Šta je novo?

Mass Effect 2

Trebalo bi da bude - obecali su da ce izbaciti vozilo koje bi trebalo da zameni Makoa.
 
Ovo beše ono fatalno čavrljanje sa Rachni Queen!
Heh, ja iskreno ne vidim kakvu bi to specijalno bitnu rolu mogli imati Rachni protiv Ripera. Zapravo, nekako mi je izglednije bilo da je imaju upravo protiv drugova Collector-a, samo sad to otpada pošto je Collectore koliko mi se čini Shepard poslao u večna lovišta!

Mislio sam na nešto slično ovom dole...

Predvidjam da ce u trecem delu da bude epic fleet battle na kraju - Asari, Turians, Salari, Humans, Geth, Migrant Fleet, Krogan, Arachni protiv Reapera. I naravno, Normandija na chelu objedinjene flote sa ultra mega nabudzenim cannonima i ostalim upgrade-ovima. Medjutim Reaperi su svejedno jachi od svih saveznika zajedno, pa ce negde na sredini bitke Shepard i kompanija da ulete u neki Reaper central hub i unishte ih iznutra :d

Ko je igrao KotOR setiće se STARFORGE-a i kako je Republika gubila bitku sve dok se neimenovani (igrački) junak sa malenom družinom ušunjao u sam SF i u odlučujućoj bici potukao Darth Malak-a i time spasao galaksiju. Ko sme da se kladi da će tako biti u trojci, kad Šepard bude satrao vrhovnog reaper-a??
A ako si totalni "badass" i najveći renegade šljam, moći ćeš od sebe da napraviš ultra-mega-giga reapera mnogo jačeg od onog što se uništava u dvojci, satreš vrhovnog reaper-a i kreneš u masakriranje galaksije...

Sve do četvrtog dela ME... kad Šepardov sin (sa Ashley :smoke: ) krene u obračun protiv svog oca, koji se sada zove Htrad Drapehs i nosi masku kroz koju diše... uf, prokleti Džordž Lukas me je pretekao. :D
 
Trebalo bi da bude - obecali su da ce izbaciti vozilo koje bi trebalo da zameni Makoa.

Hm, ali onda bi valjalo i da izbace planete/misije prilagođene tome. Ovo sada je sve na kalup "siđoh, uđoh, sabih". Nigde nisam našao planetu/misiju takvu da se koristi neko vozilo, ili je površina na kojoj se odvija misija veoma ograničena, ili odmah ulaziš u neku bazu (ili oba :d ).

Ko je igrao KotOR setiće se STARFORGE-a i kako je Republika gubila bitku sve dok se neimenovani (igrački) junak sa malenom družinom ušunjao u sam SF i u odlučujućoj bici potukao Darth Malak-a i time spasao galaksiju. Ko sme da se kladi da će tako biti u trojci, kad Šepard bude satrao vrhovnog reaper-a??
A ako si totalni "badass" i najveći renegade šljam, moći ćeš od sebe da napraviš ultra-mega-giga reapera mnogo jačeg od onog što se uništava u dvojci, satreš vrhovnog reaper-a i kreneš u masakriranje galaksije...

Sve do četvrtog dela ME... kad Šepardov sin (sa Ashley :smoke: ) krene u obračun protiv svog oca, koji se sada zove Htrad Drapehs i nosi masku kroz koju diše... uf, prokleti Džordž Lukas me je pretekao. :D

Naravno da će tako i biti. U suštini, ja se divim Bioware-u kako prodaje jednu te istu igru još od Kotora naovamo. Imaš uvodni deo, nakon koga slede 3-4 velike misije koje se odvijaju u hub-ovima. U svakom od njih moraš da izvršiš jedan veliki kvest, a pokupiš još po nekoliko manjih. Kada završiš sa njima, naglo ti se odmotava niz od 2-4 linearne misije koje te vode do kraja igre. Uz to, imaš nekakve partnere za koje je diskutabilno koliko ti uopšte koriste, koje su postepeno evoluirali od konverzacije zarad malo XP-a, preko posebnih misija, do situacija gde se krešeš sa njima, ne bi li uvukli još više ove zagrižene "fanove koji žele da proniknu u svet" i tvrde kako ih zanima imerzivnost, kao da ne znamo šta to znači :d Sve je praćeno masom dijaloga koji doprinose nekakvoj kvazinelinearnosti, dodaju ti poene na dobar/loš sistem, ali ih ima toliko da se posledice čine potpuno nebitnim, a i nema nekih uticaja na svet i karaktere koji komuniciraju sa tobom*, i onda niko i nema previše razloga da eksperimentiše sa njima već se klikće maltene iz zezanja. Naravno, neprijatelj je pritajeno zlo koje je vekovima ćutalo, a sada je eksplodiralo, vođeno vrhovnim džedajem/orkom/zmajem/riperom koji svoju armiju kontroliše putem sirove volje ambisa/sile/pakla/praznine, te kada ga likvidiraš cveće će ponovo cvetati.

