Šta je novo?

Letnje gume

@Markic
Ako si juče napumpao na 2.5, a jutros 1.2 sa sve ekserom u gumi to nije uopšte puno. Verovatno će se moći zakrpiti. Skoro sigurno se krpi rupa od eksera, veći problem su krupnija oštećenja, bočna guljenja na kamenj i slično.
Ako se kojim slučajem ne može srediti, onda tražiš dve gume, a ne jednu, jer na jednoj osovini moraju biti iste
 
Ma bez problema, stavlja se tjubeles čep.
Slično mi se desilo jesenas na parkingu ispred firme. I to je još ekser bio nakoso i zaustavio sam se da je pritisak bio baš na njega te je guma ispustila relaivno brzo i skroz. Ćopavac odradio svoje do prvog vulkanizera.

Inače je manji problem vožnja a više stajanje. Na letovanju mi se jednom desilo da primetim da mi guma ispušta do 1.6 bara, preko noći, a ako vozim u toku dana skoro da ne. I tako sam par puta pumpao i vratio se doma, put od ~ 700km. Bio je zabijen jedan manji holšraf.
 
Poslednja izmena:
Na prethodnom autu sam baš bio maler što se tiče eksera, mislim da sam svaku bar jednom bušio. Na sadašnjem da kucnem u drvo gume ne pipam. Jedino moram da 2x godišnje prečukam TPMS kodove kada zamenim točkove.
 
Juče nabacih letnji set,nisam više mogao da izdržim :) Nove Henkok Ventus Prime 235/45 R17. Dobra guma,nemam zamerki.
 

Prilozi

  • 20250227_171820.jpg
    20250227_171820.jpg
    497.4 KB · Pregleda: 83
Ja sam na prošlom autu imao ventus prime 4. Iznenađujuće dobra guma. Kupio sam jer mi bilo žao da dajem pare na premium gume (ne, hankok nije premium) jer sam nameravao da prodam auto i reko da uštedim.
Prijatno sam se iznenadio i nisam primetio da išta zaostaje za pravim premium gumama, a uštedeo sam poprilično
 
Kod hankooka evo serije mogu da se nazovu premium gumom ali i cena im je često jača od premium proizvođača.
 
Баш тешко похватати њихове моделе, срећом за зимске овде код мене имају две варијанте, са ексерима и без, па је то ок, за летње имају гомилу модела па не знам ни шта да тражим. Ventus S1 Evo који би требало да је топ модел је кад сам гледао имао минимално нижу цену од Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, па их нисам ни разматрао даље. Ventus Prime још скупље. Димензија је 245/45 R18 за дебелог дизела, из тог разлога сам и одустао од размишљања о буџет опцијама које су биле актуелне у старту кад сам купио ауто.
 
Meni je bitno da je guma tiha,i da se ok ponasa po kisi i to je to. Stil voznje mi je takav da ne guram auto do krajnjih granica,pa samim tim i nemam neka preterana ocekivanja. Pricam za letnju gumu.
 
E sad,naravno da su po nekim karakteristikama te premijum gume puno bolje od ovih riken,ali u uslovima vojvodjanskih zima zadnjih godina,meni nekako i riken zavrsava posao.....a i kada sam vozio po "standardnim" zimskim uslovima npr na zimovanju na Divcibarima (jednom godisnje 5-6 dana) osecao sam se solidno stabilno u krivinama,nista nije proklizavalo itd.....ali da i ja zivim u nekim predelima gde su zime mnogo jace/duze,gde je mnogo veca sansa da puno vozim po velikom snegu,ledu ili sta vec,verovatno bih i ja odabrao neku premium marku zimskih guma
Bas zato sto se vozis kao i ja po Vojvodini gde zimi imas toliko vode, i kise na putu trebao bi da vozis daleko bolju gumu nego Riken. Aquaplaning je sa Riken Snowtime gumama veoma nezgodan. Narocito u Vojvodini gde su ti putevi u talasima i udubljeni od tragova slepera i tu ti se nakuplja jako puno vode. Jak pljusak, a ti vozis cak i po ogranicenju, a da ne pricamo preko istog. Teska je kocka kako ce ti auto zavrsiti. Npr isti ti putevi, isti auto u pitanju i sa Continental ContiPremium 2 setom prodjem kroz tolike bare i nema apsolutno nikakvog problema. O kocenju da ne pricamo jer kada sam stavio taj letnji set posle zimskih Riken prvih par kocenja skoro pa poljubim volan. Razlika u grip-u je ogromna.
Dobra guma glavu cuva. Makar vozili strogo po ogranicenju ili kao penzioner ispod istog nikada se ne zna u kakvoj ces se situaciji naci. Mnogi koje znam su u fazonu 'ma dobro je to sta ce mi bolje gume, ja vozim sporo' itd itd. Pa na kraju kada su se desila izletanja i sudaranja bilo je kukanja kako ih je auto odvukao. Nisu oni krivi..
 
Akvaplaning na vojvođanskim putevima??? Nisi ti video Vojvodinu :)
 
Ја сам најгори аквапланинг у животу имао баш на старом новосадском аутопуту. Пљушти киша, додао гас да обиђем бус, он сипа воду на шоферку, ништа не видим, и у једном моменту скроз изгубим осећај да имам контролу и контакт са путем. Не сећам се да ли сам имао летње или зимске гуме (вероватно оне Тигар што сам помињао пар страница пре), али сам запамтио ситуацију за цео живот, ужасан осећај.
 
Kad je bre to bilo Mitre :)
 
Пре 15-ак година док сам био млад и брз. :)
 
Ihaj, nešto mi se čini da je prošlo (mnogo) više :D
 
Ma dajte, kakva kiša u Vojvodini. Tamo nema kiše, to je Sahara
 
Akvaplaning na vojvođanskim putevima??? Nisi ti video Vojvodinu :)
Da, da. Sem što 35 godina u Vojvodini živim baš nemam iskustva. Problem su jaki naleti kiša, a putevi su kao što sam rekao kao izrezbareni od tragova guma šlepera. Pričam o potezu Zapadno-Severno-Južno Bačkog okruga. Određene deonice se presvlače i sada je to znatno bolje ali još je dosta puteva u problematici opisanoj gore. Ko živi u tom regionu zna o čemu pričam.
 
Samo nas narod gleda jel guma stara par nedelja, par meseci ili ne daj Boze godinu dana.
Guma za godinu dana ( a i vise ) ako je stajala u zatvorenom i na suvom nece imati ama bas nikakav problem kao i ova sto je stara mesec dana. Svuda u inostranstvu ljudi opusteno kupuju NOVE gume stare par godina i nema problema!
guma posle 7 godina gubi svojstvo, a retko ko ce uspeti gumu da vozi 4+ godina.. tako da i da se uzme guma koja je stara 1-2 godine, opet se nece preci tih 7 godina.
Tako da meni nije jasno zasto ljudi toliko jure dot koji je star svega par nedelja. Neki ljudi cak traze gume godinu dana stare jer je guma odlezala.
Umesto dota gume, bolje uciti kako se vozi (bez divljanja na putu, prilagoditi voznju uslovima na putu itd..) Vecina misli, nova guma pa udri kako hoces
 
Sve to stoji za starost gume. Može se kupiti guma i do 5 godina starosti.
Mada, uvek postoji ono "ALI", mora biti čuvana u odgovarajućim uslovima, mračno i hladno mesto, bez izlaganja sunčevim zracima, pravilno složena. Drugim rečima mora biti pravilno skladištena.
Naš čovek razmišlja, otkud ja znam kako je prodavac-distributer čuvao tu gumu. Da li je pravilno skladištio? S obzirom na to ne bih nikome preporučio da kupuje gumu stariju od godinu - godinu i po dana
 
To ALi je čista glupost
Da se ne ponavlhjam, pisao sam o gumama, uslovima, čuvanju, marketingu i potrošačkom društvu više puta
Da, da. Sem što 35 godina u Vojvodini živim baš nemam iskustva. Problem su jaki naleti kiša, a putevi su kao što sam rekao kao izrezbareni od tragova guma šlepera. Pričam o potezu Zapadno-Severno-Južno Bačkog okruga. Određene deonice se presvlače i sada je to znatno bolje ali još je dosta puteva u problematici opisanoj gore. Ko živi u tom regionu zna o čemu pričam.
Ok, sorry, samo nisam mogao da odolim.
Shodno činjenici da odavno vozim i po vojvodini a 4 pooslednje godine intenzivno. Najgori uzgred i jedini akvaplaning dogodio mi se leti po žestokom pljusku na autoputu kroz Bugarsku
Nije da nisam vozio po mnogim pljuskovima, po svim godišnjim dobima i u raznim državama. Mada svoje pneumatike obavezno biram da budu dobri po vlažnom afaltu.
 
Poslednja izmena:
Kad su bili oni rođendanski vaučeri, užeg GY assy 6, 2 sa popustom, 2 bez. Stigle mi 2 sa dot iz februara ove godine, 2 sa 3823. Sad uhvatih ovaj a5000 (dodao još nešto sitno, pošto su oko 33000), i poručih još 2, pa ću ove matore da vratim, i da se nadam da će nove stići nešto svežije.
 
Sve to stoji za starost gume. Može se kupiti guma i do 5 godina starosti.
Mada, uvek postoji ono "ALI", mora biti čuvana u odgovarajućim uslovima, mračno i hladno mesto, bez izlaganja sunčevim zracima, pravilno složena. Drugim rečima mora biti pravilno skladištena.
Naš čovek razmišlja, otkud ja znam kako je prodavac-distributer čuvao tu gumu. Da li je pravilno skladištio? S obzirom na to ne bih nikome preporučio da kupuje gumu stariju od godinu - godinu i po dana
kako god da je cuvaju za godinu dana ne mogu je unistiti. Svakako skladiste bolje neko 90% vozaca kad prodje sezona
 
@Difermo
Slažem se, upravo zato sam i napisao da ne preporučujem kupovinu guma starijih od godinu - godinu i po. Za manje od tog vremena ne mogu da se upropaste kako god da su skladištene. Preko toga već mogu.
Inače kad bi znali da su pravilno skladištene mogu da budu i do 5 godina stare
 
Here we go again ...
 
Lako je juriti svež dot za neke narodne dimenzije gume, posebno ako je neka jeftinoća koja se štancuje na kilo. Skuplje gume i ređe dimenzije malo teže, skupe su i prave se u mnogo manjim serijama, nekad i ne svake godine.
 
Ne znam da li sam ovde čitao za all season gume, ali ne pronalazim zasebnu temu. Evo došle je vreme da se naruče nove letnje, pa sam malo istraživao. Zanima me da li je neko probao i kako su mu se pokazale Bridgestone turanza all season 6? Malo su jeftinije, a hvale ih i predstavljaju kao premium gumu.
 
Mogu ako prelazis malu km moje misljenje.
Cak i ja koji god obrnem max 7-8 K km, godisnje imam oba seta guma. Vise verujem u zasebne gume.
Da cujemo i ostala misljenja forumasa.
 
Stavis na papir gde vozis, kad vozis, koliko vozis i da li moras da vozis po ekstremnim vremenskim prilikama na nepristupacnim mestima.

Na osnovu toga ocenis zavrsava li ti AS.

Imas ovde ljude koji voze po nordijskim uslovima i logicno je da njima treba pouzdana guma a imas i nas koji smo videli sneg ukupno 5 dana ove godine i vozimo mahom po gradu, nama sve zavrsava jer nam je prosecna brzina 30 km/h i to kad nema guzve 😄
 
Ja sam u istoj dilemi, jer potrošim dva seta letnjih dok ni ne izližem zimske. Blaga zima, manje se vozi zimi,.... Zato i naginjem ka all season. Smara me i menjanje jer nemam dva seta felni. Jedino me brinu vrućine leti za all season.
 
Nazad
Vrh Dno