Šta je novo?

PayPal (FAQ u prvom postu)

ajde jedno pitanje za iskusnije.


Porucio sam stvar vrednu 25$ sa ebaya, paypal mi je odmh skinuo protvrednost u eur sa kartice i to je sve u redu.

Prodavac me ni posle 10 dana nije obavestio da je poslao i ako je rok za slanje 2 dana posle prijema uplate, a kada sam ga upitao porukom odgovorio je da postoji problem i da ce poslati sto pre.

Prekjuce 17 dana posle prve poruke ponovo sam ga pitao isto, a odgovorio je da je posiljka poslata 19 maja (17 dana posle porucivanja) i dao mi broj posiljke.

Kada ukucam broj u traking sistem Kineske poste prijavi mi da posiljka ne postji, tako da sam opet poslao poruku i prodavac mi je odgovorio da je traking moguc tek kada nasa carina preuzme posiljku, sto mi je malo verovatno.

Sta raditi dalje?
 
Dispute transakcije.
 
^copycat
Meni se desavalo tako da se samo pojavi na nasoj proveri posiljke a do tad ni traga ni glasa..
 
Takođe.
Ipak, postoji šansa i da uopšte nije poslao paket, ali bi posle par dana (a prošlo je dovoljno), morao da se vidi na kineske pošte sajtu za praćenje.
Traži mu link njihove pošte za trackingom, a ako ti ne odgovori otvori case, pa možeš kasnije da uradiš escalate case, a i dispute.
Jedino što mi je sumnjivo je njegova izjava da se pošiljka vidi tek na sajtu pošta srbije kad stigne ovde, što nije tačno, pošto bi morala da se vidi i na njihovom sajtu ako ima tracking, a očigledno ima.
Pitanje: kojim slovima počinje tracking broj? RA, RR, RB,...
 
Kineska i srpska pošta su povezane, čim se tracking broj pojavi kod kineza, pojavi se i kod nas sa oznakom CN, ali bez detaljnijih podataka. Inače Kinezi očigledno mogu da "rezervišu" tracking broj, pa da ga koriste kad pošalju robu. Meni su par puta dali tracking broj, i rekli da su poslali, pre nego što su stvarno poslali robu. Taj broj za praćenje je tek posle nekoliko dana mogao da se prati, kad je zaista ubačen u poštanski sistem.
 
Poslednja izmena:
Broj je u formatu RBxxxxxxxxxCN.

Kod grupnih predaja (kod nas sudovi opstine itd) posiljalac sam lepi broj i zavodi posiljku, tako da je moguce odatle da nastane razlika par dana, ali vec treceg ili cetvrtog dana posiljka se mora videti.

Ja sam dosada uglavnom primao posiljke iz HK ili SG i uvek se broj pojavljivao na trakingu prijemne poste najkasnije posle cetiri, a ne retko i istog dana.

Sta raditi ukoliko me tip zavlaci, da li treba cekati ili se zaliti odmah i kako?
 
Jel zna neko kad se posiljka vraca nazad dobija li novi broj pri izlasku iz Srbije ili ostaje onaj isti pod kojim je stigao?
 
Posto mi je kartica blokirana zog pogresnog unosa kodova poslao sam im trazena dokumenta: skeniranu licnu kartu, izvod iz banke na kome se vidi jedan od tih kodova, racun za mobini i kablovsku koji se vode na moje ime. Sta sad, jos nisam dobio nikakav odgovor, mi mali da sam im poslao dokumenta (ako on upste treba da stigne odmah po slanju istih). Koliko se ceka na odgovor, i da li je jednostavnije da izvadin novu karticu (400din) da li bi je prihvatili?
 
A koji si im izvod trazio ako nije tajna? Ja imam slican problem i meni je blokiran account i zvao sam Intesinu podrsku i prijatan gospodin mi rece da na izvodu iz banke se ne vidi broj kartice? Odgovor ocekuj u narednih 24h ili ako zelis da ubrzas postupak posaljes im mail na [email protected] a u subjectu i mailu navedes svoj case number koji je formata PP-XXX-XXX-XXX-XXX i nalazi se kada odes na Resolution Center -> Return to limitation details
 
trazio sam izvod po internet kartici gde se vidi da te skinuto 1,5 eura PPxxxxCODE. xxxx je taj kod koji sam pograsno uneo.
 
@RingeRja

moze li odgovor i savet za ovo

Broj je u formatu RBxxxxxxxxxCN.

Kod grupnih predaja (kod nas sudovi opstine itd) posiljalac sam lepi broj i zavodi posiljku, tako da je moguce odatle da nastane razlika par dana, ali vec treceg ili cetvrtog dana posiljka se mora videti.

Ja sam dosada uglavnom primao posiljke iz HK ili SG i uvek se broj pojavljivao na trakingu prijemne poste najkasnije posle cetiri, a ne retko i istog dana.

Sta raditi ukoliko me tip zavlaci, da li treba cekati ili se zaliti odmah i kako?
 
@RingeRja

moze li odgovor i savet za ovo

Ako si kupio preko ebaya prvo probaj da razgovaras sa njim ako prodje neko razumno vreme (recimo oko 30 dana), a ti ne dobijs paket onda pokreni case. Mislim da je krajnji rok 45 dana (mozda i gresim). Tracking radi 99% ali uvek je tu onaj jedan posto. I nekada ne mogu da se vide bas svi tracking brojevi (moze da zavisi i od politike poste). Recimo Royal Mail ako se gleda na njihovom sajtu ne da da se vide preporucene posiljke iako ih oni sigurno imaju u tracking sistemu, a na nasem sajtu to moze da se vidi..
 
Poslednja izmena:
Juce mi je kinez poslao kobejagi dokaz da mi je posiljku poslao. "Kobejagi" pisem zato sto mislim da je potvrda o prijemu "malko" fotosopovana

proof.jpg

Sve sto je na potvrdi stampano stampacem radjeno je u nekom ravnom fontu, osim prijemnog broja i mojih podatakakoji su radjeni nekim serifnim pismom. Takodje slova kojim su "odstampani" moji podatci imaju neprevilan aspekt tj malo su rasirena, i na kraju, moji podatci kao da su krivljeni da bi se uklopili sa sa uglom pod kojim stoji prijemna potvrda tako da slova nisu u istoj liniji.

Ono sto je meni jos cuno je to da mi je covek odmah dao pozitivni feedback (2. po redu), i da me nije preko ebay, a ni ovako, on obavestio o slanju posiljke, vec sam ja mora dvaput da ga pitam je li poslao.

Prosto mi je neverovatno da tip hoce da me izradi za 28$, na ebayu i pored PayPala.

Ako je neko video kako izgleda prijemnica kineske poste, a i ostali koji imaju duzi staz na ebaju generalno, slobodno neka prokomentarise i posavetuje me sta da radim.
 
Poslednja izmena:
Ниси добио пакет? Ништа чудно што ти је дао позитиван фидбек јер је то сад аутоматски. Ти си платио и то је то, логично. Не може да ти да више негативан као што је пре било. Позз.
 
Fotosop... Datum slanja, broj za pracenje i tvoja adresnica

A i uposte broj za pracenje nije validan. Ceksum je neispravan ;)
 
Poslednja izmena:
Kontrolni broj na srpskom, neznam kako se računa sa kineske pošte, ali kada ubacum u aplikaciju za praćenje i meni prijavljuje da je checksum neispravan.

Par primera za checksum:
http://www.codeproject.com/Articles/459507/Identification-numbers-and-check-digit-algorithms
 
Dobro.

Datum slanja nisam ni primetio ali to je treci font koji se pojavljuje na prijemnici. Inace vide se iskrzane linije i tekst po obodu ziga, sto je i normalno za metalne zigove koji se koriste u svim postama u svetu, ali je zato datum slanja perfektno jasan.


Kao sto sam vec napisao prosto mi je neverovatno da hoce da me predje za 28$ i da se toliko trudi da prevara uspe.

Kao sto sam vec i pitao, sta da radim dalje? Da li da mu pljusnem dokaze u lice i trazim refund odmah ili da po njegovom predlogu sacekam 35 dana, pa ukoliko posiljka ne stigne, da mi on izvrsi povracaj, a ja mu ukoliko ikada stigne posiljka istu vratim na njegovu adresu:trust:

Uopste kada se pokrece postupak na ebayu? Jel' posle 45 dana od ulate, ili...?

Hvala na odgovorima i sugestijama:wave:
 
Poslednja izmena:
Pretpostavljam da PayPal i eBay prihvataju kao dokaz samo tracking brojeve koji se mogu proveriti na on-line sistemima za pracenje a ne nikakve skenirane papirnate povratnice i slicno.
 
Poslednja izmena:
Copy, sacekaj 41,2 dana pa ga kontaktiraj i pitaj sta predlaze, case mozes 45ti dan otvoriti od kupovine.
 
Postupak na ebayu se pokrece DO 45 dana od kupovine/placanja. Ako ti istekne taj rok kasno je, tako da budi siguran da pokrenes postupak tamo negde 43-44 dan. Ebay ce te ispod tog predmeta obavestiti do kad je rok da pokrenes postupak da ne bi propustio, i tu ti sve pise.

Sad vidim da imas tracking. Probaj taj broj na sajtu nase poste, takodje probaj na 17track.net. Ako ne postoje nikakvi podaci za tu posiljku, i ako paketa ne bude posle 40 dana od kupovine, otvori case i dobices pare. Za sad ne bih toliko analizirao da li je fotosopirao ili ne, mozda je lik stvarno poslao a iz nekog razloga tracking ne radi
 
A zašto čovek da čeka četrdeset i neki dan i da proverava tracking broj na ovom ili onom sajtu?
Tracking broj nije validan kao što je primetio kolega bmibmc, iz aviona se vidi da je prijemnica rađena u fotošopu.
Moje mišljenje je da nema razloga da čeka, ili kontaktira prodavca za refaund, pošto je očigledna prodavčeva namera da prevari i prolongira otvaranje case-a 45 dana, kako izgubio pravo žalbe. Odmah otvori case i priloži uputnicu koju ti je poslao sve će im biti jasno.
 
Nemoj nista cekati. Mozda on i jeste poslao bez broja za pracenje, ali te je toliko puta slagao da nema smisla da ga stedis ni malo.
Mozda si ti bolji covek od mene, ali ja bih:
- U mejlu mu rekao da je prijemnica lazna i da ti odradi refund u roku od 24h
- Svaki drugi odgovor osim refunda bi vodio prijavi ebayu sa sve fotosop prijemnicom
 
sta znam i ja sam se tako jednom (nedavno) isparanoisao a ostalo je 15ak dana do isteka tih 45. dana, samo zato sto tracking broj nije davao rezultate sve dok proizvod nije stigao u nasu zemlju... elem danas je meni istekao isto 45. dan za jednu porudzbinu niske vrednosti, lika sam kontaktirao pre 10ak dana sa pitanje sta i kako gde je on ponudio refund, i na kraju smo se dogovorili da sacekamo jos par dana da vidimo da li ce paket stici. juce (44. dan) sam ga kontaktirao da ga podsetim i na kraju smo se dogovorili da mi refundira novac a u slucaju da u narednom periodu nekim cudom proizvod stigne, da mu uplatim novac. i eto covek je malopre odradio refund i sve kul. tako da sam ja imao pozitivno iskustvo i svi se trude da maximalno izadju u susret... doduse ja nisam ni trazio bilo kakav dokaz da je poslao ili slicno, tako da ne znam... ja bih sacekao do 40. dana bez problema ali opet to sam samo ja... poz
 
Nemoj nista cekati. Mozda on i jeste poslao bez broja za pracenje, ali te je toliko puta slagao da nema smisla da ga stedis ni malo.
Mozda si ti bolji covek od mene, ali ja bih:
- U mejlu mu rekao da je prijemnica lazna i da ti odradi refund u roku od 24h
- Svaki drugi odgovor osim refunda bi vodio prijavi ebayu sa sve fotosop prijemnicom

Slažem se. Pokušao je da prevari, sad treba da dobije to što je tražio. Bez pardona bih mu tako i napisao.
 
Pa nece biti valjda smak sveta da saceka jos nekoliko dana ?? To sto je Kinez slao nekakvu otpremnicu ili sta vec, nije nikakva njegova obaveza, nigde ne pise da mora da je salje. Refund od Paypala i Ebay-a nisu sporni, samo zavisi kako ce ko reagovati. Taj prodavac je tu kod tebe nesto mutio, a ko zna koliko puta je slao posteno za Srbiju.

Ja bih licno sacekao da dodje tih 40 dana , znaci jedno 5 pre krajnjeg roka, ulozio Dispute , dobijas novac 100 % nazad i svi zadovoljni. Naravno imas pravo da das negativnu prodvcu, ne zbog otpremnice jer ona i nije obavezna, vec zbog toga sto nije ispostovao rokove i uslove slanja. Na kraju svi manje - vise zadovoljni.

Ko nema zivaca da ceka na isporuku i do 60 dana, da se preganja sa Kinezima koji svi zajedno ne znaju 20 reci Engleskog , ko ce da panici za svaku situaciju, drhti za CArinu itd neka se i ne upusta u kupovinu od Kineza. Ovo nije ni za koga licno , nego za sve prijateljski savet. Mnogo stresa bez potrebe.
 
Poslednja izmena:
Slažem se u potpunosti sa ovim što je čovek iznad napisao.
Sa Kinezima moraš da imaš čelične živce i da budeš spreman na preganjanje mejlovima u nedogled ako treba. Na kraju, ni prodavac ne zna koga ima preko puta, iako u konkretnom slučaju postoji duboka sumnja u poštene namere.
Sačekaj još malo, pa ako nema nikakvih promena još jednom mu pošalji mail negde 40. dana, pa ako zavlači i dalje pokreni dispute i to je to.
Vrlo je bitno i kakav je tvoj nastup, zato što će onda ebay, kao sudija, presuditi u tvoju korist 100%.
Nema potrebe za nervozom, sve je na tvojoj strani, a i kupci su u većini slučajeva na ebayu favorizovani.
 
Samo nesto vezano za domace kartice (mada mislim da ne spada u ovu temu, ali ako treba - prebacite):
Visa Electron AIK banke (vezana za tekuci racun) prolazi bez problema na PP. To sto prolazi i nije bilo toliko iznenadjenje koliko to sto je za verifikaciju iste bilo potrebno nekoliko sec. Odmah nakon skidanja 1.5e (po kursu od 113,50) stigao SMS sa PP* code-om i novim stanjem. Znaci instant, nista e-banking, zvanje call centra i sl.
 
^Tako je sa svim karticama i bankama ako imas ukljucenu opciju da se salje SMS za svaku upotrebu kartice.
 
Nazad
Vrh Dno