Šta je novo?

Mass Effect 2

pa ocigledno je bilo da su igru olaksali pred izdavanje i smanjili ceo rpg deo u njoj a samim tim i combat sistem (da bi pogodili najveci broj prosechnih igracha).... meni rpg deo nije nimalo smetao (smetalo mi je sto je borba laka i ista a dodatne misije dosadne) moglo ga je biti samo josh vishe a jednolichne akcije manje

Mozda sam bio "prestrog" u prici, ali ni meni ne smeta rpg deo u nekoj meri da kazem- e, ovo je ocaj...jednostavno mi secka i ono malo akcije i to je sve. No big deal.

ono sto mene interesuje koji su vrag i reklamirali ME1 kao RPG (btw bilo je intervjua sa developerima od pre 5-6 meseci koji su izjavili da nece koristiti RPG prilikom reklamiranja ME2 sto valjda dovoljno govori, pogotovo sto je izasao Dragon age u medjuvremenu bilo bi smesno).... nadam se da je ovo trend koji ce se dalje razvijati i da RPG igre budu RPG i da je dosao kraj fps/rts/rpg/sport.simulacija hibridima :S: koji su odavno kvalitet srozali na dole

E vidis, za ovo imadem flammable teoriju:D
U vreme kad je ME bio reklamiran, i onda kad je izasao (za x360), sta je pa tada bio RPG? A da je poznata igra...igracima na konzoli? :D Nekako mislim da je i ME takav-kakav je, zaista bio pravi RPG u poredjenju sa konkurencijom u to vreme:bottle:

Danas, je malo drugacije stanje. Ako kazes da je ovo RPG, onda ce masa da pohrli da kupi i DA:O (ili nastavak istog) i razocara se u fazonu WTFshitgrafikagdejetrecelicegdejenapucavanjeigdemijenisan. Kao sto je bio slucaj sa masom koja je cekala DA:O u zelji da igraju nesto kao sto je bio ona-igra-sa-3-u-imenu i onda kivni krenuli da pljuju po youtube ili forumima.
 
Poslednja izmena:
pa ocigledno je bilo da su igru olaksali pred izdavanje i smanjili ceo rpg deo u njoj a samim tim i combat sistem (da bi pogodili najveci broj prosechnih igracha).... meni rpg deo nije nimalo smetao (smetalo mi je sto je borba laka i ista a dodatne misije dosadne) moglo ga je biti samo josh vishe a jednolichne akcije manje

ono sto mene interesuje koji su vrag i reklamirali ME1 kao RPG (btw bilo je intervjua sa developerima od pre 5-6 meseci koji su izjavili da nece koristiti RPG prilikom reklamiranja ME2 sto valjda dovoljno govori, pogotovo sto je izasao Dragon age u medjuvremenu bilo bi smesno).... nadam se da je ovo trend koji ce se dalje razvijati i da RPG igre budu RPG i da je dosao kraj fps/rts/rpg/sport.simulacija hibridima :S: koji su odavno kvalitet srozali na dole

Ja naprotiv mislim da su prvobitno ovoj igri zakacili ono RPG da bi pridobili tu grupaciju obzirom da je ovo vise akciona igra, a i zato sto je BioWare ipak izgradio ime na ovom zanru... Znaci cenim da su nekakve kompromise napravili zbog balansa koji bi bio definisan recimo onime sto autori zele i onome sto je na trzistu aktuelno i sto ima prodju (plus sto je MassEffect bio radjen za XBox u prvom planu). Sada kada je MassEffect prerastao sve to i postao mega hit mogu da rade sto im je volja i mislim da to nema veze sa tim sto si rekao vec pre da su se autori ovim korakom priblizi makar za nijansu vise nekakvoj njihovoj originalnoj ideji i konceptu a koji sada sam sasvim siguran nije RPG.

Sto se trendova tice i ovih hibrida koje pominjes to ne bih komentarisao, jer najzad, dobra igra je "dobra igra", bila ona hibrid ili ne tek nebitno je...
 
Poslednja izmena:
Naravno da je nebitno. Mass Effect sigurno nije RPG kao neki drugi, ali ima RPG elemenata. I fino sam se zabavio kad sam je igrao.
 
nije sporno da je ME jedva rpg, da je napucavanje u najmanju ruku prosecno ali da ima neki vajb -ima. Od svega sto su odlucili da poprave/pokvare u drugom delu bioware je izabrao da se uvuce u pedu prosecnom igracu?
Ok njihova lova biznis nemam nista, ama bas nista, protiv toga ali DA je pokazao da je gaming trziste slojevito i da kompleksniji naslovi itekako imaju publiku.
Zato mi ne ide u glavu zasto su simplifikovali igru i samo je nasminkali iskomercijalizoivali kad su lovu mogli da uzmi i sa pravim RPG-om u svemiru...Ljigavci :mad:
 
Po čemu ME nije RPG? Ima sve kvalitetne elemente RPG igara, fantastičnu priču i odličnu atmosferu. Sigurno ljude zbunjuje čudno izvođenje koje podseća na FPS, pa zbog toga pričaju da nije RPG.

Napredovale su igre dosta od izometrijske grafike i ptičije perspektive. ;)
 
Mene je oduvek zbunjivala ta kvazi-klasifikacija na igre koje jesu RPG i koje nisu RPG (mada se reklamiraju kao taj zanr). Zar u nekom sirokm smislu nije svaka igra RPG?! Zar u svakoj igri ne preuzimamo ulogu nekoga drugoga? Just my two cents.
 
Mene je oduvek zbunjivala ta kvazi-klasifikacija na igre koje jesu RPG i koje nisu RPG (mada se reklamiraju kao taj zanr). Zar u nekom sirokm smislu nije svaka igra RPG?! Zar u svakoj igri ne preuzimamo ulogu nekoga drugoga? Just my two cents.

pa ne bas.crysis cemo i ti i ja odigrati identicno od tacke a do tacke b, samo sto ces ti mozda ici do tacke c hodajuci a ja skacuci. ali npr mass effect cemo potpuno drugacije odigrati. po tome ne moze onda svaka igra biti rpg.
 
Ali opet igras rolu nekog lika... Mislim, znam da sam previse bukvalista ali RPG=Role Playing Game... :)
 
S jedne strane si u pravu, ali s druge koncept RPG-a je vezan za razne specifične karakteristike lika kojeg vodiš i koje sam definišeš, mogućnost napretka nad kojim takođe imaš veliku kontrolu, korišćenje opreme i predmeta, interakciju sa NPC-ovima koja nije samo na nivou upucavanja itd...
 
Po čemu ME nije RPG? Ima sve kvalitetne elemente RPG igara, fantastičnu priču i odličnu atmosferu. Sigurno ljude zbunjuje čudno izvođenje koje podseća na FPS, pa zbog toga pričaju da nije RPG.

Napredovale su igre dosta od izometrijske grafike i ptičije perspektive. ;)

Ima RPG elemente ali su oni samo ubačeni da bi mogli da udare RPG nalepnicu na igru i tako privuku taj deo publike. Opet sve zavisi kako se definiše dobar RPG i šta se uzima za poređenje.
U ME je npr. inventar katastrofalno uradjen sa milion varijacija jednog te istog oružija i isto toliko municije - bespotrebno jer sve to nema preveliki uticaj na borbu ali to ipak spada u RPG element.
Dijalozi i interakcija između likova su zanimljivi i odlično odrađeni ali je izostavljen njihov uticaj na događaje u igri i na likove. Biti Pragon ili Renegade stvarno nije bitno a ipak se radi o dve suprotnosti.
 
Ništa ne valja tih tvojih dva centa. Po toj logici svaka video igra od Ponga na ovamo bi se mogla klasifikovati kao RPG a to sa razlogom nije tako.

RPG na PC-ju je svoju slavu doživeo sa igrama koje su simulirale stone FRP sisteme poput Baldur's Gate-a i Planescape Tormenta. Zato naš najveći RPG znalac kaže: nije to RPG, nema party-ja, nije izometrijski pogled, nema potezne borbe (dice roll).

Međutim te FRP igre su takve, ograničene zbog svoje prirode a to je stona, društvena igra. Video igre su trebale da uklone sva ograničenja koja stone igre nose sa sobom. Nije dice roll bogom dan, niti igra mora imati izometrijski pogled i taktičku borbu da bi bila kvalitetan RPG.

Međutim to se nije desili i mi danas imamo situaciju da su i dalje najbolje RPG igre upravo te simulacije stonih igara. To se zbilo jer iako su ti sistemi jako ograničavajući kompanija koja stoji iza njih je zahtevala da te igre imaju neke standarde, dok su igre rađene slobodnim pristupom obično odrađivane tako da budu što prostije, samim tim su im falili mnogi RPG elementi.

