kartingdriver
Slavan
- Učlanjen(a)
- 27.11.2012
- Poruke
- 280
- Poena
- 215
Moja oprema
- Pristup internetu
- Optički internet
Imate tabelu gore koja kaze da je pun akumulator na nivou od 12.79, tacnije 12,72, tj 2,12 V po celiji.
Sa manje od 50% napunjenosti akumulator je nedovoljno pun i neka vozila nece moci ni da se pokrenu. Razlika je samo 0,3 V. Tako da sve te pausalne izjave 12 i nesto u ovom slucaju nista ne znace. Isto je kada neko kaze da je merio napon i da mu na unimeru pise 12.1 V i da je tako pise i na nalepnici. 5 bambija za gospodina...
Najveci problem akumulatora su prepunjavanje, tj neispravan regler i ono sto je cesci slucaj, smanjeni napon od projektovanog. Kada akumulator dodje u situaciju da napon padne ispod 40% od vrednosti punog dolazi do sulfatizacije koja ima veci progres ukoliko vrednost napona bude niza. Sulfatizacija je reverzibilan proces ukoliko se odmah dejstvuje, tj u slucaju kada je gorela muzika, farovi, sijalica u gepeku etc, punjenjem u roku od 24h se akumulator vraca u funkciju. Ukoliko takav akumulator ostane 7-30 dana, formira se sloj kristala i akumulator gubi deo svog kapaciteta. Zato ne mozete startovati motor kada u Martu izvucete svoj skuter sa moto baterijom koju niste punili 6 meseci.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ako nekog zanima teorija oko olovno-kiselinskih i drugih tipova baterija imate odlicne resurse na:
https://batteryuniversity.com/articles
Sa manje od 50% napunjenosti akumulator je nedovoljno pun i neka vozila nece moci ni da se pokrenu. Razlika je samo 0,3 V. Tako da sve te pausalne izjave 12 i nesto u ovom slucaju nista ne znace. Isto je kada neko kaze da je merio napon i da mu na unimeru pise 12.1 V i da je tako pise i na nalepnici. 5 bambija za gospodina...
Najveci problem akumulatora su prepunjavanje, tj neispravan regler i ono sto je cesci slucaj, smanjeni napon od projektovanog. Kada akumulator dodje u situaciju da napon padne ispod 40% od vrednosti punog dolazi do sulfatizacije koja ima veci progres ukoliko vrednost napona bude niza. Sulfatizacija je reverzibilan proces ukoliko se odmah dejstvuje, tj u slucaju kada je gorela muzika, farovi, sijalica u gepeku etc, punjenjem u roku od 24h se akumulator vraca u funkciju. Ukoliko takav akumulator ostane 7-30 dana, formira se sloj kristala i akumulator gubi deo svog kapaciteta. Zato ne mozete startovati motor kada u Martu izvucete svoj skuter sa moto baterijom koju niste punili 6 meseci.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ako nekog zanima teorija oko olovno-kiselinskih i drugih tipova baterija imate odlicne resurse na:
https://batteryuniversity.com/articles