Šta je novo?

Mobi Banka (ex Telenor Banka)

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
A ko je igde rekao da ostale banke nemaju elektronsko bankarstvo i da je Telenor tu napravio nesto posebno i specijalno? Poenta je da je njihova varijanta mozda malo bolja nego kod nekih drugih banaka i da nude neke usluge koje ne postoje kod drugih banaka ili nisu na tako jednostavan nacin dostupne korisniku.

Sve sto si naveo u primeru postoji i ovde, ali recimo kako ces preko raiff ebank aplikacije da promenis PIN recimo ili da sam ugasis upotrebu kartice na internetu i promenis limit ili da podignes evre na bankomatu? Nikako. E to su te neke male prednosti koje nekima znace...
 
A ko je igde rekao da ostale banke nemaju elektronsko bankarstvo i da je Telenor tu napravio nesto posebno i specijalno? Poenta je da je njihova varijanta mozda malo bolja nego kod nekih drugih banaka i da nude neke usluge koje ne postoje kod drugih banaka ili nisu na tako jednostavan nacin dostupne korisniku.

Sve sto si naveo u primeru postoji i ovde, ali recimo kako ces preko raiff ebank aplikacije da promenis PIN recimo ili da sam ugasis upotrebu kartice na internetu i promenis limit ili da podignes evre na bankomatu? Nikako. E to su te neke male prednosti koje nekima znace...

U pravu si !
Pojava Telenor banke može samo da donese pozitivne promene tj da se I ,,prave'' banke prilagode I u naprede neke svoje usluge.
Moja poenta je išla u drugom pravcu: na računu nećeš moći da držiš neku manje popularnu valutu (niti da je podigneš na bankomatu, a poslovnica ili nema ili ne rade sa egzotičnim valutama).
Pre se može očekivati da navedene usluge budu uvrštene u ponude običnih banaka (mala investicija u odnosu na bazu klijenata) nego da Telenor banka omogući njihove usluge (potencijalni broj korisnika sadašnjih usluga je jako mali).
 
Kome se u inostanstvu desilo da zaboravi pin kod kartice, zna koliko je dobra opcija samostalnog kreiranja i izmene pin-a. Nadam se da će ovo još banaka da omogući, može baš mnogo da znači.
Isto kao i mogućnost podizanja eura sa računa bilo kada.
Inače, sada mi push notifikacije stižu bez kašnjenja.
 
Poslednja izmena:
Pošto mi ističe ugovor za paket, razmišljao sam o tome da otvorim račun kod njih i iskoristim taj popust na pretplatu. Međutim, šest meseci popusta ako kod njih prebacim svoja primanja je malo. Da je bar godinu dana, da ne kažem dok traje ugovorna obaveza, pa i nekako. Mada, ni primanja nisu bog zna šta :D A ova opcija da otvorim račun bez prenosa primanja mi je bez veze. Samo dva meseca popusta je kao i da ga nema. Što se tiče elektronskog plaćanja, to već imam kod svoje banke. A i glupo mi nekako da prvo uguram u bankomat x novčanica, pa onda od kuće kuckam po aplikaciji da bih nešto platio. I ko tu koga kreditira u tom slučaju? Te neke male prednosti u odnosu na ostale banke:

...
Sve sto si naveo u primeru postoji i ovde, ali recimo kako ces preko raiff ebank aplikacije da promenis PIN recimo ili da sam ugasis upotrebu kartice na internetu i promenis limit ili da podignes evre na bankomatu? Nikako. E to su te neke male prednosti koje nekima znace...

su verovatno nekima bitne, to ne sporim. Ali meni ne znače ništa. Uostalom, da bih podigao evre na bankomatu, moram prvo da ih uguram u njega. Ili da imam nešto dinara na računu, pa da podignem evre što je suludo uzimajući u obzir kurs u banci i u menjačnici. A menjačnica je obično odmah pored bankomata. Jedino baš u neka veštičija doba ... Onimja koji puno putuju po raznim svetovima to može puno da znači, ali nama običnim ''sAmrtnicima'' ovde baš i ne. Ali, ako bi taj popust na tarifne pakete bio dugotrajniji nego sad, možda se i predomislim.
 
Za popust je dovoljno da samo jednu platu ili deo jedne plate ti firma uplati u TB.
Često je kurs u TB povoljniji nego u menjačnici, barem za neke manje iznose.
 
Poslednja izmena:
Nisu mi to rekli u poslovnici kada sam išao da se raspitam. Ali ako je tako, onda možda i vredi malo se iscimati pa prebaciti primanja za taj jedan mesec. Hvala na informaciji.
A što se tiče kursa, u krugu od 200 metara imam čak 11 banaka (možda i koja više) i nisam do sada naišao na povoljniji kurs u ni jednoj od njih u odnosu na menjačnice. Za TB ne znam, saznaću tek ako probam :)
 
Primer za danas:

Kupovni 118.85
Srednji 119.35
Prodajni 119.85

Ovo se može videti tek u aplikaciji. Na sajtu je lošiji.
 
Za danasnji kurs ne moras da otvaras racun, saznaces i ako pitas ovde na temi:
118.85 - 119.85

Inace, banku koristis preko android telefona tako ne moras da trcis kuci kada ubacis evre u bankomat.
Ako ne koristis smartfon onda krastavac nije TB za tebe.
 
Poslednja izmena:
Kome se u inostanstvu desilo da zaboravi pin kod kartice, zna koliko je dobra opcija samostalnog kreiranja i izmene pin-a. Nadam se da će ovo još banaka da omogući, može baš mnogo da znači.
Isto kao i mogućnost podizanja eura sa računa bilo kada.
Inače, sada mi push notifikacije stižu bez kašnjenja.




Promena pina nije nista novo UCB i Posta na svojim bankomatima to nude vec neko vreme, moguce i ostale da to nude (imas oko 30 banaka u Srbiji) to je jedino profitabilno u Srb :D Problem je mbanking, zato sto mnoge banke zapostavljaju manje poznate sisteme, npr WP, kao da im je trosak na izradu te aplikacije par miliona evra -_-
 
Poslednja izmena:
Koristim Android telefon, ali nešto ne vidim sebe u tome da prvo čučim u nekoj banci da dignem keš, onda taj keš, milom ili silom, uguravam u bankomat nakon čega idem kući da sednem na klonju i plaćam račune preko te, kako ovde kažu, ''lepe i moderne'' aplikacije na ''adrojedu''. Ili, da na bankomatu prvo dignem X novčanica sa jednog računa a onda te iste novčanice, na neki od ovde opisanih načina, vraćam u taj isti bankomat, da bih onda od kuće kuckao po navedenoj aplikaciji. Drugo je pitanje kada imaš stalni priliv novca na račun u TB, pa onda koristiš te pogodnosti koje nudi TB i ta ''lepa i moderna'' aplikacija, a kojih kod drugih, manje modernih banaka, nema. Mladi i moderni lako prihvataju te novotarije čak i ako im nisu preterano korisne, dok ovi ''večni i sredovečni'' gledaju na to više kao na EPP i pomodarstvo. No, kao što rekoh, ukoliko bi ta ušteda pri kupovini tarifnog paketa bila značajna, onda možda i uradim to prebacivanje primanja na kratko. A imanje računa kod TB na kojem nema ni kinte, i na koji moram sam da uguravam X novčanica samo radi korišćenja te ''lepe i moderne'' aplikacije, mi je baš bezvezno.
 
Problem je mbanking, zato sto mnoge banke zapostavljaju manje poznate sisteme, npr WP, kao da im je trosak na izradu te aplikacije par miliona evra -_-

I jeste. Ako mislis da je manji, izvoli uradi ga, siguran sam da ces moci bez problema ga prodati desetini banaka posle bez problema.
Sem ako ne gledas samo cenu izraze UI-a, gde si u pravu, ali to je neprimetan deo u ceni aplikacija za banke. Sertifikacija je skupa.

Telenoru stvarno hvala za bolji mBanking (i prvi stvarno koristiv...) kod nas.
Ima tu jos stvari koje bi trebali dodati, ali dali su domaci zadatak ostalim bankama.
Jos kad bi i za firme ovo bilo, bilo bi bye-bye i Intesa i RF, sto se mene, a verujem i mnogih drugih tice.
 
Auuuhhh gde Poštu nađe. I penzioneri je sve ređe koriste :)
 
@Jurke
Sasvim je ok da se okoristis o 50%x6m popust iako ne planiras da koristis usluge banke.
Sta te briga, u plusu si definitivno. [emoji12]
 
Što jes, jes :) Za više od toga mi TB neće trebati, pa idem popodne da se detaljno raspitam okolo prenosa tog jednomesečnog prihoda.
 
I jeste. Ako mislis da je manji, izvoli uradi ga, siguran sam da ces moci bez problema ga prodati desetini banaka posle bez problema.
Sem ako ne gledas samo cenu izraze UI-a, gde si u pravu, ali to je neprimetan deo u ceni aplikacija za banke. Sertifikacija je skupa.

Telenoru stvarno hvala za bolji mBanking (i prvi stvarno koristiv...) kod nas.
Ima tu jos stvari koje bi trebali dodati, ali dali su domaci zadatak ostalim bankama.
Jos kad bi i za firme ovo bilo, bilo bi bye-bye i Intesa i RF, sto se mene, a verujem i mnogih drugih tice.
Svakako nije moj problem ja sam korisnik, necu sigurno da predjem na Android zato sto oni "nemaju kesa" za izradu app. Ja sam korisnik ne zanima me izgovor jedne Inteze koja me usput lagala 2 godine kako prave WP verziju m bankinga a klient sam 7god a da to nije bitno.. Videcemo kako ce to Telenor da odradi, posto je obecao posle nove godine. A ako mislis da je to trosak za Intesu ili Telenor onda stvarno ne znam koliko je jaka AIK banka da odradi WP app m bankinga, verovatno razbijaju u odnosu na Intesu ;) Sada ce verovatno neko da pomisli a mozda i kaze gle koristi WP ko ti kriv predji na Android/IOS hahahah Klasika.
 
Poslednja izmena od urednika:
iOS aplikacija je gotova, ceka na potvrdu iz Applea.
 
Princ Hokon od Norveške simbolično je označio i početak rada najnovijeg servisa Telenor banke u kojoj korisnik može da otvori račun bez odlaska u poslovnicu. Predsednik Izvršnog odbora Telenor banke Martin Navratil rekao je da onlajn mobilna banka pruža korisnicima mogućnost da se "lako i u nekoliko koraka" registruju preko mobilnog telefona, a ugovor i sve papire dobiju na svoju adresu, bez odlaska u banku.
Navratil je dodao da je u Srbiju stigao ajfon (iPhone), i da Telenor banka predstavlja i mobilnu bankarsku aplikaciju za IOS platformu.
Dakle nema vise potrebe uopste ici u poslovnicu. Samo neka uvecaju broj bankomata i to je to.
 
Svakako nije moj problem ja sam korisnik, necu sigurno da predjem na Android zato sto oni "nemaju kesa" za izradu app. Ja sam korisnik ne zanima me izgovor jedne Inteze koja me usput lagala 2 godine kako prave WP verziju m bankinga a klient sam 7god a da to nije bitno.. Videcemo kako ce to Telenor da odradi, posto je obecao posle nove godine. A ako mislis da je to trosak za Intesu ili Telenor onda stvarno ne znam koliko je jaka AIK banka da odradi WP app m bankinga, verovatno razbijaju u odnosu na Intesu ;) Sada ce verovatno neko da pomisli a mozda i kaze gle koristi WP ko ti kriv predji na Android/IOS hahahah Klasika.
Mozda su AIKu dali ponudu za nesto jeftino, ali ne znam... Raiffeisen ima najgori mBanking verovatno (i sada je skroz beskoristan maltene osim za pregled stanja :p), a koriste isto e-banking resenje kao AIK.
Ne znam jedino sta nudi AIK-ovo mBaking resenje, ali ako nudi koliko i Telenor Android app, svaka im cast.

Cisto sumnjam doduse, jer samo login sertifikacija je dobar deo, a placanje bi vise nego dupliralo cenu aplikacije. 100% sam siguran da se nijednoj banci kod nas ne isplati na duzi period, osim ako neka firma konkretno ne izrazi potrebu za time, a to se kod nas ne desava.
 
Mozda su AIKu dali ponudu za nesto jeftino, ali ne znam... Raiffeisen ima najgori mBanking verovatno (i sada je skroz beskoristan maltene osim za pregled stanja :p), a koriste isto e-banking resenje kao AIK.
Ne znam jedino sta nudi AIK-ovo mBaking resenje, ali ako nudi koliko i Telenor Android app, svaka im cast.

Cisto sumnjam doduse, jer samo login sertifikacija je dobar deo, a placanje bi vise nego dupliralo cenu aplikacije. 100% sam siguran da se nijednoj banci kod nas ne isplati na duzi period, osim ako neka firma konkretno ne izrazi potrebu za time, a to se kod nas ne desava.
40mil eur je Telenor ulozio u Banku, koliko za KBC, a koliko za softver tesko cemo saznati. Ali da je jeftino, nije sigurno. Radio im je Asseco.

Rajfov mbanking do kada sam bio u Rajfu (maj 2014) nije sluzio ama bas nicemu. Mozda za proveru stanja. Placanje nije moglo.
 
Poslednja izmena:
Naravno da ce Asseco da radi, ko drugi ;) glavni su u regionu. Sve se to vrati , zato je i ulozeno :) pitam se koliko bi negde u EU dali za to isto, najmanje 3x vise, zato svi i dolaze ovde, a nije im lose sigurno. Klient zasluzuje najbolje a ne polovicnu uslugu, nego mi smo u u cudu kada nesto funkcionise kako treba odma su to lopovske firme...takav smo Narod. Nije,u redu ni da pljujemo mbanking drugih banaka, verujem da nije isto stanje od pre godinu, dve, a druga je stvar sto je Telenor fokusiran na bankomate i mobilnost, zato su i odradili i ulozili da bude kako treba a ne da bude polovicno..
 
Poslednja izmena:
Raiffeisen ebank ima najbolji način za logovanje, LK ili ono standardno user i pass. To bih želeo da vidim kod TB.
 
pitam se koliko bi negde u EU dali za to isto, najmanje 3x vise
Dali bi isto, jer kolicina rada je ista za EU i za nas, kao zasebno trziste (ne racunajuci prevode jedino). Mozda zato kod nas mBanking resenja ne nude uglavnom nista, a tamo nude skoro sve.
Ako neko misli da ce Deutsche Bank ili HSBC da plate externoj firmi da im napravi nesto za 50 miliona, jer misle "te banke imaju vise korisnika, pa cemo vise naplatiti", a u Srbiji za 500.000e vara se. U oba slucaja ce biti ista cena, samo sto ce u prvom banka sama uraditi to resenje interno, jer ima tim za to, sto kod nas nije slucaj.

Klient zasluzuje najbolje a ne polovicnu uslugu
Ja se slazem, ali Telenor i Raiffeisen (kao dve iskreno ozbiljne firme) su sigurno dobro proracunale koliko im treba za WP app i da li ce ikada to povratiti. Raiffeisen je izgleda procenio da nikada nece ni za mBanking za Android nece povratiti sredstva.... sto meni nije jasno. Ali ako je Telenor procenio da za WP nece vratiti sredstva... to vec razumem.
Ako ih taj app kosta 100.000e (nece samo toliko, ali za lakse racunanje), oni treba od ljudi koji iskljucivo WP koriste, da zarade 100.000e u neko dogledno vreme. Nesto sto ne bi od njih zaradili za to isto vreme...
Posto neces prebaciti novac u drugu banku ocigledno, a Telenor jos bolje ima ideju koliko je WP korisnika u Srbiji, i gde imaju racune, posto je operater, moze prilicno dobro da uradi procenu.


Valjda :) Nigde u svetu se ne radi usluga koja samo kosta, da bi "musterija bila zadovoljna".
Inace bi korejske bake omogucile da sve radi sa Mac-a, a to nije slucaj u vecini banaka, vec ISKLJUCIVO IE :) A siguran sam da je Mac resenje njima isplativije nego WP resenje nama.
 
Poslednja izmena:
Raiffeisen web aplikacija za e-banking sasvim normalno radi na telefonima - to sam skoro otkrio, pa im oprastam promasaj sa m-banking aplikacijom.

Generalno, u ovom momentu jos ne vidim "killer" uslugu TB zbog koje bih presao u nju. Minus je mreza bankomata, mada verujem da ce ih biti sve vise. Po meni, bankomati u glavnim trznim centrima su nesto sto ozbiljnija banka mora ima.

No dobro, konkurencija i veci izbor su dobrodosli.

Pozdrav
 
Au bre sta ti pises covece , kao prvo mbanking i ne treba da bude nesto sto ce donositi profit nego rasteretiti vec prebukirane banke sa klientima (znas ono, cekam u redu dva sata da platim racun za to sto penzos nije skapirao da mu drzava uzima procenat) itd...


Kakav bre profit, to je Servis model... A ti razmisli dali banci odgovara visak zaposlenih ili mbanking app kao sredstvo eliminacije guzve...i rasterecenje Back Office-a... Ljudima treba izbor dati a ne ultimatum, sto ja moram Apple da koristi kad za njega nemam mozda para a mozda mi se ne dopada ...
A sto kazes za Telenor, zamisli ja odem kod njih i potpisem postpaid ugovor, oni mi ponude da placam racun na klik, ajde uzmem i otvorim racum, padne i lumia svidela mi se i na kraju nema Mbankinga a zivim u Zagubici, nema ni bankomata i sta su odradili? Imas WP u ponudi, prodajes ga na ugovor, imas i banku otvoris racun i nema aplikacije za mbanking e to je vec Fail.
 
Poslednja izmena:
Raiffeisen web aplikacija za e-banking sasvim normalno radi na telefonima - to sam skoro otkrio, pa im oprastam promasaj sa m-banking aplikacijom.
Ja sam znao cim su ga promenili, cini mi se predzadnji put, jer je najavljeno da ce raditi iz svih browsera, i odmah sam i Android Chrome probao. Nije bas lako kao Telenor mbanking app, ali moze....

Au bre sta ti pises covece , kao prvo mbanking i ne treba da bude nesto sto ce donositi profit nego rasteretiti vec prebukirane banke sa klientima (znas ono, cekam u redu dva sata da platim racun za to sto penzos nije skapirao da mu drzava uzima procenat) itd...
Kakav bre profit, to je Servis model... A ti razmisli dali banci odgovara visak zaposlenih ili mbanking app kao sredstvo eliminacije guzve...i rasterecenje Back Office-a...
Rasterecenost kod Back Office-a?

Realno, Raiffeisen je sigurno procenio koliko ce rasteretiti poslovnice, i procenio da nece... opet moraju ljudi dolaziti u filijale za mnoge stvari, verovatno zbog zakona, pa samo salter moze da se rastereti. A oni su to rasteretili koliko su mogli time sto su MNOGO vise poskupeli nego ostale banke, i to prva, duze vreme jedina banka sa prilicno skupom provizijom na salteru su bili (vise nisu).

Banke nisu glupe... tj. strane banke nisu glupe, umeju one da procene.

A da bi i ja voleo da dodje i WP app, voleo bih, jer smatram da je komunizam u stvari dobar :D :D :D
 
Ako nisi znao u Back office-u (jedne banke) vise se radi nego na salteru, ne kazem da sve banke rade po tom principu, svaka ima svoj neki interni nacin rada... Zar si mislio da na salteru se sve odvija? Da, za klienta :D


Kakav bre komunizam :D Btw ove devojke iz kontakt centra pozivaju valjda po defautu samo kada prvi put uradis uplatu ka inostranstvu, za posle ih ne zanima, mada hvala sto brinu o klientima :) Telenor Kontakt Zene :D
 
Poslednja izmena:
Može info oko ubacivanja para u bankomat, kakav je postupak.... sve odjednom ili ?
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno