Šta je novo?

Quake 4 - Oficijelni tred

Nedjo je napisao(la):
BTW, ovde je blo pljuvnja po Quakeovom IA-u! Da je doticna pljuvacina totalno neopravdana kao dokaz moze da posluzi ova mapa:

http://quake4.filefront.com/file/AI_Warzone;50192#Download

Poenta je da su dizajneri tako pravili igru da AI bude toliko pametan da ucini gameplay u duhu sa citavom igrom i serijalom. I u tome su definitivno uspeli. Da su hteli da prave drugaciju atmosferu i tip igranja, definitivno su imali sve mogucnosti na raspolaganju!

Zaista se ponasaju odogovarajuce, hvataju zaklon, pucaju iz zaklona... ali jedino mi je sumnjivo sto borbu uvek prezive dva lika od marinaca, jedan obican grunt i tech.
 
Poslednja izmena:
mLaki je napisao(la):
Zaista se ponasaju odogovarajuce, hvataju zaklon, pucaju iz zaklona... ali jedino mi je sumnjivo sto borbu uvek prezive dva lika od marinaca, jedan obican grunt i tech.


hmmm... Da li je to komedija? :d :d
 
Quake4 i AI?Nema tu inteligencije!
I šta,sad ispada da su dizajneri mogli,a nisu htjeli napraviti dobar AI!
Pa dovoljan je bio jedan "tehnološki demo"(Doom3).Tu se lijepo vide mogućnosti engina.
Zašto se ponavljati?
 
Slazem se!
Mogli, a nisu hteli? Bezveze!
Nedjo zaista nema potrebe da kroz postove potenciras da si nepristrasan jer ocigledno da nisi.

Pozzzzzzzz
 
patch033 je napisao(la):
Slazem se!
Mogli, a nisu hteli? Bezveze!
Nedjo zaista nema potrebe da kroz postove potenciras da si nepristrasan jer ocigledno da nisi.

Pozzzzzzzz
Znaci vas dvojica ste toliko pristrasni u pljuvanju Quakea4, da vam ni objektivni dokaz da Q4 ima integrisane mogucnosti za mnogo sofisticiraniji AI nego sto je implementiran u igrici, ne znaci ama bas nista i vi 'ladno nastavljate u svom nipodistavanju!
O cemu onda da raspravljamo?
Dizajneri igre su prilikom trazenja odgovarajuceg gameplaya balansirali sa AI-em i sto se mene tice postigli su pun pogodak! Da su kojim slucajem napravili igru da se moras nadmudrivati sa protivnicima iz sobe us obu, zzesce bi se smorio! Taktiziranje su svelki na pravu meru!
A ovaj sarkazam da je Q4 repriza "tech demoa" u opste necu da komentarisem! Apsolutno nemas nikakve kompetencije da tvrdis tako nesto. Ko zaista nije igrao ove igre nema razloga da trosi svoje pametno vreme na postovanje u ovom tredu!
 
byMaX je napisao(la):
Gomila skriptovanih scena. Pogledaj malo forume, ljudi su dismantleovali taj .pak4 - ciste skripte. :( Nema bre AI-ja u Q3 i Doom-u skoro uopste, ali to nije neka mana za takve igre, zar ne?
Cek bre! Ajde onda da neko definise AI?!
Zar vi zaista mislite da bilo koja picacina (da bas ne preterams a "bilo koja igra") ima AI koji nije baziran na predefinisanom (skriptovanom) ponasanju?

Jel "pravi" AI treba svaki put drugacije da se ponasa? Po mojoj definiciji AI ce se ponasati prema uslovima okruzenja (broj i tip zaklona, broj i tip saboraca, tip i kolicina naoruzanja i kolicina helta i stita). Svi ovi parametri se lepo stave u igricu i to je jedna sriptaaaa.
Koliko sam ja razumeo, onaj lik je napravio genericki nivo i u njega ubacio par monstruma i odredio spown point za plejera i jednostavno poterao nivo u igrici, bez da je ista cheprkao oko koda!
Quakeov kompajler prilikom procesa generisanja nivoa napravi poseban AAS fajl pronadje sve clipove i neprijatelji znaju kuda treba da se krecu, i u zavisnosti od tipa okruzenja, odnosno AI koda implementiranog u endzin "znaju" kako treba da se ponasaju. AI kod se moze modifikovati za potrebe modovanja ili pravljenja nove igre na toj masini.
 
OK ljudi, nekome se svidja, nekome se ne svidja, neko misli ovo a neko ono. Samo sto se bre ubedjujete kako je onaj drugi u krivu a vi, eto slucaja, u pravu.
Mislite razlicito, to je svima jasno i mislim da nema potrebe da se ubedjujete u suprotno. Diskutujte konstruktivno i sa postovanjem za tudje misljenje ma kako bilo razlicito od vaseg. Ako za 365 postova u ovom tredu niste uspeli sa "neprijatelja privolite na svoju stranu", necete to uspeti ni u narednih 500 postova, jednom recju vidim skoru penziju za ovaj tred. ;)
 
U poredjenju sa CoD2 Ai je smesan. Pa tamo ti vrati tvoju granatu, juri te kudnakom kad vidi da realodujes a blizu njega si, krenu da beze iz sobe kad im bacis granatu. A pucachine su obe. PLus sto meni licno, CoD2 ima grafiku 2x bolju od Q4.

p.s. ne razumem cemu selektivno brisanje postova?
 
Evo i ja da dodam, CoD2 (kao i sve WW2 fps igre) i Q serijal su stvari koje se ne mogu porediti, pripadaju principijelno drugacijoj "filosofiji" igre. Jedino sto im je zajednicko je da su fps, sve drugo se razlikuje... misljenje based @ mom skromnom igrackom stazu od skoro 24 godine ;) :p
 
face je napisao(la):
U poredjenju sa CoD2 Ai je smesan. Pa tamo ti vrati tvoju granatu, juri te kudnakom kad vidi da realodujes a blizu njega si, krenu da beze iz sobe kad im bacis granatu. A pucachine su obe. PLus sto meni licno, CoD2 ima grafiku 2x bolju od Q4.

p.s. ne razumem cemu selektivno brisanje postova?
Apsolutno poredis babe i zzabe! AI u te dve igre je razlicit jer su konceptualno igre razlicite. Poenta je da bi sa resursima kojima raspolaze D3/Q4 masina mogao da napravis isto toliko "pametan" AI, kao sto ga ima COD2, ako bi se za to pokazala potreba.
Post ti je izbrisan je u njemu nije bilo nista sem tvog slaganja sa osobom koja je ionako postavila glupo pitanje! I njegov post sam hteo da izbrisem,a li sam skontao da se u odgovoru na njega moze jos nesto reci!
 
Da kvejk ima AI kao recimo fear, verovatno ni njega ne bi igrao. Jeste, lepo je to da se nadmudrujes sa nekim, al ko sto jednom rekoh, ako hocu sa nekim da se nadmudrujem, upalicu lepo multiplejer pa cu da se peglam sa pravim ljudima. Pogotovo, sto "nadmudrivanje" sa "pametnim" protivnicima se na kraju svede da se oni ustekaju i tako... cekamo se, ko ce duze da izdrzi ustekan.... s tim, sto komp ne moze da se smori, a ja mogu :) ... nego lepo, pogledaj me u oci u pucaj... a i ja cu... Bilo kakvo filozoforanje sa nekakvim Bog zna kakvim AI-em u Q4 bi upropastilo atmosferu iz Q2 koju je cetvrorka htela da donese (a i prilicno dobro uspela u tome)
 
Nedjo ja sve sto sam napisao je bilo bazirano na licnom iskustvu sa Quake4.
Zaista nisam nacitan ko ti i Maxa. Ja onalo laicki nisam video nikakav AI (neznam jeli ga jos iko primetio, ko ce sad listati sve postove :D ) a ni fiziku ove igre (i ovo si pomenuo u ranijim postovima), a imam poprilican FPS staz.
I nema vise potrebe da se sporimo jer je dobro rekao Maxa da nije ni trebalo da postoji nekakav hvaljeni AI u igri ovog tipa. Dakle to joj nije mana. Celu raspravu si pokrenuo ti tvrdeci da Quake ima nekakav AI i fiziku.
Ja kazem da je FEAR bolji i eto pristrasan sam :d
 
