Šta je novo?

PayPal (FAQ u prvom postu)

Pazi, prvo mi naplate kad mi neko plati nesto. Onda mi naplate ako povucem na karticu manje od 100e. Onda me deru na konvertovanju iz dolara u euro. Pazi nije to jedna stavka. Plus ko zna koliko sam ih zaboravio jos.
 
***a, takav im je policy, a može im se jer su skoro pa monopolista u online transakcijama, tj. ako hoćeš najsigurniju metodu PayPal ti je praktično jedini izbor.
Ovo oko naknade za primanje para na karticu je tako kako je, zavisi od valute i plaća se kod transfera novca, pri čemu ne mora da plaća onaj koji prima novac, može i onaj koji šalje. Taksu na 100 jedino možeš da izbegneš ako povlačiš veće sume, a ovo za konverziju ti u principu ne gine, pošto naše banke sve obračunavaju u eurima. Jedino da imaš račun u npr. nekoj ruskoj banci gde je obračunska devizna valuta dolar (zbog nafte kod braće Rusa glavni je $).
 
Samo mali update.. refundiran mi je ceo iznos za LeapMotion koji je kupljen preko PP.
 
Imam jedno pitanjce u vezi valuta. Kupio sam nesto na ebay-u, cena je naravno bila u dolarima. Na Intesa Visa Electron kartici sam imao i evre i dolare, PP je povukao evre umesto dolara. Planirao sam dolarima da platim ali nisam imao izbor valute.
 
Imam jedno pitanjce u vezi valuta. Kupio sam nesto na ebay-u, cena je naravno bila u dolarima. Na Intesa Visa Electron kartici sam imao i evre i dolare, PP je povukao evre umesto dolara. Planirao sam dolarima da platim ali nisam imao izbor valute.

U 99% slučajeva naše banke što se tiče kartica rade isključivo sa evrima (po neka radi sa dinarima)...te se tako sve konvertuje u iste.
 
Dispute kod PP

Ističe mi uskoro rok (45 dana) za žalbu, paket je poslat, navodno, ali bez TN, i možda samo kasni.
Pitanje je
Da li ću se pokretanjem dispute-a osigurati, i dodati još neko vreme (15ak dana) na ovih 45, jer se paket možda pojavi u međuvremenu?
 
E kad smo već kod toga, i ja za par dana najverovatnije iz istog razloga kao i ironmanbg pokrećem prvi dispute. Pa par pitanja, kad nisam copy-paste informacije na koje sam nailazio!
Dakle kupovina je na ebay, pa pretpostavljam da je bolje da pokrenem dispute na ebay ili ipak pp? Na kraju krajeva to je "ista" firma.
Drugo što me mnogo više zanima, koliko se sećam neko je rekao da se po pokrentanju dispute mora biti aktivan, tj. svakih par dana se mora slati neka poruka i sl. U stvari koliko se sećam čovek je napisao da ukoliko se pokrene dispute i dogovori se sa prodavcem da se recimo sačeka još par dana (to jest ovih pomenutih mesec dana dodatnih za rešenje dispute) i ako nakon tog dogovora nema nikakvih aktivnosti duže od 7 dana, dispute se automatski zatvara!
Ne mogu sad nigde da nađem taj post, mislim da sam baš ovde na benchu pročitao da se neko tako opekao, a na ebay takođe ne mogu da pronađem tu informaciju.
 
Did the wrong item arrive? Did your order not arrive at all, or was it significantly different than described? Open a dispute - and open up the lines of communication. You and the seller can discuss the problem and try to come to a mutually agreeable resolution.

As many disputes are caused by misunderstandings, they are often easily resolved. However, if you and the seller are unable to come to an agreement on your own, your next step is to escalate it to a claim, which means PayPal will make a decision in favor of either the buyer or the seller.

If you decide to open a dispute, be aware that you must open it within 45 days of the date you made your payment, and that you and the seller will have 20 days to work things out.

And if you choose to escalate your dispute to a claim, you must do so within 20 days of opening the dispute, or it will be closed automatically.
..
 
Poslednja izmena:
Vise puita pokretao dispute jer je roba iz kine kaaaasnila...
Kinezi odma ili nakon cekanja (tada 28-29 dana, a vidim da je izgleda sada 20 dana cekanje/roka za razresenje) vracali pare... roba dolazila sa zakasnjenjem, ja se uredno javio prodavcu da mu ponovo uplatim za robu po istoj ceni... oni meni hvala i to je to.
Obavezno oko 40-42 dana pokrenite dispute, dogovorite se sta i kako da urade (preporucujem refund), cekajte posle pokretanja dipute-a do 18-19 dana i vi zvanicno trazite refund (ako vec nisu ga uradili) i recite im da ce te platiti naknadno ako dodje roba i to ucinite (PLATITE) robu ako dodje kasnije...
 
Vise puita pokretao dispute jer je roba iz kine kaaaasnila...
Kinezi odma ili nakon cekanja (tada 28-29 dana, a vidim da je izgleda sada 20 dana cekanje/roka za razresenje) vracali pare... roba dolazila sa zakasnjenjem, ja se uredno javio prodavcu da mu ponovo uplatim za robu po istoj ceni... oni meni hvala i to je to.
Obavezno oko 40-42 dana pokrenite dispute, dogovorite se sta i kako da urade (preporucujem refund), cekajte posle pokretanja dipute-a do 18-19 dana i vi zvanicno trazite refund (ako vec nisu ga uradili) i recite im da ce te platiti naknadno ako dodje roba i to ucinite (PLATITE) robu ako dodje kasnije...

Isti slucaj, posiljka iz Kine, samo placeno u aprilu mesecu, stiglo krajem avgusta dok sam bio na moru. Kinez uredno vratio pare jos u julu negde, a ja uredno javio da je roba stigla, trazio da posalju racun ponovo i platio. Kinez rekao hvala, saljemo racun i popust od 10% na regularnu cenu, i svi srecni i zadovoljni :)
 
E taj tvoj kinez je jedan u milion, meni nisu jos davali popust kad im robu ponovo placam...
Tog zapisi, pravi covek, gospodin sirokog duha...
Mislim on se vec oprostio od tih para i od robe kad ti je refundirao, sto mu dodje rizik poslovanja putem e-bay, PP, interneta uopste (posteno radeci), pa kad si mu se javio za nesto sto je vec zaveo kao gubitak dobio si popust (njegovu zaradu ili deo njegove zarade) sto je izuzetno "drugarski" s njegove strane...
 
Nije neka cifra ali opet jako lepo sa njihove strane. Evo da citiram Kineza:

"Thanks for being so kind and understanding. You are realy a very kind-hearted person.

Your item was severely delayed, perhaps due to customs inspection, transit or bad weather. It usually takes 25 to 35 days to arrive in your country.

We are very very sorry about the delay so we would like to offer you discount.

We will send you a bill via paypal.

Thanks a lot.

Wish you all the best in life."
 
MAlo pre izađem na ebay kad ono sve cene u dinarima! :)
 
Da li je neko racunao koliko nas ko sad tu zakida, odnosno koliko nam je veci racun?
Koji je princip racunanja ovog preracunavanja... cena u USAD, EVRO, GBP, sta god... koji kurs racunaju (srednji NBS?) za tu valutu na taj dan + neka PP provizija, pa to dodje nama (nasoj banci) kao RSD i oni to opet racunaju u evro i skidaju sa naseg racuna (deviznog ili dinarskog kako je kome kartica vezana)...

Koliko nam zbog ovog PP sran*a sad vise uzimaju?

Da li je moguce podesiti pp nalog da nema ovog preracunavanja u dinare?
 
Ko zna, ja ću do daljnjeg, gde je moguće, da plaćam Visa internet karticom.
 
Da li je neko racunao koliko nas ko sad tu zakida, odnosno koliko nam je veci racun?
Koji je princip racunanja ovog preracunavanja... cena u USAD, EVRO, GBP, sta god... koji kurs racunaju (srednji NBS?) za tu valutu na taj dan + neka PP provizija, pa to dodje nama (nasoj banci) kao RSD i oni to opet racunaju u evro i skidaju sa naseg racuna (deviznog ili dinarskog kako je kome kartica vezana)...

Koliko nam zbog ovog PP sran*a sad vise uzimaju?

Da li je moguce podesiti pp nalog da nema ovog preracunavanja u dinare?

i mene zanima da li ima negde da se podesi da PP ne vrsi konverziju iz evra pa u dinare pa ponovo u evre na dan 21.10 mi je PP racunao 1evro= 118,89dinara po nekom njihovom kursu cak vecim i od banke
meni je ispalo nekih 6%
 
Pri placanju karticom ima opcija other convertion options. Tu podesite da konverzije radi banka ne paypal.
 
To ne moze da se podesi. Covek je platio u Eurima , vrsena konverzija u dinare , pa opet u Eure. Imate na toj stranici kad se ulogujete na nalog, desno Notifications Policy Updates link, a i neko je objavio da je to nova izmena pravila .Znaci to je pravilo , nema podesavanja. 4 % na placanje uzima dodatno PP.

E sad tu je pao neki dogovor , sa bankama, drzavom ko zna sa kim, inace PP ne bi mogao tek tako da menja pravila. ovo 4 % je za nas i Gruziju, dok su ostale Banana drzavice iz Afrike i Azije dobile proviziju od 3,5 %.
 
Poslednja izmena:
kako bre nema evo ja kad krenem da platim preko paypal i nemam na stanju pare nego sa kartice da mi skine pre poslednjeg koraka stoje other conversions kad kliknem imam da biram hocu paypal koverziju ili visa, ja ostavim jednom visa i on sam upamti :)
 
To je za razlicite valute, ali se ovde radi o istoj valuti. Euro skida, racun u Eurima, tu ranije nije bilo konverzije. Bilo je kada ti skida sa kartice Eure, a racun u dolarima. Ovo je izmena, novost, od pre nekoliko dana.

Jesi li placao paypalom u zadnjih 4-5 dana ? I nije ti pokazivao u dinarima ?
 
placao sam bas juce i ako odabere visa konverziju onda pise u evrima ako odaberem paypal petevori u dinare evo ovako izgleda ta opcija:

original.png


slika nije moja jer ne mogu dok ne porucim da napravim ali tako izgleda, racun paypal mi je u evrima i kartica mi je u evrima i racun mi je bio u evrima, ako odabere paypal konverziju on prebacuje u dinare ako visa ostaju evri.
 
Poslednja izmena:
Ajde objavi sliku kad budes imao svoju, nije da ne verujem, nego da naucimo jel moze da se izbegne ta nova konverzija.
 
pa reci ti meni jel ima razlog da lazem? porucio sam juce neku lampu sa nkon sajta, tamo se placa u evrima, paypal mi je u evrima i kartica u evrima, kada sam kliknuo da platim, ulogovao se na paypal i poslednji korak mi je bio pisalo nesto u dinarima, i ja reko staaaaaaaaa? i pogledam dalje ima to other conversion options, kliknem drugu opciju bank conversion umesto paypal i vrati mi se u evrima i pokazuje evre i evri su mi naplaceni, dobio sam od paypal mail da je u evrima iznos...posle sam jos jednu porudzbinu imao i automatski mi je upamtio podesavanja i obracunavao u evrima...
 
Nazad
Vrh Dno