Šta je novo?

Raiffeisen bank

Meni jeste. Na xiaomi notifikacije nikad nisu radile, od pre par meseci samsung, takođe nisu radile i prekjuče opa, prva notifikacija o prilivu ničim izazvana. Ostaje da se nadam da nije i poslednja 😀
 
Mozda su konacno resili problem sa notifikacijam posle cca 5 meseci... A da Xiaomi im je bio izgovor, kao do telefona je, u njemu je problem. Mada je na mom Xiaomi-ju od prvog dana radila notifikacija...
 
Može li se stopirati transakcija koja je još u rubrici "rezervisana sredstva" i kako?
Od kol centra danas dobijam "dragocene" informacije: "ne znam", "mislim", "verovatno ste vi...", "ne može", "obratite se vi njima", "žao nam je"...
Juče u ekspozituri napisao zahtev za promenu Vise i da se poništi transakcija i, kako rekoše, obavio sve što je do mene. Još uvek iznos stoji u "rezervisana sredstva" a za Visa karticu stoji da je aktivna.
 
To bi značilo da možeš da kupiš bilo šta i da poništiš transakciju.
Jedino što možeš je da prijaviš neovlašćenu upotrebu kartice (da ti je praktično ukradena kartica ili podaci kartice). Onda idu provere i ako nisi platio sa potvrdom preko PIN-a ili OTP-a, velika je verovatnoća da novac dobiješ nazad. Ali to traje par dana do par nedelja.

Ako je plaćeno uz pomoć PIN-a ili OTP-a, onda može da bude komplikacija - banka može da tvrdi da si ti zaista potvrdio te transakcije jer samo ti znaš PIN i samo ti možeš da pristupiše OTP-u (biometrijski ili poznavanjem PIN-a).
 
Može li se stopirati transakcija koja je još u rubrici "rezervisana sredstva" i kako?
Ako je novac rezervisan, a imaš slip da je transakcija odbijena ili neuspešna, pošalješ kao dokaz centrali ili odneseš u filijalu, ako je takva procedura, zavisno od banke do banke.
Juče u ekspozituri napisao zahtev za promenu Vise i da se poništi transakcija i, kako rekoše, obavio sve što je do mene. Još uvek iznos stoji u "rezervisana sredstva" a za Visa karticu stoji da je aktivna.
Kada nema rezervisanih sredstava, kartica se otkazuje sutradan. Međutim, pošto si prijavio zloupotrebu, prvo se stavlja privremena blokada i vrše provere. Za beskontaktnu ili online transakciju koja preskače 3D Secure je moguć pozitivan ishod.
 
Je l moze online banking (ne mobile banking) potpuno da se iskljuci?
Posto vec deceniju odbijaju da uvedu 2FA (imaju logovanje preko user/pass i odvojeno preko user/OTP koje oni nazivaju 2FA iako ne postoje dva faktora) pa bih rado iskljucio to jer se ne secam kada sam poslednji put koristio.
Bonus pitanje: da li se neko seca da li postoji nesto sto je moguce uraditi putem online bankinga a da to nije moguce preko mobile bankinga? Iskljucivo me zanima za fizicka lica, a ne za biznis korisnike.
 
Prvo što mi pada na pamet da ne znam kako uraditi preko telefona je dobiti izvod kreditne kartice
Edit: takođe imaš dodatni limit za online plaćanja, ako ti nije dovoljno ono što imaš na mobilnom.
 
Poslednja izmena:
Je l moze online banking (ne mobile banking) potpuno da se iskljuci?
Posto vec deceniju odbijaju da uvedu 2FA (imaju logovanje preko user/pass i odvojeno preko user/OTP koje oni nazivaju 2FA iako ne postoje dva faktora) pa bih rado iskljucio to jer se ne secam kada sam poslednji put koristio. Da li je moguce uraditi putem online bankinga a da to nije moguce preko mobile bankinga?
Možeš samo da blokiraš eBanking nalog unosom pogrešne šifre više puta, tako da ti mBank tokeni ostanu u funkciji. Međutim, kada poželiš da premestiš mBank tokene ili aktiviraš novi, zatrebaće ti i moći ćeš da resetuješ kredijencijale samo preko call centra, eventualno u ekspozituri.
 
Kazu da se logovanje preko user/pass moze uskljuciti pozivom call centru, tako da nije neophodno unositi pogresnu sifru 3 puta.
 
  • Like
Reagovanja: uji
To bi značilo da možeš da kupiš bilo šta i da poništiš transakciju.
Jedino što možeš je da prijaviš neovlašćenu upotrebu kartice (da ti je praktično ukradena kartica ili podaci kartice). Onda idu provere i ako nisi platio sa potvrdom preko PIN-a ili OTP-a, velika je verovatnoća da novac dobiješ nazad. Ali to traje par dana do par nedelja.

Ako je plaćeno uz pomoć PIN-a ili OTP-a, onda može da bude komplikacija - banka može da tvrdi da si ti zaista potvrdio te transakcije jer samo ti znaš PIN i samo ti možeš da pristupiše OTP-u (biometrijski ili poznavanjem PIN-a).

Ono što sam ja pokušao je da kupim usdt na BitMartu preko Moonpay, servis koji sam već koristio. Tamo potvrdim broj kartice i upišem cvv, do ovog dela je sve u redu. Traže da skeniram qr i odradim facial recognition, ovo je malo neobično jer sam to odradio prilikom registracije. Ne uspeva, iskoči obaveštenje da treba da apgrejdujem skener preko nekog linka i probam ponovo. Odradim i to, vidim da je sad to trial verzija. Uplata na BitMart ne uspeva ali kreće šaniranje. Prvi pokušaj da skinu 1,25 dolara nije uspeo, poništena transakcija kartice, par minuta kasnije im uspeva. Neki treehelps.com, nikad čuo za njih. Otišao do ekspoziture i prijavio im da ja sa tim nemam nikakve veze, navodno je problem rešen. A rešen je tako što mi juče odlazi 34,95 dolara u "rezervisana sredstva", opet treehelps.com. Ovaj put im to prijavljujem u pisanom obliku i tražim promenu kartice, opet je problem rešen.
Pre toga pokušao uplatu na BitMartu preko Simplexa, nije uspelo. Još pre toga, danima pokušavao bar desetak puta na Binance i ništa.
Enivej, interesantna banka, možda ne možeš da platiš ono što ti hoćeš ali zato može neka rendom džukela da se useli u račun i skida kako i koliko mu se ćefne.


Ako je novac rezervisan, a imaš slip da je transakcija odbijena ili neuspešna, pošalješ kao dokaz centrali ili odneseš u filijalu, ako je takva procedura, zavisno od banke do banke.

Kada nema rezervisanih sredstava, kartica se otkazuje sutradan. Međutim, pošto si prijavio zloupotrebu, prvo se stavlja privremena blokada i vrše provere. Za beskontaktnu ili online transakciju koja preskače 3D Secure je moguć pozitivan ishod.

Problem je što su transakcije superuspešne, bez obzira na moje prijave. Pre neki minut gledam, kartica se još uvek vodi kao aktivna, neću se iznenaditi ako se ovo nastavi sa većim ciframa.


Posebno je potresno što ja dobijam više korisnih informacija od vas dva na forumu nego od onih idiota iz banke kojima to valjda u opisu radnog mesta. I na tome hvala.
 
Poslednja izmena:
Ono što sam ja pokušao je da kupim usdt na BitMartu preko Moonpay, servis koji sam već koristio.
Ovaj deo priče je ne upućuje na sumnju.
Traže da skeniram qr i odradim facial recognition, ovo je malo neobično jer sam to odradio prilikom registracije.
Svi koji traže KYC (banke, fintech, kripto menjačnice i ostalo) mogu bukvalno da ti preko noći traže ponovnu verifikaciju (ako je promenjen vlasnik, prodata banka, prošlo tri do pet godina, imaš veći promet i razne druge stvari).
Iskoči obaveštenje da treba da apgrejdujem skener preko nekog linka i probam ponovo. Odradim i to, vidim da je sad to trial verzija.
Upecao si se na neku scam aplikaciju. To što skineš aplikaciju se Google Play, nažalost nije garancija da developer nije razradio neku ponzi šemu, iako je normalno i za očekivati da postoje recenzenti koji kontrolišu kupovine u aplikaciji, kao što je to slučaj za Apple i ako developer proba nešto da promeni u svoju korist ili pokuša da ih zaobiđe, ceo portfolio mu se sklanja i on više ne postoji ni na mapi.
Prvi pokušaj da skinu 1,25 dolara nije uspeo, poništena transakcija kartice, par minuta kasnije im uspeva. Neki treehelps.com, nikad čuo za njih.
Taj QR skener je kritičan i potpuno je nebulozno da plaćaš nešto što druga aplikacija radi kako treba. Ok, potražiš jedan QR skener, ne čita, ideš dalje. Sve što vidiš da treba pro ili licenca zaobiđeš i ad-supported model za takve stvari je maksimum maksimuma koga tolerišeš.
Problem je što su transakcije superuspešne, bez obzira na moje prijave. Pre neki minut gledam, kartica se još uvek vodi kao aktivna, neću se iznenaditi ako se ovo nastavi sa većim ciframa.
Reguliši pretplate kroz Google Play, odnosno izbriši karticu u Wallet na accounts.google.com u odeljku Pay, ako se jasno ne budu videle te pretplate.
Posebno je potresno što ja dobijam više korisnih informacija od vas dva na forumu nego od onih idiota iz banke kojima to valjda u opisu radnog mesta.
Svakako ti niie ni na kraj pameti bila ta situacija, ali to se prosto dešava i uvek će naći način da iskoriste svaku manjkavost koju prati Google Play.
 
Zapiši vreme kada si prijavio neovlaštenu transakciju. Do tog trenutka oni mogu da pokušaju da ti uzmu pare. Nakon toga ne bi smeli.
Pošalji im pismeni prigovor, imaju rok osam dana da ti odgovore. Ako ne budeš zadovoljan, prijavi ih NBS.
 
Stigle su mi kartice bez pinova... 🤣🙏🍻😂

Extra smo poceli!!!
 
Proslo je 30 dana od kad su mi urucili kartice, sad sam ih zvao poslace nove pinove u banku.
 
Kad stignu novi pinovi, ostaje ti samo još da sačekaš i novije kartice.

Zapiši vreme kada si prijavio neovlaštenu transakciju. Do tog trenutka oni mogu da pokušaju da ti uzmu pare. Nakon toga ne bi smeli.
Pošalji im pismeni prigovor, imaju rok osam dana da ti odgovore. Ako ne budeš zadovoljan, prijavi ih NBS.

Definitivno mi juče puko film sa novom turom "ne znam" i "žao nam je", povadio sve sa računa i da se razilazimo. Danas me već zovu i nude obnovu ugovora i besplatnih godinu dana... rekoh, preskupo to za moj ukus. Nemam reči koji su to jadnici.
 
Tek sam otvorio racun, da nije malo rano…
 
Da li je neko skoro otvarao Iračun u Raiffeisen banci i da li su ga možda pitali koja su mu očekivana godišnja primanja po računu? Znam da su to sad uveli po bankama kad fizički otvaraš račun da se traži taj podatak.
 
Ja sam otvarao dva u poslednjih mesec dana, nisu tražili taj podatak.
 
Da li neko ko je skoro otvarao iRačun u Raiffeisen banci možda pitan koja su mu očekivana godišnja primanja po računu?
Ne. Kao razlog otvaranja sam naveo štednja/lična štednja i to je prošlo. Banku u biti stvari ne interesuje i ne bi trebalo da zanima kolika su mi primanja ili da li ih uopšte imam po osnovu šifre zarade (kao što ih i nemam, nego sam paušalac) ako nije zbog kredita i slično.
 
Ne. Kao razlog otvaranja sam naveo štednja/lična štednja i to je prošlo. Banku u biti stvari ne interesuje i ne bi trebalo da zanima kolika su mi primanja ili da li ih uopšte imam po osnovu šifre zarade (kao što ih i nemam, nego sam paušalac) ako nije zbog kredita i slično.
Ja sam imao to iskustvo u Unicredit banci kad su me zvali da treba da dodjem radi ažuriranja dokumentacije za studentski račun jer imaju obavezu da periodično rade ažuriranje radi sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma, službenica me samo pitala da li sam zaposlen i za šta ću koristiti dalje račun ja reko lične uplate i tek posle video da je ona u ugovoru označila mi godišnji priliv 100 eur bez da je pitala.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Jeste realno da prosečno uplatiš barem 10000 na tekući, bilo za trošak ili plaćanje računa. Prosto, nemoguće je da ne budeš vezan za banku, ako makar već imaš kartice.
 
Izvinjavam se ako ima odgovor na ovo u temi, nisam našao.

Da li sa RaiPay telefon mora da se otključa za plaćanje?
Nisam baš shvatio u objašnjenju aplikacije sa playstore. Piše nešto kao preporučuju da se otključa (što znači da ne mora).
Naravno ako je postavim kao default app za nfc plaćanje.
Znam da mogu da probam na kasi u nekoj prodavnici ali ne bih da ispadnem glup 😐

Koristim Google Pay sa karticom druge banke i tu mora da se otključa.
 
Je l moze online banking (ne mobile banking) potpuno da se iskljuci?
Posto vec deceniju odbijaju da uvedu 2FA (imaju logovanje preko user/pass i odvojeno preko user/OTP koje oni nazivaju 2FA iako ne postoje dva faktora) pa bih rado iskljucio to jer se ne secam kada sam poslednji put koristio.
Bonus pitanje: da li se neko seca da li postoji nesto sto je moguce uraditi putem online bankinga a da to nije moguce preko mobile bankinga? Iskljucivo me zanima za fizicka lica, a ne za biznis korisnike.
Za plaćanje iznosa preko 2 000 000 RSD je potrebna kombinacija E i M bankinga. Nalog se kreira u E bankingu a jednokratna lozinka za potvrdu tog naloga u M bankingu.
Izvinjavam se ako ima odgovor na ovo u temi, nisam našao.

Da li sa RaiPay telefon mora da se otključa za plaćanje?
Nisam baš shvatio u objašnjenju aplikacije sa playstore. Piše nešto kao preporučuju da se otključa (što znači da ne mora).
Naravno ako je postavim kao default app za nfc plaćanje.
Znam da mogu da probam na kasi u nekoj prodavnici ali ne bih da ispadnem glup 😐

Koristim Google Pay sa karticom druge banke i tu mora da se otključa.
Potrebno je da bude otključan. Ne moraš biti u app ali da je otključan ekran. Da nije tako ne bi tražili da imaš zaključavanje ekrana da bi Rai Pay radila.
 
Hvala.
Nije da je mnogo bitno, ali više mi se sviđa da ne mora da se otključa, jedan korak više dok npr pakuješ stvari u kesu ..
 
Taman da ti neko u prolazu skine koji dinar sa računa. Još ako si zaglavljen u busu u gužvi, biće to već pristojna svota :)
Pozdrav
 
Da li sa RaiPay telefon mora da se otključa za plaćanje? Preporučuju da se otključa.
Koristim Xiaomi i moram da otključam baš RaiPay aplikaciju pre nego što mi banka otvori karticu za beskontaktno plaćanje, uprkos tome što mi je odobrena dozvola „Display popup windows while running in the background".
 
Nazad
Vrh Dno