Šta je novo?

Postanet kablovski internet problem

MISLIM da je ovo lepa tema za predstojeci Zakon o potrosacima :)

Koja je tu logika sa njihove strane da naplacuju maksimalnu brzinu veze, koja je samo ponekad dostupna, u zavisnosti od raznih parametara..
Onda lepo nek kazu, nudimo samo paket 1-2Mbits, uz manju doplatu za potencijalni boost brzine, pa ko hoce nek izvoli..

Mora postojati neki opseg, odnosno minimalna garantovana brzina, ovakvi ugovori su onda besmisleni i svakako na njihovoj strani, ali mislim da pi popili lepu tuzbu kad bi se neko organizovao, i to zbog obmane, ne zbog nepruzanja usluge iz ugovora..

 
MISLIM da je ovo lepa tema za predstojeci Zakon o potrosacima :)

Koja je tu logika sa njihove strane da naplacuju maksimalnu brzinu veze, koja je samo ponekad dostupna, u zavisnosti od raznih parametara..
Onda lepo nek kazu, nudimo samo paket 1-2Mbits, uz manju doplatu za potencijalni boost brzine, pa ko hoce nek izvoli..

Mora postojati neki opseg, odnosno minimalna garantovana brzina, ovakvi ugovori su onda besmisleni i svakako na njihovoj strani, ali mislim da pi popili lepu tuzbu kad bi se neko organizovao, i to zbog obmane, ne zbog nepruzanja usluge iz ugovora..
Pazi, tu ima više problema. Prvo, niko ne čita ono što potpisuje. Ja, na primer, ne želim više da budem korisnik Ikoma jer mi uvaljuju kao obaveznu neku svoju opremu (modem i STB) koju u ugovoru vrednuju 400€ (kod SBB-a je cifra 3x manja), dok joj realna vrednost nije veća od 60€. Uz to su dodali klauzule i da im korisnik dođe te pare (400€) ukoliko oprema strada usled dejstva "više sile" (npr udar groma), kao i ukoliko ne vrati opremu u roku od 5 dana od dana raskida ugovora, koji mogu i oni jednostrano da raskinu pa zaborave da te o tome obaveste. Mislim, ugovor im je totalna katastrofa, i mada me (oni iz Ikoma) uveravaju da se nikada ništa slično nikome nije dogodilo, niti će se oni ikada pozivati na te članove ugovora, meni je potpuno neprihvatljivo da potpišem tako nešto. Uvredljivo je, u najmanju ruku, o čemu sam ih i obavestio.

Dalje, ni jedan operater se u tipskom ugovoru, koji nudi svojim korisnicima, neće obavezati na garantovanu brzinu. Samo ćete da ugovarate "prečnik cevke" koja ide do tebe, ali ne i o garantovanom "pritisku u cevi", jer kad ostale komšije odvrnu vodu... Za garantovani protok mora posebno da se plati i to je tako svuda.

PTT, koji po meni ima najkorektniju politiku prema korisnicima i dosta ozbiljan ugovor, obavezuje se na dostupnost usluge od svega 97,5% !!! To znači da u toku godine možeš ukupno biti bez signala preko 9 dana, tj po 36 minuta svaki dan, i da nemaš pravo da se žališ!

Kada malo analiziraš tržište videćeš da niko nije drastično bolji u tretmanu korisnika. Npr, Telekom pruža najbolju i najozbiljniju moguću uslugu, ali samo ako imaš sreće da ti sve radi. Nekada će neki problem i brzo otkloniti, a nekada... jednostavno su mnogo inertni i zabole ih za tvoje probleme.

Tu se sada može postaviti pitanje zašto operateri imaju tako loš tretman korisnika i zašto su nam usluge u tom domenu tako jadne, što se može lako objasniti nerealno niskim cenama usluga naspram visokih troškova operative.

Ako bih ti ja ponudio sada fenomenalan net, sa garantovanim protokom od 10/1 i dostupnošću servisa od 99,9%, da li bi ti to plaćao 6.000 dinara mesečno i ako bi, kol'ko bi još takvih mogao da nabacim u Beogradu ili čak celoj Srbiji?
 
Гарантовани проток 10/1 за 6.000 месечно? Ко то понуди, обогатиће се. Све ово што је у комерцијалним понудама је негарантовани проток тј уговор се потписује на максималну брзину коју корисник може да добије а онда се према томе колико то буде реално бира провајдер. Ако неко има углавном 10% брзине, брзо ће и да остане без корисника.

Код већине озбиљних углавном и јесте та брзина која се уговори (уз евентуалних -15% код АДСЛ варијанте) а они који понуде јефтино, разне попусте не би ли навукли клинчурију која 24/7 скида филмове и игрице ће брзо да дођу у ситуацију да немају довољно линка.

Данас је ипак релативно мали број оних који троше пуну брзину 24/7, сад сам погледао своју потрошњу у новембру и имао сам 66 минута дневно пуну потрошњу. Зато сам увек, или бар увек када сам покушао, имао фул брзину без застоја. Не рачунам застој због друге стране.

Иначе није неки аргумент то што Иком тражи да вратиш опрему у неком року или наплаћују папрено. Као што бих ја за пролазак кроз црвено на семафору наплаћивао 10.000€ а проблем се лако реши ... никад нећу да прођем кроз црвено. Ако раскидаш уговор, вратиш опрему одмах и нема плаћања пенала.
 
Гарантовани проток 10/1 за 6.000 месечно? Ко то понуди, обогатиће се.
Lupio sam cifru, možda to ne vredi toliko, a možda vredi i više. Nemam pojma, ali se garantovani protok uvek naplaćuje više. Istini za volju, ja sam kod YUBC-a gotovo uvek imao punu brzinu na kojoj sam i konektovan (bilo da je dial-up, ADSL ili WiFi) - možda ih zato danas više ni nema.

Иначе није неки аргумент то што Иком тражи да вратиш опрему у неком року или наплаћују папрено. Као што бих ја за пролазак кроз црвено на семафору наплаћивао 10.000€ а проблем се лако реши ... никад нећу да прођем кроз црвено. Ако раскидаш уговор, вратиш опрему одмах и нема плаћања пенала.
Prvo, poređenje sa grubim kršenjem saobraćajnih propisa i ugrožavanjem drugih učesnika u saobraćaju nikako nije primereno. Drugo, Ikom nije nikakva vlast već jedan od učesnika u obligacionom odnosu, pa me baš zanima kako bi dokazali pretrpljenu štetu od 400€ jer sam zakasnio jedan dan da im vratim opremu koje ne vredi više od 60€?

Na kraju, nije to jedini problem - u ugovoru stoji i da je korisnik dužan da im isplati taj iznos i u slučaju oštećenja opreme nastalog dejstvom više sile!

Ikom - Ugovor o pružanju Digitalna TV usluga je napisao(la):
Član 4.

Korisnik se obavezuje da u slučaju eventualnih nedostataka na digitalnom dekoderu/CAM modulu ili smart kartici, iste prijavi u roku od 24 časa od nastanka smetnji. Operater se obavezuje da otkloni nedostatke na dekoderu/CAM modulu sem onih koji nastanu nestručnim rukovanjem ili nepažnjom Korisnika ili nastalih usled više sile, u kom slučaju je Korisnik dužan da Operateru nadoknadi vrednost dekodera/CAM modula u iznosu od 300 Evra u dinarskoj protivvrednosti po prodajnom kursu NBS na dan uplate.
Po meni je ovo svinjarija i sasvim dovoljan razlog da se na bahatost odgovori raskidom saradnje. Tu su Pošta, tu je Total TV... Ikom? Ne, hvala.
 
10/1 danas:

http://www.speedtest.net/result/3185754223.png

Moram da se raspitam i da pogledam na netu kako da zastitim svoja prava. Na svaki moj prigovor njima, dobijem dodatno 20% sporiji protok.

Postovani,

povodom Vaseg E-mail-a od 09.01.2014. godine, obaveštavamo Vas da je Republička agencija za elektronske komunikacije nadležna za posredovanje u rešavanju prigovora na rad, odnosno pružanje usluge operatora elektronskih komunikacija, te korisnici mogu da podnose prigovore Agenciji, uz uslov da su prethodno pokušali da problem reše neposredno sa operatorom, što je obaveza po Zakonu o elektronskim komunikacijama. Po dobijanju odgovora operatora (ili ukoliko ne dobijete odgovor, po isteku 15 dana od dana dostavljanja prigovora), možete dostaviti pisani prigovor ovoj Agenciji.

Pisani prigovor treba da sadrzi naziv operatora i ime i prezime korisnika, opis problema i ishod pokušaja njegovog rešenja sa operatorom, kao i adresu podnosioca prigovora, radi dostavljanja odgovora ove Agencije. Ukoliko se prigovor odnosi na mobilnu ili fiksnu telefoniju, potrebno je dostaviti i broj telefona, kao i eventualno broj korisničkog ugovora.

Takodje Vas obavestavamo da na sajtu Republicke agencije za elektronske komunikacije www.ratel.rs mozete naći potrebne propise: Zakon o elektronskim komunikacijama (koji u poglavlju XV reguliše zaštitu prava korisnika i pretplatnika), kao i odgovarajuca podzakonska akta, ukoliko želite da se bliže informišete o nadležnosti ove Agencije, kao i pravima i obavezama, kako korisnika, tako i operatora elektronskih komunikacija.

Na istom sajtu je Internet šalter, gde postoji rubrika "prigovori korisnika" sa modelom prigovora koji treba popuniti, te i na taj način možete poslati prigovor.

Predlažemo da, obzirom da prema Vašim navodima problem nije u navedenom roku (po Vašoj reklamaciji) rešen neposredno sa operatorom, dostavite prigovor prema datom uputstvu, radi postupanja Agencije u okviru svojih nadležnosti.

S postovanjem,

RATEL
 
I, šta je tu novo?
 
Гарантовани проток 10/1 за 6.000 месечно? Ко то понуди, обогатиће се. Све ово што је у комерцијалним понудама је негарантовани проток тј уговор се потписује на максималну брзину коју корисник може да добије а онда се према томе колико то буде реално бира провајдер ...

U tome i jeste problem sto ja tu maksimalnu brzinu navedenu u ugovoru nikada nisam dobio niti je sada imam. Ako je brzina u nizem paketu 6/1, to znaci da ja, koji sam se pretplatio nna 10/1 ne bi smeo nikada da imam protok sporiji od pretplatnika koji se preplatio na 6/1 (a imam 2-6 puta sporiji od njegovog tj. izmedju 1 Mb/s i 3 Mb/s). Taj pretplatnik ne bi smeo nikada da ima sporiji protok od korisnika koji se pretplatio na 2/0.5, itd. Lopovi iz Poste ocito uzimaju pare za 3 razlicita paketa a nikome bez obzira na cenu paketa protok nije veci od 4/1. Ako izuzmemo one koji su uplatili najsporiji paket, svi dobijaju mnogo sporiji internet od placenog.
 
То је већ друга прича, ако неко стално или већином има много мање брзине, онда или има проблема на путу до њега (па би провајдер требало да му промени брзину и цену на ону која може) или су неозбиљни па је добро решење да тражиш друге. Ја никако не бих потписао уговор ни на пола године ако нисам добро проверио шта провајдер нуди а после тога ми није проблем да потписујем и двогодишње.
Деси се и мени да понекад, једном у пар месеци, брзина опадне из неког разлога али је то углавном из неких оправданих разлога и нећу да тражим да ми гарантују. Да то потраје или постане често, брзо бих отишао од њих.
 
То је већ друга прича, ако неко стално или већином има много мање брзине, онда или има проблема на путу до њега (па би провајдер требало да му промени брзину и цену на ону која може) .

Do kraja novembra imao sam brzinu pribliznu ugovorenoj (10/1), sto na najbolji nacin dokazuje da provajder ima mogucnost da obezbedi ugovorenu brzinu protoka. Cak i ako nema, na to su morali da misle pre potpisivanja ugovora. U poslednjem mailu sam im sugerisao da preispitaju sta su i ko im je to radio na mrezi i opremi u proteklih 30-40 dana, da vrate stanje na ono pre ovog perioda kada je sve funkcionisalo vise-manje OK a zatim da (ako to smatraju neophodnim) rade na razvoju i unapredjenju mreze i opreme ali ovaj put uz pomoc i nadzor strucnih i proverenih lica i preduzeca. Sve ono sto su radili u proteklih mesec, mesec i po degradiralo je i stabilnost internet veze i brzinu protoka i poverenje korisnika u ovog provajdera.
 
Nisam ja tebe bio tako razumeo. Iz tvoje priče se da zaključiti da je kod njih neko na terenu nešto čačkao i da sada ni ne zna da vrati sve parametre kako su bili, a tebi slažu neke priče. Barem se to kod Telekoma često dešavalo. :S:
 
I, šta je tu novo?

1) specifikaciju usluga (sadržaja paketa), uključujući naročito podatke o mogućnosti za upućivanje poziva službama za hitne intervencije, uslovima za pristup i korišćenje usluga (uključujući i ograničenja),
>>>>minimalnom nivou kvaliteta pružanja usluga i primenjenim merama za sprečavanje preteranog opterećenja mreže,
vremenu potrebnom za otpočinjanje korišćenja usluga, ponuđenim uslugama održavanja i podrške, kao i ograničenjima u korišćenju terminalne opreme;


obratite paznju, mislim da ovoga minimalnog nigde nema u ugovorima..

Zakon o el komunikacijama, clan 105
 
Ja te lepo pitah šta je novo u onome što si bio naveo? Svi znamo koja je zamišljena svrha Ratela, ali isto tako znamo i da je Ratel Telekomova kučka. Ovde je reč o PTT-u, ali opet...

Neka galami, neka se žali... nema mu druge ako nema alternativu. Ako ima, neka im lepo vrati opremu i kaže da se nose u ***** ********, pa neka oni njega tuže (ako smeju) za nepoštovanje ugovora.

Na sudu je pak jako teško dokazivo poreklo problema koje on ima. Oni uvek mogu da kažu da je to zbog loše instalacije u zgradi ili njegovom stanu, za šta oni nisu odgovorni. U svakom slučaju, jadni smo ti mi potrošači u ovoj zemlji, koji neki pretenciozno nazivaju državom. :S:
 
Na sudu je pak jako teško dokazivo poreklo problema koje on ima. Oni uvek mogu da kažu da je to zbog loše instalacije u zgradi ili njegovom stanu, za šta oni nisu odgovorni. U svakom slučaju, jadni smo ti mi potrošači u ovoj zemlji, koji neki pretenciozno nazivaju državom. :S:

Koliko znam ptt je radio svoju instalaciju po zgradama, tako da tesko mogu da se zale na instalaciju u zgradama :)
 
Nema veze, oni su se u ugovoru ogradili da nisu odgovorni za smetnje na koje "objektivno mogu teško da utiču", što je vrlo elastična definicija. U krajnjoj liniji, na sudu je sve to jako teško dokazivo jer mora da se veštači od strane stručnjaka koji uglavnom i rade kod njih ili u nekim drugim državnim ustanovama, a kako "ruka ruku mije"...

U svakom slučaju, teret dokaza pada na tužitelja tako da se za tu siću ne isplati ići na sud - stoga je bolje dovesti ih u poziciju da oni tebe tuže (otkažeš im ugovor i ne platiš više ni dinar), nego da tužiš ti njih.

Svakako, najbolje je početi od reklamacije, pa preko prijave Ratelu, do konačnog otkaza ugovora (koji su u suštini oni prvi prekršili).
 
Svakako, najbolje je početi od reklamacije, pa preko prijave Ratelu, do konačnog otkaza ugovora (koji su u suštini oni prvi prekršili).

Ja sam upravo usao u drugu fazu. Uz prijavu prosledio sam im svu postu razmenjenu sa provajderom u decembru koja je bila bezuspesna i hronoloski prikaz rezultata SpeedTesta u protekle dve nedelje.

Ovo je bila kap koja je prelila casu:

http://www.speedtest.net/my-result/3227016162

Priblizno 1/1 Mb/s u paketu od 10/1 Mb/s.
 
Poslednja izmena:
Jedan si od retkih u Srbiji koji ima net "jedan kroz jedan". :d
 
" Poštovani,

Mreža se različito ponaša u zavisnosti od doba dana i broja korisnika, pa tako postoje periodi dana kada su svi korisnici u mogućnosti da ostvare maksimalni protok, kao i periodi dana kada ne mogu svi korisnici da ostvare maksimalni protok, što je jedan od razloga da Ugovor predstavlja maksimalno ostvarivu, a ne i stalno dostupnu brzinu.
I pored našeg svesrdnog zalaganja da svojim korisnicima pružimo teoretski maksimalan protok 7 dana u nedelji svih 24 sata, to, nažalost, nije uvek moguće.
Očekuje se razrešenje problema u skorijem periodu, te Vas molimo za još malo strpljenja.
Izvinjavamo se zbog neprijatnosti i hvala na razumevanju.

S poštovanjem, "
 
To je trebalo da navedu u uslovima korišćenja, tj u ugovoru. Da se ne pravimo blesavi, jedno je ako ponekada imaš manji protok od ugovorenog, a sasvim drugo ako NIKADA nemaš ono što je ugovoreno. Treća stvar je ako pak stalno imaš između 10% i 40% onoga što je ugovoreno. Nema rupe u zakonu ili sitnog teksta u ugovoru koji mogu da opravdaju takvu svinjariju.
 
Pogledao sam ugovor. U njemu nigde ne pise da mi pripada protok od 10/1 samo u odredjeno doba dana i samo ako niko drugi od korisnika ne koristi internet kad i ja. Svi korisnici su nezavisni jedni od drugih. Svako placa racun iskljucivo za sebe pa prema tome protok pretplatnika ne moze da zavisi od protoka i uoptrebe interneta od strane drugok korisnika. Nisu smeli da sklapaju ugovore sa vise korisnika od broja koji moze da prihvati i opsluzi njihova oprema, infrastruktura i linkovi prema inostranstvu. Npr. ako imaju jedan link prema inostranstvu od recimo 200 Mb/s, nisu smeli da sklapaju ugovor sa vise od 20 korisnika u celoj Srbiji garantujuci im protok od po 10 Mb/s. Ponasaju se kao investitori koji jedan isti stan prodaju po 10+ puta, uzmu pare i boli ih uvo sto najmanje 9+ kupaca po stanu ne mogu da se usele u stanove koje su kupili.
 
Poslednja izmena:
to se zove 'agregacija' ili tako nesto, svi tako rade.
 
Наравно да сви тако раде, осим оних који нуде гарантован линк ... ко не зна цене таквог линка, боље да не тражи. Прихватљива агрегација је била мислим 32 или 16 и ту се појављује разлика између пилићара и озбиљних фирми. Они први иду са много већом агрегацијом.
Према томе како ради се склапа уговор. Ако на почетку и ради добро, па после успори, онда се уговор више не потписује ...
 
Pogledao sam ugovor. U njemu nigde ne pise da mi pripada protok od 10/1 samo u odredjeno doba dana i samo ako niko drugi od korisnika ne koristi internet kad i ja. Svi korisnici su nezavisni jedni od drugih. Svako placa racun iskljucivo za sebe pa prema tome protok pretplatnika ne moze da zavisi od protoka i uoptrebe interneta od strane drugok korisnika. Nisu smeli da sklapaju ugovore sa vise korisnika od broja koji moze da prihvati i opsluzi njihova oprema, infrastruktura i linkovi prema inostranstvu. Npr. ako imaju jedan link prema inostranstvu od recimo 200 Mb/s, nisu smeli da sklapaju ugovor sa vise od 20 korisnika u celoj Srbiji garantujuci im protok od po 10 Mb/s. Ponasaju se kao investitori koji jedan isti stan prodaju po 10+ puta, uzmu pare i boli ih uvo sto najmanje 9+ kupaca po stanu ne mogu da se usele u stanove koje su kupili.

TACNO! a pogotovo da prave akciju ko da su Rumuni...
http://youtu.be/uwZzD3r3pWA :guitar:
 
3241506153.png

jel ovo novi rekord ?
 
Pa ko ih je ocenio sa 5 ***** ?!
 
moze li neko da okaci rezultate speedtest po mogucstvu sa razlicitih opstina ?
 
Vrh Dno