Bethesda na primer, je krenula drugačijim putem. Nije uzela da radi igru na osnovu poznate FRP licence već su hteli da naprave svoje viđenje RPG igre. Tako su izabrali prvo lice, jednog lika umesto partija (parti je neophodan u stonoj igri dok u kompjuterskoj simulaciju donekle gubi smisao jer je teško upravljati a i simulirati kontrolu celog partija od strane jednog igrača, već se obično ide na sistem main lika + pomoćnih karaktera koje je moguće lično birati po potrebi). Takođe su izabrali akcionu borbu i prirodni, logički sistem napredovanja po kome ti sposobnosti rastu što ih više koristiš. Problem je što su pri toj odluci zanemarili sve probleme koji mogu iskrsnuti kao što je čuvena situacija budženja akrobatiksa tako što zaglaviš dugme za skok :wall:. Naravno svi ti problemi se mogu preduprediti kvalitetnim programiranjem i zalaženjem u detalje ali to traži vreme i resurse.

Međutim ni borba, ni ostali tehnički aspekti simulacije nisu najbitniji kod RPG igre. Kod RPG igre je najbitnija sloboda i mogućnost izbora. Pošto još uvek niko nije napravio toliko naprednu igru gde je mogućnost izbora neograničena, gde sve što uradiš nosi posledice i menja svet (kao u real lifeu) onda u video igrama te elemente tražimo u priči, njenom karakteru (linearna ili dinamička). Znači ceo role playing u video igrama je vezan za priču i sposobnost tvog avatara da utiče na nju. Bioware igre, iako imaju jako kvalitetan literarni predložak su ipak linearne, kao knjige. Mada istini za dušu u većini igara se može jako malo uticati na tok priče (nekoliko grananja tu i tamo, više pravih različitih krajeva itd.)

Pošto na priču nije moguće u velikoj meri uticati a to ne znači milion bagova, neke igre igraju na kartu različitih klasa, pri čemu je iskustvo igranja sa svakom od njih različito. Sa powerplaying aspekta tu je najjači Diablo II, iskustvo igranja sa svakom od klasa je potpuno različito, međutim Diablo II nema ostale elemente koji bi ga činili RPG igrom. Sa aspekta priče, odnosa NPCjeva prema tebe dosad najjači i sigurno RPG sa najvećom riplej vrednošću jeste Bloodlines gde je iskustvo igranja sa Malkavianom i Toreadorom u tolikoj meri različito da se može reći da su dve igre u pitanju (iako je priča ista).

Naravno vredi pomenuti i Gothic serijal, kao dobar pokušaj prenošenja vizije kako bi pravi kompjuterski RPG trebao da izgleda. Naravno da bi Gothic dobio takvu titulu, njemu fali mnogo elemenata, mnogo programiranja, mnogo detalja.

Po današnjim kriterijumima sjajan RPG je i NBA 2K10 jer ima sve elemente koje današnji igrač traži (RPG nije vezan za setting, to je FRP). Po nekim apsolutnim kriterijumima pravog RPGa takav još nije napravljen a kako stvari stoje neće skoro. Sve dosadašnje igre predstavljaju samo fragment onoga kako bi ta ultimativna igra trebala da izgleda.
 
Бејах болестан претходних дана, па сам узео МЕ1, Win верзију игре (оригинал) да одиграм (не знам каква је на Х360).

ОК, мени је игра "легла" (прича је занимљива, неке ствари су "позајмљене" из SW универзума, и тако то...), али је проблем што је игра прилично баговита, имао сам за ових пар дана десетак рестарта. И на ино форумима видим да се доста људи жали на багове, ипак је ово порт са конзоле...

Сада идем на DLC "Bring Down the Sky", а када се маса "истутњи" (ретко играм неку игру у моменту када је потпуно нова и актуелна), гледаћу да пређем и МЕ2.

Но ако опет буде овако баговита...можда негде позајмим и Х360, на пар дана...;)
 
x360 ima duza ucitavanja, losiji framerate i problem sa sporim ucitavanjima textura.
 
Valjda ce makar nesto od toga srediti u nastavku.
 
poznato je da fps/tps pokusaji pravljenja RPG uvek udaljavaju samu igru od njene sustine. mora biti dosta vizuelno atrkativne borbe mora imati refleksa, i onda na to otpadne 80% programiranja investicije u engine moraju da se vrate vishestruko i na kraju smo uvek dobijali akcione avanture... dice roll je bogomdan jer najbolje reprezentuje karakteristike tvog alterega, jer je to poenta rpg-a da ti indirektno upravljas svojim likom, a ne da skakuces zajedno sa njim i borish se sa svojim refleksima (to je super, i igram i takve ali meni nije pravi rpg ako je vrhunac strateskog pristupa borbi odabir opreme) ... stone igre su uvek trazile strateski i takticki pristup prilikom igranja, potezni rpg-ovi koji nisu fp/tp su to pruzale i bile su izazovne... ako cu da skakucem i da pucam izigracu se u akcionoj igri (cod, quake stagod) a ne patetichnom izgovoru za rpg


sada su developeri napravili pun krug i nadam se da ce tih meshavina da svaka igra ima "rpg elemente" biti sve manje (utvrdili su da ce rpg tag uz ME2 da steti njegovoj prodaji :))

o slobodi izbora i posledicama da ne pricam, to je tek katastrofa sa svakim modernim pokusajem rpg-a. Dacemo igracu da moze da se setka po mapi koliko god zeli i da mirise cvece i eto to je kao u realnosti! glupos'

Takodje potencijal dijaloga i grananja istog je gotovo unisten i izbachen iz igara. Kako motivisati lenjove da prodju kroz dijalog? Dati im nadu da ce mozda privesti nekog NPCa skinuti joj/mu :d gatje

U svakom slucaju jedva cekam nastavak, jer sam prvi deo prosao u glavnom sa uzivanjem (valjda jer nisam ni ocekivao nikakav rpg)

Sada mozemo ocekivati nesto ala Gears of Wars i super!
 
:D
2wpqhr8.jpg
 
[YOUTUBE]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5fQwgzYQ7Vc&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5fQwgzYQ7Vc&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/YOUTUBE]
 
pa ako bude licila na gears of war onda ce proci isto kao i gears of war - uninstal posle sat vremena...:smash:
 
poznato je da fps/tps pokusaji pravljenja RPG uvek udaljavaju samu igru od njene sustine. mora biti dosta vizuelno atrkativne borbe mora imati refleksa, i onda na to otpadne 80% programiranja investicije u engine moraju da se vrate vishestruko i na kraju smo uvek dobijali akcione avanture... dice roll je bogomdan jer najbolje reprezentuje karakteristike tvog alterega, jer je to poenta rpg-a da ti indirektno upravljas svojim likom, a ne da skakuces zajedno sa njim i borish se sa svojim refleksima (to je super, i igram i takve ali meni nije pravi rpg ako je vrhunac strateskog pristupa borbi odabir opreme) ... stone igre su uvek trazile strateski i takticki pristup prilikom igranja, potezni rpg-ovi koji nisu fp/tp su to pruzale i bile su izazovne... ako cu da skakucem i da pucam izigracu se u akcionoj igri (cod, quake stagod) a ne patetichnom izgovoru za rpg


sada su developeri napravili pun krug i nadam se da ce tih meshavina da svaka igra ima "rpg elemente" biti sve manje (utvrdili su da ce rpg tag uz ME2 da steti njegovoj prodaji :))

o slobodi izbora i posledicama da ne pricam, to je tek katastrofa sa svakim modernim pokusajem rpg-a. Dacemo igracu da moze da se setka po mapi koliko god zeli i da mirise cvece i eto to je kao u realnosti! glupos'

Takodje potencijal dijaloga i grananja istog je gotovo unisten i izbachen iz igara. Kako motivisati lenjove da prodju kroz dijalog? Dati im nadu da ce mozda privesti nekog NPCa skinuti joj/mu :d gatje

U svakom slucaju jedva cekam nastavak, jer sam prvi deo prosao u glavnom sa uzivanjem (valjda jer nisam ni ocekivao nikakav rpg)

Sada mozemo ocekivati nesto ala Gears of Wars i super!

Nisam bas nesto pratio razvoj dvojke, a nisam ni igrao ovaj Gears... jel ti hoces da kazes da su oni izbacili sve one kvazi rpg elemente koje su imali. Meni licno su oni bili ok.
 
x360 ima duza ucitavanja, losiji framerate i problem sa sporim ucitavanjima textura.

Ali je ta verzija izasla 7 meseci ranije nego za PC,a svi ti problemi koje si naveo se rese instalacijom igre na hdd + ja nisam imao nikakvih problema sa frameratom.Inace ne znam kako da objasnim ali meni je Mass Effect daleko igriviji na konzoli.Dal je do napucavanja ili do cega vec daleko sam se vise zabavio igrajuci ga na xbox-u i sama igra je ostavila jaci utisak.

Isto tako Dragon Age ne ide najbolje na konzolama dok na PC-u sabija.

Tacno se vidi sta je cemu lead platforma i oseti se to po samoj igrivosti.
A najjaci primer je MW2.
 
Poslednja izmena:
Imam neki osećaj da ćemo igrati narodnu verziju uskoro.

random011r.jpg


random009.jpg
 
To je to. Za sada samo na kutiji :(. Težina 12.9GB.

Dakle ostaje nam sutra da se nadamo. U svakom slučaju pošteni ljudi neće igrati do utorka. :)
 
Poslednja izmena:
Nisam bas nesto pratio razvoj dvojke, a nisam ni igrao ovaj Gears... jel ti hoces da kazes da su oni izbacili sve one kvazi rpg elemente koje su imali. Meni licno su oni bili ok.


npr dovoljno da ti kazem da vise ne postoji inventar, ne skupljas opremu od protivnika, vech samo neke tech kredite koje posle kao koristish za upgrade tvoje opreme, nema vishe modovanja opreme, likovi imaju manje skillova nego u kecu... ma evo ga c/p


"you no longer have an inventory. its been replaced by a more abstract system, similar to a pure action game. Instead of loot drops abd containers full of equipable gear, you find technology pickups that can be researched on your ship to unlock new weapons."

"Also gone are equipment mods, replaced by castable abilities.... The miserably clunky inventory system of ME1 is no longer a problem, although the new weapon load-out and research interfaces aren't great either."

"character development(skills) has also been culled down to six or seven upgradeable skills for shepard and just four for companions. Has ME2 been dumbed down? Yeah abit, but these changes don't make it a worse game than its predecessor; it just haas some different priorities this time around,"

"Where Mass Effect 2 completely won me over was in the amazing climacitc mission, easily one of the best game endings i've played in recent years.

" The charm and intimidation skills that unlocked special conversation options in the first game have been melded into the Paragon/Renegade system, which now unlocks options based on how much of a swell guy or jerk you've been. "

" The way Paragon and Renegade points are handed out could have been better, however. Often you're dealing with an issue so ambiguous that either path could be seen as good or bad, and when I'm trying to be a good guy it awards me Renegade points without telling me what it was that I did to earn them. "

" The levels are attractive, but a bit blocky and workman like. Some have inexplicable waist-high barriers that pop out of the ground when combat begins to provide cover. It's so contrived it feels like an in-joke for cover-based shooter players. "

" But each has two character specific missions : one to recruit them and one optional personal that exposes their backstory and unlocks a special skill and new outfit. "


"you must make difficult command decisions that put the lives of your crew on the line, knowing that the game is totally willing to kill them off at any time if you make a wrong move. it ends on a high note that leaves us exactly where bioware want us: primed and ready to import our characters into ME3."

"Unless you're really rushing through, the majority of time is spent chatting and calling the shots, helping shepard talk his way out of a lot of dangerous situations and into a several pairs of sexy, form-fitting pants. this is where bioware really excel. (the pants? - prod ed.) the writing is sharp, fleshing-out the universe established in the first game by letting us explore the complex web of tense inter-species relations"

"its almost too many, given the way the game all but forces you to swap them in and out, and it comes dangerously close to making them feel disposable. but each has two character specific missions: one to recruit them and one optional personal mission that exposes their backstory and unlocks a special skill and new outfit. their characterisation makes you feel attached to at least some of them."

"While bioware have done a wonderful job in tying up the story between both games, there are a few holes in the continuing story that shepard could drive a fist through: there's virtually no mention of the spectres, the agency that governed shepard's actions in the first story. no active spectres show up, and shepard may or may not be a valid member of the inter-stellar superagent club himself this time round. its also strange that the alliance government that dominated the galaxy in the first game plays such a small role in the second, and makes no effort to stop Cerberus or capture the illusive man. but i'd still rank ME2 as better written, better acted and better looking than all but the very best of the past decade of science fiction television and film."
 
Iskreno oruzje i predmeti u kecu su bili ocaj, samo si skupljao predmete koji su bili 100% identicni i koristio one sa visim nivoem... smesno, ja sam se inace nadao da ce u dvojci ubaciti vise raznolikosti ali izgleda oni su krenuli linijom manjeg otpora i izbacili ono sto je bilo lose u kecu totalno...
 
Nazad
Vrh Dno