Martin Mystere
Čuven
- Učlanjen(a)
- 04.02.2007
- Poruke
- 6,282
- Poena
- 935
S obzirom da do sada (hvala Bogu) nisam imao previse potrebe za reklamacijom kupljenih proizvoda, interesuje me sta se moze uciniti i ocekivati u vezi uslovno receno problema sa procesorom i5 3570k koji imam.
Naime, pre jedno nesto malo vise od 15 meseci sam u jednoj nasoj firni (nebitno kojoj) kupio napred navedeni procesor u box pakovanju. Nakon postavljanja istog sa box kulerom temperature procesora su bile prilicno visoke i u idle stanju a narocito prilikom veceg opterecenja kada su redovno prelazile preko 90C. Vise puta sam skidao procesor, nanosio termalnu pastu (Artic Silver 5) i vracao ga nazad ali je problem bio konstantan.
S obzirom da sam mislio da je problem u box kuleru koji ne moze dovoljno da ohladi navedeni procesor, kupio sam LC Power CC-120 kuler kojim sam zamenio postojeci box kuler ali je problem samo delimicno resen jer je temperatura u idle bila 45-50C, sa manjim opterecenjem (recimo samo kada pokrenem Operu sa desetak tabova i Kaspersky) odmah skoci na oko 70C dok pod velikim opterecenjem (neka obrada videa ili igra tipa Witcher3) redovno ide na preko 80C pa i preko 90C...
Prilikom testiranja sa Prime95 je za manje od desetak sekundi otisao na 103C nakon cega sam ga sam iskljucio, testiranjem sa LinX je isao do 104C pri cemu je dolazilo do termal throttling jezgara... Znaci prava mala furuna. Da napomenem da procesor nije nijednom overklokovan niti je bilo sta brljano sa naponom posto moja MB Gigabyte Z77-D3H ne podrzava promenu napona (!). Znam da zvuci cudno ali tako je.
E sad, procesor radi posao, odnosno za sada jos uvek funkcionise i znam da je Tmax za ovaj procesor do 105C ali sam se ja ipak cuo sa firmom od koje sam kupio radi reklamacije na sta su mi oni odgovorili da donesem procesor sa box kulerom, fiskalnim i garancijom, a oni ce ga uz opis problema poslati u ovlasceni servis nakon cega ce se videti da li se i sta moze uciniti. Ono sto mene interesuje, s obzirom da procesor radi ali se ocito radi o nekom bas, bas losem primerku koji dostize temperature koje nisu normalne za ovaj model, jeste sledece:
1. Da li se ovde radi o nedostatku/problemu zbog kog bi se uvazila reklamacija a navedeni primerak zamenio novim primerkom ili izvrsio povracaj novca, s obzirom da je isti jos skoro devet meseci u garanciji ili oni mogu 'ladno da kazu - "Procesor je ispravan i radi bez problema, bez obzira na vise temperature" i da mi vrate isti odbivsi da uvaze reklamaciju?
2. Ako se prihvati reklamacija sta se moze ocekivati s obzirom da verujem da vise nemaju i5 3570K kako bi ovaj zamenili identicnim primerkom posto su ih izbacili sa sajta? Mogu li da trazim neki drugi model, recimo i5 4670/4690 uz moju doplatu (nema veze sto je za drugi socket i sto ne moze na moju trenutnu MB) ili da mi se izvrsi povracaj novca ako ne mogu da mi zamene model?
3. Ako je moguce zamena nekim drugim modelom ili povracaj novca kako se racuna ta suma - jel rec o sumi kojom sam platio procesor ili se radi o nekoj drugoj (kako oni to racunaju)?
4. Ako bi odbili reklamaciju, da li se i sta moze uciniti radi zastite potrosaca jer smatram da nije isto radi i radi kako treba?
Ovo pitam posto sledece nedelje svakako planiram da nosim procesor na reklamaciju pa bih voleo da znam koja su moja a koja njihova prava i obaveze, kako bih bio spreman kada odnesem proc sta mogu da ocekujem a sta da trazim.
Hvala unapred.
Naime, pre jedno nesto malo vise od 15 meseci sam u jednoj nasoj firni (nebitno kojoj) kupio napred navedeni procesor u box pakovanju. Nakon postavljanja istog sa box kulerom temperature procesora su bile prilicno visoke i u idle stanju a narocito prilikom veceg opterecenja kada su redovno prelazile preko 90C. Vise puta sam skidao procesor, nanosio termalnu pastu (Artic Silver 5) i vracao ga nazad ali je problem bio konstantan.
S obzirom da sam mislio da je problem u box kuleru koji ne moze dovoljno da ohladi navedeni procesor, kupio sam LC Power CC-120 kuler kojim sam zamenio postojeci box kuler ali je problem samo delimicno resen jer je temperatura u idle bila 45-50C, sa manjim opterecenjem (recimo samo kada pokrenem Operu sa desetak tabova i Kaspersky) odmah skoci na oko 70C dok pod velikim opterecenjem (neka obrada videa ili igra tipa Witcher3) redovno ide na preko 80C pa i preko 90C...
Prilikom testiranja sa Prime95 je za manje od desetak sekundi otisao na 103C nakon cega sam ga sam iskljucio, testiranjem sa LinX je isao do 104C pri cemu je dolazilo do termal throttling jezgara... Znaci prava mala furuna. Da napomenem da procesor nije nijednom overklokovan niti je bilo sta brljano sa naponom posto moja MB Gigabyte Z77-D3H ne podrzava promenu napona (!). Znam da zvuci cudno ali tako je.
E sad, procesor radi posao, odnosno za sada jos uvek funkcionise i znam da je Tmax za ovaj procesor do 105C ali sam se ja ipak cuo sa firmom od koje sam kupio radi reklamacije na sta su mi oni odgovorili da donesem procesor sa box kulerom, fiskalnim i garancijom, a oni ce ga uz opis problema poslati u ovlasceni servis nakon cega ce se videti da li se i sta moze uciniti. Ono sto mene interesuje, s obzirom da procesor radi ali se ocito radi o nekom bas, bas losem primerku koji dostize temperature koje nisu normalne za ovaj model, jeste sledece:
1. Da li se ovde radi o nedostatku/problemu zbog kog bi se uvazila reklamacija a navedeni primerak zamenio novim primerkom ili izvrsio povracaj novca, s obzirom da je isti jos skoro devet meseci u garanciji ili oni mogu 'ladno da kazu - "Procesor je ispravan i radi bez problema, bez obzira na vise temperature" i da mi vrate isti odbivsi da uvaze reklamaciju?
2. Ako se prihvati reklamacija sta se moze ocekivati s obzirom da verujem da vise nemaju i5 3570K kako bi ovaj zamenili identicnim primerkom posto su ih izbacili sa sajta? Mogu li da trazim neki drugi model, recimo i5 4670/4690 uz moju doplatu (nema veze sto je za drugi socket i sto ne moze na moju trenutnu MB) ili da mi se izvrsi povracaj novca ako ne mogu da mi zamene model?
3. Ako je moguce zamena nekim drugim modelom ili povracaj novca kako se racuna ta suma - jel rec o sumi kojom sam platio procesor ili se radi o nekoj drugoj (kako oni to racunaju)?
4. Ako bi odbili reklamaciju, da li se i sta moze uciniti radi zastite potrosaca jer smatram da nije isto radi i radi kako treba?
Ovo pitam posto sledece nedelje svakako planiram da nosim procesor na reklamaciju pa bih voleo da znam koja su moja a koja njihova prava i obaveze, kako bih bio spreman kada odnesem proc sta mogu da ocekujem a sta da trazim.
Hvala unapred.
Poslednja izmena: