Šta je novo?

Mass Effect 3

Dobio sam geth engineer. Steta sto nije infiltrator. Ali i ovaj ce da valja.
 
http://www.eurogamer.net/articles/2...ed-cut-adds-player-personalisation-to-endings
Mass Effect 3's Extended Cut will expand the game's endings with "a sense of personalisation" specific to your playthrough.

Saved your favourite characters? Killed everyone? BioWare suggests you'll be offered more chances to see the consequences of your actions on the game's finale.

"We wanted to give the players a sense of personalisation with the endings," producer Mike Gamble revealed during the Mass Effect 3 panel at PAX East. "Many people mentioned that some of the choices they made in the game are not necessarily reflected in the ending scenes. We're definitely going to focus on things like that.

"We want to make sure that when you see the ending of Mass Effect, you now have the information and context to be satisfied."

BioWare is still targeting the "generic summer" launch window previously announced for the free expansion, but said the add-on will offer a decent amount of content. "It's more than just a few cinematic scenes," Gamble added.

"We're currently building it right now, our cinematics team is on it. Our writers are heavily involved. It's coming together."

Gamble reiterated BioWare's previous stance that the new content would not "re-imagine" the current ending or add a new one. So why wasn't the Extended Cut part of the game already?

"The dev team stands by what was released in the core product, and we're very proud of it," Gamble concluded. "It was important though for us to listen to the community, and a lot of that feedback didn't come until the game came out. Once we were listening we decided to include the extended cut. It wasn't in the game because we didn't know there was such a huge demand for it, to be honest with you."
 
Poslednja izmena:

Pa citam ovo i ne mogu da verujem... Da li su oni normalni? Kazu nisu znali da ce biti potraznja za drugim krajem??? Pa to je kao da su u Star Warsu zavrsili sagu tako sto Luk dolazi do Palpatina i tu se zavrsava film... Kao da je Gospodar prstena zavrsen tako sto Frodo dolazi do planine... Ako su ovakav kraj stvarno planirali onda je definitivno da se Bioware vise ne moze smatrati za developera koji zna sta radi...
 
Kraj je dobar takav kakav je. Sad, ****ga sto ima decurlije koja moraju da na kraju imaju fini slideshow koji im objasnjava sta su radili i kakve ce to posledice da ima.
 
Taj slideshow na kraju je jedan od osnovnih elemanata svake dobre knjige, filma, igre, price
Pre sveda, ovo nikako ne kapiram... Sigurno nisi mislio bukvalno, ali i u tom slucaju nema mnogo smisla.

Drugo, ne mogu sad da citam taj link, ali pretpostavicu da objasnjava neka pravila koja moraju da se postuju kad pises bilo kakvu (dobru) pricu. Sto nema veze s mozgom. Ko kaze da ako su se prethodna dva zavrsila na odredjen nacin da to mora i treci?
 
Pre sveda, ovo nikako ne kapiram... Sigurno nisi mislio bukvalno, ali i u tom slucaju nema mnogo smisla.

Drugo, ne mogu sad da citam taj link, ali pretpostavicu da objasnjava neka pravila koja moraju da se postuju kad pises bilo kakvu (dobru) pricu. Sto nema veze s mozgom. Ko kaze da ako su se prethodna dva zavrsila na odredjen nacin da to mora i treci?

"Rasplet" kao poslednja faza dramskog izrazavanja ne postoji za dzabe. Kako god da je prica pisana, pricana ili na bilo koji drugi nacin docarana, "rasplet" mora da postoji. Cela poenta nije u tome da se nekom svida kraj ili ne, poenta je da je potpuno nepostojeci. jedna od stvari koje clanak (s pravom) pominje kao losu praksu je uvodjenje novog lika u pricu u fazi "raspleta". U principu ne postoji kvalitetna prica koja to radi i najcesce je uzrok nemogucnost zadovoljavajuceg zavrsetka na osnovu dotadasnje naracije. Mada, ruku na srce, cenim da je ovde glavnu ulogu igrala lova, tj. nedostatak iste :)
 
Taj slideshow na kraju je jedan od osnovnih elemanata svake dobre knjige, filma, igre, price i cinjenica da ga nema u ME3 je dosta porazavajuca s obzirom da su ga imala prethodna 2 dela. Al da ja nebi sad objasnjavao strukturu svake dobre price evo link koji ce to uraditi za mene :) https://jmstevenson.wordpress.com/2012/03/22/all-that-matters-is-the-ending-part-2-mass-effect-3/

Good read.

Svidja mi se kako je napisano i slazem se potpuno.

@BooQy
Tvoja logika, ili nedostatak iste, meni npr "nema veze sa mozgom". Pusti nas "decurliju" da cita blogove i zahteva bolji/drugaciji/interaktivniji kraj triologiji koju smo toliko voleli. I za koju smatram da je jedna od najboljih prica ikada napisana za igracku industriju, i upravo kao takva MORA da ispostuje odredjene elemente koje ce objediniti u svom finisu i dati nam ono sto smo cekali i gradili sve tri igre.
 
Kartelusm je to dobro objasnio mass effect 3 prosto nema raspleta a s cinjenicom da je poslednja igra u ovoj trilogiji to je nedopustivo. Iskreno ceo zavrsetak trojke (poslednja misija koja vodi ka zavrsnici) je meni licno bio bolje uradjen nego zavrsetak dvojke (kada se otkrije onaj terimnator reaper ili sta god to bilo) ali je taj kraj dvojke ipak imao smisla i imao je rezoluciju, poslednji razgovor sa timom spremnim za konacni dolazak reapera, dok kraj trojke jedino ima smisla pod pretpostavkom da je Shepard indoktriniran. Za ovo ima dosta teorijske podrske a izgleda da je jedini razlog zasto to nisu odradili do kraja nedostatak vremena il para.
A ako Bioware i izda neki vid doradjenog kraja opet ne menja cinjenicu da kraj (od kad se pojavi star child) nema smisla, preoprucujem da procitas link, izmedju ostalog iznosi i razloge zasto je kraj totalno suprotan svemu postavljenom u mass effect univerzumu iako prati tu neku tematiku zrtvovanja i ponavljanja ciklusa koja je bila izrazena u trojci.
 
Uh... Ceo clanak je u sustini kukanje sto prica Mass Effecta 3 ne prati neka pravila, koja autor iz nekog razloga obozava. Kreativnost valjda znaci i razmisljanje van unapred odredjenih normi, i pokusavanje da se napravi nesto novo. Ljudi kojima se ne svidja kraj smeta pre svega to sto im neke stvari nisu jasne i sto su prinudjeni da razmisle o tome. Taj slideshow je najjednostavniji nacin da se zavrsi prica - ovo se desilo sa ovim, ovo sa ovim... Odiseja u svemiru je trebala da ima takav kraj, dok nije reziser odlucio da izbaci naratora i da namerno ostavi poslednjih par minuta filma (nisam siguran koliko, davno je bilo) koje ce tesko da iko razume u potpunosti, ali ce svi da se zamisle. Ocigledno, to ne moze da uspe kad pravis nesto za siroku publiku, pa morau da menjaju kraj kraj, bice i narator koji ti objasnjava sta se desilo i svi ce da budu zadovoljni.

interaktivniji kraj
Sta ovo tacno znaci? Postoji ocigledan izbor na kraju, tokom igre si pravio razlicite izbore, samo sto te igra ne podseca u cinematicu na kraju na njih ne znaci da ih nije bilo.
 
A kakve su veze imali tvoji izbori u toku igre na sam ishod? Na bilo koja od tri moguca (ukljucujuci njihove varijacije).

Kakve veze je imalo da li si spasio Rachni Queen ili si dozvolio da Geth pobiju Quarians ili sto si gradio odnos sa svojim crew-om? Jel to IKAKO uticalo na kraj? Cak ni taj "War Assets" nema veze sa vezom, i u pitanju je samo da li ces dobiti animaciju A ili animaciju B kao poslednju sekvencu tvog 100+ casovnog igranja sva tri dela.

Konkretni primeri uopste ne moraju da uticu na zavrsetak - moja poenta je da zapravo nista ne utice na tvoja FIXNA tri kraja koja su nam servirana. Sve sto si radio do tog trenutka, nema veze.

Plus, Erotikus i kartalesum make a few good points aswell :)


Edit:
Hoces da mi kazes da si nakon zavrsetka igre bio potpuno zadovoljan krajem?
 
Poslednja izmena:
Da. Zadovoljan. Drugo, to sto sam radio ce imati uticaja na svet posle odlaska Reapera. I nemam nista protiv toga. Bas me zanima sta su svi ocekivali. 20 krajeva, koji zavise od odluka od prve do poslednje igre?
 
To nam je otprilike bilo i obećano.
 
Da. Zadovoljan. Drugo, to sto sam radio ce imati uticaja na svet posle odlaska Reapera. I nemam nista protiv toga. Bas me zanima sta su svi ocekivali. 20 krajeva, koji zavise od odluka od prve do poslednje igre?

Kraj bez rupa u prici koji na zadovoljavajuc nacin zavrsava trilogiju.
 
Nije tesko zamisliti sta se moze desiti posle onoga kraja ali drugacije je kada pokusavas da shvatis smisao i kada kada pokusavas da shvatis dalji tok dogadjaja. Na dizajnerima je da pruze odgovor na to sta ce dalje da se desava a na igracima da shvate zanacaj il smisao. Kraj ME3 ne pruza osnova ni za jedno ni za drugo.

A i ne mozes reci da kraj ima ikakvog smisla u konekstu igre, sto je ujedino i najveci problem kraja. Shepard koji kroz 3 igre nikada ne prihvata resenja drugih i uvek trazi svoj izlaz odjednom prihvata sve sto mu star child servira a i cinjenica da je ovo http://www.youtube.com/watch?v=ln4uoG_W2dU kao najbolji izbor izbor u igri dokaziju il da postoji ogroman plot hole ili da su devovi stvarno hteli da rade indoctrination kraj pa su ostali bez para i vremena i na kraju ostavili nedovrsen kraj. I naravno ovo sto je Razhiel izneo je takodje tacno, igra koja je gradjena na teskim odlukama i posledicama odjednom to sve odbaci na samom kraju. Da se nelazemo ceo ME serijal je prvoklasan, ona odluka, geth ili quarians, je toliko genijalno odradjena (da ne ulazim sad u detalje zasto) da predstavlja jedan od najboljih momenata u istoriji igara, ali nakon toga zavrsiti kraj onako traljavo je prosto neodgovorno.

A sto se tice svih tih pravila nije poenta da se autor inati pravilima pisanja zbog nekog svog integriteta jer cak i ako se povinujes tim pravilima produkt uvek moze biti originalan ali ce barem biti od veceg zadovoljstva za igraca jer su takva struktura prosto prilagodjenja nekog unutrasnjem uzivanju u prici. Pogledaj npr rezoluciju gospodara prstenova (film) il cak portala. Da je LOTR radjen kao ME3 film bi se zavrsio u trenutku kada frodo baci prsten u lavu Mordora ali tek nakon toga sledi rezolucija krunisanja i frodovog odlaska jer je to pravi zavrsteak na tu pricu. U portalu je kao rezolucija posluzila ona pesma na kraju, i sami devovi su rekli da play testeri nisu osetili nikakvu rezoluciju nakon unistenja glados pa su u reci i ton te pesme ukomponovali rezoluciju. 2 razlicita medijuma sa 2 apsolutno razlicite vrste prica koje obe ipak prate taj dramski luk, mada postojanje dramskog luka u vecini prica ce ti potvrditi bilo koji profesor-teoreticar knjizevnosti
 
Poslednja izmena:
Taj slideshow je najjednostavniji nacin da se zavrsi prica - ovo se desilo sa ovim, ovo sa ovim... Odiseja u svemiru je trebala da ima takav kraj, dok nije reziser odlucio da izbaci naratora i da namerno ostavi poslednjih par minuta filma (nisam siguran koliko, davno je bilo) koje ce tesko da iko razume u potpunosti, ali ce svi da se zamisle. Ocigledno, to ne moze da uspe kad pravis nesto za siroku publiku, pa morau da menjaju kraj kraj, bice i narator koji ti objasnjava sta se desilo i svi ce da budu zadovoljni.

Da malcice offtopikujem, poenta kraja u Odiseji je Kjubrikova ideja "You cant show face of a God", dakle, kontakt nase rase sa nepoznatim je nemoguce direktno objasniti i prikazati vec gledalac to mora da docara kroz sopstveno razmisljanje zasnovano na tome sta je video i koliko razumevanje ima prema umetnosti i poimanju takvih ideja. On nikada nije rekao u cemu je poenta kraja vec je uvek zeleo da cuje sta gledaoci filma misle o tome i kako ga docaravaju. U tome i lezi genijalnost tog filma jer gotovo minimalizmom pokusava da docara grand scale stvari i od toga je napravio remek delo filmske umetnosti.
Nisam odigrao Mass 3 ali zbog ove halabuke oko igre pokusavam, tek sam prvi zavrsio (zapocet pre nekoliko godina) pa da vidim i ja oko cega se digla tolika galama.
 
Da malcice offtopikujem, poenta kraja u Odiseji je Kjubrikova ideja "You cant show face of a God", dakle, kontakt nase rase sa nepoznatim je nemoguce direktno objasniti i prikazati vec gledalac to mora da docara kroz sopstveno razmisljanje zasnovano na tome sta je video i koliko razumevanje ima prema umetnosti i poimanju takvih ideja. On nikada nije rekao u cemu je poenta kraja vec je uvek zeleo da cuje sta gledaoci filma misle o tome i kako ga docaravaju. U tome i lezi genijalnost tog filma jer gotovo minimalizmom pokusava da docara grand scale stvari i od toga je napravio remek delo filmske umetnosti.
Hmmm, ja nisam citao knjigu, pa ne mogu da kazem 100%, ali sam negde procitao da je tamo sve objasnjeno (oni crni monoliti) i da je to trebalo da tako bude i u filmu, a da je Cubrick to promenio u skoro pa poslednjem trenutku. Mozda sam lose informisan :)

Drugo, ako se pitate zasto je industrija tu gde jeste - evo odgovora. Neko napravi nesto sto bar malo tera na razmisljanje, nisu svi odgovori servirani i izdavac je primoran da pravi drugaciji kraj.
Sto se mene tice, jedina je greska sto Shepard moze da prezivi, to mi se ne svidja. Sve ostalo je ok, nisam se odusevio ali sasvim u redu.
 
Roman je inace radjen uporedo sa filmom i on moze biti i nebitan, film je po meni real deal, a generalno Kjubrik je genijalac iza filma, dok je Klark tu vise bio cisto kao tehnicki savetnik. Genijalnost kao sto rekoh stoji iza toga da ti nikada nije detaljno receno o cemu se radi vec moras i malo da dublje razmislis o svemu, kao sto je i ideja "vanzemaljaca" ili bolje receno ljudskog kontakta sa nepoznatim predstavljena kroz scene da kazem menjanja prostora i "vremena", utisaka i otisaka zivota, dakle, ne kroz standardno prikazivanje vanzemaljaca u humanoidnom obliku ili necemu slicnom nasem standardnom razumevanju, vec teranje gledaoca da razmislja o stvarima koje su na ivici naseg shvatanja i naseg razumevanja univerzuma i "zivota" (sta mi vec iz naseg pogleda smatramo inteligencijom) u njemu. A inace da, vanzemaljci su trebali da imaju oblik, medjutim Kjubrik i Klark su u toku pravljenja filma doneli tu kreativnu odluku da "you cant show face of a god" i misticizam i prezentaciju filma podigli na jedan sasvim novi nivo. :)

@muzzy

Importovacu lika, a i jos neki su mi to predlozili. :)
 
Poslednja izmena:
Drugo, ako se pitate zasto je industrija tu gde jeste - evo odgovora. Neko napravi nesto sto bar malo tera na razmisljanje, nisu svi odgovori servirani i izdavac je primoran da pravi drugaciji kraj.

Ne znam odakle ti da kraj tera na razmisljanje.
 
Nisam odigrao Mass 3 ali zbog ove halabuke oko igre pokusavam, tek sam prvi zavrsio (zapocet pre nekoliko godina) pa da vidim i ja oko cega se digla tolika galama.

Prvi deo je najbolji.
 
slažem se, prvi je bio i ostaće najbolji (meni) a dvojka i trojka dele drugu poziciju. inače bi mi trojka bila druga ali su taj kraj zabrljali toliko da je skoro poništio sve ono što je poboljšano u odnosu na dvicu.
 
ME1 je imao najbolju pricu i izvodjenje iste, ali je gameplay, dizajn nivoa i lokacija bio prilicno falican. Dvojka, a pogotovo trojka su taj segment mnogo unapredili, ali je prica malo upala u 'soup opera' fazon.

Svejedno i pored kontraverznog kraja, najbolja igra koju sam ikad igrao. A vrlo moguce najbolji i najkompletniji Sci-Fi univerzum (meni licno bolji od star warsa i star treka) do sada.
 
Vrh Dno