Šta je novo?

SONY: PlayStation 4

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Ma to je njima ispod casti, da od decjih konzola uzimaju pare. Za one koji ne kapiraju sta znaci filipenkov citat, evo rojtersovog prevoda:
UPDATE 1-Nvidia forecasts revenue below estimates on sluggish demand
Aug 8 (Reuters) - Graphic chipmaker Nvidia Corp forecast current-quarter revenue below analysts' estimates as it continues to struggle with high competition in a slowing PC market.
http://www.reuters.com/article/2013/08/08/nvidia-results-idUSL4N0G953020130808

Sta ce im pare od konzola, to je sica, zato im je projekcija otisla u klonju a amd ima po prvi put dobitak u poslednjih ko zna koliko kvartala.

@Filipenko:
Niko ne zna kakav je dogovor- da li su ms/sony kupili know how uz jednokratnu isplatu ili su dogovorili mesecne/godisnje transe u zavisnosti od broja nastancovanih konzola. Ono sto je sigurno je da je iznos ogroman, narocito jer se amd-ov dizajn koristi u sve tri next gen konzole.
 
Poslednja izmena:


Totalno pogrešnu statistiku gledaš, statistiku koja nije validna za gaming svet.

Ovo je jedina validna i vrlo detaljna statistika za PC gaming populaciju:

http://store.steampowered.com/hwsurvey/


A što se tiče ove priče o zaradi na konzolama, evo odlične analize o tome, što potvrđuje moje reči:

http://www.extremetech.com/gaming/150892-nvidia-gave-amd-ps4-because-console-margins-are-terrible


P.S.

Što se tiče priče o padu PC hw-a, ta priča stoji, ali ta priča nije usko povezana za gaming. Jednostavno pad se desio zato što ljudi koji ne koriste PC mašine za gaming ili neki ozbiljniji rad ne maju razloga više da menjaju mašine, pošto i mašine stare par godina, mašine od 200e, rade svaki posao koji je potreban za običnog korisnika.

Ali sa druge strane PC gaming je nikada jači i zarada od PC gaminga, pogotovo što se tiče softvare-a je prešla dostiga i prestigla konzolne zarade, o čemu je i GabeN nedavno pričao pre najave steamos-a i stembox-a.

O čemu svedoče i ovakve statitike:
PC gaming, with % change from previous year.

2005 568,968

2006 558,074 (-2%)

2007 2,920,185 (+423%)

2008 5,857,447 (+101%)

2009 6,187,437 (+6%)

2010 15,728,587 (+154%)

2011 29,631,542 (+89%)

2012 33,355,879 (+13%)
 
Poslednja izmena:
Steam realno merilo? Da li znas koja je najprodavanija pc gaming fransiza u istoriji? A nikad nije ni jedan njen deo izasao na steamu. Steam je za hc korisnike. Pa ja prvi imam acc tamo sa par igara, sve ostalo i kad kupim, kupim na disku. Uostalom, pogledaj koje su im najigraniji naslovi:
http://store.steampowered.com/stats/

A za clanak, sta reci. Pretpostavka "AMD was probably willing to take a much smaller margin than what Nvidia wanted." je tacna ali iz pogresnog razloga. Autor zaboravlja na "sitan" detalj - amd ima daleko kompetitivniju cenu od nvidie jer ima kompletno resenje. Nvidia ga nema vec bi morao i intel/ibm da ide u paketu, a to je vec skuplje odmah. Takodje, kad pominje sony bunar zaboravlja da je ps3 progurao br na kome su ubrali solidan novac, a i dalje ubiraju.

Najveci problem je sto je sve nagadjanje ali ostaje cinjenica- nvidia nije mogla da ponudi konkurentno resenje jer ga ni nema, makar ne sama. Odatle i skok amd-a i pad nvidie u poslednjem kvartalu. Niska margina je sigurno bila kod nvidie koja bi marginu morala da deli sa cpu proizvodjacem. Ali to je vec problem nvidijine ogranicenosti ponuce.

