Šta je novo?

Reklamacija loseg primerka procesora

Učlanjen(a)
04.02.2007
Poruke
6,283
Poena
935
S obzirom da do sada (hvala Bogu) nisam imao previse potrebe za reklamacijom kupljenih proizvoda, interesuje me sta se moze uciniti i ocekivati u vezi uslovno receno problema sa procesorom i5 3570k koji imam.

Naime, pre jedno nesto malo vise od 15 meseci sam u jednoj nasoj firni (nebitno kojoj) kupio napred navedeni procesor u box pakovanju. Nakon postavljanja istog sa box kulerom temperature procesora su bile prilicno visoke i u idle stanju a narocito prilikom veceg opterecenja kada su redovno prelazile preko 90C. Vise puta sam skidao procesor, nanosio termalnu pastu (Artic Silver 5) i vracao ga nazad ali je problem bio konstantan.

S obzirom da sam mislio da je problem u box kuleru koji ne moze dovoljno da ohladi navedeni procesor, kupio sam LC Power CC-120 kuler kojim sam zamenio postojeci box kuler ali je problem samo delimicno resen jer je temperatura u idle bila 45-50C, sa manjim opterecenjem (recimo samo kada pokrenem Operu sa desetak tabova i Kaspersky) odmah skoci na oko 70C dok pod velikim opterecenjem (neka obrada videa ili igra tipa Witcher3) redovno ide na preko 80C pa i preko 90C...

Prilikom testiranja sa Prime95 je za manje od desetak sekundi otisao na 103C nakon cega sam ga sam iskljucio, testiranjem sa LinX je isao do 104C pri cemu je dolazilo do termal throttling jezgara... Znaci prava mala furuna. Da napomenem da procesor nije nijednom overklokovan niti je bilo sta brljano sa naponom posto moja MB Gigabyte Z77-D3H ne podrzava promenu napona (!). Znam da zvuci cudno ali tako je.

E sad, procesor radi posao, odnosno za sada jos uvek funkcionise i znam da je Tmax za ovaj procesor do 105C ali sam se ja ipak cuo sa firmom od koje sam kupio radi reklamacije na sta su mi oni odgovorili da donesem procesor sa box kulerom, fiskalnim i garancijom, a oni ce ga uz opis problema poslati u ovlasceni servis nakon cega ce se videti da li se i sta moze uciniti. Ono sto mene interesuje, s obzirom da procesor radi ali se ocito radi o nekom bas, bas losem primerku koji dostize temperature koje nisu normalne za ovaj model, jeste sledece:

1. Da li se ovde radi o nedostatku/problemu zbog kog bi se uvazila reklamacija a navedeni primerak zamenio novim primerkom ili izvrsio povracaj novca, s obzirom da je isti jos skoro devet meseci u garanciji ili oni mogu 'ladno da kazu - "Procesor je ispravan i radi bez problema, bez obzira na vise temperature" i da mi vrate isti odbivsi da uvaze reklamaciju?
2. Ako se prihvati reklamacija sta se moze ocekivati s obzirom da verujem da vise nemaju i5 3570K kako bi ovaj zamenili identicnim primerkom posto su ih izbacili sa sajta? Mogu li da trazim neki drugi model, recimo i5 4670/4690 uz moju doplatu (nema veze sto je za drugi socket i sto ne moze na moju trenutnu MB) ili da mi se izvrsi povracaj novca ako ne mogu da mi zamene model?
3. Ako je moguce zamena nekim drugim modelom ili povracaj novca kako se racuna ta suma - jel rec o sumi kojom sam platio procesor ili se radi o nekoj drugoj (kako oni to racunaju)?
4. Ako bi odbili reklamaciju, da li se i sta moze uciniti radi zastite potrosaca jer smatram da nije isto radi i radi kako treba?

Ovo pitam posto sledece nedelje svakako planiram da nosim procesor na reklamaciju pa bih voleo da znam koja su moja a koja njihova prava i obaveze, kako bih bio spreman kada odnesem proc sta mogu da ocekujem a sta da trazim.

Hvala unapred.
 
Poslednja izmena:
Sto se tice postupka reklamacije - moras da im odneses na reklamaciju, verovatno ce njihov interni servis da pogleda prvo pa tek onda ce ga poslati u ovlasceni servis za intel. Ne verujem da je moguca popravka cpu-a. Ti si vise nemocan za bilo sta, ako ti odobre, ili ce ti dati isti ili novi pribliznih performansi ili povracaj sume koju si platio pa ti posle kupuj sta ti je volja, to je to.
 
Poslednja izmena:
1. verovatno će ti uvažiti reklamaciju, nisu to normalne temperature
2. ako nemaju isti, dogovaraš se da uzmeš neki drugi uz doplatu ili ti vrate novac, pa biraš šta hoćeš
3. vraća se suma koja je na fiskalnom računu
 
Sto se tice postupka reklamacije - moras da im odneses na reklamaciju, verovatno ce njihov interni servis da pogleda prvo pa tek onda ce ga poslati u ovlasceni servis za intel. Ne verujem da je moguca popravka cpu-a. Ti si vise nemocan za bilo sta, ako ti odobre, ili ce ti dati isti ili novi pribliznih performansi ili povracaj sume koju si platio pa ti posle kupuj sta ti je volja, to je to.

Njihovom internom servisu sam se i obratio u kontaktu ali su mi rekli da će iz radnje u kojoj sam kupio odmah da šalju u ovlašteni servis i da očekujem odgovor u roku od 30 dana...

Popravka CPU znam da nije moguća, zato je nisam ni pomenuo ali me interesuje ono približnih performansi tj. da li bi to značilo da će oni da gledaju po nekim benchmark rezultatima ili to ipak ide recimo po principu top i5 IB menjamo sa odgovarajućim top i5 Haswell uz doplatu imajući u vidu cene oba u odgovarajućem vremenu kupovine/zamene.
 
Moraju da ti daju isti ili jači 1155 procesor, ili da ti vrate pare ako ga nemaju, što je za tebe najbolja varijanta, pa ti kupi šta hoćeš-
 
Pošto nemaju više ništa od takvih (isti ili jači 1155 procesor) onda očito ostaje samo ova druga opcija...
 
Obavezno slikaj i snimaj procesor, sve sa kodovima koje stoje na njemu, da ne bi bilo posle iskrivio si nesto i polomio.
 
To mi je, na osnovu jedne druge teme ovde, palo na pamet ali svejedno hvala na savetu.
 
Najverovatnije da ce bit naslednik tvog cpu-a iz naredne generacije, tako bi trebalo ali neretke su situacije da mozes dobiti i nesto jaci cpu, mozda cak i isceprkaju negde iz nekog magacinaisti kao tvoj, to se ne zna. Ja sam recimo reklamirao flash i dobio model iz aktuelne generacije.
Sto se tice povracaja para to je suma koju si platio, nema cena je bila ova sada je ona, nema nikakva kursna razlika. Mozes da doplatis ali praktikuju da ti vrate pare pa ti kao da tog trenutka kupujes novo. Nadam se da ce proci kako treba pa ako je receno nova konfa i uzivaj.
 
Sacekaj prvo da ti uvaze reklamaciju, osnova ima, ali sa nasim prodavcima se nikad ne zna... Ne bi me cudilo da oni nakace box kuler, puste neki stress test da vrti par sati, i ako processor prodje taj test da ga proglase ispravnim bez obzira na temperature.
 
Upravo toga se i plašim kada su naši servisi u pitanju.

Ali samo neka oni urade neki stres test sa box kulerom, ja garantujem da ispod 100C ne može da bude i ako ga i nakon toga proglase ispravnim onda slobodno neka idu da se bave nekim drugim poslom jer za IT posao nisu.
 
nedavno sam vratio cpu čiji mi se oc dometi nisu dopali u firmu na e... bez ikakvog obrazloženja, jednostavno "ne odgovara potrebama".
zamenili ljudi bez diskusije na prvu.
 
[QUOTE='Jerry[NS]Nece ti verovatno uvaziti reklamaciju.[/QUOTE]

Zato što:

1. Nema valjanog/opravdanog razloga za tako nešto, a temperature od preko 90C prilikom rada ovog procesora su sasvim normalne?

2. Jer je ovo zemlja Srbija i može im se bez obzira na odgovor pod 1?
 
Brate ja imam isti procesor ali moj ni na 4.5Ghz ne ide toliko a kamoli na stotki. Doduše ja sam moj skalpirao mada sa ovim znanjem ne bih. Ti da si skalpirao tvoj i stavio silver V rešio bi se bede.
 
ta temperatura je daleko iznad granice termalnog trotla (67.4 celzijusa), i to jeste kvar. tako da podleže reklamaciji.
http://www.cpu-world.com/CPUs/Core_i5/Intel-Core i5-3570K.html

odi do radnje, kulturno porazgovaraj i sa serviserom ako treba i budi uporan . to jeste k procesor i namenjen je overkloku, tako da ne kršiš EULA ni u kom smislu.
obaška što imaš tako sulude temperature na default taktovima.
 
Poslednja izmena:
Gigabyte GA Z77M-D3H.

Koja btw i ne podržava OC jer se na njoj ne može menjati napon za procesor.
 
Poslednja izmena:
pre reklamacije, ja bih isprobao procesor na drugoj ploci i odradio test opterecenja.
 
Poslednja izmena:
Znajuci kako rade trazice mu da meri temperature u Grinicu tacno u podne...
 
These terms are related to processor temperature for desktop and mobile systems based on Intel® Processors. To allow optimal system operation and long-term reliability, the processor must not exceed the maximum case temperature specifications as defined by the applicable thermal profile.

Tcase is the temperature measurement using a thermocouple embedded in the center of the heat spreader. This initial measurement is done at the factory. Post-manufacturing, Tcase is calibrated by the BIOS, through a reading delivered by a diode between and below the cores.

Tjunction is synonymous with core temperatures, and calculated based on the output from the Digital Thermal Sensor (DTS) using the formula Tjunction = (Tjunction Max – DTS output). Tjunction Max (Tj Max) is also referred to as TCC Activation Temperature in certain processor datasheets.

http://www.intel.com/content/www/us/en/support/processors/000005597.html
 
Poslednja izmena:
^
Pa kad lupas gluposti. Throttle na 67C, boze svasta.
 
Vrh Dno