Jednostavna formula, u načelu nemam ništa protiv nje, a i pokazala se uspešnom. Nervira me, međutim, nekoliko stvari. Pod jedan, to su ponovili toliko puta, da već u startu znam kakva će njihova igra biti. Pod dva, dosadilo je kad se toliko puta ponavlja, pa im je i priča predvidljiva, i nema nekog ozbiljnijeg osećaja jedinstvenosti. Pod tri, najveća rupa je (meni lično) što kada konačno okupiš tim/pridobiješ podršku/šta god, naglo se odmotava kraj i nemaš nikada dugotrajnije vezivanje sa oformljenim timom kao celinom. Konačno, igre su im sve dumb&dumber, idu toliko na TPS, spuštanje kamere, pojednostavljivanje (što nije loše a priori), akcione elemente, ali fizika, osećaj oružja/sukoba, AI rutina i okruženje, mogućnosti interakcije su im nikakvi. E sad, igre sa budženjem su najzaraznije i naravno da će ljudi to igrati bez obzira na sve u kombinaciji sa hajpom oko samih igara, ali eto...Kada me svet uvuče, odigram do kraja, kada me svet ne uvuče i dosadan je, kao što je Star Wars, onda brzo batalim. Ovo u Mass Effect-u je dovoljno različito i drugačije da bude interesantno, za razliku od smaračina sa džedajima, iako su obe igre u svemiru i nalikuju jedna drugoj u svemu sem po oružju.



edit: * - kada kažem da "nema uticaja", ne mislim da nema nikakvih izmena, već da suštinskog uticaja nema...ako si svojevremeno odabrao X, onda će ti istu misiju blagim rečima zadati blagi karakter Mujo, a ako si svojevremeno odabrao Y, onda će ti istu misiju oštrim tonom zadati drski karakter Haso. Nema izmena u smislu da se svi u svetu u startu plaše tebe jer si zao, ili da ne žele da komuniciraju sa tobom i slično, i obrnuto...
 
Poslednja izmena:
Da da, sve mi se cini kao da je ovo u jos daljoj proslosti SW sveta. Preteca Force-a.
 
Meni se mnogo svidja sve iz Bioware kuhinje. Eee, nema vise onih igara kao Baldur's Gate...
 

Ma, nisu oni ništa novo smislili, samo su našli dobru kombinaciju "svega po malo" i to pakuju na dobar način. Dođavola, oni prave video igre koje služe za zabavu, ne treba očekivati interaktivnog Tolkina u tome. Prošlo je vreme kada su timovi pravili igre kao što su Baldur`s Gate ili Planescape Torment. Tada je bilo malo "visokobudžetnih" igara, kada je sve preko 100.000$ utrošenih na pravljenje igre bio ogroman rizik. Tada su malobrojni timovi grcali od ideja, Sega Saturn je bila igračka, a Pentium IV sa Intel MMX procesorom na 200MHz, 32 Mb RAM-a i S3 Virge bili vrhunska igračka mašina koju je retko ko mogao da priušti.
Posle toliko vremena, sve je već viđeno i urađeno, na pravljenje video igre (naježim se kad pročitam "igrica") troše se silni milioni dolara, sve se pravi što je brže moguće (pogledajte samo single-player misije prvog Call of Duty i ovog najnovijeg), jer dugačke i raznovrsne igre iziskuju silno vreme koje, osim, Blizzard-a, niko ne želi, pogotovo ne EA, najgramzivija kompanija na svetu. Pa, evo film "Avatar" obara rekorde po gledanosti, a šema zauzimanja "Avatara" je odavno poznata - ne mogu da se setim kako se zove igra u kojoj kao beba anđeo po imenu Bob "zauzimaš" ljude, a selidba iz mašine u tuđe telo je kao u Assasin Creed-u. Kad to dvoje pomešaš sa 80% strategijskih igara, malo doteraš i imaš priču "Avatara". Davno prežvakano.
Evo na slici još jedan dokaz. Da li je ko gledao seriju "Sledge Hammer"???
 

Prilozi

  • MassEffect2 2010-02-18 20-07-22-23.jpg
    MassEffect2 2010-02-18 20-07-22-23.jpg
    98.4 KB · Pregleda: 102
ne mogu da se setim kako se zove igra u kojoj kao beba anđeo po imenu Bob "zauzimaš" ljude, a selidba iz mašine u tuđe telo je kao u Assasin Creed-u.

Messiah.

Inače ovog puta mogu u potpunosti da se složim sa Filipenkom a i Qzma je još davno to isto primetio. Svaka igra im je na isti fazon. Samo menjaju kulise i likove.
 
Messiah.

Inače ovog puta mogu u potpunosti da se složim sa Filipenkom a i Qzma je još davno to isto primetio. Svaka igra im je na isti fazon. Samo menjaju kulise i likove.

Bolje i to nego da prave "drugacije" igre koje ispadnu kao ovo http://en.wikipedia.org/wiki/Sonic_Chronicles:_The_Dark_Brotherhood .

Evo na slici još jedan dokaz. Da li je ko gledao seriju "Sledge Hammer"???

To je easter egg, a ne kradja ;).
 
Poslednja izmena:
evo i ja sam prešao natenane, Grunta mi odneo roj onih buba a Jack i Samara izginuše ovako, nije mi žao nimalo. Stanicu nisam hteo da uništim pošto znam da će Illusive Man da napravi neko ****** pa će da nam oteža život u trojci, *** tako je zanimljivije. (mada ako već treba da bude neki zaser u trojci naće oni način ovako ili onako :D )
zadnja scena je nenormalno dobra, trojka će da razvali keca i dvojku zajedno. dotad čekamo film
 
Praviće se film?
 
Ako ide 2012. do tada ćemo već videti šta se dešava sa trilogijom, tj. trebala bi da izađe i trojka. Iako nisu eksplicitno najavili, direktor ili šta je već je rekao da nas "2011. čeka nova eksplozija u Mass Effect svetu", ili kako je to već formulisao...
 
E narode moze li pomoc oko izbora klase. Prvi puta pocinjem, ima li negde koje gde mogu da vidim koje su prednosti i mane svake od klasa?
 
E narode moze li pomoc oko izbora klase. Prvi puta pocinjem, ima li negde koje gde mogu da vidim koje su prednosti i mane svake od klasa?

Mislim da bi trebao da biraš po tvom ukusu a ne šta je nabitnije da bi se igra lakše prešla. Na normal težini nećeš imati problema ni sa jednim protivnikom tako da je izbor klase nebitan.
Ja sam npr. izabrao Infiltratora zato što obožavam snajper.

Ako igraš na većim težinama onda definitvno Sentinel predstavlja "full paket".
 
Mislim da bi trebao da biraš po tvom ukusu a ne šta je nabitnije da bi se igra lakše prešla. Na normal težini nećeš imati problema ni sa jednim protivnikom tako da je izbor klase nebitan.
Ja sam npr. izabrao Infiltratora zato što obožavam snajper.

Ako igraš na većim težinama onda definitvno Sentinel predstavlja "full paket".

Naravno da ne biram po tome da lakse predjem. :)
Posto i meni po navici iz UT-a lezi snajper i generalno hitscan oruzja mislim da imam dobrog kandidata. Mada mi ponekad dodje i da odigram otvoreno prsa u prsa pa ko prvi padne. :D
 
Poslednja izmena:
Za prsa u prsa je namenjena Vanguard klasa. Ali obavezano sa nekom specijalizacijom koja povećava štit, upgrade-ovanim melee i Cerberus sačmarom iz DLC-a.
 
Infiltrator je bio moj izbor i u prvom i u drugom delu - snajper i pishtolj + tech powers (skidanje shtitova, hakovanje AI-ja i slichno).
 
Evo i ja zavrshio drugi deo... Svi su mi preziveli suicide mission a bazu collectora sam sachuvao... :)

Kazite mi samo koliko ste chlanova posade spasili? Tj da li to zavisi od nekog ranijeg izbora ili ne?
Ja sam spasao samo doktorku i josh nekog lika (samo shto nisam uspeo da ga nadjem posle na brodu)...
 
Ja sam isto sacuvao bazu kolektora.

Ne znam kako ti svi izginuli, meni izginu samo Tali ( dok je zatvarala ona prva vrata kroz koji se Separdov tim provuko) i Miranda (kao vodja drugog tima).

Doktorku sam i ja spasio i jos pola posade (nema do duse onog kuvara, i jos par likova sa crew decka) ali svi koji su spaseni su na brodu.
 
Ja sam isto sacuvao bazu kolektora.

Ne znam kako ti svi izginuli, meni izginu samo Tali ( dok je zatvarala ona prva vrata kroz koji se Separdov tim provuko) i Miranda (kao vodja drugog tima).

Doktorku sam i ja spasio i jos pola posade (nema do duse onog kuvara, i jos par likova sa crew decka) ali svi koji su spaseni su na brodu.

Meni su svi saborci zivi ali od posade samo ostali zivi doktorka i josh jedan lik...
 
Ako hoćeš da ti preživi cela posada moraš odmah posle napada Kolektora da kreneš u Omega4.
 
Ako hoćeš da ti preživi cela posada moraš odmah posle napada Kolektora da kreneš u Omega4.

Pretpostavio sam... ,)

Da li moze da se ode prvo u omega4 pa onda kada se zavrshi main mission da se zavrshe one loyaliti i side misije (znam da moze da se nastavi igra posle omega4 ali da li imam mogucnost za loyality misije)?
 
Poslednja izmena:
Ako hoćeš da ti preživi cela posada moraš odmah posle napada Kolektora da kreneš u Omega4.

ja nisam nikog od posade spasio, doktorka izginula negde usput dok se probijala do normandije.

btw kako zaeed postaje lojalan? jel ima uopšte neka misija sa njim?
 
Ako hoćeš da ti preživi cela posada moraš odmah posle napada Kolektora da kreneš u Omega4.

Ovo nije tačno. Ako hoćeš da ti cela posada preživi moraš pažljivo da biraš ko će biti vođe timova u skladu sa uputstvima, da Mordina vratiš natrag kada spasiš preživele, da biotički jak karakter vodi onu barijeru, kao i da sa sobom u zadnji sukob povedeš fizički najslabije (recimo, Tali i Jack) jer je za zadnji sukob bitno da defenderi budu fizički najjači (Grunt, marinac...), a da slabiji idu sa tobom. Meni su svi preživeli tako, i nisam uopšte išao odmah u Omegu 4, nego natenane sve završio.
 
Mislio sam na sporedne likove iz posade kao što je Kelly i kuvar ne na članove tima.
 
Ah, u tom slučaju pardoniram. BTW Kelly preživi iovako, a kuvar ionako ne zna da kuva, nego ja moram da kupujem hranu :p
 
Ah, u tom slučaju pardoniram. BTW Kelly preživi iovako, a kuvar ionako ne zna da kuva, nego ja moram da kupujem hranu :p

Meni Kelly nije prezivela... Krenuo sam da igram na insane i da pokusham da spasim posadu... Ali je mnogo zeznuto... mnogo veliki armor i shield imaju najobichniji vojnici... ne mogu da se izborim sa njima... uzas... Mislim da cu odustati od insane achievement-a.. :(
 
Pod tri, najveća rupa je (meni lično) što kada konačno okupiš tim/pridobiješ podršku/šta god, naglo se odmotava kraj i nemaš nikada dugotrajnije vezivanje sa oformljenim timom kao celinom.

Samo da se nadovežem na ovo. KotoR 2 je, fakat, osakaćena igra, zbog toga i izgleda da nemaš vremena za igranje. Bilo je priče i par poduhvata da se igra revitalizuje da se spasi šta se spasti može i formiraju nivoi i likovi, međutim mislim da to nigde nije odvelo.
 
Nazad
Vrh Dno