Sto se tice kretanja pc trzista, izvor je vg chartz koji je poznat po pouzdanosti. Mnogo bolji pokazatelj je realna prodaja- gta5 je najprodavanija igra u istoriji zahvaljujuci izlasku na samo dve platforme- ps3 i 360. Nisu ni jednog trenutka pomislili da ce im neizlazak na pc-ju naskoditi, i bili su u pravu.
 
Poslednja izmena:
Steam nikako nije samo za "hc" korisnike, svako ko se igra na PC, ima steam. Pre svega zbog što je u ovom trenutku ogroman broj igara steamworks, tj. moraju se aktivirati na steam-u da bi se uopšte mogle igrati. Počeviši od igara za najšire mase poput CoD serijala koje su steamworks, pa do niche igara. Sve više izdavača isključivo koristi steamworks, tako da je steam neizbežan i odlično pokazuje šta je prosek, prosečnog PC gamera. A to da u svakom trenutku ima 4-6 miliona ulogovanih igrača, dovoljno govori o trenutnoj veličiini servisa. Doduše pitanje je šta je danas hc. Danas klinci najviše igraju lol ili dotu.

Evo recimo neverovatnog detalja koji to potvrđuje:

Valve's managing director, Gabe Newell, has announced that updates for its most popular games generate up to three percent of the world's internet traffic.

"When we do a new update for something like Dota 2 nearest we can tell we're generating two to three percent of worldwide mobile and LAN-based IP traffic."


Recimo lol finalni turnir je pratilo preko 8 miliona ljudi, a nagradni fond za samo taj turnir je bio 2 miliona dolara i održan u punoj dvorani u staplec centru u LA. Upravo je ovo tržište koje je u najvećem porastu.

Inače vezivati nvidia kvartal za to da ih nema u next-gen konzolama, je kao vezivanje Sony korporacije za PS3, to što recimo Sony korporacija gubi milijarde dolara godišnje, da im akcije vrede 20$, a da su pre 10 godina vredele 150$, pre 7 godina 70%, to sigurno nije zbog konzola, tako nije ni ovo. Iako ovde nije reč o gubitcima.

Izvor sa vg chartz-a sam uzeo zato što je najpesimičniji po pitanju PC scene, stvarnost je daleko bolja i od toga, pre svega zato što oni uzimaju samo retail tržište u par zemalja, a digitalne distribucije su odavno presišale retail na PC sceni. http://www.techspot.com/news/52070-pc-game-sales-hit-20-billion-last-year-no-signs-of-slowing.html

Što se tiče GTA, razlog je jednostavan, m$ i Sony su iskoristili desetine miliona za vremensku ekskluzivu kao i za svaki prethodni GTA što je bio slučaj.
 
Poslednja izmena:
To je cela poenta, dota je daleko od najprodavanije igre a najzastupljenija je na steamu. Uporedi prodaju dote i simsa. A sistem gde je gerijev mod u top pet i gde nema ni jednog futbala iako su fifa i pes trenutno u prodavnicama najpopularniji pc naslovi, onda jeste za hc korisnike.

Sto se nvidie tice, ko sto rekoh, nemaju proizvod da budu konkurentni. Zato im marza nije bil dovoljna. Nista manje, nista vise. Ne bi mogli da isporuce sami ono sto je ati napravio.

A gta5- nije poenta da li je placena exluziva. Pre ce biti da je pc pre svega piratska platforma na kojoj su igraci naviknuti na jeftine igre. Zato ni jedna pc igra na izlasku nece moci da ostvari prodaju od milijardu dolara u tri dana ma koliko pc bio zastupljen. I zato pc only igra nikad nece imati budzet kao konzolni aaa naslovi.
 
Poslednja izmena:
izvini, jel znas koliko je wow napravio para za sve ove godine? kakav crni gta5

nije bas u redu da pominjem wow ovde, ali ono sto si rekao ne stoji, najveci budzet na svetu ima upravo pc igra.
 
