Šta je novo?

Platne kartice za Online internet placanje (FAQ u prvom postu)

Ja sam LIB dobio kada sam dizao karticu...
 
Druze, bez uvrede ili nekakve ljutnje ali veliki broj intesinih "strucnjaka" je nepismen. Svako ima neku drugu informaciju, a LIB se dobija postom.

Druže, sada već vređaš. Ja ti pričam šta se radi u praksi. Ispade da ti kao korisnik, znaš bolje nego ja koji je zaposlen i koji to radi svakog dana! LIB se dobija odmah prilikom podnošenja zahteva za online!!!:mad: To što je tebi neko slao poštom, rađeno je mimo procedure. Ko još sme da šalje takve podatke poštom? Razmisli malo! :lupko: To su podaci koji, ukoliko neko dođe do njih, mogu biti žestoko zloupotrebljeni! Bez dalje rasprave. NHF
 
Salje i Erste Banka, Raiffeisen Banka a i Intesa je slala. Stize u koverti koja je kao sto se koriste za PIN-ove kartica. CD sam dobio u banci.

A kod Vas u Intesi je procedura sledeca:
Jedna je prica na salteru,
Druga u Call Centru
Treca kada ti odgovore na mail
A cetvrta u praksi.

Ovo nije nista licno, ali vasi sluzbenici koji to rade svaki dan su veoma nepismeni. Dozvoljavaju mnogo gore stvari od slanja LIB-a.
 
Salje i Erste Banka, Raiffeisen Banka a i Intesa je slala. Stize u koverti koja je kao sto se koriste za PIN-ove kartica. CD sam dobio u banci.

A kod Vas u Intesi je procedura sledeca:
Jedna je prica na salteru,
Druga u Call Centru
Treca kada ti odgovore na mail
A cetvrta u praksi.

Ovo nije nista licno, ali vasi sluzbenici koji to rade svaki dan su veoma nepismeni. Dozvoljavaju mnogo gore stvari od slanja LIB-a.

Ne zanima me šta rade druge banke! O Intesi pričamo i decidirano tvrdim da nikada PIN koverte sa LIB-om nisu stizale na kućnu adresu! :wall: Pitanje se odnosilo na ono što je u praksi i ja iz iskustva (tj.prakse) kažem da je uručenje LIB-a MOMENTALNO! O stručnosti službenika mislim da nisi dovoljno kompetentan da govoriš. Na kraju krajeva dođi kod mene u ekspozituru, pa ćeš da vidiš kako ćeš da dobiješ LIB. Ipak, nije sramota reci da nisi ukapirao kada su ti sluzbenici objasnjavali...jer daleko od toga da ti, koji nisu u ovoj "sferi" treba da to shvatis iz prve...ali odgovorno tvrdim da ovo zna i tetkica u nasoj banci...ne zameram ti nista.
 
E pa znas kako, dovoljno sam kompetentan da govorim o strucnosti sluzbenika. Ako cu da idem negde onda cu ici u direkciju ( Sabac=Uzice). Da si barem jednom bio u sabackoj ekspozituri ( govorim o glavnoj ekspozituri) znao bi o kakvoj ne strucnosti pricam. Koliko su ljudi bili normalni u Delta Banci, toliko su ovi sada nenormalni-govorim o mladjim i novim radnicima, stare ste uglavnom oterali iz banke.
Cale je u Delta Banci od pocetka njenog rada i sa firmom i privatno, tako da znam dosta o "Vama".

Navescu ti neke od primera pa ti proceni da li su radnici dovoljno strucni.

Da li je dozvoljeno da se devize isplacuju maloletnom licu bez prisustva staratelja?
Da li je normalno da Vas radnik ne zna da odradi prebacivanje novca na kreditnu karticu?
Da li je normalno da Vas radnik-savetnik ne zna koje su pune pogodnosti Intesa Hit racuna?
Da li je normalno da Vas radnik ne zna da odradi devizni priliv i slanje novca u inostranstvo?

A da tek ne pricam o ne znanju na pravnom sektoru...

Inace caletu je prvi LIB stigao 2004. i to postom.


Ko još sme da šalje takve podatke poštom?
Lepo sam ti odgovorio ko jos salje takve podatke postom, a to sto se ti sada vadis na to da pricamo samo o Intesi...

Sta mislis o Vasem statusu kreditnih kartica gde se desava da novac nestane na cak 3-4 dana? Ne pamtim kada ste ispostavali rok od 24h.
A da ne pricam o knjizenju koje se po pravilu mora odraditi isti dan a vi to oduzite cak na deset dana.

Usput, od kada si u Intesi?

EDIT:

Otisli smo duboko u off.
 
Poslednja izmena:
E ovako...
da se ne bi dalje prepucavali oko teme koja nema veze sa zapocetom, samo cu PONOVITI ono sto sam napisao jos na pocetku, a to je kako se dobija lib.
To, ko je kakav, ko kako radi i koliko zna....necemo sada. Ja sam dovoljno edukovan i pismen, imam skolu i znanje, a i dovoljno iskustva u ovom poslu da ZNAM o cemu ti pricam, s toga se ne bih dalje uplitao u polemiku, i recicu ti samo da se LIB dobija na licu mesta! I ovo vise nema veze sa bankom, mestom u kom zivis, ovo imam veze sa cinjenicama, tako da kompleksima nema mesta.
That's all!
Prijatan dan!:D
 
E ovako...
da se ne bi dalje prepucavali oko teme koja nema veze sa zapocetom, samo cu PONOVITI ono sto sam napisao jos na pocetku, a to je kako se dobija lib.
To, ko je kakav, ko kako radi i koliko zna....necemo sada. Ja sam dovoljno edukovan i pismen, imam skolu i znanje, a i dovoljno iskustva u ovom poslu da ZNAM o cemu ti pricam, s toga se ne bih dalje uplitao u polemiku, i recicu ti samo da se LIB dobija na licu mesta! I ovo vise nema veze sa bankom, mestom u kom zivis, ovo imam veze sa cinjenicama, tako da kompleksima nema mesta.
That's all!
Prijatan dan!:D

Ajde da je tako kao sto ti kazes, znaci vi imate za sve moguce racune u svim eksopoziturama LIB-ove? Sve odstampano x puta i spremljeno u svim ekspoziturima istog momenta?

Molim te nemoj lupati vise...

Da se vratimo na temu

Posto si ti insajder iz Intese hoces li biti ljubazan da nam objasnis zasto knjizenje transakcija ne radite isti dan nego mnogoooo kasnije? A ujedno kradete na razlikama u kursu kada se vrsi placanje u drugim valutama.
 
Poslednja izmena:
Ja sam izvadio visu virtuon u Raiffeisen banci i lib mi je stigao na kucnu adresu postom,za intezu nemam pojma.
 
Ajde da je tako kao sto ti kazes, znaci vi imate za sve moguce racune u svim eksopoziturama LIB-ove? Sve odstampano x puta i spremljeno u svim ekspoziturima istog momenta?

Molim te nemoj lupati vise...

Da se vratimo na temu

Posto si ti insajder iz Intese hoces li biti ljubazan da nam objasnis zasto knjizenje transakcija ne radite isti dan nego mnogoooo kasnije? A ujedno kradete na razlikama u kursu kada se vrsi placanje u drugim valutama.

Decace, prevrsio si svaku meru, ali to i jeste u skladu sa godinama koje imas.
Stampa LIB-a se radi na zahtev klijenta. I ne drze se spremljeni, nego se stampaju na blanko PIN-koverti.
Kada odrastes i naucis da ne mozes samo ti biti u pravu, pricacemo. Inace, tebi ako ne odgovara kurs, idi u menjacnicu, niko te ne vuce za rukav. Za sve ostalo se obrati direktno expozituri.
Mozda se i iznenadis.
Pozdrav!:,,:
 
Aha, znaci diskriminacija na osnovu godinu? A kako si ti to procenio koje sam godiste? Mozda sam stariji od tebe...

E pa malopre sam nazvao vas info telefon i teta koja je bese jako ljubazna rece da se LIB salje na kucnu adresu... Nazovi i ti, mozda se i ti iznenadis.

Pa posto si toliko informisan, hoces li mi "molim te" objasniti kako moze to da banka u kojoj radis radi automatski konverziju iz npr funte u eure iako na racunu ima funti?

A da si dovoljno ekudovan i pismen barem bi znao da odgovoris na postavljeno pitanje a ne da bezis od njega ;)
 
Poslednja izmena:
Posto si ti insajder iz Intese hoces li biti ljubazan da nam objasnis zasto knjizenje transakcija ne radite isti dan nego mnogoooo kasnije? A ujedno kradete na razlikama u kursu kada se vrsi placanje u drugim valutama.

Ja nisam insajder iz Intese, ali mogu da ti odgovorim na ovo (jeste da je težak offtopic).

Zato što tako radi sistem platnih kartica - svuda u svetu. :)

Ima više razloga ali glavni je to što rezervisana sredstva na računu nisu isto što i finansijska transakcija. Rezervisana sredstva su tehnički i dalje u banci (na tvom računu) i ništa nije otišlo u platni promet. Da bi banka proknjižila finansijsku transakciju moraju da znaju kome idu pare (da bi sravnili svoje stanje - tebi skinu pare, a trgovcu tj. njegovoj banci uplate). Ako bi knjižili transakcije odmah po kupovini, morali bi da prebacuju sredstva sa tvog na neki njihov prolazni račun sve dok ne stigne potraživanje od trgovca (verovatno postoji još mehanizama - ne radim u banci i ne razumem se u bankarske poslove). Takođe bi to stvaralo nepotrebne komplikacije kod storniranih transakcija i povećavalo obim prometa novca - nema potrebe za svaku transakciju prebacivati pare, nego banke između sebe prebacuju samo razliku - koliko ko kome duguje na kraju kada se saberu transakcije na obe strane. :) Znači moji korisnici su kod tvojih trgovaca ukupno potrošili 1000EUR, a tvoji korisnici su kod mojih trgovaca potrošili 400EUR. Malo je glupo da ja tebi uplatim 1000EUR, a ti meni 400EUR - dovoljno je da ja tebi uplatim 600EUR.

Jednostavnije za banku je da sačeka da stigne potraživanje od banke kod koje je trgovac (tamo gde si potrošio pare) i da tek onda prebaci novac sa tvog računa. U međuvremenu sredstva su rezervisana i ne možeš da ih trošiš (ali su i dalje na tvom računu). Znači ako trgovac ne uradi kraj dana na svom POS terminalu dve nedelje - on dve nedelje neće dobiti pare, a ti dve nedelje nećeš biti zadužen.

Ovo je onako ukratko i in-lame-terms, što bi rekli, pošto se slabo razumem u bankarske poslove.

U principu to je jedna prilično široka tema i ako te baš zanima malo proguglaj o card processing i interbank clearing-u i settlement-u.
 
Poslednja izmena:
Hvala na objasnjenju, sto se mene tice moze on da skida novaca kada hoce ali imam kartice i u Sloveniji. Kod njih je princip sledeci, nema veze kada je on proknjizio danas ili za 3 godine tebi se tarifira kurs koji je onog dana kada si izvrsio placanje. Sto je po meni normalno.

Spomenuo si stornirane transakcije, logicno bi bilo da je kao sto si naveo ali nije.
Npr. platio sam u petak nesto preko neta oko 400-tinjak eura i istog momenta je vracen novac jer sam odlucio da uzmem jos nesto i sad ja sam ocekivao taj novac da ce biti posle 2-3 dana ali eto tog novca i dalje nema. A PayPal je jako precizan sto se tice toga i u Sloveniji mi uvek legne isti dan ili sutradan ujutru kod storniranih transakcija.
 
Pa posto si toliko informisan, hoces li mi "molim te" objasniti kako moze to da banka u kojoj radis radi automatski konverziju iz npr funte u eure iako na racunu ima funti?

Ne konvertuje banka taj iznos u funtama u EUR, nego procesor sa kojim rade.

Da ne bih pisao još jedan sastav, predlažem ti da zoveš Sektor za platne kartice u Intesi (ne call centar, nego baš sektor za platne kartice) i da ih pitaš: "Zašto ste mi konvertovali valutu u EUR za tu i tu transakciju?".
 
Znam da to sve radi kompjuter ali neko je dao instrukcije kako ce se naredba izvrsavati.

Ah... Pitao sam par puta, pokusavao nesto medjutim skoro svaki operater je odgovorio "Sta Vam smeta, nije to neka cifra"
Kada saberes ispadne to lepa cifra, ja stampam sve nedospele obaveze i pisem tacno koliko je kada bio kurs.

Primetio sam u zadnje vreme da se veci broj transakcija ne knjizi onako kako je potreseno nego u razlicitim iznosima bilo to da su dinari ili devize.
 
Aha, znaci diskriminacija na osnovu godinu? A kako si ti to procenio koje sam godiste? Mozda sam stariji od tebe...

E pa malopre sam nazvao vas info telefon i teta koja je bese jako ljubazna rece da se LIB salje na kucnu adresu... Nazovi i ti, mozda se i ti iznenadis.

Pa posto si toliko informisan, hoces li mi "molim te" objasniti kako moze to da banka u kojoj radis radi automatski konverziju iz npr funte u eure iako na racunu ima funti?

A da si dovoljno ekudovan i pismen barem bi znao da odgovoris na postavljeno pitanje a ne da bezis od njega ;)

BTW...Pozvao sam call centar, cisto da proverim informacije koje dele operateri i dobio isti odgovor: LIB se dobija odmah! Vise necu polemisati o tim stvarima. Sto se tice odgovora o pitanjima koja si postavio, mozes ih dobiti, ali ne u ovoj temi, jer bi otislo u debeli off. Slobodno pitaj sta te zanima, ali ne ovako. Ima tu mnogo stvari sa kojima nisi upoznat, a godinama se to izucava u skolama da bi to razumeo. Over!
 
Znam da to sve radi kompjuter ali neko je dao instrukcije kako ce se naredba izvrsavati..

Ah... Pitao sam par puta, pokusavao nesto medjutim skoro svaki operater je odgovorio "Sta Vam smeta, nije to neka cifra".

Nisam mislio na procesor - CPU, nego na firmu koja procesira platne kartice.
Nemoj da zoveš call centar nego baš Sektor za platne kartice (ako budu raspoloženi da pričaju sa tobom - mada, budi ljubazan i verovatno ćeš naći nekoga ko će ti objasniti).

Od mene dosta offtopica. :)
 
Nisam mislio na procesor - CPU, nego na firmu koja procesira platne kartice.
Nemoj da zoveš call centar nego baš Sektor za platne kartice (ako budu raspoloženi da pričaju sa tobom - mada, budi ljubazan i verovatno ćeš naći nekoga ko će ti objasniti).

Od mene dosta offtopica. :)

Ja sam mislio na program, koja god firma da to radi mora neko da da instrukcije.

Njih sam i zvao mislim 2x, u februaru i maju. Imao sam i broj, cim ga nadjem postovacu ovde. Nije problem da li su raspolozeni nego to da hoce odmah da te otkace.
 
a u
prvo sve transakcije se obavljaju u EUR-im, tako rade i to ti kazu i pre nego sto uzmes karticu (meni su rekli jer me interesovalo). Znaci imas $ na racunu, placas u $ nekome, ali se radi konverzija. Moze im se ali su mi to rekli pre nego sto sam dobio karticu.

Uz karticu dobijes i kovertu sa PIN kodom to je sasvim normalno, ne znam sta je tu problematicno.

PS
Raiffeisen banka stvarno lib salje postom :D
 
Poslednja izmena:
a u
prvo sve transakcije se obavljaju u EUR-im, tako rade i to ti kazu i pre nego sto uzmes karticu (meni su rekli jer me interesovalo). Znaci imas $ na racunu, placas u $ nekome, ali se radi konverzija. Moze im se ali su mi to rekli pre nego sto sam dobio karticu.
Ne, meni nisu tako rekli, vec, ako placam u $, bolje je da imam na racunu $(e sad, bolje za koga:bottle:)
 
Vi raspravljate da li se taj LIB dobija na šalteru ili na adresu, a tačan odgovor u Novosadskoj Intesi (Bulevar oslobođenja) je ne dobija se nikako!

Da, to su me ubjeđivale četiri radnice, da ne kažem koze glupe (nisam rek'o), i nema trika objasniti da može. Kaže može samo uz običan devizni. Ja kažem da su ljudi dobijali to uz VISA Internet da bi prebacili novac s' nje na drugi račun, one opet "ne može".
Ja onako stao, gledam, šta da im kažem, samo rekoh "e, može", i preko vrata.

Najgora banka na svijetu.
 
pa dobro su ti odgovorile
na sta ces da prebacis pare ako nemas obican devizni racun?
 
Ja sam taj LIB zatražio kad sam išao da dignem internet karticu, i dali su mi odma na licu mesta. Mada sam ja bio u Intesi na Novom Naselju.
 
Poslednja izmena:
Da li ti uopste imas e-banking (bilo koje banke)?

pare (svih vrsta mozes da prebacujes sa 1. na 2. ili n-ti svoj racun samo sa LIB-om. Da bi prebacivao na tudji racun ili placao neki racun nije dovoljan samo LIB, moras imati jos nesto cime ces dokazivati da imas privilegije za to (CD, usb, smart card sa citacem za isti ili nesto slicno). To je zastita od zloupotreba, jer ako neko sazna tvoj LIB moze samo da se igra tvojim racunima ali ne moze da prebacuje na neki drugi ;)

ne mozes samo sa LIB-om prebaciti pare na moj racun. na zalost :(:p
 
Meni je jedino bitno da sa mog deviznog mogu da prebacim na onaj koji je povezan sa internet karticom.
 
Imam racun kod Banke Intesa vec nesto vise od 3-4 godine. Otvorio sam racun u svojoj ekspozituri i u toj istoj ekspozituri sam dobio LIB broj.

Lib broj ti je potreban kada imas vise od 'dva racuna npr dva dinarska ili dva devizna'.
Ja sada imam dva dinarska i dva devizna.
(Nema nikakve veze sa KARTICAMA) Kartice mozes da imas a i ne moras.

Imam takodje racun (koji redovno koristim u jednoj USA Banci)

Prednost Intese u odnosu na tu US Bank.
- Postoji uvid u rezervisana sredstva (online) sto je fantasticno.
- Stanje se moze proveriti SMS-om
- Dobijate besplatno SMS kada vam stignu sredstva
- Posebna Internet kartica tako da neko cak i da zna broj ne moze nista da uradi.

Prednost US Banke u odnosu na Intesu.
- Sve je u jednoj kartici (internet/tekuci/devizni sta god...lol oni to ni nemaju) dakle imam samo jednu jedinu karticu za bukvalno sve. (nemam one tanke plasticne)
- Ne mogu da se vide rezervisana sredstva pa tako mozete otici u minus iako je debitna kartica u pitanju.
- Dobra integracija sa softwareima za Licno Bankarstvo (Pageonce...financebreak...etc)
- PayPal Vas prihvata kao da ste US citizen (bili vi to ili ne).
- Postoje neki poeni tj svakom kupovinom u iznosu 100$ oni meni vrate 2$ na racun.
- ZA ONLINE PRISTUP SE NE MORA KORISTITI EXPLORER (Cak pise pozeljno FireFox).
- Za placanje racuna se ne mora koristiti nikakav CD sa sertifikatom....
- Podrska je nesto malo ljubaznija i lakse se sazna sta zelis.
- Postoji toll free number 1-800 pa kad zovem sa skypea i kad sam u Srbiji ne placam nista :)
- Ne uznemiravaju te kad si u minusu (cak i po nekoliko hiljada dolara) niko te nikada nece pozvati. (intesa me je zvala jednom i za 10.000dinara i to u 8 ujutru a zatim su poslali preteci SMS da im se ta sredstva uplate u roku od 3 dana). Sto ja licno smatram uznemiravanjem.
- Ne postoji sajt koji ne prima njihovu karticu.
 
Nazad
Vrh Dno