Pazi ja sve od tebe sto sam do sad procitao u ovom threadu je ima potencijal za ovo, ima potencijal za ono. Mi pricamo o 2 igre takve kakve su, ne sta neko moze ili ne moze da izvuce iz engine, skripte itd. U Q4 i CoD2 se AI itekako moze uporediti. Da se Strogovi ponashaju kao "Jerries" iz CoD-a bilo bi daleko zanimljivije.
I sad opet argument "pravljen je taman kako treba". Ok i nek je tako, opet sto ne bi bilo bolje ako vec moze. Ako je nekom suvise veliki izazov sto kad menjate zarzer neko vas odvali kundakom u glavu, ili pobegne da se grupise sa saborcima pa vas napadne, onda nemojte ni da palite multipley ikad samo cete se isfrustrirati.
Za post ok, znam i ja da nema veze sa temom, ali isto tako ni tvoj pod brojem 353 nema veze (sem sto si podelio sa nama da opet igras D3), tako da ako si vec brisao moj, mogao si i svoj. ILi pak tvoj ima veze sa threadom?
 
Nedjo je napisao(la):
Znaci vas dvojica ste toliko pristrasni u pljuvanju Quakea4, da vam ni objektivni dokaz da Q4 ima integrisane mogucnosti za mnogo sofisticiraniji AI nego sto je implementiran u igrici, ne znaci ama bas nista i vi 'ladno nastavljate u svom nipodistavanju!
O cemu onda da raspravljamo?
Dizajneri igre su prilikom trazenja odgovarajuceg gameplaya balansirali sa AI-em i sto se mene tice postigli su pun pogodak! Da su kojim slucajem napravili igru da se moras nadmudrivati sa protivnicima iz sobe us obu, zzesce bi se smorio! Taktiziranje su svelki na pravu meru!
A ovaj sarkazam da je Q4 repriza "tech demoa" u opste necu da komentarisem! Apsolutno nemas nikakve kompetencije da tvrdis tako nesto. Ko zaista nije igrao ove igre nema razloga da trosi svoje pametno vreme na postovanje u ovom tredu!


Otkud ti ideja da pljujem Quake4?
Jednom sam rekao da to nije loša igra,ali me je razočaralo to što forsiraju jedno te isto.Ja to više ne pušim.
Šta bi sad i Q5 i ostali dijelovi trebali biti samo budženje grafike?

Jasno mi je da je AI mogao biti bolji,i da može biti bolji.Ali to nije bitno.Bitno je ovo što je pred nama.
Igrao sam ja sve te igre i mogu reći da Q4 neće ponoviti uspijeh Q2.Razlozi su očiti.
 
Q4 nije definitivno nikakva revolucija vec igra koja ima svoju tradiciju i populaciju kojoj je namenjena. U tom kontekstu pa cak i van njega to je kvalitetan naslov koji ne zasluzuje los tretman zbog toga sto je nesto moglo da bude i bolje izvedeno. Svi oni koji nisu spremni to da prihvate bolje da nas postede komentara koji jednostavno ne stoje. Ne secam se da sam ikada komentarisao lose naslove; nekako uvek imam potrebu da diskutujem o dobrim pa mi nije jasno sta pojedinci traze u ovom thredu!
 
Poslednja izmena:
U svakom slucaju u Q4 ima nesto, neki smek, koji me je naterao/navukao da ga predjem pet puta za nekoliko dana, i da mi ni jednom ne dosadi. Za FEAR ne mogu reci isto, igra je odlicna, super, al cim sam ga presao usledio je uninstall. Mozda je FEAR bolji od Q4 po mnogim stavkama al nema veliki replay value, koji ja izuzetno cenim.
 
Poslednja izmena:
Paradigma je napisao(la):
Ne secam se da sam ikada komentarisao lose naslove; nekako uvek imam potrebu da diskutujem o dobrim pa mi nije jasno sta pojedinci traze u ovom thredu!

To sto TI nisi komentarisao lose naslove to je OK (tvoj stav), ali otkud ti ideja da ne treba niko da komentarisati lose naslove?!(na ovo ocigledno sugerises?)
Ovo je offtopic, da se ne dovede u vezu sa Q4. Jednostavno mi je interesantan Paradigmin stav da losije igre netreba komentarisati?!
 
patch033 je napisao(la):
To sto TI nisi komentarisao lose naslove to je OK (tvoj stav), ali otkud ti ideja da ne treba niko da komentarisati lose naslove?!(na ovo ocigledno sugerises?)
Ovo je offtopic, da se ne dovede u vezu sa Q4. Jednostavno mi je interesantan Paradigmin stav da losije igre netreba komentarisati?!

Logicno je da stvarima koje te ne zanimaju ne posvecujes paznju i obrnuto. Ne znam za tebe ali lose naslove ignorisem i ne pada mi napamet da ih komentarisem. Pa dovoljno su nesrecni sami za sebe. I stvarno se osecam kao neko ko je izvukao najkracu slamku sto ovo uopste moram da ti pojasnjavam :guitar:
 
Poslednja izmena:
Paradigma je napisao(la):
Q4 nije definitivno nikakva revolucija vec igra koja ima svoju tradiciju i populaciju kojoj je namenjena. U tom kontekstu pa cak i van njega to je kvalitetan naslov koji ne zasluzuje los tretman zbog toga sto je nesto moglo da bude i bolje izvedeno.
Upravo tako! Quake je jednostavno brend, ima gameplay takav kakav ima, pitak, jednostavan, neopterećujući. To što smo mi igrali sve Quake igre od 1 naovamo i što je to nekoga smorilo (a i treba ako se toliko dugo igra) pa bi sada hteo ko zna šta - jednostavno ne pije vodu. Em što su se u međuvremenu pojavili neki novi klinci em što postoje određene formule koje nema smisla menjati. A ima hvala Bogu drugih igara koje će obratiti više pažnje na određene elemente koji su ovde bili predmet manje pažnje i razvoja.

Inače meni se čini da samo kod nas u Srbiji AI može toliko da utiče na ocenu igre (iz očiglednih razloga zbog slabo razvijenog interneta i skupih originala). Koga bre briga u tolikoj meri za AI u vreme internet okršaja i multipleja!? Osećam se kao da moram ponovo drajveru da objašnjavam kako na konzolama niko ne bi igrao najpopularnije strategije i fpsove i da izađu i da postoji odgovarajući kontrolni sistem jer nema multipleja i tačka.
 
Slazem se da su Q&D brendovi za najsire mase, ali nisu to bili u pocetku, kao sto to (skoro) svi brand i nije. I tada sam ih voleo. Nikada nisam bio Doom fan. Prvi FPS koji me je stvarno dobio bio je Duke3d. Mozda sam ja samo zeleo nesto vise od igre. Prvo je to bio Duke, potom Quake2, a zatim Half Life. Zato mozda ja usvojoj glavi ne dozvoljavam degenerativno razmisljanje, tj. srozavanje sa konja na magarca, pa zato ne vidim kako bih mogao da kazem da je najnoviji Doom/Quake najbolji ili blizu najboljeg sto sam ikada igrao. Da se pojavio kad i Duke Nukem 3d, za mene bi Duke 3d bio bolja igra. To je samo moje razmisljanje. Mnogo mi znaci sto sam kod Duke-a na samo prvom nivou osetio toliko vise nelinearnosti nego kod Q&D najnovijeg. Sada ce neko opet reci da poredim babe i zabe, ali ce "deep inside" znati da sam u pravu i zeleti da menja i Quake 4 i Doom 3 za jedan remake Duke-a ili Half-Life-a...
 
Aman dosta više Q4 haters vs lovers! Nekima se dopada malo, ali misle da je overall prosečna, drugi je obožavaju. Prevazišli smo to. Ja se samo uključujem da napomenem da ni CoD2 nema nikakav A.I. Ono je sve samo fenomenalno skriptovano ... Uvek će se desiti ista stvar, koliko god igrali. FEAR nije takav, dosta je drugačije iskustvo...
 
Maxo ti ga bas zapapri :d
El vidis da je ovo Q4 tread? I gde sad pomenu FEAR? Sad ce sve opet nanovo..... :p
 
Pa upravo to. Ovde cak nije ni fenomenalno skriptovano! Al dobro ima potencijal ;) .
 
nije u Q4 glup AI, glupi su strogovi pa se u skladu sa time i ponasaju. DA kojim slucajem treba da ides i da ubijas neke naucnike, imalo bi smisla pricati o AI-u. Mislim, da je AI dobar trebalo bi da se podrazumeva da strogg-ovi nisu glupi i u tom slucaju ona dva tri stroggica najjadnija bi trebala da se bace kroz prozor kad te vide da dolazis , jer znaju da ce umreti...

A taj fear koji toliko pominjete - AI je dobar ? Pa onaj vojnik me gadja sa 30m shotgunom, wow, jako je inteligentan
 
Hah ovo je vrh. Strogovi su glupi pa se u skaldu sa tim i ponasaju. Pa cekaj kako izgradise onda sve ono? Stvarno bre, nema sta nece naci da opravdate ono sto vam se dopada.
 
Hm, pa i nacisti su izgubili rat, ali svakako nisu bili glupi.
Pogledajte samo njihov tehnoloski nivo, i nivo saveznika. Mlazna avijacija, balisticke rakete, automatsko naoruzanje, ali rat su izgubili.
Recimo da je to trip koji je moguc.
Ljudi smo, nismo stroggovi:)
 
E ova dvadeseta strana ovog legendarnog treda je mnogo jaka!

1. CamBieL sto odmah nisi rekao da si Duke-Nuke guy! Pa ljudi se i dele po tome dal su "prvo iskustvo" ilani na Doom-u ili Dukeu (Ne racunam wolf jer je to jos uvek bila puchacina u jednoj ravni)! Svi Dukeovci razmisljaju na jedan nacin i od one papazjanije od igre (mislim ubijas svemirske svinje...aaaa) su nasli igru koja ih je obelezila za citav zivot i sad kad su poodrasli tvrde da je Quake4 njsra :p Ali vazno da to nije u liniji degerativnog razmisljanja! Na kraju imamo DukeNuke kao vrh tvorevine ljudskog intelekta i Q4 koji je teska degradacija istog!
:d
2. Tu je i Maxa koga sam lepo zamolio da nam objasni razliku izmedju skriptovanog AI-a u svim igrama i nekog posebno pametnog u FEAR-u, koji je eto drugacije iskustvo?! Znas Maxe sta bi bio neskriptovani AI? Kada bi ti recimosnimio poziciju pre fajta i kada bi se protivnici nakon svakog novog ucitavanja drugacije ponasali! E to bi bilo novo iskustvo, a ovo sad je isto obican skript, ma koliko ti tvrdio suprotno!
;)
3. I na kraju dilema, kako su glupi strogovi mogli da izgrade tehnolosku civilizaciju? E to bi zahtevalo poseban elaborat, koji bi zzesce smorio, bas kao u slucaju da su Ravenocsi pokusali da objasne sve moguce aspekte ratea sa strogom! To jednostavno apsolutno nije bitno i svakome je ostavljeno na volju da ima sopstvenu pricu o toj "civilizaciji" i tom sukobu!
:wave:
 
Poslednja izmena:
Кад стартујем Q4, и када прођу она три уводна видеа, добијем само екран на коме је битмапа са Q4 логоом, и никако не могу да дођем до менија ( мада се чује када мишем "на слепо" набодем тамо где је мени ). Јел имао неко сличан проблем?
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno