Šta je novo?

Quake 4 - Oficijelni tred

Sve što sam rekao za FEAR, to i mislim (fizika, je, povlačim reč, ipak inferiorna - radi se o običnom rag-dollu koji postoji već dugo i nije ništa specijalno). Nemam šta da ti navodim vezano za samu igru, jer, po 100. put kažem, ne očekujemo svi isto od jedne igre. Meni se svidjala i No One Lives Forever, a kapiram da tebi nije i šta sada? Možda je bolje da ti navedeš šta to ima Q4 da je tako revolucionarno i da zaslužuje GOTY. Mislim, ovo je Q4 tred... Još jednom se pozivam na brojne review-ove na vaskolikom internetu... Ili su svi ti rivjueri budale po Nedjinom tefteru :) Biće da je tako...


edit: da ne bih spamovao previše... išao sam redom po Google-u i nigde, ni na forumima, nisam mogao da nađem da se priča da je Q4 bolji... Ponavljam, i ja mislim da je Q4 stvarno do jaja (pogotovo što gotivim ceo univerzum), ali objektivnost se pita.

http://firstpersonshooters.joystiq.com/entry/1234000147063705/
http://video-games.elliottback.com/wp-print.php?p=19
http://www.planetamd64.com/lofiversion/index.php/t12872.html
http://filesharingtalk.com/vb3/showthread.php?t=102840
http://www.celephais.net/board/view_thread.php?id=40257&start=28
http://www.littleblackdog.com/viewtopic.php?t=36480&start=0
 
Poslednja izmena:
byMaX je napisao(la):
Druga stvar - pročitaj bar pet različitih review-ova Quake4 i isto toliko FEAR-a i pogledaj šta kažu o grafici. Samo izgugluj i pročitaj. Ja sam ih čitao pre nego što su igre stigle do mene. E sad, možeš i ti kao neki, da kažeš "ma šta oni znaju, ja sam pametniji", ali razmisli da li je uvek baš tako. Pa ako njih dvojica lupaju gluposti, šanse su da ona trojica ipak imaju neko znanje, a ja se interesujem za grafiku i tehnologiju u igrama još od prvog Virge-a i prve igre koja je imala 3D akceleraciju. Da ne pričam da sam, pre nego je Voodoo stigao kod nas, imao Creative 3DBlaster sa rendition verite 1000 čipom koji je stizao sa freeware test verzijom igre Quake (par nivoa), koja je radila u GL modu.... Ali opet imam razumevanja i za one klince koji misle da više znaju... Dakle, ne namećem svoje mišljenje jer tebi i sličnima nijednim tekstom to ne mogu dokazati. Jel treba možda Carmack da kaže da je njegov engine inferioran za neke stvari?? Razmisli malo...

Marti, smirela, govorimo upravo o igri Quake 4 i poredimo je sa nekom drugom...
Pa sta sad ti kao nemas pojma da izdavacke kuce debelo podmazuju reviewe po sajtovima i stranjskim novinama! Iza FEAR-a stoji ogromna produkcija, stotine ljudi i on ti je nesto kao Kamerunov Titanik u svetu igara - NESME da propadne!! Realno igra je daleko od pravog AAA naslova koliko je izhajpovana! A ako ti sve te reviewe uzimas zdravo za gotovo, onda si bremnogonaivan Maxo!
OK, OK, pa znamo bre da si ti veteran na polju grafike na ovim prostorima a ishire,a li kakve to zajedno sa tvojom tolerantnoscu prema "novim klincima" ima veze u tredu o Q4?
Sto se tice JC-a nema on sta da govori! Njegove kreacije govore najbolje same za sebe, a Tema za razmisljanje je kako i zasto jedan programer moze da napravi bolji program (igracki endzin) od onoga koji pravi stotine programera (Monolith je ogromna kompanija, koja je cak odvojila odeljak koji se bavi programiranjem endzina u posebnu firmu!)
Marti, pusti bre rasprav, vidis da je dobra! ;)
 
Pogledaj malo gore linkove. Ne mogu da verujem da misliš da će Monolith ili izdavač (koji već) da ide i potplaćuje male nezavisne sajtiće da pišu dobro o njima. A imaš i forume, pa kad stigneš, preleti malo preko toga. Ne mogu da verujem da ne uzimaš u obzir pisanje i mišljenja stotina ljudi i stalno pričaš istu stvar. Q4 je jednostavno dinosaurus, koji je kul, ali bi do sada trebalo da ubaci neke novine u gameplay - ne previše, ali ipak svemu treba neko osveženje. I ako je to godinama razvijana tehnologija, zašto je Q4 tako zahtevan uz male nivoe (gomila normal mapa i ostalih trikova), a imamo FarCry koji sve to isto može ? (mali indoor nivoi isto detaljni kao i Q4 (dobro, FC je stara igra, ali sam engine bi, složićeš se, mogao da "potera jednu mapu iz Q4") plus par kilometara detaljnog outdoora i sve klizi). Nemoj sada da počneš opet da pričaš o MegaTexturing-u, pričamo o D3 u Q4. Ja se ne pozivam samo na FEAR, već govorim o tome da, ako stavimo sve preferencije :D po strani, Q4 ispada, po koncepciji i priči, prosečna ili malo iznad prosečna igra... Pa jedan FC i HL2 su bre daleko ispred. FEAR me je samo iznenadio tim horror elementom, pričom, koliko god sve bilo pozajmljeno, sve je lepo uklopljeno. Niko se nije bunio na Max paynea kad je pozajmljeno sve iz matrixa...!

Da se vratim na tvoj odgovor... Pričaš o velikoj produkciji iza FEAR-a, a zar se ne slažeš da je Doom 3 i upravo Carmack i društvo bio dobrano odgovoran za komercijalni uspeh nV40? Pa ko ima novca i mašineriju ako nema Activision?

pozdrav


edit - niko ne spori da je JC genije u svom poslu i čudo bi verovatno napravio da ima još mnogo talentovanih programera okos sebe kao što ga imaju drugi timovi, ali nije sve u D3 engineu! Videćeš da će industrija i to pregaziti i da će veći timovi praviti bolje mašine u skorijoj budućnosti. Da li će jedan JC moći da odgovori na ono što budu ponudili Unreal 3, Source 2, Cry Engine 2?
 
Poslednja izmena:
byMaX je napisao(la):
Možda je bolje da ti navedeš šta to ima Q4 da je tako revolucionarno i da zaslužuje GOTY. Mislim, ovo je Q4 tred... Još jednom se pozivam na brojne review-ove na vaskolikom internetu... Ili su svi ti rivjueri budale po Nedjinom tefteru :) Biće da je tako...
Pa ja sam kroz svoje poredjenje sa FEAROM, u prethodnim postovima rekao po cemu je Q4 tako dobar. Mislim da je kljucni kvalitet Q4-ke do sada ne vidjena sublimacija SUPERIORNE grafike, koja je omogucila nevidjeno detaljne i nikada ponavljajuce nivoe (izuzimajuci nivoue u kojima se vozis, koji su tu da naprave pauzu u besomucnom napucavanju, ali meni bi bila igra super i bez njih) i sjajno ispricane price koja obuvata dosta NPC-ova koji te ne smaraju.
Mene polako s godinama sve vise i vise igara smara i sve ihmanje igram, ali Q4 je pogodio u metu i meni kao ljubitelju SF-a je legao savrseno. Jednostavno nema pametovanja, nema shuroanja sa razlicitim znrovima, sve je lepo izblansirano i raznovrsno...
FEAR je, po meni, bas to pravljenje papazjanije ruiniralo dozivljaj. Takodje FEAR je mnogo vise haypovan kao novost u zanru, a ispostavilo se da nije tako. Naravnou ubaci u kombinaciju nerelano zahtevnu 3D masinu, koja nije napravila niti jedan iskorak ka uverjivijoj grafici, a vise nego duplo je zahtevnija od za Q4 unapredjene D3 masine, dobijas na kraju samo jedan veliki marketinski balon...
 
byMaX je napisao(la):
Q4 je jednostavno dinosaurus, koji je kul, ali bi do sada trebalo da ubaci neke novine u gameplay - ne previše, ali ipak svemu treba neko osveženje.
Kakav bre Dinosaurus? Q4 je state of the art OK, sigurno je da se uvek nesto novo moze ubaciti, ali muljanje sa motivima iz gomile drugih, vec vidjenih ostvarenja (filma i igara), na nacin na koji je to Monolith uradio za FEAR je besmisleno i ne razumem, kako neko to moze da hvali?
byMaX je napisao(la):
I ako je to godinama razvijana tehnologija, zašto je Q4 tako zahtevan uz male nivoe (gomila normal mapa i ostalih trikova), a imamo FarCry koji sve to isto može ? (mali indoor nivoi isto detaljni kao i Q4 (dobro, FC je stara igra, ali sam engine bi, složićeš se, mogao da "potera jednu mapu iz Q4") plus par kilometara detaljnog outdoora i sve klizi). Nemoj sada da počneš opet da pričaš o MegaTexturing-u, pričamo o D3 u Q4.
Vidis kako si ti shampion u zameni teza? Prvo postavis jedno besmisleno pitanje u prvoj recenici. Besmisleno je jer nivoi u Q4 jesu veliki, jesu indor, ali jesu veliki. A posle pitanja ubacujes u raspravu trecu stranu o kojoj sve znamo, ali koja nije u korelaciji s trenutnom raspravom jer su i FEAR i Q4 indor mashine, a FC je upravo suprotno! FC je narastao na velikom outodoor demou koji su Crytekovci radili za GF2 GTS! I njemu je indor nakalemljen i izuzetno je procesorski zahtevan, bas kao i indoor u HL2! I ne, ne bi FC mogao da potera Q4 mapu i NIKAKO ne bi trebalo praviti konfuziju i poredjenje masina na toliko niskom novou! To je namerna greska!
byMaX je napisao(la):
Ja se ne pozivam samo na FEAR, već govorim o tome da, ako stavimo sve preferencije :D po strani, Q4 ispada, po koncepciji i priči, prosečna ili malo iznad prosečna igra... Pa jedan FC i HL2 su bre daleko ispred. FEAR me je samo iznenadio tim horror elementom, pričom, koliko god sve bilo pozajmljeno, sve je lepo uklopljeno. Niko se nije bunio na Max paynea kad je pozajmljeno sve iz matrixa...!
E ovde si finalizir'o svoju zamenu teza!!! O kakvim preferencijama ti pricas i sta insinuiras? "Po koncepciji i prici"? Misliiim WTF ti si sad neki literarni kriticar? FC kao ima do yaya pricu: "Rambo dolazi na ostrvao i potamani citavu rmiju do zuba naoruzanih placenika i krvolocnih mutanata"!? Ili totalno konfuzna i nerazradjena HL2 prica?? O FEAR prici da ne diskutujemo! To je takva papazjanija XFilesa, Ringa, i ko zna cega treceg, cetvrtog petog! Pa u citavoj konkurenciji jedino je Q4 "pogodio temu"! Nema iluzija i pretvaranja, nikakvih visoko umetnickih stremljenja! Stara dobro poznata materija marinci protiv vanzemaljskog osvajaca! Nema bre izmisljanja tople vode i prdjenja istom, ali ladnom! I uprkos ogranicenosti medija, Raven je cak uspeo da napravi nesto do tih likova koje ti sreces i sa kojima ratujes, tako da oni nisu samo neki NPC-ovi kao recimo riba, marinac, debeli programer i policajac koji te dovozi na prvu misiju FEARa!
byMaX je napisao(la):
Da se vratim na tvoj odgovor... Pričaš o velikoj produkciji iza FEAR-a, a zar se ne slažeš da je Doom 3 i upravo Carmack i društvo bio dobrano odgovoran za komercijalni uspeh nV40? Pa ko ima novca i mašineriju ako nema Activision?

pozdrav
Velicina id-a i velicina MOnolitha se ne mou porediti (u kadrovskom smislu), bas kao ni velicina imperije brace Worner i Activisiona, koji je po snazi daleko iza jednog EA, a kamoli WB-a! A kakve veze za citavu pricu ima uspeh NV40? Kakva je to opet insinuacija? Monolith je oduvek zeleo da bude id Direct3D sveta, alimu to NIKADA nije poslo za rukom i njihov prodaja Microsoftu je bila pucnj u prazno! Pa njihov muljavi engine i tim je uporopastio sjajni AvP sa glupavim drugim delom!
byMaX je napisao(la):
edit - niko ne spori da je JC genije u svom poslu i čudo bi verovatno napravio da ima još mnogo talentovanih programera okos sebe kao što ga imaju drugi timovi, ali nije sve u D3 engineu! Videćeš da će industrija i to pregaziti i da će veći timovi praviti bolje mašine u skorijoj budućnosti. Da li će jedan JC moći da odgovori na ono što budu ponudili Unreal 3, Source 2, Cry Engine 2?
To sve sto si ovde napisao je "trla baba lan"! Niko nema pojma sta tacno JC sprema da se suprotstavi U3 masini koja ce biti, barem prema broju prodatih licenci, najzstupljenija u buducnosti (videcemo kakve ce sve biti igre bazirane na njoj). O Sourceu2 je bespredmetno pricati! Pa njima treba vecnost da implementiraju HDR i da izbace Aftermath koji je odlozen za prolece iduce godine, kada ce najverovatnije ostati u senci Preya! Cry Engine2 izgleda obecavajuce, ali je i on u izmglici bas kao i svi ostali i proglasavati u napred id gubitnikom je... pa... nezrelo i u svrhu namernog tupljenja "u klin"!
 
Poslednja izmena:
byMaX je napisao(la):
Ovo se pretvorilo u FEAR vs Q4 tred, izgleda. Ne mogu da kažem da pripadam nekom taboru, jer mi je Q4 pružio baš ono što sam i očekivao (u početku sam se malo smorio, ali sam posle skapirao da je sve upravo kako treba). Od FEAR-a sam očekivao dosta i dopao mi se (mada ima monotonih delova), a ovi što komentarišu grafiku malo treba da nauče prvo šta je šta i da imaju jak hardver (a ne da Q4 igraju na high, a FEAR na medium i komentarišu). No, dobro, može svako da komentariše kako želi, ko zna, zna... ;)

a zasto ? Mislim, ako neko ima hardwer da Q4 igra high i uziva u strava grafici, a isti taj hardwer jedva tera monotoni fear sa 5 objekata, hodnikom i komunistickim pain job-om na zidu u medium detaljima, mislim da sa punim pravom moze da komentarise grafiku zato sto objektivno gledajuci, za ulozen novac i dobijene performanse ne dobija maltene nista. Cak bih mogao da prokomentarisem da igra ovakva kakva je nije trebala ni izaci, ili je vec trebao izaci patch koji ce boostovati performanse za bar 50% :S:
 
Ako gledamo engine igrica mogu da kazem sledece:
1. grafika: za open air je naravno najbolji crytekov engine i tachka, za indor doom3 makina.
2. fizika: po meni ubedljivo najjacha (ili mozda najbolje iskorishcena!?) u source enginu u HL2.
3. AI: F.E.A.R. realno ima najbolji AI za sada.

Sve ovo govori o tome da ne postoji all in one engine koji ce dati najbolju grafiku, fiziku i AI... Ako bi me neko pitao u kakvom engine-nu bi voleo da vidim neku novu igru najverovatnije bi rekao crytek ili source poshto su mi oni nekako najbolje izbalansirani.
 
Ne vredi da pričam, očigledno, pošto uporno pričaš da Q4 ima neku priču, a onda govoriš kako ta priča i nije bitna i kako je sve samo napucavanje i kako je tebi dobro leglo. HL2 i FEAR, pa i FarCry, bre, su Rat i Mir u odnosu na Q4 i to svi koji su imalo obratili pažnju na priču mogli da primete. FarCry - giligan's island, HL2 - razni sf filmovi + XFiles, FEAR - Matrix meets the Ring. Mislim, šta je tu loše?
Što se poređenja tiče, u FarCry-u indoor nivoi nisu nakalemljeni uopšte, već izgledaju odlično i jako su realistični i može da ih tera jako brzo i običan radeon 9800 pro u 12x9 sa 8xaf. Da li to može q4, šta mu treba da bi radio u toj rezoluciji? Pričaš, a ne uzimaš u obzir razliku od dve godine medju igrama. Pa video si valjda The Project. Što se tiče outdoor i indoor - grešiš. Outdoor engine lako može da radi i indoor, a indoor only engine kakav je D3 teško ili bolje reći nikako. FarCry mi nije seckao ni u indoor, a da ne pričam o sjajno optimizovanom HL2, koji ne secka ni na 9600pro. I sad pričaš priče o veličini tima, ko koliko para ima i ko u šta ulaže... WTF, stručnjak si za NASDAQ i ostale berze...? Da bi znali ko stoji iza čega i koliko ko u šta ulaže, morali bi da radimo research, a ne da pričamo napamet.

Što se tiče samog level dizajna, tvrdim da bi CryTek brže poterao isti nivo (dakle isti artwork samo napravljen u editoru za CryEngine) nego Q4, naravno, na istoj konfiguraciji. Moderniji je engine, bre.

p.s. ono oko preferencija nije insinuacija (nema ih u prethodnom postu, istripovao si se), nego *******cija za onaj video "najviše mi se sviđa, staaari zavet...". :D
 
najvise volim staaaaaareeee stvari LOL

PS. Fear je mogao biti uradjen i u HL2 engine-u i radio bi i izgledao bolje...a imao bi i bolju fiziku (zbog pametnih ljudi koji bi ga radili u HL2 engine-u)
 
FEAR je preterano zahtevan za ono sto pruza. Horor FPS koji te vise plasi stucanjem i kocenjem nego elementima igre. izem ti igru ...

Q4 je jednostavno logican nastavak ... u multiplayeru i Q2 i Q3, a u single playeru Q2. Nosim se idejom da je multiplayer vise Q2 nego Q3, ali to je zaista bas bas individualna percepcija stvari.

M
 
byMaX je napisao(la):
Ne vredi da pričam, očigledno, pošto uporno pričaš da Q4 ima neku priču, a onda govoriš kako ta priča i nije bitna i kako je sve samo napucavanje i kako je tebi dobro leglo. HL2 i FEAR, pa i FarCry, bre, su Rat i Mir u odnosu na Q4 i to svi koji su imalo obratili pažnju na priču mogli da primete. FarCry - giligan's island, HL2 - razni sf filmovi + XFiles, FEAR - Matrix meets the Ring. Mislim, šta je tu loše?
Što se poređenja tiče, u FarCry-u indoor nivoi nisu nakalemljeni uopšte, već izgledaju odlično i jako su realistični i može da ih tera jako brzo i običan radeon 9800 pro u 12x9 sa 8xaf. Da li to može q4, šta mu treba da bi radio u toj rezoluciji? Pričaš, a ne uzimaš u obzir razliku od dve godine medju igrama. Pa video si valjda The Project. Što se tiče outdoor i indoor - grešiš. Outdoor engine lako može da radi i indoor, a indoor only engine kakav je D3 teško ili bolje reći nikako. FarCry mi nije seckao ni u indoor, a da ne pričam o sjajno optimizovanom HL2, koji ne secka ni na 9600pro. I sad pričaš priče o veličini tima, ko koliko para ima i ko u šta ulaže... WTF, stručnjak si za NASDAQ i ostale berze...? Da bi znali ko stoji iza čega i koliko ko u šta ulaže, morali bi da radimo research, a ne da pričamo napamet.

Što se tiče samog level dizajna, tvrdim da bi CryTek brže poterao isti nivo (dakle isti artwork samo napravljen u editoru za CryEngine) nego Q4, naravno, na istoj konfiguraciji. Moderniji je engine, bre. :D


praise the Lord... :happy: :Klanjanje

Iskreno meni je najkepsi engine onaj koji me podseca na stvarnost...
Ako je nekome D3/Q4 realan engine, onda taj neko ima problem...

Doduse ne vidimo svi stvari isto...
Mene je Q4 engine razocarao...
Interakcija je keva!
I . (I tacka, za one koji ne razumeju :happy:)
 
Ma lepo sam ja rekao da ovi tredovi tipa byMAx vs. Nedjo nicemu ne vode!
Mozda to uveseljva neke navijace.
Od svega sto je napisano ipak cu da stanem na Maxovu stranu. Za Nedja vise ne znam jel mu nevalja FEAR zato sto je prezahtevan ili dosadno bezidejan, mozda sto je plagijat, zato sto je Quake bolji, ili zato sto ga je napravio Monolith itd.
Sve vezano za FEAR ocrni, a ne promasi da spomene ni Lith engine za AvP2 (sta mu je falilo u to vreme? mada u ovakvoj raspravi nije ni bitno vise)
Slozio bih se sa Zerbahom da bas ovako kako je naveo bi trebao da bude neki "next best" FPS.
 
Lith engine-u je falilo isto sto i sad fear engine-u. Na tada nadrkanoj masini AVP je radio ocajno dok je recimo Q3 i SS leteo u kojoj god oces rezoluciji. Nije problem u igrama vec u kodiranju istih. Znas ono - imas motor od 3ccm i 30ks na sasiji od 3 tone i isti taj motor na sasiji od 1200kg. E vidis, fear ima sasiju od 3 tone, motor je benzinac, ali iz nekoga razloga nam se ponasa kao da nam kompljuteri rade na dizel :(

edit: sasija od 3 tone bezveze navarenog celika
 
Poslednja izmena:
patch033 je napisao(la):
Sve vezano za FEAR ocrni, a ne promasi da spomene ni Lith engine za AvP2 (sta mu je falilo u to vreme? mada u ovakvoj raspravi nije ni bitno vise)
Fali mu to što je u to vreme na mašini od nekih 350 MHz i Voodoo3, Quake3 radio veoma igrivo, dok je AvP2 izgledao i radio tri puta gore nego sada Q4 na najnižim detaljima, na mašini koja ne zadovoljava minimalnu zahtevnost. Ukratko, lith nikada nije bio "ljudski" engine.
 
Dajte, ljudi, zašto mislite da je ovo Nedjo vs. Max tred? To je samo sukob mišljenja, i od toga samo ljudi mogu da nauče nešto (neko manje neko više). Preporučujem svom kolegi, Nedji da pogleda Beyond3D forum, gaming podsekciju i pročita par tredova o FEAR-u. Sad sam gledao, neverovatno je koliko ljudi deli moje mišljenje. Ali opet, ima ih i koji bi se više složili sa Nedjom... Ali mojne da sve shvatate lično, pa Nedjo mi je bio najbolji cimer do sada :)
 
Znate sta, sedite i uzivajte.
Obe igre (FEAR i Q4) su pricha za sebe.
Quake4 je stari-novi dobri qake.
FEAR je sveza krv, ima dosta pozajmice iz filmova,ali u kojoj igri toga nema? A i zar mi svi to ne zelimo? Znam da je zelim da se ubacim u trip, i ako sam uspeo, srecan sam.
Obe igre su mi dale ono sto sam zeleo, pa i vise.
A sve ce ovo jednoga dana biti smeshno, chekam taj dan, kada ce danashnje igre biti tako prevazidjene, i kada nove budu zaista realisticne.
 
Kad smo vec kod engine-a, mene je potpuno odusevio LSD iz mafije...

Niko ne moze reci da u mafiji nisu realnija lica nego u Q4...
 
...i to pogotovo KECA!!! ;)
 
Q2 - Multiplayer keva...
Vise volim da ga igram nego CS...

Ali ova 4-ka je smesna... cak je nisu ni radili isti ljudi kao 2 tako da bi ljudi koji je brane trebali da znaju sta brane...
 
Jeste, al' pise i Raven...

To je isto k'o da si rekao da je isto kad igru pravi EA iz Kanade, EA iz Britanije ili EA iz Amerike...

Trebalo bi se pobuniti i traziti da naprave novu igru :)
 
Raven je radio Heretic, Hexen, Hexen 2, tako da je i to dovoljno... :)
 
Eh.. bar da su nastavili u tom pravcu... Hexen 2 je za ovo revolucija u zanru :p

Al' dobro.. nisam ja rekao da nemaju pedigre... kao kanadski EA... lol

A zaboravio si na Star Trek serijal... vrlo mi je bio los, ali nekako mi je in bio bolji od Q4...
 
Nedjo je napisao(la):
FC kao ima do yaya pricu: "Rambo dolazi na ostrvao i potamani citavu rmiju do zuba naoruzanih placenika i krvolocnih mutanata"!? Ili totalno konfuzna i nerazradjena HL2 prica?? O FEAR prici da ne diskutujemo! To je takva papazjanija XFilesa, Ringa, i ko zna cega treceg, cetvrtog petog! Pa u citavoj konkurenciji jedino je Q4 "pogodio temu"! Nema iluzija i pretvaranja, nikakvih visoko umetnickih stremljenja! Stara dobro poznata materija marinci protiv vanzemaljskog osvajaca! Nema bre izmisljanja tople vode i prdjenja istom, ali ladnom!

Bravo, o ovome i ja pricam! FC je odlicna igra sa bezveze pricom, FEAR je nezanimljiva (necu da kazem losa!!!) igra za nerazumljivom pricom, a posto se svi trude da naprave igru sa nekom nazovi-pricom, pa naprave sra*e, kontru udara Q4 koji jednostavno nema pricu, nego idi i igraj se. Kratko, jasno i jednostavno.
 
byMaX je napisao(la):
Aman, covece, rekao sam ko zna, zna... Zašto si se osetio prozvanim ?
:) Druga stvar - pročitaj bar pet različitih review-ova Quake4 i isto toliko FEAR-a i pogledaj šta kažu o grafici. Samo izgugluj i pročitaj. Ja sam ih čitao pre nego što su igre stigle do mene. E sad, možeš i ti kao neki, da kažeš "ma šta oni znaju, ja sam pametniji", ali razmisli da li je uvek baš tako.

Nisam se osetio prozvanim nego sam hteo nesto da naglasim sto ocigledno nisi razumeo, a nadovezuje se na ovo sto si mi rekao da pogledam sta i drugi pisu :)
Hteo sam, dakle, da kazem da me apsolutno ni malo ne zanimaju tehnologije koje su koriscene u igrama, niti koja igra je tehnicki zahtevnija. Za to, postoje ljudi kao ti, i kao svi ti na koje se pozivas gore, i naravno da ne mislim da sam pametniji od svih vas (zajedno :)). Pa ako sad krenete da me ubedjujete da je fear tehnicki savrsenija igra od q4, verovatno cete u tome i uspeti, ali ne mozete nikako da mi nametnete misljenje da je lepsi. Mozda se ne razumem u efekte i endzine kao vi, ali oci imam i vidim sta je lepse. Kraj price.
 
malo OT, mada ne bas, nije mi jasno kako se oko ovako jednostavnih igara naprave ovakve kilometarske rasprave iako realno nema o cemu da se prica? Mislim sta tu ima igre tipa COD, Q4, BIA se instaliraju predju za 1-5 dana (kako ko ima vremana sve je to tu oko 10 sati max) deinstaliraju i gotovo, ide se dalje, retko retko se instalira opet, a i zasto bi kad se vec pojavi nesto novo, bolje lepse, zahtevnije :) S druge strane ono malo igara koje nude neku dubini uglavnom prolazi ne zapazeno...

I ako ijedna igra nema pricu to je FarCry, pa ono je obican tech demo a ne igra sto se lepo i vidi na svakom koraku, moze to da se predje (i jesam) ali gameplay je u najmanju ruku smesan u poredjenju sa jednim q4 ili cak i hl2 koji jednostavno imaju sirovu igrivost, sta te u far cryu vuce dalje sem da gledas okolinu (tako sam neke nivoe igrao po 10 puta sa god modom posto sam presao prvi put regularno), ono je toliko bljutava igra da je to nenormalno... q4 i te kako ima nesto u sebi, zato sam i igrao iako mi igra radi u 640, sto inace ne bih uradio ni sa jednom drugom igrom, obicno igram samo ono sto radi min 1024 zbog monitora koji nikako ne voli takve rezolucije (moze mu se, jer radi super u mnogo vecim :D).
 
Jedini Lith endzin koji mi se BAS BAS BAS BAS BAS svideo je bio SHOGO ... posle toga su dosli NOLF i sve to, koji su imali pricu, a endzin nisam ni gledao ... jednostavno sam bezbrizno igrao ... Ja evo igram SHOGO i dan danas ponekada ... steta sto nisu napravili nastavak.

M
 
Ono sto je zajedničko za Fear i Far Cry (a i za Chrome i Chorme: Specforce :) ) i ono sto vuče da se dalje pređu jeste izuzetna zanimljivost samog napucavanja i milion različitih strateskih pristupa istom. Ne mogu da verujem da se rasprave ne vode oko toga vec da razvlačite na 10 strana priču o tome koja je od ovih igara koje sve fenomenalno izgledaju - lepša!?

Q4 je izvanredna igra, fps klasik, koja nema ambicije da sada muti sa raznoraznim elementima da bi ubacila eto tako nešto novo rizikujući pri tome da izgubi sopstveni šmek. Ne, ona ide na sigurno. Ali ko osuđuje takav potez tj. takvo ciljno usmerenje id-a može slobodno da kaže da on ne voli fpsove. Q4 je jednostavno izuzetno zabavna igra, tehnički najsavršenija do sada, i šta nekog klinca koji je uzeo komp pre 2 godine boli uvo što smo mi, matore budale koje se i dalje igraju, igrali Quake 2 pre 7 godina i što smo igrali/isprobavali svaki fps u međuvremenu?
Pored toga meni se čini da je glavna zamerka id-u što je, eto, bezobrazan pa je iskoristio, sram ih bilo, postojeći D3 endzin da napravi Q4. Auh, strašno!

Fear - jeste, igra se po hodnicima, ali to može da smeta opet samo nekome ko ne igra fps ili ko ih samo katkad isproba pa izađe i onda smišlja razloge da ne uđe opet, kao što ja često radim kad je u pitanju neki žanr koji me ne zanima. Ono što karakteriše ovu igru je fenomenalna zanimljivost samog napucavanja, velika replay-abilnost svakog segmenta gde se odigra sukob jer gotovo nikad neće ići ne po ustaljenoj šemi, već se sukob najčešće neće ni približno isto odigrati. Ako to ne treba da se ceni, ja ne znam šta treba.

Pored toga Fear je verovatno jedina indoor fps igra koja je postigla ovakvu zanimljivost samog napucavanja. Far cry, Chrome i Chrome Specforce su to imali ali su bili outdoor orijentsani što im je omogućilo neuporedivo zanimljiviji koncept prelaska nivoa "cilj ti je tamo a kako ćes donde da dođeš, koje ćeš oružje da koristiš to je tvoja stvar, svugde unaokolo možeš da kupiš sve sa mrtvaka pa ti izaberi". Što takođe treba ceniti.
Uopšte mi nije jasno kako neko i dan danas može da kaže da je Far Cry samo tehnodemo i nšta više od toga.

I da, Maxo, indoor nivoi u Far Cry-u su očajni i tu je Nedjo u pravu. Paradoksalno, i zahtevniji su, sto se možda ne vidi kad se igra na high endu ali kad se tera na mašini poput moje i malo pretera sa rezolucijom to se itekako vidi/oseti.

Na samom kraju moram da se složim sa Maretom u jednoj stvari - pričate bre o tim igrama kao da se igraju po deset godina a ne 1-5 dana. Koliko je puta samo Max u ovom i drugim tredovima koristio izraz "igram Call of Duty tako i tako..." Alo, bre :) Ja sam za 5 sati igranja prešao kompletnu Sovjetsku i više od pola britanske kampanje.

Ono je nekome zanimljivo? Meni je CoD2 ubedljivo najdosadniji fps godine, bez ikakve konkurencije! Gomila naskriptovanih event-ova na koje se ne može uticati ili je uticaj minimalan, klasičan antipod onoga što bi Ameri nazvali "rewarding unrepetitive gameplay experience". Postoji samo 1 put do cilja (koji se ponekad u nekim misijama "grana" pa možete da birate da li ćete uništiti bunkere A, B pa C, ili B pa C pa A. I sve sve maksimalno naskriptovano i totalno frustrirajuće u smislu da postoji samo jedan jedini način prelaska - da se zaletite i to je to, jer ako to ne uradite neprijatelj će se spawnovati do beskonačnosti u tom sektoru!? Totalno bezveze, igrač nema ama baš nikakav osećaj da učestvuje i da od njega zavisi nešto. Što je najgore time se najviše oduševljavaju ljudi kojima je D3 bio smor "jer se stalno nešto spawnuje".

Ne znam za druge, ja želim da kad me smori mitraljez uzmem snajper pa ih skidam jednog po jednog, pa onda običnu pušku itd. Ovde je bilo kakvo razmišljanje i taktiziranje totalno obesmišljeno nauštrb repetitivne i sulude akcije koja u početku deluje intrigantno i adrenalinski nabijeno, ali kad se shvati da je sve skriptovano i kad se ponovi po 75. put smori.
Da sve bude još lepše, napravio sam eksperiment gde sam jedan kompletan nivo u sovjetskoj kampanji prešao ne ispalivši nijedan metak, već samo jurišajući ka Švabama računajući da će ih moji saborci pobiti. Ej, bre, ceo nivo bez ispaljenog metka. A neko je gore pitao "a koliko si puta zaginuo u CoD2". Ja sam tokom cele sovjetske i pola britanske kampanje zaginuo jednom, samo da vidim koliko trebaju da me pune da bih zaginuo, tj. da proverim da nisam neranjiv. Strašno! Igrao sam na medium, i naravno, pošto na mene adrenalin ne deluje baš toliko i volim da razmišljam dok igram nikad nisam išao kao junak golim prsima na mitraljesko gnezdo. U Codu2 je fps ubijen u smislenosti raznolikog napucavanja. Totalno. Što je neoprostivo za fps.
Naravno ovo se sve odnosi na single, multiji su potpuno druga priča.

Što se mene tiče:
1. Quake 4
2. Fear
3. Chrome Specforce
.
.
.
x. Call of duty 2
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno