. A kvalitet igara je postao relevantan. Ja ovih dana igram jednu Alfa i jednu Beta igru i dovršenije su nego bilo sta sto je EA, Microsoft, Ubi ili Betezda izbacili zadnjih godina. Gledam kako ljudi padaju u trans na novi Assassin's Creed sa: "Nalozi ih skriptovani trailer, pre-renderovan na ko zna kakvom mainframe" a nisu izbvacili dobar AC skoro deset godina. Ljudi slave DLC AC prosle godine koji prodaju kao full igru za 90€. I onda se ja kontam kako je nastao skull and bones.

Ali svakom svoje. Gubite dane u mediakritetima.
 
Cestitam alfa testeru, i zahvaljujem se na tvom doprinosu celoj industriji. Evo od silne ljubomore cu da okacim "Ako neko da 40$ i dopadne mu se igra, i nakon toga da 10000$, nije on ovca vec si ti ljubomoran..." kao potpis od sad da me podseca koliko sam u stvari ljubomoran na one koji uzivaju bacajuci 10000$ za nedovrsenu igru koju zapravo igraju tako sto joj mere perfomanse. Ali ima fanboyeva ovde koliko hoces, i reakcija im je ista kada im neko dira voljeno cedo, tako da razumem.

Ceo argument ti se svodi na - da igra je krs ali koliko vecih krseva ima, kao kad slusam ovu nasu raju "ma cuti, moze i gore". Ne pricamo ovde o AC (ne znam ni zasto ga spominjes uopste) koji ce proci kako ce proci zbog nepotrebnog political corectness-a i zbog insistiranja ubisofta da moras sve vreme da budes loged-in, pored same cinjenice da furaju istu igru dekadu vec, samo je eto stavljaju u drugo istorijsko podneblje.
 
Igre se izbacuju nezavršene i jedva igrive odavno.
Sećate se prvog i drugog Witchera, do EE verzija, koje nisu bile sjajne, praktično skoro pa neigrive (da tako kažem).
Ni Witcher 3 nije bio idealan, ali nije ni važno.
Ne bih ljude nazivao ovcama, svako ima pravo da troši novac kako mu drago (krastavac klasična floskula, ali tako je).
Mene lično ne pogađa niti mi nešto znači što neko troši desetina hiljada dolara na ovu igru jer ljudi brdo para troše i na Destiny 2, Genshin Impact I slične igre.
Što se tiče novog AC-a, ne bih to preorderovao u životu. Ne bih ni Ubi mesečnu pretplatu platio za njihove igre koje su izbacili u poslednje vreme. Jednostavno, mediokritetna kompanija sa jedva mediokritetnim igrama, a cilj im je da budu mediokritetne igre. 😁
 
Nema to veze sa scam citizenom 42. Da li neko daje 20000$ na oil change Chirona. Na Omegu Speed Master ili Genshin Impact. Blokiran mi je pa ne mogu da trazim ali neki dan je u jednoj temi pisao: kad ce ovo da izadje, sto je u beti, nece valjat ni kad izadje. Mozda u No Rest...

Pogledaj u screenshot temi, trazi da ljud pisu pored slika jesul igre u beti ili alfi. Sad je u SC temi, jer je well. .SC u alfi. Misli, wtf? Ja imam fetiše ali nisu definitivno "zasto ljudi igraju alfe i bete".

"Jednostavno, mediokritetna kompanija sa jedva mediokritetnim igrama, a cilj im je da budu mediokritetne igre." Da su bogdo Ubisoft mediokriteti. R6, Anno i Trials Fusion da vavaljaju. Kako stvari stoje, Star Citizen ima najbolju simulaciju brodova, sa najboljim modelima i sa najbolje uredjenim sistemom planeta. A ne NMS randomiziranje od 8 aseta zemlje ili Star Faild koji je loading screen simulator.

Igrao sam ED u doba kada je bila aktuelna..

1715962326360.png
ali ona je danas kao i onog dana kada je izasla: Wide as an ocean, shallow as a puddle. Frontier je imao doslovno monopol u zanru ali su zaostali u vrmenu.

Inace ko je ljubitelj space igara, evo fin kanal za takve:

 

Prilozi

  • 1715962317296.png
    1715962317296.png
    344.6 KB · Pregleda: 10
Ma da, šta će mi 100 galaksija ako treba da putujem sat vremena u quantum drajvu od jednog do drugog zvezdanog sistema da bi radio šta? Preuzeo robu koju ću onda da provezem na treću lokaciju radi profita? Super je to, ali ne vredi potrošenih sat vremena u quantum drajvu. Treba da dodaju sadržaj na ovih par planeta, to treba biti cilj. Pa jedan Night City je poluprazan sadržajem a ne ovih 5, 6 planeta koje iako nisu life sized ipak su ogromne.

Meni je od Area18 do Crusadera trebalo 25 minuta u quantum drajvu, nek ubace neki mini game ili da se nešto radi po brodu dok to traje. Totalno besmisleno ubacivati prostranstva ako nema šta da se radi. Zato i nisam potrošio više od dva sata na E:D...

Ovde prvenstveno treba da dovedu interfejs na nivo da je upotrebljiv za široku grupu ljudi pošto je trenutno previše komandi, super je to ali za neki expert mode. Mora postojati sane defaults što Star Citizen još uvek nema. Pa onda dovesti AI na neki upotrebljiv nivo pošto većina sadržaja zavisi od AI jer neće svako biti u organizaciji sa 20 aktivnih ljudi, AI je make or break. Trenutno je bezveze ali je bolje nego ranije kada je bio nepostojeći. Pa onda glancati osnove, letenje, pucanje, sve to mora na još viši nivo da se dovede. E tek onda mogu da dodaju sadržaj u vidu širenja, novih planeta, galaksija itd.

Poređenje sa NMS baš i nema smisla, drugi je tip igre, tamo je sve u eksploraciji ali je činjenica da dosadi brzo kada se provali kako radi taj njihov algoritam za generisanje flore i faune. Star Citizen je drugačiji tip igre, mnogo ambiciozniji od NMS.
 
Vrh Dno