Poslednja izmena:
izvini, jel znas koliko je wow napravio para za sve ove godine? kakav crni gta5

nije bas u redu da pominjem wow ovde, ali ono sto si rekao ne stoji, najveci budzet na svetu ima upravo pc igra.

Najskuplje igre:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_games_to_develop

Jedina pc only igra na listi - SW TOR sa budzetom od ludackih 200 miliona i ocenom na eurogameru od 4/10
Sudeci po rezultatu koji je ostvario, tesko ce iko vise i pomisliti na neki tako visokobudzetni naslov na pc-ju.
http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2012/07/19/five-reasons-ea-is-in-decline/

GTA5 oborio 7 ginisovih rekorda:
http://www.ign.com/articles/2013/10/09/gta-5-currently-holds-seven-guinness-world-records



Jedini ginisov rekord koji WoW drzi je Guinness World Record for the most popular MMORPG by subscribers
http://en.wikipedia.org/wiki/World_of_Warcraft#cite_note-12

Ako imas druge informacije molim te mi daj linkove obzirom da ovo sto navodim je opste prihvaceno u medijima i svaka druga informacija bi mi znacila. Nadam se da se ne frljas podacima bez osnova?

@Mena_Machine:
Upravo to. Nije nvidia mogla da kaze- mi nemamo mogucnost da sami napravimo ono sto amd pravi.
 
Poslednja izmena:
Mislim da nije hteo da kaze budzet, nego profit koji pravi, a WoW je daleko ispred po tom pitanju cak i od GTA 5.
 
Mislio sam da se nadovezao na moju pricu o budzetima aaa naslova. A sto se wow i profita tice, koliko znam zvanicnih podataka nema ali obzirom na actionvisionove kvartalne izvestaje procene su u peaku pretplate bile da je ostvarivao oko milijardu godisnje. Nesumljivo impresivno za , ali gta5 je to ostvario za tri dana. Btw jasno je da je sw tor hteo deo tog trzista. Ako bi se sabirao profit iz godine u godinu sigurno da gta5 nece dostici mmo, alito i nije bila ideja. Uostalom, kao sto wow ima expansion packove i gta ima nastavke pa ih ne sabiramo.
Btw wow jeste megapopularna igra a nije na steam-u sto opet potvrdjuje da steam nije jedino merilo.
 
Poslednja izmena:
To je cela poenta, dota je daleko od najprodavanije igre a najzastupljenija je na steamu. Uporedi prodaju dote i simsa. A sistem gde je gerijev mod u top pet i gde nema ni jednog futbala iako su fifa i pes trenutno u prodavnicama najpopularniji pc naslovi, onda jeste za hc korisnike.

Sto se nvidie tice, ko sto rekoh, nemaju proizvod da budu konkurentni. Zato im marza nije bil dovoljna. Nista manje, nista vise. Ne bi mogli da isporuce sami ono sto je ati napravio.

A gta5- nije poenta da li je placena exluziva. Pre ce biti da je pc pre svega piratska platforma na kojoj su igraci naviknuti na jeftine igre. Zato ni jedna pc igra na izlasku nece moci da ostvari prodaju od milijardu dolara u tri dana ma koliko pc bio zastupljen. I zato pc only igra nikad nece imati budzet kao konzolni aaa naslovi.

Dota ne može da bude među najprodavanijim igrama, zato što je F2P igra, na igrama poput lola i dote se (velike pare) zarađuju na mikro transakcijama koje nemaju uticaj niti daju nekom igraču prednosti, u vidu skinova i sličnih džidžabidža.

Što se tife fife, novije EA igre su eksluzivne za Origin i na njemu moraš aktivirati svoj ključ gde god ga kupio (fifa, bf..) jednostavno EA hoće svoj deo kolača i da nametne svoju digitalnu distribuciju, isto jedino važi još za Blizzard, PES ove godina kasni na steam, što se desilo i prošle godine. Ali sa druge strane većina izdavača na PC izdaje igre kao steamworks, tako da se igre, pa i one retail moraju aktivirati na steamu. Tako da (naravno pored valve-a) na steamworks su gotovo kompletno prešli 2k, Sega, Square Enix, Bethseda/Zenimax, Deep Silver, Activision za neke naslove poput CoD-a, Capcomovi poslednji naslovi su takođe steamworks, Warner Bros. IE, Codemasters. I sve igre tih izdavača da bi uopšte igrao, barem original, moraš koristiti steam. A priznaćeš da onaj ko igra igre na PC, sigurno će barem posedovati jednu igru od ovih izdavača.

Što se tiče toga šta igraju PC igrači, ne znam šta ti smeta u tome što i avarege joe PC igrač igra nešto ozbiljnije igre, tj. ne troši vreme baš na svaku zaglupljujuću splaćinu, to te baš pogađa? :d

A delu o pirateriji mogu samo da se nasmejem:
According to Newzoo’s 2013 Global Games Market Report, game revenues will grow to $70.4 billion worldwide this year, representing a 6% year-on-year increase. The number of gamers is expected to surpass 1.2 billion by the end of the year. Regional growth in game spending is highest in Latin America and the Asia-Pacific region: 11%. North America and Europe will show very modest growth. The market for smartphone and tablet games will grow 35% to $12.3bn, easily outpacing any other segment. In terms of game spending per screen, the PC grosses the largest share with 39% or $27.6bn.


...
http://www.techspot.com/news/52070-pc-game-sales-hit-20-billion-last-year-no-signs-of-slowing.html
...
http://www.cinemablend.com/games/PC...2-Has-One-Billion-Gamers-Worldwide-54115.html
 
Poslednja izmena:
Uradio sam preorder PS4 kod nas u Computerlandu negde u junu, za 46.000 din, i pozvase me da kazu da sam upao u prvu grupu koja dobija konzolu na launch day :)

Dobijaju neki manju kolicinu na launch day, a sledeca tura mozda stize oko nove godine, za nesto vecu cenu.
 
I mene su zvali za vikend, treba da im se uplati trećina cene unapred da bi rezervisali primerak za launch day.
 
46000 din za ps3 u Srbiji? Neverovatna cena. Svaka im cast, secam se dranja sa ps2 i ps3.
 


Evo najzad directfeed-a od TGS prezentacije, na 10min mark pocinje deo misije koji nismo videli do sada, penjanje na liticu & napad na Visarijev monument.
 
Nekako mi je ovaj KZ malo dosadan a i gameplay suviše lak, nema onog žara koji su imala prethodna dva dela.
 
Poslednja izmena:
[YOUTUBE]wZkMdi3XBhw&feature[/YOUTUBE]
 
Zna li neko da li ce Battlefield 4 za PS4 biti dostupan za digitalnu kupovinu preko PSN Store? Hocu da ga imam cim se pojavi, ali 55 GBP sa postarinom preko shopto.net je vec ohoho skupo... Ako je cena ista za download, to je ipak jednostavnije nego da narucujem...
 
Ubitacne su te cene, i na Originu je tako nesto, i to bez China Risinga, sreca tu je G2A gde ima i BF4 i China za 40e..
 
Zna li neko da li ce Battlefield 4 za PS4 biti dostupan za digitalnu kupovinu preko PSN Store? Hocu da ga imam cim se pojavi, ali 55 GBP sa postarinom preko shopto.net je vec ohoho skupo... Ako je cena ista za download, to je ipak jednostavnije nego da narucujem...

Mislim da su rekli da ce sva izdanja biti i "digital" odn. bice i na psn-u
 
Hantere kralju, kidas sa komentarima :) Pa to je vise od prosecnog FPS naslova..
 
Ko vise uzima FPS igre zbog single player kampanje..
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno