Šta je novo?

[Oblivion split] hw, tweaks, bugs, mods

Evo jedan primer da vam dam kad unutra krene da opada frame rate.
Gostionica u gradu, mislim da se zove Anvil, znaci udjem unutra i tamo za onim stolom gde se nalazi lik sto usluzuje, fps je 8, pomerim se do stolova fps oko 20. Smanjim rezoluciju na 640x480, isti broj fps. Jel mozda poboljsavaju rad ti novi drajveri?
I izgleda da igra nije bas najbolje optimizovana u nekim situacijama. I ono kad vam igra namesti po njenom detektovanju grafiku, to nema veze s vezom.
 
radulle je napisao(la):
Da li je neko uspeo da potera Oblivion na Nvidia FX5600, kod mene na AMD Barton 3200+ ABIT NF7 512MB Asus FX5600 VIVO 128MB bez obzira koliko smanjim rezoluciju jednostavno ne radi. Probao sam sa medium i low detaljima ali je neigrivo. Kod drugara sa istom konfiguracijom sem sto je u pitanju Ati 9600Pro sve radi solidno na 800x600 i medium detaljima. Da li je tolika bas razlika izmedju ove dve kartice?
Nemoj da pokusavas na FX5600 jer cak i da proradi sve ce izgledati ocajno, bez tekstura senki i sl. tj potpuno ne igrivo.
 
jel probao neko da igra sa FX5200? Potrebno mi je par saveta kako, ako je ikako moguce, da optimizujem igru jer mi strasno secka u zatvorenim prostorima i borbama :s
 
Da li mozda neko zna setovanje za zvuk, ume UZASNO da mi pucketa tokom borbi, ploca je ovde p5gplx i ima integrisanu, boli me glava vise od toga?

Hvala.
 
S-man je napisao(la):
Evo jedan primer da vam dam kad unutra krene da opada frame rate.
Gostionica u gradu, mislim da se zove Anvil, znaci udjem unutra i tamo za onim stolom gde se nalazi lik sto usluzuje, fps je 8, pomerim se do stolova fps oko 20. Smanjim rezoluciju na 640x480, isti broj fps. Jel mozda poboljsavaju rad ti novi drajveri?
I izgleda da igra nije bas najbolje optimizovana u nekim situacijama. I ono kad vam igra namesti po njenom detektovanju grafiku, to nema veze s vezom.
autodetect i meni redovno, i kod drugih igara, odradi loshe (640x480 po pravilu).
A za los fps u gostionicama je najmanji problem, tu i ne treba neki fps :) Bitno je kako radi pri borbama i sl
 
shomi je napisao(la):
jel probao neko da igra sa FX5200? Potrebno mi je par saveta kako, ako je ikako moguce, da optimizujem igru jer mi strasno secka u zatvorenim prostorima i borbama :s
procitaj post iznad svoga ;)

BTW, najniza karta koju igra zvanicno podrzava je 5700
 
aj ovako, malo sam se i ja igrao sa twekovanjem, (sve se radi u my documents/my games/oblivion/oblivion.ini

zvuk (za pavleta) pod [audio] imas red bDSoundHWAcceleration (default je 1 , stavi 0)
ako oces 5.1 zvuk onda stavi ono gore na 0 a ovo: bUseSoftwareAudio3D=0 na 1 (ono prvo sam probao i meni je resilo pucketanje, za ovo drugo nisam siguran da radi to sto pise da radi)

ovo je interesantno: bAllowHavokGrabTheLiving , default je 0 stavite na 1 i moci cete da cimate ljude (zive) sa grab dugmetom :)


1Gb rama - iPreloadSizeLimit=526214400
2Gb rama - iPreloadSizeLimit=1073741824

ovo gore ce produziti vremena ucitavanja, ne samo onog kad ulazite izlazite negde vec i onog "loading region" posle 3 sata cete odlepiti od seckanja, do duse ja nemam giga rama, ali imam oko 420mb slobodno kad dignem win i sve ostalo pa sam stavio 300000000 ali ne valja, stalno nesto ucitava i usporava frame rate, na 25xxxxxxx radi sasvim dobro.

dalje:

uGridDistantTreeRange=15
uGridDistantCount=25
uGridsToLoad=5

ovo gore bi trebalo da vam bude ovako (sem onima koji imaju neke sli varijante ili zveri 7800/7900/x1900)

fDecalLifetime=10.0000 (default) mozete smanjiti ako imate slabe graficke, pomaze u guzvama sa mnogo dynamic lite-a i particles-a. Ne utice bitno na kvalitet igre.

iMaxDecalsPerFrame=10 (isto pomaze u guzvama ako je vrednost manaj, znace tamo gde ima vatre i to, malo bolje ce raditi oblivion plane ako se to smanji na recimo 5)

iThreads=3
iOpenMPLevel=10

da pojasnim ove dve gore opcije, tj vise prvu nego drugu. Ako imate dual core ili intel HT procesor stavite ithreads=10 , navodno bolje iskoriscava procesor(e), ako ne, stavite 3 (mislim da je to default) iopenMPlevel je 10 po defaultu, nisam primetio da se kod mene nesto menja kad menjam tu vrednost (imam single core CPU)

bAllow30Shaders - ovo je meni po defaultu stojalo na 0 (na 6800GT) iz meni ne poznatog razloga, stavio sam na 1 i dobio dosta frejmova :D imperial city mi je bez ovoga radio u ~20fps, kad sam ovo stavio ima ~28fps i cini mi se da igra nekako lepse i "mekse" izgleda i da je efekat HDR-a jaci i da ima jos nekih efekata, outdoors takodje radi bolje. E ali neke stvari rade gore, onaj Lyonell grad kako se vec to pise nije ni vazno, i fighters guild enterijer radi losije dosta, i jos po neki shop radi 5-6fps losije. Sobzirom da je globalno ubrzanje, pogotovo na nekim mestima gde sam imao 10fps , a sad imam 15, ne smeta mi sto je negde (nije stvarno svugde) malo manji fps. Naravno ovo vredi samo na kartama koje podrzavaju SM 3.0. Ne znam kakav ce efekat proizvesti na na npr. 6600gt da li ce biti ubrzanja ili usporavanja, tj da li ce 8 pajpova biti dovoljno za SM 3.0 da radi bolje od SM2.0 probajte pa vidite.



i za sada poslednje: bUseHardDriveCache ja sam stavio na 1 (default 0) ovo mi je malo usporilo ucitavanja ali igra , barem meni, radi mnogo bolje. Fazon je sto rastereti ram nekih stvari pa igra ne swapuje tj ne obara se fps zbog nedostatka rama, ne zato sto je HDD brzi (posto nije) nego zato "loading area izlgeda ne ucitava u RAM vec vuce sa HDD-a a RAM ostane slobodan za ono sto je na ekranu.

toliko.
 
@milan82bh:

slab si armorom, imas jacu prangiju (ja imam neki fireweaver, 16dmg + 10 fire dmg + dmg fatigue on hit 10pts) ali imam 53armora (skoro full dwemner heavy, fale mi cizme samo) + neki prste sa +18% na armor

e jos jedno pitanje za sve:

navuko sam vampirizam, iako nije tako strasno dokle god redovno sisas krv (da ne budes osetljiv na sunce) krenuo sam kvest da ga se otarasim, elem dosao sam do vestice koja mi trazi 5 grand soul gemova da bi mi pomogla. Ovo mi uopste ne resava problem vampirizma jer cu pre zavrsiti sve kvestove nego nabaviti 5 grand soul gemova, tj sve i da se trudim da ih nabavim (iskreno ne znam ni gde da pocnem, do sada sam resio 50-tak kvestova i nisam ni jedan nasao) mislim da bi pre presao igru kao vampir. Jel ima neko drugo resenje ili sam "stuck" kao vampir ?
 
Poslednja izmena:
Evo jos malo utisaka,igra je odlicna,perfektna,savrsena bas ono sto sam trazio....
E sad ja je uzeo od ortaka dosao gajbi instalirao,nategao svoj 5900 na max (510/985) i upalio igru,auto-detect mi postavi 640x480,no ja namestim na 800x600 na medium i pokrenem igru,fps-a ne vise od 40,ali zato ide do 7min,posle par sati igre pipnem extreme giant na karti i naravno ispecem se(a zakleo se da vise necu to da radim:p),shvatim da nema vajde i pozajmim kartu od ortaka,dole u potpisu,i sto je najcrnje u 1024x768 sa max detaljima i 2xAA opet nije glatko....smor
E,sad ja vec igru igram jedno 35-40 sati(bez loadovanja i smaranja) i doslo vreme da vratim kartu ortaku :( , pa planiram da ulozim malo para i da kupim x1600pro sa 256Mb AGP,da li neko zna kako bi mi onda radio Oblivion?
 
@gx-x pa sta je na kraju bolje 6600gt ili x1600pro,naravno agp?
hvala unapred...:wave:
 
@gx-x

Hvala na savetu za audio problem, probacu pa cu javiti rezultate...Ali pretpostavljam da je to problem.

Na kartici x800pro igra radi bez seckanja u 1024 sa jacim FPS-oma nego u 800x600??? Moze li to neko da pokusa da mi objasni. Prava misterija?
 
Da li neko moze da potvrdi ovaj bag oko koga se svi sablaznjavaju na inostranim forumima a kod nas ga niko ne konstatuje?
 
Meni je mercantile dugo već zakucan, tako da potvrđujem bug.

Ostalo za sada funkcioniše (makar ono što mi je bitno).
 
@gx-x

Da, malo je sredilo zvuk onaj edit sto si mi preporucio, ali i dalje ume da zapucketa prilikom borbe, doduse ne onako cesto. Hvala u svakom slucaju.

@killbane

Kakav je taj mod koji onemogucava paralelno levelovanje npc-eva??? I kako moze da se implementira u igru, jel znas nesto vise o tome?
 
ja imam jedan problem: igra radi na 9-11 fpsa (vani) (nisam jos nista cackao po configu) , i kad pritsinem 'tab' , a zatim nastavim igrati, framerate pada na 1fps sto je totalno neigrivo. wtf?

a imam p4 2.67 , 9550ge @ 400/500 , 768 rama
 
Upravo sam spustio grafiku na 800x600, povecao detalje, i dobio solidnih 25-30fps outdoor! Preporuka za sve sa 6600GT, cak i nije toliko lose koliko sam ocekivao na TFT-u.

Nema potrebe da spuštaš rezoluciju. Treba malo tweak-ati!
Stavi ove vrijednosti za travu:

iMinGrassSize=200
fGrassEndDistance=10000.0000
fGrassStartFadeDistance=5000.0000

Pošto trava najviše utječe na fps treba je malo razrijediti. Ovaj tweak radi upravo to,ponajviše "iMinGrassSize". Što je veći broj,trava je sve rijeđa. Probaj malo eksperimentirati sa vrijednostima od 100 do 200,pa vidi koja ti najviše odgovara.
 
Nisam prešao puno kvestova,više sam istraživao,tweak-ovo. Kod mene "Max Frames to render ahead 0 " donosi jako veliki porast fps-a.
Stavio sam...
iThreads=20
iOpenMPLevel=20
iPreloadSizeLimit=2000000000
...što je još pomoglo.

Na 1280x1024/4AA/8AF/bloom,sa detaljima na maksimumu,radi sasvim lijepo. HDR sam isključio jer igra puno lijepše izgleda sa 4AA/bloom. Vodu sam stavio da reflektira sve,malo sam pošumio okolna brda i malčice sam prorijedio travu.

Igra je odlična i puno bolja od Morrowinda u skoro svakom segmentu. Jedino ono levelovanje monstruma malo zeza,ali sa dobrom toljagom i to se da riješiti.
Najveći minus ide neoptimizaciji. Mislim grafika je odlična,voda je malo bezveze kao i neki likovi...ali kad se okrenem ka zidu i frame počne opadati!?

Mislim da bi dobar patch riješio mnoge probleme.
 
ipreloadsizelimit= <kolicina slobodne memorije koju igra moze da koristi>

100% sam siguran da nemas 2GB free rama ;)

fps opada, kao sto rekoh, engine renderuje (nazlaost) i ono iza zida, i ono iza tebe i ono u drugom gradu ... :) (malo preterah) Ne treba davati RPG timovima da prave graficki engine, to treba ostaviti joci krmaku. A cisto da vam kazem, to drvece trava i to sto strava izgleda uopste nisu oni radili, tj kupljeni engine koji to radi. Ono sto je bethesda radila je: ubacila to drvece u njihov engine koji renderuje sve ono sto ne treba da renderuje i ubija performanse. Neko je ovde govorio da je engine bas optimizovan (neko sa x1900xt ;), e pa nije uopste optimizovan, cak suprotno.
 
gx-x je napisao(la):
ipreloadsizelimit= <kolicina slobodne memorije koju igra moze da koristi>

100% sam siguran da nemas 2GB free rama ;)

fps opada, kao sto rekoh, engine renderuje (nazlaost) i ono iza zida, i ono iza tebe i ono u drugom gradu ... :) (malo preterah) Ne treba davati RPG timovima da prave graficki engine, to treba ostaviti joci krmaku. A cisto da vam kazem, to drvece trava i to sto strava izgleda uopste nisu oni radili, tj kupljeni engine koji to radi. Ono sto je bethesda radila je: ubacila to drvece u njihov engine koji renderuje sve ono sto ne treba da renderuje i ubija performanse. Neko je ovde govorio da je engine bas optimizovan (neko sa x1900xt ;), e pa nije uopste optimizovan, cak suprotno.

Daj bre, ne pricaj gluposti :) Uzeo sam ja u obzir to sto imam X1900 XTX kad sam rekao da je lepo optimizovano. Pa bre, igram u 1920 x 1200 sa 8xAF Quality i josh sam nabudzio da ucitava 9 Cell-ova umesto 5 koliki je in-game maximum, nabudzio travu, drveca ima koliko god vidis u daljinu, sve senke, sve refleksije, HDR, apsolutno sve. I opet ne pada ispod 25 fps ni u sred borbe u shumi. Pa ako mislis da nije opitmizovano, ajde da pokrenemo FEAR u 1920 x 1200 sa mekim senkama (kojih ima i u Oblivionu). Ima da bude 10 fps, ako i toliko. A za sta, za tri teksture hodnika i dva neprijatelja? Ovde renderuje 100 animiranih stabala, 100 tona trave i 5 kvadratnih kilometara terena sa ponekom gradjevinom, AI nekoliko NPCa i neprijatelja, sve detaljne teksture plus pokoji bump i normal map i sve u HDR u skoro 3 megapiksela sa 8xAF i nije optimizovano??? Mislim, dajte... Stvarno ste nekad potpuno nerelalni...
 
@byMaX
oces ti nas pocastiti sa nekim lepim shot-om ;)
 
killbane je napisao(la):
Nemoj da pokusavas na FX5600 jer cak i da proradi sve ce izgledati ocajno, bez tekstura senki i sl. tj potpuno ne igrivo.

Zar je moguce da je tolika razlika kada sam kupovao FX5600 razlika u ceni i nije bila neka, mozda jedva 10-ak evra. Bas sam se ispalio sa Nvidiom ovog puta :( Probao sam da stavim sva setovanja na minimum, texture, senke, sve, bas sve i opet je neigrivo. Uzas, moracu da promenim karticu.
 
PavleB je napisao(la):
Kakav je taj mod koji onemogucava paralelno levelovanje npc-eva??? I kako moze da se implementira u igru, jel znas nesto vise o tome?

Nasao sam ovaj mod "RealOblivion"
http://www.tessource.net/files/file.php?id=2042

Jos nisam stigao da ga isprobam, ali evo sta autor kaze o njemu:

FILE DESCRIPTION
In general, i fighted against leveling, so game experiencie sholuld be more surprising and exciting.
Less chances to get strange stuff, and you wont know if you can defeat the next monster, he can be
weaker or stronger than you... and much more.

Real Oblivion 0.5
------------------
by Anticasualgames

CHANGES TO LEVELED OBJECT LIST:

-The most powerfull objects only appears on high levels (unless obtained
from a relevant character or from a boss) and they are anyway very rare.
-Magic objects are rarer now.
-Rewards still niveled to player.
-Vendors not always has magic objects, but they sell all avalaible.

CHANGES TO LEVELED CREATURE LIST:

-Creatures have now fixed levels, with min. and max., so is possible
to find easier and harder enemies (except bosses, wich are leveled).
-Not all creatures appears from start, but no creature stops to appear
if appeared once.

OTHER TWEAKS
-10 minutes of the game are 1 real minute.
-Reduced alarm range of the guards, they only hear help screams if they are near.
-Elfic spell of beast tongue improved to 24 h.
-Improved sneak attacks.
-Map markers only appear if you are very close to the place,
and when are marked they still.
-Mithril and elven material is lighter.
-Arena fighting adjusted to absoulte levels, so is challenging.
 
@tales pretpostavljam da je to neki nezvanicni mod...ne bih se usudio da ga probam jer mi igra i ovako nenormalno baguje(pucanje textura na licima i rukama ljudi,desi se i da zablokira cela masina pa mora restart).Jel ima neko ko je probao ovo?
 
Naravno da je nezvanican mod. Postoji ih vec gomila (ja ih imam trenutno instaliran 21 komad), i do sada nisam imao nikakvih problema. Zvanicni modovi jos nisu ni u najavi.
 
sve sve al da se ne dobija nikakav exp. za reshavanje questova :( ...svasta...
 
ToxiC je napisao(la):
@byMaX
oces ti nas pocastiti sa nekim lepim shot-om ;)

Nazalost, monitor mi je riknuo, pa sad privremeno koristim Samsung 932MP, 19-ica LCD TV, 1280 x 1024... Ce da vidimo kako ce sad Oblivion da leti...
 
Tales je napisao(la):

E, ovaj mod je shit :(
Imam lika 14 nivoa, imam kristalni klejmor koji skida 16, neke do yaya oklope, magične zaštite i sl i upadnem u reku da ubijem neku ribu i ona me skoro odvali! Nije lepo odrađen mod, pa vam preporučujem da ga zaobiđete... ili njega ili jezero ;)
 
A tako si se primio :d
 
Hm, ova igra ima potencijalno jako nervirajuce bagove. Muvao sam se nesto onim putem za Bravil (juzno od Imp. City) i odjednom mi izlecu poruke da sam proteran iz svih Guild-ova u kojima sam bio (sva 4, Thieves, D.Brotherhood, Mages i Fighters). Za svaki se nasao "opravdani" razlog, samo sto to nema veze sa zivotom. Niti sam bilo sta krao iz Mages i Fighters guildova, niti sam ubio nekog iz Dark Brotherhooda, itd. Posle vidim na Elder Scroll forumu da se ovo desavalo na istom mestu i drugima. Ovo mi je drugi put da me proteruju iz Mages i Fighters guildova (prvi put je bilo mojom greskom) i sad ako se opet pojavi slican bug bicu zauvek proteran. Drugo, cini mi se da se questovi iz razlicitih gildova kose jedan sa drugim. Recimo resavajuci questove iz Fighters guilda, dobijem da ocistim neku pecinu od lopova, sto se kosi sa pravilnikom Thieves guilda, itd. Inace, igra je veoma zarazna, nesto poput diabla svojevremeno.
 
Nazad
Vrh Dno