Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Imate tabelu gore koja kaze da je pun akumulator na nivou od 12.79, tacnije 12,72, tj 2,12 V po celiji.
Sa manje od 50% napunjenosti akumulator je nedovoljno pun i neka vozila nece moci ni da se pokrenu. Razlika je samo 0,3 V. Tako da sve te pausalne izjave 12 i nesto u ovom slucaju nista ne znace. Isto je kada neko kaze da je merio napon i da mu na unimeru pise 12.1 V i da je tako pise i na nalepnici. 5 bambija za gospodina...

Najveci problem akumulatora su prepunjavanje, tj neispravan regler i ono sto je cesci slucaj, smanjeni napon od projektovanog. Kada akumulator dodje u situaciju da napon padne ispod 40% od vrednosti punog dolazi do sulfatizacije koja ima veci progres ukoliko vrednost napona bude niza. Sulfatizacija je reverzibilan proces ukoliko se odmah dejstvuje, tj u slucaju kada je gorela muzika, farovi, sijalica u gepeku etc, punjenjem u roku od 24h se akumulator vraca u funkciju. Ukoliko takav akumulator ostane 7-30 dana, formira se sloj kristala i akumulator gubi deo svog kapaciteta. Zato ne mozete startovati motor kada u Martu izvucete svoj skuter sa moto baterijom koju niste punili 6 meseci.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ako nekog zanima teorija oko olovno-kiselinskih i drugih tipova baterija imate odlicne resurse na:
https://batteryuniversity.com/articles
 
"Udarnu struju" nije tako lako izmeriti
"Neki uređaj ... trebalo bi..." pitanje je koliko možeš njemu verovati. A koliko možeš i da se pouzdaš u instalaciju u svom automobilu? Alternatoru i elektronici?
Pročitaj prethodne postove malo pažljivije, obrati pažnju šta je pisao @NShappy

Osim toga, deklarisani kapacitet je za određene uslove (valjda beše sobna temperatura i to ako je stojao napunjen 24h). Sa svakom promenom naniže, menja se specifikacija.
Pisano je o tome ranije
Na 0C kapacitet pada na 60%, na -18 na 40%
Zakaci se uredjaj direktno na akumulator dok je auto ugasen. Merio sam na drugom autu, od deklarisanih 400A, izmerio je malo preko 400A. Oba merenja sam radio ovih dana, znaci oko 5-10 stepeni je bilo, oba auta hladna. Dok radi necu da se zalim, mozda je to sve u redu, samo mi bese malo cudno. I za "state of health" je napisao 40%, mada to pretpostavljam da samo skalira linearno u zavisnosti od izmerene struje. Hvala svakako, procitacu jos malo sta su drugi pisali.
 
Meni nikad kad dam kontakt napon nije visi od 11.6 do 11.9V. U trenutku paljenja padne na 9V pa skoci na 14.5V i tu je konstantno.

Po tim tablicama i naponima i logici, aku skroz ispraznjen, ne bih mogao upaliti auto.
 
@BataSale
Gde odraditi zamenu akumulatora i da ovaj što menja uradi to reprogramiranje bez da ga ja moram ubeđivati da to odradi?
Svako ko radi ugradnju akumulatora bi trebalo da zna to da uradi, tačnije to je deo ugradnje akumulatora.
Skoro sam menjao akumulator, pa ako ti treba preporuka javi se u pm. Inače čovek dolazi na lice mesta i ugrađuje akumulator, a dolazak naplaćuje tako što ti uzme stari akumulator
 
Trenutno u autu imam fabrički AGM akumulator star skoro 13 godina. Planiram da ga svakako menjam jer sporije vergla po ovom hladnijem vremenu (od pre par dana).
Šta je za preporuku uzeti, dakle AGM 70Ah, 760A?
 
YUASA YBX9096
 
I ja sam razmišljao o Yuasa ili Exide. U suštini za koju god se marku zakačim, ima komentara kako nije ono što je bila i da nije baš toliko dobra.
I za Yuasu, Vartu, Exide itd. Pa onda više ne znam šta gledati...
 
Pazi, tom logikom više ništa nećemo kupiti, ikada :D

Mnogo toga se promenilo u prethodnih 4-5 godina, samo iz tog razloga ne mogu da tvrdim da je Yuasa zadržala nekadašnji top kvalitet, ali ću bez obzira na to ponovo kupiti isti model, zbog odličnog iskustva sa postojećim. Pa neka i traje malo kraće, šta da se radi, ima mnogo bitnijih stvari u životu oko kojih ću da se cimam.

Tvoje je da kupiš premijum akumulator u kapacitetu koji ti je potreban i to je to, vrlo verovatno će ispuniti očekivanja. A ako slučajno fail-uje, šta da se radi, to je nešto što u proseku košta oko 100 evra.
 
Sve znam, i slažem se. Nego tako je kad se krene u listanje foruma i recenzije korisnika. Najbolje da kupim ono što prvo rešim i gotovo.
Verovatno ću uzeti taj Yuasa, nađoh ga i za skroz korektnu cenu.
 
I ja sam tako birao dal Topla, Exide, Fiamm ili Yuasa... Yuasa i Fiamm nisu bili dostupni u mom gradu, pa sam za jedan auto uzeo Toplu, a za drugi Exide Premium. Guraju oba vec 3 god bez problema, pa koliko izdrze.
U drugom autu, gde je sada Exide, sam imao Vartu Blue koja je trajala 11 god, pa sam hteo opet nju, ali sam cuo price da vise nije to to i dobio preporuku za ova cetiri pomenuta uz komentar "neces da pogresis koji god da izaberes".
 
1 akumulator = 1 pun rezervoar, odnosno 1,5 - 2 ukoliko je start stop sistem.
Statistika kaze da se menjaju na 4 godine. Mislite o tome...
 
AGM teško za 100€, prе će biti oko 200€. EFB može oko 100€.
Ja sam uzeo Ruski EFB Akom sa 36 meseci garancije.
Imao sam.original Magneti Mareli koji viße nisam mogao da nađem nigde, trajao 7 godina. Sa Exide i još nekima sam imqo.iskustva ranije da su trajali koliko i garancija i opr3delim se iz inata za taj Ruski. Pa nek izdrži te tri godine garqncije i puna kapa.
 
1 akumulator = 1 pun rezervoar, odnosno 1,5 - 2 ukoliko je start stop sistem.
Statistika kaze da se menjaju na 4 godine. Mislite o tome...
AGM teško za 100€, prе će biti oko 200€. EFB može oko 100€.
Ja sam uzeo Ruski EFB Akom sa 36 meseci garancije.
Imao sam.original Magneti Mareli koji viße nisam mogao da nađem nigde, trajao 7 godina. Sa Exide i još nekima sam imqo.iskustva ranije da su trajali koliko i garancija i opr3delim se iz inata za taj Ruski. Pa nek izdrži te tri godine garqncije i puna kapa.

zato ti i pise 1,5 - 2. Marelli mozes naci samo u Fiatu koji se sklapa kod nas i eventualno da kontaktiras Warnera iz Subotice, ako su nastavili da ga uvoze.
Akom - dobar akumulator, pod uslovom da je svez. Kako je krenulo sa ovim picvajzom u Ukrajini, pitanje je koliko Vamal ima svezu robu.
 
Svež je bio prošle godine kad sam ga kupio.
MM nije bilo ni za lek, barem model.koji je meni trebao.
AL opet, zanimljivo je da za auyo star 14 godina su promenjena dva akumulatora, prvi fabrički, oko 7 godina trajao i drugi isto oko 7 godina, oba MM.
 
Hint: MM naravno nema fabriku za proizvodnju baterija. Ono sto si ranije zakacio to je za njih radio Fiamm, a sada je pretpostavljam Exide (vidi ti se po samoj kutiji i poklopcima).
 
Taj Akom skuplji od Yuase, ovo što sam ja uspeo da nađem.
I da li mi se čini, ili Fiamm AGM akumulatore niko nema u ponudi? Puno sajtova sam pretražio, samo vidim Titanium pro model koji je Ca-Ca.
 
Hint: MM naravno nema fabriku za proizvodnju baterija. Ono sto si ranije zakacio to je za njih radio Fiamm, a sada je pretpostavljam Exide (vidi ti se po samoj kutiji i poklopcima).
Obo je MM skinut, ugrađen u ovlašćenom u Švajcarskoj. Šta je ispod i ko je radio , nemam pojma, al piše made in italy
 

Prilozi

  • tapatalk_2115208932.jpeg
    tapatalk_2115208932.jpeg
    63.6 KB · Pregleda: 31
Za Fiat grupaciju odavno ih radi Exide. Prvi aku uvek traje najduže.
Nebitno, kupite šta vam odgovara od opšte preporučenih (Fiamm, Exide, YUASA , Topla ...) i šta možete naći.

Pomenuta YUASA je trenutno na akciji.
 
Jel treba i pelene da mu promenimo? Svaki akumulator koji ima dovoljno struje da staruje jednom auto je spreman za upotrebu, drugačije ne bi ni smeo da se prodaje. Tu priču plasiraju prodavci koji bi da prodaju bajatu robu koja je već izgubila deo karakteristika.

To je u rangu ovih što preporučuju da se 4 puta godišnje akumulator stavlja na punjač. Kad sam kupio auto došao je iz Nemačke sa Varta akumulatorom starim oko 3 godine, kod mene je trajao još punih 8 godina, dakle nepunih 12 je izgurao. E onda kupim kod nas 1 crkne za 23 meseca, pa drugi koji je kao bolja marka i on je sada oko 3.5 godine star, taman izašao iz garancije već se vidno vidi zamor i ako izgura ovu zimu sledeću neće. E to je problem jedna Nemačka Varta (prava njihova za njihovo tržište) nadživeće 4-5 ovih koji se kod nas prodaju... ma koja marka.
E jeste potrajao... Topla 75 Ah, 47 meseci okruglo i jutros ne vergla (verglao 3 sekunde bez da je uspeo da upali i toliko), auto je istina stajao 7 dana, ali jeste vožen lepo pre toga, ali sam primetio da to prvo verglanje ide otežano... Ne znam da li da se uopšte mučim da probam da palim na kablove isl. ili da odmah kupujem novo...
 
E jeste potrajao... Topla 75 Ah, 47 meseci okruglo i jutros ne vergla (verglao 3 sekunde bez da je uspeo da upali i toliko), auto je istina stajao 7 dana, ali jeste vožen lepo pre toga, ali sam primetio da to prvo verglanje ide otežano... Ne znam da li da se uopšte mučim da probam da palim na kablove isl. ili da odmah kupujem novo...
To ti niko tacno ne moze reci. Ti najbolje znas... Zavisi kako ti je palio pre toga, koliko si ga dugo vozio poslednji put... Akumulator ne moze da se napuni u voznji bez nekoliko sati neprekidne voznje. Ako si ga vozio na nekoj kratkoj relaciji, jedva se nesto i dopunjavao... Posto slabo vozis auto, najbolje bi ti bilo da skines akumulator, napunis ga i onda ces videti kako drzi ili gubi struju.
 
Meni se desila slicna situacija, auto stajao 5 dana. Desilo se pre otprilike mesec dana. Kad sam dosao da upalim nece da bekne. Prespojen kablovima i upaljen do posla, gde mi je kolega stavio akumulator na punjenje ceo dan. Od tada ni jedan jedini problem. Inace duracel advanced 72ah akumulator gura vec 4 godine i 2 meseca.
 
Sve moje vožnje su 10 do 20 minuta, prosek 15. Ne pamtim kad sam išao negde više od 5 km. Od tih 15 minuta skoro pola je na semoforu pa samim tim auto je na leru sa dosta potrošača. Ništa palim na kablove pa ćemo videti šta će biti...
 
Možda ga oživiš za još koje paljenje, ali spremaj lovu polako za nov...
 
kod mene Varta silver dynamic 74ah evo vec 7 godina kako traje na autu ja prezadovoljan...
Jeste skuplji od blue dyinamic ali vredi...
 
Sve moje vožnje su 10 do 20 minuta, prosek 15. Ne pamtim kad sam išao negde više od 5 km. Od tih 15 minuta skoro pola je na semoforu pa samim tim auto je na leru sa dosta potrošača. Ništa palim na kablove pa ćemo videti šta će biti...
Mozes da palis na kablove koliko hoces ali to ti nije resenje jer ce ti se opet brzo isprazniti. Skidaj ga i stavljaj na punjac. Vozis kratke relacije i taj akumulator moras minimum dva puta godisnje da punis punjacem. Pred zimu, kao npr. sada i pred leto.
 
E jeste potrajao... Topla 75 Ah, 47 meseci okruglo i jutros ne vergla (verglao 3 sekunde bez da je uspeo da upali i toliko), auto je istina stajao 7 dana, ali jeste vožen lepo pre toga, ali sam primetio da to prvo verglanje ide otežano... Ne znam da li da se uopšte mučim da probam da palim na kablove isl. ili da odmah kupujem novo...
Pa dosta ti je izdržao, 4 godine ako sam dobro shvatio. Ja ne očekujem ništa više, odslužio svoje. Ne bi ga palio na kablove, možeš malo da mu produžiš život ali će te onda, po Marfiju, izdati kad ti bude najvažnije.
E sad, ovi što ti preporučuju da ga par puta godišnje napuniš, mislim da se ne isplati truda. Produžićeš mu život sa 4 na 5 godina maksimalno, pa ti proceni da li se to isplati tolikog cimanja da ga nekoliko puta godišnje vadiš, puniš vraćaš itd. Zavisi i od toga da li se lako montira, da li imaš alat, da li ga treba kodirati pri vraćanju, da li živiš u kući ili u stanu itd.
Po meni, nije vredno maltretiranja, život je prekratak da bi brinuo o jednoj tako trivijalnoj i lako zamenjivoj stvari kao što je akumulator
 
Pa dosta ti je izdržao, 4 godine ako sam dobro shvatio. Ja ne očekujem ništa više, odslužio svoje. Ne bi ga palio na kablove, možeš malo da mu produžiš život ali će te onda, po Marfiju, izdati kad ti bude najvažnije.
E sad, ovi što ti preporučuju da ga par puta godišnje napuniš, mislim da se ne isplati truda. Produžićeš mu život sa 4 na 5 godina maksimalno, pa ti proceni da li se to isplati tolikog cimanja da ga nekoliko puta godišnje vadiš, puniš vraćaš itd. Zavisi i od toga da li se lako montira, da li imaš alat, da li ga trrba kodirati pri vraćanju, da li živiš u kući ili u stanu itd.
Po meni, nije vredno maltretiranja
Ma u zgradi, ovaj od 75Ah ima preko 15kg, ko će to da vuče u stan i vraća, nema kodiranja, osim što mi se poništi lokalna kilometraža i sat... sve sam bliži tome da pozovem ove što donose i da samo na parkingu ubacim novi... auto je 2002, šta god uzeo od neke srednje klase trajaće više nego auto...
 
Ma u zgradi, ovaj od 75Ah ima preko 15kg, ko će to da vuče u stan i vraća, nema kodiranja, osim što mi se poništi lokalna kilometraža i sat... sve sam bliži tome da pozovem ove što donose i da samo na parkingu ubacim novi... auto je 2002, šta god uzeo od neke srednje klase trajaće više nego auto...
Pa to ti kažem, ne zezaj se s tim. Naruči novi, računaj 4 godine da će izdržati i to ti je to.
Ja sam imao isti u superbu 2.0tdi ugradio ga u maju 2020., i crkao u aprilu 2024. Identično kao kod tebe, isti akumulator. A nije da vozim samo kratke relacije, bar dva puta mesečno imam relacije preko 100km, a često i više
Taman je crkao kad sam oglasio prodaju auta, tako da je novi vlasnik dobio i novi akumulator
 
^ Uzet nov, iako sam prvobitno hteo na neki bolji brend na kraju završim sa identičnim Topla od 75 Ah kakav je i bio u njemu nepune 4 godine (47m izgurao punih). Jedna zanimljivost u pokušaju da odem po bolji aku. (namerčio sam se na Exidge Premium) sam probao sa komšijom da upalim na kablove, auto ni da bekne, ne vergla, satovi poludeli svetlo pali gasi na tabli, tu sam se već isekao da nemam neki drugi problem možda i kao posledicu spajanja na te kablove, i onda je bilo daj bilo šta što donose da vidim imam li i dalje auto u voznom stanju, srećom izgleda da je problem bio samo u starom aku koji je toliko duboko ispražnjen da je auto poludeo od njega i ni kablovi neće da pomognu.

Palio više puta (sa novim), lepo je čuti opet onaj pravi zvuk verglanja, ja realno nisam čuo taj zvuk barem pola godine na ovom akumulatoru je uvek bio onaj potmuli zvuk, sada je to mnogo intenzivnije i jače verglanje (a i kraće, tipa 1.5s umesto 3-4). Toliko o tome da je tom starom aku. bilo pomoći... odavno je on odradio svoje...

Nek traje 4 godine i on, auto će tada biti 27 godina star, čisto sumnjam da će i biti na ulici tada... a makar se nadam da neće biti kod mene pošto ga vozim od punih 10 godina već i guram 11 :D...
 
  • Like
Reagovanja: M J
Vrh Dno