Nema potrebe da mi se obracas u mnozini, svakako nikoga ne gadjam lovom time sto sam kupio paket sa jednim (ne-giga-mega-super-destroyer) brodom. Arena Commander mi je zanimljiv, igriv i iako svakako nije sam za sebe vredan para koliko kosta paket, jasno je da to nece biti sve od ove igre. Po onome sto ja vidim i shvatam, a sto je receno milion puta, njihov plan definitivno jeste da smrt boli, e sad koliko tacno treba da boli je filozofsko pitanje i zavisi i od toga koliko je lako zaraditi brod, opremu i ostalo u samoj igri, koliko je taj gubitak smislen, Roberts&co insistiraju da je plan da se zaista oseti, ako kroz nista drugo kroz sistem osiguranja gde neces odmah moci da dobijes nazad brod koji si razlupao, vec sto je vredniji i redji (racunaj ekvivalent high level karakteru u klasicnim MMO-ovima), to ce duze trajati proces dobijanja nazad (nesto za dva sata, nesto za dve nedelje). Mislim da je za zagrisenog igraca tezak "de-buff" u vidu igranja sa krsem od broda narednih nedelju dana, umesto da vozi svoje cudoviste, veci poziv na oprez i veca motivacija nego 5% ili 10% para koje poseduje. Kod slabijih igraca, koje ce biti lako napucavati, ta kazna je manja, jer su u pitanju bazicni, jeftini brodovi koji se relativno brzo zamene, a ko izgubi i to, moze u medjuvremenu da se bavi i necim drugim, bilo to sluzenje na tudjem, vecem brodu u okviru organizacije, FPS igranje (boarding i kradja brodova, na primer) i tome slicno (sto mislim da moze ciniti dobar balans ukoliko budu posveceni tome da ceo sistem izbalansiraju kroz upotrebu). Kako je piratski "zanat" legitiman nacin igre, koji nosi svoje posledice (zajebancija sa policijom i tome slicnim u obezbedjenim sistemima, kurcobolja u neobezbedjenim), ne vidim zbog cega ne bi bilo backstabovanja, kradja brodova i izivljavanje nad nejakima koji su bili dovoljne budale da dodju u divljinu u kojoj ne umeju da se odbrane. Upravo suprotna logika od te "plavi su plavi, crveni su crveni".
E sad, sto se mouse & keyboard tematike tice, da, to trenutno jeste problem i za to se zaista puno ljudi buni (ukljucujuci i mene). Sistem sa Size 1, 2, 3 oruzjima i turelama jeste korak u pravom smeru (ako koristis fiksno oruzje mozes da stavis velicinu N, ako koristis gimbal, na tom istom mestu mozes da stavis N-1), potrebno je samo izbalansirati konkretnu razliku u DPS-u izmedju razlicitih nivoa topova i stvar moze biti resena. Ja konkretno nemam nameru da igram sa tastaturom i misem, ispraksovao sam se sa dzojsticima (za sada 2 Saitek Cyborg Evo-a tj. tzv. HOSAS- Hands On Stick And Stick, mozda glavni zamenim za nesto bolje u buducnosti). Trenutno se od verzije do verzije stvari menjaju dosta drasticno (2.0 do 2.6 neprepoznatljivo), sto je i normalno u Alfa fazi igre, tako da se nadam da ce tu postici neki balans u skorije vreme. Tome u prilog ide i skoro (napokon) izlazak tzv. "delta patchera", tj. ukidanje glupog sistema da zbog peglanja jednog buga u fajlu od 3 KB moras da skidas svih 25 GB igre. To bi trebalo da krene sad oko 3.0 i to ce omoguciti da stalno cackaju oko balansa kako do sada nisu mogli.
Skepticizam je zdrav i podrzavam ga, imao sam ga kada sam kupio svoj paket (kraj 2014.), zdravu dozu imam i sada (ako negde prave ****** slobodno cu to reci), ali generalno mi se dopada smer u kojem igra ide. Freelancer je malo drugacija prica, jer tadasnja Robertsova megalomanija je imala daleko slabiju tehnolosku osnovu, daleko manje dostupnih sredstava i vremena (izdavac, pogotovo Microsoft, nece da te ceka da ti dodajes i cackas X godina, oni hoce pare odmah, ne za 10 godina, odmah). Zato su Chirsa i izbacili iz projekta na kraju (Freelancer je dovrsen bez njega, verujem da mu je ta frustracija i dobrim delom uticala na celu pricu uku SC i SQ42). No, cak i tako, Freelancer bi je bio odlicna igra, casual da (i igrao sam misem i tastaturom), ali sasvim na mestu.